הטור היומי של הדוק: האם בעיית הקינגס היא ה-GM דיבאץ'?

כולנו יודעים את המצב הקשה בסקרמנטו קינגס. הבעייה הראשית היא כמובן החיכוך הקבוע בין מרכוס קאזינס ומאמנו ג'ורג' קרל, ששלשום אחרי המשחק נגד סן-אנטוניו עלול היה להתפתח למשהו מאד מכוער. הקבוצה היום היא 7-4 ונמצאת במקום ה-12 במערב.

העתון סקרמנטו בי דיווח שאחרי ההתפרצות של קאזינס ג'ורג' רצה להשעות את קאזינס, אבל המנכ"ל ולאדה דיבאץ' לא אישר את ההשעייה.

אחד התפקידים של מנכ"ל הוא ליישר הדורים בין מאמן ושחקן. לפי מה שקראתי באתר החובבים של הקבוצה וב-'סקרמנטו בי' ולאדה דיבאץ' עומד מהצד, לא בוחר צד, ולא יודע כיצד בדיוק לטפל בעניין המכוער והמסוכן הזה. מי שמכיר את ולאדה עם קולו הרך, ה-DEMEANOR השליו והביישני שלו, לא יכול להאמין שולאדה הוא האדם לטפל בבעיות כאלה.

ג'ורג' קרל לא עזר למצב כשהצהיר לפני שבועיים שאין אף שחקן בקינגס שאינו "TREADABLE" " – בר טרייד – כשהוא שולח את החץ הזה ישר אל עבר קאזינס. שוב – דיבאץ' לא התערב ולא אמר שהוא – ולא אף אחד אחר – קובע מי הוא 'בר טרייד' ומיהו אינו TREADABLE!

אני מתחיל לחשוב עתה שהבעייה האמיתית בקינגס היא דיבאץ' עצמו.

דיבאץ' הוא הבן האהוב של סקרמנטו שנתן לה עונות גדולות והפך ליקיר העיר. כולם מודים שהוא רחב-לב, VERY NICE GUY, ואחד שמוכן ללמוד.

אבל הוא הובא מאירופה כמנכ"ל ללא כל נסיון, ויש לי רושם שהוא נאכל ע"י הזאבים. לאן שלא תסתכל תראה מנכ"לים משופשפים ומנוסים כ-RC בדפורד בספארס, סם פרסטי בת'אנדר, מסאי יוג'ירי בטורונטו, מוריי ביוסטון, לארי בירד באינדיאנה, ומי לא?. קחו את לארי בירד כדוגמא: הוא היה שולייה של דוני וולש הוותיק והמצויין בפייסרס משך שנתיים לפני שלקח את המושכות. אחד מעוזריו היה קווין פריצ'רד שלפני כן היה GM בפורטלנד. מי העוזר של דיבאץ'? מייק בראץ שהיה עוזר מאמן וסקאוט אבל אין לו כל נסיון בניהול קבוצה ומה מנכ"ל צריך או לא צריך לעשות. דיבאץ' גם לא נהנה מכל תקופת נסיון כשהוא ניזרק ישר למערבולת.

ולאדה דיבאץ' ניזרק לתפקיד שלא היה לו מושג בדיוק מה הוא, ובנוסף הוא הגיע מתרבות אחרת, הילכות ציבור אחרות, וסדר עדיפויות אחר. נסיונו כשחקן כאן לא עוזר כהוא-זה. כשחקן הוא אף פעם לא היה מעורב בעסקים, טרנזקציות, ומימקח וממכר. הוא לא מכיר את החלקלקות, נוכלות, ערמומיות, ותחבולניות של המנכ"לים הללו. אני גם לא בטוח אם הוא בעל עין טובה המסוגלת לבחון ולהכיר בכשרון.

מה קרה תחת הפיקוח של דיבאץ? הקינגס עשו טרייד על ניק סטאוסקאס, בחירת הדראפט השמינית של 2014 שפתאום בסיקסרס החל לפרוח עם 10.9 נק' למשחק. דיבאץ' רצה את ווסלי מת'יוס ומונטה אליס – ואיבד את שניהם כשהחתים את ראז'ון רונדו. אני לא אומר שזאת בפרוש ירידה, אבל זה מוכיח שלדיבאץ' אין את הידע וה-IN" " לעשות עסקים ב-NBA.

אני גם לא מבין למה נתנו לג'ייסון תומפסון ללכת. האם קאזינס לא רצה אותו ודיבאץ' ניכנע? הוא טוב מספיק לג"ס אבל לא לקינגס? ודיבאץ' הביא את קרל לנדרי אחרי שהיתה שקיעה גדולה מאד במשחקו, והוא היום שחקן שולי של איזה 5-7 נק' למשחק.

אני בטוח גם שבעל הקבוצה, הביליונר ההודי ויוק רנאדייב לא עוזר, ולמרבה הצרה הוא אוהב להתערב בעניינים שאין לו בהם מושג. הוא הופך למוקיון ממש כשהוא מופיע לאימונים ועושה צחוק מעצמו עם הצעות שבוודאי הביא מקריקט.

מנכ"ל עם ביצים היה מבקש ממנו בנימוס – אך בתוקף – להתעופף משם, אך עבור דיבאץ' הוא האלוהים שהביא אותו מאירופה, והוא לא יעיז לומר לו מילה.

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. מנחם דיבאץ עם ניסיון של 16 כשחקן בליגה
    בנימה אישית אהבתי אותו כשחקן ואני אוהב אותו יותר כבן אדם , הוא נעים הליכות , גנטלמן מדבר לעניין ומשרה אווירה חיובית
    כל הדיבורים על קאזינס קאזינס קאזינס אם היה להם שכל היו מארגנים טרייד על רודי גיי , שים לב מה קרה לממפיס ולטורנטו לאחר שעזב אותן
    לדעתי הטעות הפטלית של הקינגס נעוצה בפיטורים של מייק מלון שמסתמן כאחד המאמנים הטובים בליגה

    בכל אופן דיבאץ לא הבעיה

    1. יותר ויותר כאן חושבים שבדיוק הוא הבעייה. הוא יותר מדי חלש אופי להיות מנכ"ל. גם כמה טריידים לא היו מוצלחים.

  2. מידן, העובדה שדיבאץ' עומד מהצד ולא מתערב כשג'ורג' קרל ודמרכוס קאזינס חונקים אחד את השני לי היא אומרת שאין לו עמוד שידרה, אין לו מילה, והוא מעדיף לעמוד מהצד ולנסות רק להרגיע את הרוחות.

  3. כל הדיבורים הקבועים על טרייד של קאזינס (לטעמי הסנטר הכי טוב בליגה). איזה טרייד בכלל אפשרי, במגבלות ההגיון? מי יכול לקבל אותו ותמורת מה להציע? נשמע מופרך.

  4. כשראיתי את הכותרת התבלבלתי לרגע וחשבתי שאתה שואל אם הבעיה במכבי תל הביב (השגיאה במקור ח.ב.) הבעיה היא ניקולה וויצ'יץ'….

    בעיית ניהול היא בעיה הרבה יותר גדולה ממה שאנשים מודעים. גם את השחקנים הכי טובים ניהול כושל יכול להרוס.

  5. הבעייה שלכם שאתם מסתכלים על המספרים שחקנים עושים. לא על תרומתם לנצחונות הפסדים של הקבוצה, ותרומה למאמץ הכללי.
    אני דובק בגרסה הקודמת של לס, להעביר את קזינס בטרייד.הבעיה זה לבצע. להערכתי קבוצות לא יתנו ערך טוב עבור קזינס , ל 20 מקבוצות הליגה יש סנטרים מצוינים.
    קזינס נכנס אצלי לקטגוריה של הרדן, ווסטברוק.שחקנים ההופכים את הצוות שלידם לגרוע יותר, במקום לטובים יותר.
    מקלמור למה לא מתפתח? סטאוקיס מתחיל להתאושש בסיקסרס. סטיין לא נותן יכולת כמו פורזניגיס, אוקאפור, ויסלו , גונסון , הוא תקוע עם קזינס בקינגס.
    רונדו רכש מעולה, אבל יש לו חוזה לשנה. לא בטוח שבשנה הבאה הוא יחזור לסקרמנטו.
    דיבאץ רע? מה עושה מוריי הפילוסוף ואיש הרוח ברוקטס?

    1. קאנזיס זה מרצדס כל השאר מזדות.הסנטר היחידי שמגיע לרמה של דמרקוס זה אנדריי וגם לא.לקאנזיס יש יכולות התקפיות אדירות. וסטיין אולי מתעכב בהתפתחות אל תשכח שכמעט כל הרוקים משחקים בקבוצות נטולות ציפיות ששם יותר קל (מה עם ויסולו)

  6. זה בהחלט בעיית הנהלה ליצור צוות שהשחקן הכי חשוב נמצא בקונפליקט חזק מהרגע הראשון עם המאמן. זה נידון לכשלון ולפיצוץ. וזה חבל כי יש סגל מצויין השנה.

  7. מנחם אין בעיה בקינגס, היה להם לוח משחקים פסיכי עוד 20 משחקים נדע להעריך .ממה שראיתי מהם יש להם סגל מצויין ואיכותי שסבל מפציעות קצת מציקות שעברו. אולי זיו יוכל להרחיב על זה אבל בלינלי זה בינגו , קופוס סביר , רונדו אדיר , סטיין השחקן שאמור להיות הצמד של דמרקוס בהגנה (נראה גוף מושלם לשומר) .ימים יגידו.

  8. כל נתונים של שחקן שמשחק בפילי לא רלוונטיים (סטאוסקס). בנו בסקרמנטו קבוצה כישרונית שעם היחלשות בטן המערב יכולה וצריכה להגיע לפלייאוף. הם במרחק טרייד על רודי גיי מפלייאוף

  9. קאזינס הוא סופרסטאר שישדרג כל קונטנדרית רצינית למעמד פייבוריטית. אפשר לדמיין את הקאבס עם בוגי במקום מוזגוב, את אוקלהומה איתו, את שיקאגו, את אטלנטה, אפילו הספרז (שמשחקים בעצם בלי 5 טבעי), אפילו את יוסטון והקליפרס בטרייד דמיוני בין הווארד ודיאנדרה על בוגי. הוא גיים צ'יינג'ר, השאלה מי יכול לתת עליו תמורה הגונה.

    1. ואני לא מדבר על גולדן סטייט עם קאזינס במקום בוגוט/אזילי או מי שלא יהיה. זו באמת תהיה קבוצה של 70+ בעונה, בקלות.

  10. כשמסתכלים על הסגל של סקרמנטו מדובר בסגל טוב ולא רע בכלל, וכנראה שלדיבאץ' יש חלק בבניה.
    הויתור על סטאוסקאס הגיוני – הרי מקלמור טוב ממנו עם פוטנציאל גבוה ממנו ובמקומו קיבלו את בלינלי שהוא בעל נסיון וכבר מוכח בליגה הזו. הפריצה שלו בפילדלפיה… באמת… כל שחקן די-ליג פורץ שם ככה שזה לא מדד לכלום (עד שהינקי לא יחליט שהוא רוצה להתחיל לנצח).
    ג'ייסון תומפסון – הבנאדם עומד במקום (אם באשמתו או לא) כבר כמה עונות. לא מבצע את הפריצה שלו ושחקן בהחלט סולידי (החתמה טובה של ג"ס במקום דיוויד לי היקר, אם כי לי טוב ממנו), ובמקומו הגיע קאולי-סטיין שהוא רוקי בעל פוטנציאל גבוה ממנו ויכול לשחק גם בעמדה 5.
    ככה ששני הטריידים האלו הגיוניים.
    הסגל של הקינגס טוב, לדעתי יש בעיה של חיבור כי הסגל חדש. בנוסף, ישנו גם מאמן חדש (טוב ומוכח בקבוצות עם בגל רחב) שלצערו קאזינס פשוט גולם כדי להבין אתזה. הרי בנבחרת קאזינס היה ילד טוב ירושלים ולא צייץ ליד ששבסקי, ככה שדיבאץ' צריך קודם כל להקגיע את הכוכב שלו ולהסביר לו שהוא עושה לעצמו נזק (שחקן מוכשר שבסוף אף אחד לא ירצה בו כי הוא בעייתי, למרות שהדרך לשם עוד ארוכה), אם קאזינס מתעקש שידבר עם גיי ורונדו וישאל אותם איך זה להיות שחקן טוב בלי ביקוש.

  11. דוגמאות לא טובות:
    אני לא עם הידע לקבוע עם דיבאץ הוא GM טוב או לא, אבל להסיק מזה שניק סטאוסקאס פורח בפילי עם 10.9 נקודות?
    נו באמת, גם אני יכול לפרוח בפילי. פילי זאת לא קבוצה זאת בושה למין האנושי.

    או לטעון שויוק רנאדייב הוא מוקיון ומזיק לקבוצה כי הוא מתערב באימונים?
    אני חושב שאתה טוען שהוא מזיק לקבוצה כי הוא שחום פנים והודי, כי משום מה כשמארק קיובן עושה את זה במשחקים, זה דווקא בסדר.

    כמו שאמרו לפני: בלינלי (ואפילו רונדו) הם בחירות סבירות מאד ועדיין שום דבר לא אבוד.
    הקינגס עדיין בתמונת הפליאוף. הם יילחמו על מקום 7-10.

  12. אני לא מבין את כל המהלכים של דיבאץ' אבל אנחנו בהופס יכולים לראיין אותו ולקבל תשובות ישירות מפי הסוס (גיא !)

  13. על המהלכים המפגרים ביותר של דיבאץ' כתבנו כבר בפברואר בשנה שעברה.

    זה dead man walking מבחינתי.
    נכון שיש כמה לפניו בתור לעריפה ראש אבל די ברור שהטמטום המובנה שלו כמו גם העובדה שכל ג"מ בליגה מודע לכך ומוכן לרגע שהוא יוכל לתקוע לו את הטריג הבא, פשוט שמים לו תאריך תפוגה ללא כל אפשרות לשינוי.
    הרי גם בליגה שמלאה באהבלים לא הגיוני שאהבל כמוהו ישרוד כל כך הרבה זמן בתפקיד.

    1. לא מבין אותך קיי ועל מה את מדבר.

      וולדה הגיע לקינגס בפברואר שנה שעברה וניהיה גנרל מנדר רק בסוף השנה.
      איזה מהלכים הוא עשה בפברואר שנה שעברה כשפיט דה אלסנדרו היה הגנרל מנגר…
      כל כך הרבה זמן בתפקיד…..??????
      אפילו לא חצי שנה.
      זה המון זמן במוסגי נבא.
      מיץ קופצאק מתהפך בכסא שלו עכשיו ובולע תסיגר ביחד עם הרוק….

  14. לפי איך המערב נראה השנה אין טעם לקפוץ למסקנות אחרי פחות מחודש. צריך לתת לקבוצה הזו קצת זמן וצריך לזכור שחצי קבוצה שם חדשה – קאולי סטיין, בלינלי, קופוס והכי חשוב רונדו. היו להם קצת פציעות של קאזינס וקוליסון והם בינתיים 4-8. המערב לא בורח לשום מקום כמו בעונות הקודמות וכמו שזה נראה 43-45 יכולים להספיק לשמינייה. נתחיל לשפוט אותם עוד 15-20 משחקים

  15. אולי 3 גג 5 קבוצות לא היו משלמות לקאזינס כבר עכשיו חוזה מקסימום.
    צריך לקרות יותר מדי דברים חמורים מצידו כדי שזה יישתנה

  16. זיו הסקאוט בטח יוזם את ההפגנה הבאה של הגז
    (פגשתי אותו במפגש ההופס והוא אחלה בחור)
    דיבאץ אולי גם אחלה אך זכור לי איך התעלל בנבחרת ישראל
    שגם זקני תנו לחיות לחיות אנונימוס היו קובעים שזו
    השפלה נוראית וכל זה שדיבאץ מתאמץ לשחק בינוני ומעטה.
    זכור לטובה מסקרמנטו הנשדדת המדהימה.

  17. מלשין: למפגש ההופס זיו הגיע באיחור בגלל הפגנה
    זיו ומנחם גילו את צד לבן חסן הגודל כמו ארזי הלבנון (שם שיחק)

  18. היו צריכים לעשות על קאזינס טרייד לפני הדרפט כמו שדיברו עם הלייקרס תמורת הבחירה ה2 ורנדל , הייתי מנסה בכל מחיר להפוך בחירה 2 ל1 בשביל טואנס , קוזינס בעייתי מדי ,ויהיה רגוע רק כשיהיה כוכב גדול יותר ממנו איתו, מבחינת סגל כיום ,לקבוצה יש סגל לא רע בכלל שעם הזמן יכול להיות שווה פליאוף , אהבתי תהימור על רונדו שכל כך קיוותי שיבוא לפליקנס ,תבחירת דרפט פחות אהבתי , נראה לי עדיף את סטנלי מודאי או וינסלו ומקסימום היו שולחים את גיי בטרייד , יחסית חוזה זול לשחקן כמוהו

  19. לא נעלמתי… :]

    אני מרוצה מדיוואץ וחושב שהוא בנה אחלה קבוצה והכניס הרבה שקט.

    מידן תאר אותו כמו שאני רואה אותו בחור עם קלאס- ככה הוא גם היה בחדר ההלבשה לפני יותר מעשור.

    הקינגס צריכים לתת לגורג קרל לעבוד לפחות שנה עם הסגל הזה אם לא שנתיים ולכבות את כל הלחשושים.

    יש עכשיו קבוצה מוכשרת שצריכה להתחבר וצריכה רוח גבית ופרגון.

    מסכים שלתת למייק מאלון ללכת הייתה טעות כי הוא אחלה מאמן, אבל גם לקרל יש עדיין לא מעט להציע.

    קאולי סטיין הוא בינגו של דיוואץ ביחד עם רונדו- שני השחקנים הכי משמעותיים כרגע אחרי קאזנס.

    קאולי סטיין לא מקבל מספיק קרדיט מקרל השמרן והחששן לגבי רוקיז , כי אם הוא יתחיל לשחק בסביבות ה35-40 דקות הקינגס תיהיה קבוצה מנצחת גם עם לוח משחקים רצחני כמו שקבלה.

    צריך לזכור שהקינגס, קבוצה חדשה, קבלו לוח קשה, סבלו מפציעות של שלושה מתוך ארבעת השחקנים המובילים ועדיין נמצאים במצב לא רע.

    etayle אמר את מה שגם אני חושב מוקדם להסיק.
    ומשהו מהתחום שלך דוק וקטורים
    לקבוצה הזו כמו שהיא ללא כל שינוי יש אחלה גודל היא רק צריכה כיוון נכון ונשימה והיא יכולה להגיע רחוק וגבוהה.

  20. מי שאחראי במידה רבה על הלבלוב העכשווי של קאזינס זה קרל.
    שמזהה את המגמות בנבא נכון וביקש ממנו לעבוד על הקליעה משלוש כל הקיץ.
    אז אני מקווה ומאמין שהדברים ביניהם הסתדרו.

  21. לא מבין מה אנשים רוצים מקאנזיס.מדובר ככל הנראה בסנטר הטוב בnba , איזה עוד כוכב אמור להיות יותר גדול ממנו ? לפי דעתי שהוא בכושר הוא בטופ 8. זה שחקן לבנות סביבו קבוצה .הוא מראה מגמת עלייה כל שנה , השנה התחיל לפתח זריקה ל3 . אני רואה בו לא פחות פוטנציאל מבלייק שגם לא היה מדהים ולאט לאט פיתח את המשחק שלו. סנטר עם קליעה סבירה מרוב הטווחים, יכולת להוריד כדור לריצפה. אין דברים כאלה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט