מעורב הופס ליום ב': הלייקרס הקבוצה הגרועה בהסטוריה של ה-NBA? / מנחם לס

1. קובי: "זו לא הגנת משולשים. זאת הגנת מרובעים דפוקה"

 *

*

2. דרמונד עלה לכיתה של הסופר-סנטרים

אחרי ששה משחקים בהם דטרויט מתגאה ברקורד של 1-5 אנדרה דרומונד מתגאה עם ממוצעים של 20.3 בחיצים ו-20.3 בקרשים.

הנקודות והריבאונדים הם הפעם הראשונה מאז ה-1970 של וילט צ'מברליין שמישהו יושב על לפחות 20+20 אחרי ששה משחקים. רק קרים עבדול ג'אבר ווילט עשו שלוש פעמים 20+ בקליעות וקרשים בששת המשחקים הראשונים של העונה, ודרמונד הוא השחקן השלישי ס"ה בין הפעילים (האחרים הם דווייט האוורד ואל ג'פרסון) עם משחקים של 25+25. לדרמונד ישנם כבר שלושה כאלה.

.3. לסטפ קרי יש TSP של 73.3%!

TSP – TRUE SHOOTING PERCENTAGE. הסברתי כאן כבר פעמיים ואני לא הולך להסביר פעם שלישית. מי שלא זוכר שיילך לפקן גוגל. בקיצור לבנזונה הזה שעדיין לא מתגלח יש TSP של 73%, ואיך היה אומר הגנרל שאני שפוט שלו, גנרל פטון? "THIS IS NUTS!".

ה'פני תינוק' הוא היום השחקן הטוב ביותר בעולם עם ריצה בטוחה לקראת התואר "הקלעי הגדול בכל הזמנים" (פתרון השאלות על קלעי השלשות – מחר). אולי הוא כבר הקלעי הגדול בכל הזמנים. הצרה איתנו שאנחנו חולי נוסטלגיה ותמיד מעדיפים את העבר על ההווה. ישנם הרבה ישראלים כמו מומי החושבים ששושנה דמארי התימניה היתה הזמרת הגדולה בתולדות המדינה, ואחרים כמו עגל הנשבעים שלא היתה אחת כמו נעמי שמר או להקת הגבעטרון (בת אחותי ענת מקיבוץ יגור – פעם חברת גבת – שרה בלהקה לפני 30 שנה). אז יש לי חדשות גם למומי וגם לעגל. הימים ההם חלפו ואינם. 'פאסה'. אפילו ש'הדודאים' אולי עושים זאת לצביקה, לינון, ולאפלטון.

סטפ הוא היום ההצגה הגדולה בעיר. במדינה. ביבשת, וישנם ערבים שבכל העולם. אימו חייבת לקחת מושב בשורה השנייה לצערינו.

3. הספסל של הקליפרס זקוק דחוף לנגר!

אין בליגה אף חמישייה המשחקת כל כך הרבה דקות כמו החמישייה של הקליפרס. כשהחמישייה שלהם משחקת היא OUTSCORES כל חמישייה שהיא משחקת נגדה ב-24.6 נקודות פר 100 פוזשיונס. הצרה מגיעה כשהחמישייה לא משחקת.

למרות כל הפנים החדשות, כשהחמישייה השנייה עולה היא נותנת מיד כמעט חצי מהנקודות האלה חזרה כי היא מפגרת בקצב של 29.6 נק' ל-100 פוזשיונס. בינתיים הדוק משחק עם החמישייה שלו כמה שרק יותר. דבר אחד שלדעתי יכול לעזור והוא לא משתמש בו הוא להחליף בין פול פירס ולאנס סטפנסון. זה יעזור גם לחמישייה וגם לספסל. הצרה היא שהדוק הוא לא ממש דוק כמוני, כמו עגל, כמו עידו גילרי, או כמו מומי, והוא לא מסוגל להגיע למסקנות פשוטות כאלה.

4. הספסל של הבלייזרס, מנגד, הוא העתיד

בינתיים דמיאן לילארד וסי ג'יי מקללום קולעים כמעט 50 נק' למשחק. זה שם אותם בטריטוריה של ג'ון וול/ביל, קרי/קליי תומפסון, ודוראנט/ווסטברוק. לילארד הוא לא הפתעה. לפני תחילת העונה כתבתי שזאת העונה שלו. עם ארבעה STARTERS מהעונה שעברה GONE (היי, אולי אתחיל לכתוב בשפה חדשה, עברית מתובלת באנגלית? לי זה נשמע אחלה!) , פורטלנד משתמשת ב-8 שחקנים מלבד השניים שכולם יכולים להיחשב כ-"שחקני ספסל העולים בחמישייה". זה נותן להם ספסל אדיר של 8 שחקנים.

5. ההפתעה של העונה היא אטלנטה

גם אני – כמוכם – הייתי בטוח שהעונה שעברה היתה קצת FLUKE. ואחרי שהם איבדו את דמאר הייתי בטוח שהם חוזרים למרתף. בערב הראשון הם הפסידו לדטרויט, אבל אז לא ידענו עדיין שסטן ואן גנדי פיתח שם קבוצה של ממש.

מאז הם ניצחו 7 רצופים. אין להם אף כוכב ממש. ג'ף טיג, אל הורפורד, ופול מילסאפ הם בין עשרת הטובים בתפקידם בליגה, ואולי אף אחד מהם לא בין חמשת הטובים ביותר.

ועובדה. התוספת של ספולושה וספליטר עזרה מאד, ואני מתחיל לחשוב שמאמנם מייק בודנהולצר הוא המאמן מס' 1 בליגה.

6. נבואותיו של הדוק

היו לי כמה נבואות שנבאתי לעונה זאת, וברצוני להזכירן כאן קבל עם ועדה (גיא!)

א. ג'סטין וינסלו יהיה גניבת הדראפט של מיאמי

וינסלו הוא כבר שחקן מצויין. הוא אולי כבר "שחקן NBA" יותר מכל רוקי אחר. אני לא מדבר על הסטטיסטיקה שלו. אני מדבר על הצורה בה הוא נע על הפארקט, הצורה בה הוא מתנהג, ה-DEMEANOR שלו, החוזק, והבגרות שלו. הוא לא יהיה 'רוקי העונה' וזאת אני יודע טוב כמוכם.

מה שה-KID הוא זה לא מכונת סטטיסטיקה. מה שהקיד הוא זה WINNER. יש לו כבר PER=17.4 והוא שחקן בשל ופיקח. הוא לא עושה שטויות, והוא מתקדם ממשחק למשחק. ההתקפה שלו – בעיקר הזריקה בג'אמפ של 5-6 מטרים היא עדיין WORK IN PROGRESS אבל זה מגיע. חכו רק שגרין יחזור (הוא יצא אמש מבית החולים), ומיאמי תתחיל לפרוח.

חבל שאין תואר "שחקן ששי לרוקי'ס" כי הייתם יכולים כבר לתת לו את התואר.

ב. המזרח הגיע לרמת המערב, ומעכשיו מתחילה תקופת העליונות

אני לא בטוח מה הרקורד ביניהן עד עתה. נדמה לי שווה או יתרון משחק למזרח. אבל זה לא הרקורד: זה הקבוצות שניצחנו, ובראשן הספארס. גם נצחונות חוץ חשובים מאד השגנו. כשזקן כמוני עם 55 שנות נסיון מגלה באמצע העונה שעברה "צעירות", "חן", "נעורים", ו-"משחק חדש ומודרני" בקבוצות המזרח ומאמניהן הצעירים והחכמים, ומודיע זאת ברבים, הדבר החכם ביותר הוא לשתוק, להקשיב, ולנסות להטמיע את המילים בתאי המוח, במקום לעלות עליו עם בדיחות.

אז נה באוזן לאיזה 80% מרפי ההבנה כאן.

ג. הלייקרס היא הלייקרס הגרועה אי פעם

(ג'וג'ו היתה עושה עבודה לא פחות טובה, והיא גם יותר חתיכה!)

לא היתה אף פעם לייקרס גרועה כזאת. אני חושש עדיין לומר זאת אבל זה עלול לבוא בקרוב:

הלייקרס הזאת עלולה להיות הקבוצה הגרועה בתולדות ה-NBA!

תראו. ג'רי באס הגדול הלך לעולמו. הוא עשה שגיאה קולוסלית כשנתן את הקבוצה לניהול ילדיו ג'יני וג'ין. את הקבוצה הוא היה צריך לתת להם כירושה כמו אבא טוב, אבל את ההנהלה לתת לאנשי מקצוע. ג'יני מנהלת שם את כל העניינים, אתם מאמינים? מה היא יודעת נגד כל הזאבים בליגה? ג'וג'ו שלנו יכולה היתה לעשות עבודה טובה יותר (והיא גם יותר חתיכה!).

וג'ין? הוא הבטיח שהוא פורש אם הם לא מגיעים לטופ בסוף העונה (עכשיו הוא טוען שהוא התכוון לעונה הבאה). ומה הוא יודע? היה הילד של האבא העשיר שהתרוצץ בין רגלי השחקנים. אני נותן ליאיר את המושכות שם בלי להניד עפעף.

אבל אחרי הכל מה זה משנה? עם ביירון סקוט כמאמן הם לא יגיעו לרלוונטיות גם עוד עשר שנים. אמש, אחרי המשחק נגד הניקס כשהוא נשאל על 'משולשים' הוא הגיב: "זאת הקבוצה של קובי, וכמו שקובי משחק אנחנו משחקים, משולשים או לא!".

ככה מדבר מאמן?

אני נבאתי רלוונטיות לא לפני 2020. אני מזיז זאת עתה ל-2022.

איום ונורא. בושה וחרפה.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 46 תגובות

  1. המקור הוא הפסוק שמספר על מותו של זכריהו בן ירבעם
    "וַיִּקְשֹׁר עָלָיו שַׁלֻּם בֶּן יָבֵשׁ וַיַּכֵּהוּ קָבָלְ עָם וַיְמִיתֵהוּ וַיִּמְלֹךְ תַּחְתָּיו."

    זכריהו הספיק למלוך 6 חודשים. שלם בן יבש, שגדע את שושלת ירבעם, מלך חודש אחד בלבד.

    מסתבר שהכרזות "קבל עם" לא מסתיימות בטוב…

  2. שחקנים פעילים עם משחק של 25+ נק', 25+ רב':
    דרומונד (3)
    דווייט (2)
    אל ג'פרסון (2)
    גארנט, קווין לאב, זאק רנדולף, אלדרידג', איליאסובה, פאריד –
    (1)

  3. 1. אם זו הגנה כל כך דפוקה אז איך אתה מסיים עם אחוזים כל כך איומים… ניקס גרועה ועדיין קובי צריך להיות מרוכז בלרחם עלי וכל אוהדי הלייקרס.
    2- דראמונד בכושר מ-ט-ו-ר-ף! הוא בדרך לתת עונה גדולה ביחד עם דטרויט שלפי דעתי עד עכשיו היא אחת ההפתעות הכיפיות של הליגה.
    3- אין מילים לתאר אותו… השחקן הכי מהנה אי פעם, הקלעי הגדול בכל הזמנים ועם קצת מזל וטבעות על האצבעות הוא ייחשב שני רק לג'ורדן.
    4- פורטלנד הפתעה חיובית מאוד עד עכשיו גם כן. לילארד ומקאולם מביאים זוגיות לתפארת ולידם שחקנים צעירים שיכולים לבנות קבוצה מצוינת בעוד שנתיים.
    5- אין אף אחד שחשב שהם ישחקו אותו דבר כמו עונה שעברה ואלי יותר טוב מכך, הנתון המרשים ביותר הוא 26.5 אסיסטים מקום ראשון בליגה.
    6-
    א. בוא נחכה עם ההצהרות לגבי ווינסלו אבל כמו שאמרת אולי הוא לא אלוף הסטטיסטיקה אבל הוא עושה הרבה עבודה שחורה.
    ב. מנחם המזרח בהחלט נראה טוב ומראה מגמת השתפרות אבל עדיין המערב טוב מהמזרח ונראה את זה בסוף העונה.
    ג. ועכשיו לייקרס- עצוב לי לדבר עליהם.
    אני מאמין שהם יהיו טובים מהעונה שעברה ואז זו לא תהיה הלייקרס הגרועה ביותר (תהיה השניה הכי גרועה), מנחם זה קצת מוגזם שהם יהיו הגרועים אי פעם כי זה לא ייקרה… אבל מה שמעניין הוא הצעירים שכרגע לא גדלים כמו שצריך בגלל מאמן דפוק ושחקן דפוק! קובי דיברנו עליו מספיק אבל ביירון סקוט חייב ללכת הביתה ומהר!!!

  4. הלייקרס הגרועה אי פעם – אין ספק בטח אם משכללים את 2 העונות האחרונות
    הכל קרס מחטא ההיבריס וקבצות ההול אןף פיימרים הלא יעילה של הווארד , נאש , פאו , קובי , שלום עולמי
    בחירות הדראפט העתידיות של אורלנדו ופילי ( דרך הסאנס )
    נאש היה בן 39 ולא רלוונטי
    הווארד אוברייטד בטירוף , השאיר את הלייקרס עם הזוםזום ביד
    קובי נתו את כל כולו באותה עונה עד שנקרע לו האכליס ( והקריירה )
    פאו גאסול היה על המזוודות בערך שנתיים בדרך לכל טרייד אפשרי , ומאחר ונפגע כה קשות גם אחיו מארק לא מוכן לשמוע על הלייקרס
    ארטסט היה גמור מנטלית

    פרוייקטי גלאטויקוס לרוב קורסים , זה היה פרוייקט בלי שום ראייה עתידית ומעל הכל ד'אנטוני ניהל את העסק ביש

    מסקנה – מי שלא רואה את הדבשת של עצמו שלא יצחק על גמלים אחרים

    שחקנים כמו ג'רמי לין וקרלוס בוזר לבשו את מדי הקבוצה וגרמו לרצות
    להקיא משך רוב העונה הקודמת

    כרגע עדיף שהלייקרס לא תאבד את בחירת הטופ 3 שלה אחרת המצב ממש ממש גרוע

  5. תודה רבה על המעורב מנחם.

    לגבי אטלנטה – בהחלט יפה לראות שיש שם המשכיות. רק מה, אני מקווה בשבילם שמתישהו אחד השחקנים שם (אולי שרודר?) יפתח קצת אגו טוב וקילריות, כי זה מה שהיה חסר להם שנה שעברה – שחקן אחד שיודע מתי לזרוק את כל הקבוצתיות הצידה, ולקחת על עצמו את המשחק.

  6. לייקרס אנחנו בבעיה.

    למה? כי קובי לעולם לא יסכים לשחק סייד קיק. הוא תמיד חייב להיות במרכז הזרקורים, גם כשהאור שלהם רק הופך אותו לבדיחה. מבחינתו של הבלאק ממבו ג'מבו, אם הוא טובע אז שכל הספינה תטבע. אין מצב שהוא קצת ינמיך מכבודו ואשכרה יתן לצעירים את מרכז הבמה המחורבן, ואשכרה ידחוף אותם קדימה כשחקן קצת יותר משני. הוא יעדיף להתאבד עם הצאר בומבה של הסובייטים וחצי מלוס אנג'לס איתו ביחד.

    אף מאמן לא יוכל להפיק מקובי משהו הגיוני, ומנגד אף אחד לא יעשה לו ביי אאוט, אז כל מה שנשאר לאוהדי הלייקרס לעשות הוא להתפלל שהרעל הזה כבר יפרוש לעזאזל.

      1. הצרה היא, שהם עוד פינטזו על למרקוס אולדריג', וגם בטח עכשיו המערכת עוד חיה בפנטזיה על קובי הופך להיות סופרמן+באטמן+ספיידרמן+הגמדים של שלגיה – במקום לעשות פילדלפיה ולהתחיל לבנות עתיד.

  7. די ברור שהחלק על הלייקרס מגיע רק בגלל שהופעתי פה אתמול, נו שווין לפחות הצד השוביניסטי בך יצא החוצה("ג'ו ג'ו הייתה עושה עבודה לא פחות טובה", רק היה חסר לך את האפילו כדי שזה יראה קצת יותר שובניסטי וקצת פחות מתלקלק).

    אגב, מנחם, באיזשהו גיל מפסיקים להתחנף לבחורות שאתה צריך להוציא שורש שלישי מהגיל שלך כדי להגיע לאיזור הגיל שלהן?

    1. ואם היית פוגש את קליאופטרה, שצריכה להוציא שורש עשירי כדי להגיע לאזור הגיל שלך? היית רוחץ אותה בחלב אם או בחלב אב?

    2. הדבר החדש – ה-IN החדש – של הצעירות החתיכות בעולם הם זקנים במצב טוב כמוני. ג'וג'ו ואני הפכנו לידידים ללא כל קונוטציות אחרות, ואותו דבר שושי (קראת אותה יא מפגר?).

      אבל ג'יני? מעניין איך אתנהג איתה כשניפגש. היא נראית לי כאחת שאין לה מושג בכדורסל, אבל במיטה היא אקספרט (אלא אם כן ג'קסון קילקל את כל מה שידעה).

      שמת לב מה אחוזי הקליעה של קלרקסון שלך? משהו כמו 20.

      והחלק לא הוכנס כי אתה "ניכנסת אתמול". מזמן שכחנו עליך. כמו ששכחנו מרבין. כשאנשים נעלמים נשכחים.

      1. שמתי לב שקלארקסון קולע 49.4 אחוז מהשדה ו45.5 ל-3 עם 3.7 נסיונות לערב.
        אבל אל תתן לעובדות לבלבל אותך.

        וזה עוד יותר מה שמדהים, אתמול במשחק הכי גרוע שלו העונה, כשהוא קולע 4 מ13, נחסם איזה 3 פעמים מתחת לסל, מאבד פעמיים ועדיין הובלנו 2.01 דקות לסוף ועם 41 אחוז מהשדה לכל הקבוצה באותו שלב.

        מה זה אומר?? שאם רק קלארקסון, רנדל היו ביום מעט יותר טוב זה היה נגמר ברבע השלישי, בדקות שסשה ויואצי'ץ' משליח זיעה על הפארקט.
        אבל זקן טרח כמוך לא יבין זאת.

        קצת חבל לי שאתה גומר את ווינסלואו בדיוק כמו שאתה גומר כל בחירה של מיאמי(או שחקן גמור שחותם אצלה) ב-5 שנים האחרונות.
        את שאבאז אתה זוכר??? ניבאת לנו כוכב, ומה עם אודן? נשבעת שראית אימון דאנקים מלא שלו ושהוא חוזר עוד דקה להיות אולסטאר….
        הפחד הגדול שאתה תדבר קצת יותר מדי על חאסאן ווייטסייד והוא ימצא את עצמו בגליל יותר מהר משnot a bad boy מקבל זיקפה מאיזה דמות מנגה שהוא ראה באנטרנט.

  8. אגב, לייקרס של העונה הרבה יותר מוכשרת וטובה מהלייקרס של השתי עונות האחרונות.

    לא ברור לי איך רואים משהו אחר.

    1. אני לא יודע מה איתך מנחם, איך גילית שווינסלו כוכב הוא לא עשה שום דבר מיוחד למרות שהצגת אותו בבחירתו למינימום מייקל גורדן,הצעיר שללא ספק עד עכשיו הוא הטוב ביותר זה גליל אוקפור.
      לגבי הלייקרס סוף סוף אתה רואה את הפונטציאל של השחקנים אני נהנה לראות אותם ורק צריך לחכות כמה שנים שיגיעו לאוף (יש חומר ממש טוב),דאנגלו עדיין לא מלוטש אבל אי אפשר להתעלם מהפוטנציאל שיש שם.

      1. נחכה כמה שנים. עד 2020, כפי שאמרתי. אני צריך להסתכל בתורת הלונג'ביטי לראות מה הסיכויים שאהיה כאן לראות את זה!

        1. נחכה עד 2020…
          ניכה גם עם שבאז נפייר עד 2020 וגם עם גרג אודן(שמנחם ראה את האימון הראשון שלו בהיט ונשבע שהוא יהיה אולסטאר), וניכה גם עם דז'ואן בלייר ועם ג'אבללל מגי ועם השד הטזמני הזה שפם שיחק בokc ומנחם עש היום נשבע שזה הווילט צ'מברליין הבא.

  9. זה לא משנה, התקפת משולש, הגנת משולשים, מרובעים – כל עוד בניקס עושים בהתקפה מעוגל, כשכל השחקנים מסתכלים על כרמלו זורק, אין הרבה מקום להתקדמות שם.

  10. הזכרת את הצעירים, עוד שחקן נהדר שלא מזכירים הרבה ומסתמן כעוד פגיעה בול של לארי בירד הוא מיילס טרנר באינדיאנה.
    באמת שחקן שנראה מוכן לליגה ועוד תזכורת שהדראפט השנה היה עמוק ומצויין. אולי הדראפט הטוב ביותר בעשור הנוכחי

  11. מנחם, אתה יכול להיות סמוך (גיא) ובטוח שאין לי חיבה מיוחדת לקי 700.
    למעשה אני מתעב אותו אף מאד…. , אבל אני מוכרח להגיד לך שהוא צודק הפעם…
    הפוסט הזה… במילה אחת – הזוי
    בשתי מילים – בושה וחרפה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט