על פיטורי גודס / אהרון שדה

1. גודס.

כבר כשהוא מונה לתפקיד עלו ספקות רבים אצלי ואצל רבים אחרים בקשר למידת התאמתו למשרה, אבל יחד עם זאת הוא היה המועמד הטבעי היחיד. גודס היה עוזר מאמן במכבי במשך 6 שנים (לספאחיה ובלאט), והכיר את המערכת.

לא יודע כמה זוכרים אבל הוא היה חתיכת שחקן, בעיני אחד השחקנים המוכשרים בארץ. כבר בגיל העשרה שלו הוא סחף את אורט קריית ביאליק לאליפות הארץ ואז לאליפות העולם לבתי ספר, כשבגמר קורן אמישה קלע 30 וגודס 27 בניצחון 66-77 על אלופת טורקיה בכדורסל תיכונים (אותה תוצאה שהייתה ההפסד האחרון שלו בירוליג במדי מכבי כמאמן), ואח"כ הוא כיכב בהפועל חיפה ..היה לו כמדומני משחק של 49 נקודות מול מכבי
.
בחצי גמר הפליאוף, במשחק שלישי ומכריע הוא הצטיין עם 24 נקודות אך מכבי ניצחה מסל ניצחון דרמטי של לבן מרסר. (84-86) גודס קלע במשחק 7 שלשות כולל זו שהשוותה את התוצאה לפני סל הניצחון של מרסר על הבאזר.

כשחקן, גודס סחף את מכבי ל 7 אליפויות+3 גביעים ופיינל פור אירופאי אחד ב-1991 (הוא הוליך את מכבי לניצחון במשחק על המקום השלישי כשקלע בשנייה האחרונה מול פזארו), וגם כעוזר היה בשני גמרים ביורוליג, כולל הגביע המתוק בשנת 2014, ולכן גיא גודס הגיע לתפקיד כבן אהוב אך עם המון ספקות (גם מצד ההנהלה).

לצערי ניתן לומר שהוא עוזב את התפקיד מבלי שהוא הסיר את העננה הזו, אבל מצד שני הוא גילה את אישיותו הנפלאה לא פעם. ולדעתי לפחות הוא פיתח סוג של חוסן מנטאלי שיכול לעזור לו מאד בקריירת האימון בעתיד.
בכל זאת לא נראה שהוא עשוי מהחומרים של פיני ובלאט, אך אני מסייג זאת מכיוון שגם כשבלאט החל לאמן במכבי (2002-2003) מעטים האמינו שהוא עשוי מהחומרים של פיני, כל שכן מחומרים טובים יותר.
כולם זכרו את הגאוניות של פיני בניהול משחק ובאלתורים במהלך משחקים. לבלאט לא היה זאת, ולכן רבים (כולל אני בזמנו) טעינו לחשוב שלא יצמח ממנו מאמן מהסדר גודל של פיני ורלף וטעינו בענק. הסתבר לנו כי השילוב בין חוסן מנטאלי, ניסיון, עקביות, שיטתיות וטביעת עין יכולים לעשות פלאים.

לכן לא הייתי פוסל לחלוטין את סיכויי גיא, זאת למרות שהוא עדיין לא הוכיח שהוא קרוץ מהחומרים הללו. בייחוד לאור החוסן המנטאלי והניסיון הרב שצבר בסיטואציה הנוכחית ובכלל במהלך הקדנציה שלו כמאמן ראשי.

2. האם ישנו סיכוי למאמן החדש?

כאן אני אולי חלוק עם חברנו היקר יאיר זעפרני.
.
אני מאמין באמת ובתמים שהסגל הנוכחי הזה של מכבי (אולי בשינוי קטן) מסוגל להוביל את הקבוצה לפיינל פור….אבל קודם שינצחו ביום חמישי .
זה קצת מצחיק לומר זאת, אבל במכבי השנה יעמדו על הקווים 3 מאמנים שונים (לפחות), ועושה רושם שהמאמן שיעמוד על הקווים בפרק הזמן המועט ביותר (המאמן הזמני, אבי אבן, שיעשה זאת למשך משחק או שניים) הוא זה שיאמן במשחק המכריע ביותר של מכבי העונה ואולי אף מעבר לכך.

בשבוע שעבר ניתחתי את מצבה של מכבי לקראת המשחק בחמישי הקרוב מול דרושפקה. לא אחזור על מה שכתבתי אלא רק על המסקנה והיא שאני לא רואה תסריט בו מכבי מפסידה השבוע ועולה לטופ 16.

ניצחון עדיין רחוק מלהבטיח עלייה, אך הפסד והמצב אנוש (ראו בהרחבה מאמרי מלפני כשבוע). לכן בשביל שיהיה למאמן החדש (מי שלא יהיה) צ'אנס, אבי אבן חייב להביא ניצחון בחמישי הקרוב.

בהנחה שמכבי מנצחים השבוע, אז אמנם המאמן החדש יצרך את המצרך הנכסף שנקרא זמן ..כי גם ניצחון לא מבטיח למכבי דבר, בטח ניצחון במשחק צמוד. אבל בהנחה לא מובנת מאליה שמכבי והוא בכל זאת ישרדו את שלב הבתים ויעפילו לטופ 16 ביחד, הרי שאני מאמין שהשמיים הם הגבול מבחינת המאמן, כי אני אישית חושב שנבנתה כאן קבוצה טובה מאד עם סגל שחקנים יוצא מן הכלל.

אמנם ישנם עודפים רבים של איזה 3 גבוהים ו…גם חסר גבוה אחד נורמאלי (וזו לא סתירה) וגם יבזורי הוא סרח עודף (ואולי גם בנדר), אבל בהנחה שעודפים אלו ישוחררו ושיגיע מישהו נוסף (ואפילו את פבראני לא הייתי פוסל …כי הוא לא קיבל צ'אנס של ממש). הרי שמדובר כאן בחומר שחקנים טוב מאוד.

חלקם היו שותפים לא מזמן לזכייה ביורוליג (סמית ואוחיון כשחקני חמישייה ופניני כשחקן חשוב מאד ברוב שלבי העונה), וחלקם עשו חיל במקומות אחרים (פארמר עם הטבעות מל.א).
אמנם החסרונות בקבוצה זועקים לשמיים, ובכל זאת כך היה גם בשנת 2014 ובכלל כל קבוצה שהיא לא עשירה מאד תקציבית (וביורוליג מכבי עונה בהחלט להגדרה)
לא תוכל להימלט מחסרונות מסוימים והחכמה של המאמן להפיק מהסגל את היתרונות ולהעלים את הפגמים.

3. מי צריך לטעמי להיות המאמן הבא?

השאלה מה מחפשים-יש הבדל אם אתה מחפש מישהו שייצב את הספינה באופן זמני וימנע התפרקות (במחיר תקרת סף נמוכה יחסית) לבין מאמן שיכול להיות היורש האמיתי של פיני ודיוויד.
המועמד המועדף שלי הוא: ניקולה וויצ'יץ'.

כשמסתכלים על 20-30 השנה האחרונות, מגלים שלא רבים המאמנים שהצליחו במכבי ומעטים עוד יותר הצליחו להטביע חותם.
כפי שיאיר כתב, צביקה הצליח באופן חלקי ופיני ודיוויד בענק. כל היתר (אולי למעט ספאחיה שלטעמי לפחות עשה מעל ומעבר) די נכשלו או ממש נכשלו, וזה כולל את הזרים אוואנס וילובאץ, וכן את הישראלים קצורין ,חרוש ,אפי ,קטש וגודס (מי יותר ומי פחות).

בשביל להיות פיני/דיוויד, צריך להיות קרוץ מחומר מסוים. אמנם אני מודה שלפחות לגבי דיוויד לא האמנתי בתחילה שהוא קרוץ מהחומר הזה (אשר לפיני הייתי משוכנע שהוא יצליח בענק…מצד שני חשבתי שגם אפי יצליח ואני עדיין חושב שהוא הגיע למכבי קצת מאוחר מדי …ואם היה מגיע קודם הוא גם היה הופך לסיפור הצלחה).

כשאני מסתכל על ניקולה אני חש שיש לו את זה ,את כל החבילה. הוא גם צבר ניסיון רב כשחקן במכבי ובמקומות אחרים ביבשת, גם היה בעל חכמת משחק נדירה, גם משדר יציבות ועקביות (בניגוד לשאראס למשל), וגם חווה את המערכת הלחוצה של מכבי לא רק כשחקן.
נכון שכמנהל מקצועי הוא כנראה נכשל (כנראה …כי לא ברור לי ממש מה תפקידו ולכן איני יכול להיות בטוח שהוא נכשל …אבל מה שלא יהיה תפקידו בשנה וחצי האחרונות קשה להאמין שהוא הצליח). יתרה מכך לא אהבתי את ההתנהלות ואת היחסים בינו לבין גיא גודס, את סיפורי בנדר ועוד ועוד.

בכל זאת צריך לדעת להפריד, ואדרבה החספוס והביקורת עשויים לחשל אותו לקראת תפקיד כמאמן ראשי.
סיפרתי היום בתגובות שלמעשה ניקולה כבר למעשה מעין אימן את מכבי-זה היה בשניות האחרונות שלו כשחקן במדים הצהובים.
הסיטואציה מלחיצה ביותר, גמר הפיינל פור הישראלי 2008 מול חולון, מכבי מגיעה לגמר לאחר 14 אליפויות ברצף, ואז היא בפיגור נקודה כ-20-30 שניות לסוף מכבי לוקחת פסק זמן. וניקולה מנהל את הפסק זמן מאלף ואת ת' כאשר המאמן בפועל הוא לא אחר מאשר צביקה שרף. (שלא נותן במקרים רגילים לאף אחד לנהל אותו).

ניקולה תכנן תרגיל מושלם לעצמו, כדי שיקלע את סל הפרידה שלו ממכבי שהיה אמור להיות סל הניצחון …עד שהגיע דיקסון בשנייה האחרונה והשכיח מרבים את הסל של ניקולה. אז אמנם רבים שכחו את הסל של ניקולה, אבל לא אני .אולי את הסל של ניקולה השחקן שכחתי אך לא את ניקולה המאמן בפוטנציה, ולי אין ספק שהוא נועד לגדולות בתחום האימון (אם רק ירצה בכך), והלוואי ונזכה להיפגש בריאים ושמחים עוד 20 שנה בכדי לראות אם צדקתי.

4. שאר האופציות המדוברות.

א. מאמן זר :
אמנם דובר על הרבה שמות, וברמת העיקרון אני לא בעד מאמן זר ולא נגדו ,זה תלוי ביכולת.
למשל קאזלוסקאס הליטאי זה מאמן שהייתי חוטף בעשרים אצבעותיי (גם ברגלים), אבל צריך לדעת דבר פשוט במועדון לחוץ כמו מכבי ובחוקי ליגת הכדורסל הייחודיים כמו החוק הרוסי להביא מאמן זר תוך כדי עונה זה לא דבר הגיוני. עד שהוא ילמד את הת.ז והדרכונים של השחקנים שלו ויבין מי ישראלי ,מי זר ומי זר אבל בעצם ישראלי תעבור איזו חצי עונה, ולכן אני לא חושב שזה משהו ראלי שיכול להצליח כרגע.

ב. ארז אדלשטיין .

מאמן שנחשב לסביר בעיני אבל איני חושב שהוא הוכיח עצמו כמי שמסוגל להצליח במועדון כמו מכבי. ארז נכשל פעמיים באופן טוטאלי בהפועל ירושלים ולכן חובת ההוכחה עליו. דווקא האמירות של אש ומים לא מקובלות עליי מכיוון שהיו תקדימים מהעבר הרחוק (פיני גרשון).

ג. אריק שיבק /עודד קטש /דן שמיר.
זה יכול להיות מצחיק שדווקא המאמן שפוטר אתמול מקבוצה "קטנה " יצליח בקבוצה גדולה (אם יצליח ..מכבי תחזור להיות גדולה), אבל אף אחד במצבו הנוכחי לא נראה מרשים מדי. אך אולי ,אולי כעזרה ראשונה זה יכול מנוי סביר.

ד. ננו גינצבורג :
בעיני שם חידתי ומעניין ההצלחה שלו בנבחרת הצ'כית מעניינת אותי מאד ..ובכל זאת חוץ מניצחון בודד על קרואטיה הוא עשה בדיוק מה שמצופה ממנו בנבחרת כנ"ל בנימבורק האלופה הצ'כית.

ה. צביקה שרף.
אצל הרבה הוא נחשב כפסה, אבל בעיני אם מכבי לא מחפשת את "המאמן נולד " הבא ואם היא רוצה לייצב את המערכת ולחזור לדברים הבסיסים אין לה בנמצא מאמן מתאים יותר מצביקה. כפי שיאיר אמר מדובר במאמן שיסתדר היטב עם ההנהלה ויחזיר את הרספקט, אך לא בטוח שהוא יצליח להפיק את מיטב הכישרון כפי שפיני ובעיקר דיוויד היו עושים. במצבה הנוכחי של מכבי היא יכולה ואולי אפילו צריכה ללכת על זה .

4. ההנהלה:

אומרים שלכל אחד יש מחליף.
אז אומרים. זה אולי נכון בתיאוריה …אבל לא תמיד במציאות.
תגידו לי, אם לכל אחד יש מחליף אז איך קוראים להוא שהחליף את מייקל בשיקגו (דריק רוז.ר-ו) או את דייגו בנבחרת ארגנטינה (ליאו מסי, האיש שהוביל אותם לגמר מונדיאל וקופה אמריקה-ר.ו)?

ההנהלה הוותיקה של מכבי, בעיקר שמעון מזרחי, הייתה שם דבר לניהול מקצועני. לא סתם הוא זכה בעשרות פרסים, כולל בארה"ב שם הוכתר לאחד ממנהלי הספורט הבכירים בעולם המערבי.

אבל מה לעשות ששמעון כיום כבר בן 76 והעומס במכבי עצום ?
בקיצור ההנהלה של מכבי הייתה דגם יוצא דופן של מקצוענות בארץ. מה שקרה פשוט מאד המחליפים שבמקרה הם הבנים של לא היו באותו לבל (גם רחבעם הוא לא שלמה או דוד), והאבות הבינו זאת …אבל אין כנראה בכוחו של הדור הוותיק לחזור ולהשפיע כבעבר.

כל אחד גומר מתי שהוא. ואמר כבר שלמה המלך בספרו קהלת שלפעמים מה שיעשה האב יהרוס הבן…לשלמה לפחות היו אין ספור בנים מאלף נשיו, אבל לשמעון ולדיוויד אין כנראה יותר מדי ומי שיש כנראה לא מספיק מוכשר. זה כל הסיפור על רגל אחת.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. אהרון אחלה פוסט.מה שכן שכחת להוסיף בקריירה של גיא גודס שאחת הסיבות המרכזיות(לא היחידה כי לא שכחתי את אנקרם וקינג) לאיבוד האליפות ב93 הייתה הפציעה של גודס.
    לגבי המשפט שלך" יק שיבק /עודד קטש /דן שמיר.
    זה יכול להיות מצחיק שדווקא המאמן שפוטר אתמול מקבוצה "קטנה " יצליח בקבוצה גדולה (אם יצליח ..מכבי תחזור להיות גדולה), אבל אף אחד במצבו הנוכחי לא נראה מרשים מדי. אך אולי ,אולי כעזרה ראשונה זה יכול מנוי סביר."
    אז אני רק מזכיר לך שפיני גרשון הגיע למכבי גם אחרי שפוטר אם אני לא טועה ממכבי ראשון

    1. יניב הערות נכונות.
      גודס הוא החוט המקשר בין מכבי שהפסידה שני סדרות פליאוף.
      …בשני המקרים הוא היה פקטור מרכזי מאד …אולי הכי מרכזי.
      בטח בשנת 93 שם חסרונו היה מוחלט (רועי היה כותב …שהמחליף היה אנקרהם ).
      פיני לדעתי לא פוטר מראשון אלא התפטר …אבל אני בהחלט מסכים עם הרעיון …וחוץ מזה הוא פוטר מירושלים

  2. מאיפה הבאת את זה שגודס קלע 49 !! נקודות מול מכבי ?
    גודס השחקן היה ענק , למרות שקרע רצועה בברך פעמיים הוא השתקם וחזר לשחק ( לא באותה יכולת ) , אם לגודס המאמן היה את האוםי של השחקן דיינו

    הפסקה האחרונה שלך לגבי ההנהלה …… אם שמעון מזרחי היה צריך לכתוב שבחים על עצמו הוא לא מגיע למה שכתבת
    ואם כבר אז הוא נבחר ע"י הטיימס מגזין לאחר מ 50 מנהלי הספורט הטובים בעולם

    תסביר את זה –

    88' בית דין משמעתי . השופטים תיארו את הקובלנה בפסק דינם: "במועדים בלתי ידועים, קיבל השופט חריפאי מעו"ד שמעון מזרחי, המופיע בבית משפט לתעבורה לעתים קרובות, כרטיסים למשחקי כדורסל, ביניהם כרטיסים למשחקי כדורסל של גביע אירופה, ללא תשלום. הכרטיסים היו כרטיסי הזמנה שאינם למכירה". השיטה היתה פשוטה, "הכרטיסים הושארו עבור חריפאי במזכירות בית המשפט". השופטים קבעו שמתן כרטיסים לשופט מעורך דין, שלעתים קרובות מופיע בפניו בבית המשפט, מהווה "פגיעה בשלמותה ובשלומה של המערכת השיפוטית".

    בית הדין המיוחד הרשיע את חריפאי לפי הודאתו ומאז חדל זה מלכהן כשופט בישראל. בדצמבר אותה שנה, החליט היועץ המשפטי לממשלה דאז, יוסף חריש, שלא להעמיד לדין פלילי את מזרחי בעוון מתן שוחד, אלא להסתפק בקובלנה לבית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין.

    אתה מבין שמקבל השוחד חדל מלהיות שופט , וזה שנתן זכה בפרס ישראל כשטל ברודי חבר בוועדה …. זה בערך כמו שאמא שלי תיתן לי את פרס ה MVP לבן המצטיין 2015

  3. רציני? ניקולה כמאמן?
    הוא כבר עכשיו הבן אדם הכי דומיננטי במערכת. אם יש מישהו אחרי גודס שאשם באיך שהקבוצה נראית זה הוא ורק הוא.
    שבלאט הביא טראבל דאגו לדחוף את ניקולה. עכשיו מה? הוא לא אחראי? כמה כסף מכבי בזבזה על בנדר? על שחקן שעוד שנתיים יהיה ב-NBA וכל זה בשביל ביי אאוט של מיליון דולר?
    לא אשכח לו שגם שנה שעברה אמרו הרבה פעמים שהוא "עבד עם הגבוהים" וראינו איך סופו ואיך טיוס היו.
    עזבו את זה שהוא מצודד בהנהלה ולא במאמנים. שהוא מצודד במחלקת הסקאוטינג הכושלת כולל המאמן העכשווי אבי אבן

    זה שיש לו הבנה בכדורסל אין ספק בכלל, אבל יכולות ניהול? הוא לא הראה בכלל.

    לגבי הקטע של ההנהלה. גם שמעון וגם דיוויד עדיין מעורבים, גם שמעון וגם דיוויד כשלו המון בעבר ולפני הדור הצעיר, הדור הצעיר פשוט ניסה משהו חדש אבל זנח את זה ודי בילגן את העסק יותר מידי.

  4. המאמר מרשים ומושקע ביותר.

    כמה הערות
    ————–
    1. לא הייתי שם את פיני ורלף באותו משפט.
    פיני בעבר התבטא בעניין הצבע (מוקה) וכן הוא חוזר כל פעם מחדש על המנטרה שהסל של שארפ הוא "יד אלוהים".
    איפה "יד אלוהים" בהפסדים ?
    איך אלוהים קשור לקבוצה עם 8 זרים ?

    רלף בקלאסה אחרת (מבלי להוריד מההישגים הספורטיביים של פיני).

    2. מניתוח המאמנים שעשית המצב בקרשים.
    מאמן זר לא כדאי ואין כסף. מאמנים ישראלים לא משהו כרגע.
    לגבי ניקולה – תמיד הוא נראה כמו אחד שמחפש להחזיר את ההפסדים מהבנק של פנאן. והמבין יבין.

    3. ההנהלה של מכבי חזקה ותצא גם מהמשבר הזה.

  5. אני לא חושב ששמעון מזרחי הוא מנהל ספורט מהטובים בעולם המערבי אבל אין ספק שבעסקנות הוא מכניס את כולם לכיס הקטן. מה שהביא את מכבי לאימפריה שהיא זה העסקנות של מזרחי וההתמצאות שלו בשיטת הקומבינה הכל כך אהובה בישראל ובפיב״א.

    לגבי שאר הנושאים שהעלית אהרון, אז על חלקם כבר כתבתי ורק אגיד
    שבלאט גם כמאמן צעיר היה בעל ניצוץ, גודס פחות ולכן הוא לעולם יהיה מאמן אפור. מקסימום היורש של אריק שיבק. וויצ׳יץ׳? בהצלחה למכבי עם זה…

  6. אהרון, כמה הערות על הטור המושקע:
    1. גיא גודס מאמן טוב, אבל אין לו את הניצוץ להנהיג קבוצה כמאמן לרמות הגבוהות. צריך להיות קצת יותר "רע" קצת יותר מוחצן, כדי לחבר את השחקנים, ולהוביל אותם לפסגות הגבוהות.
    2. ניקולה וויצ'יץ – ההצעה שלך למנות אותו למאמן – לי נראית יותר כמו האפשרות להעניש אותו על בחירות השחקנים ההזויות שהוא עשה כמנהל מקצועי, ולתת לו להינות מדייסת הלקרדות שבחדר ההלבשה.,
    אני לא אתפלא אם הסיבה היחידה שהוא עדיין במועדון היא בגלל שהוא יודע סודות אפלים על המועדון ומאיים לפוצץ אותם בתקשורת.
    3. הנהלת מכבי ת"א – לא מקצועית.אלא מכאערית. עשתה הכל ב-40 השנים האחרונות להתאים את כללי המשחק בליגת הכדורסל המקומית, לנוחותה האישית. אני לא אתפלא אם חוץ מלשמן שופטים, הם גם שימנו בכירים ברשות השידור בימים הטובים שבהם הקבוצה קיבלה מיליוני ש"ח מתקציב משלם המסים עבור שידורי משחקיה בערוץ הראשון.
    4. הנהלת הקבוצה עשתה הכל על מנת להחליש את היריבות שלה, ע"י רכישת שחקנים שרצו להגיע לקבוצות מתחרות, וייבושם על הספסל. חנן קרן, תומר שטיינאור, מאיר טפירו, יואב ספר, גל מקל ועכשיו גם דגן יבזורי.
    5. הנהלת הקבוצה המקצועית, לא הצליחה במשך 20 השנים האחרונות לגדל שחקן אחד נורמלי במחלקת הנוער שלה, ולהעביר אותו לקבוצה הבוגרת. כל הכוכבים הישראלים הגדולים של מכבי, עשו את הפריצה שלהם בקבוצות אחרות, ורק לאחר מכן מכבי רכשו אותם (קטש, שפר, אוחיון בגליל, הנפלד בגליל ולאחר מכן בקונטינקט, אוחיון, אליהו, שלף גם הם מהגליל, בורשטיין מהרצליה. ועוד ועוד.
    6. אה כן, ובנק פנאן, אף אחד בהנהלת החברה לא ידע, נכון?
    7. ויש יסוד סביר להניח שכמו שמתגלים חדשות לבקרים ידיעות על פרשיות שוחד בהתאחדויות הכדורגל השונות, בתמורה לאירוח משחקים וטורנירים, אני מניח שגם הנהלות פיב"א והיורוליג נהנו מתקציבים לקופה קטנה באדיבות המועדון הצהוב-כחול.

    אני מחכה בסבלנות ליום שכל מעללי שמעון מזרחי וחבר מרעיו יוצאו לאור.

    נ.ב אמנם חלק מהדברים הנזכרים לעיל, הן רק בגדר השערות, ולכאורה, ואין להן הוכחות, אבל אני מניח שלא מעט מקוראי האתר, גם המכביסטים האדוקים שביניהם, מאמינים בזה בדיוק כמוני.

    1. תגובה נהדרת אופיר ואני מסכים לחלוטין. רק אציין למען ההגונות שקטש וכספי גדלו במכבי ת״א וגם גל מקל במידה מסוימת. אמנם הפריצות של קטש וכספי הגיעו במקומות אחרים אבל זה היה סכון מחושב של הנהלת מכבי

  7. תודה לכולם.
    להתרשמותי אתם מערבבים בין אישיות /ערכים לבין כישרון.
    גם אני לא אהבתי מה שניקולה עשה לגודס.
    גם אני לא התרשמתי מכל הערה /יציאה של פיני או מכל מעשה של שמעון.
    אבל לא אומר שפיני לא גאון כדורסל או שניקולה מח כדורסל.
    או ששמעון לא הוביל כאן מהפכה מקצועית (עם שמלוק ואחרים).
    ולסיום תגובה לאופיר.
    1. גיא גודס : מסכים בגדול ..למרות שהמילה "רע" לא נכונה לאחר שמיס ג'נטלמן דיוויד בלאט מצליח לא להיות רע ולהצליח ברמות הגבוהות ביותר (או שאנחנו חלוקים על המושג רע).

    2. הבחירה שלי בניקולה לא קשורה כלל בתפקיד המנהל המקצועי שהוא עשה.
    אתה יכול להיות שחקן בינוני ומאמן ענק והפוך…כנ"ל בתפקיד המנהל המקצועי (מה זה בדיוק ? ) והמאמן .

    3. כנראה שלא ייגמר הוויכוח הזה .נשאיר זאת ברשותך בצד רק אומר שההצלחה של הנהלת מכבי בעיני היא לא בגלל שלקחה כאן מאה אלף תארים …אלא בזכות ההצלחה שלה באירופה לאורך שנים שזה חסר תקדים לקבוצת ספורט ישראלית.

    בכל זאת אבקש להתייחס לעניין רשות השידור ו"לשיחוד " מכבי בתקופת רשות השידור הייתה משאבת רייטיניג נקודה …אלו ימים שלא יחזרו .רק מכבי הצליחה ויכולה הייתה לספק מוצר שכזה והתוצאה בהתאם.
    הנה בסוף ימי רשות השידור ומכבי רצה הגורל ומכבי הפסידה את האליפות…היו 2 קבוצות שיכלו לספק את המוצר ..והופ אפילו לא אחת מהן הצליחה לעבור את המוקדמות באירופה (באותן השנים גם מכבי הייתה מתמודדת במוקדמות..העניין הוא שמכבי הייתה מטיילת וגליל הפסידה לאיזו קבוצה בריטית אלמונית …).

    4. נכון וזה כמעט לא רלוונטי בשנים האחרונות למעט יבזורי …שפוגע בעיקר במכבי.

    5. לא יודע אם לא הצליחה יותר נכון לא הייתה מוכנה להתחלק או לשלם שכר לימוד בשביל שחקן הישראלי .המדיניות של מכבי הייתה אנו בשביל לנצח היום לא מחר …מכיוון שמי שישן עם ילדים קם רטוב הוחלט לתת להם להרטיב במקום אחר ולבוא יבשים.
    (קטש ,שלף ופניני למשל).

    6. כולם כנראה ידעו משהו …אך מסופקני אם שיערו באמת כמה פנאן מתוסבך.
    גם אם לא ידעו כלום בעיני במקרה זה האשמה כולה של מכבי,שכן לא ייתכן לקחת בן אדם לתת לו להיות מנהל קבוצה במשרה מלאה איזה מלאה בפול טיים ג'וב ולא לשלם לו ! מאיפה הוא יביא לחם הביתה ?
    אין דבר כזה מתנדב בתפקיד עמוס שכזה ועל כך נאמר גדול המצווה ועושה ..והמצווה ועושה זה המקבל שכר שעדיף ממי שלא מקבל שכר .

    7. נחייה ונראה לא ניתן להוכיח שאין למישהו אחות.

  8. תודה על הפוסט. אני שמחה שאתה ויאיר כאן כדי לכתוב על מכבי ועל הליגה בישראל.
    מה שלא ברור לי הוא מדוע אין מאמן כרגע (ולא, אבי אבן הוא לא מאמן. גם סקאוטר גדול הוא לא). פיטוריו של גודס עמדו על הפרק במשך יותר מחודש, אי אפשר היה להיערך בצורה חכמה? אבי אבן הוא באמת הגורם שצריך להכין את הקבוצה למשחק מכריע לגבי הטופ 16? (הוא עוד מתלבט אם להחזיר את פבארני.. נו באמת)

    1. Jojo, השאלות שלך תלויות על הקיר והתשובות שלהן היא שמכבי פשוט לא יכולה להתנהל בצורה הזו. יש רק פיתרון אחד gm.

      1. בעיניי, זה להוסיף חטא על פשע. המינוי הזמני הזה הוא חובבני ומביך. זה משדר זלזול באוהדים וגם בשחקנים, שאין שום סיבה שיקשיבו לאיש חסר ניסיון עם בחירה איומה של זרים. זה מתחיל להרגיש כמו טנקינג, רק שכחו שאין דראפט..

  9. הסיבה היחידה שגודס אימן את מכבי היא כי הוא בא מבפנים. מאמן אחר עם רזומה כמו של גודס לא היה זוכה למבט שני. על בלאט אמרו עוד בהייותו העוזר של פיני שהוא זה שמעביר את האימונים הוא זה שבחר את השחקנים – הפמן ומקדונלד היו גנבות אדירות בזמנו וגם את וייציץ ופרקר בלאט הביא. גודס לא עשה שום דבר ראוי לציון בשש שנותיו כעוזר במכבי חוץ מלהיות לויאלי למאמן. איזה שחקנים הוא קידם? באיזה שיטה הוא מאמין? טקטיקות חדשות -כלום. הטעות של ההנהלה היתה להחתים אותו מלכתחילה כאילו מדובר במועדון חברים ולא כביזנס שצריך להצליח בסופו של יום

  10. אדלשטיין מאמן ראוי מאוד.
    לא ברור איך יסתדר הקטע של הנבחרת.
    אחריו שמיר אבל בקילומטרים.
    גודס היה עוזר מצויין.

  11. לא יודע אם קשור לכאן בהכרח אבל ראיתי את ירושלים בדקות הסיום ביורוקאפ ונצחון גדול עם הרבה אופי.
    בעיקר רולנד וגפני

  12. הפועל השיגה ניצחון קריטי מבחינתה, ועכשיו היא במצב לא רע בכלל. היא מארחת שלושה משחקי בית בסיבוב השני, כשיש לה שני הפסדי חוץ מינימליים באתונה ובאיסטנבול כשלפחות את אתונה היא יכולה לנצח ביותר מנקודה ולחלוף על פניה במקרה של שוויון. הפועל ניצחה ללא אליהו והלפרין כשגם דאנקן נפצע בדקות הראשונות וסמית יצא בחמש עבירות שלוש דקות לסוף. נקודה מטרידה היא חוסר היכולת לשמור על עקביות ולגמור משחקים. הנפילות ביכולת תוך כדי משחק חוזרות על עצמן ומצריכות בדיקה. גם הקיפאון של פרנקו בעצירת המפולת חזרה על עצמה בכמה משחקים ועלתה לקבוצה בכמה הפסדים לא מחוייבים.

  13. אחת הכתבות היותר יפות שלך אהרון.
    נהנה ממאד מההיסטוריה של גיא גודס, בחור טוב
    ונראה שיצליח בעתיד (הדוגמא על בלאט שלא האמינו בו מצוינת.)
    גו צודקת זה זלזול באוהדים לשים את אבא אבן 🙂
    צביקה שרף שאני מסתייג ממנו נראה הפתרון הזמני הכי נורמלי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט