סיבות לאופטימיות/רועי ויינברג

מכבי תל אביב הפסידה לצסק"א מוסקבה, 82-88, והצהובים כחולים הסתבכו בדרך לשלב הבא ביורוליג, כשקיים סיכוי סביר שאת המשך דרכם באירופה האימפריה (לשעבר?) תעשה ביורוקאפ. למרות זאת, יש לא מעט סיבות לאופטימיות אחרי משחקו הראשון של ז'אן טבק.

קודם כל, מכבי הראו הרבה לחימה על המגרש. נכון שמדובר בקלישאה, אבל הם נתנו פייט לאורך 40 דקות מול קבוצה טובה בהרבה, ושחקנים כדווין סמית', יוגב אוחיון (9 אסיסטים) ובריאן רנדל היו מצויינים הערב. הם יהיו הבסיס של מכבי, וימשיכו לספק הגנה ויציבות, וזה מה שהצהובים כחולים צריכים. סמית' ורנדל היו משמעותים מאוד בהתקפה עם 33 נקודות משותפות, והחזרה של שניהם לעניינים מבטיחה רבות למכבי. הם לא נראו כבויים כפי שנראו העונה אצל גודס, וזה מבשר טובות לצהובים. רק הזמן יספר אם מדובר בחזרה של ממש, או רק בניסיון להרשים את טבק.

לראשונה העונה, היה משמעותי בהתקפה. בריאן רנדל.

זה בא לידי ביטוי בריבאונד (35-34 למכבי) וכפיית איבודים (17 לצסק"א). מוסקבה טובה בהרבה, ואין אף מאמן שיצליח להגיע רחוק עם הסגל הקיים, אבל ה-Hustle של מכבי הוא תמיד מרכיב חשוב בהצלחות של הקבוצה, וזה שהוא נראה אצל טבק מבשר טובות לצהובים.

בנוסף, אייק אופייבו הראה מה הוא שווה. טבק נתן צ'אנס ללא מעט שחקנים הערב, והעלה חמישיות שונות ומשונות, כשהוא יודע שהמשחק נטול הציפיות הוא במה טובה כדי לנסות הרכבים שונים ולראות מה יתאים למכבי. העלאת אייק אופייבו הוכיחה את עצמה, והוא השפיע משמעותית על המשחק עם 15 נקודות ב-22 דקות, כולל שלשה וסחיטת 7 עבירות. הוא גבוה שמסוגל לייצר נקודות, ואתם יודעים כמה מכבי תל אביב הייתה צריכה את זה. שילוב שלו עם בראיין רנדל יהיה יעיל למכבי, ובדקות שזה יקרה המצב יהיה טוב בהרבה עבור מכבי.

מלבד אופייבו, היה ניתן לראות במשחק שטבק בוחר ברכז שלו, כשהוא נתן לטיילור רוצ'סטי לרוץ. מלך הסלים של היורוליג לשעבר קיבל אמון מהמאמן הקרואטי, והחזיר בגדול עם 20 נקודות ו-5 אסיסטים, במשחקו הטוב ביותר במדי מכבי. נכון שהוא לא יודע להגן, למרות שהוא יותר טוב מפרמאר בתחום הזה, אבל הוא מכונת הירייה שמכבי צריכה. מאוד סביר שנראה אותו לצד אוחיון בקו אחורי שמאזן אחד את השני, ומשלב בין הגנה וראיית משחק ליכולת קליעה אישית, כשאופייבו, רנדל וסמית' משלימים את החמישייה.

ג'ורדן פארמר הערב-0 זריקות לסל, 0 נקודות, 3 עבירות, 2 איבודים ב-11 דקות. נראה שהאלוף לשעבר לא רוצה להשאר שם, ומוטב שמכבי תל אביב תנסה להשיג תמורתו ככל האפשר כדי להתחזק. הוא שחקן מעולה לקבוצות קטנות ביורוליג, וקונטנדריות ביורוקאפ, אבל הוא לא יכול להיות פרנצ'ייז פלייר של מועדון שרואה את עצמו כקבוצת טופ 8 ביורוליג. לא עם ההגנה הזאת. הגאנר השלישי של מכבי, סילבן לנדסברג, קיבל צ'אנס ולא ניצל אותו עם 1 מ-7 עצובים מהשדה. הוא לא יזכה לעוד יותר מדי הזדמנויות, ומראה שהוא ממשיך במגמה של משחק מעולה אחד ו-6 חלשים אחריו.

אז בסופו של דבר, יש לא מעט דברים טובים שמכבי יכולה לקחת מהמשחק הערב. היא צריכה ליישם אותם כמה שיותר מהר, כי הזמן קצר והמלאכה מרובה. טבק צריך לדבוק בחמישייה שהייתה הטובה ביותר הערב, אוחיון-רוצ'סטי-סמית'-רנדל-אופייבו, ולתת לה לרוץ גם בליגה (שני "ישראלים" על המגרש).

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. רועי תודה על הסיכום המהיר , כמה הערות שלי ( ראיתי את המחצית השניה )

    ג'ורדן פארמר מעולם לא שיחק בקבוצה קטנה ביורוליג
    הוא עובר משבר הוא ועוד איך שחקן לקבוצת אליט 8 ביורוליג

    סיפור המשחק מכבי 5 מ 16 מה 3
    צסקא 11 מ 22
    מה המשמעות של 17 איבודים לצסקא אם אתה מאבד 16 בעצמך ?
    20 לרוצסטי בטלים בשישים מול 25 לתיאודסיץ

    דווין סמית' מתחת לרמתו והמחסור בגבוהים בעוכריי מכבי

    1. היה ברור שהם יפסידו לצסק"א הערב, אבל נראה שיכולה להיות פה התחלה של משהו טוב שיוכל להמשיך ולהתפתח, ואולי גם יתן למכבי ניצחונות בבמברג, ססארי ודרושפאקה שיתנו להם לעלות.

      פרמאר שיחק בשנה שעברה בדרושפאקה, קבוצה שאפילו לא שיחקה באירופה. ועם 7.5 נק', 3 אס' ו-1.7 איבודים ב-21 דקות למשחק ב-6 משחקים, לא בטוח שהוא שחקן חמישייה לקבוצת אליט 8 ביורוליג.

      אני מסכים איתך שהשלשות השפיעו, וזה היה צפוי שתאוסודיץ', הרכז הטוב באירופה היום, יקלע 25. התפקיד של רוצ'סטי לא היה לעצור אותו, והוא לא נתן משחק מושלם, עם כמה מהלכי ראש בקיר (המהלך ב-63-65 לצסק"א למשל).

  2. רועי הבעיה של מכבי היא שעם כל הכבוד לרנדל וסמית, הם לא השחקנים שיכולים להוביל את מכבי להצלחות גדולות. שניהם שחקנים משלימים באופיים וביכולתם, אבל ההימור של מכבי על פארמר שכרגע הולך ומתברר כנפילה גדולה, סותם את הגולל על העונה האירופית אלא אם מכבי תצליח להשיג ניצחון לא צפוי בחוץ.

    1. +100
      הייתי מוסיף את יוגב לגבי מה שאמרת על רנדל וסמית. פארמר מעורר געגועים לפארגו שהיה יכול אולי להשלים הרבה יותר טוב את רוצ'סטי ויוגב

  3. מכל החילופים שמכבי עשו בצוות המקצועי שלהם בקיץ ועכשיו, נראה שהחילוף המשמעותי ביותר זה החילוף של אבי קובלסקי ברגב פנאן בעמדת מאמן הכושר. מכבי פשוט קורסת ברגעי האמת בכל מה שקשור לכושר גופני ושוב חוטפת ברבע הרביעי. עם כל הכבוד לרגב פנאן ולניסיון שלו מהרצליה וגלבוע, נדמה לי שמכבי גדולה עליו.

  4. מכבי מדגימה שנה אחר שנה מהי העלות האמיתית של מוצר או שחקן.
    מי שלא ידע לשלם חצי מיליון דולר בזמן ישלם מיליון דולר באיחור.
    הרי ברור שמכבי יצטרכו לעשות שינויים והם יעלו הרבה יותר כסף ממה שיכלו אם שילמו לשחקנים את הכסף הגדול שמגיע.

    לא יודע למה פארגו הלך זה בדיוק השחקן שמכבי צריכה ולא יודע למה רייס הלך ואני לא יודע איזו היגיון מביא להחתים שחקן שכל העולם ידע שהוא מפורק ב 600,000 דולר ועוד כמה בלופים באיזור של החצי מיליון דולר.

    למה לא ליצור המשכיות ועוד עם שחקנים מוכחים.
    מי שכבר התחבר למערכת יידע מה לעשות בזמן שנקלעים למשבר.
    השחקנים החדשים ינסו רק לא להרוס.

    מכבי חסרה 2 עמדות קריטיות- גבוה וגארד שומר שיודע לחדור.

  5. מכבי הזו מהחלשות ואולי הכי חלשה שאי פעם ראיתי באירופה.
    משחקים לרוחב, אין להם שום אופציה בצבע.
    ומה שהכי מצחיק הוא שהם ככ מיהרו לשחרר את רנדל, שהוא היום השחקן הכי טוב שלהם ובלעדיו גם סיכוי תאורתי לעלות לטופ 16 לא היה להם.

    מביאים כל מיני ארכי נגרים שלא מסוגלים לקלוע וכל מיני ליצנים אחרים שלא מסוגלים לשמור.
    רוצ'סטי יכול להיות שחקן ספסל טוב שמביא שינוי אבל הוא ככ סוליסט ופשוט לא מתאים. בהגנה בכלל הוא חלש מאוד.
    אם יוגב אוחיון, שחקן שעם כל הכבוד לא מסוגל לקלוע סל כשהוא במרחק 2 מטר ממנו, הוא ממצטייני מכבי באופן קבוע העונה, זה אומר הכל על העונה הזו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט