אבן נגף/רועי ויינברג

מכבי תל אביב הפסידה לדרושאפקה, 84-73. משחק נרפה של מכבי, שהשאיר אותה במקום החמישי, כשהיא מתרחקת מהשלב הבא (נשארו לה משחקים ביתיים מול צסק"א ובמברג, ומשחקי חוץ במלאגה, ססארי ואיסטנבול). הם לא תלויים בעצמם, ויהיה להם קשה מאוד לעבור לשלב הבא. לראשונה מאז 1993, מכבי תל אביב צפויה לא לעלות לשלב הבא של היורוליג. הפעם הקודמת שזה קרה, לפני עונת הסיוטים של הצהובים כחולים? 1971.

כבר נכתבו עשרות אלפי מילים על המצב של מכבי מבחינת ניהול הקבוצה, והסגל החלש של הקבוצה שהודחה בחצי גמר הפלייאוף הישראלי בשנה שעברה. אבי אבן, האיש שאחראי לחלק מההחלטות (הבאת ויטור פבראני לאחר שלא שיחק מאז 2014, החזרת ג'ורדן פרמאר לאחר קנדציה חלשה בדרושפאקה וכל ההחתמות בעמדת הסנטר, מארינזה אונאקאקו לאייק אופייבו) שהחלישו את מכבי משמעותית, היה אחראי על ניהול המשחק הערב.

אבן ביצע מעשה שעל הנייר נראה כדבר החכם לעשות עם קבוצה ללא נוכחות הגנתית באזור הטבעת כשהיא משחקת מול צבע חזק-הגנה אזורית, שהתבטאה בעיקר בהפעלת הגנת לחץ על כל המגרש, דבר יעיל לתקופת זמן קצרה, מהרגע הראשון, וזה פגע בשחקנים. העייפות של רוצ'סטי, אמבאקווה, אוחיון, פרמאר, רנדל ואוחיון-כולם שיחקו יותר מ-18 דקות השפיעה משמעותית על מכבי, וזה נראה שהם איבדו כוחות ברבע השלישי.

אוחיון נתקע בהתקפה. כשהוא משחק בקבוצה שהתבססה על ירי חסר אחריות משלוש וחדירות הירואיות של הרכזים שלה, זה יקרה לו עוד הרבה העונה.

אותו רבע הוא נקודת השינוי של המשחק. דרושפאקה רצה על חשבונה של מכבי, ותפסה בקלות את היתרון. הרוטציה הקצרה לא החזיקה 40 דקות עם הפיזיות של היורוליג, ומכבי קרסו. ראוי לציין את זה שדראגן בנדר, שחקן עם מוטת ידיים של 2.18 מ' שמצטיין בקריאת מסירות, לא שיחק שנייה אחת הערב. הוא השחקן שהכי מתאים להגנת מעבר מבין כל הגבוהים של מכבי, ושילובו לצד אמבאקווה היה יכול לתת הרבה לת"א עם ההגנה הזאת.

עכשיו, בואו נדבר קצת על דרושפאקה. מי שראה את המשחק ראה שמדובר בקבוצה חלשה מאוד, שלא בטוח בכלל שמנצחת את הפועל ירושלים ומכבי ראשון לציון בסדרה של הטוב מ-5. הם לא פגעו, ושיחקו משחק איטי להחריד-הגיעו ל-33 זריקות ב-40 דקות. הם איבדו לא מעט, ולא תפקדה שם התקפה של ממש. ועדיין, הם קלעו 84 נקודות, ביד אליהו. מי זוכר שרק לפני שנה אלופת אירופה קלעה שם 86.

עכשיו בואו נדבר על ההתקפה של מכבי. הצהובים כחולים, כמו תמיד, התבססו על כישוריהם של פארמר ורוצ'סטי באחד על אחד. כשנפילים כמו סאבאס (2.13 מ'), ארדן (2.13 מ'), בילייצה (2.07 מ') וטוראן (2.06 מ') נמצאים בצבע, המשימה שלהם הייתה קשה בהרבה, כשהם משחקים הירובול, מה שלא הביא אותם רחוק מדי. מכבי סיימה עם 14 אסיסטים מול הגנה כבדה במיוחד, כזאת שמשחק התקפה מהיר היה יכול לפצח בקלות. מכבי לא ניסו את זה (גיא פניני כסטרץ' 4?), ולא הגיעו לכלום.

השלם נראה קטן בהרבה מסכום חלקיו במכבי. נראה כאילו השחקנים רק פוגעים אחד בשני, ולא מצליחים להעמיד הרכב שישחק ביחד. אפשר לבנות משהו לא רע שמתבסס על חומר השחקנים הקיים (סנטר דומיננטי/מירזה בגיץ' במקום פבראני, וסווינגמן במקום רוצ'סטי/פרמאר ויש פה קבוצה טובה), אבל כל עוד הסגל של מכבי נראה ככה, הם לא יגיעו לכלום.

דגן יבזורי מוסר ד"ש.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. רועי פוסט משובח ומהיר🙌
    ניתוח משחק נכון ביותר וכמו כן ניתוח מצב נכון.
    יש בעיה גם הגנתית וגם התקפית.
    בהגנה- נורא קל לעבור את הרכזים ואין חיפוי מהצבע והכי חשוב אין מוטיבציה, רצון הקרבה למען הקבוצה.
    התקפה- סדר!!! איפה הסדר? איפה הנעת הכדור? איפה תרגילים מסודרים והרוגע של הרכזים?
    אני עדיין חוזר ואומר שאני רוצה את דן שמיר שיהיה המאמן למרות שפתאום נדמה לי שמה שהם צריכים זה מישהו שייתן להם בראש עם צעקות כמו פיני למרות שהוא בלתי נסבל.

  2. מבלי לראות אבל מלעקוב אחרי הבלוג החי, המשפט שכתבת ש-"השלם קטן מסכום החלקים" הוא שמתאר את מצבה של מכבי טוב יותר מכל דבר אחר.

    1. לא רק שהשלם קטן מסך חלקיו כרגע מה שיוצא מהקבוצה הזאת זה המינימום של המינימום. אין כמעט למה לדבר על טקטיקות וכדורסל כאשר אין משהו שאפשר לקרוא לו קבוצת כדורסל ראויה

  3. יפה מאד רועי (טוב זה ידוע שכל הכתיבה שלך קולעת ומעניינת..)
    והתגובות. מכבי זה תמיד נושא מעניין, לפחות ההנהלה מקבלת
    את מה שהגיע לה אחרי שבלאט הציל אותם שנים רבות.
    כיף גדול לקרוא

  4. רואים הנה באותו זמן טלפטית כמעט מגיב אורח בשם תומש
    כותב את מה שרבים חושבים, רועי הגיע כבר לשיא השיאים
    בגיל צעיר ומשם הפתעה: מתבגר 🙂 מתגבר ומשתפר.
    רק הבהרונת כל כתבה שלך רצים לקרוא (גם אם לא כתבנו תודה)

  5. אני לא בטוח שאדון בגיץ' הוא פתרון למרות שהוא יותר סביר מהקיימים במכבי כרגע.
    אני חוזר ואומר שקבוצה שאין לה הגנה לא יכולה לנצח שום דבר וזה משהו שקשה לי להאמין שבחילופי שחקן או שניים יוכל להשתנות

  6. מישהו מצליח להבין למה יבזורי אפילו לא מקבל צ'אנס? עם היכולת של הגארדים הזרים הוא בטוח לא יהיה גרוע יותר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט