סיכום יום חמישי הגדול ובמרכזו – ג"ס-קליפרס / דור בלוך

בתקופתו של גווארדיולה בברצלונה נהגתי לומר לחברים שבכל הזדמנות שתהיה להם לראות את ברצלונה משחקת בשידור חי, שיעשו את זה, כי ספק אם נראה עוד דבר כזה בתקופת חיינו.

לאחרונה התחלתי להגיד את זה על ג"ס, והיא לא איכזבה הלילה.

מחר אגב, הם משחקים נגד הבולס (!!!)

אז בואו ניגש לאקשן.

מיאמי היט (4-7) 116 – סקרמנטו קינגס (9-4) 109:

הצרות של סקרמנטו נמשכות בצרורות. בוגי קאזינס לא שיחק הלילה בגלל המכה לאל הורפורד, וברבע השלישי כשסקרמנטו עדיין במשחק רודי גיי נפצע והשאיר את סקרמנטו בלי שני ספקי הנקודות העיקריים שלה.

המצב הזה היה אמור לאפשר לחאסאן וויטסייד לחגוג אבל הוא קיבל 2 עבירות ברבע הראשון, והוגבל ל-18 דקות משחק בלבד בהן קלע 12 נקודות והוסיף 5 ריבאונדים ובעיקר 4 גגות מהדהדים ברבע השלישי. בהקשר הזה ראוי לציין שוויטסייד צריך להתבגר ולא להעיף את הכדורים ליציע או לקבוצה היריבה אחרי חסימות אלא לנסות להשתלט עליהם או לחסום לשחקן מהקבוצה שלו, זה השלב הבא.

ההיט שלטו במשחק לאורך כל אורכו גם אם הפער היה חד ספרתי רוב הזמן, נצחונם כמעט ולא היה מוטל בספק. זאת בין היתר לתצוגה מפתיעה של אמארה סטודמייר מהספסל עם 10 נקודות וטיילר ג'ונסון, הגארד שקלע 19 הלילה באחוזים מצוינים. וייד ובוש הובילו כמובן את ההיט עם 24 ו-23 בהתאמה.

בצד השני עמרי כספי קיבל מקום בחמישיה ואחרי פתיחה בינונית לא אכזב עם 16 נקודות ו-6 ריבאונדים. הוא גם איבד 4 כדורים ועשה 5 עבירות, אבל זה מה שמצופה ממנו, לתת את ההגנה ואת העבירה כדי למנוע סל קל, לצד קליעה של השלשות שלו מהפינה (2 מ-4 הלילה).

מארקו בלינלי הוביל מהספסל עם 23 נקודות כשרג'ון רונדו ממשיך להיות טריפל דאבל שמחכה לקרות בכל משחק עם 14 נקודות 18 אסיסטים ו-9 ריבאונדים. לא הפעם רג'ון.

קליבלנד קאבלירס (3-9) 115 – מילווקי באקס (7-5) 100:

קליבלנד עשתה את זה קל עבור עצמה הפעם, ולא השאיר ספק החל מהרבע השני לאן המשחק הזה הולך.

עד הרבע השלישי היתרון של קליבלנד נע סביב ה8 נקודות אבל ברבע הרביעי קליבלנד גמרה את הסיפור ולא השאירה לבאקס סיכוי במשחק שלא באמת הרגיש צמוד בשום שלב.

ג'יימס קלע 27 והוסיף 9 ריבאונדים ו-6 אסיסטים ב-35 דקות במשחק מושלם מבחינתו, כשקווין לאב חוזר להרשים עם 22 ו-15 ריבאונדים. מי שעוד חזר להרשים אחרי שהתקשה לעשות זאת לאחר חזרתו מפציעה הוא ג'יי אר סמית' שקלע 18 באחוזים טובים.

לצרות הגארדים של בלאט הצטרף היום מו וויליאמס שלא פתח בגלל כאבים ברגל ימין. במקומו פתח יקיר המערכת דלבאדובה שסיים עם 7 אבל גם עם 13 אסיסטים.

בלאט השתמש במלוא רוטציית הגבוהים שלו הלילה כשמוזגוב שפתח משחק רק 11 דקות ואנדרסון ורז'או מקבל דקות נדירות ומחזיר ב-9 נקודות. תומפסון היה מצויין בדקות שלו עם דאבל דאבל.

בצד השני למילווקי יש כרגע בעיית עומק, ואם קיד לא ימצא דךר להכניס את וסקז הנסון ומאיו לעניינים הוא יהיה בבעייה לקראת ההמשך. אנטנקומפו היה ענק זה לא מילה עם 33 נקודות ו-5 ריבאונדים ב-12 מ-15 מרשים מהשדה. ג'בארי פרקר קלע 14 אבל לא לקח על עצמו מספיק, וגרגר מונרו היה אפקטיבי בצבע עם 17 ו-8 ריבאונדים. מידלטון הוסיף 15 משלו.

רוטציית הגבוהים של בלאט הייתה אולי הפקטור המשמעותי ביותר במשחק הזה כשקליבלנד מפרקת את מילווקי מתחת לסל עם 22-43 בריבאונד מה שעזר לה להתגבר על 17 איבודי כדור בדרך לניצחון קל למדי.

לוס אנג'לס קליפרס (5-6) 117 – גולדן סטייט ווריורס (0-13) 124:

המשחק המרכזי ממש לא איכזב.

בניגוד לחלק מהתחזיות המוקדמות קיבלנו הפעם את כריס פול בחמישיה של הקליפרס והגארד נתן הופעה קלינית עם 35 נקודות ו-8 אסיסטים ב-31 דקות. לא ייאמן.

גם בלייק גריפין היה בטירוף עם 27 נקודות כשבכל מהלך ניכרת המוטיבציה של הקליפרס לגבור על הווריורס המושלמים, ובתחילה זה גם היה נראה הכיוון. רבע ראשון מפלצתי של הקליפרס עם 41 נקודות הוביל אותה ליתרון שיא של 16, אבל כמו שחבר שלי פיקו אמר לי בבוקר: אתה יכול להוביל עליהם ב-30 הפרש ואז הם פשוט יקלעו עליך 8000 שלשות ואין לך מה לעשות נגד זה.

וזה בערך מה שקרה.

לאט ובסבלנות הווריורס חפרו את דרכם למשחק ברבע השלישי, ההגנה השתפרה והגבילה את הקליפרס ל-23 נקודות בלבד בשלישי, ושלשה של גרין הורידה את הקבוצה בסוף השלישי בפער של 6 בלבד. ברבע הרביעי זה כבר היה לגמרי גולדן סטייט שגמרה את המשחק דקה לסיום.

מה שמדהים הוא שמי שראה את המשחק ראה הגנה קבוצתית כמעט מושלמת של הקליפרס על קארי, הם דחפו אותו פנימה מקשת השלוש הקשו עליו עם שמירה צמודה ועשו הכל נכון. וקארי? 40 נקודות ו-11 ריבאונדים תודה ששאלתם, אומנם לכוכב היו 7 איבודים, אבל מה זה חשוב כשבמאני טיים כל התקפה שלו היא שלשה או עבירה והוא קולע בממוצע נקודה לדקה (!!!).

דריימונד גרין היה מצויין בקאמבאק של הווריורס עם 19 ו-9 אסיסטים כשגם האריסון בארנס תורם את שלו עם 21. תומפסון עם 25 שיחק בצורה מושלמת את הכינור השני ביום שבו הספסל של גולדן סטייט לא ממש נכנס לעניינים ואף אחד בו לא קלע בספרות כפולות (איגודלה עם 8 ו-7 אסיסטים).

בצד השני זה היה בעיקר פול את גריפין כשקרופורד מוסיף 15.

19 איבודים של גולדן סטייט לא מנעו ממנה את הניצחון, וזה לא מפתיעה כשהיא קולעת 17 שלשות ב-57 אחוזים.

מדהים.

 

וזה נכתב לפני המשחק:

קרדיט לאדם מעוז הגאון על התמונה הראשית.

 

בום!

איזה משחק מחכה לנו ב-5:30 בבוקר, מי שלא קם דונאלד טראמפ, מי שלא קם ביל למבייר, מי שלא קם מנחם לס חובב מזרח, מי שלא קם חסר בינה ומועט הבנה.

ועוד לפני כן נזכה לראות את כספי נלחם בגויים, בלאט בגריק פריק, וויטסייד ובוגי מתנגשים בצבע אז בואו ניגש לאקשן!

מיאמי היט (4-6) – סקרמנטו קינגס (8-4):

שתי תזות מרכזיות ואג'נדה מרכזית של כותב שורות אלה עומדות כאן על כף המאזניים, והן כולן מתחברות לסגול של סקרמנטו.

התזה הראשונה היא שמיאמי תהיה הרבה פחות חזקה ממה שחושבים ולא תגיע לפלייאוף. ובכן, התזה בסכנה. מאזן חיובי, יכולת טובה, ובעיקר המשך היכולת הטובה של חסאן וויטסייד, והעובדה שהחארות מסרבים להיפצע (לא מאחל לאף אחד להיפצע חס וחלילה טפו טפו טפו מלח מיים מלח מיים), גורמות לכך שמיאמי בהחלט נמצאת בתמונת הפלייאוף במזרח, גם אם הפעם יידרש מאזן טוב יותר מבעונה שעברה כדי לעשות זאת.

התזה השנייה היא שאין חדש תחת השמש והמערב ממשיך להיות חזק בהרבה מהמזרח, ובכן עד עכשיו המזרח בהחלט נותן פייט למערב במשחקי הראש בראש, וההשתפרות של קבוצות כמו מיאמי, אינדיאנה, בוסטון ודטרויט ואפילו הניקס (אוי לאזניים שכך שומעות) לעומת הקריסה המוחלטת של ניו אורלינס ופורטלנד גורמות לכך שכרגע נוצר מצג של צמצום פערים.

האג'נדה היא כמובן עומרי כספי שלנו, אני שמאלן תל אביבי טיפוסי, אבל בכל הנוגע לספורט אני כאחרון הפרובנציאליים, מחזיק אצבעות לכל נציג של המדינה (עם החריג של בית"ר ירושלים) מריע לזוכי מדלית ערד באליפות אירופה בטקוואנדו לנוער, מחזיק אצבעות לגל שיש בוולין לוצק ומחכה בקוצר רוח לשמוע מה עשתה קבוצתו הצ'כית של רונן גינצבורג. ככה אני.

אז אין ספק שמיאמי נותנת בראש היום.

סקרמנטו חזרה לחיים עם חזרתו של קאזינס, ובאופן מפתיע, או שלא, העימות שלו עם קארל דחף את הקבוצה קדימה. 33.3 נקודות בארבעת המשחקים האחורונים לבוגי הובילו את הקבוצה שלו לרצף של 3 נצחונות רצופים שנקטע בהפסד לאטלנטה.

המאבק בין קאזינס לוויטסייד יהיה כמובן במוקד המשחק, אבל חשוב לשים לב גם לרז'ון רונדו, כשהוא מנהל את המשחק בצורה מסודרת, ההתקפה של סקרמנטו נראת הרבה יורת טוב, אבל כשהוא מאבד 7 כדורים כמו בשני המשחקים האחרונים זה פוגע בקבוצה שלו קשות.

בצד השני וויטסייד ממשיך ביכולת המפלצתית שלו עם 15 נקודות 12 ריבאונדים ולא פחות מ-4.6 חסימות למשחש כשהוא הופך לשחקן השביעי בלבד בהיסטוריה של הליגה לקבוע טריפל דאבל של נקודות, ריבאונדים וחסימות. בהתקפה מיאמי תמשיך להתבסס על וייד ובוש, אך יהיה מעניין לבחון האם דרגיץ' ודנג, שעד עכשיו תורמים ברמה בינונית בלבד עושים קפיצת מדרגה, ואז מיאמי תהיה קבוצה שיש לקחת בחשבון, אם לא הטרייד על צ'למארס שבינתיים עושה חיל בממפיס עשוי להיראות כטעות. זאת אחת הסיבות שמיאמי היא הקבוצה החמישית הכי גרועה בהתקפה בליגה, אבל ההגנה שלה היא השנייה בטיבה בליגה. יהיה מעניין לראות איך ההגנה הזאת תתמודד עם הדואו של רונדו ובוגי קאזינס.

הימור – מיאמי ב-12.

קליבלנד קאבלירס (3-8) – מילווקי באקס (6-5):

לאחר שהפסידה כבר פעם אחת למילווקי, קליבלנד חוזרת לנסות פעם נוספת.

שני הפסדים רצופים, שחיקה של הכוכבים בדקות משחק רבות, והדיבורים על השפעת הפציעות של הגארדים הולכים ומתרבים סביב קליבלנד, מה שהופך את המשחק היום להרבה יותר משמעותי מסתם עוד משחק עונה סדירה. שלושה הפסדים רצופים הם כבר אירוע שאי אפשר להתעלם ממנו.

דומה שהמפתח של קליבלנד הוא בהגנה. ב-8 הניצחונות שלה הקבוצה אפשרה ליריבה 94 נקודות בלבד, אבל חטפה 108 ממילווקי ו-104 מדטרויט בדרך להפסדים כואבים ליריבות מהבית המרכזי.

לברון ג'יימס שלא זוכה להרבה קרדיט על כושרו בגלל פתיחת העונה המפלצתית של קארי, ובגלל העייפות מהדומיננטיות שלו בליגה, לוקח את הקבוצה עליו עם 31 נקודות 6 אסיסטים ו-6 ריבאונדים למשחק ב-6 המשחקים האחרונים, וזאת אולי החדשה הכי רעה עבור קליבלנד. אם היא רוצה להצליח בפלייאוף היא צריכה עוד שחקנים בכושר ביטחון ותיאום, והיא בעיקר צריכה את לברון רענן.

ג'יי אר סמית' חזר רע מהפציעה ויכולת הקליעה שלו ושל מו וויליאמס בשני המשחקים האחרונים לא ממש משאירות ברירה לג'יימס ולאב שפתח את העונה היטב מלהשתלט על המשחק.

חדשות טובות לקאבס לעומת זאת, היא פציעתו של ג'בארי פרקר שפתח את העונה מצויין והוא בספק למשחק היום. מילווקי נראתה נורא ביום שלישי כשחטפה בראש מוושינגטון, קבוצה שלא פתחה היטב את העונה בעצמה, במשחק שכלל 19 איבודים.

וכמובן שאי אפשר, בלי הפריק.

הימור: הקאבס ב-20.

לוס אנג'לס קליפרס (4-6) – גולדן סטייט ווריורס (0-12):

בום (פעם שנייה)!

צריך להגיד את האמת, בלי רדיק ופול, המשחק הזה מאבד מעט מהעוקץ שלו, אבל בבית של הקליפרס, במפגש בין השתיים שהפכו להיות הדבר הכי קרוב ליריבות של ממש בליגה החברית מדי, והתזזיתית מדי שהיא ה-NBA בשנים האחרונות, כשהקליפרס מגיעים עם מאזן בינוני, והווריורס מגיעים עם מאזן מושלם שהם מאוד ירצו להמשיך ולשמור עליו, זה המשחק שאסור לכם להפסיד הלילה.

גולדן סטייט האריכה את הרצף שלה בניצחון קשה מול טורונטו למרות 20 איבודים 66% מהעונשין והפסד בריבאונד, כל הדברים האלה משדרים דבר אחד – עייפות החומר, זה מה שקורה אחרי עונת אליפות ו-11 נצחונות רצופים, לכן קשה כל כך לשמור על רצפים, ותהיו בטוחים שכשהוא ייעצר ידברו בגולדן סטייט על אנחת רווחה מכך שהלחץ לשבור שיאים הוסר, אבל אם יש קבוצה אחת בשנים האחרונות שמסוגלת להתמודד עם הלחץ הזה היא גולדן סטייט. הווריורס הם הילדים הקולים של השכבה, הם לוקחים את הכול באיזי, לכאורה שום דבר לא משפיע עליהם, הם לא מתעניינים במה שאומרים עליהם, הם פשוט עושים את העניין שלהם.

ומי שעושה את העניין שלו יותר טוב מכולם הוא סטף קארי, שאי אפשר שלא לכתוב את השורה הסטטיסטית שלו בכל פעם שהווריורס עולים על הפרקט – 33.7 נקודות ב-35.5 דקות למשחק, 52% מהשדה, 46% מהשלוש, 92% מהקו, 5 ריבאונדים, 6 אסיסטים, 2.5 חטיפות.

אם בעבר דיברנו על הספלאש בראדרס היום נכון יותר לדבר על קארי ועוד עשרה. קליי תומפסון עם 15.5 למשחק הוא קלע יעיל, ושומר טוב, אבל הוא קרוב יותר ביכולתו ובמספריו להאריסון בארנס מאשר לקארי. בארנס קולע 13 למשחק, ודריימונד גרין משלים ארבעה שחקנים בדאבל פיגרס עם 12 למשחק כשהוא מוסיף 7 אסיסטים ו-8 ריבאונדים והוא הפך השנה לאחד השחקנים המגוונים והחשובים בקבוצה. אנדרה איגודלה ממשיך להיות עוגן הגנתי, ויכולת הקליעה שלו טובה מאוד העונה (43% מהשלוש). השחקן שעשה את הקפיצה הגדולה מכולם הוא אולי פסטוס אזילי ל-9 נקודות ו-6 ריבאונדים למשחק, ובונוס בדמות 1.7 חסימות למשחק כמה מהם מהדהדים במיוחד, את אחד מהם גריפין יתקשה לשכוח.

https://www.youtube.com/watch?v=n2045iTx6gk

בקליפרס לעומת זאת, ובהיעדרם של הקלעים השני והשלישי הטובים ביותר שלהם, שלא נדבר על אחד הרכזים הטובים בליגה, זה המופע של בלייק שקולע 27 למשחק ומוסיף 9 ריבאונדים ו-4 אסיסטים. אחד הדברים המרשימים הוא השיפור ביכולת העונשין שלו עם 76%. לדיאנדרה יש דבר או שניים ללמוד משותפו לקו הקידמי. ג'ורדן שדומה שלא התאושש לגמרי מסאגת דאלאס אומנם מביא מספרים של דאבל דאבל למשחק, אבל הקליפרס הם במקום ה-25 בממוצע ריבאונדים למשחק וזה משהו שהם יצטרכו לשפר אם הם רוצים לדבר חזק במערב העונה.

יהיה משחק אדיר. גולדן סטייט תנצח.

גולדן סטייט ב-5

אין ממש קבוצה שמתבססת על ריצה ומשחקת הלילה, אז אין לי למי להצמיד את זה אבל זה שיר אדיר אז קחו בכל זאת:

לפוסט הזה יש 376 תגובות

  1. ב-30 השנים האחרונות לא פחות מ-19 שחקנים עשו טריפל דאבל של נק', רב' וחסימות (וזו הפעם השנייה של ווייטסייד)
    וידוע שגם לווילט וראסל יש כמה וכמה כאלו (רק שבתקופתם החס' לא הייתה נתון רשמי)

      1. אחד הגדולים.
        10 מתוך 55 משחקי טריפל-דאבל נק', רב', חס' שלו.
        לצד הקוודרו יש לו גם משחק של 38 נק', 17 רב', 12 חס', 7 חטיפות ו-6 אסיסטים.
        אחד הגדולים!

          1. 55 פעמים, 19 שחקנים, ב-30 השנים האחרונות.
            אחד מאותם 19, אקים, עשה זאת 10 פעמים.
            לענק אחר (תרתי משמע) שגם עשה קוואדרו (רובינסון) יש 9 פעמים טריפל-דאבל של נק', רב', חס'.

          2. עכשיו זה ברור אני הבנתי שאתה אמרת ש19 שחקנים עשו את זה ב30 שנה האחרונות(עד כאן הבנת הנקרא שלי עוד בסדר) ואז סומסום השיב ש9 פעמים מתוכם זה האקים.פה נכנס הבנת הנקרא הלא טובה שלי שהצליחה לבלבל אותי 🙂

      1. גם אני. לשעבר הייתי אוהד שלהם ובמשחק השרוכים וכשתחילו במצגות הפשיסטיות והגזעניות שלהם הם איבדו אותי סופית.

  2. פריוויו מצוין
    כתבתי כבר שהדבר הכי טוב שיכול לקרות ללוחמים הוא להפסיד למפרשיות אבל לא בטוח שזה אפשרי בלי רדיק ופול

  3. הקליפרס חסרה מדי, בלי רדיק ופול זה באמת יותר מדי.
    המעניין של הערב לטעמי הוא מיאמי וסקרמנטו. שתיים מהקבוצות שאין לי מושג עדיין לאיזה עונה הן הולכות. את הקינגס כמעט תמיד כיף לראות, הרבה רגעים של קריסה או מומנטום, קבוצה שחוסר יציבות זה השם השני שלה. מועמדת לגיטימית לפלייאוף (כן, במערב), או בקלות יכולה להידרדר ללוטרי.
    מיאמי זה סיפור אחר – מבחינת פוטנציאל, היא יכולה לאיים על הקאבס (ובטח על הבולז) בגמר המזרח. במיוחד עם ההשתפרות המדהימה של וויטסייד, והמתנה שקיבלו בדמות ווינסלו. אבל עוד לא ראיתי משחק באמת מלהיב שלה העונה.
    קאבס ובאקס? בינתיים המשחקים של קליבלנד, סליחה בלאט, פשוט מבאסים. הכל כבד, כבד, כבד, ושוב לברון בהירו-בול. עשיתי טעות והתייבשתי מול דטרויט, למרות שזה היה משחק מותח. שני טון בטון.

  4. מיאמי לא תדגדג את הקאבס בפלייאוף, בואו נחסוך מעצמינו את התסריטי דרמה האלה(בהנחה בכלל שהפיקות בברכיים של ווייד מגיעות לפלייאוף).

    1. עוד לא ענית לי מה דעתך על פארגו ? לא ראיתי עדיין פרק 6. אבל אני בכל מצב יתן לא צ'אנס עד הסוף. שלא תגמור כמו אמביד שלך (ותחסוך את המונולוג עליו קראתי אותו מספיק 🙂

    1. אני כבר מאתמול בערב בנפילה חופשית במורד מערת הארנב בעקבות עצם שיונתן זרק לי – מקור הביטוי "גדולות ונצורות".
      אז עכשיו אני בחיפוש אחר התרגום העברי המקורי לתרגום האתיופי לטקסט של "ספר חנוך" שנכתב במקור בארמית.

      אז אם בארמית עסקינן אז 'אליבא' פירושו המילולי הוא "על הלב" ומשמעותו – לדעת.
      אליבא דלברון = לדעתו של לברון.

  5. תודה דור.
    יש לי קצת מה לכתוב על הקליפרס והקאבס ואולי גם טיפונת השוואתיות ביניהן, אבל אחכה אחרי המשחקים הלילה כדי לתת יותר תוקף לתזה שלי.
    אני מבין את הניסיון של כולם לעשות מהמשחק הזו הו-אה, אבל בלי הקו האחורי, או יותר נכון *דווקא* בלי הקו האחורי, הניחוש שלי שזה יהיה המשחק החד צדדי של הערב.
    מהמר שבקליבלנד יהיה צמוד. אם לברון סחזור מהספל ברבע הרביעי כ-6-7 דק' לסיום כשעשה עד 30 דק' קאבס ינצחו. יותר דקות מזה ולא יהיה מי שינצח את המשחק בסיום.

  6. יש לי הרגשה שקליבלנד יתפוצצו על מילווקי במשחק הקרוב.

    מיאמי נגד הקינגס – הכל יכול להיות. מה שבטוח זה שקאזינס ורונדו ימשיכו עם המופעים שלהם. ווייטסייד הזה חתיכת חוסם פסיכי. לדעתי הוא אחד מ-3 הסנטרים הטובים בליגה – אחרי קאזינס ודראמונד.

    קליפרס נגד גולדן סטייט – נראה לי שגולדן סטייט יביסו ללא פול ורדיק.

    אחלה פריוויו !

  7. יונתן, לבקשתך:
    "גדולות ונצורות" –
    "גדולות, – טוב, זה די ברור.
    "נצורות" – מהשורש צ.ו.ר –
    3 משמעויות לשורש – 1. מצור, 2. הפעלת לחץ (צרה), 3. סלע יסוד, משל לחוזק.
    "חַי יְהוָה וּבָרוּךְ צוּרִי וְיָרֻם אֱלֹהֵי צוּר יִשְׁעִי."
    (ברור שהמשמעות השלישית היא הנכונה)

    הבעיה הייתה לגלות מתי נכנס לראשונה השימוש בביטוי "גדולות ונצורות".
    השימוש הכי מוקדם שמצאתי הוא בתרגום של הפרופסור יוסף הלוי לספר חנוך.
    ספר חנוך הוא אחד מהספרים החיצוניים, ועד גילוי המגילות הגנוזות ההעתקים היחידים לספר היו בשפת גנז (חבשית, או אתיופית. השפה שהייתה נהוגה באתיופיה עד שעברו לאמהרית, עדיין משמשת את הכנסייה האתיופית)
    בשנת 1868, יוסף הלוי, מזרחן, בלשן וארכיאולוג בהכשרתו, נשלח לאתיופיה על מנת ללמוד על הפלשים (כינוי שניתן ליהודים באתיופיה במאה ה-17)
    נסיעתו של הלוי, תושב לונדון, התאפשרה הודות להפסדו של תיאודור מלך חבש לאנגלים (חלק מהסכם הכניעה היה שעל החבשים לאפשר לבעלי נתינות אנגלית מעבר חופשי בארצם)
    חיים סוקולוב, מראשי הציונות, וממיסדי העיתונות בארצנו הקטנטונת, כתב את שאמר יוסף הלוי כשביקש מינוי למחקר באתיופיה:
    "עד עתה לא חדלתי לקנות לי את כל הידיעות הדרושות למסע רחוק כזה, העמקתי בינה בלשון כושית הקדומה (געעז) והחדשה (אמהארית). למדתי לשון ערבית, תורקית, ומונגולית, וגם הסינית, המצרית והברברית לא זרו לי".
    במסעו באתיופיה יוסף הלוי נתקל בתרגומים בשפת געז לספרים החיצוניים, בינהם ספר חנוך. הוא הביא איתו העתקים לאירופה ותרגם לראשונה, אחרי 2000 שנה שוב את הספרים לעברית.
    מתוך ספר חנוך (תרגום: יוסף הלוי)
    "הוליכו המלאכים העליונים את חנוך על פני כל הארץ, וירא גדולות ונצורות בשמים ובארץ."

    ועכשיו אני יכול לזחול החוצה ממחילת הארנב…

    1. גיא, אתה עובד קשה מדי…
      אני מנחש שמקור הביטוי הוא וריאציה על ישעיה מח 6, זה הכול.
      (ועוד – נצורות – למה לא שורש נצר?)

      1. ה-"נצרות" בפסוק ("הִשְׁמַעְתִּיךָ חֲדָשׁוֹת מֵעַתָּה, וּנְצֻרוֹת וְלֹא יְדַעְתָּם") מהפועל "נצר". "נצר" הוא פועל נרדף ל-"שמר".
        "נֹצֵר תְּאֵנָה יֹאכַל פִּרְיָהּ, וְשֹׁמֵר אֲדֹנָיו יְכֻבָּד."
        "מְסִלַּת יְשָׁרִים סוּר מֵרָע, שֹׁמֵר נַפְשׁוֹ נֹצֵר דַּרְכּוֹ"

        ב-"גדולות ונצורות" ה-"נצורות" נכתב עם ה-ו'.
        "עָלָה מֵפִיץ עַל פָּנַיִךְ נָצוֹר מְצֻרָה צַפֵּה דֶרֶךְ חַזֵּק מָתְנַיִם אַמֵּץ כֹּחַ מְאֹד."

  8. שמאלן מצוי. עצם ההצהרה הזאת מראה על מגבלה קשה בתחום האינטליגנציה (: , אבל לכתוב פריוויוס על כדורסל יודע בהחלט, אין מה להגיד.

  9. חבר כותב לי: "בירמיה לג, ג נאמר "אגידה לך גדולות ובצורות". הרד"ק שם אומר שחלק היו אומרים נצורות במקום בצורות.
    המילה נצורות מופיעה לבדה בישעיה מח, ו
    האם יש מקור קדום יותר? את זה כבר אני לא יודע"

    1. יפה.
      מה שנחמד שהפסוק הנ"ל תומך גם בכך שהשורש הוא השורש נ.צ.ר (לפי רש"י שמפרש בצורות = נצרות = שמורות), גם השורש צ.ו.ר (לפי המלבי"ם שמפרש את המילה "חזקות") וגם השורש ב.צ.ר (לפי מצודת ציון "ובצורות" מלשון מבצר)

      אז כולם צודקים.
      אני עדיין לא מצטער על המרדף אחר ספר חנוך, תרגומו של יוסף הלוי, והמכתב של סוקולוב. יותר מעניין…

    2. "הִשְׁמַעְתִּיךָ חֲדָשׁוֹת מֵעַתָּה, וּנְצֻרוֹת וְלֹא יְדַעְתָּם."
      (ישעיה מח, ו)
      כאן זה בבירור השורש נ.צ.ר

      1. תגיד. באמת לא בצחוק. יש מצב לאסוף את כל הדגובות שלך על ניבים במקום אחד באיזשהו שלב? אתה מפיק די הרבה פנינים ואת רובם אני לא מצליח לזכור..

  10. שעות ושידורים:
    02:30 – מיאמי-סקרמטו – ערוץ הספורט (55/555).
    03:00 – קליבלנד-מילווקי – אין שידור.
    05:30 – ג"ס-קליפרס – אין שידור.
    אם תהיתם מה יש מיד אחרי המשחק היט-קינגס בערוץ הספורט, אז כמובן שמיד אחריו משודר שידור חוזר של המשחק היט-קינגס.

    1. מה ? ביטלו את "גופות בתנועה" עם גלעד ינקלביץ' ? לא !!!

      הלכה לי השחרית…

      1. הסר דאגה מליבך, קברניטי הערוץ יודעים מה הצופים באמת רוצים והתוכנית הפופולרית משודרת בשעה 7:35 ועוד בערוץ 5 החינמי!!!
        ואחר כך, אנחנו לא מתביישים להתלונן על לוח השידורים שלהם. כפויי טובה שכמותנו..

  11. צחקתי בקול. פריוויו ברמת המומי.
    לא ברור איך קליבלנד שוחקת את לברון מבחינת דקות אחרי מה שהיה בשנה שעברה.
    לעניות דעתי העניה ביותר, יתרון ביתיות עד הגמר פחות חשוב משלוש דקות פחות כל משחק שלו.

  12. ווסטברוק עדיף על קארי?
    סורי על התגובה המאוחרת דוק
    עד עכשיו צחקתי מאז הבוקר.

    אתה לא רפה-הבנה, אתה בקושי רפוס-הבנה.

  13. בגלל ה OCD שלי הייתי חייב להוסיף על ספר חנוך שגיא הזכיר:
    חנוך הוא האב השביעי של העולם והספר עליו אכן נמצא במגילות של כת קומראן ולא סתם, אלא ב-11 עותקים. הוא נכתב בארמית, שבעיני הכותבים היתה שפה טהורה כמעט כמו העברית (הם לא כתבו ולו מילה אחת ביוונית או רומאית).
    נקודה מעניינת היא שלוח החגים והזמנים של הספר הוא שימשי, שלא כמו ביהדות של ימינו. זה היה הלוח הסטנדרטי של אנשי קומראן.

        1. עגל ידידי, בקישור הזה מפורטים הממצאים מקומראן. תחפש את המילה greek ותגיע לממצא העשיר ביוונית (27 פריטים).

          http://www.deadseascrolls.org.il/learn-about-the-scrolls/languages-and-scripts?locale=en_US

          הרבה יהודים דיברו יוונית בעת ההיא (מאות 3-1 לפנה"ס) כך שהממצא לא מפתיע מאוד. נכון שהכתבים הכיתתיים (למשל סרך היחד או ספרות הפשרים) נכתבו עברית אך בקומראן נמצאו כתבים מגוונים ורבים.
          אם הנושא מעניין אותך תשאיר מייל. אוכל להפנות אותך לספרות מחקרית ענפה

  14. לכן בינתיים הבאקס משחקת כמעט שווה לקאבס. לקאבס משחק גארד – קנינגהאם – מאורגון סטייטו גם לבאקס פצועים.

    צריכים להפסיק לדבר על פצועים. לכולן יש פצועים. זה חלק מהמשחק כאן. לכן לכל קבוצה 15 שחקננים

  15. מנחם שלושת הגארדים הבכירים ברוטציה זה לא סתם פציעות, זה משפיע. קנינגהם לא אמור לראות הרבה יותר מ 10 דקות למשחק

  16. נראה אם יבוא לי או לא. אתה תמיד יכול לכתוב אם יש לך משהו לומר, אחרת לא להכריח!
    גם אני לא מכריח את עצמי. לא שאין לי על מה לכתוב אבל אני די מתעצל הערב.

  17. מחצית ראשונה: גריק פריק בבאקס וקווין לאב בקאבס הכוכבים.

    מיאמי מובילה ב-8-10 משך כל המשחק.

    בינתיים הכנסתי את השאלון הבא.

  18. הדקיק גריק מוכיח שהוא שחקן שחקן
    לא מפתיע את מומי , ידוע שחציל הוא מאכל ידוע במטבח היווני

  19. כריס פול נראה דרוך, עכשיו מובן יותר מה שאמרתי מקודם על הפנים של גיימס. יש הבדל בין פנים רציניות כבויות לרציניות דרוכות.

    1. פול הוא הפוינט גארד מספר 1. קרי הקלעי מספר 1. ווסטברוק האתלט והסוער מספר אחד. כל אחד מהם יכול לגבור על השני בכל יום נתון

  20. שי הוא לא לוזר יש לו בקבוצה שחקנים בינוניים מינוס ואת גריפין והוא ממצה את הפוטנציאל של הקבוצה עד הסוף,שים את קארי במקומו והם בקושי בפלייאוף

  21. מנחם אתה רואה את הטירוף הזה בסטייפלס???
    יש איזה קבוצה מזרחית להוציא את קליבלנד שיכולה להתקרב לקרסוליים של מי מהקבוצות האלה??
    שיקגו? טורונטו ? מיאמי? חחחחחחחחח

  22. אני לא יודע כמה אזילי שומר גדולץ נגד הראפטורס כל חדירה של דרוזן\לאורי עליו הסתיימה בסל וגם עכשיו גריפין עושה עליו נק' קלות בפוסט.

    זה בכלל לא היה המשחק של גולדן סטייט ברבע הזה, עבירות מוקדמות של קרי וגרין הביאו לחמישיות מוזרות בלי מוביל כדור ועם ספייטס ובוגוט\אזילי. מאמין ששניהם יחזרו עכשיו ועוד מול הספסל של הקליפרס ואם הם יצליחו להימנע מעבירות יש סיכוי טוב שהם יחזרו למשחק

  23. אני לא יודע כמה אזילי שומר גדול , נגד הראפטורס כל חדירה של דרוזן\לאורי עליו הסתיימה בסל וגם עכשיו גריפין עושה עליו נק' קלות בפוסט.

    זה בכלל לא היה המשחק של גולדן סטייט ברבע הזה, עבירות מוקדמות של קרי וגרין הביאו לחמישיות מוזרות בלי מוביל כדור ועם ספייטס ובוגוט\אזילי. מאמין ששניהם יחזרו עכשיו ועוד מול הספסל של הקליפרס ואם הם יצליחו להימנע מעבירות יש סיכוי טוב שהם יחזרו למשחק

  24. החלום שלי זה שהקליפרס יפסידו זה יהיה סיפתח מדהיםםםם לסופש (:
    ואם דוק ריברס יבכה כמו כלבה ויחטוף איזה טכנית זה יהיה בונוס

  25. כריס פול זה שחקן שברן בהגנה שזה משהו מדהים! ובהתקפה הוא משתמש בכל דרך מלוכלכת להגיע לקו העונשין

  26. רק 14 במחצית והקליפרס התקררו. עדיין הכול פתוח ואם יש קבוצה שאי אפשר להיות רגועים מולה כשמובילים זה הלוחמים.

    פול פתח את המשחק בצורה מושלמת אבל ברור שזה לא הולך להמשיך ככה..

  27. כי משחק שם הקלע הגדול בהיסטוריה .
    כי משלים אותו בחור שבשנה שעברה התפוצץ לבד עם 37 נקודות ברבע .
    כי בקצב המשחק של הווריורס גם יתרון 20 לא מבטיח כלום .
    כי אם יש קבוצה שיכולה להפסיד אחרי יתרון כזה זאת הקליפרס .

  28. תקשיבו כמה שזו זריקה מוזרה , הג'אמפ של גריפין אחד היעילים בליגה.אולי רק ללמרקוס יש ג'אמפ יעיל יותר לגבוה .(דירק לא נחשב)

  29. אני אשכרה רוצה שהקליפרס יקחו
    אחרת זה אשכרה עוול ספורטיבי
    ללוחמים לא מגיע לנצח. מגיע להם בעיטה בתחת על המשחק הזה

  30. הקליעה של איגודלה מה3 ממש השתפרה העונה, עונה שעברה האופציה הכי טובה בחמישייה הזאת הייתה להשאיר אותו לבד, העונה הוא קובר אותן בעיניים עצומות

  31. איזה משחק ענק!!
    הקליפרס הורגים את הלוחמים בריבאונד התקפה מאז שהם עברו לסמול בול, מצד שני ההתקפה של הווריורס נהדרת. לדעתי הגיע הזמן להחזיר את בוגוט.

    1. מה לא ברור? הם לא משחקים נגד פילדלפיה או אפילו קליבלנד.
      הם משחקים מול קבוצה של קלעים אדירים, מול האלופה.
      כבוד.

  32. איזה משחק מטורף!!!!
    הלוחמים פשוט קבוצה נהדרת. כשהם משחקים אתה מרגיש שהכול אפשרי. מצד שני איכשהוא תמיד יש תחושה שהקליפרס בועטים בדלי פעם אחר פעם.

  33. איזה הצהרה. תנו לנו מינוס 23 בחוץ נגד הקבוצה שהכי רוצה לנצח אותנו מכולם, ואנחנו בסוף נקבור אותם. ג"ס במוד פסיכי לגמרי.

  34. טוב כנראה שיש קבוצה אחת שיכולה לנצח אותם וזו אוקלהומה בכושר שיא. שיהיה לנו בהצלחה . ראס מול קרי יהיה חםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם

  35. וזאת הסיבה שקרי עדיף על פול למי ששאל בתחילת המשחק.
    לפול היה יום נדיר עם פתיחת משחק חלומית לעומת זאת אי אפשר להגיד שקרי שיחק את הכדורסל הטוב ביותר שלו ועדיין קרי שיחק טוב יותר ברגעים החשובים וניצח את המשחק.

      1. קרי היה צריך את השחקנים האחרים, נכון. אבל ברגעים החשובים קרי היה שם בשביל לקבור את המשחק בניגוד לפול שעשה שטוויות.

  36. סטף קרי עם הכי הרבה ריבאונדים על המגרש (11) יותר מג'ורדן…
    דרמונד גרין הכי הרבה אסיסטים (9) יותר מפול …

  37. הדבר הכי גרוע היום בLA – הקהל של הקליפרס

    משחק גדול, חבל שהקליפרס נשברו ולא החזיקו את הפייט עד לשניות האחרונות.

    honourable mention – לוק וולטון

  38. היכולת של הקבוצה הזאת לעשות את הדברים הקטנים בסוף פשוט מדהימה.שלשה חשובה נגד הנטס , ריבאונד התקפה אבוד שמגיע לקרי . אסיסט מחוץ מתחת לסל . מ-ד-ה-י-ם . לא זוכר הרבה קבוצות שמשחקות ככה לקראת הסוף . אולי ממפיס שלפני שנתיים . הם פשוט משחקים את המשחק שלהם .

  39. כבר השתדלתי להסביר, ואף אחד לא מאמין לי:
    הקליפרס תמיד היו הלוזרים של ל.א. בשנים האחרונות קובי ראה שהוא לא מסוגל להתחרות על האמ. וי. פי, אז החליט לזכות בתואר האמ. אל. פי. (מוסט לוזר פלייר). אבל זהו, הקליפרס מקנאים בלייקרס, והחליטו להראות להם שעדיין הקליפרס יודעים לעשות את זה יותר טוב. זהו וככה.

    1. הוא צודק. 7 איבודים. רק 4 אסיסטים וגם אחוזי ה 3 לא משהו. אבל הקליעות מהקו והאחוזים ברבע האחרון היו בסדר גמור.

      המכה המנטלית לכריס פול היא אדירה. הוא שיחק הרבה יותר טוב מקרי 3 רבעים וחצי ואז כשל (שוב).

    1. רבע רביעי – 3/8 לשמונה נקודות
      סל אחרון – שלשה, 5:54 לסיום ליתרון 10(הלייאפ בשניה האחרונה לא נחשב)
      איפה הוא היה בריצת ה 25-6 של הלוחמים מאז?

      זה למה הוא שחקן מעולה אבל לוזר

  40. איך שאני רואה את הדברים הוא כל כך טוב שהוא מצליח לגרום לקבוצה שלו להיראות מאיימת על האליפות כל שנה בזמן שאם תשים כל רכז עלית במקומו הם מסיימים 6-7 ועפים בסיבוב הראשון קבוע ובמקום להעריך אותו על זה שהוא לוקח חבורה של סמרטוטים ליעד הרבה יותר גבוה מהיעד הריאלי שלה אתם מצפים ממנו לבלתי אפשרי

  41. אני יודע שזה ישמע מוזר אבל הבעיה של הקליפרס זה בלייק . הבחור לא יודע לגמור משחקים , תראו את משחק 6 נגד יוסטון שנה שעברה ותבינו. פאקינג את על DG אז כנס בו לסל , אתה לא פחות מפלצת ממנו . וג'ורדן היה מיותר לגמרי בסוף . אני רוצה לראות את איבקה – דוראנט – וויטרס – רובטסון – וראס . נגד הסמול של גולדן

    1. כריס פול:
      רבע רביעי – 3/8 לשמונה נקודות
      סל אחרון – שלשה, 5:54 לסיום ליתרון 10(הלייאפ בשניה האחרונה לא נחשב)
      איפה הוא היה בריצת ה 25-6 של הלוחמים מאז?
      זה למה הוא שחקן מעולה אבל לוזר

    2. תשים לב לתגובה שלי שאמרתי שללוחמים מגיע להפסיד, שניצחון שלהם יהיה עוול ספורטיבי.
      ללמדך שהמשחק היה של הקליפרס בידיים והם הצליחו(שוב) להפסיד אותו.
      הדפוס הזה חוזר על עצמו שוב ושוב.
      והמנהיג שלהם הוא כריס פול…

  42. וואו . זה היה לפנתיאון . ההבדל היה שברבע האחרון הלוחמים הפעילו את הגנת המכבש שלהם בהרכב הסמול בול עם איגואנה במקום בוגוט/אזלי.
    אני לא זוכר מתי ראיתי רבע כזה מקבוצת NBA . המשחק היום היה שייך יותר מכל לדריימונד גרין . אין עמדה על המגרש בו הוא הטוב ב- NBA , אבל אין שחקן כמוהו בליגה שמשחק ביעילות כזאת על כל החמש ביחד.

    1. הדבר שהוא שיפר זו את קבלת ההחלטות שלו בהיי פוסט , מזכיר קצת את דיאו בכניסה וניווט הכדור החוצה , אבל היתרון שלו זה הכוח שלו שמאפשר גם להיכנס ולשים את הנקודות. מעניין אותי מה יקרה שתיהיה קבוצה שתנסה למנוע את הפיק אנד רול הזה .אחת היחידות זו קליבלנד שלברון וטריסטן בחילוף.

  43. רק לפני כמה חודשים הוא הגיע למשחק מאני טיים מול האלופה היוצאת נתן יופי של תצוגה וקלע סל ניצחון בשניה האחרונה איך הוא לוזר

    1. כי בסדרה הבאה, כשהוא מרחק נגיעה מהישג השיא שלו בחיים, הוא הפסיד תוך כדי התמוטטות שהיינו צריכים לשפשף את העיניים כדי להאמין שזה אשכרה קורה

  44. גרין ואיגי היו אדירים. וכמו שאמרו כאן זה כל הקבוצה. לגמרי לא רק קרי. אבל קרי רוצח אותך לגמרי במאני טיים. איזה קבוצה.

  45. אתם צריכים להבין שפול הוא לא סקורר טהור , הוא בעיקר מנהל משחק . לכן במאני טיים הוא פחות קולע. והוא אמור לסדר מצבים .את זה הוא עושה. הסקורר שלהם אמור להיות בלייק אבל הוא נחנק בסוף

    1. לא יודע מה זה טהור
      הלילה הוא לקח 22 זריקות וקלע 35. הבא אחריו זה גריפין עם 27
      ברבע הראשון הוא היה 7/7 ו-3/3 משלוש ל-18 נקודות.

      לא יכל להביא את זה למאני טיים?

  46. הוא כמו סטיב נאש עושה את כולם סביבו טובים הרבה יותר וכל מי שיעזוב את הקליפרס למעט גריפין הסטטיסטיקה שלו תצנח.
    ראית בגמר את קליבלנד שכל דקה שלברון לא היה על המגרש כולם התפללו שיחזיקו מעמד בינתיים?אז בקליבלנד גם היה פצועים שחיזקו את החשיבות שלו
    לקליפרס אין פצועים וזה עדיין נראה ככה כל העונה

  47. קארי MVP
    קארי MIP
    קארי קילר
    גולדן סטייט אלופה.

    ובסוף המשחק, עם 40 נקודות ורבע רביעי שניצח את המשחק ו33 נקודות למשחק ובדרך לשבירת שיא השלשות לעונה עוד לפני האולסטאר , החצוף הזה אומר שהוא חייב להיות הרבה יותר טוב מזה.

  48. הוא צודק. 7 איבודי כדור זו חרפה לרכז.

    הנקודה הבעיתית היא שבגלל המשחק הבינוני שלו במחצית הראשונה , כבר כמה משחקים, הוא נאלץ לשחק הרבה יותר דקות מהרצוי. זה יביא לשחיקה שלו במחצית השניה של העונה

  49. דבר אחרון ואסיים
    אחד הכותבים שאני מאוד מעריך הוא מתן גילור כיוון שיש לו הגיון בריא
    הוא מבין לדוגמא ששחקן שעשה 3 אליפויות מ6 גמרים עשה יותר מאחד שעשה 3 אליפות מ3 גמרים
    זאת אשליה אופטית שהשורה הסטטיסטית של השני נראית יותר טוב אבל כשחושבים על זה לעומק זה לא שבכל שאר העונות הוא פרש לבייסבול הוא פשוט נשר הרבה לפני הגמר
    אז פול מביא את הקבוצה שלו הרבה יותר מהפוטנציאל האמיתי שלה ובמקום להעריך אותו דורשים עוד ועוד.
    ואני מתחבט עם עצמי אם קארי במקום פול עושה פלייאוף

    1. בעצם לא סיימתי 🙂
      מכים איתך שהוא יכול להוביל את הקבוצה לבאר. הוא פשוט לא מסוגל להשקות אותם ממנה…

      זהו. עכשיו סיימתי. סופית.

  50. זה אתה שלא יורד לסוף דעתי
    עצם זה שהם לא התמוטטו מול סן אנטוניו והגיעו למעמד הזה זה בזכותו
    מה לעשות שהוא שחקן פסיכי אבל עדיין לא אלוקים ולא יכול לקלוע 45 ולמסור 18 ולקחת 11

    1. אבל הוא מתרסק עם כל הקבוצה ומפסיד יחד איתה משחקים שהיו בידיים שלהם.
      מול יוסטון הוא שבק עם כולם
      הלילה, ב-6 הדקות האחרונות, הוא שבק עם כולם.

      מנהיג אמיתי מתעלה במצבים האלה.

      הוא שחקן אדיר. באמת.
      הוא לא ווינר. זה הכל.

  51. הבנתי את הראש שלך
    זהבי הלוזר הגדול הגדול בתולדות הכדורגל הישראלי
    הוא הגיע עם הפועל תל אביב לליגת האלופות ואז בהישג השיא של הקריירה הוא סיים מקום רביעי ועף הביתה(אפילו לא שלישי לליגה האירופית כזה סמרטוט)
    כמה שנים לאחר מכן הוא סוחב את כל מכבי תא לבאר משחק אחר משחק ומגיע שוב לאותה נקודה ובמקום לשתות מהבאר הוא מפסיד את כל המשחקים ומבקיע שער אחד ב4 משחקים וגם הוא בפנדל
    חחח אפס
    איך תסביר את כל ההתמוטטיות האלה?!

    1. השוואה מופרכת
      זהבי הוביל את הקבוצות שלו לאירופה שזה בערך כמו להכניס קבוצת קט-סל ל-NBA
      ההבדלים בין רבע גמר המערב לחצי גמר המערב הם לא כאלה גדולים…

  52. זהבי נתן משחק ענק מול ליון וכבש מספרת מטורפת להובלה אבל אחרי זה בדקות הסיום ליון כבשו איפה הוא היה?שבק עם כולם

    1. כשאין תשובה טובה מגיעים למחוזות הדמגוגיה עם השוואות מופרכות ולא קשורות בעליל.
      זהבי הוא ווינר גדול בביצה שלנו
      כריס פול הוא לוזר בבמה הגדולה מכולם

  53. לא יודע שאם פול ווינר או לוזר. בכלל אני לא ממש מת על התיוגים האלה בלשון המעטה וכמו שכבר כתבתי בעבר אני מגדיר את הדברים מעט שונה – מבחינתי ווינר הוא אחד שעושה הכל כדי לנצח ולהשתפר. אחד שיודע להרים את עצמו ואת הקבוצה מהפסדים. לוזר הוא אחד שמוותר. אחד שזורק את המגבת. אחד שנכנס לדיכאון במקום ללכת הביתה ולעשות מה שצריך כדי לנצח בפעם הבאה.
    אז שוב, לא יודע אם פול ווינר או לוזר, אבל הוא שחקן מצוין ולהיות בטופ 5 של הרכזים בעולם משך לא מעט שנים זה הישג ענק.
    מסוג השחקנים האלה שדובי יכתוב עליו מאמר כ"שחקן שאסור לשכוח".

  54. אל תתעסק בטפל הכוונה ברורה תעריך את הכברת דרך במקום לדרוש עוד ועוד
    וזה ממש לא כמו קבוצת קט סל לnba אתה הלכת לקיצוניות השנייה

    1. שוב, מעריך אותו כשחקן גדול. בכל הרצינות!
      אבל תסלח לי שאני לא מלא התפעלות לנוכח התמוטטות כמו שהיתה להם מול יוסטון במשחק השישי.

      מה אתה מצפה? שאני אעריך את כברת הדרך עד הובלה של 19 לקראת סוף הרבע השלישי? מרחק נגיעה מגמר המערב?

      אין תרוצים! היה חייב לקחת את זה!
      to get it done כמו שטימי אומר

  55. סקרמנטו היו טובים , רונדו מצויין כנ"ל בלינלי . הבעיה שהם סובלים מחוסר מזל, פציעות והרחקות. לפי דעתי הם יהיו בפליאוף השנה תזכרו את זה.
    איפה מנחם שהילל את וינסילו היה חלש עד מחריד , כמובן שצריך לחכות אבל אנשים פה ממש נסחפו ביום של הדראפט . למרות שמדובר על מחזור דראפט מופלא (גם עם ראסל נסחפו).

  56. הסיפור המגניב הוא הפסיכולוגיה שחודרת לראש של כולם.
    גם כשהקליפרס ויוסטון מובילים ב 20 הפרש, כולם יודעים שמדובר ביתרון נזיל.
    מצד שני גם כאשר אתה מוביל ב 20 הפרש מול גולדן, אתה יודע שהבום יגיע = זו עוצמה אמיתית – כי לא היה אחד (חוץ ממנחם) שבאמת האמין בוודאות כי המשחק אפילו קרוב לגמור.
    זה היה ממש בולט במשחקים הראשונים של הגמר שנה שעברה. קליבלנד מובילה, אבל אתה יודע שאתה צריך איזה פור של 40 נקודות על מנת להגיד שהמשחק גמור…

    1. בדיוק זה.
      יש להם את אפקט הפחד של הקבוצות הגדולות באמת.
      משהו מדהים, אתה פשוט יודע שאתה אף פעם לא בטוח ואם הם מפסידים זה בגללם ולא בגללך. נדיר

  57. הסיפור של גולדן סטייט מתחיל לא ייאמן פשוט, 43 דק׳ הם רודפים אחרי הקליפרס ובסוף מנצחים , אין פחד מכלום, כתבתי את זה כאן כבר נראה לי אבל מלבד קארי השחקן הכי מרשים שלהם הוא דריימונד גרין שעושה הכל מכל דבר וביעילות מדהימה הוא הדבק שלהם.
    שתי נק׳ לגבי בקינגס:
    1.עומרי כספי מרשים ובעיקר ההתפתחות של המשחק שלו,נהיה מגוון בשנתיים האחרונות התקפית לא עוד שלשות ותו לא וגם הגנתית עשה קפיצה בשנתיים האחרונות
    2 רונדו נראה חוזר להיות מנהל המשחק היעיל והטוב שהוא ובעיקר מנהיג אחרי עונת הזוועה הקודמת

  58. שימו לב לאיאן קלארק, שבסוף הרבע השלישי לקח ריבאונד בצד אחד, ועם 6 שניות על השעון לא העביר את הכדור לקארי שהיה לידו, אלא לקח את המהלך על עצמו קואסט טו קואסט, נכנס על שלושה שחקנים ועם שנייה על השעון מצא את גרין לשלושה פנויה בפינה.

  59. ועכשיו אפשר עוד יותר להעריך את העבודה של קליבלנד ובלאט בסדרת הגמר נגד הקבוצה המדהימה הזו. ובסגל קצר בלי שני אול סטארים.

  60. לא שוק למי שראה את החצי השני . הדאבס שמרו על קור רוח , צמצמו ברבע השלישי , וברבע האחרון נתנו בהרכב הסמול בול הגנה לתפארת . את סטף אפשר להאט שלושה רבעים ולגרום לו להחטאות ואיבודים , אבל הוא עושה את שלו ברבע האחרון . שלא לדבר שהוא סיים כריבאונדר המצטיין במשחק ( ! ) עם 11 ריבאונדים . איגי ובפרט גרין , היו מאדריכלי המהפך . כשהם ביחד בהרכב הסמול בול הם חונקים בכמה דקות כל יריב .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט