פריוויו למשחקי ליל רביעי/ יונתן שגב

טוב, אז הנני כותב כאן את הפריוויו הראשון שלי בעונה הזו בשמחה רבה. ראשית כל ארצה להודות לולדי קוגן שהיה אחראי על יום רביעי בשנה שעברה ואני מקווה שאכנס לנעליו הגדולות בצורה הטובה ביותר.

בכל מקרה, עשרה משחקים יתקיימו הלילה, כשלומר את האמת – רק משחק אחד באמת שווה לשרוף בשבילו שעות חלום. חוץ מהמשחק הזה – גולדן סטייט – קליפרס כמובן – מתקיימים עוד משחקים סמי-מעניינים כגון סאן אנטוניו – וושינגטון, אוקלהומה – טורונטו ואם אתם בקטע של עם ישראל אז גם סקרמנטו של קינג כספי וקליבלנד של קינג דיוויד ישחקו.

בואו נתחיל.

2:00 אינדיאנה פייסרס (3-1) –  בוסטון סלטיקס (2-1)

משחק מזרחי קלאסיקאלי. הגנות חזקות (מקומות 13 ו-15 בספיגה למשחק), נגרות בשפע (מקומות 27 ו-20 באחוזי קליעה), ועדיין שתי מועמדות לפלייאוף. איזה כיף זה להיות במזרח!

בואו נתחיל עם המארחים. הפייסרס, כידוע לכם, החליטו לא לחזק באופן מז'ורי במיוחד את הקבוצה, ופרט למונטה אליס, לא ראינו שם גדול או אפילו בינוני מגיע לעיר התירס.

מייצרי הכיסאות (הנגרים) העיקריים באינדיאנה הם פול ג'ורג' שמסריח את הפארקט עם לא יותר ולא פחות מ-33% מהפארקט ו-20% מהשלוש. לפחות הוא אוסף 8 קרשים בשביל לבנות את הכיסאות.

אחריו במצעד מגיע מונטה "הפעם האחרונה שקלעתי מעל 45% מהשדה הייתה 2008" אליס עם 34% זוועתיים. אז הפייסרס רצו להפוך לקבוצת התקפה? כרגע הם קבוצת הגנה בינונית וקבוצת התקפה זוועתית.

אז מה קורה אצל האורחים? המצב לא משהו גם כן. אז הם משחקים בקצב ה-2 במהירותו, אבל ה-off rating שלהם הוא ה-25, עם 97.5 נק' למאה פוזשנים.

גם בוסטון לא הביאו שם גדול בקיץ, והחליטו להמשיך לאגור בחירות דראפט ופרוספקטים צעירים. מי שמוביל את הקבוצה שלו לא כל כך בגאון, הוא האיש והקרוסאוברים – אייזיה ת'ומאס (הגרסה הביתית). 22.3 יש לרכז הקטן בשלושת המשחקים שהיו לסלטיקס עד עתה כשהוא מוסיף 2 גניבות ו-6 בונבונים.

יש לציין שני דברים נוספים: הניצחון היחיד של הסלטיקס הגיע נגד הפילדלפיה 76 (ה-76 מציין את כמות ההפסדים שהם מכוונים אליו. ב-76 המשחקים הראשונים כמובן). אינדיאנה מגיעים אחרי הניצחון הראשון שלהם אתמול נגד דטרויט ואילו בוסטון נחו בשלושה ימים האחרונים.

אי לרון ובהתאם לביתיות – אינדיאנה ב-8

 

2:00 וושינגטון וויזארדס (1-2) – סאן אנטוניו ספרס (1-3)

 

 

 

וושינגטון (כהרגלם בקודש) יציבים כמו חיי הנישואים של מומי. אלו לא רק התוצאות (ניצחון על אורלנדו בנקודה, על מילווקי ב-5 והפסד לניקס ב-7), אלה זו גם הדרך. לפרקים הם נראים כמו הבית הבא של דוראנט בבירה ולפעמים הם נראים כמו מי ששתו בירה בבית הלבן בליל שלפני משחק. סאן אנטוניו לעומת זאת, נראית בדיוק כמו מה שמצפים ממנה: הם רשמו שלושה W במשחקים הקלים שהיו להם עד עתה (בוסטון, ניקס וברוקלין) והפסידו לרעמים בחוץ.

אוקיי ו…?

וזה נותן למשחק הזה פוטנציאל גדול להפוך לדרמת מתח גדולה יותר מהסדרה הקלאסית:"במי לברון יבחר" המשודרת בכל קיץ.

הוויזארדס נמצאים במקום השמיני בליגה בנקודות למשחק ולא בכדי. ג'ון וול יכול להיות אחד הרכזים הטובים בליגה – בשני צידי המגרש. מה הוא עושה כרגע? 22 נק' באחוזים טובים אמנם, אך רק 6.5 אסיסטים לעומת 4.5 איבודים.

אבל מי שבאמת הצהיר על מועמדות (למשהו) בתחילת העונה הזו בראדלי ביל – 25 נק' יש לגארד מאוניברסיטת פלורידה (המאמן בילי דונובן דאז) כולל 10 מ-20 מדאון טאון בשלושת המשחקים הראשונים של העונה.

אז מה קורה בסאן אנטוניו?

כידוע לכם, הרכש הגדול שהגיע לסאן אנטוניו הוא למרקוס אולדריג'. בצעד לא אופייני, הקבוצה הטכסנית החליטה להטיל את החכה למים העמוקים של הפריי אייג'ינסי ואיזה דג היא דגה. כריש אפילו.

אז כיצד הוא משתלב שאלתם? ככה ככה.

הוא הקלע השני בקבוצה לעת עתה, עם 16 דגיגונים והוא גם מוריד 9 כרישים.  הבעיה היא – לעת עתה לפחות – שההתקפה במקום ה-20 בלבד בכל הליגה.

אז נכון, שארבעה משחקים זה לא מדד, ותמשיכו את המשפט איך שאתם רוצים, אך ההתקפה של הספרס נראית לא חלקה מספיק. יש צפיפות במיד ריינג' עם אולדריג' ודאנקן, כשגם פארקר הוא לא בדיוק קלע עילית.

מה שכן חותך לקבוצות את החרדל הוא ההגנה – השניה בטיבה בליגה. מי שאחראי לכך, וכמו כן שההתקפה פשוט לא תנשור מרוב קור השחקנים הוא קוואי לאונרד.

שחקן ההגנה של 2014-15 ממשיך מהיכן שהוא סיים בשנה הקודמת כשהוא חוטף 2.3 כדורים למשחק ומוסיף 2 חסימות ותתפלאו, אבל המספרים האלו לא מספרים את הסיפור.

במשחק נגד אוקלהומה הוא אמלל את דוראנט כשעצר אותו על 6 מ-19 מהשדה, בעודו מספיק לקלוע 32 נק' בעצמו. מרשים.

אז מה נראה הלילה בסופו של דבר?

הספרס ימשיכו לשחק הגנה קשוחה, אך הביתיות תיתן לוושינגטון את הניצחון – הוויזארדס ב-1

 

3:00 אטלנטה הוקס (1-4) – ברוקלין נטס (4-0)

עוד משחק מזרחי (באופן הגיוני כמובן – המשחקים המוקדמים מבחינתינו הם במזרח). אבל זה לא סתם עוד משחק מזרחי, זהו שחזור של סדרת הפלייאוף הראשונה של השנה הזו במזרח – כשההוקס (מקום 1) פגשו את הנטס (מקום 8). אז זה נגמר בניצחון 4-1 חלק לאטלנטה, אך מה יקרה היום?

לא נראה שמשהו שונה יקרה.

על ברוקלין איני מוכן לדבר עקב זה שרק אכלתי עכשיו – אז בואו נדבר על הניצים.

חלק גדול מאיתנו צפו ירידה חדה ביכולת של אטלנטה – גם בגלל סיום העונה הפושר שלה וגם מכיוון שדמארה קרול הלך לרעות בשדות הקרח של טורנטו – ומרחיקי הלכת אף דיברו על עונה בלוטרי, אך ההוקס מוכיחה שהספידו אותה מעט מהר מידי.

אחרי 5 משחקים הקבוצה של מאמן השנה החולפת, מייק בודנהולזר, עומדת על מאזן של ארבעה ניצחונות והפסד (כולל 4 רצופים ואחד מרשים במיוחד על ההיט בליל אמש).

מי שממשיכים להוביל את האטלנטות הם השלישייה טיג-הורפורד-מילסאפ – 3/5 משחקן חודש פברואר. אז איפה שתי החמישיות האחרות? קרול עזב כפי שכבר ציינתי וקורבר עוד לא הגיע. הכנף המזדקן עומד על 25% משלוש – חצי מאחוזיו בשנה שעברה – וזה לא יחתוך לא חרדל, לא קטשופ ולא חנות חתולים.

הלילה לקורבר יש הזדמנות לחמם את הידית כי…

אטלנטה ב-13

 

3:00 קליבלנד קאבאלירס (1-3) – ניו יורק ניקס (2-2)

 

 

קרב קצבות קלאסי בעונה שעברה, כשהקבוצה שסיימה במקום השני (כולל פלייאוף) פוגשת את הקבוצה שסיימה במקום השני מהסוף. האם השנה זה עדיין יהיה קרב קצוות – האמת? אין לדעת. אבל נראה שזה עומד להיות כמו הקרב בין כרמלו "העגלה הגדולה" אנטוני ללברון "כוכב המזרח" ג'יימס – לא כוחות.

הקאבס, בכל מקרה – ולא רק קליבלנד קאבס – הוא שם נרדף ללוזריות. היום לא נדבר על הקבוצה שלא לקחה אליפות כבר יותר מ-100 שנה, אלא דווקא על זו שלא לקחה אליפות מעולם – קליבלנד.

אז מה קורה עם הלברונרס?

טוב מאוד, תודה ששאלתם. לקאבלירס יש בינתיים את ההגנה השלישית בטיבה בליגה, וגם ההתקפה לא בדיוק שוברת את הקרש.

לברון פתח את העונה בצורה מנומנמת יחסית אליו עם 22 חיצים 8 קרשים, ו-6 בונבונים. החדשות הטובות ל-ללל' הם בעיקר ה-7% מהשלוש ו-55% מהקו שמאפיינים את המלך עד עתה.

אבל עזבו אתכם לברון – הבשורה האמיתית היא קווין לאב. הפ"פ של הקאבס חזר עם כתף חדשה דנדשה מהמוסך של יהודה שישליק ונראה טוב מאוד (ובנוסף מעמיד בממוצע דאבל דאבל של ח"י חיצים ו-11). אמנם רואים חלודה קצת בקליעה, אך נראה שהוא בה נחוש להוכיח מה הוא שווה ושהוא עדיין אולסטאר לגיטימי.

את תפקיד המועמד ל"נגר נולד" משחק ג'יי אר סמית' שקולע פחות מ-5 נק' ב – שימו לב טוב – טוב מאוד אבל! – 28% מהשדה, 14% מדאון טאון ו-50% מקו הבונוס.

ואם כבר הזכרנו מספרים שמעליבים את המסתכל עליהם, בוא נזרוק איזו מילה לקבוצה שמעליבה את צופיה – הניקרבוקרס.

הניקס במאזן מפתיע של 2-2 עד עתה, אבל על דאגה – זה לא ישמר!

אך בכל זאת, מה שרואים אצל הניקס הוא שיפור התקפי, כשהם הצליחו לשפוך 117 נק' על הוויזארדס במשחק האחרון בין הקבוצות (31 באוקטובר). אגב, בפעם האחרונה שהניקס הגיעו למספר הזה ללא צורך בהארכה היה אי שם באמצע שנת 2013-14!

בכל מקרה, אז מי אחראי לכך שיש לניו יורקר'ס את ההתקפה ה-7 בטיבה בליגה?

האמת, לא ברור כל כך. כרמלו קולע באחוזים גרועים, וחוץ ממנו אף אחד לא מביא לשולחן יותר מ-12 נק'. יכול להיות שזה בגלל שפרט לכרמלו שמשחק 33 דק' פר ערב, אף אחד לא עובר את רף ה-27.

הבה נעבור מתעלומה אחת לשנייה – מה קורה עם הפורזינגיס?

11.8 נק' ו-8 קרשים + 1.8 גניבות עד עתה.

הילד משחק עם הרבה אנרגיות, אך חוסר הניסיון בולט באחוזי הקוטג' – 36% מהשדה ו-18% משלוש. שווה לעקוב, מאוד מעניין.

אז מה יקרה בסוף? קליבלנד תמשיך את השעטה קדימה עם מעל 110 נק' ו-15 הפרש.

 

3:00 יוסטון רוקטס (3-1) – אורלנדו מג'יק (3-1)

מי היה מאמין. הרוקטס והמג'יק נמצאים באותו מאזן, ולא רק זה – הקבוצה שנראית יותר טוב עד עתה זוהי השכנה של מיאמי. שתי הקבוצות מגיעות מניצחון מרשים וראשון העונה, כשהטילים מנצחים את אוקלהומה סיטי והקוסמים את הפליקאנס.

בואו נדבר על הזקן ולהקתו (הזקנים).

עם התוספת של טיי לוסון בקיץ, נראה שהאופציות היחידות של הקבוצה הן אסון או ששון. סקנדל או פסטיבל. מחדל או קרנבל.

כרגע לפחות, נראה שאופציית האסון עומדת להתממש – נרפות בהגנה, נגרות של הזקן, בכיינות של (הווארד) הבכיין, שקשקנות בקלאץ'. מה לא בעצם?  אבל… מי שראה אותם מול אוקלהומה (גם עבדכם הנאמן)… יכול להעיד דווקא על ההפך הגמור – הגנה שיכולה להרים הילוך כשצריך, ווינריות של הארדן, ואפילו שתי קבירות עונשין טובות של הווארד בדקות הסיום.

אז מי היא הרוקטס האמיתית?

זה רק הזמן יוכל להגיד.

בכל מקרה, אין ספק ש-30% מהשדה ו-16% מהשלוש של הארדן תוביל אותם לתהומות הנשייה (הנמושיה יותר נכון).

המג'יק – בתמימותם – נמצאים במרחק של 12 נק' מצטברות ממאזן 0-4 מושלם.

אז מה קורה אצל הקוסמים? שיא הנאיביות.

האמת שהקבוצה של מחזיק שיא האסיסטים של הליגה למשחק בודד (סקוט סקיילס), היא המרענן הרשמי של המזרח.

כיף לראות אותם בשני צידי המגרש.

ויקטור אולדיפו נראה נהדר, כך גם ניקולה וצ'וויץ' וטוביאס האריס.

אבל המרענן הרשמי והמפתיע ביותר הוא אוון פורנייה; הגארד הצרפתי קובר דאון טאונים כמו תמיד, אך הוסיף גם חדירה חזקה לטבעת בקיץ, פלוטר יציב וגם ההגנה השתפרה. רק שימשיך ככה.

האם כל זה יספיק למג'יק? 

לא. הארדן ימשיך את ההתאוששות ויוביל את יוסטון לניצחון נוסף ואת המג'יק להפסד כואב, אבל פחות. יוסטון ב-13

 

3:00 מילווקי באקס (3-1) – פילדלפיה 76' (3-0)

אני לא אשעמם אתכם הרבה עם חפירות רבות על משחק משמים זה.

רק אגיד ואומר, שלדעתי מילווקי קראה יותר מידי הופס בקיץ וכרגע האגו עוד נפוח מכמות המחמאות שנזרקו לכיוונה.

אז מישהו היה צריך להרים את הכפפה הזו ולזכיר שרק שנה לפני כשהם הגיעו למאזן חצוי ב-2014/15 זו הייתה הקבוצה הגרועה ביותר בליגה. יותר מהקבוצה שמולה היום.

מילווקי יפרקו לפילדלפיה את הצורה שאין לה עם 30 הפרש ומשחק מפלצתי של הג'יאניס.

 

3:00 אוקלהומה סיטי ת'אנדר (1-3) – טורונטו ראפטורס (0-4)

 

 

שתי קבוצות שנמצאות בטופ של הליגה מבחינת מאזן. אבל הדרך להשגתו הייתה שונה בתכלית. בעוד אוק התמודדו עם אריות כסאן אנטוניו ויוסטון ועם קבוצה עיקשת כאורלנדו, הראפטורס טיילו להם נגד דאלאס האפורה, אינדיאנה ובוסטון שפותחות לנו את הערב, והוסיפה ניצחון על מילווקי המדשדשת.

אז בואו נתחיל עם הבייתים.

במשפט אחד: ראסל ודוראנט נגד העולם.

הגארד האקספולוסיבי וה-MVP לשעבר מעמידים ביחד 60.1 נק', 13.5 ריבאונדים ו-12.1 אסיסטים.

שאר או קיי סיי? 58.2 חיצים, 41.9 קרשים ו-16.9 בונבונים.

בקיצור – אוקלהומה סיטי הם מכונת הריבאונד בייבוא אישי של ווסטברוק ודוראנט – שאחראים על כל השאר.

האם זה יוכל להביא ניצחונות בהמשך העונה – ויותר חשוב מכך בפוסט סיזן? אני ספקן.

הדבר המבאס בנוגע לרעמים הנוכחיים היא – עדיין – עמדת המאמן. מי שציפה לשינוי משמעותי מסקוט ברוקס התאכזב – לפחות כך אני מצפייה ב-50% ממשחקיהם. האם הוא הכניס משהו חדש? לא. האם יש לו עדיין רק שני תרגילים (תרגיל 1: בידוד לדוראנט. תרגיל 2: לתת לראסל את הכדור ולהתחבא מתחת לספסל כשהוא צורח אחרי האיבוד) התשובה היא כן ב-כ' רבתי.

אז מה כן השתנה בעיר האנשים האדומים?

הדבר המרכזי שהשתנה, או יותר נכון התבגר – לפחות לדעתי – זה ראסל ווסטברוק. ווסטברוק כבר נשמע אומר ש"דוראנט הוא השחקן הטוב בעולם" ו"שהיעילות היא זו שמעניינת אותי השנה". אחוזיו השתפרו פלאים עד עתה ונראה שהם עומדים להישאר באזור ה-40 הגבוה ו-MVP לא צריכה להיות מילה גסה של עבור ראסל "החתול" ווסטברוק גם על עצמו.

האם ראסל באמת התבגר? לא יודע, אך יש דברים שאומרים עליהם שעד החתונה זה יעבור…

עכשיו לראפטורס.

אמנם, כפי שכבר ציינתי, היריבות לא היוו מדד אמת ליכולתם של הדינוזאורים, אך בכל זאת – 0-4 הוא 0-4.

האם טורונטו ישתפרו מהשנה הקודמת? אין לדעת. באמת קשה להגיד.

מצד אחד דמארה קרול הצטרף, אך מצד שני הם נראים פחות עמוקים.

בכל מקרה, כרגע הם נמצאים במקום ה-6 בהגנה ובהתקפה בליגה – נתון מרשים שמראה על קבוצה מאוזנת. לפחות כרגע.

הראפטורס מגיעים עם רעב עצום לעונה הזו אחרי שבשתי העונות האחרונות הם עפו בבושת פנים עם יתרון הביתיות לקנדה כבר אחרי סיבוב אחד.

אני לא יודע מה להגיד על הקבוצה הזו עוד – הם עדיין חידה בעיני.

במשחק דרמטי ומומלץ לצפייה הת'אנדר ירשמו ניצחון נוסף וטריפל דאבל ראשון לראסל העונה.

 

4:00 פיניקס סאנס (2-2) – סקרמנטו קינגס (3-1)

משחק מערבי מאוחר מפגיש שתיים מהקבוצות במרכז המערב. שתיהן יכולות להגיע לפלייאוף ושתיהן יכולות להגיע לפריפריה של הליגה – איפה שהוא בין פורטלנד ללייקרס.

הסאנס מגיעים למשחק הזה אחרי הפסד לקליפרס, ניצחון כפול על פורטלנד והפסד נוסף לדאלאס.

נראה ששום דבר לא באמת משתנה בקבוצה של הורנסק – טייסון צ'אנדלר הגיע, מרקיף מוריס הלך, אולדריג' לא הגיע. הכל same shit. הקבוצה ממוצעת בהגנה ובהתקפה.

בקיצור – קבוצה בינונית שמייצגת את כל הבינוניות בליגה בצורה קלאסית.

אין הרבה מה להוסיף על הקבוצה הזו – שנראה שחתמה קבע על מקום 10 במערב לפני 3 שנים ל-10 הקרובות.

לעומת זאת סקרמנטו – מה הלך שם בקיץ – כולם יודעים. בלאגן אטומי, שממשיך גם לתוך העונה.

אמנם הקבוצה משחקת טוב, אך היא עדיין עם שלושה הפסדים לעומת ניצחון בודד וגם הוא הגיע נגד הלייקרס.

הקלות? הם פגשו פעמיים את הקליפרס ופעם נוספת את הדובים הזועמים (מהשפלה ביום שלפני כן מקליבלנד).

הקשות? הם עם ההתקפה השלישית בליגה מבחינת כמות נקודות למשחק ועם ניצחון יחיד.

למה זה? כנראה בגלל ההגנה, שממוקמת במקום ה-27 בליגה.

עוד פרטים שצריך לדעת? קאזינס – שהתחיל לזרוק את העור מבחוץ –  לא ישחק היום בגלל פגיעה כל שהיא בגיד האכילס. כספי, שעולה מהספסל, קולע 7.8 נק' וקוטף 6.3 ריב' עד עתה ביכולת מעולה. שימשיך כך. רונדו מציג את רונדו בוסטון ורונדו דאלאס לסרוגין. אין לדעת מה נקבל היום.

בכל מקרה, ללא קאזינס הקינגס יתקשו ויפסידו ב-10.

 

4:00 יוטה (1-2) – פורטלנד (2-2)

משחק מעניין בין שתי קבוצות שהולכות בכיוון ההפוך – פורטלנד הולכת כלפי מטה כשהיא איבדה 4/5 מהחמישייה שלה בקיץ בעוד יוטה שמרה על הסגל הצעיר ואף עיבתה אותו וגידלה אותו.

בואו נדבר קצת על המורמונים. ידענו שההגנה שלהם תהיה מפלצתית, אך אף אחד לא ציפה שהם יעצרו את הפייסרס על 76 נק' ואת פילי על 71 (טוב, זה אולי כן צפוי.) ובסך הכל יובילו את הליגה בפער של 10 נק' מהבאה אחריה.

ההתקפה עדיין לא מספיקה בשביל להיות כוח משמעותי במערב, אך זה קשור גם לקצב משחק מאוד איטי. אז האם הג'אז יעלו לפלייאוף? נראה שאם זה תלוי ברודי גובר ודריק פייבורס התשובה היא כן. גובר חוסם עד עתה 3.7 זריקות בממוצע ומוסיף 13.3 ריב'. פייבורס קולע 21 מרשימות ב-51% מהשדה.

הבעיה של יוטה, היא עמדת הרכז המאוד חלשה. לא ראול נטו ובטח שלא טריי ברק חותכים את החרדל בעמד הפוינט גארד הפותח, כלל וכלל במערב הפרוע.

השאלה המרכזית של יוטה היא: האם רק צד אחד של המגרש מספיק כדי לזכות באליפות? נראה שלא. האם הוא מספיק בשביל פלייאוף במערב? יכול מאוד להיות שכן.

פורטלנד. פורטלנד, היא קבוצה מאוד מוזרה השנה. מחד גיסא, מדובר על אוסף של נגרים עם חוזים מנופחים ולילארד. מהצד השני, גם סיי ג'יי מקולום וגם לילארד מראים שהם גארדים נהדרים, בדרך לשדרוג משמעותיי ופרסים משמעותיים – בעיקר אצל הראשון.

קצת מספרים – לילארד קולע 25.5 נק' בממוצע למשחק וסי ג'יי נותן לא פחות מ-21.5 עד עתה. אמינו מפתיע אף הוא עם ממוצע של 14.5 – שאני מאמין שיצנח במהירות הבזק.

הם ניצחו את הפליקאנס המדרדרים במשחק הפתיחה שלהם, הפסידו פעמיים לפיניקס וניצחו פעם נוספת את הצעירים ממיניסוטה.

הערב, הטרייל בלייזרס עומדים להפסיד ליוטה – בעוד תצוגה הגנתית. יוטה ב-5-10, כשפורטלנד לא עוברת את ה-85.

 

גולדן סטייט ווריורס (0-4) לוס אנג'לס קליפרס (0-4)

 

 

שתיים מהקבוצות הלוהטות בליגה – ואם אתם שואלים אותי, הלוהטות ביותר – נפגשות בקרב שמהווה גמר מערב פוטנציאלי.

הוורירוס ממשיכים מהיכן שהפסיקו משנה שעברה, כשהם, ובמיוחד ה-MVP שלהם, נראים בלתי עצירים.

הווריורס גם מגיעים עם מוטיבציה מיוחדת אחרי שדוק ריברס, המאמן וה-GM של הקליפרס אמר ש"האליפות של הווריורס הייתה עם הרבה מזל".

אז בואו אספר לכם קצת על המספרים של הווריורס ושל קארי – הלוחמים מדורגים ראשונים בנקודות במשחק עם פאקינג 119 נק' בממוצע למשחק. הם מדורגים גם במקום ה-5 בהגנה. כשמדברים על הרייטינג ההתקפי הם במקום הראשון כמובן וברייטינג ההגנתי במקום השני! מטורף לחלוטין.

עכשיו בואו נדבר קצת על קארי – ה-MVP המכהן מעמיד ממוצע פסיכוטי של 37 נק' ב-32 דק' בלבד. הוא עושה זאת ב-59% מהשדה ו-48% מהשלוש!

אפשר להוסיף לכל זה שלושה רבעים עם 20+ נק' ופשוט פירוק לגורמים כל הגנה שהוא פוגש עד עתה. אם זה לא הספיק לכם הוא גם חוטף 2.5 כדורים למשחק ומאבד 2 בלבד! כל זה מוביל ל-def rating של 91 ו-off rating של 148(!!).

האם המספרים ירדו? כמובן. האם הוא ימשיך להיות דומיננטי ולסחוף את הוורירוס לראשות המערב ולאליפות נוספת. שאלות פתוחות. מה הוא יעשה הלילה והאם הקליפרס יכולים לתת לו מענה? הייתי הולך על הימור מסוכן והייתי אומר שלא.

אבל קארי הוא אינו המועמד היחיד לתואר ה-MVP.

בלייק גריפין מציג עד עתה יכולת נהדרת וגם הוא מביא את היכולת המעולה שלו מהפוסט סיזן דאשתקד.

אז כיצד זה מתבטא במספרים? 29.5 נק', 9.5 ריב' ו-62% (!) מהשדה.

הבעיה של הקליפרס הוא שכריס פול החל את העונה מעט לאט, אך גם זה לא כל כך משנה.

הקליפרס משיגים עד עתה את ארבעת ניצחונותיהם בהפרש ממוצע של ב-9 הפרש בממוצע – 16 פחות מהלוחמים.

נלך על הפתעה – הקליפרס "שודדים" את הווריורס בביתם ומנצחים ב-7 נק' הפרש.

לפוסט הזה יש 265 תגובות

  1. אני חייב לספר לכם משהו ששמתי לב אליו כשראיתי את המשחק מאתמול בין הלייקרס והנאגטס.
    עזבו את התסרוקת של ריאן קלי. את זה אני אשאיר לג׳וג׳ו. אתמול קלטתי, שלפני שהוא נותן כיפים הוא מלקק את היד!

    זה זעזע את עולמי… כמה אכזרי יכול להיות בן אדם?

    1. צרף עדות למנהג הדוחה (בעיניי, גם החלפת חולצות בכדורגל אחרי 90 דקות זה ממש דוחה ותמיד תהיתי אם מישהו לובש את החולצה אחרי ההחלפה..)

      1. המנהג הזה זה מזכרת, מי לא רוצה חולצה של מסי, של רונאלדו… (ועוד אחת שלבשו),לרוב את החולצות ממסגרים.

  2. סחתיין על הפריוויו המשובח יונתן 🙂
    לא יכול לחכות לבונבון של הלילה. למזלנו הוא בשעה סמי נורמלית

  3. גולדן סטייט נראים שהם בהחלט באו עם אמביציה להוכיח לכל העולם שהם האלופה ובצדק, סטף קארי בלתי נסבל עם היכולת הזאת לחסל קבוצות לבד ועוד עושה את זה עם הבייבי פייס שלו

  4. אני אמשיך את התחזיות השחורות שלי לגבי מילווקי השנה ואלך על ניצחון בכורה לפילי.

    חוץ מזה ס"א, אורלנדו, טורונטו וג"ס כמובן

      1. גם אני לא ראיתי את ג'ורדן. ואני יודע שרועי לא ראה אותו , ואני די סגור על זה שגם איל וגור לא ראו אותו.

  5. יונתן, איזה פריוויו! עוקצני, מצחיק ומקיף!
    לא ידעתי שדוק אמר שהאליפות של ג"ס היא עניין של "הרבה מזל". רק על זה הקליפרס יובסו היום ב-24 נקודות הפרש. אנשי הליגה שם מתקשים להבין את הגדולה של קארי, שהוא הדבר הכי יפה בכדורסל כרגע, או שזו פשוט צרות עין?

    1. 🙂 התכוונתי לביצועיו על המגרש (לא רק הקליעות, גם האסיסטים) אבל אני בסדר גם עם קארי כ-PLAN B.. למיטב זכרוני, הוא אפילו לומד עברית ויוכל להשתלב מעולה בתל אביב..
      הייתי בטוחה שאתה בדרכך לסמי עופר בהיותך חובב כדורגל.

  6. תודה על הפריוויו!

    יש שידור ישראלי של ג"ס קליפרס? או שהעורכים של ערוץ 5 עדיין תקועים בשנות ה90 וישדרו לנו יוסטון-אורלנדו?

  7. אה, וערוץ הספורט- איך חתמו הגרייטפול דד על המכתב ששלחו להם מאולפן ההקלטות על כך שהם צריכים להקליט שירים יותר קצרים וקליטים- FU..

  8. תודה על אחלה סיקור!
    כמה נק' שאני רוצה להעלות:
    לגבי הספרס יש להם מנהג להתחיל את העונה על הילוך 3 ולהיכנס לקצב אחרי האולסטאר. בשנתיים האחרונות, ב33 המשחקים האחרונים שלהם הם היו עם מאזן של 79% ו73% הצלחה ככה שקשה לדאוג להם.

    ההימור שלי שראסל ישמור את הטריפל דאבל הראשון שלו לפיניקס, הוא מת על המצ'אפ עם בלדסו;)

    אגב כמה פתיחת העונה של קרי מיוחדת? אחרי 4 משחקים של פחות מ32 דק'\משחק הוא עומד על PER של 50.3

  9. ערב אדיר והדובדבן זה לראות את קארי קורע את הבכיינים מהקליפרס.
    שימו לב שלמרות שהסמול בול השתלט על הליגה לרוב הקונטנדריות יש פאוור פורוורד דומיננטי (שברוב הסמול בול נעלם):
    קליפרס – גריפין
    ספרס – אולדריג ושנים שעברו דיאו
    ווריורס – גרין
    קליבלנד – לאב
    ממפיס(שנה שעברה ואולי השנה) – רנדולף
    יוסטון – גוש סמית (מי שעקב אחרי יוסטון ראה שסמית היה בפלייאוף השחקן הכי חשוב. אולי מונטיונאס יעשה את זה השנה
    אוקלהומה – איבקה?

  10. בדקתי.
    בשפה האינדיאנית המקומית – צ'וקטא.
    אוקלה = אנשים
    הומה = אדום.
    אצלנו בבית מדברים נוואחו. זו סיבת חוסר הידע..

    הידעתם כי שליש מתושבי אוקלהומה הם ממוצא אינדיאני?
    מאותו מקור כמובן.

    1. זה מעניין כי אוקלהומה היא מדינה רפובליקנית לגמרי. אין אפילו מחוז אחד שם שהדמוקרטים ניצחו בו. בטקסס יש שלוש כאלה
      לא בדקתי את זה אבל ההיגיון אומר – בהיותם מיעוט – שהם יותר נוטים לכיוון הדמוקרטים. מישהו יודע?

      1. קבל תיקון.
        באוקלהומה יש את האוכלוסיה האינדיאנית השלישית בגודלה בארה"ב.

        זה עדיין רק 9% מהאוכלוסיה.
        70% לבנים רפובליקאים.

  11. אחת השאלות הבוערות של הלילה היא כמה טכניות יישרקו בקליפרס – ג"ס וכמה יורחקו? בשנים האחרונות המשחקים ביניהם מאד חמים…

    בהצלחה לקליפרס, למרות שג"ס באמת נראים מפחידים, לא הולכים נגד הקבוצה שלך. הקליפרס ב-4!

    1. בגלל שהתכוונתי להתחיל להסביר על המהפך בפוליטיקה באוקלהומה, ועל ניקסון ואסטרטגיית הדרום שלו, ואז הגיע התיקון למספר האינדיאנים במדינת הסונרים (גם בראד פיט נחשב חלק מהמספר הזה?), אז למרות שאני לא גיא, אוציא את אגרסיות ההסבריות שלי לכאן.
      זה ביטוי אמריקאי ידוע "to cut the mustard". המקור לא ברור לחלוטין, אבל ההסבר האהוב עליי הוא שטיב חרדל היה מקושר לאנרגיה וריגוש. "לחתוך" יכול להגיד גם "להציג", ככה שהפירוש הוא – "להציג סטנדרטים גבוהים ואנרגיה".
      בעברית הביטוי לא באמת קיים, אבל מעוברת בכל זאת, כמו "עושה שכל" ו-"עושה את הקבוצה".

      1. להקיא מאנשים שלא מעריכים השקעה עצומה של אחרים. אין לכם משהו נחמד להגיד? תסתמו.
        כפיות טובה זה באתרים אחרים, לא כאן.
        הכותב מוכשר ושנון ועולה עליכם פי כמה כבר בגילו הצעיר.
        לכו מפה.

  12. דגיגונים כרישים הלברונס, ועוד מצחיק נהדר ומצוין, מחדשים
    את השפה תמיד באתר המופלא הזה.
    יונתן שיהיה ברור חד משמעית אתה כותב אדיר והרי חפרנו לך על כך רבות
    ותמיד חושבים שאתה כתב מצוין,
    סכים עם מוטי (אהבתי על האינדיאנים והפרושים, מת על האינדיאנים)
    ועם שם נחוץ (שיהיה נחמד אם תכתוב שם) אהבתי גם עונה שעברה
    את תגובותיך.
    פה הכתיבה היא בהתנדבות,
    אם הרמה פה לא טובה מומלץ אתר וואן לתותחים ורצניים בלבד לא כמוני
    רפה הבנה, תעבור לשם שם תמצא את הרמה הראויה לך
    סאלם לסלים סלמאת

  13. *יונתן שגב כולם יודעים שאתה כתב ענק ויצירתי מאד.
    תודה רבה על התענוג שאתה מפנקנו תמיד בכתיבתך המושלמת.

  14. בזמנו, Berch כבר תהה על קנקנו של הביטוי "לחתוך את החרדל",
    (בעקבות פוסט של מנחם)
    בבקשה:

    to cut the mustard בדרך כלל בשימוש בשלילה
    doesn't cut the mustard = לא מספיק
    (לא "חריף מספיק" לביצוע המטלה)
    המקור לא ידוע, כנראה שיבוש של ביטוי צבאי שמתחרז:
    "to pass muster" שמשמעותו – לעבור בהצלחה מסדר צבאי.

    ההופעה הראשונה של הביטוי "to cut the mustard" שאני מכיר בתרבות הפופולרית (מאוחר בכמה שנים מהדוגמה של הופעת הביטוי בעיתונות)
    היא בסיפור "Heart of the West" של או. הנרי:

    "טבעי הכתיב לי את ההתמכרות למנהג של לגלות מקומות מובחרים בהם לאכול.
    אז חיפשתי מסביב, ומצאתי מקום פוטנציאלי שממש 'חתך את החרדל'."

    מתוך "The Gift of the Magi and Other Stories" מסדרת
    World's Best Reading בהוצאת Readers Digest .

    (נסיון כושל לתרגום של או. הנרי.
    למיטב ידעתי הסיפור לא תורגם לעברית מעולם.
    חבל, כי אז היה תרגום ל-cut the mustard)

      1. אתה עד כדי כך משועמם שאתה מחפש תשומת לב ב-4 לפנות בוקר???
        שחרר, כאן מתעסקים בכדורסל ובזוטות. אני בטוח שלא חסרים מקומות אחרים במרשתת, שם הסגנון שלך מתאים בדיוק.

          1. רבין, התגעגנו.
            אז שוב החלפת שם אחרי כל השטויות שכתבת לפני כן?
            (אבל אתה חייב לשפר את הרפרטואר, נסיונות ההקנטה שלך קצת משעממים)

    1. אתה יודע מה הדבר הכי גרוע בלאהוד את הסאנס?
      זה שהקבוצה שאני הכי שונא היא המועדון הכי מצליח ב-NBA ב-2 העשורים האחרונים.
      הלוואי עלי "צרות" כמו שלכם…

  15. וואלה אני שמח שהספרס הפסידו….כאלה לוזרים שזה מפחיד
    פופוביץ מנהל משחק בינוני ומטה . חמישיות הזויות וניהול דקות של ילד מפגר .
    לא הספיק לו משחק 6 מול מיאמי ב2013 והוא שוב מוציא את דאנקן במהלך האחרון . מה קשור ווסט ב5 יטמבל ??? כזה מקובע ושמרן .
    מה הקטע להתעקש על פארקר ??? 4 איבודי כדור רצופים ב5 דקות האחרונות . כזה נוראי טוני פארקר למרות השלשה .
    דני גרין מביך עם יכולת כדרור של יניב גרין .
    למרקוס לא פוגע בכלום ולא שומר על אף אחד .
    בעעעעעעעע זזתי להקיא

    1. כן הספארס לוזרים..
      אתה חי במאדים ? שכל נשאר בבית?
      ספארס לוזרים הרבה זמן לא שמעתי כאלו שטויות

    2. זה מניה דיפרסיה רגילה של אוהד שמאוד אכפת לו!
      אל תדאג, הספרס תמיד מתחילים ככה ככה, ומסיימים את השליש האחרון של העונה עם 75+ % נצחונות.
      אני לא דואג להם, להפך לקראת סוף העונה אני הולך להתבאס שוב מכמה שהם יהיו טובים

  16. פורוזיגניס הפולני של מנחם הולך להיות השחקן הכי טוב בדראפט זה ובחמש שנים האחרונות בוודאת- זכרו מי אמר לכם את זה ראשון.

  17. גיא , אני לא יודע אם תאמין לי אבל ב20 שנים האחרונות היו לי יותר רגעי סבל מרגעים מאושרים . בכל היקר לי .
    אני מוכן להישבע שידעתי שהם יפסידו את המשחק הזה . אני כל כך מכיר את הנאיביות הזאת את השמרנות המעיקה של פופוביץ .
    למרקוס כרגע זה שחקן חילוש . הוא מחליש את הקבוצה .
    דיוויד ווסט נראה כמו ג'ף איירס של השנתיים האחרונות .
    אני לוקח את פאטי לפני טוני כל יום בשבוע .
    הספרס פראיירים מידי בשביל לקחת אליפות

    1. יואל לך לישון בובו כבר. מאוחר לתינוקות כמוך, אם אבא שלך יכנס בטעות לחדר ויראה אותך ער הוא עלול( להפליא (גיא?) מכותביו בך )(גיא?)

  18. יאללה יואל , אתה משעמם כמו תחת . בובו שמובו קקי.צהוב.
    הילד בן שלוש שלי מקלל יותר בחן ממך, אתה פשוט מטומטם עם קבלות!!
    האמת שאני די בטוח שאתה והאסטבן זה אותו בנאדם- לפי מנת המשכל הנמוכה המשקפת מהתגובות של שניכם. או שיש פה הסתברות שסטטיסטית לא הגיונית או שאתם אותו אינבציל

  19. הפתעה אדירה באוקלהומה.
    הת'אנדר עם 0 סלי שדה ב-5 הדקות האחרונות.

    קורי ג'וזף הוא האחראי הראשי למהפך,
    יש לי את הרושם שעוד יתגעגעו אליו בקבוצתו הקודמת.

  20. למה אני לא סובל את יוסטון? בין היתר בגלל האוהד דרקסלר.
    oh no, tere was nothing there
    אחרי שניה רואים שהילוך החוזר שכן היה ואז הוא סתם שותק

    1. צריך לדעת איך למכור עבירה.
      ההצגות הדרמטיות של התמוטטות כמו מגדל קלפים (לברון) או התעופפות כמו עלה נידף ברוח (דוראנט) כבר לא עובדות כמו פעם.
      פול הולך על אנדרסטייטמנט – על המבט הנוגה, הדמעה בזווית העין –
      לשופטים אין ברירה אלא לרחם…

  21. גולדן סטייט לא משחקת את המשחק הרגיל שלה,
    הרבה יותר משחק פנימה לתוך הצבע,
    שליבינגסטון מנצל את יתרון הגובה שלו לפוסט אפ על השומר הנמוך שלו.

    1. אולי המאזן חיובי, אבל הכדורסל שלילי
      (ואת זה אני כותב אחרי שהסאנס הם הקבוצה היחידה שראיתי כל דקה שלהם העונה)

  22. מישהו כתב איפשהוא שהלוחמים יותר מידי תלויים בקרי אבל גם מול יוסטון וגם עכשיו אנחנו רואים שיש שם יופי של קבוצה שקרי הוא "רק" הדובדבן שלה

  23. חשבנו שהצמרת של המערב נהייתה שיוויונית יותר אבל תכלס זה נראה פלאשבק של עונה שעברה, גולדן סטייט מעל כולם והיחידים שיכולים להתמודד איתם הם הספארס, וגם זה לא בטוח…

  24. לא ראיתי את המשחק ואני מבין מהתגובות שטורונטו הרשימו וגם אני חושב ששני הדאמרים (דה-רוזן וקארול) וניצוח של קייל לאורי זה מתפתח למשהו קטלני, אבל יכול להיות שגם השופטים שדדו את OKC? כי רק לפי הסטטיסטיקה. אני רואה משחק מסודר, הרבה מסירות (16 אסיסטים לראס, וסה"כ 26, לעומת 12 סך הכל לראפטורס), בערך שויון בריבאונדים, אבל פשוט הראפטורס קיבלו המון שריקות. הם הלכו לקו 39 פעמים, לעומת 14 של הרעמים. שתי הקבוצות קלעו יפה מהקו, אבל זה אומר שהראפטורס קיבלו יתרון של 20 נקודות רק מזה.זה נראה שכל אחד שם קיבל כדור, נכנס פנימה, וקיבל שריקה וזריקות. ככה זה באמת היה במשחק?

    1. ההיפך.
      ברבע הרביעי אוקלהומה קיבלו המון שריקות לטובתם, כולל 2 טכניות
      (למעשה ב-5 הדקות האחרונות, כל הנק' של הת'אנדר הגיעו מהעונשין)
      הסיבה להפרש בעבירות היא סגנון המשחק –
      ב-3 הרבעים הראשונים הת'אנדר זרקו מלא ג'אמפ שוטס. ולכן לא נשרקו הרבה עבירות לחובת טורונטו.
      (טורונטו זרקו במשחק רק 14 פעם מה-3, והשחקנים שזרקו הרבה מהעונשין תקפו את הטבעת במקום להסתפק בג'אמפ שוטס)

  25. באיחור אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא… פריוויו משובח ביותר! ממש כיף לקריאה עם איזון בין הנתונים לקריאה השוטפת… ממש תענוג!
    אתמול היה לי יום עמוס ולא יכולת לקרוא אבל הייתי חייב לקרוא גם אם זה אחרי המשחקים..

  26. גם אם ג"ס, קליפרס מוכיחים שהם רייל-דיל. קבוצה חזקה. אני ניבאתי להם מקום 4 במערב, אבל ייתכן שהערכתי אותם בחסר (כמובן שקשה הלעריך היטב לאחר 5 משחקים בלבד).

    1. לגמרי. לא אופייני לפול להחטיא מהקו ועוד שניים. היה לא ממש מאופס בחצי השני עם כל הבעיית עבירות.
      למרות הכל, קליפרס מפסידים לווריורס, בחוץ כשהם בתקופה הטובה ביותר שלהם, כשפול בחוץ בגלל בעיית עבירות (גם קקארי ברבע הראשון יש לומר) על 4 הפרש (כמו שהימרתי רק טעיתי בצד המנצח) ולמרות דוק ריברס שפשוט חושב שהוא מאמן רק חמישה שחקנים ולכל האחרים אומר להם לזרוק חופשי (חייבים לעשות טרייד על קרופורד לדעתי, מת עליו כשחקן אבל כרגע אין בו יותר מדיי צורך ולדעתי יותר מזיק ממועיל לקבוצה. כל הספסל חוץ מריברס עם 10- ב+/-).

      1. לקרופורד עדיין יש צעד ראשון בלתי עציר,
        אבל האסיסט וחצי שלו למשחק, כאשר הכדור כל כך הרבה זמן אצלו ביד –
        זה בעיה.
        קבוצה ששואפת להתמודד על אליפות צריכה שחקן שעולה מהספסל ומסוגל לעזור לחמישייה השנייה להיות פרודקטיבית.
        וקרופורד הוא לא שחקן כזה.

          1. יש מספיק שחקנים טובים מהספסל של הקליפרס. לפחות פוטנציאל.
            הבעיה זה המאמן…
            החמישייה של הקליפרס הובילה את הליגה שנה שעברה במדד ה+/- והספסל כיכב בתחתית. גם שנה שעברה היה ספסל סביר ביותר ולא הייתה הצדקה לזה.
            ריברס הוא עדיין הבעיה לדעתי. קרופורד עם כל ההתפוצציות שלו מהספסל, יוצר יותר מדיי התקפת בידודים במשחק וזה בעיה. בטח עם כל כך הרבה שחקנים שרוצים את הכדור.

  27. קארי עם רבע רביעי גדול אחרי שבארנס החזיר את הלוחמים למשחק קארי משם עם 3 או 4 שלשות לפחות 2 מהם היואוף דה דריבל בערך מ 30 פיט

כתיבת תגובה

סגירת תפריט