צהוב בגוון אפור/עידן איצקוביץ'

צהוב בגוון אפור, מאת עידן איצקוביץ

"הבוקר בא כל כך מהר
ואי אפשר להישאר
צריך לקום להתעורר
ללכת אל מקום אחר
לקחת את הזיכרונות"

כך כתב יהונתן גפן בשירו "הבלדה על חדווה ושלומיק". ימי חמישי בשבילי הם קודש קודשים, בכל שנה אני מתמלא בצפייה לקראת יום חמישי. הנה מגיעים הצהובים כמו מלוע של תותח היישר אל המגרש ומענגים אותנו לקראת שבת בעוד ערב כדורסל פנטסטי שיכול להסתיים בניצחון או הפסד אבל העיקר מספק לנו את ההתרגשות וגם לא מעט התקפי לב .

השנה קרה משהו אחר, פתאום קשה לי לשמור מקום של כבוד לימי חמישי. פתאום קשה לי להסתכל על הקבוצה האהובה שלי מבלי לעשות עוד משהו במקביל. בהתחלה חשבתי שהסיבה לכך קשורה ישירות לעובדה שזו אחת השנים הכי אינטנסיביות בחיי. עכשיו אני מבין שאני לא הבעייה. המשחק הקשה לצפייה אתמול גרם לי להבין, זה לא אני, זה הם. למראית עין הקבוצה עושה את עבודתה, היא ממוקמת ראשונה גם באירופה וגם בישראל, הולכת ומתגבשת רוטציה וחמישיה קבועה אבל למרות כל זאת אם אני מנסה להגדיר את הקבוצה במילה אחת אז המילה האידיאלית תהייה "משעממת". זו הקבוצה הכי כבוייה של מכבי שראיתי מזה שנים. לדוגמה, אתמול מול קבוצה שמול רבות מקבוצות הליגה שלנו הייתה מפסידה (לדעתי) מכבי פשוט נראתה נורא במשך שלושה רבעים ולא בגלל שהפולנים היו גדולים. העניין הוא שזה לא המשחק הראשון שכך הקבוצה נראית וזו בהחלט מגמה שהולכת ומתגבשת מאז תחילת העונה.

דיוויד לוגאן
לוגאן. ממש צריך להתאמץ כדי לחייך.

אם בעונה שעברה היו בקבוצה מספר שחקנים שאתה נמשך אליהם אוטומטית, הנדריקס (ידיד המערכת), לנגפורד (אגומאניק אבל בעל יצר
לניצחון), סופו (איך אפשר שלא לאהוב את הענק הזה) ועוד, השנה מבט קל על פניו היבשושיות של דיוויד לוגן גורם לי לקבל התקף דיכאון. אתמול שמתי לב שגם כשלוגן מחייך הוא ממש צריך להתאמץ. לא נותר לי אלא לקוות כי בלאט מכין לנו הפתעה נהדרת לקראת השלב הבא והנה תבוא הקבוצה ותראה לנו שאפשר אחרת. מי יודע

אז אדון בלאט, אם אתה קורא באתר הנפלא הזה מידי פעם (ואם לא אז בהחלט כדאי לך), אנא ממך עשה משהו. אני מוכן לקבל גם הפסדים מידי פעם (לא יותר מידי כמובן J) אבל העיקר שנראה קבוצה לוחמת. לפעמים לא צריך שחקנים גדולים בשביל לראות כדורסל מרתק אלא הקרבה ולחימה ואולי בכלל זה מה שחסר לנו השנה. הבעייה הגדולה היא שמר בלאט הרגיל אותנו לראות כדורסל לוחמני, כדורסל לא מתפשר ולא נרפה. בדיוק כמו שכתוב בשירו של יהונן גפן "צריך לקום ולהתעורר וללכת למקום אחר", הגיע הזמן לבצע שינוי (לא בהכרח בסגל אלא בגישה) אמיתי כי אנחנו האוהדים צמאים כאן לכדורסל חי ונושם.

הערה קטנה לסיום שאינה קשורה למדע הספורט אלא לבני אדם:

גיא פניני.
פניני. מעשיו צריכים להדליק נורה אדומה אצל כולנו

אם כבר אנחנו עוסקים בפוסט שאינו עוסק במדע הכדורסל הרי שאני לא יכול לסיים אותו מבלי להתייחס לסוגייה הכי בוערת בכדורסל הישראלי. השבוע הגיע גיא פניני והסביר לנו שהוא עדיין לא התבגר. אמנם רבות דובר על הבחור (שאני אישית מאד אוהב בתור שחקן) אבל קשה לי להוציא מהראש את הסיפור. אני דווקא לא רוצה להתייחס לגיא פניני עצמו באופן יחידני. אני אגדיל ואומר שגיא פניני מייצג באופן טוב למדי את הצדדים הקשים שלנו כמדינה.  כולם השבוע דאגו לומר כמה גיא עשה מעשה מביש אבל לא ממש ראיתי מישהו שמודה בעובדה שגיא פשוט מייצג את הישראלי המצוי, הוולגרי, זה שחונה חנייה כפולה, זה שחותך אותך בכביש ועוד דואג לכעוס עליך, זה שעוקף בתור כי הוא רק רוצה לשאול שאלה ועוד ועוד. כמובן שלא כולנו כאלו אבל אנחנו בהחלט פוגשים אותם על בסיס יומי. ממשחקן במעמדו ותפקידו של גיא נדרש יותר מסתם אחד העם ולי לפחות זה עורר תהייה בנוגע לאיך אנחנו כעם נראים.

המעשה של גיא פניני צריך להעיר נורה אצל כולנו, שווה להסתכל בסוף השבוע במראה ולשאול האם גם אנחנו עושים מעשים שאינם מתאימים לתרבות שאותה אנחנו כה רוצים ליצור כאן. תרבות שתכבד את האחר ותייחס אליו בצורה הולמת ונאותה. דווקא אחרי מקרה כזה נוצרת לעיתים הזדמנות אמיתית לעשות חשבון נפש ולהשתפר. אני מקווה שגם פניני למד ממעשיו וגם אחרים ילמדו מכך.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 54 תגובות

  1. דר' רזי הופמן

    יישר כח על הפסקה הלפני אחרונה!
    קצת פחות אני ואפסי ויהיה פה הרבה יותר טוב!
    הבעייה היא שהפכנו למדינה ערבית עם אחלה וסבבה וגם את המנטליות המזרח תיכונית אימצנו, ועכשיו קשה להיפטר מהרגלים כל כך לא מנומסים ולא אירופאים.
    מדינת ישראל היא מקום נהדר. אין כמו המדינה הזו. מה שמקולקל פה זה האנשים.

  2. דר' רזי הופמן

    אהה ולגבי מכבי, לצערי, נכון להיום הם משעממים גם אותי.
    מקווה שבלאט מרדים את כולם לקראת נפלאות השלב הבא.

  3. מה זה משנה אם מכבי משעממים כל זמן שהם מנצחים? הגם רוצה אתה – כמו שבתוב "רצחת וגם ירשת" גם נצחונות וגם יופי,, ד"ר רזי הופמן?

  4. מהי משמעות המשחק אם המשחק שאתה רואה אל מול עינך משעמם אותך? אין אווירה חמה, אין כדורסל ברמה, לפי ההגיון הזה מנחם אפשר ללכת לראות את ליגת הקט סל ולהסתפק בכך כל עוד הקבוצה שאתה אוהב מנצחת

    אני בטוח שאילו הנבא היה משוחק עתה ברמה הדומה לרמה הקיימת בליגה המצרית בכדורסל (ויסלחו לי מי שנפגע) היית מרגיש איזושהי אכזבה? לא?

    יש כאן גם עוד עניין והוא העובדה שיש חשש גדול שכשמכבי תגיע לקרבות האמיתיים בשלב הבא היא לא ממש תוכל לתת פייט וכאן העניין העיקרי

  5. גם קבוצה אפורה שמצליחה מגבשת אופי עם הזמן שמזוהה איתה. עם מכבי הנוכחית זה לא קורה וזה מה שכולם מרגישים – קבוצה חסרת זהות ואופי.

  6. לדעתי אחת הסיבות של הרמה הירודה היא רמת הירבות , מעולם לא היה בית כה חלש .
    מאלגה לבטח הקבוצה הספרדית החלשה ביותר ותסלח לי וייטוריה
    סיינה , הגחלת הלוחשת של הכדורסל האילטקי קבוצה בבניה שהחליפה כמעט את כל הסגל
    אלבא ברלין , לא בנו שם קבוצת יורוליג אימתנית
    שאלון הצרפתית ופרוקם הפולנית לא עולות שלב מבית ביורקאפ

    לדעתי מכבי תהיה היחידה שתדגדג עלייה להצלבה מהבית הזה. זהו בית היורליג המגוחך ביותר אי פעם.
    אני חושב ששחקנים נותנים סטפ אפ ליכולת מול שחקנים או קבוצות טובות יותר , ראה הסדרה מול פנא בעונה הקודמת.

    את העניין תקבל בבית הבא , בארסה ,פנא,אולפיאקוס

    יהיה אחלה , וגם לא מעט הפסדים ….

    ובקשר לפניני , הוא חצה את גבולות הטעם הרע.
    התנהגות לא ראויה של פרחח שכנראה כבר אין לו מה להציע על המגרש ובוואדי שלא מחוצה לו.

  7. לא מבין את החילופים של בלאט…לא עושה רוטציה מספקת מבחינתי…אתמול במיאמי- הניקס השדר הופתע שלאברון פתח בחמשיה בפתיחת הרבע.ולברון כרגע הטוב בעולם.אבל אצל בלאט כלום.רוטציה קצרה ללא צאנס ראוי למחליפים.מה שכן בגלל היריבה החלשה מכבי ברחו ברבע האחרון. ודרך אגב מטווח שלשות מטורף של הניקס.נובאק הזה זה חתיכת שוטר.פלטון וקיד גם תפסו יד יד.

  8. עידן המאמר שלך כתוב טוב ומעלה שאלה מעניינת לגבי רמת האטרקטיביות של הקבוצה השנה בקרב הצופים והקהל. אך חשוב מאוד גם להזכיר: הסיבה הגדולה ביותר לכך שמכבי והמשחקים עד כה "משעממים" היא בגלל הבית שבו נמצאת מכבי. הבית הזה חלש משמעותית מכל הבתים האחרים ולכן חלק גדול מהמשחקים לא ממש מצליחים להלהיב וזה לא רק בגלל הרמה של מכבי אלא גם בעקבות רמת היריבות שחלק מהם ממש לא מאתגרות את מכבי וגורמות לה להוציא את כל האיכויות הטמונות בה.
    אני פחות מסכים איתך לגבי כך שצריך להעשות שינוי בגישה ויותר חושב שחייב להיות שינוי בסגל, למכבי יש יותר מידי זרים בינוניים ומטה ולטעמי היא פשוט חייבת לעשות כמה שינויים אחרת היא תתקשה מאוד בטופ 16.

    ואל תשכח שבשלב הבא צפוי להיות טופ 16 הכי איכותי שהיה בעקבות שינוי השיטה. הרבה יותר משחקים וכל שבוע קבוצות מהדרג הראשון, ואז אני בטוח שלא יהיה משעמם!

    1. ניר בדומה לנקודה שהעלאת אחת השאלות המעניינות תהייה מה יקרה עם מכבי בשלב הבא, האם מדובר במצב ארעי בו הרמה של הקבוצה יורדת ביחס ליריבות שלה או שמע מדובר ביכולת האמיתית של הקבוצה.

      אני מקווה שמדובר בתשובה הראשונה אבל למען האמת קשה לי להאמין שיש ניתוק מלא בין היכולת הנוכחית לפוטנציאל של הקבוצה. אני עוקב אחר הקבוצה מאז ילדותי ואני לא חושב שאי פעם הרגשתי כך. אני בהחלט מקווה שאני אתבדה וכמובן שכאשר הדברים תלויים בדיוויד בלאט תמיד צריך לתת לו קרדיט.

      אני גם מאד מסכים איתך שבשלב הבא נראה הרבה דברים מעניינים, רמת המשחקים הולכת לעלות מדרגה ואני רק מקווה שמכבי לא תישאר מאחור

  9. עם מי בדיוק? מדלי לא מראה שום דבר ממה שאמור להיות בו. גם שרמנדיני. באופן כללי כולם עושים הגנה לא רעה והיקמן נהדר וליאור ממש בנקר – תמיד אפשר לסמוך עליו, וגם יוגב לא רע בכלל, אבל זה ממש לא מספיק מול המתחרות הרציניות.

כתיבת תגובה