הטור היומי של הדוק: 5 'עלובות החיים' של הליגה

 

אני יודע שישנם גולשים באתר הבטוחים שאני אדם רע, חסר רגש, ושוחר רע. עכשיו נוספה לי עוד תכונה: גזען יעני. מעדיף לטיניות מולטיות (עדיפות לשזופות) על חיוורות אירופאיות לבנות כמו ווניל. אני יודע שזאת גזענות אבל אין ביכולתי להילחם בה.

האמת? אני האבא של הרחמנים, הומני, נוטה חסד, ומלא אמפתיה והזדהות עם עלובים ודפוקים כמו הלייקרס. איך ולמה? אני חי את זה כבר 20 שנה עם הניקס אז למדתי חמלנות והיכמרות מה הן.

אז הפעם אני מקדיש את טורי לקבוצות החלשות והחולניות בליגה, אלה הנראות לי מותשות ורפויות כבר היום, אחרי 12 משחקי ליגה. קשה להאמין, אבל הידוע לכם שכבר 15% מהעונה אחרינו? לקבוצות הדפוקות והקלושות אין יותר מדי זמן להתאושש, וייתכן מאד שגורלם נחתם, ננעל, ונסתם לעונה זו שההרגשה היא שהיא רק התחילה.

יוסטון רוקטס (7-4)

האם הם לא היו אמורים להיות קונטנדרים העונה? האם לא היה זה הפיראט אפלטון שהבטיח לנו רבנג' נגד ג"ס? למעשה הוא לא, אבל כאוהד אמיתי הוא היה צריך.

אז מה קרה להם? אני לא יודע בדיוק מה קורה או קרה שם; כל מה שאני יודע הוא שהם DYSFUNCTIONAL TEAM – קבוצה שלא מתפקדת.  הדבר הבלתי מובן ביותר הוא המזוקן שירד ל'תחתית קריירה' של 37% מהפארקט ו-26% מה-3 בעוד שהוא רושם "גג קריירה" בדקות משחק ומספר זריקות. השני אחריו הוא טיי לאוסון שאמור היה להיות החלק החסר בתשבץ, והוא ב-'תחתית קריירה' בנקודות, אסיסטים, וריבאודים. אני לא מכיר הרבה סטטיסטיקות חשובות אחרות. על דווייט האווארד אני מסרב כלל לדבר כי אני לא יכול להביא את עצמי לכתוב את האמת עליו – אמת שאני מאמין בה – אחרי שרק לפני 4 שנים עשיתי ממנו את המפלצת הגופנית שלא היתה כמותה בליגה.

עכשיו השאלה היא לא אם האשמה במאמן קווין מקהייל או בשחקנים. השאלה היא אם השחקנים והמאמן יכולים למצוא דרך להסתדר, ולא חשוב במי היה האשם.

הבוקר השחקנים החליטו על אסיפה סגורה. אני תמיד שואל את עצמי מה הערך של אסיפות סגורות. האם 'מחליטים' להשתדל יותר בשמירה? האם מחליטים לנסות לדייק יותר בקליעה?

מנסיוני ב-NBA אני יודע בוודאות שהפגישה הסודית עוזרת עד המשחק הבא. ניצחת? כולם ניכנסים ליופוריה על 'ההחלטות החשובות שהוחלטו', כשכולם שוכחים שלמעשה תוצאת המשחק הבא היתה תלוייה הרבה יותר בחוזק היריב מאשר 'בהחלטה'. ההחלטה היא בעיקרה PLACEBO – אינבו; תרופת דמה – שהשפעתה תלוייה במה קורה, והיא למעשה לא גורמת למה שקורה. כמו כשהאשך מבטיח לאשתו לא לבגוד בה יותר ולהשתדל להיות ילד טוב.

למזלה של יוסטון יש לה משחקים הרבה יותר קלים בשבועיים הבאים עם סכויים לנצח כמה מהם ואז הם ירגישו שהפגישה עזרה להם, ואולי להפוך את הטרנד הגרוע והבלתי מצופה ביותר אליו נפלה.

 

פילדלפיה סיקסרס (11-0)

 

בתחילה זה היה מעניין. אח"כ התחלנו לשאול שאלות. ואז התחלנו לתהות מה המנכ"ל סם הינקי מכין עבורינו. עתה זה הפך לבדיחה – או לדבר לא מצחיק, תלוי אם אתה חובב כדורסל מהצד או איש פילדלפיה. הסיקסרס נראים כאילו כל עונה הם מתרחקים יותר ממטרתם הסופית מאשר היו בעונה הקודמת.

המצב הפך לעצוב כל כך שלאס ווגאס לא הכניסה את משחק הסיקסרס נגד ג"ס להתערבויות היומיות שלה.

מה התכנית של הסיקסרס? לבחור כשרונות, ולחכות כמה שנים עד שיתפתחו. בואו נגיד בשפה עדינה שבינתיים זה לא קורה. הדבר היחיד הטוב ממש שקרה הוא היכולת המצויינת של ג'אהיל אוקפור, ונרלנס נואל שהפך לאיש 'דאבל-דאבל' יומי. אבל הם מפסידים בממוצע על 12 נקודות למשחק כשהם קולעים 90.6 בעוד שבעונה שעברה הם הפסידו בממוצע על 9 וקלעו 96. הסיקסרס, רבותי,

כרגיל – הם חיים על העתיד: עתה 'העתיד' היא הבחירה של הלייקרס (אם היא לא תהיה בין 3 הבחירות הראשונות), וכן בחירת מיאמי שהיא 'בחירה עשירית מוגנת', ובחירת הת'אנדר שהיא 'TOP 15 PROTECTED'. מה שמעניין בסיקסרס הוא שדווקא השחקנים שבאו UNDRAFTED ראים כטובים ביותר שלהם אחרי אוקפור ונואל: טי ג'יי מקונל וכריסטיאן ווד, כשכל הבחירות האחרות שעבורן עשתה הסיקסרס את כל המניפולציות שלה בינתיים לא מכניסות דיבידנדות.

כמובן שטוני רוטן וקנדל מרשל מחלימים מפציעות ACL, וכן, הסיקסרס היא הקבוצה הצעירה בליגה כשגילה הממוצע הוא 23.3, אבל כפי שאני רואה דברים, הקבוצה נמצאת בריגרסיה במקום בעלייה, וכל "תכנית החומש" או איך – לעזאזל – שהינקי מכנה אותה, לא תוביל לשום דבר, מלבד עוד צעירים ועוד צעירים, עוד 'בנייה' ועוד 'בנייה', והקבוצה תישאר מדדה בסוף ותתגאה בכמה שהיא 'צעירה'.

ניו אורלינס פליקנס (9-1)

כמובן שניתן להצביע על הפציעות הרבות שספגה הקבוצה מאד תחילת עונת האימונים כסיבה לנפילה לבור הצואה, אבל אפילו עם כל הפציעות, אני מוכן להצהיר שלא בגללן השיטה החדשה שהמאמן החדש אלבין גנטרי ניסה להשתיל בקבוצה – איננה עובדת.

עם המאמן מונטי ויליאמס הקבוצה קלעה בממוצע 99.4 נק' למשחק והיתה בחיוב כשהחסרת את הנקודות שספגה מאלה שקלעה. הקבוצה שיחקה משחק מאד שמרני ויסודי, כמו בימים הטובים של סנטר עם הגב לסל, ושאר הארבעה במשבצות שלהם פחות או יותר.

אלבין היה אמור להביא לקבוצה דינמו חדש שיאיץ את כל המהלכים שנראו לו איטיים מדי עבור השחקנים שמילאו את המשבצות. הדבר הראשון שהוא אמר להם – ושלמילותיו הנעימות אנטוני דייויס פרץ בריקוד 'מים-מים' – היה שהוא עומד להגדיל את המהירות למהלך הבא ב-GEARBOX! אנטוני ידע שהוא המהיר (בהרבה!) מכל הביג-מן, והרוק החל ליזול מהצד השמאלי של שפתיו למשמע המילים.

בינתיים?  ממוצע הפליקנס  הוא 100.2 נק' למשחק. 8 עשיריות נקודה יותר משבעונה שעברה? אז על 8/10 החץ כל המהומה, ואיתה בה הרקורד הגרוע ביותר בליגה?

ובנוסף לכל הצרות הגבה פצועה במפסעה, והוא מתייק את אחוזי הקליעה הגרועים ביותר שלו מאז הגיע לליגה כרוקי, אחוזי 'הקו' הגרועים ביותר שלו (וכאן המפסעה לא מפריעה יותר מדי), וממוצע הריבאונדים שלו הוא הנמוך ביותר עבורו.

וזה השחקן שבחרתי ל-MVP של העונה?

לי נראה שבאמצע דצמבר הם ייאלצו ללכת על טרייד שישנה את אופי הקבוצה. זה לא קל, אני יודע, אבל ייתכן. גנטרי הזהיר שעד דצמבר אולי לא נראה כל קידמה, אבל לי נראה שהוא אמר זאת בעיקר כדי לשמור על התחת שלו עד אז יותר מכל, בהנחה שאם יתנו לו לאמן עד אז, כבר לא יפטרו אותו העונה. ככה מאמנים חושבים, האמינו או לא.

הבעייה היא שאם עד אז הוא יהיה 10 משחקים מאחור במערב הזה שכל מה שנשאר בו זה שתי קבוצות חזקות ממש וכל השאר "ממוצעות עד טובות-מינוס", הוא לא יצליח להדביק את "הממוצעות עד הטובות-מינוס" עד סיום העונה, ואם הפליקנס לא בפלייאוף, גנטרי יכול לנשק את סיכת המאמן גודביי.

ברוקלין נטס (9-1)

אגיד לכם דבר אחד על בטוח: האליגרך של הנטס פוטבין הוא לא. אחרת הוא היה מוצא כבר משהו לעשות מהשחקנים של הנטס הרבה יותר טובים. לא יודע מה: מסג'יסטיות מדרום מוסקבה; איומי גלות למכרות הפחם שלו; גולש של כרוב, תפוחי אדמה, וסטייק זאבים מסיביר – משהו.

הוא לא עושה כלום. בקושי בא למשחקים.

הנטס, קומראדים, אינה קבוצה טובה. מלבד ת'דיוס יאנג כל השאר מתפקדים מתחת לנורמות הקריירה שלהם. מאמנם ההגנתי ליונל הולינס לא מצליח להיכנס לראשי השחקנים, ומלבד יאנג וברוק לופז אין להם אף שחקן היום המסוגר ליצור לעצמו קליעה, וזה כולל את ג'ו ג'ונסון שנפל נפילה חופשית משחקן שהסתובב פעם בסביבות ה-91, 92, לשחקן אי שם בין 65 ל-68 (כיצד הגעתי למספר הזה? נסו 32% מהפארקט, 19% מה-3, והוא עדיין משחק 33 דקות למשחק. למעשה נתתי לו 7 נקודות רק על סמך שמו).

 

 

זוהי קבוצה ללא הווה וללא עתיד.  לפילדלפיה לפחות ישנה תקווה עמומה. הנטס? אם ישנה קבוצה בליגה החייבת להרוס הכל ולהתחיל מחדש, הרי שזאת הנטס! (והראשון שצריך לעוף זה ביל קינג שהכניס אותם לכל ה-MESS הזה – גם חוסר שחקנים וגם מס מותרות אדיר).

לוס אנג'לס לייקרס (9-2)

ללייקרס ישנה בעייה, ולבעייה קוראים "זהות עצמית". IDENTITY CRISIS. הם לא יודעים בדיוק מי הם. הם קבוצה אחת עם קובי, והם קבוצה אחרת ללא קובי.

אבל גם עם קובי הם קבוצה אחת אם הוא משחק, ואיתו רוי היברט ולו ויליאמס. אז הם קבוצה מבוגרת, איטית, עייפה, מסורבלת, אבל כנראה יותר טובה מאשר בלעדי שלושתם.

בלעדי שלושתם הם כאילו קבוצת DIV I מה-ACC.

זוהי קבוצה מבולבלת עם האג'נדה שלה. היא לא יודעת בדיוק מה היא רוצה להיות ומתי.

הדבר הבריא ביותר לעשות? לשלם לקובי, היברט, וויליאמס את המיליונים הרבים, ולהתרכז רק בצעירים. לבנות איתם את הבסיס שעליו בחמש השנים הבאות תיבנה הפירמידה. אבל לאף אחד בהנהלה אין גאטס. הם לא צריכים לזרוק את קובי – רק לתת לו גארבג'-טיים, אפילו שאיתו עלול להיות טוב יותר מדי פעם. אבל אם חושבים שם על העתיד – זה מה שהם חייבים לעשות.

נניח שעם הווטרנים שהזכרתי הם ינצחו 30 משחקים. לא עדיף לנצח רק 24 משחקים, אבל לתת לצעירים את הבמה כולה שיהיו מוכנים לעונה הבאה?.

לפטר את ביירון סקוט? חתמו איתו על 17 מיליון עד 2017-18. מה הפיטורים יתנו להם? נניח גרג פופוביץ היה מאמן. אז היו מנצחים 32 עם קובי ושות', ו-26-27 בלי הוותיקים. אז מה השיגו? רק שפכו כמה מיליונים לזבל.

ההחלטה היא לא "סקוט או לא סקוט". ההחלטה צריכה להיות "צעירים ללא ווטרנים" או "צעירים עם וותרנים". איזו החלטה אני הייתי מחליט כמנכ"ל הלייקרס אתם יודעים, אבל אני לא מאמין שלמישהו שם ישנם ביצים להחלטה המחוייבת הזאת!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
29 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
18/11/2015 5:22:08

טור משובח

סוס מעץ
סוס מעץ
18/11/2015 5:24:25

תודה על הכתבה דוק
בוקר טוב וקדימה לוחמים!!

איתי
איתי
18/11/2015 5:37:31

טיי לאוסון דירדר את המזוקן לשתייה אחרי המשחק. דוויט הווארד כבר מזמן עושה שופינג במקום לשחק. יוסטון טילים לחלל

דובי
דובי
18/11/2015 6:02:02

תודה רבה

מאוריציו
מאוריציו
18/11/2015 6:59:54

אחד הטורים הכנים שלך לאחרונה. נהניתי מאוד

רפי
רפי
18/11/2015 8:13:33

טור מצוין
תודה

גלעד
גלעד
18/11/2015 8:19:53

כיף לקרוא
תודה

גור גולן
גור גולן
18/11/2015 8:26:06

פוסט משובח מאוד.
1. יוסטון ונ״א באותה נשימה הם שתי המאכזבות ביותר בליגה. כל כך הרבה ציפיות מהם ומה ארדן והגבה נעלמו ברגע.
אני עדיין מאמין שיוסטון יצליחו להגיע לפליאוף ואולי לעבור סיבוב אבל נ״א חסר סיכוי- הם נראים רע!.
2. פילידלפיה וברוקלין הם שתי נמושות! ברןקלין לא צריך לדבר עליה הם גמורים. פילדלפיה היא קבוצה עם פוטינציאל אבל הם קבוצה עם פוטינציאל כבר שנים. מישהו צריך להגיד להם שמתישהו צריך לשנות מטרה ולהפסיק ללכת על הדראפט.
3. לייקרס- אמרת במדויק את שתי האופציות של הקבומה וברור מה היא הדרך הנכונה. מה שכן ביירון סקוט הוא כן בעיה! הוא לא יוצר שום דבר חיובי בקבוצה ואיתו בטח שהצעירים לא יקבלו קרדיט ומשהו להמשך הקרירה.

not a bad boy
not a bad boy
18/11/2015 8:42:58

AD, צריך להיזהר מתסביך טרייסי מקגריידי. כישרון של פעם בדור, שמפיק עונות אמ וי פי וסדרות פלייאוף הירואיות שמסתיימות בסיבוב הראשון, ובמקום קתרזיס הוא מסיים בסאגה של פציעות. דוראנט גם מתחיל לאיים בגירסה כלשהי של הרומן הזה, ורק שלו יש צוות מסייע הרבה יותר טוב, כך שהוא לפחות לא התרסק שוב ושוב כבר בסיבוב הראשון.

העסק פשוט מאוד. מגהסטאר לא יכול לחכות בפאסיביות, ולהסתפק בסיבוב הראשון כתקרת הזכוכית שלו. זה או שההנהלה מראה יכולת לרקוח מהלכים גאוניים ולבנות קבוצה שתהיה ראויה לכשרון שלו, או להתחפף משם כשזה עוד רלוונטי.

etayle
etayle
18/11/2015 9:06:19

תודה רבה .
ברוקלין לא כזאת נמושה כמו שאתה מתאר – חלשה כן , אבל הם לא בלבל של פילי והלייקרס.

שתי תהיות על יוסטון ופילי.
יוסטון – יש מצב ששנה שעברה היתה יוצאת מהכלל ? האם זו היכולת שלהם ? אם כן יהיה להם מאוד קשה להגיע אפילו לפליאוף , נכון שהארדן חם הם יכולים לנצח כל קבוצה אבל גם להפסיד לכל קבוצה , בינתיים נראה שממפיס, יוטה , פיניקס , גם סקרמנטו , ואחריהם דנבר ואפילו מינסוטה יותר בשלות ומאוזנות.שחקן המפתח הווארד אבל לא הייתי בונה עליו.
פליקנס – פתיחת עונה נוראית אבל הבעיה זה שבניגוד לאוקלהומה שנה שעברה לא מדובר על קבוצה כזאת טובה שתוכל לסגור פערים, במקרה הטוב ידשדשו אבל הם ב-9 וזה ממש נורא. הדבר היחידי שהם יכולים לעשות זה טרייד + טנקינג , נכון זה נשמע נורא אבל גם הספרס עשו "טנקינג" על דאנקן, בחירת שחקן טוב , החתמת פריי אייגנס וקצת טריידים ואולי דברים ישתנו .ככה הם בדרך הבטוחה לשום מקום…

not a bad boy
not a bad boy
18/11/2015 9:52:51
Reply to  etayle

רובינסון ודאנקן בדיוק אמורים להיות מודל לחיקוי בשביל הפליקנס. זה לא שאתם מתחילים מאפס! יש לכם מגה סטאר כעוגן קבוצתי. שימו אותו חצי עונה בצד עם 'פציעות' ולכו לטאנקינג, במקביל תמצאו את הפראייר שיסכים לקבל איזה חוזה נגמר תמורת בחירה גבוהה בדראפט, ובשנה הבאה אתם מראים לפילי איך באמת עושים את זה.

פאקו
פאקו
18/11/2015 10:38:32
Reply to  not a bad boy

ברוקלין אולי במצב הגרוע ביותר בין הקבוצות שהוזכרו. אם לכל אחת מהקבוצות האחרות יש איזשהו סוג של תקווה לעתיד, הרי שלברוקלין אין אפילו את זה.

not a bad boy
not a bad boy
18/11/2015 10:46:13
Reply to  פאקו

ברוקלין הם כמעט כמו רוקי בלבואה (גם הוא תושב ברוקלין מפורסם): חוטפים וחוטפים מכות. כמעט, כי אצלם אין הפי אנד.

פאקו
פאקו
18/11/2015 17:54:45
Reply to  not a bad boy

הם גם יודעים לשחק כמעט כמו סילבסטר סטאלון. כמעט, כי סטאלון למד קצת לשחק עם הזמן.

Berch
Berch
18/11/2015 10:15:32

פוסט מעולה.
ללא ספק יוסטון היא האכזבה הגדולה ביותר. שוב אציין שאני חושב שיש שם איזושהי בעיה יותר עמוקה בחדר ההלבשה…. מן הסתם פרשיה צהובה הכוללת סקס לא מונוגמי….

יניב
יניב
18/11/2015 10:24:07

אחלה טור,מסכים איתך בעיקר על הלייקרס ופילי.לגבי יוסטון אז העונה רק מוכיחה לי שהארדן היה כן צריך לזכות בMVP כי הוא כנראה נתן עונה שלא תחזור והוא עיקר הבעיה של יוסטון,ברגע שהוא לא מצליח לשחזר את היכולות משנה שעברה,יוסטון לא מצליחה לעשת כלום.
לגבי NO אז השאלה היא האם הגבה מוכן להקריב עונה בשביל טנקינג לטעמי הוא לא יהיה מוכן בעיקר כי הוא בדיוק בגיל שאתה רק משתפר ולומד כל פעם דברים חדשים לגבי מה אתה מסוגל לעשות.
שאלה האם מישהו זוכר מקרה שבו רוקי סיים את חוזה הרוקי שלו ולא חתם עם הקבוצה שבחרה אותו?(אני מדבר על שחקנים משמועתיים וכאלה שהקבוצה עצמה הציעה להם להאריך חוזה)

צביקה
צביקה
18/11/2015 10:43:29

ברוקלין עכשיו בעקבות הטור שלך קיבלה מוטיבציה חדשה.
האמת, 3 מתוך 4 העלובות היו רשומות אצל כולנו ככאלה לפני תחילת העונה. רק NO הם הפתעה רצינית. מכל השאר לא היו לי ציפיות בכלל.

גלעד
גלעד
18/11/2015 10:44:14
Reply to  צביקה

ויוסטון?

צביקה
צביקה
18/11/2015 10:44:38

יוסטון – עוד יישרו את העונה הזאת. אני משוכנע. הם הרבה הרבה יותר חזקים ועמוקים ממה שהם נראים עד עכשיו, וזה יתיישר.

yamani1000
yamani1000
18/11/2015 11:21:10

תודה על הפוסט.

יש כאן קבוצות שעומדות ב"ציפיות" כמו פילי או הלייקרס, ולעומתן קבוצות שמאוד מאכזבות כמו יוסטון או ניו-אורלינס.

ממה שיצא לי לראות בינתיים, ההפתעה הכי גדולה בניו-אורלינס זה שאנטוני דייויס ממש חלש בהגנה, כאילו לא אכפת לו במיוחד, ועושים עליו סלים קלילים.

נזיר הנשמה
נזיר הנשמה
18/11/2015 11:54:51

פתגם צרפתי אומר חפש את האישה. ואני מדבר על קרדשיאן
המפריס גרוש מקים קרדשיאן, מתחיל לחזור לעצמו.
אודום תחילת הקריירה עם קורטני = סוף הקריירה בכדורסל.
הארדן הפרייר החדש של קורטני, ירד מאוד ביכולת . הוא קולע לשלוש ומחצי מרחק, מהמיטה .
כדורסל משחקים על הפרקט, לא על סדינים לוהטים.
הפליקנס- גם כשיחזרו הפצועים , אין שם קבוצה. אוונס ישנה את מאזן הנצחונות? הטורקי שנזרק מקבוצה לקבוצה?
ללייקרס יש בעלת בית פצצה. על פי קריטריון זה הייתי שם את הקרייקרס מועמדים לאליפות. במיוחד אם נוסיף כמה רבניות מהוליווד.
איפה משחקים כדורסל? זה נכון גם למלאכים,

אליהו
אליהו
18/11/2015 14:09:52

תיקון קטן: "אודום תחילת הקריירה עם קורטני = סוף החיים"

עגל
עגל
18/11/2015 14:06:53

טור מצוין.
ברוקלין לא כאלה גרועים השנה, בכמה משחקים הם הראו יכול גבוהה.
לטווח הארוך כמובן שהם תקועים ולא הולכים לשום מקום

מוש השור
מוש השור
18/11/2015 15:27:51

טור מצויין, תודה

שי אבן צור
שי אבן צור
18/11/2015 15:29:22

מנחם במיטבו

מנחם לס
מנחם לס
18/11/2015 16:40:41

תודה לכולם

מוטוראי
מוטוראי
18/11/2015 17:56:12

בינתיים מקהייל פוטר, אז בקרוב נוכל לדעת אם הוא האשם היחיד, או שהיו שם עוד כמה חבר'ה על הפרקט.

סולי
18/11/2015 18:53:47

מה מנחם, יכול להיות שלפגישה הסגורה ביוסטון היו השלכות נוספות?

דורון האסטבן
דורון האסטבן
19/11/2015 1:25:35

פתיח הורס מצחוק, מנחם
יש כל כך הרבה כתבות טובות מנחם וכל צוות הכותבים
הנהדרים שאני מודה בשם מאות ואולי אלפים אחרים
לכולכם בבת אחת (מחוסר זמן),
קשה לדמיין רמה יותר גבוהה מזו שזכינו לקרוא פה
גם למגיבים כמובן.