סיקור מכבי- מכבי מפסידה 88-82 במשחק מכובד/גור גולן

 

סיקור:

ז'אן טבק פותח את משחקו הראשון במכבי ,בפתיחת עידן חדש.

מכבי פתחו במתפרצת יפה, דבר שלא בשגרה של מכבי ומראה אנרגיה ומוטיבציה. האנרגיה גרמה לבלגן בשתי הקבוצות, מכבי ניצלה זאת כאשר הגנה טובה וקרשים בהגנה העלו את מכבי ל4-10 לאחר 7 דקות!. הצהובים משכו את התקפת הרוסים לסוף שעון כאשר כל זריקה נגמרת בריבואנד שמוביל למתפרצת. מכבי שמרו על הגנה חזקה כאשר יוגב אוחיון בכל המגרש, הרבע נגמר 18-13 (שלשה על הבאזר של הרוסים צמצמה את ההפרש). מכבי עם לא פחות מ-14 קרשים מתוכם 5 בהתקפה, בנוסף מכבי עם שישה אסיסטים.

הרבע השני נפתח בצורה רעה, הרוסים התחילו לקלוע ולפרוץ את הצבע כאשר התוצאה- 22-21. רנדל החזיר את האנרגיות להיכל, שתי קליעות עונשין ושתי חסימות ברצף מרימות את הקהל- 26-21 מכבי. הבולטים במכבי עד כה הם: רנדל, אופייבו, רוצ'סטי ואוחיון. איפה פארמר? פארמר מוצא את עצמו קבור בספסל. הרוסים עולים ליתרון ראשון כאשר טבק מזעיק פסק זמן- 28-26 צ'סקא. אם שאלתם את עצמיכם מי בצ'סקא רותח אז התשובה היא תיאודוסיץ' (16 נקודות מ33 הראשונות). מכבי צמצמו את ההפרש ל35-34 כאשר התחילו לזרוק שלשות משתי הצדדים.

מחצית ראשונה נגמרת ב38-37 לצ'סקא אך מכבי נראית טוב. במכבי- רוצ'סטי, רנדל ואופייבו קולעים ביחד 27 נקודות. מהצד השני, תיאודוסיץ' עם 19.

פתיחת מחצית שנייה טובה למכבי שעולה ליתרון מהיר של 45-42. כאן קרה משהו מלחיץ לאנשי מכבי כאשר אוחיון נפצע והוחלף. ברגע הזה לכולם נפל האסימון שהקרב של הערב הוא בין רנדל והמתפרצות לתיאודוסיץ' והשלשות- רנדל עם 16 נקודות ו-4 קרשים לעומת 22 עם 4 שלשות של תיאודוסיץ'. מכבי עלו ליתרון 63-62 לאחר ריצת 10-2 בראשות רוצ'סטי (16 נקודות). הרבע השלישי נגמר, 65-63 לצ'סקא.

רבע האחרון מתחיל- יאללה מכבי!

הרבע נפתח טוב מבחינת הרוסים שעלו ל73-63 מהיר. סמית צמצם את ההפרש אך תיאודוסיץ קלע עוד שלשה. ההפרש נשמר, אך מכבי היו חשופים בהגנה ולא מסודרים בהתקפה. הבלגן שלט על מכבי ברבע האחרון, מה שאיפשר לרוסים לנצח ב-6 הפרש (88-82).

מכבי נראו טוב במשך שלושה רבעים. הם רצו, שמרו מצוין וקלעו טוב אך רבע אחרון נורא גמר את המשחק. צריך לזכור שזו צ'סקא וזו תוצאה מעודדת. לגבי טבק עוד קשה להגיד, אך הרגישו את האנרגיה שהביא.

למכבי קלעו- רוצ'סטי 20, רנדל 19, אופייבו 15 וסמית 14.

מהצד השני, צסקא- תיאודוסיץ' עם 25 נקודות (5 שלשות).

מה שנכתב לפני המשחק:

זהו מכבי "סוף סוף" פיטרה את גיא גודס ובשעה טובה החתימה את ז'אן טבק הקוראטי, יכול להיות שזו "ההשתלטות הקרואטית" על מכבי תל אביב? למען האמת, זה שיתנגד למהלך הוא דווקא ניקולה וויצ'יץ'. למה הוא התנגד? הוא פחד שבאמת יחשבו שהוא הגיע בגלל הקשרים של וויצ'יץ'. במסיבת העיתונאים בו הוצג טבק הוא אמר שהקשר שלהם לא שייך לכדורסל, אלה לקשר אישי דרך משפחתה של אשתו (לא קשר משפחתי).

 

אחת הסיבות להבאתו של טבק היא השנה בה אימן את קאחה לבורל. באותה שנה קאחה פתחו את העונה ביורוליג במאזן של שישה הפסדים לעומת ניצחון אחד, אך לאחר שהגיע הוא הצליח לעלות מהבית והודח בהצלבה על ידי צ'סקא. בנוסף, באותה שנה סיים שני בליגה הספרדית.

בשנה שעברה היה עוזר מאמן בריאל מדריד (שבסוף זכתה ביורוליג).

השיטה של טבק בנויה על אנרגטיות בעיקר בהגנה אך גם בהתקפה. הוא אוהב שיטה שכוללת ריצות, פיזיות בהגנה ולחץ על כל המגרש. מה שבטוח שחקני מכבי יצטרכו הרבה אוויר משום שטבק הוא קשוח שאוהב ששחקניו רצים לא מעט. במכבי מקווים שטבק יצליח לעשות דבר זהה לשנה בקאחה לבורל ויוציא אותם מהמצב הקשה.

בוא נגיד שמכבי וטבק היו מעדיפים לפגוש כל קבוצה אחרת, רק לא צ'סקא.

צ'סקא בכושר נפלא, אך "רק" מקום שני בבית בעקבות הפסד למלאגה המושלמת. השבוע היא ניצחה את קאזאן ב-11 הפרש, במשחק שהגיע כבר ל-30 הפרש!. שני השחקנים הבולטים בקבוצה הוא ג'קסון ששבוע שעבר קלע 24 נקודות נגד מלאגה והשני הוא כמובן מילוש תאודוסיץ.

במכבי התחילו להתאושש מההפסד הנוראי לדרושפאקה עם שתי ניצחונות על נס ציונה וראשל"צ. כמו כל שבוע השם המרכזי במכבי הוא פארמר המאכזב. טבק דיבר על פארמר במסיבת העיתונאים והתייחס ליחסים בינו לבין רוצ'סטי וללא ספק הוא מודע לבעיה וינסה לפתור אותה. אם פארמר ימשיך להראות יכולת רעה הם יצטרכו להמשיך להסתמך על רנדל וסמית שבאופן קבוע מראים יכולת טובה, נגד צ'סקא זה לא יספיק.

jordan-farmar-signs-with-anadolu-efes

אפשר עוד להרחיב ולדבר על מכבי, על הבעיות בקבוצה, על היחסים בהנהלה, היחסים בחדר ההלבשה ועוד, אך בואו ניתן לקבוצה לדבר על המגרש תחת הקרואטי הענק ואז נהיה יותר חכמים.

הימור? צ'סקא ב-9. רחמים בבקשה!

לפוסט הזה יש 115 תגובות

  1. בפראפרזה על דברי שלמה שרף בזמנו: מכבי היום היא כמו כלה ביום חתונתה – יודעת שהיא הולכת לקבל, רק השאלה זה כמה.

  2. צופה הפסד נוסף של מכבי אבל יהיה מעניין לראות איך כל אחד מהשחקנים ינסה להצדיק את המקום שלו בפני המאמן החדש (רק לי לקח כמה שניות טובות להבין שזו תמונה של טבק ולא תמונה של עלה שלכת פסטורלי? 🙂 )
    ולמה פאברני עדיין כאן? כמה הזדמנויות אפשר לתת לו?
    מקווה שמומי ויתר הקבועים של מכבי יגיעו לבלוג. מחכה לשמוע תובנות על ניהול המשחק של טבק.

    1. זה אכן עלה טבק (יבש). בילדותי-נערותי בג'מייקה היו המקומיים מייבשים עלי טבק על גגות הבקתות. אתה הולך בשדה ורואה בית שלם חום, ובד"כ מישהו יושב כל הגג ועוסק במלאכה

      1. בילדותי בג'מייקה?! אתה אחד הבודדים כאן שפגשתי ואינך נראה כמו קרוב של משפחת מארלי 🙂 פרט ונמק (אם זה לא חצוף מצידי לשאול)

          1. גרמת לילדותי באיזור השפלה להראות כה משעממת 🙂
            הפוסט על הרגאיי ממש נחמד וגם התגובות מצחיקות, כצפוי. החכמתי. נחמד שיש גם פוסטים כאלו באתר.

    2. התמונה הראשית לא ניכנסה עבור גור גולן אז הכנסתי תמונה משלי ומאחר ואין לי תמונות מורשות הכנסה, הדבר היחידי שיכולתי לחשוב עליו היטה טבק

  3. לדעתכם טבק יצדיק את מקומו? נגד צסקא זה לא יהיה קל. יש גם תיאוריה שמשחק ראשון של מאמן חדש תמיד זה דבר טוב…

  4. פספסתי את ההתחלה (למרות שנשמע שלא פספסתי הרבה), ואני מקווה שאצליח להגיע לראות משהו מהמשחק.
    בכל מקרה אני מאחל הצלחה לקרואטי עם השם הכי מרוקאי שיש.

  5. מחצית לא רעה של מכבי. הצד האופטימי הוא שחילופי המאמן גרמו לשחקנים להבין שנגמרו התירוצים, והבאים בתור לעמוד זה הם. מנגד פארמר ממשיך להיראות רע מאד, ואונואקו היה ונשאר שחקן מוגבל מאד גם בהבנת המשחק שלו. בכל מקרה צסק"א היא לא היריבה של מכבי על העליה לטופ 16, אבל אם המשחק יגמר בניצחון צהוב זה יהיה בונוס משמעותי ובלתי צפוי במאבק.

    1. מוצא חן בעיניי שאתה מבקר השיער והטיפוח של האתר 🙂
      גם היקום שונא את המראה הזה ואת הטראש טוק המוגזם שלו ושלל לו את כושר הקליעה (כעולה מהמשחקים האחרונים)

      1. כדי לבקר את האסתטיקה של לנדסברג אני משתמש דווקא בידע הזואולוגי שרכשתי בעבר. אין מצב שהוא עובר ליד מחלקה של חשופיות בטירונות בלי שיריירו עליו הטוראיות

  6. השאלה הגדולה היא האם ראינו הערב ניצני שינוי בגישה של השחקנים, או שזה רק אפקט הזעזוע של חילופי מאמן.

  7. מכבי נחותה בחומר השחקנים וכרגע גם באמת האימון. במחצית הראשונה הם חיפו על זה בהתלהבות וברבע האחרון נגמר להם הכוח

  8. אני מצאתי את השידור ב-YNET רק בסוף הרבע השלישי. עד עכשיו ברבע הרביעי מכבי לא שיחררה שחקן אחד אפילו לזריקה מה-3

  9. מכבי היא קבוצת הרבע ה 4 הגרועה בהיסטוריה של המועדון
    בפיגור של 7 ומעלה היא מפסיקה לשחק ומפציצה מ 3 זה לא כדורסל

  10. המשחק בשבוע הבא הוא משחק העונה הראשון של מכבי …במידה ותפסיד יהיה זה גם משחק העונה האחרון.
    במידה ותנצח סאסארי יהיה משחק העונה השני …במידה ותפסיד יהיה זה משחק העונה האחרון במידה ותנצח …במברג יהיה משחק העונה השלישי …במידה ותפסיד ….ובמידה ותנצח דורשאפקה יהיה משחק על כל הקופה.אני משוכנע שמכבי תגיע לטורקיה בחיים ….ו מקווה ומאמין שהיא תצא משם בחיים .

  11. משחק נהדר מישהו יודע איך קוראים לשחקנים של מכבי …

    בצסקא אני מכיר תיאודוסיץ….בעצם למה הוא בצסקא ולא במכבי …?
    שימון איפה הכסף…?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט