הטוב, הרע והמכוער-11.11/יובל שחם

הטוב: דטרויט פיסטונס היא בוודאות אחת ההפתעות הנעימות של פתיחת העונה הנוכחית.

האיש המרכזי של דטרויט העונה. אנדרה דרומונד.

הפיסטונס פתחו את העונה, במאזן 2-5, אשר כולל ניצחונות מרשימים על אטלנטה (בחוץ) ושיקגו. כולנו צפינו שסטן ואן גנדי, כמו סטן ואן גנדי, יהפוך עם הזמן את הפיסטונס לקבוצה בצלמו ונראה שזה בדיוק מה שהוא עושה השנה.

האיש המרכזי בקבוצה של סטן העונה הוא ללא ספק אנדרה דראמונד. לאחר שבקיץ גרג מונרו עזב את דטרויט – דראמונד קיבל אישור רשמי להיות המחסל הראשי מתחת לטבעת בפאלאס של אוברן הילס והוא עושה את זה מצוין. הוא שולט בהכל – דומיננטי בצבע, מטביע, חוסם, קופץ ראשון לכל כדור, שם גוף מתחת לסל. הוא ההגדרה המילונית לסנטר ששולט בצבע. בשבעת המשחקים הראשונים של העונה דראמונד מציג מספרים של לא פחות ממפלצת אנושית-עד כה הסנטר הקשוח מעמיד 19.4 נקודות בממוצע למשחק, 19.6(!) ריבאונדים, כמעט שתי חטיפות וכמעט שני בלוקים (1.9 בשניהם).

יש האומרים שווילט צ'מברליין היה גאה במספרים של דראמונד, מה שאולי נכון, אבל צ'מברליין בעונתו הרביעית בליגה (זהה לעונתו הנוכחית של דראמונד) העמיד מספרים של 44.8 נקודות ו-24.3 ריבאונדים בממוצע למשחק, אז לדראמונד יש עדיין לאן לשאוף…

כמובן שהמשחק השתנה רובו ככולו מאז, אבל המספרים של דראמונד כיום הם מפלצתיים כמעט באותו סדר גודל. אם נשווה אותו לשחקן ששייך לכדורסל של ימינו – שאקיל אוניל, שהיה אחד הסנטרים הדומיננטים ביותר של שני העשורים האחרונים, מעולם לא העמיד ממוצע של 14 ריבאונדים ומעלה בעונה שלמה.

אז נכון, עברנו אמנם רק שבעה משחקים, אבל נראה כרגע שדראמונד בדרך לעונה היסטורית.

*
הרע: שתי קבוצות עדיין ללא ניצחון באמתחתן העונה – הסיקסרס והנטס, בעוד שמפילדלפיה לאף אחד לא היו ציפיות. פילי כבר כמה עונות מנסה לבנות את עצמה באמצעות טנקינג ולא כל כך מצליחה בינתיים.

מהנטס לעומת זאת היו ציפיות אחרות לחלוטין. בסך הכל שנתיים וקצת עברו מאז הטרייד שהרעיד את האן בי אי, כשהקבוצה של פרוחורוב הביאה את שני הכוכבים של הסלטיקס – קווין גארנט ופול פירס.

 

המראות האלו יחזרו על עצמם? אוהדי הנטס

אם הייתם שואלים את בילי קינג אז, העונה הזאת הייתה אמורה להיראות לגמרי אחרת. העונה הזאת הייתה אמורה להיות ברובה בנויה מצעירים מוכשרים שלמדו וצברו ניסיון פלייאוף רב בזכות שני האול סטארים הקשישים, ואולי גם קבוצה שמגיעה לעונה הזאת אחרי אליפות מזרח\אליפות הליגה פעם אחת בשנתיים האחרונות.
במקום זה – אוהדי הנטס מקבלים כבר שנתיים וקצת קבוצות רעות ולא מחוברות שמשחקות כדורסל מהרעים בליגה. שום דבר לא הצליח. שום דבר לא עבד.

אז גראנט ופירס עזבו כבר מזמן, אבל התהליך הכושל נמשך עד רגעים אלה – ופתיחת העונה הזאת היא השפל והתחתית אליו הפרויקט הכושל של בילי קינג ופרוחורוב יכל להגיע. ברוקלין נמצאת כרגע במאזן שלילי של 7-0 והיא סטטיסטית ולא סטטיסטית – הקבוצה הגרועה בליגה עד כה.

זה מתבטא בכך שברוקלין מפסידה את משחקיה עד כה בהפרש ממוצע של 12.5 נקודות והיריבות שלה קולעות נגדה בממוצע ב-47.2 אחוזים מהשדה (הכי גבוה בליגה).המאבק נגד פילדלפיה על תואר הקבוצה הגרועה בליגה כנראה יימשך עד לסיום העונה ואחרי תקוות רבות בקיץ 2013 אוהדי הנטס יכולים באופן רשמי לחזור למציאות אליה התרגלו במשך הרבה שנים – מציאות של הפסדים ושל קבוצה קטנה.

*

המכוער: הבחירה שלי במכוער של השבוע החולף היא אנתוני דייויס. ולא – זה לא בגלל הגבות שלו.

לא מגיע לגבהים של 2014/15. אנטוני דיוויס.

אנתוני דייויס מציג עד כה העונה מספרים לא רעים, ואפילו היו לו משחק מפלצתי אחד השבוע, אבל מבחינתי אנתוני דייויס הוא אחת מאכזבות פתיחת העונה. אחרי העונה שעברה, שהייתה מוצלחת מאוד עבור הפליקנס בהובלתו של הגבה, הציפיות מדייויס וניו אורלינס יחד עם המאמן החדש אלווין ג'נטרי היו גבוהות מאוד.

ציפינו לראות שיפור אפילו אצל מכונה כמו דייויס, ובעיקר ציפינו לראות את ניו אורלינס עוד יותר טובה מכפי שהיא כבר הייתה בעונה שעברה.
אז נכון – דייויס עדיין מעמיד מספרים יפים בסך הכל (24 נקודות ו-9 ריבאונדים בממוצע), אבל ניו אורלינס לעומתו כרגע באחד המאזנים הגרועים בליגה (6-1) והיא נראית פשוט על הפנים.

למרות המספרים הנאים של דייויס, לפעמים מספרים לא מראים את כל התמונה. יצא לי לראות העונה את ניו אורלינס די הרבה. כשאני רואה אותם – כמובן שאני מתמקד בעיקר בדייויס.

האן בי איי, כמו שכולנו יודעים, היא ליגה של כוכבים. הקבוצה תלויה בכוכב\ים שלה והם הבסיס והתשתית לתרגילים ולסגנון שהמאמן מקנה. יכול להיות שהבעיה של ניו אורלינס כרגע היא בכלל אלווין ג'נטרי, את זה נבין ונגלה במהלך המשך העונה, אבל כרגע, אם באשמתו של ג'נטרי או לא – דייויס נראה פשוט לא מחובר.

הוא מחטיא זריקות, מתקשה מול שומרים אגרסיביים ובעיקר לא דומיננטי כשהיה בעונה שעברה.

כוכב בדמותו של דייויס בעל יכולות כאלה אדירות, גם אם המאמן לא מספק לגמרי את הסחורה, דווקא הוא חייב להתעלות.

נכון לעכשיו – דייויס יחד עם כל הקבוצה שלו נראים פשוט רע ובעיקר מכוער.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. מאמר מעולה.

    מה שיפה בפיסטונס, לצד היעילות של דרומונד הפסיכי וג'קסון, זה השחקנים מסביב. קלדוול פופ ומוריס קולעים ביותר מ-16 נק' למשחק, וגם אליאסובה יעיל מאוד בריווח המשחק. החמישיה השנייה שלהם די חלשה, אבל כשג'ניגס יחזור המצב הזה ישתפר. בקצב הזה צריך לתת ל-SVG את מאמן/מנג'ר העונה.

    הנטס עמוק בבור, מה שהם יכולים לעשות זה לתת כמה שיותר דקות להוליס ג'פרסון ובוגדנוביץ', הם העתיד של הקבוצה, והנטס יכולים להבנות סביבם (בעיקר סביב הוליס ג'פרסון) לצד לופז.

    מסכים לחלוטין בקשר לדיוויס, אין לי מה להוססיף בקשר אליו.

  2. טור מצוין.

    הבעייה של דטרויט כמו שרועי ציין זה הספסל, במשחקים נגד פורטלנד וג"ס שותפו 9 שחקנים בלבד (נגד הלוחמים עוד מישהו קיבל פחות מדקה) וזה לגמרי בעייתי וכמובן שוחק את החמישייה.
    דראמונד פשוט נהדר.
    הנטס פשוט יצטרכו לסחוב את השנים הבאות אולי לשקול טריידים של שחקנים יותר טובים אבל מבוגרים תמורת צעירים ובחירות דראפט.

  3. מבחינת דייויס – קשה להיות דומיננטח שאין לי עם מי לשחק, ההגנה מתמקדת רק בך. הוא מקבל שמירה אגרסיבית עם דאבל וטריפל טים. לא צופה שיפור עד שכמה מהחבר'ה יבריאו.

  4. תודה רבה. יופי של טור!
    בנוגע לדטרויט. בנוסף לדברים הנכונים שכתבת יש עוד אלמנט קבוצתי ששמתי לב אליו אצלם: יש בהם רוע. לא כמו הבאד בויז המיתולוגיים אבל מי שראה את הרבע הרביעי בפורטלנד יכל היה לשים לב לזה. בעיקר עם ההורדת זקיף של פלאמלי
    https://youtu.be/r0fME4TxbfM

  5. דוגמא מצויינת לנאחס של טור: דטרויט מפסידים, הנטס מנצחים, וניו אורלינס שוב מפסידים (אבל כאשר דייויס פצוע).

  6. ברוקלין חייבים בחירה לא מוגנת לבוסטון, נכון?
    בהחלט עלולה להיות בחירה ראשונה-שנייה…
    בוסטון, עם כל הנכסים שלהם, וההשתפשפות של השחקנים בפלייאוף שנה שעברה, ועם מאמן מעניין, ועם בחירת הדראפט הזו של ברוקלין, ועם מקום בתקרת השכר, ועם העליה הצפויה בתקרה באופן כללי, ועם היציאה לשוק של שחקנים מעניינים בשנה-שנתיים הקרובות (KD וראסל..) – וואלה מעניין….

כתיבת תגובה

סגירת תפריט