טובות השתיים/מתן גילור

כצפוי (לפחות מבחינתי) קליבלנד וגולדן סטייט מובילות את האזורים שלהן.

  1. במזרח, באופן די צפוי, מי שנותנת פייט לקליבלנד על המקום הראשון היא שיקגו בולס (ואם תנצח הלילה באוקלנד, אף תשתווה לה במאזן). משום מה, ולמרות שהיא עומדת על שיעורי הצלחה של 75% (קצב של 62 ניצחונות בעונה), לא מעט ביקורת נשמעת כלפי קליבלנד. הן על התוצאות, הן על הדרך והן על האסתטיקה, תוך זלזול בלוח המשחקים ששוחק עד כה. רק דבר אחד לא ממש נלקח בחשבון או לכל הפחות לא מקבל את היחס הראוי לו – קליבלנד חסרה את שני שחקני החוץ הבכירים שלה (למהדרין ניתן הנחת 1 ו-3, אם נניח שג'י.אר. סמית' הוא מספר 2) בכל המשחקים ואת השניים הבאים ברוטציה, קרי ג'י.אר. סמית' ומו וויליאמס, כל אחד בנפרד, בעוד אי אלו משחקים. ובכל זאת, הקבוצה עומדת בראש המזרח עם 75% הצלחה. עכשיו נסו לתאר מצב בו מוצאים לשיקגו את באטלר ורוז – האם היא עדיין נותנת פייט על ראשות המזרח? ואם נוציא לטורונטו את לאורי ודרוזן? אז נניח לרגע שההשוואה לא מדויקת, כיוון שבאותן הקבוצות מדובר על הכוכבים ובמקרה של קליבלנד השחקן המוביל של הקבוצה עדיין משחק. סבבה, מקבל. אבל בואו נבחן קבוצות בהן ישנו גארד פצוע (אחד, כן?) שאינו הכוכב הראשי של הקבוצה – איך לדעתכם שיחקה לוס אנג'לס קליפרס ללא כריס פול או אפילו ג'י.ג'י. רדיק? ואיך מתפקדת וושינגטון ללא בראדלי ביל? האם אתם רוצים דוגמה למצב של קבוצה עם יותר מגארד פצוע בודד? מה דעתכם על העונה של ניו אורלינס? לדעתי, לא רק שהביקורת על קליבלנד איננה מוצדקת, אלא שלקבוצה, ובעיקר למאמנה, מגיעות מחמאות רבות. אמנם לא פתחה את הליגה בסערה, אבל בכל זאת היא די מצליחה, לא כל שכן איננה נכשלת. לדעתי, הקבוצה היחידה שהיתה מסוגלת לתפקד באופן הזה ללא שחקניה המרכזיים בקו האחורי היא סן אנטוניו.
  2. צמרת המערב, מנגד, ובניגוד לצפוי נהייתה דלילה מדי מוקדם מדי. בהתחלה דובר על 4-5 קבוצות ופתאום, אחרי כולה 15% ממשחקי העונה, רוב האנשים יהמרו על גולדן סטייט במקום הראשון וסן אנטוניו במקום השני. המפרשיות והרעמים, שוב ישתמשו בתירוץ הפציעות, שוב לא יבינו שחלק מזה נובע מהעדר רוטציה מספיק רחבה, ושוב יספרו על הפוטנציאל הגלום בהן, בדרך לעוד עונה מאכזבת. כן הפלייאוף עוד רחוק, וכן, אין לדעת איך הקבוצות יראו באפריל-מאי, אבל עושה רושם שחמש או שש הקונטנדריות הצטמצמו לנו קצת יותר מדי מוקדם לשלוש, גג ארבע.
  3. כמה שזה נשמע מנותק מהמציאות, לדעתי, הסיכוי הכי טוב של הקליפרס להעפיל לגמר הליגה יהיה ממקום 8 במערב. נכון שמראש הסיכוי שלהם לנצח את הלוחמים בסדרה לא גבוה, אבל אם הם יעשו זאת זה אך ורק כשהם טריים יחסית. העייפות שלהם תגיע בשלב כלשהו, במהלך הפלייאוף, ומול הלוחמים הם ישלמו על זה ביוקר. אז ברור שאני לא אומר שלשם הם צריכים לכוון, אבל לדעתי זה הסיכוי הטוב ביותר שלהם, תוך כדי תפילות לכל מיני אלילים למיניהם, שקבוצה אחרת תדיח את סן אנטוניו בדרך.
  4. הרדיפה אחר שיא רצף הניצחונות של הלוחמים עלולה להתברר כחרב פיפיות ואף כניצחון פירוס. בעבר, קבוצות שרדפו אחרי אי אלו רצפים חסרי משמעות פרקטית גבוהה, נאלצו להשקיע משאבים רבים מדי, שלחלקן עלו ביוקר (ע"ע טילים, יוסטון) ולחלקן הקשו משמעותית את המשך הדרך (ע"ע חום, מיאמי). ברור שחזקה שקבוצה תעלה לכל משחק כדי לנצח, אבל, לעניות דעתי, לסטות מעקרונות כמו חלוקת דקות רק בשם קידוש השיא, זו טעות. לפיכך, יוטב לגולדן סטייט, בראיה ארוכת טווח, אם תאבד משחק, ויפה שעה אחת קודם.
  5. האם אתם שמים לב לקבוצה הזו שדורסת את הליגה? האם אתם זוכרים שהיתה קבוצה שללא השחקנים 2-3 ברוטציה לקחה לה 2 משחקים בסדרת גמר ובמשחק נוסף הגיעה להארכה? למרות שזה שנשמע אולי טיפה לא מציאותי עכשיו, ולמרות שגולדן סטייט, להערכתי, תהיה הקבוצה הטובה בליגה גם בחודש יוני, האליפות מאד, אבל מאד, רחוקה מלהיות אפילו קרובה לסגורה.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

    1. חום – סימפטום למחלה ולא הצבע.
      שחקן מפתח – השחקן הכי טוב בקבוצה, זה שמקבל את המפתח לאצטדיון.
      שיא – הישג מצויין, אורגזמה, המצב בשתיית אלכוהול ממש לפני ההתרסקות.
      צמרת המערב – החלק ביער הקבוצות שמכוון לצד ההפוך ממכה.
      גולדן סטייט – מדינת הזהב, למרות שאין שם זהב. ביתו של הכלב גולדן רטריוור (מביא הזהב) שאף פעם לא מביא זהב.
      סטפן קארי – סוג של מלאך (אלוהים היה כבר תפוס)

      מקווה שעזרתי 🙂

    1. "יש לי רושם ש'"סתם ילד" הוא לפחות בן 40 ורוצה לעבוד עליך. הוא חושב שזה CUTE.

      ואם הוא באמת סתם ילד, שיילך ללמוד ויתבגר קצת.

    1. גיבוב של קלישאות מעולם הכדורגל שלא שייכות לפוסט 😉
      לדעתי שלב הסיכומים הוא ביוני לא בסוף נובמבר
      מתן נראה לך שגולדן סטייט רודפת אחרי שיא כל שהוא ?
      אולי קארי מנסה להגיע ל 400 שלשות בעונה ?
      הקליפרס המקום ה 8 ?
      אתה מודע לזה שרק הניקס 99 ) עונה מקוצרת ) ויוסטון 95 ניצחו 3 סדרות ללא ביתיות כל הדרך אל הגמר ב 35 השנה האחרונות

      העונה ארוכה יהיו פציעות , רצפים , משברים מוקדם מידי להספיד או להלל , להזכירך קליבלנד היו במאזן 18-19 בזמן שהורס דרסה כל מה שזז

      1. סיכומים אכן עושים בסוף ודעות לגבי מצבי ביניים אפשר גם באמצע.
        לגבי קליפרס – לא הביתיות חיסלה אותם בעונה שעברה.
        לא יודע אם "רודפת" זה הביטוי הנכון, אבל אני בהחלט חושב שזה משפיע על הלך הרוח, קבלת ההחלטות, הלחץ והאינטנסיביות. לרבות הדיבורים על 10:72.

    2. בקצרה (גיא מוזמן להאריך 🙂 ):
      ויפה שעה אחת קודם – עדיף כמה שיותר מוקדם.
      חרב פיפיות – חרב שמשני צדי ידית האחיזה שלה ישנו להב, ולכן היא עלולה לגרום נזק למשתמש כשהוא תוקף באמצעותה.
      ניצחון פירוס – ניצחון שהנזק ממנו גדול מהתועלת שבו.

  1. תודה רבה. איזה כיף שיש אתר כזה שאפשר לדבר בו עם מביני עניין ולא עם ילדים שעסוקים בהיפ הופ ויודעים רק על איזה גולדן סטייט וקליבלנד. החלום זה לכתוב פוסט משלי!

  2. לגבי קליבלנד – העניין בביקורות עליהם הוא שאחרי שכולם ראו מה תקרת הזכוכית בגמר, הבטיחו גדולות ונצורות עם חזרתו של לאב.
    בסופו של דבר, כמו בOKC, רואים שהדברים נשארו כמו שהם והסגנון לא השתנה ולא ישתנה.
    קליבלנד לא מבריקה, זה משהו שאפילו לברון ציפה שיהיה יותר והוא מביע את דעתו באופן גלוי ופומבי כשהוא דורש יכולת יותר טובה.

    הקליפרס בכלל צריכים להגיד תודה אם תהיה להם ביתיות בסיבוב הראשון בפליאוף.
    אני די מרחם על הקבוצה הזו, שיש בה בערך הכל ועדיין לא מגיעים לשום מקום.
    אין להם שום סיכוי (או רגליים) לנצח את הווריורס בסדרה (וכמו שאנחנו רואים כנראה גם לא במשחק) ואת הספארס בעונה שעברה הם ניצחו בגובה ובצבע, רק שהשנה יחסי הכוחות השתנו לחלוטין ולספארס יש את הקו הקדמי הכי עמוק ומוכשר בליגה.
    בקצב הזה הם הולכים לקבל את OKC בסיבוב הראשון וכבר נפטר מאחת ה"קונטנדריות" הבלתי נגמרות של הפרה סיזן שכמובן בסיזן לעולם לא מגיעה לשום מקום.

    לא בדקתי את דקות המשחק של שחקני הווריורס אבל גם אם הן גבוהות מהממוצע אני די בטוח שהן נמוכות יותר מקליבלנד, שיקאגו וכו'.
    בספארס כבר ראיתי שלנארד נח משחק אחד, ג'ינובילי את זה שאחריו, דאנקן משחק סביב ה20-25 ובכלל הספארס תמיד היתה ככה.
    בטוח שלקראת הפליאוף יתיישרו שם, מה גם שכאשר בווריורס ישריינו את ראשות הליגה הם יוכלו להוריד את הדקות משמעותית, רק בוא לא נשכח שהרוטציה שם ארוכה מהממוצע ממילא.

    בוא רק נגיד דבר כזה: אם הם ישברו את הרצף, קרי יקח עוד פעם את הMVP והקבוצה תקח עוד אליפות, כבר יהיה ניתן לדבר עליהם במונחים היסטוריים ויכול להיות שלשם מכוונים עם הרצף.

      1. לדעתי בווריורס הם נהנים כהמכונה מתקתקת כל כך יפה, וזורמים עם זה. העונה עוד ארוכה ואם יהיה צורך בהתאמות הם יעשו אותן. בינתיים יש שם הררכיה ונהול דקות ברורות:
        5 שחקנים משחקים סביב 30 דקות 4 מהחמישיה, ואיגי שמוביל את היחידה השניה והרבה פעמים נמצא בחימישיה המסיימת וזה כמובן לא במקרה., אחרי יש קבוצה של כ20 דקות, וזה כולל את אזילי ובוגוט, ליוינגסטון ואחרי זה ברבוסה עם 14.5 דקות, וספייטס שמקבל 10 דקות.
        אחרי יש 3 שמקבלים 5 דקות למשחק ונראה שיש פה תכנון ושליטה לא רעים בכלל. קלארק ומקדו צעירים למדי. ג'ייסון תומפסון זה באמת מעניין למה הוא לא מקבל יותר. שחקן עם נסיון שיכול לתת נקודות וריבאונדים. אבל אולי הוא לא מספיק טוב באימונים.

  3. מסכים עם כל מילה.

    מה שמפתיע בקליבלנד זה שלמרות שחסרים דרך קבע 2-3 שחקנים מהקו האחורי, לברון העונה משחק רק 0.4 דקות יותר למשחק.

    עד שהקליפרס לא ילמדו לשחק ברמת האגרסביות/אינטנסביות של קונטנדרית הם לא יהיו קונטנדרית
    (לא יתכן שגריפין וג'ורדן – 2 פריקים של כוח ואתלטיות, יתנו יתנו לדריימונד גרין ולאיגודלה להיות כל כך אגרסיבים בצבע בלי להחזיר באותו המטבע)

  4. חרב פיפיות.
    משמעות הביטוי היא בדיוק כמו שמתן הסביר,
    אבל מה היא חרב פיפיות?
    בניגוד למה שנהוג לחשוב, חרב פיפיות היא לא חרב עם 2 להבים – אחד מכל צד של ידית האחיזה.

    "הִנֵּה שַׂמְתִּיךְ לְמוֹרַג חָרוּץ חָדָשׁ בַּעַל פִּיפִיּוֹת תָּדוּשׁ הָרִים וְתָדֹק וּגְבָעוֹת כַּמֹּץ תָּשִׂים."
    מורג הוא הכלי בוא משתמשים לדיש, והפיפיות הן הלהבים שמחוברים בתחתיתו של הכלי. ניתן היה להסיק שזה מסביר את "חרב פיפיות" כחרב עם יותר מלהב אחד, אבל כשבודקים את מקור הביטוי לעומק:

    "וְאַחֲרִיתָהּ מָרָה כַלַּעֲנָה חַדָּה כְּחֶרֶב פִּיּוֹת."
    "וַיַּעַשׂ לוֹ אֵהוּד חֶרֶב וְלָהּ שְׁנֵי פֵיוֹת גֹּמֶד אָרְכָּהּ וַיַּחְגֹּר אוֹתָהּ מִתַּחַת לְמַדָּיו עַל יֶרֶךְ יְמִינוֹ."

    אנחנו למדים ש –
    א. חרב פיות היא חרב חדה מאוד (2 להבים לא יהפכו חרב ליותר חדה מחרב רגילה)
    ב. אהוד יצר חרב עם 2 פיות באורך גומד וחגר אותה על ירך ימין.
    (גומד – מידת אורך, בקירוב 40 סנטימטר)

    ההסבר הוא פשוט – הביטוי היה להיות "חרב פיות" שמשמעותו היא חרב חדה מאוד, עם 2 צידי הלהב חדים.

    כיום זה נראה מובן מאליו ש-2 צדדיו של הלהב יהיו חדים, אבל בימי המקרא, בגלל החולשה של הסגסוגות בהן השתמשו לחישול חרבות (ברונזה – בדרך כלל סגסוגת של נחושת ובדיל), לרוב רק צד אחד של הלהב היה מחודד בעוד שהצד השני היה עבה על מנת לשמור על חוזקה ועמידותה של החרב (חרב פיות – חרב עם 2 צדי הלהב מחודדים, תהיה חלשה בהרבה מחרב רגילה)

    1. אני מסכים – השימוש המקורי במילה "פיפיות" רק מראה שאתה צודק.
      אני אומר (דעתי בלבד) שהחרב לה מתכוונים בביטוי "חרב פיפיות" היא "חרב פיות", שעל הסכנה שבשימוש בה כתוב גם בפסוק: "ואַחֲרִיתָהּ מָרָה כַלַּעֲנָה חַדָּה כְּחֶרֶב פִּיּוֹת."

      השימוש בחרב דו-להבית כמעט ולא קיים בשום תרבות לנוכח חוסר הפרקטיות של חרב שכזו.
      היחידים שהשתמשו בחרב שכזו (יותר קרוב לפגיון) הם הסיקים ככלי טקסי.
      קראתי גם פרשנות ש-"החרב המתהפכת" מסיפור גן עדן היא חרב דו-להבית (צד אחד לרחמים, צדשני לדין), וגם במקרה הזה, המשמעות היא סימבולית. אין ממצאים ארכיאולוגים של חרבות דו-להביות במסופוטמיה.

  5. מצד אחד צודק לגמרי
    מצד שני, מה היית עושה במקום הלוחמים? לא היית מנסה לשבור את השיא?
    היית מווסת דקות מול הקליפרס? מול שיקגו?

    קשה לי להאמין

  6. טור מעולה, אני מסכים עם הכתוב.
    לגבי החרב, למיטב ידיעתי היא חרב ששני צדדיה חדים: אם החרב היא פס כמו כביש שהולך צפון-דרום, אז גם השוליים המזרחיים וגם המערביים מחודדים. בניגוד לסכין מטבח בה רק המזרח נניח מחודד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט