מחשבות הופס לחמישי/רועי ויינברג

1.איך אפשר לנצח את גולדן סטייט?

זה לא סוד שגולדן סטייט הקבוצה הטובה ביותר בליגה. בפער. הם מתעלים על כולם, וכבר יש לא מעט אנשים (כולל שרון דווידוביץ' המצויין מ-ynet) שחושבים שהם יוכלו להשתוות לשיקגו ההיא, זאת של 1995/96. השאלה האם גולדן סטייט ברמה הזאת או לא דוברה מספיק. בואו נתמקד בניסיון לעצור את החבורה המהירה של קארי.

מה שמשותף לכל המשחקים שהיו לגולדן סטייט עד עכשיו הם הסקור הגבוה. בכל המשחקים הווריורס עברו את ה-100 נקודות, כמובן, ולהוציא את המשחקים מול ממפיס (50 הפרש, לא משהו שיחזור על עצמו, והמשחק לאחריו היה כשממפיס סוחבים את הטראומה מה-50 הפרש) והלייקרס (לא קולעים מאה נקודות מול קבוצות יורופקאפ), כמעט בכולם היריבות קלעו כמות נקודות תלת ספרתית. המשחקים היחידים בהם היריבה קלעה פחות מ-100 נקודות היו מול ברוקלין, משחק שנגמר בהארכה מול אחת מהקבוצות החלשות בליגה, ושיקגו, שלא הצליחה לשמור על קצב איטי לאורך כל המשחק, והייתה צמודה במשך 3 רבעים.

זאת הדרך. אי אפשר לרוץ מהר יותר מגולדן סטייט, אבל כן אפשר לנסות לשחק לאט מולם. התקפות ארוכות יבזבזו את הכוח שלהם בהגנה, ויעייפו את גולדן סטייט. נכון שלווריורס יש סגל רחב, אבל ההתקפות שלהם מתבססות על תנועה זורמת ודינמית, ואם הם יבזבזו כוח בהגנה (במיוחד בתקופות של 3 משחקים ב-4 ימים וכו') יתכן שהם יהיו פחות מהירים בהתקפה. יחד עם הגנה פיזית וחזקה, זה יעבוד. זה עבד לברוקלין, שהיו מרחק פאול אחד על אנדרה איגודלה מניצחון על הווריורס. בנוסף, משחק איטי עם יתרון גובה ישפיע על החמישייה המהירה של גולדן סטייט, כשדריימונד גרין יתקל בשחקנים שיותר גבוהים ממנו ב-3 אינץ' בעמדת הסנטר.

ככה משחקים מול קבוצות עם הסגנון הזה. מוריניו עשה את זה פעם אחר פעם לברצלונה על מגרשי הכדורגל, וזאת הדרך לנצח את גולדן סטייט על מגרש הכדורסל. מובן שבמקרה כזה צריך להציב את השומר הטוב ביותר שלך על קארי, ולהציב מישהו שיוכל לסגור את דרכי המסירה לגרין, אבל זה הסיכוי הטוב ביותר שקיים מול גולדן סטייט, ובהעדר שחקן פוסט אפ יעיל אצל הווריורס, זה אולי הסיכוי הטוב ביותר שיש מולם.

*

2.ג'ליל אוקפור על דיאנג'לו ראסל?

אוקפור (עם הכדור). יגיע ללייקרס?

נכון, עברו רק 16-15 משחקים בקריירות של כל אחד ולא מוותרים על בחירת לוטרי בכזאת קלות. נכון, לא בטוח שקבוצות יסכימו לוותר על שחקנים שאפשר לבנות המועדון סביבם (למרות שכל קבוצה מקבלת שחקן כזה). למרות זאת, רצות תאוריות על טרייד שיעביר ללייקרס את ג'ליל אוקפור, ולפילדלפיה את דיאנג'לו ראסל.

כשחושבים על זה לעומק, הטרייד יכול לעזור לשני הצדדים. פילדלפיה נראית טוב בהרבה עם נואל כסנטר (כשאוקפור על הספסל), וכשלסבנטי סיקסרס יש שוטרים (רוברט קובינגטון, ניק סיסטקאוקאס) ופאוור פורוורד עם משחק פוסט אפ וקליעה שמגיע בשנה הבאה (דאריו סאריץ'), נוכחות של מנהל משחק שיהיה האופציה הראשונה בהתקפה, ויגדל בסביבה ללא יותר מדי לחץ, יכולה רק לשפר את הקבוצה.

בלייקרס, אוקפור יוכל להתאים לצד ג'וליוס רנדל וליצור קו קדמי מדהים מבחינה התקפית. כשמוסיפים לזה את ג'ורדן קלארקסון שיוכל לפרוח כמנהל המשחק הבלעדי, יש בסיס טוב מאוד לעתיד מבחינת הלייקרס. אוקפור, אלוף המכללות, סוחב סביבו מלא באזז מאז התיכון, ויוכל להתמודד עם הלחץ של לוס אנג'לס. יכול להיות שיהיו בעיות הגנתיות (ובטווח הקצר רוי היברט יוכל להועיל בקטע הזה, כשחקן שישי של 20-25 דקות למשחק), אבל הפוטנציאל ההתקפי שווה את זה. עם החיזוק הנכון בכנפיים, יש פה קונטנדרית.

אז למה לא?

*

3.שחקנים של מינסוטה קוראים ציוצים מרושעים שנכתבו עליהם:

*

4.מועמדים מוקדמים לתואר השחקן המשתפר של העונה:

(כל הסטט' נכונות ל-25.11)

1.סי ג'יי מקולום-פורטלנד טרייל בלייזרס, 19.9 נקודות למשחק.

סי ג'יי מקולום. הפך לסקורר העונה.

מאז שלה מרקוס אולדריג' עזב (וגם ארון אפללו ו-ווסלי מת'יוס, שמשחקים בעמדה של מקולום), הוא הפך לסקורר חשוב מאין כמותו עבור פורטלנד. הם לא יגיעו לפלייאוף, אבל הוא שחקן של 20 נקודות למשחק. יש לו יד טובה מרחוק, והוא עדיין לא סטאר (למרות שעוד 2 ריב' ו-2 אס' למשחק והוא שם), אבל הוא עשה קפיצת מדרגה ענקית העונה.

2.אוון פורנייה-אורלנדו מג'יק. 18.8 נק' למשחק, 2.8 אס', 1.4 חט'.

הוא קולע 6.8 נקודות יותר למשחק, חוטף פי 2 יותר וקולע באחוזים טובים בהרבה. הוא נראה שונה לחלוטין תחת סקוט סקיילס, ויכול להיות שזה יספיק לאורלנדו בשביל להגיע לפלייאוף. סביר שלא, אבל הוא הפך לסקורר ושחקן חמישיה לגיטימי בקבוצה מזרחית טובה. יתכן שזה יספיק לפרס.

3.קנת' בייזמור, אטלנטה הוקס-12.2 נק', 4.2 ריב' ו-1.7 חט' למשחק.

היורש של דמארה קארול. בייזמור.

אחרי מספר שנים טובות כשחקן ספסל, בייזמור הפך לשחקן חמישייה וליורש של דמארה קארול. הוא נותן מספרים קרובים לאלו של קארול, ומוסיף לזה שיאי קריירה בנקודות, ריבאונדים, אסיסטים וחטיפות. הוא הפך לחלק חשוב מחמישייה של קבוצת צמרת במזרח, והוא תורם חשוב גם בצד ההגנתי, בעונתו הראשונה כסמול פורוורד במשרה מלאה.

4.סטפן קארי-גולדן סטייט ווריורס, 32 נק' למשחק, 5.9 אס', 2.6 חט'.

מעולם לא היה שחקן שזכה בתואר השחקן המשתפר אחרי שהוא הפך ל-MVP, אבל אפשר להאמין שקארי יעשה את זה. הוא קולע 8 נקודות יותר למשחק, לוקח כמות שיא של ריבאונדים וחטיפות ועושה את כמות העבירות המועטה ביותר למשחק בהשוואה לשאר הקריירה. ויותר ממה שמספרים יכולים להגיד, הוא הפך השנה מאחד מהשחקנים הטובים ביותר היום בליגה לשחקן שכבר מתחילים להשוות לגדולים בכל הזמנים. הוא לא יקבל את הפרס, אבל שווה להזכירו כמועמד.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 34 תגובות

  1. לערן
    לגבי הטרייד שהצעת , כשחושבים על זה לעומק , זו שטות מוחלטת
    אוקפור כבר עכשיו כוכב לכל דבר להחליף בראסל?
    ערן אני מת עליך, אבל פשוט הרגת אותי! שאתה תכתוב דברים כאלו.
    ג. סטייט הרצף שלהם מרשים כי הוא קורה בתחילת העונה, גם יוסטון עשתה לפני כמה עונות רצף של 20 נצחונות, הם לא השיגו כלום באותה עונה , גם לא גמר מערב. לא מתרשם יותר מידי, קליבלנד טובה יותר ונשארה המועמדת שלי יחד עם סן אנטוניו לקחת אליפות.
    שחקנים שהייתי מציין לטובה .
    גרמי לאמב התאושש מטראומת ווסטברוק.
    דרמונד שהופך להיות סנטר מס 1 או 2 בליגה.
    גף גרין מאז שחזר מפציעה ממפיס מנצחת ללא זק.
    גיאניס עוד שיפור, ועוד שיפור.
    דיון וויטרס – אם ווסטברוק ישרר קצת.
    פאצוליה – הפתעה גדולה.
    לאונרד בנו של הפלח , הופך למספר 1 לקבוצה שתעשה הרבה מצב רוח רע לדוקטור.

    1. תודה על המחמאות, אבל קוראים לי רועי..

      ותראה, נכון שאוקפור נותן סטט' מעולות, אבל לפי כל מד אפשרי פילדלפיה כקבוצה טובים יותר כשהוא לא משחק. אפשר להגיד שזה בגארבג' טיים (וזה נכון חלקית), אבל לדעתי השילוב שלו עם נואל, ובהמשך סאריץ' ואולי אמביד, רק יפגע בפוטנציאל הגדילה של ארבעתם.

      1. אוקפור ונואל – סטטיסטיקה מהמשחק של פילי מול בוסטון:
        יחד שיחקו 22 דקות מדד (20-)
        אוקאפור לבד מעל 15 דקות מדד (16+)
        נואל לבד מעל 10 דקות מדד (1+)

        הסיקסרס בשלושת המשחקים למדו לשחק היטב עם אוקפור לבד.
        אוקאפור עם חוזה רוקי לעוד 4 שנים
        נואל נותרו שנתיים בחוזה הרוקי.
        הינקי ישלח את נואל בטרייד הרבה לפני אוקאפור.

        1. אני גם חושב כמוך ואם הייתי הלייקרס הייתי חושב דווקא יותר על כיוון רנדל ונואל.או אולי אפילו בגלל שזה הינקי הייתי הולך על סאקרה+10 בחירות סיבוב שני +הנעליים של קובי בריאנט תמורת נואל

  2. 1. אני מחכה לראות את הווריורס נגד הספרס קליבלנד ואוקלהומה אבל בינתיים אין ספק שתואר הקבוצה החזקה בליגה שייך להם.
    2. מעניין אבל קשה לי לראות את זה יוצא לפועל.
    אולי ראסל ובחירות דראפט נוספות הינקי יסכים מעניין זה בטוח יהיה (אם יקרה)
    3. מסכים. אפשר להוסיף גם את דראמונד איש סמית ואולי את רונדו

    אחלה מאמר תודה

    1. קליבלנד אמורים להגיע אליהם בלי קיירי ושמפארט, ככה שלא ממש יהיה ניתן ללמוד מהמשחק הזה יותר מדי. מאמין שתהיה שחיטת חג המולד.
      ותודה לרועי על הטור.

      1. אני לא מאמין שבלי קיירי ושמפרט הקבס יתנו שחיתה לג"ס ועוד במשחק חוץ. יותר הגיוני ניצחון ב10-15 הפרש

  3. אם כבר, הייתי עושה טרייד על ג'ואל אמביד בתמורה לדיאנג'לו ראסל.
    הזדמנות טובה לפילי להחזיר על הטרייד של אנדרו ביינום.

    1. גואל אמביד אם הוא יהיה מה שהפוטנציאל שלו היה (הסנטר הטוב ביותר מאז שאקיל,הוא מזכיר את החלום רק שאמביד טוב ממנו בתקופה ששתיהם יצאו במכללות גבוה ממנו ומוטת ידיים בלתי נגמרת), אם הינקי לא היה בוחר בו הוא היה עלול לאבד את המשרה שלו, אוקופור על ראסל שטויות שלא שוות תגובה.

  4. אחלה מעורב, רועי.
    1. נתתי את דעתי לפני מספר ימים לגבי איך עוצרים את הווריורס. בגדול, רק במשחק איטי, שימוש בעבירות לעצור את משחק המעבר, האק א איגואדלה אם צריך. במשחק המסודר, פתרון לפיקנרול של קארי את גרין. חייבים לזייף מהשחקנים האחרים ולסגור את המסירה לגרין. לפחות כמה פעמים בשביל להראות לקארי מבט אחר.
    אפשרות מכיוון אחר – לעלות עם הרכב פורוורדים ולתקוף את קארי בלי הפסקה בהגנה. זה יתיש אותו, יוציא ממנו עבירות ואם הוא יצטרך לשמור על שחקנים גדולים ופיזיים ממנו שיכולים לשחק פוסט אפ זה יכול להסב ללוחמים הרבה נזק.

    2. שתי הקבוצות חושבות על העתיד הרבה יותר מעל ההווה. לכן, הם צריכות להחליט למי מבין שניהם צפויה קריירה גדולה יותר. בינתיים אוקאפור עונה על הציפיות וראסל עדיין לא. לכן ראש בראש לא יקרה כנראה. בנוסף, העומק בגארדים מטורף והרבה יותר קשה למצוא שחקן פנים יעיל. נראה שפילי מצאה כזה ולא מוותרים עליו בכזאת מהירות.
    לציין את סטאוסקאס, קובינגטון ושאריץ זה נחמד אבל מי מהם יהיה שחקן חמישייה בפילי בעוד שלוש- ארבע שנים? אולי קובינגטון, אולי שאריץ. סיכוי גבוה שאף אחד מהם. סטאוסקאס? אין לו מקום באף חמישייה בליגה.

    4. מבין המשתפרים מקאלום מעל כולם ואחריו פורנייה. וגם איש סמית הנפח של מולי.
    בייזמור נחמד, סטף לא שיפר אספקטים מלבד הקליעה ( יותר אס, פחות איבודים. הוא רכז אחרי הכל) עם כל הכבוד לפחות עבירות ויותר ריב׳.

      1. אטלנטה פשוט ממשיכה את היכולת שלה מהפליאוף שעבר.
        היא היתה לא טובה בפליאוף ועמדה להסתבך קשות מול הוויזארדס, לא יוע מה היה קורה אם פירס היה מכניס את השלשה ההיא בזמן ואם ג'ון וול היה בריא לגמרי.

        הרבה שחקנים טובים אבל אין שם סופרסטאר אחד. היחיד שמדי פעם מגלה יכולת מנהיגות הוא מילסאפ אבל הוא אנדרסייזד רציני לעמדות הפנים.
        הורפורד גם טוב אבל פשוט לא מספיק דומיננטי.

  5. מה פתאום אוקאפור!!
    זה כמו שאבקש ממכם להחליף את האייפון בנוקיה.

    הגבוהים לאאאאאאא רלוונטיים לליגה.

    זאת ליגה של גארדים וסווינגמנים!!!

    עוד שנתיים הטרייד הזה ייחשב כהזוי.

    יש מקום בחמישייה רק לביג מן משמעותי אחד ואפילו קאזינס ודיוויס מתחילים לצאת עוד קצת מהצבע

  6. לרועי
    מתנצל על שיבוש השם, זה קורה לי רק בין 10 ל11 בבוקר.
    ורעיון שלי לטרייד
    הבלונדית בעלת הקבוצה. 2 כוכבות סקסיות מהוליווד.+מומי+ 6 בחירות דראפט סיבוב שני. בתמורה לאוקפור וסם הינקי.
    תאמינו לי מה שלא תעשנה הקבוצות הן תשארנה בבוץ.

  7. תודה על הפוסט

    הטרייד יכול להיות הגיוני, אבל 2 הקבוצות ישארו לא רלוונטיות.

    האיש חייב להיות במועמדים לMIP, לא קראת את הפוסט של מולי??

    חוצמזה אפשר לבקש טובה ממך או ממישהו?

    לא הצלחתי למצוא מי המובילים בPER נכון לעכשיו…

        1. הper שווה דיון בפני עצמו – קלינט קפלה מקום 12?! המחליף שלו, אגב, דוויט האוורד מקום 47. והגבה עם ירידה של 20% משנה שעברה, שווה לבד עוד שניים, שלושה הפסדים.

        2. מה שהכי הזוי שלאוק' יש בטבלה הזאת שחקן מקום 2, שחקן מקום 3, ושחקן מקןם 18 ועדיין הם בפאתי בפלייאוף. סטטיסטיקה מתוחכמת? נו שיט…

          1. זה בכלל הזוי שאנס קאנטר מקום 18… הבן אדם משחק עשרים וקצת דקות למשחק, יש המון משחקים שהוא מקבל 12-15 דק. יש איזה קצר בינו לבין המאמן לדעתי, כי זה לא הגיוני שזה רק בגלל שהוא שומר פחות טוב. כמה סנטרים התקפיים טובים כבר יש בליגה?? מנסה לשלוף: דראמונד נכנס העונה, מונרו, הורפורד, נגיד אזילי\בוגוט – אזילי בגלל הניידות, בוגוט כי הוא יודע לנצל חולשות בעיקר לאסיסטים – דאנקן, קאפלה כי הוא מקום 12 בPER :), גאסול כפול 2, וויאציץ…
            נראה לי שכיסיתי הכל, רובם במזרח בכלל, לא מבין את ההזיה הזו…

            פלאס טבלת הPER הזכירה לי את וויל בארטון שגם צריך להיות במועמדים לMIP

  8. יש הרבה משתפרים יותר מביזמור לדעתי.
    אטלנטה בנויה כקבוצה בה לכל תפקיד יש תפקיד (מה ?)
    ביזמור נכנס למשבצת של קארול ולכן המספרים שלו דומים.
    זה רק מראה את החוזקה של אטלנטה כקבוצה.

  9. דיאנג'לו ראסל זה כשרון ענק אבל מאוד בוסר.

    מי שלא רואה כבר עכשיו כמה כשרון יש שם עושה מעצמו צחוק.

    לא זורקים בחירה כזאת לפח אחרי חודשיים של כדורסל מקצועני.

    הוא דווקא משתפר יותר ויותר מבשחקים האחרונים, קצת יותר אגרסיבי, לא מפחד לקחת זריקות(ויש לו זריקה יפהפיה) ואת הVISION שלו במסירות רואים גם אם זה לא מתבטא בשורה סטט' כמו של מודאיי(8 אסיסטים עם 7 איבודים), פשוט צריך זמן, צריך קבוצה יותר בוגרת לידו ובעיקר צריך מאמן פחות אהבל(מודה ומתוודא חשבתי שסקוט יפריע פחות בהתפתחות שלהם, לפחות מאיך שתכנן ודיבר לפני העונה, לא נתתי בכלל משקל לנצחונות ככה שלא חשבתי שהוא כל כך יפריע אבל הוא כן).

  10. נהדר!

    שמעתי הרבה מאוד שמועות לגבי הטרייד של לייקרס ופילדלפיה וזה נראה אפשרי אך קשה לקבוע כרגע מה המצב הנכון.
    מצד אחד כמות הפוטינציאל של ראסל אדירה ומצד השני אוקאפור יותר בטוח. אני כרגע בעד הטרייד הזה בעיקר בגלל שקלארקסון פשוט תותח.

    אם כבר קלארקסון, אז לדעתי הוא ומשולם (מקולום ) הם המועמדים הרציניים ביותר- כשכרגע משולם מוביל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט