מכבי נגד ססארי-מסקנות/אהרון שדה

1.עצם הניצחון: אמנם זה משחק חובה, כי הפסד ביתי לקבוצה החלשה בבית היה סוגר את הסיפור מעשית…לא רק על גודס אלא על מכבי כולה.
בכל זאת לאור קטסטרופת פתיחת העונה, שום דבר לא היה מובן מאליו וניצחון הוא ניצחון שנותן טיפת שקט למערכת ולמאמן (…אבל ממש טיפה ).

2. היכולת: בגדול ססארי היא לא קנה מידה ולא נראה שיש משהו מיוחד לקחת הביתה, וברור שיש למכבי עוד הרבה עבודה….אבל כמו שמאמנים אוהבים לומר עדיף לעבוד אחרי ניצחון.

בריאן רנדל
החזרה שלו השפיעה רבות על המשחק. רנדל בהגנה.

3.הדברים המעניינים והלא צפויים: אז אמנם התוצאה הייתה צפויה ובעיני גם ההפרש פחות או יותר. אבל היו כמה דברים לא צפויים-

א.מכבי ניצחה בהגנה! 63 נקודות מקבוצה שיודעת לקלוע זו הפתעה מסוימת….מי שראה את החצי הראשון מול ירושלים ואת המשחק היום ראה קבוצה שונה לחלוטין ומחוייבת הרבה יותר.

ב.ההרכב של גודס: המאמן " הנחמד" החליט להיות פחות סבלן…אם חשבנו שפרמאר ורוצ'סטי מובילים את הקבוצה עם כוח אש התקפי, הרי שמצאנו עצמנו שוב עם אוחיון הבלתי נגמר,סמית' ורנדל כמובן. שוב מסתבר שכשאתה עם הגב לקיר, אתה הולך על הניסיון ועל הנשמה ולא על השואו טיים…אם תרצו מכבי שהתחפשה לסוג של קבוצת מערב אטרקטיבית, מעין פינקס שכזו (מתקופת נאש) והפכה להיות סוג של קבוצת פלייאוף מזרחית קשוחה.

4. חברים לעת צרה:

היינס
ניסה לנקום במכבי תל אביב ללא הצלחה. מרקיז היינס, הפעם כיריב.

מכבי ואנחנו חששנו מהאקסים של מכבי שמשחקים בססארי (דיוויד לוגאן, ג'ו אלכסנדר ומרקיז היינס) ,חשבנו שהם יתפוצצו כאן וינקמו במכבי. בפועל שלישיית האקסים כל כך רצתה להצליח שהיא ניסתה לקחת את המשחק בכוח.
האקסים קלעו אמנם 26 נקודות במשותף, אבל ב20 אחוז מהשדה (7/35). מרוב רצון לנקום, הם השאירו את מכבי בחיים.

5.המשחק הבא, במברג בחוץ:

זה אמנם קלישאה אך זה סוג של משחק עונה. ננסה לפשט ולהסביר מדוע.
במידה ומכבי מפסידה, הרי שהיא במאזן 3-1 וגרוע מכך עם הפסדים לשתיים מירבותיה על העלייה. (מלאגה ובמברג). לנצח בגרמניה בשנים האחרונות זה לא מובן מאליו ולמכבי צפוי משחק קשה מאד.
לדעתי ניצחון של מכבי והיא יוצאת מהמשבר (לפחות עד המשבר הבא…), ואילו הפסד של מכבי ייסגור את הסיפור של גודס בקבוצה. יהיה מרתק לעקוב במיוחד אחרי ג'ורדן פרמאר, הכוכב הגדול על הנייר שזועזע קשות היום (0 נקודות ב-9 דקות ).

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. תודה רועי .
    דבר נוסף שאני מתלבט לגביו ואשמח לדעתכם.
    לאור כל הקקמיקות שהביאו מכבי לעמדת הסנטר ולאור השחרור של השמן ( סופו ) מהכוכב האדום.
    ובהנחה שמכבי תוכל להחתים אותו במחיר מציעה ( 250-300).
    האם הייתם הולכים על כך ?.
    אני לאחר לבטים אומר כן !

  2. לדעתי בסופו של דבר גודס ילך הביתה.
    מכבי ימשיכו את היכולת הלא משכנת מהסיבה
    שההגנה לא עבדת מספיק טוב. רוצ'סטי לא יודע לשמור, פארמר לא רוצה לשמור, פניני אף פעם לא היה חזק בהגנה ונחלש, לנדסברג למרות היכולת המשופרת בהגנה אתמול בעייתי, סמית מתעלה בהגנה רק כאשר כולם נרתמים ובהתקפה יש בעיות באירגון כאשר אוחיון בספסל.

    1. פארמר לא שומר כרגע והואווירה שהוא נותן לקבוצה מזיקה כרגע. הוא שחקן מדהים אבל כרגע הוא הוא פוגע בשאר הקבוצה וגודס היה חייב לנצח ולכן הוא ייבש אותו

  3. מסכים איתך לגבי חשיבות המשחק בגרמניה. הפסד שם, בטח בהפרש גבוה, יהיה כנראה שווה מקום 4. ואז הבית בטופ 16 יהיה יותר קשה ויסכן הצלבה. לטופ 16 מכבי ת"א תעלה.

    1. מתן אין בית יותר קשה או קל שכן מקום שני ורביעי ישובצו באותו הבית בשלב הבא וכן ראשון ושלישי.
      מכבי לדעתי צריכה לקנות מקום 4 …הפסד בגרמניה ו המקום הרביעי ועצם העלייה לטופ 16 בסכנה מוחשית.

  4. לדעתי וכבר אמרתי זאת השבוע, הבעיה של מכבי היא שאין איזון בקבוצה. ליד פארגו היה את פרקינס שאיזן אותו בהגנה רצחנית. כשפארמר ורוצ'סטי ביחד בחמישיה המשמעות היא ששלושת האחרים צריכים לסגור את החורים שלהם בהגנה. אוחיון נהדר והוא צריך לשחק לצד אחד מהם, וגודס צריך לעשות קומבינציות שונות כדשי למנוע חורים בהגנה וזה לא פשוט. לפחות החזרה של רנדל, והצירוף של אופייבו יסייע רבות, אבל הבעיה שלו שני הגארדים בהגנה נשארת בעינה, וצריך למצוא לה פתרון כדי לקבל מהם מקסימום התקפה במינימום נזק הגנתי. איפה דיוויד בלאט כשצריך אותו 😉

כתיבת תגובה

סגירת תפריט