מכתב לגולשים, כולל הטור היומי של הדוק

הי לכולם ממנחם:

הליגה התחילה בבום אחד גדול. אני כאן בתוך הליגה כבר 54 שנים, ואני אומר לכם בבטחון שלא זכורה לי פתיחת ליגה כה מרתקת וסוערת. מיד, וללא אזהרות מיוחדות, כל הקבוצות קפצו אל תוך מים סוערים כאילו אנחנו כבר לפני הפלייאוף. אף אחד לא צריך היה חבלי לידה ואיש לא היה זקוק לחימום מיוחד. הסערה והמתח התחילו מיד, מהשריקה הראשונה.

ראסל ווסטברוק, קאווי לנרד, בלייק גריפין, ג'ף טיג, אהרון גורדון, ג'סטיס ווינסלו, קריסטפס פורזינגיס, קובי בריאנט בחצי משחק, ורבים אחרים מיד הראו כושר משחק של אמצע עונה, וכמעט כל המשחקים היו טובים עד טובים מאד. נקווה רק לעונה עם מעט פציעות, ועונה של כדורסל נטו.

אני מרגיש את אותה אנרגיה כאן באתר. הפוסטים, התגובות, ההשתתפות בבלוגים החיים, והתוספת של מכבי ת"א ביורוליג – הכל 'מרגיש' נהדר, התוספת של הפוטבול של גיא היא שדרוג גדול לאתר והתקווה היא שיותר ויותר גולשים ייכנסו לעניין הפוטבול כי כשתיכנסו – תידבקו בחיידק ולא תהיו מסוגלים לצאת. ועתה גם התוספת הנהדרת של איל במשחקי ניקס ונטס נבחרים מדי פעם כשזמנו מהעבודה ולימודים מאפשר לו! הופס אושר ע"י הליגה כגוף מדיה הראוי לאקרדיטציות, ומעתה אם מישהו מכם מגיע הנה לחוף המערבי או לכל חור אחר – הסיכויים להשיג אקרדיטציה הם גבוהים.

רועי כתב היום בפריוויו "בלוג חי". מעתה אין צורך לציין זאת. אני יודע כבר למפרע שישנם כמה חלבנים באתר שלא ישנים בלילות, ואני כמעט תמיד נמצא במשחקים דרך הטיווי, אז 'בלוג חי' תמיד קיים מעתה ועד המשחק האחרון של הפלייאוף.

אני מתחיל היום ועד סוף העונה בטור חדש שאקרא לו "הטור היומי של הדוק". זה יהיה טור יומי בנוסף ל-'מעורב' והדברים האחרים שאני עושה. קורים כאן כל כך הרבה דברים שחשבתי שטור יומי (קצר בד"כ) על נושא חשוב יהיה שידרוג נוסף של האתר.

ז"א שכל יום על הגולשים להסתכל על לפחות שתי השורות הראשונות של המשבצות כי יהיו לנו ימים עם כתבות חדשות לשתי שורות של משבצות לפחות.

אני מרגיש צורך לכתוב מילה או שתיים על הגולשת היחידה שלנו, ג'וגו'. אני כמעט בטוח שהיא מחממת את לב הרבה גולשים ולא רק את שלי. היא מבינה כדורסל, כותבת תגובות לעניין, יש לה חוש הומור, וכיף לשמוע ממנה. תגובותיה מוסיפות אור וחן לאתר. הלוואי רק שהיא לא היתה היחידה. יש לנו אלפי כניסות ליום (לפעמים מעל 10,000) ואיך זה שהיא הגולשת היחידה שמשתתפת? כיצד מעודדים גולשות אחרות להגיב? כנראה במה שאני עושה עכשיו.

המשיכו להגיב כי זה ה-REWARD היחידי שיש לנו אנשי הצוות הכותבים. כולנו מתנדבים, וחשוב לכולנו לדעת שאנשים קוראים אותנו, ויש להם מה לומר בנידון, לטוב או לרע.

ודבר אחרון, צרוף תמונה לשם הגולש מוסיפה צבע לתגובות. הדבר פשוט וקל ביותר ע"י כניסה ל-gravatar.com והתהליך פשוט ביותר. חשוב רק לבחור באופציה "G" ולא "PG".

שתהיה לכולנו עונה מעניינת ומיוחדת במינה!

תודה שהקשבתם

מנחם

**********************

הטור היומי של הדוק: קריסטפס פורזינגיס

 

 

אני זוכר בברור מחלט את האכזבה ושריקות הבוז של אוהדי הניקס כששמו של כריסטפס פורזינגיס נקרא בבחירה הרביעית של הניקס בדראפט האחרון.

וכשהלטבי הזה התרומם מעל כסאו באולם הדראפט, וכולם ראו איטריה בגובה 2.23 מ', שריקות הבוז התעצמו אף יותר. כל אוהדי הניקס תארו לעצמם שון בראדלי מס' 2 (האמת חייבת להיאמר ששון בראדלי הפך לשחקן NBA לגיטימי שתרם לכל הקבוצות בהן שיחק!).

אני מוכן לצאת עם הצהרה כבר אחרי שני המשחקים הראשונים שראיתי אותו: הבחירה הזאת של הניקס תצדיק את עצמה, ותהפוך לבחירה שאולי תתברר יום אחד בעתיד כ-"הבחירה שהחלה את המהפך החיובי של הניקס לאליפות".

אמש נגד אטלנטה הניקס נפלה לערב של 'פאנק'. אולי זה היה טבעי אחרי הערב הנפלא במילווקי יום לפני. אני רואה בעיני את הפרונט-ליין של כרמלו אנטוני, פורזינגיס, ורובין לופז משחק כשווה בשווה עם כל פרונט-ליין אחר בליגה. זהו פרונטליין של 2.07 מ', 2.23 מ', ו-2.15 מ', וכשכרמלו יתחיל לשחק כפי שהוא יודע השמיים הם הגבול.

אבל לא על הפרונטליין אני רוצה לדבר. אני רוצה לדבר על הלטבי בן ה-20 הזה שתנו לו עוד איזה 20 משחקים, ותראו את הביג-מן הגבוה האמיתי האתלטי ביותר, מהיר ביותר, זריז ביותר, ופיקח ביותר

לי זכורות בעיקר 45 השניות של משחק אמש כשפורזינגיס חטף מסירה של אל הורפורד, התחיל בספרינט במעלה הפארקט, עשה SPIN מסביב האול-סטאר פול מילסאפ שלא הבין מה היכה בו, והתעופף לדאנק יפהפה. כמה שניות אח"כ פוזינגיס חטף עוד כדור, היטעה את כל שחקני אטלנטה (ואת צלם הטיווי שהחמיץ את התרגיל) ושעט לעבר הסל עם מסירה מצויינת לסל קל.

לא היה לו משחק גדול. 4 מ-10 ל-10 נק' ו-10 ריב' באיזה 25 דקות משחק.

אבל – כפי שאיל שלנו תאר – כשהוא התלבש אחרי המקלחת עם עניבה וורודה ומטפחת מהודרת מתאימה בצבעה, ראית כוכב. ראשית, רואים בברור שהסטייקים של ניו יורק הוסיפו מסה על הלטבי במקום הכרוב ותפוחי האדמה בניכר. שנית, הוא יודע כיצד להתלבש בתפוח הגדול מכולם. שלישית – הוא יודע לדבר ויודע לומר מה שצריך. יש לו כבר AURA  של כוכב.

הוא הגבוה ה-AGILE ביותר הזכור לי. הרבה יותר מדווייט האווארד. כרמלו אנטוני אמר שהוא מהיר ממנו בריצת 40 מטר, 20 מטר, ו-10 מטרים. ז"א שלענק יש זינוק טוב, צעד ראשון מהיר, והספק (POWER) גופני ליצור תאוצה מיידית – עקב האכילס (גיא!) של כל גבוה אחר שאי-פעם שיחק כדורסל.

הוא אמר אתמול משפט שכל כך אהבתי:

“I see the fans are starting to like me, and all I have to do is play hard,’’ Porzingis said.It was amazing,’’ he added about the arena’s atmosphere. “The fans, we were down 15. You have a good play, they’re cheering for you. Down 20, they were still supportive, screaming defense. That just shows they’re behind us and be able to help us win games.’’

בעיקר אהבתי את ה-"אני רואה שהקהל מתחיל לחבב אותי…"

זה אחרי כל שריקות הבוז בדראפט ובמשחקי הפרה-סיסון.

אני רואה במוחי כוכב חדש בעיר, ואם IF YOU CAN DO IT THERE, YOU CAN DO IT ANYWHERE

כפי ששר לנו 'עיניים כחולות' פרנק סינטרה.

.הוא ניכנס אחרי שני המהלכים הגדולים לפאול טראבל וזה היה סיפור הערב.

אבל סיפור העונה של כריסטפס רק מתחיל, ואני צופה לו – ולניקס – עתיד מזהיר. רק קצת סבלנות.

(הנה הקליפ המראה מי הוא הלטבי הזה)

*

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 49 תגובות

  1. קריסטפס נתן שני משחקים עם הרבה פוטנציאל, אבל נכון לעכשיו יש רוקי אחר של הניקס שהגניב אותי-ג'ריאן גרנט. בקצב שהוא משחק הוא יהיה תוך 5 משחקים הרכז הפותח של הניקס, ושחקן של 4 ריב', 6 אס' ו-1.5 חט' ב-26 דקות זה לא רע בכלל. הבעיה היא שאין לו קליעה במיל.

  2. תודה דוק!

    הביטוי עקב אכילס (נקודת החולשה) מקורו במיתולוגיה.
    האגדה מספרת שפרומתיאוס ניבא שבנה של תטיס (החשובה שבנרדיאות) יעלה על אביו. על מנת להגן על בנה אשר רק נולד (אכילס) היא לקחה אותו לנהר הסטיקס (נהר השאול) שם טבלה אותו במימי הנהר על מנת שיזכה לחיי נצח. אבל בגלל שאחזה בעקבו בזמן שטבלה אותו במי הנהר, אכילס נהיה בלתי פגיע בכל גופו – למעט העקב שלא זכה להטבל במימי הנהר.

    אכילס מוצא את מותו בסיום מלחמת טרויה בגלל שנפגע בעקבו על ידי חץ שהורעל בדמה של ההידרה.

    1. אם זכרוני אינו מטעני זה חלק מהאידיליה. אישית יותר אהבתי את האודיסה. היצורים המיתיים בהם פגש אדיפוס בדרףך לביתו כקיקלופ או הסירנות מעניינים יותר מהסוס הטרויאני.

      1. קרוב… איליאדה.
        בגדול, האיליאדה היא הסיפור של מלחמת טרויה (מה שקורה בסרט טרויה אבל עם קצת שינויים מן הסתם)
        האודיסאה היא הסיפור של החזרה של אודיסאוס לאיתיקה אחרי המלחמה.

        1. צודק. נכתב תוך כדי הסחות דעת.
          כותב מחדש:
          אם זכרוני אינו מטעני זה חלק מהאיליאדה. אישית יותר אהבתי את האודיסה. היצורים המיתיים בהם פגש אדיסאוס בדרך לביתו כקיקלופ או הסירנות מעניינים יותר מהסוס הטרויאני.

  3. מנחם תודה על הטור החדש שלך- עוד טור משובח.
    קריסטפס הפתיע אותי מאוד… לא צפיתי שהוא יהיה טוב כל כך והוא ביינתיים התחיל לא רע. הוא בהחלט מתחיל להצדיק את הבחירה אם זאת שהיו טובים אחרים ( סטנלי ג׳ונסון וווינסלו ומודייה ).
    לגבי הפנייה לגולשים- האתר כל תגובה שלכם מוסיפה צבע ועניין אל תתביישו ״לחפור״! כי זה לא חופר.

  4. מי שאוהב מיתולוגיה ופנטזיה,
    דייויד גמל (David Gemmell) כתב טרילוגיה נפלאה על מלחמת טרויה מנקודת מבטו של איניאס (נסיך טרויה), מי שבנוסף לתפקידו באיליאדה של הומרוס, הוא גם נחשב למייסדה המקורי של העיר שברבות הימים תהפוך לאימפריה – רומא.
    ספרי הטרילוגיה הם:
    Troy: Lord of the Silver Bow
    Troy: Shield of Thunder
    Troy: Fall of Kings

  5. ראיתי מחצית מהמשחק של ניו יורק אטלנטה
    הפורזינגיס משחק יפה מאוד בשביל רוקי, גבוה ורזה,
    שזה משחקו השני בליגה.
    הוא יפתח מסה, ילמד את המשחק, ואני מהמר שעוד השנה הוא יהיה שחקן של 12 נקודות ו8 ריבאונדים למשחק.

  6. מסכים עם כל מילה מנחם, כנראה זו הפתיחה הכי מטורפת
    אי פעם שמחזקת את הסלוגן של גיא הנהדר בקשר לנבואה.
    משווה את ההפתעות והאי יכולת לחזות
    לכתיבה המצוינת המענגת האבסולוטית המקסימה הכישרונית
    של האנשים הנהדרים פה באתר כולל הכותבים המגיבים
    והמגיבה שמוסיפה אור וחן.

  7. פורזינגיס היה השחקן האהוב עלי בדראפט האחרון אחרי טאוונס.

    זה בכלל לא משנה איפה הוא יהיה בעוד חודש, חודשיים, או בסוף העונה.
    תחשוב מה אחד כזה הולך להיות עוד 3-4 שנים…

  8. למרות הרצון להודות בהודיה עצומה לכותבים המופלאים
    זה בלתי אפשרי למקד את התודות אלא בהכללה ובהרחבה
    כל מי שהודתי לו אני מודה שוב ושוב ונהנה יותר ויותר
    (ומאות קוראים סמויים שלא כותבים ואני מייצג את דעתם)
    מנחם מכתב יפייפה ונהדר
    האתר הגיע לרמה שבספק אם נוסטרדמוס וליאונרדו דה וינצ'י
    יכלו לחזות.
    באהבה ובתודה ובברכה ובהצלחה
    לכולכם 🙂

  9. פלו ג׳ו מספר 1 באתר , דוקטור מה זה משנה שהיא ליידי ??
    וואלק היא מגיבה בסקטבול יותר טוב משלוש שליש מהגברים באתר ( 66 ושלוש שליש אחוז )

    הלטבי הזה מוצא חן בעייני מומי , רק שיעבור שיעור אצל מומי איך להתלבש זו׳ונגלר אחרת יפול על כלה מברוקלין . שיעור לילה אחד ממומי וכל הסנוביות של האפר איסט סייד יפלו אצלו ברשת

    1. תודה למנחם ולמומי על הפרגון 🙂
      האתר הזה הוא הנאה צרופה. מקווה שיצוצו עוד ועוד מגיבות (אם הפוסטים המגוונים לא יביאו אותן, אז נעלה את מינון התמונות של קווין לאב..)

  10. "כרמלו אמר שהוא מהיר ממנו בריצת 20 40…" – ערימת דונאטס במצב סטטי יותר מהירה ממנו.

    אבל ה סיסטיק פיברוזיס בהחלט עושה רושם טוב.

  11. אהלן, שמי אופיר, אוהד סן אנטוניו מגיל צעיר מעל 25 שנים של אהדה,
    אני צופה במשחקים של סן אנטוניו ככל הניתן והמתאפשר (ענייני עבודה וכאלה). וקורא כל בדל חדשות או אינפורמציה אפשרית על הקבוצה. כמו כן, אוהב מאוד מאוד פוטבול אמריקאי ולצערי חובב את באפלו בילס. מי יתן שלפחות אחת מהקבוצות שאני אוהב תזכה באליפות.

  12. מחזיק אצבעות ל סטפס (האיטריה , כמו הריקוד בהקשות נעליים)
    הפתעה טובה.
    גיא כתבת נהדר על אכילס, בחיים לא חפרת,
    כל מילה שלך היא אכילס ללא העקב,
    מאוהבים בכל מילה שלך כמו שמומי אוהב את החיים שלו (מג'יק)
    מומי ומנחם קורעים עם העניבה של סטפס. 🙂

  13. ברוך הבא אופיר, מומלץ בחום קרא את גיא רוזן הבחור המזוקן
    מהיו היה בתמונה ותהנה מאד לך אחורה למנדי פוטבול והנבואה
    ניתנה לשוטים
    http://www.hoops.co.il/?p=53776
    כותב בחסד עליון ומאד מצחיק.
    יש פה הרבה מומחים לספרס כמו איל רדושקוביץ
    שי אבן צור מאיר אריאל דרור ….
    קח בקלות את מנחם שאוהב לכסח את הדורבנות
    ראה זאת כמשעשע הותיקים התרגלו.
    🙂

  14. היי דורון , מכיר את האתר היטב. מכיר את מנחם עוד מדה באזר ולפני כן – ממעריב בימי חיצים, בונבונים וקרשים.
    דרך אגב – גיא באמת מעולה.

  15. אגב, לכל מי שמתעניין ויש לו קודי (xbmc) מצאתי Addon, שבתשלום מגוחך נותן לראות כמעט כל אירוע ספור שעולה בדעתכם באיכות HD. אם יש מתעניינים אני אכתוב את שם הaddon

  16. אופיר סליחה קראתי ריפרפתי על הגיל ובטעות המח שלי קרא
    בן 25 (סוג של רמאות של המיינד) לאחר עייפות משחייה טובה בים.
    בנוסף גיא רועי דדי ועוד מביאים גם סירטונים מצחיקים

  17. יופי של עדכון. באמת העונה התחילה חזק מאוד. יש הרבה עניין בכל אשר תלך. ימות המשיח הגיעו ויש לנו את גיא שיסביר את הכל
    אה, וגם אני מאמין בפורצינגיס. יש סיכוי שיהיה אולג'וואן קטן כשהוא יגדל (בבקשה שיגדל לרוחב ולא לאורך)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט