ניתוח מצבה המקצועי של מכבי ת"א 2015/16/אהרון שדה

(המאמר נכתב לפני משחק מכבי תל אביב מול הפועל ירושלים).

בס"ד

ניתוח מצבה של מכבי תל אביב 2016-2015

הקדמה: לבקשת מנחם אני כותב טור על מצבה של מכבי בפתיחת העונה הנוכחית.

מנחם טען שכל האתרים הנבחרים מתעסקים רבות במכבי תל אביב סל, וראוי מאד שגם אנו נתעסק בכך.

ברמת העיקרון אני מסכים מאד עם מנחם כי אין לנו הרבה קבוצות ברמתה של מכבי ואין ספק שהיא משאבת רייטינג.

אבל נדמה לי שלא תמיד יש הצדקה לכל מאמר ולכל הודעה שיוצאת מאתר כזה או אחר על מכבי, ולפעמים מחפשים יותר מדי מה לכתוב ומה לומר …למרות שאין או לפחות מוקדם להגיד.

החלטתי לרשום טור קצר על המצב .

 

נתחיל מהסוף: אין עוד להסיק מסקנות ויש לקחת את הדברים בפרופורציה.

אבקש להתחיל בשורה התחתונה והיא שבהחלט ייתכן שהסוף לא יעיד על ההתחלה ויסתיים בטוב כפי שקרא מספיק פעמים בעבר, האחרונה לפני שנתיים.

במאמר זה אדבר על הדברים הבאים:

  1. הבעיה העכשווית של פתיחת העונה.
  2. מעמד המאמן גיא גודס באופן כללי .
  3. מאבקי הכוחות בהנהלת מכבי.
  4. הבעיה העכשווית שגורמת לפתיחת העונה החלשה.

הבעיה העכשווית של מכבי היא למעשה בעיה שחוזרת על עצמה כבר כמה שנים-לנסות לייצר הרכב יציב.

אני עוד זוכר את הקטסטרופות של 2008  ו-2014, כשמכבי החלה רע מאד את העונה וסיימה בגמר היורוליג (ובשנת 2014 אף זכתה בגביע).

אמנם הייתה עוד שנת קטסטרופה שהסתיימה בטופ 16 בלבד (2009) בעונה בה רכבת ההרים וחילופי השחקנים לא הסתיימה עד הדקות האחרונות של גמר הפיינל פור הישראלי (ניצחון במשחקו האחרון של כספי בקבוצה).

לדעתי למכבי קשה יותר אולי מכל קבוצה באירופה לייצר הרכב יציב, והנה הסיבות:

  1. מכבי מועדון ייחודי שמשחק בליגה בו היא צריכה להרכיב שני שחקנים ישראלים בכל רגע נתון, לעומת זאת השחקנים הללו לא תמיד טובים ליורוליג ומכאן חילופי  ההרכבים בין המסגרות שיוצרים חוסר יציבות וחוסר ארגון שמצריכים הקדשת זמן רב בדרך כלל לתיאום.
  2. מכבי כיום לא מועדון עשיר במונחים אירופאים, מה שמצריך מהמועדון לבצע שינויים גדולים במצבת הזרים…היות ואם הזר לא מספק את הסחורה הוא ישוחרר, אבל אם הוא מוכיח עצמו ישנו סיכוי שקבוצה עשירה יותר תחטוף אותו (למשל רייס, היקמן ולפני כן איידסון). ככה שמכבי חייבת לבצע שינויים רבים מעונה לעונה יותר מקבוצות הצמרת ביבשת, וכשמצרפים את העניין הזה עם בעיית חילופי ההרכבים מקבלים בעיה חמורה של תיאום.
  1. תוסיפו לכך את העובדה שמכבי לעתים מעבה יתר על המידה את הסגל. (גם על כך כתבתי בעבר…אבל בקצרה מכבי לא משחקת בליגה שמצריכה סגל של 12-13 שחקנים בכירים והם לוקחים דקות אלו של אלו ומקשים לייצר רוטציה בריאה וטובה.).

לפעמים דווקא מעז יוצא מתוק.

דוגמא בולטת היא הפציעה של שון ג'יימס בתחילת עונת 13-14 .ג'יימס היה דווקא השחקן היציב במכבי …אך פציעתו העניקה צ'אנס נוסף לאלכס טיוס, שעל פי הדיווחים מכלי התקשורת ארז כבר מזוודות והיה בדרך לנתב"ג…ומכיוון שטיוס היה ישראלי הוא עזר מאד לייצב הרכב אחיד וכולנו יודעים איך אותה שנה הסתיימה.

כתבתי בעבר בכמה הזדמנויות באתר כי לפעמים החיזוק היותר גדול זה שחרור שחקנים ולא החתמת עוד כמה שיוצרים סרבול, דורשים עוד זמן תיאום וכמובן פוגעים בהיררכיה.

מכיוון שלמכבי קשה לייצר הרכב יציב אז לוקח לקבוצה זמן להיכנס לעניינים.

עושה רושם שבגדול כיום במכבי לוקחים זאת בחשבון (בייחוד לאור אירועי עונת 2013-2014  שהסתיימה עם הגביע הנכסף) ולא מתרגשים כבעבר אחרי כל הפסד.

בגדול בעונה רגילה יש לקבוצה זמן להיכנס לעניינים .שכן את השלב הראשון עברה הקבוצה בקלות ללא קשיים מיוחדים גם אם נוצחה פה ושם.

דווקא נקודה זו נראית קצת יותר בעייתית העונה.

שכן מכבי נמצאת בבית שלא נותן לה את האפשרות לתת פור ליריבות.

למעט ססארי כל יתר הקבוצות נראות ברמה טובה, קבוצות שיכולות ביום נתון לנצח את מכבי. מדובר כמובן בצסק"א ,כשגם דראושפקה הטורקית קבוצה איכותית מאד. מאלגה הוכיחה שהיא לא פראיירית, וגם באמברג הגרמנית הוכיחה שהיא כבר ממזמן לא בשר תותחים.

מכבי יחד עם ברצלונה ואפס הן הקבוצות היחידות כמדומני שלא פספסו עדיין טופ 16 מיום הקמתו בעונת 2001-2002 .

אפילו צסק"א הגדולה פספסה עונה שכזו (2010) אך השנה זה לא מובן מאליו ומכבי צריכה להיזהר מה שרק מוסיף עוד שמן למדורה ולחץ למערכת.

השנה נוספו בעיות נוספות כשמרוב רצון לפתור את בעיות החוק הרוסי וחוק הצעירים.

לא שמו לב במכבי לחוסר איזון משווע שבא לידי ביטוי למשל בפער עצום בין יכולת התקפית משובחת ליכולת הגנתית קטסטרופלית, ובחוסר איזון משווע בין קו אחורי חלומי לקו קדמי סיוטי.

בשורה התחתונה אני, לפחות, לא חושב שמכבי צריכה להתרגש יתר על המידה מהפתיחה הצולעת. בכל זאת השלב הראשון ביורוליג קשה משנה ממוצעת ככה שצריך להזדרז בביצוע שינויים.

 

  1. מעמדו של גיא גודס.
גיא גודס.
ימשיך במכבי? גודס.

לפעמים נפרדים ממאמן לאחר עונת משחקים.

זהו מצב לא נעים אבל עדיף ממצב שבו המאמן ממשיך אבל בחוסר אמון מוחלט או חלקי.

אני זוכר מספר מאמנים שהמשיכו …אך היה ידוע לי כי במשבר הראשון שיהיה הם יעזבו (למשל קטש בירושלים בעונה השנייה …ואף כתבתי זאת באתר, לפחות בתגובות).

אין הרבה מאמנים שיכולים לעמוד בכך.

בכדי שמאמן יצלח משבר בסדר גודל של גיא הוא צריך להיות אוטוריטה מקצועית.

בלאט למשל היה כזה, ולכן למרות שהוא הפסיד אליפות, ופתח עונה בצורה רעה מאד, הוא ידע לקום ולהקים את קבוצתו מהקרשים כל הדרך לזכייה בכל התארים.(ונראה שבאמת לא היה חסר הרבה כדי שגם הוא ילך).

גודס הוא אמנם מאמן מעורך ואהוב על חלק מהנפשות הפועלות, אך הוא רחוק ממעמדו של בלאט.

אמנם הוא הוכיח יכולת שרידות לא מבוטלת כשצלח משבר גדול מאד בנובמבר/דצמבר אשתקד (אם איני טועה בתאריכים ), ואח"כ הוא הצליח לצלוח את משבר אובדן האליפות (וחמור מכך הדחה בסדרה כשכבר הובלת בה 0-2 ). אבל כנראה שהוא לא קיבל תמיכה מלאה, וזה מחמיר כעת את מצבו.

תוסיפו לכך את העובדה שבאמת קשה מאד להוציא מים מן הסלע בהרכב הנוכחי של מכבי וגם אם יבואו הצלחות עדיין צפויים הרבה ימים קשים, ותקבלו סקפטיות גדולה מאד שלי ביכולתו של גודס לסיים את העונה.

בשורה התחתונה: אני בהחלט מאמין ביכולתה של מכבי לסיים את העונה בהצלחה (והצלחה זו אליפות בארץ ופיינל פור באירופה ).

אך אני הרבה פחות מאמין (לצערי) שההצלחה הזו תהיה מנת חלקו של גיא גודס.

 

  1. מאבקי הכוחות בהנהלת מכבי:

התלבטתי האם להיכנס לכך, כי אם להיות הגון אני לא יודע מה קורה בתוך ההנהלה, ויש לי הרגשה שהתקשורת מדמיינת לא מעט דברים ובוודאי מלבה דברים אחרים.

ובכל זאת, על סמך ניסיון עבר, אני בהחלט חש שישנם מאבקי כוחות מסוימים בתוך הקבוצה שנוגעים למעמדו של גודס וכן לכוחו העולה של ניקולה וויצ'יץ'.

עד כה ברוב השנים הקול השפוי ניצח במכבי (בדרך כלל קולו של שמעון מזרחי ). בניגוד לאחרים ובניגוד לתקשורת הכללית הרי שאני אישית נותן הרבה רספקט להנהלת מכבי מכיוון שהיא הוכיחה לא פעם שהיא יודעת להגיע להישגים במשאבים מוגבלים בהרבה משל יריבותיה באירופה.

ובכל זאת, בשביל הצלחה בסדר גודל שכזה צריכה ההנהלה לדבר בקול אחד וכמובן לבצע מדיניות אחת.

אני מאמין שבנקודה הזו ההנהלה תתגבר על חילוקי הדעות והאיזון יימצא.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. הבעיה של מכבי זה שאין לה מאמן אמיתי על הקווים. גודס לא הוביל אף קבוצה לשום הישג, לא הציג תוכנית משחק אמיתית פעם אחת ולא נראה שמכין את הקבוצה בצורה טובה ליריבה ספציפית. מעבר לזה שהוא נחמד מידי, רך מידי, ולא מתפקד בלחץ.

    אה ושכמובן לא הוא בנה את הקבוצה אלא ניקולה "אני פה בשביל לעשות פרצוף ולסדר עבודה לחברים" וויציץ והפדרמנים.

    1. +100
      הקבוצה הנוכחית עמוסת כישרון אבל הוא לא בא לידי ביטוי. אין תרגילים, אין הגנה. הכל נראה כאוטי ונדמה שהשחקנים מבינים שגודס בדרך החוצה.
      אפילו בעונה שעברה הקבוצה שיחקה רוב הזמן כדורסל יותר יפה ממה שרואים במשחקים האחרונים.
      קשה לצפייה.

  2. לדעתי אם מכבי מפסידה בירושלים (בינתיים 28-14 לי-ם ברבע ה2) אז גודס הולך הביתה.
    וכמובן תודה על פוסט מצויין. אמנם יש רעש תקשורתי מוגזם ונראה שבכל פעם שמישהו במכבי שובר כוס או מרים גבה או סתם קם בבוקר במוד הלא נכון מדברים על משבר (״רעידת אדמה?!!?״ בלשונו של רסקין), אבל חייבים להודות שזו פתיחת עונה לא שגרתית ובסיר הלחץ הזה (ההשקעה הכספית כאש מתחת לסיר, הכבוד המכביסטי כחמין הרותח, גביע אירופה לאלופות ככד מים צוננים) יש מעט מרחב לטעויות.

  3. כל שנה מכבי חוסכים בערים ומחפשים מציאות. במקום להשקיע ב-7-8 זרים בינוניים, שיביאו 3-4 תותחים בנוסף לעוד 1-2, אבל אין סיבה ליותר מחמישה זרים

  4. הבעיה הכי גדולה של מכבי זה בלאט.
    כל שנה שהיה במכבי עשה קסמים עד לשיא המופע עם הזכיה בגביע אירופה.
    הקבוצה נבנתה גרוע אז ונבנית יותר גרוע היום!

    הפדרמנים הסתכלו רק על השורה התחתונה וחשבו שהם המציאו את הגלגל.

    ההמצאה האחרונה מבית מכבי- קבוצה ללא סנטר!
    לא היה שחקן משמעותי מעל 2.07 ב שנים האחרונות.
    כל שנה אותו סיפור, במקום לשלם 1.5 מיליון דולר לסנטר בכיר כמו בורוסיס או ארצג או רצוליצה שיסגרו את הפינה הזאת אחת ולתמיד, משלמים לכמה פלופים חצי מיליון וככה זה נראה.

    3 שחקנים חלשים לא שווים שחקן טוב אחד, זה לא מתמטיקה.
    שלושה שלישים של שחקן אינם שווים שחקן אחד.

    מדהים שכל שנה הריטואל חוזר על עצמו. אין פה חוכמה בדיעבד, אם אף שחקן לא יותר גבוה מ 2.06 וכדי לעשות משהו באירופה חייבים לפחות 2 כאלה!!! אז לא משנה איזה גארדים יביאו משהו לא ידפוק.
    החמישייה לא תזרום.

    הלאה, הביאו 2 שחקנים תותחים לקו האחורי, הבעיה היא שאף אחד מהם לא עושה הגנה. משחק הלחץ לא קיים.
    יודעים מה ששניהם יעלו בחמישייה, זה אומר שעמדות 3-4-5 אמורות להיות סגורות הרמטית.
    אז מי יש שם ? פניני? סמית הזקן? 3 ניגרים ובנדר?

    הלאה, גודס
    לא הייתי נגד גודס שנה שעברה אבך אחרי הקפאון מול פנרבחצ'ה וההפסד לאילת לאחר 2-0 בסדרה הבנתי שמשהו דפוק שם מהיסוד.
    גודס זה המאמן הכי קפוא בליגה. בכל ליגה. בכל משחק כדור.
    אין התקפה אין הגנה ואין תגובה. אין רוח חיים והכי גרוע שהשחקנים לא מגיבים אליו.

    מעל הכל, ההנהלה החולה של מכבי. בדיוק כמו אצל מכבי חיפה.

    1. כל החסכנות על הקו הקדמי עלתה להם ביוקר ובהחתמות היסטריות. היה עדיף להשקיע בשחקן אחד איכותי (כמו המשפט של הסבתות "מי שקונה בזול משלם ביוקר"..)
      פדרמן האב מתחיל להראות נוכחות מוגברת, אולי יציל את הספינה השוקעת.

      1. פדרמן האב הבן ורוח הקודש הם הגורמים מס 1 להדרדרות של מכבי.

        שוב.. אל תתנו לקסם של בלאט לבלבל אתכם, הבן אדם השתמש בכל מניפולציה שקיימת על הפרקט כדי לצמצם את הבור שהורישו לו מחלקת הסקאוטינג וההנהלה האימפוטנטית.

  5. משחק פסיכי לגמרי רק 10 עכשיו!!
    הפועל ירושלים פשוט הפסיקו לשחק! חשבו שהמשחק בכיס במקום לחשוב על 50 הפרש חשבו איך יוצאים מההיכל עם ניצחון יפה של 20

  6. לא ברור לי למה פרנקו לא לקח פסקי זמן כשהיה צריך
    למשל מיד אחרי העבירה הטכנית
    אפילו לא כדי לתת הוראות
    סתם לשבת 2 דקות להירגע ולשנות מומנטום

  7. למכבי אין הגנה.בניגוד למה שחושבים הבעיה העיקרית לא במשחק הפנים(הלא קיים).אלא יותר בחוסר הגנה הפרימטר של מכבי והפיקאנד רול.וזה בעיקר שהוא שם את סמית ב4.הגארדים שומרים פשוט נורא.

  8. מכבי ספגה 280 נקודות ב 3המשחקים הרציניים האחרונים שלה
    ירושלים ומאלגה קבוצות עם מאמנים בינוניים שאם היו משכילים לנצל את החולשה של מכבי הין מנצחות בהפרשים של 25 עם 100 פלוס בטור הנקודות

    משחק המפתח של מכבי הוא ביום חמישי מול ססארי
    העונה רק בחיתוליה ולא מאוחר מידיי לתקן
    הקו האחורי טוב מאוד ( עם סמית ב 3 ) אמבקווה בסדר
    חסרים 2שחרני פנים להפוך את העונה על פייה
    גודס אשם במצב אבל הוא לא האשם היחידי

  9. אני רק שאלה… אני שמתי לב שגודס שמנמן. לא אוביס אבל שמנמן.
    איך מאמן יכול לעמוג מול אתלטים לתת להם הןראות שבטח כוללות חדר כושר ומשקולות. אולי אפילו משחק ריצה. שהוא בעצמו בעוגף משקל?

    לא רק גודס… כל מאמן בכל ענף.

    1. לגודס ספציפית יש בעיה שבגלל הניתוחי ברכיים הוא לא יכול לרוץ. הרגליים שלו פשוט לא יכולות לעשות ספורט אחרי הניתוחים שעבר שהיה שחקן

  10. הבעיה המרכזית במכבי זה המאמן שלא מצליח ליצור הגנה יציבה ותרגילים קבועים. ההתקפה במכבי יותר מדי מקרית וההגנה לא קיימת והיא מתחילה בגארדים שלא שומרים בכלל ומסתיים בצבע שלא קיים.
    שמיר הוא האופציה הטובה ביותר לחליף את גודס, הוא בעל ניסיון ויכול לקבל סוף סוף צ'אנס אמיתי ברמה הגבוהה.
    למכבי סגל מצויין, היא צריכה מאמן שמסוגל להתגבר על החורים בהגנה וליצור סדר בקבוצה.
    סגל בגארדים של הקבוצה הוא מהטובים שמכבי ראתה ( מזכיר את פארגו ופרקינס של 2009 אם אני לא טועה) הבעיה שאין לה בהתקפה תרגילים אלה הכול נבנה על יכולת אישית.
    תודה על סקירה מצויינת

    1. צר לי אבל הרכיב הבולט אצל פארגו פרקינס היה שמירת הלחץ שהכריחה מסירות רעות לידיים של אידסון. פרקינס היה קודם כל משנה משחק דרך ההגנה ורק אח"כ גארד סביר בהתקפה.
      פארמר שומר הרבה פחות טוב מבקדנציה הקודמת שלו, אין עבודת רגליים, חילופים עצלניים וחיפוי גרוע.
      בכלל ההתקפה של מכבי בנויה על 2 גארדים התקפיים מעולים אבל נראת כמו ההתקפה של אוקלהומה. אין הנעת כדור אין מהלכי חסימות אין אפילו פיקנרול הכי פשוט. מה עם קצת תחכום בהתקפה? ?

  11. ראיתי את מכבי בשני משחקי היורוליג וגם אתמול, וכנ"לאת ירושלים בשני משחקי יורוקאפ ובמשחק אמש ויש לי כמה תובנות בענין.
    1. מעמד המאמן: בירושלים למרות משחקי הכנה צולעים, מעמדו של פרנקו איתן ויציב, ואף אחד לא התרגש יתר על המידה מכמה הפסדים, מתוך הבנה שנבנה סגל מאוזן בוודאי לליגה, והתוצאה היא שיפור הדרגתי וחיבור בין כל מרכיבי הקבוצה, תוך הבנה של נקודות התורפה. במכבי לעומת זאת מעמדו של גודס מלכתחילה היה מתלוי על חוט השערה, ולכן משחקי ההכנה לא אפשרו לתת אינדיקציה אמיתית למצב הקבוצה כי כל הפסד יערער את כיסאו עוד יותר. התוצאה שבמשחקים החשובים הקבוצה לא דגומה לכלום כי במשחקי ההכנה הכל נראה נהדר.
    2. סגל לא מאוזן: רוצ'סטי ופארמר וגיבוי של לנדסברג זה אולי פנטזיה בהתקפה, אבל חור שחור בהגנה. אם לפחות היה איזה אלכס טיוס שיחסום או הנדריקס שיחפה מאחור (מישהו אמר רנדל?) היה מאזן קצת את התמונה, אבל שני הליצנים שכרגע אמורים להיות סנטרים זה פשוט בדיחה, ונראה כאילו מכבי שמה את כל הביצים בקו האחורי. ירושלים לעומת זאת מאוזנת בהרבה עם רכז נהדר- רולנד שאתמול למרות משחק חלש נתן סלים חשובים והגנה טובה, וראינו אצלה אתמול הנעת כדור נהדרת, וחיבור בין כל מרכיבי הקבוצה ואפילו אליהו עם מלחמה נהדרת.
    3. ישראלים: חלק מהמסקנות לכישלון אשתקד היה מחסור בישראלים. המסקנה נכונה אבל היישום שלה איום ונורא. למכבי אין ישראלי גבוה אחד, וכשכל הישראלים שלך הם גארדים שכולם למעט אוחיון ולפעמים פניני לא שומרים, וכששני ישראלים חייבים להיות על המגרש בו זמנית, אתה בבעיה.
    4. איבוד ההרתעה והכבוד: היתרון של מכבי בליגה היה כוח ההרתעה שלה והכבוד ששחקינה רחשו למועדון, או לפחות קיבלו "זריקות" כבוד משמעון מזרחי לפני כל משחק. בשנים האחרונות ההרתעה שהייתה שווה הרבה נקודות עוד לפני המשחק פשוט לא קיימת. ירושלים באה כאלופה לקחת את מה ששיך לה ולא כדי להוכיח משהו. במחצית הראשונה מכבי נראתה פשוט כביזיון מתמשך. בלי לחימה, בלי עבירות, ובלי שום כבוד למועדון. כשזה המצב כבר בתחילת העונה נראה שאין מנוס משינויים כואבים לפני שיהיה מאוחר. ומי שהתאהב בנס של 2014 כדאי שיפסיק לצפות בסרטי דיסני.

    1. תגובתי
      1. נכון …אבל זה לא חכמה כשמאמן מביא אליפות היסטורית ואומרים מעמדו איתן ויציב…בוא נחכה שדברים ילכו פחות טוב…נניח אם חלילה יהיה כישלון באירופה כמו אשתקד אז נראה האם מעמדו יציב.

      2. הסגל של מכבי נראה לא מאוזן אבל הנה כאן אני אומר כבר עכשיו מכבי קבוצה הרבה יותר מוכשרת מהפועל ובשינויים קלים מאד זה יוכח לדעתי ללא ספק. הבעיות בהגנה נובעות ממספר סיבות כולל חוסר מחויבות ,הלם ,בעיות תיאום וחסרונו של רנדל ועוד שחקן גבוה נורמלי אחד ע"ח כל הניסיונות הפתאטיים .ברגע שזה יקרה אז לדעתי לקבוצה הזו של מכבי על כל בעיותיה ישנו כישרון רב מאד יותר מכל הקבוצות של מכבי מאז 2007 .
      3. לא מסכים מכבי הצליחה להשיג "ישראלים " רבים והסיקה מסקנות.
      אני חושב שעדיף שכל הזרים יהיו בתפקיד אחד וכל הישראלים בתפקיד שני …ככה יציאה נניח של אוחיון בחמש עבירות לא מצריכה להוציא את סמית כי צריך איזה פארגו .
      בנוסף מכבי הציגה אתמול את שגב גבוה לגיטימי שנתן גוף ומשחק סביר ביותר .

      4. איבוד ההרתעה והכבוד אלו מושגים תקשורתיים לא רלוונטים.
      אני זוכר את הדיו הוירטואלי שנשפך כאן רק לפני שנתיים …ואיך העונה נגמרה.
      מי שחושב שמכבי מסוגלת לנצח עונות שלמות ללא הפסד כמו בשנות ה 80 חי בעבר.
      מאז השתנו כמה דברים שהם בלבד מחייבות יותר הפסדים.
      ראשית מדובר ביותר משחקים (הרבה יותר …בעונה ממוצעת כיום מכבי משחקת כ 26-31 משחקי יורוליג + 33 משחקי ליגה רגילה +5-7 משחקי פליאוף + 1-5 משחקי גביע סה"כ 65-76 משחקים בעונה לעומת כ 40-45 משחקים בשנות ה 80 ).
      בקיצור ממוצע של כ 30 משחקים יותר בעונה מייצרים יותר עומס ,יותר צפיפות וכן יותר הפסדים.
      שנית : השינויים בהרכבים והתיאומים השונים בין חוק רוסי,חוק הצעירים ושינויי סגלים מעונה לעונה מייצרים במכבי התחלות עונה מהוססות הרבה יותר מבעבר.
      שלישית בשורה התחתונה ולאורך שנים מכבי מוכיחה.
      1. היא הקבוצה בעלת אחוזי ההצלחה מספר אחד בארץ (משנת 2009 ועד 2015 7 עונות בהם תמיד מכבי מסיימת ראשונה את הליגה הרגילה…אז אמנם מעת לעת היו עונות בלי אליפויות …אבל למעט אשתקד האליפויות הללו נלקחו ממכבי במשחק בודד ).
      תוסיפו לכך את העובדה שמכבי היא 10/11 השנה האחרונות בטופ 8 (מאז קיום השיטה ) וניתן לומר בצדק שהיא למעשה 16/17 העונות האחרונות בטופ 8 למעשה מאז ימי נייט האפטמן ז"ל.

      (כי גם שהיו עולות לפיינל פור ללא טופ 8 ,מכבי תמיד הגיעה לשם …למעט עונת 2002-2003 שאז דורגה שנייה בביתה אחרי בנטון …רוצה לומר שבפועל מכבי סיימה 5-8 את אותה העונה ).

      1. 1. לגבי פרנקו, הוא קיבל גיבוי גם ברגעים הקשים בעונה שעברה אחרי ההדחה המשפילה מאירופה והמשבר בליגה, כך שאין להשוות בין שתי ההנהלות מבחינה זו.
        2. לא דיברתי על כישרון אלא על איזון. חוץ מזה שכישרון לבד לא מנצח משחקים, וראה את קבוצות הגלקטיקוס לדורותיהן.
        3. ניחא אם היו מביאים ישראלים שיודעים גם ללכלך את הידיים, אבל רוצ'סטיה"ישראלי" לנדסברג ופארמר ממש לא כאלה וכך נוצר חור על חור.
        4. אני לא מצפה ממכבי לנצח כל משחק, אבל כרגע היא לא מנצחת בכלל מול יריבות שוות או עדיפות, ועם כל הכבוד אני לא מבין את מה שאתה טוען. קודם בונים עקום ואז צריך לשנות כדי לאזן?

        1. 1. למה אן להשוות ?
          גודס קיבל לא פחות גיבוי מפרנקו עם הצלחה מועטה בהרבה.
          חובל ההוכחה על הפועל אם היא לא הייתה מפטרת את פרנקו במידה והיה שומט בשלומיאליות יתרון של 2-0 בחצי גמר פליאוף.
          לכן לא חכמה לתת גיבוי למאמן מצליח.
          אשר לכישלונו באירופה זה מראש היה להפועל פחות חשוב אשתקד…השנה זה באמת יהיה מקרה מבחן אם אכן הפועל תתרסק עוד פעם כאשר היא כבר מבינה שרק אירופה עשויה לאפשר כרטיס כניסה ליורוליג.
          (קלוש לאור צמצום הכרטיסים ).

          כאן המקום לציין שעם כל הלחץ במכבי …הרי שהקבוצה השתחררה /פיטרה בדיוק מ 3 מאמנים במהלך עונה מאז עונת 1998-1999
          (חרוש ,קטש ואפי ) ועוד כמה בסיום העונה (ספאחיה ,שרף וגרשון ).
          הפועל לעומת זאת פיטרה /השתחררה מכל מה שזז כולל גרשון .
          ( במהלך העונה שמיר ,קטש ,גרשון ,ארז ומן הסתם עוד כמה ששכחתי ).
          גם בתקופת אלון …אז למרות הפרסומים על הסבלנות שלו וחוסר הסבלנות של מכבי …ביינתיים הוא השתחרר ממאמן בסוף העונה (גרינברג) בעוד במכבי לא העזיבו אף אחד למרות שפעמיים הם לא יצאו עם הטבעת בעונת 2013 (בלאט ) ואשתקד (גודס).

          2. מבחינת איזון זה נכון …אבל עד שיגיע זר גבוה אחד בלבד למכבי.
          איתו ועם רנדל בריא האיזון יחזור לקדמותו (אימבווקה יופי של שחקן ,סמית ופניני יודעים לשחק גם 4 וגם בנדר ושגב יוכלו לתרום …אצל בנדר אני כן רואה כישרון מיוחד …כמובן שסגיל שלו הדברים לוקחים זמן אך הוא בהחלט יכול לתרום יפה בטח בליגה שלנו ).

          3. אוחיון ופניני ואפילו יבזורי כן עונים על ההגדרה ישראלים שמלכלכים את הידיים .

          4. בעיני הבניה לא משוללת הגיון ולא כזו עקומה .
          בוודאי שכעיקרון זו קבוצת התקפה יותר מהגנה …נו אז ? גם בשנת 2004-2005 זה היה .אלא שכאן זה נראה כל כך לא מאוזן עקב פציעת רנדל וחוסר שחקן אחד בודד בצבע.
          איתם ועם הזמן האיזון יהיה הרבה יותר גדול .
          ונכון מלכתכילה לא הייתי הולך על רוצ'סטי ופארמר.
          אך כשהצלחת לאזרח אותו זה חלום…נכון שצריך מאמן שידע להחביא את החסרונות ולתת את היתרונות …ויוגב אוחיון כמו אייל משומר שחקן שהקהל אל מעריך אבל הוא שחקן שנותן למאמן מה שהוא מחפש ..יוגב יהיה פקטור גדול מאד במכבי גם השנה עם ההגנה שלו .
          ואני באמת משוכנע שמכבי הזו מסוגלת להגיע לשלבים הגבוהים אך זה מותנה בדבר שהיה ברור בשנים קודמות שהיא תגיע בכלל לטופ 16.
          בקיצור מכבי בכל מקרה בפיינל פור …השאלה האם של היורוליג או היורקאפ …..

        2. אלעד ממה שאני זוכר פרנקו מאוד מאוד התנדנד והם בהחלט רצו לפטר אותו ובכל מקרה במידה והם לא היו זוכים באליפות סביר מאוד להניח שהוא לא היה היום מאמן את ירושלים

          1. הזיכרון של אחד משנינו משטה בו. אני ממש לא זוכר דיבורים על פרנקו כמועמד להחלפה (אולי אני לא רוצה לזכור). בכל אופן אני לא בטוח שפרנקו היה מפוטר גם ללא אליפות אבל זה כבר דיון היפותטי.
            כרגע לפחות אין לעניות דעתי מה להשוות בין הקבוצות מבחינת החיבור הקבוצתי והאנרגיות והכי חשוב האיזון בין מרכיבי הקבוצה. במכבי יש כרגע יותר מדי מרכיבים חסרים/לא מתאימים וזה נראה רע מ-א-ד ר-ע, אבל זו רק דעתי.

  12. הבעיות הם מעבר לעונה הזאת וערן צודק שבלאט טשטש את כל הבעיות וגרם להנהלה לחשוב שהיא עושה דברים נכון.
    הם פשוט לא חושבים איך צריך לבנות קבוצה זה משהו הזוי.החתמתם על תחילת הקיץ את רוצ'סטי במקום לחפש גארד ששומר טוב וגם שחקן התקפה לא רע כמו היקמן למשל שישלים את קוצ'סטי שמאז ומעולם לא נחשב שחקן הגנה טוב אתם הולכים ומחתימים את פארמר שהוא בדיוק כמו רו'צסטי.הלאה כמו שערן כתב נושא הסנטרים זה בכלל מחדל מטורף בייחוד שהיו שחקנים פנויים מעולים.וגם גודס מאמן שנכשל אבל נכשל כמו שאף מאמן מאז 93 לא נכשל כי יש הבדל להפסיד את האליפות במשחק אחד על כל הקופה לבין לעוף בסדרה ועוד אחרי שהובלת 2-0 וא5תם לא מעיפים אותו כי הוא נוח לכם? כי באתם לא רוצים לשלם לו את החוזה? לא ברור.
    בכלל ההנהלה מבחינתי הכי איבדה את זה עם ליאור אליהו שזה היה בושה ואני יסיביר. יותר מלגיטימי היה לצאת מהחוזה המטורף שהוא חתם עליו-זה בסדר ואין בעיה.העניין שאחרי שהם הציעו לו חוזה מופחת והוא הסכים לכך הם עוד רצו שכל שנה תהיה להם אופציה לצאת מהחוזה!!! זה דבר הזוי,השחקן מוותר על מלא כסף(לא שהיה לו אופציות אחרות),מריגש די מושפל ואתם במקום לחתום על החוזה המופחת ולהשאיר אותו(בליגה הוא עדיין לדעתי שובר שיוויון) הם ניסו להשפיל אותו עוד יותר

  13. לא קראתי את התגובות, אבל לדעתי מדובר בסערה מבוימת ומיותרת.
    בסופו של דבר, ההפסד לירושלים לא כל כך משנה, ואם מסתכלים על היורוליג – יש משחק אחד שלא היה בתכניות בכל מקרה (צסקא), ועוד אחד נגד קבוצה חזקה שהלך צמוד עד הסוף.

    יש אינטרסים רבים שבוחשים בקלחת. מבחינת כדורסל נטו – לא קרה שום אסון בינתיים.

    1. ינון בעיני זה לא ההפסדים כמו האופן שבו הם התרחשו. מכבי כרגע היא עדר ללא רועה על המגרש. אין שום עבודה קבוצתית לא בהתקפה ובטח שלא בהגנה. הכל נראה מקרי לחלוטין ותלוי ביום התקפי של הגארדים. כמובן שעם רנדל ואופייבו תהיה יותר נוכחות ומחלוייבות הגנתית, אבל אף אחד מהם וגם לא אמבקווה לא סנטר, וביורוליג כדי להתמודד מול קבוצות כצסקא ברצלונה וריאל בהנחה ששואפים לפיינל פור צריך ביג מן שיהיה שחקן מטרה.

      1. אני ראיתי, מכל 120 הדקות המדוברות, בסך הכל את ה-15 האחרונות (מול י-ם). לכן אני לא יכול לחוות דיעה לגבי ה"איך". לגבי ה"מה" – לא נגרם עד כה נזק גדול.

    2. שום אסון לא קרה כי זה ספורט ולא דיני נפשות אבל הקבוצה נראית רע מאוד על המגרש וזה גורם צער לאוהדים.
      לא נעים לראות אימפריה דועכת בלי רוח לחימה, כיוון או תוכנית משחק כלשהי, והדברים גרועים פי כמה כשכל אוהד יכול להגיד לך מה לא נכון בבניית הקבוצה אבל ההנהלה ממאנת לקלוט.

  14. לגבי אינטרסטנטים מסכים לגמרי, אבל צריך לזכור שגם בתוך הקבוצה יש כמה קולות, וכרגע לפחות עפ"י הפרסומים הוותיקים לקחו שוב את המושכות לידיהם.

  15. נתחיל משורה תחתונה של אהרון..
    מכבי תיקח אליפות ותצליח חלקית באירופה
    עם מאמן אחר.. מסכים בהחלט.
    מעבר לזה יש ירידה באיכות הישראלים במכבי
    ( שגב לא מספיק טוב לעלות בהרכב או מהספסל) הגנה נוראית וחוסר תיאום בהתקפה מצריכים שינוי בעמדת המאמן והחלפת שחקן או שניים. ירושליים לא הרשימה אותי. הרכז שלהם מצויין וקבוצתי אבל ההגנה שלהם לא מספיק טובה למרות המשחק אתמול.

    1. אני באמת לא מבין את כל מי שמנסה לגמד את המצב. מי שמקבל החלטות במכבי עושה צחוק מהעבודה! זרקו את רנדל רק כדי לקבל אותו שוב?! זה רציני? ולהביא שני ליצנים לעמדה חמש כשאחד לא כשיר, והשני סתם בא לעשות סיבוב. דווקא עונת 2014 גרמה נזק למכבי כשהיו כאלה שהתחילו להאמין שהם הודיני. אני רואה תהליך שאמור להדאיג כל מי שאוהד את מכבי של נטישת הערכים והרוח של המועדון שהביאה אותו להיות מה שהוא. כמובן שזה לא גרף ישר ויש עליות וירידות, אבל אם אני מסתכל על העשור האחרון התהליך הזה מתרחש, ומתחיל דווקא מלמעלה בהנהלה הצעירה שעכשיו נדחקה אחורה ואולי טוב שכך מבחינת מכבי. בכל אופן אני שמח שיש שתי קבוצות שנאבקות ואשמח אם יהיו גם יותר. זה בריא לכדורסל וטוב לאוהדים

      1. אלעד נראה לי שקצת הקצנת.
        אותו גורם/גורמים ששחרר את רנדל טעה ואגב ידע להודות בה ולתקנה.
        אשר לשני הגבוהים ,דברים כאלו קרו ,קורים ויקרו .
        פציעות זה חלק מהמשחק ואלמלא הטיימינג הגרוע יתכן ובמכבי היה קצת יותר סבלנות ואז ייתכן שהיית מדבר אחרת על הברזילאי.
        אלא שלאחר שהוא נפצע ולאור פציעת רנדל נוצר צורך דחוף להביא מה שאפשר באופן זמני (כמו בנ.ב.א) ולא צריך להתרגש יותר מדי או לקבוע עובדות שרחוקות מכל מציאות.
        גם באירופה מצבה של מכבי טוב מאד לאורך השנים.
        אם התהליך שאתה מדבר עליו היה נכון לא היינו קבוצה שעושה 10/11 ולמעשה 14/15 בטופ 8 של אירופה.
        לא היינו רואים קבוצה שב 15 שנה האחרונות הייתה בפיינל פור 9 פעמים. כולל 8 גמרים ו 4 גביעים.
        דווקא מכבי הזו היא מכבי יותר הישגית באירופה (לאורך זמן ) כפי שלא הייתה אף פעם ובתחרות גבוהה בהרבה מהעבר.
        ההנהלה גם השקיעה כסף רב והביאה שחקנים יוצאים מן הכלל בקו האחורי.
        ומי שקצת מבין בכדורסל יכול ללקק את האצבעות בהבנה למה הקבוצה הזו תהיה מסוגלת כשזה קצת יתחבר וכשהקו הקדמי יתאזן (ויהיה סביר …לא צריך שאקיל או מלון ).

        1. הודו בטעות??? הם פשוט נתקעו בלי אף שחקן בעמדה ארבע ולמזלם הרב הקבוצה הרוסית נפטרה מרנדל. רנדל היה מהיחידים שנתנו עונה טובה במכבי וברור מה היתרונות והחסרונות שלו, ולכן גם השחרור שלו נראה לי תמוה מאד. הערך המוסף של רנדל מעלה תהיות לגבי השחרור שלו.ועכשיו רנדל החולה הפך להיות המושיע של מכבי, וזה עוד יותר מתמיה שהרי לפני חודשיים הוא לא היה רצוי. לגבי הברזילאי הוא לא נפצע אלא הגיע לא כשיר, ואם בכל זאת לקחו את הצ'אנס איתו היו צריכים לקחת בחשבון שיקח לו זמן אבל לא דאגו לשחקן מחליף בעמדה שלו עד שנכנסו ללחץ זמן והביאו ליצן אחר. בכל אופן גם ללא קשר להחתמות שחקנים, מכבי נראית רע מאד על המגרש, ועוד הפסד או שניים בשבועות הקרובים באירופה (שבהחלט באים בחשבון) והעונה האירופית כולה בסכנה גדולה של סיום עוד לפני הטופ 16.

          1. אלעד לגיטימי בעיני היה לחשוב שרנדל לא ימשיך במכבי בדיוק …מהסיבה שאנו רואים בפועל היום.
            רנדל שחקן נפלא אבל פצוע הרבה.
            ולכן כפי שירושלים למשל החליטה פתאום לחתוך את גייטס או את רייט ( אמנם בעיית משמעת ….אבל צפויה ).כך גם מכבי יכולה הייתה לחתוך את רנדל בגלל הפציעות וההבנה שגם הגוף של סמית לא בדיוק בתחרות עם לברון.
            כשמכבי ראתה שהיא לא מוצאת היא הודתה בטעות.
            כאן המקום להזכיר עוד נתון פשוט מאד.
            מכבי הייתה צריכה להודיע לרנדל עד תאריך מסויים האם היא מממשת את האופציה .מכבי רצתה זמן לחשוב אז היא אמרה לרנדל לא ננמש את האופציה כי רוצים לחשוב עוד…אבל עוד נגבש החלטה …לבסוף מכבי החליטה שהיא רוצה בו ( גודס התראיין בקיץ לאחר וויתור האופציה אומר שזה שלא מימשו את האופציה לא אומר שמכבי וויתרה על רנדל ….ולזכותו ייאמר שהוא תמיד רצה ברנדל בקבוצה).

  16. אהרון אני חייב להחמיא לך (וסליחה דורון על הכניסה לנישה)

    סקירה/ניתוח ברמה גבוהה ביותר

    השנקל שלי – מכבי בנו קבוצה מעולה, עוד סנטר לרוטציה בנוסף לאימבקווה שאתמול היה מצויין והם ידברו חזק גם באירופה וגם בספרד

  17. אהרון טור כזה הוגן לא קראתי הרבה זמן. כל הכבוד על הבגרות בסיקור וכל מה שאמרת נכון ובגבולות הסבלנות של מקבלי ההחלטות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט