חמש קושיות בנוגע לסטפן קרי, "השחקן הטוב ביותר בעולם"? / מנחם לס

(ניכנס אל אזור הצבע – גוב האריות – ללא כל חשש)

חמש קושיות על סטפן קרי

הייתי קצת עסוק אתמול בפריוויו ובסקירת המשחקים ולא היתה לי הזדמנות לכתוב את כל מה שאני חושב היום על סטפן קרי. וישנן לי חמש שאלות לשאול עליו:

*שאלה ראשונה: האם סטפן קרי הוא כבר הקלעי הטוב ביותר בתולדות ה-NBA?

*שאלה שנייה: היכול להיות שלא היה אף פעם שחקן מסוגו ב-NBA?

*שאלה שלישית: היכול להיות שהוא הפוינט גארד הטוב , היעיל, והמסוכן מכולם – כולל מג'יק ג'ונסון?

*שאלה רביעית: היכול להיות שלא היה אף פעם שחקן אחר שהצליח לעבור שחקנים, לכדרר לסל עם חדירה, ולקלוע בקלות ובאומנות שהוא עושה זאת, כאילו בסלו-מושיון וכאילו ללא מאמץ?

*והשאלה האחרונה: היכול להיות שהוא היום "השחקן הטוב ביותר ב-NBA"?

ראיתם את 24 הנקודות שלו ברבע הראשון נגד הפליקנס? הראיתם פעם קלות מהן? אני הרגשתי באותן דקות שהנערון הזה שבקושי מתגלח ושבוודאי לא מצליח לעשות יותר מ-10 PUSH UPS וללחוץ יותר מ-40 ק"ג, יכול לקלוע 100 אם הוא באמת רוצה.

סידרת השלשות שלו שכולן באו כאילו בכוונה שניים-שלושה צעדים מאחורי הקשת נראו לי כשלשות הקלות ביותר שאי-פעם ניזרקו לסל.

.אחרי המשחק ג'רי ווסט – בעצמו אינו קוטל קנים (גיא! מזמן לא שאלתי) – אמר משפט פשוט: "Steph Curry is unbelievable. Best long baller that ever was.
*
ג'רי ווסט הוא אחד מחסכני המחמאות הגדולים בנמצא. אני לא שמעתי אותו נותן מחמאה כזאת או דומה לה לאף אחד. למייקל ג'ורדן הוא לא יכול היה כי הוא היה אז חלק מהלייקרס, ועד כמה שידוע לי בין השניים לא היתה אף פעם אהבה גדולה.
*
40 חיצים ו-7 בונבונים ב-29 דקות היו הקלים ביותר שראיתי אי-פעם. טיפת זיעה לא ניגרה מהבנאדם.
*
מצאתי את עצמי שואל שוב ושוב: מיהו הבנאדם הזה? ממה הוא עשוי?
*
הרבה אומרים עליו

*He's the MVP, but not the best player.

אל תצחקו. ישנו קונסנסוס כזה. זוהי הרי ליגה של חיות פיזיקליות שהן  SUPER IMPOSING בגודלן, כוחן, והאגרסיביות שלהן. הן לא אמורות לקחת כסא אחורי לסטפן  כזה עם עיניים כחולות בן לאמא לבנה שכולנו מתים עליה ואב שחור שהיה בעצמו קלעי מעולה שהדבר שהוא אוהב יותר מכל זה לשחק עם שתי בנותיו.

הוא זכה ב-MVP? אבל הוא היה רק חמישי בבחירת ה-MVP'S של המנכ"לים שהכנסתי לאתר אחרי לברון, אנטוני דייויס, קווין דוראנט, ועוד אחד ששכחתי את שמו – בוודאי הארדן. הוא לא  מוזכר באף שיחה כ-"השחקן הטוב בעולם". תואר זה שמור בימינו ללברון. לפני כן זה היה קובי, והבא בתור כבר רשום בספר הספרים: אנטוני דייויס. סטפן קרי לא נחשב בכלל בקטגוריה הזאת והשאלה היא למה. הגבה החמיצה שלשום את 15 מ-16 זריקותיה הראשונות. תקשרו לסטפן את הידיים ותכסו את עיניו והוא לא מחמיץ 15 מ-16 אפילו אם יש לו שילשול בנוסף לאזיקים ומסיכה מכסת-עיניים.

תראו. לברון התחיל כבר בירידה מראש הגבעה. הגבה מנסה עדיין TO FIGURE OUT מה לעזאזל הוא המשחק הזה. קווין דוראנט? מתי תהיה הפציעה הבאה שלו? (אני מקווה בכל לב שלא תהיה פציעה נוספת!). אז למה לא להתחיל לכנות את סטפן "השחקן הטוב ביותר בעולם"? ראיתם באיזו קלות הוא שם 40 שלשום?  מתי אתם חושבים שתראו את לברון עושה זאת? וב-29 דקות? אף פעם! NEVER!

אגלה לכם סוד רק למקרה שלא גיליתם זאת בעצמכם: סטפן ממשיך להשתפר. הכל השתפר אצלו, אבל לפי המשחק של שלשום מה שהשתפר בנוסף לקליעה – אם ניתן להאמין בדבר כזה – היא שליטתו בכדור ההופכת ממש למג'יקל – שליטת קוסם בכדור – וכן יעילות כניסתו לסל, ויכולתו לקלוע מהצבע. פעם הוא היה מכדרר לצבע ואז  זורק כדור החוצה. היום הוא לא חושש לזרוק נגד הענקים, ואם הוא לא קולע סל (הוא קלע 5 סלים מהצבע נגד הפליקנס) אז הוא קולע את צמד הפאולים (היה 7 מ-7 במשחק מהקו).

מה שאני מנסה לומר עם כל המילים האלה שאולי הגיע הזמן לשנות את שתי המילים "BEST SHOOTER" ל-"BEST PLAYER"?

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
78 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
ok
ok
29/10/2015 1:52:45

תודה רבה על עוד מאמר מצוין מנחם! יש רק כוכבית אחת בקייס הbest player של קארי ההיעלמות שלו מרוב סדרת הגמר והיכולת שלו לסחוב קבוצה לבד – כי בוא נודה בזה, כל להתמודד על הmvp עם אחד מהסגלים המשלימים הטובים בליגה

מנחם לס
29/10/2015 2:28:50
הגב ל  ok

יש משהו במה שאתה אומר

Ish
Ish
29/10/2015 6:11:12
הגב ל  ok

רק שלא הייתה שום העלמות שלו. הוצאת הכדור שלו מהדאבל טים שני מטר מאחורי השלוש אפשרה לווריירס לשחק 4 על 3 חצי מהסדרה והיוותה גורם משמעותי ביותר בנצחונם. תוסיף לזה את כל הרגעים שהוא החליט להוציא את הסכין ללעשות את העבודה לבד ואולי תבין שהדבר שאמרת פשוט לא היה קיים.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
29/10/2015 7:34:00
הגב ל  ok

לא נעלם ולא נעליים. משך את כל ההגנה של הקאבס אליו. רק על זה ששחקן כמו איגודלה לקח MVP פיינל, מגיע היה לקרי לזכות ב MVP פיינל.

Ish
Ish
29/10/2015 6:04:47

1) צריך לתת לזה עוד זמן אבל אם הוא ממשיך מה שהוא עושה כרגע אז זה יהיה כן

2) כן (למרות שזה די נכון על הרבה מאוד מהעילית של העילית)

3) יכול להיות, אבל נכון לעכשיו לדעתי האישית לא.

4) יש איזה 30 שנה של כדורסל רק בNBA שלא זכיתי לראות אז אני לא יכול לענות על שאלה זו

5) כן, אבל עד סוף העונה יש סדר גודל של חמישה עד עשרה שחקנים שיכולים לשנות את זה(ושניים מהם משחקים באותה קבוצה)

רן הנרגן
רן הנרגן
29/10/2015 6:14:41

קרי מבצע דד-ליפט של 400

מתן גילור
29/10/2015 7:04:30

לדעתי, השחקן הטוב בעולם, כמעט תמיד, יהיה עילוי בשני צדי המגרש.
כך היה ג'ורדן. כך היה דאנקן. כך היה קובי. כך ג'יימס. כך דיוויס.
אז אלא אם אתה באמת דומיננטי ברמות היסטוריות מבחינה התקפית ולא בטופ ההגנתי (שאק) – מה שקרי טרם הוכיח שהוא – בשביל להיות הטוב בעולם הוא צריך לשפר את ההגנה.

עידו גילרי
עידו גילרי
29/10/2015 11:06:51

קרי שחקן הגנה טוב בהרבה מהקרדיט שהוא מקבל.
הוא אמנם לא ברמות שגל ג'ורדן או לברון אבל בהחלט שחקן הגנה טוב. נראה לי שהסיבה לכך שהוא לא נתפס ככזה קשורה ישירות לממדים הפיזיים שלו.

מתן גילור
29/10/2015 12:30:12

כריס פול.

עידו גילרי
עידו גילרי
29/10/2015 13:09:13

מה שהתכונתי הוא לאיך שהוא נראה פיזית. תשאל את רוב האנשים והם יגידו שפול נראה שרירי. קרי לעומתו נתפס כרזה ו"חלש".
בפועל קרי מוריד את אחוזי הקליעה של השחקנים מולו יותר ממה שפול עושה. כמובן שהרבה מזה קושר גם לאיך שהווריורס משחקים הגנה לעומת הקליפרס אבל עדיין סטף קרי הוא שחקן הגנה טוב ואפילו יותר מזה.
אם נרצה להשוות לקלעי ורכז מחונן אחר אז הוא רחוק שנות אור מהיכולת ההגנתית הלא קיימת של סטיב נאש.

מנחם לס
29/10/2015 16:59:04

הוא שחקן הגנה טוב בהרבה ממה שהוא נראה

א.ב
א.ב
29/10/2015 21:01:23

למה לזלזל בשאק? היה מאד משמעותי בהגנה, תפס המון נפח מתחת לסל וגם היה חוסם טוב.

מתן גילור
29/10/2015 21:03:32
הגב ל  א.ב

לא מזלזל, רק טוען שלא מדובר על שומר בטופ ההיסטורי.

שי אבן צור
שי אבן צור
29/10/2015 7:31:15

כל מה שאני יודע זה שמעולם לא ראיתי שחקן כמוהו
הוא השחקן הכי מהנה לצפיה בפער גדול משאר הליגה
בנוסף לזה הוא גם מעמיד מספרים מעולים והוא אלוף

הקומבינציה של כל זה הופכת אותו למועמד טבעי להיכנס לדיון של "מיהו השחקן הטוב בעולם". וזה לגיטימי לחשוב שהוא כזה

גלעד
גלעד
29/10/2015 7:41:06

*שאלה ראשונה: האם סטפן קרי הוא כבר הקלעי הטוב ביותר בתולדות ה-NBA?
מכל בחינה סטטיסטית אין ספק
הוא חייזר
*שאלה שנייה: היכול להיות שלא היה אף פעם שחקן מסוגו ב-NBA?
*שאלה שלישית: היכול להיות שהוא הפוינט גארד הטוב , היעיל, והמסוכן מכולם – כולל מג'יק ג'ונסון?
על אלו לא יכול לענות כי לא ראיתי אף אחד מהם משחק
מה לגבי סטוקטון? (לאלה שכן ראו)

*והשאלה האחרונה: היכול להיות שהוא היום "השחקן הטוב ביותר ב-NBA"?
בלי ספק שצריך לשקול את מועמדותו ברצינות

אוסיף שכמו שכתבו אתמול בדיון החי גם אם הקליעה לא הולכת לא הוא גם אחד המוסרים הטובים בליגה ככה שהוא מאיים בכל דרך אפשרית מכל טווח ומול כל שומר

גלעד
גלעד
29/10/2015 7:41:41
הגב ל  גלעד

מאמר מצוין תודה רבה תענוג על הבוקר 🙂

צביקה
צביקה
29/10/2015 7:55:16

*שאלה ראשונה: האם סטפן קרי הוא כבר הקלעי הטוב ביותר בתולדות ה-NBA?
בהחלט כן. לדעתי יש על זה כבר הסכמה רחבה.
*שאלה שנייה: היכול להיות שלא היה אף פעם שחקן מסוגו ב-NBA?
זה די ברור. משתי סיבות: מה שענינו לשאלה הראשונה כבר אומר את זה. אבל השילוב של קלע עילאי שזורק הרבה עם רכז מחונן, שיודע איפה כל אחד נמצא על המגרש ומשתמש בזה, זה גם חידוש. נכון שנאש היה צלף, אבל קארי זאת רמה אחרת.
*שאלה שלישית: היכול להיות שהוא הפוינט גארד הטוב , היעיל, והמסוכן מכולם – כולל מג'יק ג'ונסון?
הזמן יגיד. עוד 2 טבעות ויכול להיות שכולם יסכימו עם זה.
*שאלה רביעית: היכול להיות שלא היה אף פעם שחקן אחר שהצליח לעבור שחקנים, לכדרר לסל עם חדירה, ולקלוע בקלות ובאומנות שהוא עושה זאת, כאילו בסלו-מושיון וכאילו ללא מאמץ?
יש מצב. יש כמה אלמנטים בקליעה שלו שמעולם לא ראינו כאלו עם כזאת יעילות.
*והשאלה האחרונה: היכול להיות שהוא היום "השחקן הטוב ביותר ב-NBA"?
האמת שכן. העונה שעברה הייתה שלו לגמרי (אומר זאת כך – ללא איגודאלה יכול להיות שג"ס גם הייתה זוכה בסדרה. ללא קארי אין סיכוי. he is the real MVP ), בכלל שמסתכלים על המספרים שלו בפלייאוף כולו (28.3 נקודות, 6.4 אסיסטים, 5 ריבאונדים ו2 חסימות, ואחוזים של 46% מהשדה, 42% מה-3, ו89% מהקו) אין ספק מה המשמעות של קארי באליפות. ואת העונה הזאת הוא פתח בהצהרת כוונות מאוד ברורה. הוא הולך לקרקס את כל הליגה השנה, ואז כבר לא תהיה שאלה.

מנחם לס
29/10/2015 17:05:47
הגב ל  צביקה

1+

Dalazred
Dalazred
29/10/2015 8:51:34

אני צעיר אז לא באמת ראיתי nba מספיק זמן, אבל לפחות ממה שראיתי התשובה היא כן וגם אם לא אני מקווה שכך זה יהיה. מגיע לילד הזה כל כך הרבה, רק כדי שסוף סוף יהיה בחמשיית כל הזמנים אחד שהוא לא פריק אתלטי.

מתן גילור
29/10/2015 9:21:09
הגב ל  Dalazred

האם מג'יק ג'ונסון פריק אתלטי? טים דאנקן? לארי בירד?

Mbk
Mbk
29/10/2015 10:40:10

אבל הם לפחת מעל 2 מטר
קארי עם המטר תשעים שלו נותן סיכוי לכל ילד שאוהב את המשחק עם חלום להיות שחקן

לברון , דוראנט ,שאק היו יוצאי דופן מבחינה פיזית מה שלא ניתן לומר על קארי

מתן גילור
29/10/2015 12:31:02
הגב ל  Mbk

אולי לך זה נותן סיכוי. לי עם ה-1.79 זה עדיין נחשב בלתי אנושי 🙂

גלעד
גלעד
29/10/2015 12:38:54

מה היה הגובה של סטוקטון?

etayle
etayle
29/10/2015 9:29:09

אני עם דוראנט עד שיתגלה אליי מלאך שיגיד לי אחרת. ואתם בקרוב מאוד תגלו מי השחקן הטוב בליגה

ולדי קוגן
ולדי קוגן
29/10/2015 9:52:52
הגב ל  etayle

+1

guy
guy
29/10/2015 17:27:47
הגב ל  etayle

+100

אחד העם
אחד העם
29/10/2015 10:09:42

בנוגע לסדרת הגמר כולנו יודעים שקשה למדוד שחקן ( גדול ככל שיהיה ) ע"פ סדרת הגמר הראשונה שלו. בשביל להיות מעולה בגמר בד"כ צריך להיות בעל ניסיון בסדרת גמר.
הקלעי הטוב בהיסטוריה – כנראה שאם ימשיך באותו קצב גם לא ישברו את שיאיו …
הכי טוב בעולם? לא. מדיניות המלכת המלכים והנמכת הנכשלים במשחק אחד הגיעה בטיסה ישירה מהארץ לצפון קרוליינה ( למעשה מנחם תמיד היה מעולה בזה…. )
דיוויס עוד ידבר ככ חזק העונה ( מקווה ) וגם חקרי יהיו משחקים חשוכים

captain beefheart
captain beefheart
29/10/2015 10:12:37

מי שלא מזיע, כנראה שלא שומרים עליו כמו שצריך

בלעם
בלעם
29/10/2015 10:26:48

כן
כן
לא
כן
לא

Mbk
Mbk
29/10/2015 10:37:52

האם קארי הטוב בכל הזמנים – כקלעי כנראה שכן אבל לריי אלן ורג׳י מילר יש עדיין סיי בעניין

האם לא היה שחקן מסוגו ? לא היה ובעתיד הנראה לאופק לא יהיה , מעולם לא היה פוינט גארד שקולע מעל 3 שלשות למשחק ב 45 אחוז . הוא בדיוק מסוג השחקנים שמופיע פעם בדור . הוא נמצא ברשימה של שחקנים דוגמאת -בירד,מג'יק ,בארקלי , שאקיל , דוראנט הם בקטגוריות הבלתי משוכפלים . ( קובי מזכיר את מייקל אבל פחות טוב ללא ספק )

דווקא כפוינט גארד הוא עדיין רחוק ממגיק , סטוקטון כי הוא מביא סגנון אחר לחלוטין וטור האסיסטטים שלו קצת נמוך ( סביב 8 למשחק )

לא היה שחקן עם שחרור כדור של סטפן קארי , בטח שלא ברמת דיוק כזאת . הוא אמן אומן מיומן זה משהו ששייך רק לו

האם הוא הכי טוב שיש ? אני לא בטוח שיש הרבה גי אמים שהיו בוחרים בו ראשון לבנות קבוצה סביבו אבל יחד עם דוראנט ולברון הוא בטופ של הטופ כרגע . אם שופטים לפי החצי השנה האחרונה הוא מספר 1

צביקה
צביקה
29/10/2015 13:04:09
הגב ל  Mbk

מידן, ריי אלן ורג'י מילר יכולים לחשוב שיש להם סיי. קארי כבר מחק אותם מהמקום הראשון (והשני במקרה של אלן) בטבלת השיאים של השלשות בעונה רגילה ובפליי-אוף והשאיר אותם מאחור, כשהוא עושה זאת באחזוים יותר טובים מהם. הוא הקלע הטוב שהיה מעולם וכבר אין על זה ויכוח.

עגל
עגל
29/10/2015 13:39:23
הגב ל  צביקה

צביקה המשחק השתנה. קרי זורק היום שלשות יותר מקבוצה שלמה בתקופת שנות ה-90 (לגבי האחוזים כל הכבוד לו)

מנחם לס
29/10/2015 17:03:10
הגב ל  עגל

צודק! היום המשחק הפך למשחק של שלשות

צביקה
צביקה
29/10/2015 20:31:04
הגב ל  מנחם לס

זה שהמשחק השתנה, זה בין השאר בזכות רג'י וריי אלן, ויש לי כבוד עצום לשחקנים הללו. זה עדיין לא מוריד כלום ממה שאמרתי. כן זה היום יותר משחק של שלשות, אבל קרי עושה זאת יותר טוב מכולם, ביי פאר.

יניב
יניב
29/10/2015 11:21:41

מסכים עם מידן בהחלט הוא אחד מאלה שבאים פעם בדור.לגבי הכי טוב בעולם אז עדיין צריך לזכור שבסהכ הוא נתן עונה אחת של מצויינות ברמה היסטורית.לברון אם כל כמה שאני לא סובל אותו כבר 10 שנים בטופ,דוראנט גם הרבה שנים עם אותה יכולת.במידה וקארי השנה ימשיך מאותה נקודה של שנה שעברה(ומשחק אחד עדיין לא אומר כלום) אז אפשר יהיה להכניס אותו לדיון של הטוב ביותר כיום.
ורק שיהיה ברור אני מת עליו ביחוד בגלל שאוהדי לברון לא סובלים אותו כי הוא5 מאיים על המלך 🙂

מתן גילור
29/10/2015 12:33:46
הגב ל  יניב

אני מאד נהנה ממנו. כמו מדוראנט כמו מדיוויס כמו מגריפין. (משום מה פחות מתחבר להארדן). זה שאני נהנה מלברון לא מפריע לי בכלל להנות מאותם שחקנים.

עגל
עגל
29/10/2015 12:41:36

גם אני נהנה מכל אלה שמנית ופחות מהארדן. כנראה שהוא משחק פחות יעיל ויותר שכונתי

סטפן
סטפן
29/10/2015 11:27:53

לגבי השאלה שלישית: היכול להיות שהוא הפוינט גארד הטוב , היעיל, והמסוכן מכולם – כולל מג'יק ג'ונסון? דבר אחד כבר אפשר להגיד בלי לחשוש שהוא ללא ספק הרכז המסוכן אי פעם (מבחינתי AI הוא שוטינג גארד) לא זוכר רכז שאתה צריך להיצמד אליו עוד לפני שהוא עובר את החצי כדי לא לקבל שלושה מ 35 פיט על הפרצוף חחחחח

Dalazred
Dalazred
29/10/2015 12:35:32

מג'יק הוא פריק בזכות שליטה בכדור שלא תמצא אצל אף שחקן בכזה גובה, טים דאנקן מפורסם בעיקר בזכות היכולת שלו לא להזדקן, לארי בירד הוא באמת לא פריק אבל אני גם חושב שהיכולת שלו היא בעיקר בגלל השכל שלו ועל כן הערכה שלי אליו מאוד גדולה אבל הוא עדיין לא קארי שעושה הכל בקלות מדהימה

עגל
עגל
29/10/2015 12:40:28

ללא ספק הוא יחיד ומיוחד ולא היה אף שחקן כמוהו. הוא אחד מהקלעים הגדולים אי פעם, והכל נראה אצלו קל. בשבילי הוא ודוראנט הם אותו שחקן רק עם גוף אחר – לשניהם יש קלילות בתנועה וזריקה משוחררת עם תנועה פשוטה וחלומית.
בתור פוינט גארד שמרכז את הקבוצה הוא רחוק מאוד מסטוקטון ומג'יק (למרות שגם הם ידעו לקלוע כשצריך).
בואו ניתן לילד עוד כמה שנים להישאר ברמה הזאת ואז נחליט, מה בוער.

דובי
דובי
29/10/2015 12:53:52

בשלושים שנה שאני רואה כדורסל לא זכור לי שחקן שעשה את הדברים בכזו קלילות עם כל כך הרבה כישרון.
הביטוי הכי מתאים לצורת המשחק של קארי הוא finesse. יופי.. ריקוד… פשוט שירה בתנועה.
ובמקביל, כמו אצל הקלעים הגדולים, חוסר מצפון מוחלט בקליעה ובדרך שבה הוא משחיל אותן מרחוק, ישר לאמצע של הלב.
כל פעם שהמאמן של יותם צועק לו "צא סטפן, תורך" מתחמם לי הלב.

מנחם לס
29/10/2015 17:06:54
הגב ל  דובי

אני אתך!

stringer bell
stringer bell
29/10/2015 13:16:55

תודה רבה על המאמר, נהנתי לקרוא.
קודם כל אציין שאני לא אובייקטיבי כי אני חושב שסטף אגדה ואני מאוהב בו ובמשחקו.
1. לדעתי אין ספק שכן, נתון שאני אוהב להשתמש בו, בשנה שעברה זריקה של סטף מהפינה, הייתה יעילה יותר מדאנק. זה נתון הזוי שמסביר מצוין למה הוא כל כך טוב.
2. נודלתי בשנות ה80 כך שלא ראיתי את כל השחקנים לייב כמו הדוקטור, אבל לדעתי אכן הוא חייזר, עוף מוזר ויצור שלא נראה כמוהו.
3. נולדתי בשנות ה-80 וגדלתי על מייקל, את מג'יק ובירד ראיתי די מעט אז אני לא יכול לקבוע האם הוא טוב ממגי'ק כרכז.
4. ללא ספק לא היה, ומעל הכל הקלילות, החן, הגאונות. מאז מייקל לא התרגשתי ככה משחקן, שירה בתנועה פשוט.
כל פעם כשאני משוטט ביוטיוב אני נתקע ביי לייטס מהפיינלז שנה שעברה, יש שם כמה מהלכים ללקק את האצבעות, כמה שלשות חולות וכמה ספליטים של ההגנה או חיתוך של דלי כאילו היה ילד בגן.
טוב אני נכנס לצפות שוב מזמן לא ראיתי את זה באמת, נהיה לי חשק.
5. לדעתי כן, אבל יש הרבה מועמדים מעולים, בוא נדבר בסוף העונה.

דובי
דובי
29/10/2015 13:20:56
הגב ל  stringer bell

ראית אותו מכדרר בתוך הטראפיק בין ארבעה שחקנים?
זה לא יאומן הדבר הזה… זה פאקינג גלוב טרוטרס…
ופתאום מסתובב ועולה לג'אמפ ורק אז אתה קולט שעוד פעם הוא סחב את המהלך לקשת שלוש.
הדבר הבא שאתה קולט זה צ'אקה וזהו.
איזה תענוג של שחקן.

Ljos
Ljos
29/10/2015 17:14:07
הגב ל  דובי

אני חושב שזו בדיוק הנקודה – הוא פאקינג גלובטרוטר. מהבודדים שהגיעו לרמות האלו (טוב, הראשון באמת היה בגלובטרוטרס). שחקן שכיף לראות והוא גם מצליח בקטע של ההצלחות והכדורסל.

מנחם לס
29/10/2015 17:07:43
הגב ל  stringer bell

המשך להיכנס ולהגיב! תודה

דובי
דובי
29/10/2015 17:42:15
הגב ל  מנחם לס

אמרתי לך שהאלג'וס הזה משהו…

אורח
אורח
29/10/2015 13:21:30

כן. הוא השחקן הטוב בעולם כיום.
זה פשוט קשה קצת לאנשים להבין את זה כי לקח לו קצת זמן להפוך לכוכב על.

not a bad boy
not a bad boy
29/10/2015 14:41:42

תנו לי להציג דברים בצורה יותר פרובוקטיבית, שתסייע להבהרת נקודת הסטף קארי: מי הם המתחרים שלו לתואר השחקן הטוב ביותר כיום!

אני טוען שדרים טים עדכנית של היום, לא הייתה צריכה משחק שביעי מול זו של מייקל. כן כן.

תחשבו על קארי בפוינט, הארדן לידו, לברון בסמול, דוראנט סטרץ' פור, והחד גבה בסנטר, כשמהספסל מאבטחים כל מיני פסיכופטים כמו ראסל ווסטברוק, בלייק גריפין ודמרקוס קאזינס (הווארד נשלח לגהץ מגבות ולקנות דונאטס).

ואז תבינו איזה קיבינימט זה, מה שקארי עושה לנו מול העיניים.

מנחם לס
29/10/2015 17:08:42
הגב ל  not a bad boy

הדרים טים של 1992 היתה מנצחת ב-20

not a bad boy
not a bad boy
29/10/2015 21:31:31
הגב ל  מנחם לס

חמישיה?

קארי = מג'יק. לכל אחד מהם האיכויות שלו, נכון שאלה של מג'יק נמצאות הרחק במעלה הר האגדות, אבל עדיין.

הארדן בירד. אל תשכח שאנחנו מדברים על בירד בכושר של 1992, לא של 1987!

דוראנט = סר צ'ארלס. בארקלי הוא פריק של פעם בדור, ומנהיג הרבה יותר, אבל הלו! הדוראנטולה לא משחק דוקים עם עצמו בגנון של גיל שנה. זה קווין פאקן דוראנט, גם הוא פריק של פעם במילניום. וכמה שמאלון בעמדה 4 יותר פיזי ממנו, הייתי לוקח אותו ראשון.

חד גבה = רובינסון. שוב. האדמירל יותר פיזי, אבל החד גבה וורסיטלי יותר ולכן מסוכן לא פחות.

וכן הלאה על הספסל.

כמובן, האגו של זאת של היום יגרום לקטטה המונית עוד בעלייה למטוס, כשלברון זורק את דוראנט מהחלון, והחד גבה תולש להראדן את הזקן עם דבק שלוש שניות במקום שעווה. אבל אני יוצא מנקודת הנחה שמצליחים לפתור את האגו הזה, כי גם פעם היה אגו, ראה ערך ג'ורדן ואייזאה תומאס – ואני יוצא כאן מנקודת הנחה שנמצאה דרך לפתור את האגו, נניח לאיים על לברון בהוצאה להורג בכסא חשמלי, בפעם הבאה שהוא משחק הירו בול.

not a bad boy
not a bad boy
29/10/2015 21:49:30
הגב ל  not a bad boy

לעזאזל. נשמטה כאן פסקה באופן שמוכיח בבירור את כל תיאוריות הקונספירציה לדורותיהן, ובמיוחד את שליחתו של אלוויס פרסלי למאדים, כסוכן חשאי של ה-CIA.

אז הנה:

"הארדן בירד. אל תשכח שאנחנו מדברים על בירד בכושר של 1992, לא של 1987!".

not a bad boy
not a bad boy
29/10/2015 21:52:18
הגב ל  not a bad boy

לעזאזל. הנה במילים אחרות:

מייקל יכול להשתמש בזקן של הארדן כסמרטוט לנקיון כלים, לכל היותר.
אבל לברון יותר טוב מלארי בירד של הדרים טים. 1992 לא נמצאת באמצע האייטיז.

Ish
Ish
29/10/2015 22:06:31
הגב ל  not a bad boy

התגובה הזו דורשת פוטושופ של הזקן של הארדן במקום הגבה של דיוויס

LJ
LJ
29/10/2015 15:33:08

"לברון כבר התחיל בירידה מהגבעה" ולפני 4 חודשים מה היה?

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
29/10/2015 15:37:47

עם כל הכבוד לאמא הנהדרת של סטפן ההשוואה למג׳יק חיים של מומי לא במקומה

מנחם לס
29/10/2015 17:09:49

מומי זה שני דברים אחרים. כמו חציל נגד מלפפון

yamani1000
yamani1000
29/10/2015 17:19:39

סדרת הגמר בהחלט מעמידה את זה בספק.

הרי אם קארי > מלברון, אז הייתי מצפה לתבוסה טוטאלית של הקאבס ללא קווין לאב וקיירי איירוינג. לברון לבדו הביא אותם למצב בו האליפות נראתה כמעט ריאלית.
בקיצור, תחליף בין קארי ללברון והסדרה הזו הייתה 4-0 ודאי.

סטפן
סטפן
29/10/2015 18:08:08
הגב ל  yamani1000

אם קר לא היה מתעקש על הנעת כדור ופשוט דורש יותר בידודים של קרי על דלי הסדרה הייתה נגמרת בפחות מ 6 תאמין לי

stringer bell
stringer bell
29/10/2015 17:44:24

היא לא באמת הייתה ריאלית, היה מדובר במקרה של פאטה מורגנה.

דאג קולינס
דאג קולינס
29/10/2015 17:56:46

על כול התשובות כן. ל ESPN לא הגיעה השמועה על הפנומן.

Ish
Ish
29/10/2015 18:13:17

מי שחושב שקרי שחקן אינו שחקן הגנה טוב הוא אידיוט.

כיוון שמילים והסברים לא משפיעים על דעתם של אידיוטים אלא רק מספרים (וגם זה רק לפעמים) אז…

אני לא אוהב להשתמש בסטטיסטיקות בשביל לטעון טענה אז אני פשוט אציג אותן

חטיפות למשחק – מקום 4 בליגה 2

DWS – מקום 15 בליגה 4.1

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
29/10/2015 18:30:42
הגב ל  Ish

מה זה DWS ?

דאג קולינס
דאג קולינס
29/10/2015 18:43:57

Defensive Win Shares (An estimate of the number of wins contributed by a player due to his defense

מתן גילור
29/10/2015 19:59:23
הגב ל  Ish

אחרוג ממנהגי ואגיב למרות השפה הלא ראויה בה אתה משתמש. הואיל ואני מניח שהתכוונת אלי (ואם לא אז ראה תגובה זו כלא רלוונטית), אני ממליץ על שיפור הבנת הנקרא.
איפה כתוב שקרי לא שחקן הגנה טוב?
לדעתי (והיי, גם לדעת הבוחרים לחמישיות השונות) הוא טרם הוכיח שהוא שחקן הגנה בטופ של הטופ. שלא לדבר על היסטורי. דאנקן הוכיח את זה. גם קובי. גם לברון. לכל אלה בחירות לחמישיות העונה בהגנה. הם עילויים הגנתיים שהוכיחו יכולות הגנה במעמד הכי גבוה שיש מול השחקנים הכי טובים שיש.
קרי, כדי להגיע לשם, עדיין צריך לשפר את האספקט הזה, כי התקפית הקייס קיים.
אם הטיעון הזה הופך אותי לאידיוט, so be it

Ish
Ish
29/10/2015 21:26:02

לא מתן, לא התכוונתי אליך. אתה יכול להרגע.

HOWEVER

אם אנחנו כבר כאן אז על בסיס מה החלטת לקבוע ששחקן כלשהו הוכיח שהוא עילוי הגנתי?

על מעל מחצי מהאנשים שציינת בתגובתך שמעתי אנשים מקוננים שאינם יותר משחקני הגנה ממוצעים שהתפיסה לגבי היותם מגינים טובים היא לא יותר מההיפ תקשורתי. אישית אני לא מסכים עם זה אבל אני גם לא בטוח שאני מוכן לקרוא לכולם ברשימה מגיני על. להיות מגן על זה לא תמיד היכולת להיות כזה אלא גם המוכנות והקשיחות המנטלית לעשות זאת פעם אחר פעם.

קרי הראה בשנה האחרונה שהוא בהחלט מעל הממוצע בצד הזה של המגרש. בהתקפה הוא פנומן. בסה"כ התרומה הכוללת שלו היא חיובית בשני הצדדים. אז הוא לא טוני אלן, קאווי לאונרד או פול ג'ורג'(גם לברון לא וגם מייקל לא היה) זה לא מונע ממנו להיות השחקן הטוב ביותר. ואם יום יבוא (הוא לא) ויהיה שחקן שיקלע 30 זריקות במשחק ב100% מהשדה ומוסר 15 אס' תוך כדי שכל מה שהוא עושה בהגנה זה נושם והולך ליד שחקנים אחרים, אז תהיה בטוח שהוא עדיין יהיה השחקן הכי טוב בעולם, בין אם הוא עומד בציפיות האסתטיות שלך ובין עם לא.

עוד נקודה שחשוב שתכיר בה. אין יותר הגנות שיכולות להצליח על בסיס יכולות אישיות בלבד. כל הגנות הNBA היום חייבות לתחזק רמות תאום אדירות בשביל להצליח. לשפוט שחקני הגנה היום זה עולם אחר מלשפוט שחקנים בעידן שכולם שמרו אישית ומדי פעם הגיע עזרה. לניות שחקן הגנה היום זה להבין את הסכמה ההגנתית של הקבטצה שלך, לבצע אותה במיומנות. הרבה יותר קל לזהות שחקנים שהולכים לאיבוד ונכשלים בזה מכאלה שעושים את תפקידם מעולה אבל לא נמצאים במצבים בהם יש להם הזדמנות להוציא לפועל מהלכי הגנה שנכנסים להיילייטס(גג לשחקן בדרך לדאנק או חטיפה מול שחקן מכדרר בחצי מגרש). לפעמים להיות שומר טוב זה פשוט להגיע למקום הנכון בזמן הנכון ולהפריע מספיק קצת לשחקן ההתקפה כך שהזריקה שלו לא תצא חלק(וזו רק דוגמה אחת).

מתן גילור
29/10/2015 21:33:00
הגב ל  Ish

בגדול, אין לי אלא לשלב בין 3 דברים: בחירות לחמישיות ההגנה (למרות הפוליטיקה), סטטיסטיקה (למרות שהיא יותר בעייתית בהגנה), מראה עיניים ניתוח לוגי (למשל, עם איזה שחקני הגנה הוא משחק כדי להשיג את ההישגים ההגנתיים).
ג'ורדן זכה בשחקן ההגנה והופיע בחמישיית ההגנה 9 פעמים. אז נכון שיש גם פוליטיקה בבחירות הללו, אבל זה על בחירה לפה או לשם. לא על 9!
נכון שהוא לא היה שומר מרחבי טוב כמו פיפן או לברון, אבל הוא היה שומר אישי טוב מהם. לדעתי, שומר הגרדים הטוב ביותר שיצא לי לראות.
גם לברון עם 5 בחירות לחמישיית ההגנה הראשונה ועוד אחת לשניה.
ואלה שחקנים שהם גם מרכז ההתקפה של קבוצותיהם (בניגוד לגו'רדן (דיאנדרה) או גרין שמתרכזים יותר בהגנה).
בשקלול כל אלה, אני טוען שהם בטופ ההיסטורי והוא לא. זה לא אומר שהוא לא יהיה, אבל לא ביכולת הנוכחית.
וכן, הוא אחלה שחקן הגנה.

מתן גילור
29/10/2015 21:33:37

יצאתי טמבל – 4 דברים…מראה עיניים וניתוח וגו'.

Ish
Ish
29/10/2015 22:02:52

אני חושב שאתה לא מעריך מספיק את האפקט של זה שיוצא לשחקן כלשהו מוניטין כזה או אחר.

ברגע שיש לך מוניטין של שחקן הגנה בNBA אתה יכול לצאת נקי עם רצח. ולא מעט שחקנים חיים ככה בהגנה כיוון שהשופטים "יודעים" שהם שחקני הגנה ואז הם נותנים להם מרחב גדול יותר בכמות המגע שהם מאפשרים להם או כאשר הם לא בדיוק בטוחים מה הם ראו(ובכדורסל זה קורה הרבה מאוד) הם מניחים שבגלל מוניטין זה לא הייתה עבירה. לעומת זאת שחקן עם מוניטין של שחקן הגנה גרוע יכול לעשות את אותו דבר ולקבל שריקה לפאול, ואפילו מעבר לזה, כבר ראיתי מספר לא מבוטל של פעמים ששחקנים בעלי מוניטין הגנתי רע חטפו שריקות לעבירות שלא היו ולא נבראו.

זו המציאות. תיקח שני שחקנים זהים שמשחקים הגנה ממוצעת, תתחיל לספר לכולם שאחד הוא שחקן הגנה מצויין והשני הוא שחקן הגנה גרוע ואפילו ששניהם משחקים את אותה הגנה אחד מהם יהיה השחקן הגנה והשני יהיה החור בהגנה.

הבעיה היותר גדולה הוא שזה פידבק לופ. ברגע שאתה חוטף שריקה על כל דבר כולל דברים שלא קיימים אתה מתחיל להיות חייב לשחק הרבה יותר זהיר ונאלץ לתת לשחקנים עליהם אתה שומר יותר מרחב, ואז כל מצב שבו יש ביניכם מגע יוצר הדגשה וגורר שריקה נוספת. וזה עובד ככה גם בכיוון השני.

מתן גילור
29/10/2015 22:08:03

זה נכון וזה עובד ככה בעוד כל מיני דברים. על שאק היה אפשר לשבור בלוק לפני שהיו שורקים, אבל כל לטיפה להארדן זו שריקה.
וגם שחקנים שנחשבים פלופרים פחות יקבלו שריקות אמיתיות, כי השופטים חוששים שמדובר על הצגה (לפעמים זה נחמש שהקארמה דופקת אותם).

דאג קולינס
דאג קולינס
29/10/2015 18:16:39

קארי ומסי קוסמים.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
29/10/2015 18:20:11

כן לכל השאלות

asi
asi
29/10/2015 20:48:35

מסכים עם הרוב פה, קארי שחקן ההתקפה הטוב ביותר כולל הארדן, בהגנה הוא הרבה יותר טוב ממה שחושבים. לגבי השחקן הכי טוב בNBA? לא חושב, המפלצות עדיין יותר משפיעות. לברון ודוראנט בריא שווים עדיין קצת יותר. הוא ללא ספק השחקן הכי כיפי לצפייה.

המשגיח
המשגיח
29/10/2015 21:12:43

מנחם – פתיחת העונה עשתה לך נפלאות. יופי של פוסט. יופי של תגובות.

וכן, קארי הצלף הגדול בהיסטוריה.

משהנסלענ
משהנסלענ
29/10/2015 22:21:19

היו שחקנים כמוהו בהחלט
איזאיה תומאס היה כזה התעלה ב 25 נקודות למיטב זכרוני ברבע האחרון נגד הלייקרס במשחק האחרון בסדרת הגמר בלוס אנגלס
בה הם הפסידו כי פצעו את איזאיה שהמשיך לשחק עם נקע ברגל .

משהנסלענ
משהנסלענ
29/10/2015 22:28:28

אבל סטפן זכה לאימון משובח מהאבא דל עילוי כשחקן ועילוי כמאמן ובכלל אדם חןשב ומאד תקשורתי .
הוסיף על כך סטאז כרכז ואני מחכה שנראה המון מהאח סת עילוי בפני עצמו כעת בסקרמנטו רק שסת לא למד לרכז סטפן בחוכמה רבה עבד קשה כדי לדאוג לעצמו למקום בנבא .
היו שחקנים נהדרים מאד אלגנטיים כמוהו אינגליש דנטלי לא באותה עמדה וקלעי כמו גרווין אך סטפן פשוט משלב חכם את האבולוציה בחור מוכשר מאד עניו מוכן לעבוד קשה ללמוד ולקדם את החברים שלו למזלו הוא נפל לקבוצה ולמאמן הנכון המאפשרים לו להביא את יכולותיו לביטוי הענין הוא האבולוציה בקבוצות המשחקות בשיטה של פופוביץ קאר בודנהולצר קארי הוא נכס תעבירו אותו ללייקרס או אקלהומה ותקבלו חושך הכל סיטואציה של קבוצה שחקן לא חי בכוחות עצמו .

דרור2
דרור2
29/10/2015 22:50:22

למי שאומר שהוא נותן תקווה לילדים שהם לא מפלצות פיזיות ואתלטיות – אני די מסתייג מזה. יש לו זריזות, קואורדינציה, חמקמקות ותיאום עין יד שאין לבני אנוש.
הוא ללא ספק צריך להכנס לרשימת הגדולים ביותר כיום, אבל להשוות אותו למג'יק או סטוקטון זה מופרך. וכמו שראינו לפני 4 חודשים, הוא גם לא בליגה של לברון. זה לא אומר שהוא לא ענק או שהוא לא יגיע בעתיד לרמות האלה, אבל הוא עדיין לא שם.

סגירת תפריט
78
0
נשמח לתגובה שלך.x