הטור היומי של הדוק: הקמבק הגדול מכולם (מפציעה)

 

כרמלו אנטוני ניפצע קשה וחזר לשחק. קווין דוראנט ניפצע קשה וחזר לשחק. פול ג'ורג' ניפצע קשה וחזר לשחק.

איזה COMEBACK היה המפתיע ביותר, ואולי המוצלח ביותר?

כמובן שאי אפשר להשוות בין פציעות. כשהפציעה היא עליך, קוץ בתחת או דלקת בשן מרגישים כמו קטיעת רגל. אין להשוות בין פציעות מבחינת רמת כאב, סבל, מצוקה, או התייסרות. גם לכל אדם ישנו סף כאב שונה, כל אחד מסוגל לתפקד אחרת עם כאב, ולכל גוף ישנה דרגת ריהביליטציה שונה.

לכן הדיון הוא די סובייקטיבי, אבל בכל זאת.

רק תיזכרו בערב ההוא בלאס ווגאס והפציעה של ג'ורג'. GRUESOME היא המילה היחידה לתאר את הפציעה. מבעיתה; מחרידה; זוועתית. רגל שנשברה לשניים וכף הרגל הסתובבה ב-180 מעלות.

מי חלם שהפורוורד הזה יחזור לרמת המשחק הנפלאה שלו? העונה הוא קולע 25.8 נק' למשחק ב-45% מהפארקט (427. מה-3!), 8.6 ריב', ו-86% מהקו.

לא להקטין מאומה מהחזרה של כרמלו אנטוני העונה, ומהחזרה של קווין דוראנט (לפני הפציעה העכשווית), החזרה של ג'ורג' מדהימה יותר כי הוא מציב מספרים שכולם הם קרייר-היי. העונה הטובה ביותר שלו היתה 2013-14 בה קלע 21.7 ב-48% מהפארקט – טיפונת טוב מהעונה – אבל רק 36% מה-3 – הרבה פחות טוב מהעונה – עם 6.8 ריב' – ב-1.8 ריב' נמוך מהעונה.

הפציעה של ג'ורג' היתה כל כך מסוכנת, זדונית, וממאירה שהיה חשש שהוא לא יחזור לעולם לשחק. עם הפציעות שהיו לדוראנט וכרמלו מעולם לא היה חשש כזה: לא היו בטוחים כמה מהמאקס. הם יחזירו לעצמם אבל לא היה חשש לסיום קריירה.

לא שמענו ממנו חודשים על גבי חודשים. הוא רק התאמן בשקט והתקדם מיום ליום מבלי להתלונן על מר גורלו ומבלי להבטיח דבר.

לקלוע העונה 36 נגד מיאמי? לקלוע 32 נגד הקאבס?

קווין אנטוני יחזור לשחק בקרוב אבל אני לא מאמין שהוא יהיה מסוגל לחזור על יכולתו המקסימלית מהעבר. כרמלו כבר חזר והוא טוב – אבל הוא נמצא בירידה. לא בטוח אם בגלל הפציעה או עייפות החומר ברגליו.

פול ג'ורג' חזר יותר טוב מאי-פעם ולכן מגיע לו תואר ה-COMEBACK הגדול מכולם!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. הרבה יותר קל לחזור משבר בעצם מאשר פגיעה במפרק(בעיקר ברך וקרסול). הראשונה נרפאת לחלוטין ואולי אפילו העצם מתעבה ומתחזקת.
    הסוג השני כמעט תמיד הופכות לכרוניות ומגבילות. לכן מי שחוזר מ ACL למשל לכושר הקודם שלו – תמיד יהיה מרשים יותר.

  2. תמונה נוראית .באמת שחקן נפלא .(צריך לעשות טור מיוחד על המתקאמבקים של השנה , מצד אחד הפצועים מלו , ג׳ורג מצד שני המתחדשים רונדו , ודרון) מנחם מה עם וינסילו ? ראיתי אותו זורק אייר בול לתפארת.
    מישהו יודע מה קרה לדראגיץ׳ הוא ממש נחלש , אני מתחיל לחשוב שיש לו קארדישיאן מוסתרת איפשהו . עם זאת מיאמי ניראית טוב בגלל וויד .

  3. הפציעות של דוראנט מתחילות להיראות כמו משהו שאי אפשר להיפטר מהם, משהו בסוג של שברי מאמץ, שזה לא באמת עובר ורק הכאב בא והולך.
    לגבי כרמלו, הבעיה היא לא פציעה או לא, הבעיה היא החשק שיש לו לשחק כדורסל. במיוחד במצב שהוא העדיף את הפרסום והמיליונים של ניו-יורק על פני אפשרות לשחק על האליפות בשיקגו.
    פול ג'וקג' חזר פנטסטי וגם זה שהקבוצה היא שלו ואין באמת מישהו שמסוגל לשים סל, מלבד אליס שעוד לא הגיע לעונה הזו, משחקת לטובתו, והוא פשוט מראה איזה שחקן מצויין הוא.

    1. ה"פציעות" של KD הן סה"כ פציעה אחת רצינית + 2 שוליות שכמעט כל שחקן בליגה עובר, וחוסר מזל – המון ממנו.

      1. KD סבל משבר ג'ונס באוקטובר 14.
      *עשה ניתוח בעל 95% הצלחה, חזר לשחק, לאחר כשבועיים הפסיק עקב בורג שהוכנס בצורה כזו שהוא התחכך לו בעצם.
      *עבר תהליך של החלפת הבורג לכזה בעל ראש שטוח, הניתוח הזה עבר בהצלחה.
      *התברר שהוא נפל ב5% הנותרים וייאלץ לעבור השתלת עצם באיזור שנערך במארס השנה.
      2. נקע בקרסול-שבוע באיזור פברואר 15, לא רלוונטי.

      3.לפני כשבוע מתיחה בהאמסטרינג וכנראה ששבוע הבא יחזור. שוב, לא ממש רלוונטי.

      הפציעות שלו ב14 חודשים האחרונים לא היו קשורות לראשונה שממנה הוא החלים לחלוטין לפי הדיווחים.
      בכל מקרה-החלמה מהירה.

      1. צודק. אני אנסח זאת אחרת לגבי דוראנט. זה מתחיל להיראות כמו רוז שכל פעם משהו קטן מונע ממנו לשחק. אקרא לזה חוסר מזל, אבל נראה שהוא מתחיל להישבר ו/או מועד לפציעות (לפחות בשנתיים האחרונות.
        כמובן שאיני מאחל פציעה לאף אחד, בטח לא לדוראנט או לרוז, שהם שחקנים שקונים בשבילם כרטיס.

  4. מה עם הפציעה של רג'ון רונדו ?
    הבנאדם פצוע בראש כרונית והנה העונה פתאום עשה קאמבק נהדר..כשהוא טוב , הוא אחד הפויינט גארדים הטהורים הכי טובים בליג ….

    פול ג'ורג' הוא קלאסה אמיתית ….קלע של 2.05 זה תמיד מרשים !!

  5. נכון שזה כאב נורא אבל בתאכלס בפציעה לא היו מעורבים שרירים וגידים ולכן ההתאוששות הייתה קלה ומהירה יותר. (תקנו אותי אם אני טועה)
    ודרך אגב איך אפשר ליצור חשבון באתר שדרכו אוכל לפרסם פוסטים?

  6. הפציעה של פול ג'ורג' הילה מזעזעת למראה, למרות זאת, די מהתחלה הצפי היה לחזרה מלאה ללא פגיעה ב PER עפ"י חווד רפואיות. מצד שני פסיכולוגית הפציעה שלו הייתה מאוד קשה. לחזות ככה בשברון הגוף זה איום ונורא. בכל מקרה אני מאוד שמח שהוא חזר וחזר טוב, אחד השחקנים האהובים עלי.

  7. משבר חוזרים יותר חזקים, לא חוכמה…
    בתור דוק אתה אמור לדעת את זה, אבל כנראה שאף פעם לא שיחקת את המשחק. יש פציעות שמשנות את האיזון השרירי בגוף, שרירים מסוימים פתאום עובדים יותר כדי לחפות, ומשם הדרך לפציעות טורדניות קצרה, במיוחד באינטנסיביות של הנבא. שבר זה בקטנה, לי אף פעם לא היה, אבל אומרים שהעצם אפילו חוזרת יותר חזקה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט