חם מהתנור: קווין מקהייל פוטר מיוסטון/רועי ויינברג

לאחר פתיחת עונה חלשה, בדמות 7 הפסדים ב-11 משחקים ורצף של 4 הפסדים, יוסטון (4-7) פיטרו את מאמנם, קווין מקהייל, המאמן הראשון שמפוטר העונה, פחות משנה לאחר שחתם על הארכת חוזה ל-3 שנים בשווי 12 מיליון דולר. מקהייל אישר את הפרטים, והוא המאמן הראשון שמפוטר מיוסטון מאז 1991/92, השנה בה דון צ'יני פוטר והוחלף על ידי עוזרו, רודי טומאנוביץ', המאמן שהוביל את יוסטון לאליפויות היחידות בתולדותיה.

לפי מקורות, יוסטון מכוונים לאליפות, והעובדה כי הם במרחק 7.5 משחקים מהמקום הראשון במערב (ו-2.5 משחקים מהרביעייה הראשונה במערב, שמבטיחה יתרון ביתיות בפלייאוף), הובילה לפיטורי מקהייל. מקהייל הוא המאמן הראשון מאז 2005 שהגיע לגמר אזורי ופוטר/התפטר במהלך העונה לאחר מכן, כשאז סטן ואן גנדי התפטר ממיאמי היט לאחר 21 מחזורים והוחלף על ידי פט ריילי, שהוביל את מיאמי לאליפות באותה עונה.

סיים קנדציה של 323 משחקים כמאמן יוסטון. קווין מקהייל.

שחקן העבר האגדי (3 פעמים אלוף עם בוסטון) אימן את יוסטון מאז 2011, ומחזיק במאזן של 130-193 (59.75% הצלחה) עם הרוקטס. הוא הגיע איתם לגמר המערב בעונה האחרונה, שנתו הטובה כמאמן ראשי (56 ניצחונות ומקום שני בסיום העונה הסדירה) ופעמיים לסיבוב הראשון. מקהייל הוא המאמן עם אחוז ההצלחה הגבוה ביותר בתולדות הרוקטס, מעל ריק אדלמן (58.8%) ורודי טומאנוביץ' (55.9%).

מי שיחליף מקהייל על הקווים במשחק הרוקטס מול פורטלנד הוא ג'יי בי בייקרסטאף, מומחה ההגנה ששיפר הגנת יוסטון אשתקד, וינסה לעשות זאת שוב השנה-הגנת יוסטון היא השנייה החלשה בליגה העונה. בייקרסטאף בן ה-36 שימש כעוזר מאמן ביוסטון מאז 2011, ובעבר היה עוזר מאמן בשארלוט ומינסוטה. אביו של בייקרסטאף, ברני בייקרסטאף, אימן במשך 937 משחקים בליגה והגיע לגמר המערב ב-1987. הוא אף אימן את שחקן יוסטון, דוויט הווארד, כשהיה מאמן זמני אצל הלייקרס ב-2012.

כריס פינץ', עוזר מאמן בקבוצה מאז 2011 ומאמן העונה בליגת ההתפתחות לשעבר, ישמש כעוזר המאמן הבכיר. לא ידוע על מועמדים אפשריים לתפקיד מאמן הקבוצה, ומקורות ברוקטס מסרו כי אם הקבוצה תשתפר משמעותית תחת שרביטו של בייקרסטאף יתכן כי הוא ימשיך לאמן את יוסטון עד לסיום העונה.

*

וילסון צ'נדלר, שחקנה של דנבר נאגטס, עבר ניתוח במפרק הירך שישביתו למשך העונה. צ'נדלר בן ה-28 לא שיחק כלל העונה, ואשתקד קלע 13.9 נק' עם 6.1 ריב' למשחק ב-78 משחקים.

*

מרטל וובסטר, הבחירה השישית בדראפט 2005, יעבור ניתוח ברגלו הפגועה וככל הנראה סיים את העונה. וובסטר ישהה לפחות 4 חודשים בחוץ, ויתכן ויהיה כשיר לפלייאוף. הוא לא שיחק משחק אחד העונה, וב-2014/15 קלע 3.3 נק' ב-11 דקות למשחק במדי הוויזארדס.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. זה היה צריך להיעשות , אבל לא בגלל הנסיבות . למרות היותו מאמן מושמץ (ראה ערך ג׳קסון וברוקס ולפעמים הפיליפיני פה) הוא הגיע למקומות יפים , ואולי לא עזר אבל בטוח לא היה בעיה . לפי דעתי הוא מיצא את עצמו שם . מי יגיע ברוקס נשמע סביר (לפחות העונה שייצב את המערכת) לא אתפלא אם הימקי יביא מישהו מהמכללות (סטייל סטיבנס) אך דבר זה מן הסתם יסגור את החלון על הקבוצה הזאת (טרייד על דוייט יהיה המהלך הבא ? )

  2. ההימור על בייקרסטאף חכם ויכול להוכיח את עצמו לטווח ארוך, במיוחד עם הלו"ז הקל על הנייר של יוסטון בטווח הקרוב, אבל חסר להם ניסיון על הקווים (לבייקרסטאף, פינץ', באקנר ודאן יש ביחד 0 משחקים כמאמן ראשי בליגה), וזה ישפיע משמעותית על הרוקטס.

  3. כל פיטורין שמגיעים בנובמבר זה בהגדרה החלטה היסטרית. בייחוד כשמדובר באותו בחור שרק אתמול החתמת ל3 שנים. את המגרעות, והיתרונות של מקהייל כולם יודעים, גם מי שהחתים אותו. מחד הוא לא יודע לצייר X וY, מאידך הוא קול ותתקנו אותי אם אני טועה, אבל הוא קיבל ריספקט מהארדן ודווייט. נראה לי שבמצב שיוסטון נמצאים בו, דווקא היתרונות עולים על החסרונות

  4. לתשומת לבכם. יש באתר של הארץ שעשועון זיהוי שחקני נבא משנות ה 90+.
    נא לעבור שם, לשחק, ולדווח תוצאות אמת.
    אני עשיתי 12 מתוך 20.

  5. וואו זה היה מפתיע ומראה שמקהייל איבד את אמון השחקנים.
    ביקרסטאף מאמן ראוי אבל לא חושב שישאר מאמן בקבוצה שמכוונת כל כך גבוה.
    את פינץ' צריך להעיף, מינוי הזוי ולא במקום של מורי.
    אני בניגוד לרוב האנשים חושב שת'יבודו יהיה מושלם לרוקטס וישדרג אותם בטירוף על פני מקהייל

  6. אותי מעניינת העובדה אם הפיטורין קשורים לאסיפת הקבוצה אתמול בבוקר. האם השחקנים הגישו אולטימטום, או שזה סתם צרוף מקרים?
    אני מאמין שיש קשר

  7. מקהייל היה עניין לא ברור, כבר מזמן.

    ועדיין, תנו לי שם אחד שלדעתכם יצליח להוציא יותר מגמר מערב מקבוצה שנשענת על שני טיפוסים מפוקפקים כמו הארדן והווארד (שאותו אני מזכיר רק בגלל הפוסט. מבחינתי הוא כבר מזמן לא שחקן דרג א' בליגה. אולי גם לא ב').

    לא מקנא במאמן הבא.

  8. יששששש!!!

    תראו, מקהייל סך הכל הצליח להרים את הקבוצה ממה שהייתה בתחילת העשור, אין ספק. אבל כל מי שצפה במשחקים של הרוקטס בעונות האחרונות, יודע שסגנון המשחק שלהם זוועתי.
    דווקא בעונה שעברה חל שיפור משמעותי ביכולת הקבוצה, שהתבטא ביכולת הגנתית טובה, ובתוצאות – מקום 2 במערב, והגעה לגמר המערב.

    אז מה קרה השנה?
    נראה שגם מקהייל וגם השחקנים הגיעו לאיזשהו שיא, שגרם למעין שאננות שכזו.
    אני אישית, חושב שהאשמה באנמיות של הקבוצה היא קודם כל על המאמן.
    מה יקרה מפה? רק הזמן יגיד, אבל לדעתי יהיה שיפור.

  9. "לפי מקורות, יוסטון מכוונים לאליפות"

    אני אפילו לא יודע מאיזה כיוון להתחיל לצחוק על המשפט הזה.
    מהאליפות או מהמקורות ?

  10. יש הרבה גורמים ושמועות למה שקרה ומה שגרם לפיטורין, למרות שאותי באופן אישי הפתיע שזה קרה בשלב כל כך מוקדם.
    1) הארכת החוזה לא היתה החלטה של מורי כי אם החלטה ישירה של לס אלכסנדר לקראת הפלייאוף שנה שעברה.
    2) אותו הבעלים אמר למורי שפחות מגמר מערב השנה שיצפה לשינויים בצוות המקצועי (סוג של אזהרה למורי עצמו)
    3) מקהייל הוריד את אינטנסיביות האימונים השנה לאימון אחד ביום (משניים בשנה הקודמת) ונראה כי הוא נותן פחות ופחות מעצמו
    4) הווארד הודיע שהוא לא מתכוון לסיים את הקריירה צולע ולא אכפת לו מה יחשבו על זה. אחת.הסיבות לכך שהוא לא משחק בק טו בק
    5) מקהייל היה מת לחזור למינסוטה שם הוא גר, להתאחד עם בן טיפוחיו גארנט ולהשלים מעגל.
    6) משהו קורה בין השחקנים, מקהייל הצליח שנתיים להתמודד עם זה אבל נראה שנגמר לו הכוח לפרימדונות
    7) ביקרסטאף היה המאמן בפועל כבר שנה וחצי. עכשיו הוא גם יקח החלטות במשחקים

    הדבר הנכון לעשות היה להפוך את מקהייל כבר שנה הקודמת לנשיא הקבוצה או איזה תואר מונפץ ולהביא מאמן אמיתי, חבל שזה נגמר ככה. לא מגיע למקהייל ולא מגיע לקבוצה לסיים את זה ככה למרות שכולם בסתר רצו וחיכו שזה יקרה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט