מאמנים בטוחים ובטוחים פחות / מנחם לס

 

המאמנים הבטוחים והבטוחים פחות: מהבטוחים ביותר עד הבטוחים הפחות ביותר:

בטוחים כי הם חשובים יותר מהקבוצה

 גרג פופוביץ', סן אנטוניו

גרג פופוביץ' הוא המאמן היחידי שיכול לפטר את המנכ"ל. הוא הבטיח למרכוס אולדרידג' שהוא יאמן עד 2019.  אני לא יכול לחשוב על מאמן אחר ששחקן חופשי ירצה לדעת כמה זמן הוא ימשיך לאמן. ברוב המקרים הם רוצים לדעת מתי הם כבר יפסיקו לאמן.  לא רק זה, אלא בליגה בה מפטרים או מחליפים  10-12 מאמנים לשנה, איזה מאמן מלבד הפלח יכול "להבטיח" 4 שנות אימון נוספות לעצמו?

'בטוחים' כי הם אהובים ונערצים בעירם

סטיב קאר, גולדן סטייט

הוא הגיע כמאמן רוקי, ניצח 67 משחקי עונה, ודג אליפות. הוא אהוב על השחקנים והההנהלה. הוא לא מחפש כותרות, לא מזיין מהצד, ולא הולך מכות עם שחקנים בחדר ההלבשה. הוא הג'נטלמן האולטימטיבי. (אבל לא אתפלא אם הוא בנזונה אמיתי ועארס גדול כמאמן מאחורי הקלעים).

בראד סטיבנס, בוסטון

הוא מתאים לבוסטון ובוסטון מתאימה לו כמו כפפה ליד. שקט, לא מתרגש – האדם הנכון במקום הנכון. ללא שני שחקניו המובילים ראז'ון  רונדו וג'ף גרין , הוא הצליח לנצח 15 משחקים יותר בעונת 2014-15 מאשר בעונת 2013-14.

'בטוחים' לא בגלל שהם טובים אלא בגלל שהם-הם גם ההנהלה

סטן ואן גנדי, דטרויט

ואן גנדי הוא לא תלוי במנג'מנט. ה-ו-א  המנג'מנט. הוא ניפטר מג'אש סמית' וחסך לבעלים עשרות מיליונים, והוא תיחמל לעצמו חוזה ל-5 שנים בסך 35 מיליון. אני אישית לא סובל אותו כמאמן ולדעתי הוא לא מאמן טוב.

דוק ריברס, קליפרס

כמו סטן ואן גנדי , הוא עונה לעצמו, וכשהוא אומר שעונת 2015-16 תהיה "MAKE OR BREAK YEAR", למה בדיוק הוא מתכוון אינני יודע. הוא בשנה השנייה של חוזה חמש שנים בסך 50 מיליון, והוא לא הולך לשום מקום, אפילו שקבוצתו תמשיך לפשל והוא ימשיך לפשל כמאמן. מאז שעזב את בוסטון איבדתי כל הערכה אליו כמאמן.

מייק בודנהולצר, אטלנטה

אחרי עונת 60 נצחונות באטלנטה,, ותואר 'מאמן השנה' הוא נישאר בבית באטלנטה. בכל ההסטוריה של הליגה אף פעם לא פוטר מאמן שנה אחרי זכייה במאמן השנה, אבל זה כסף קטן: כשהבעלות על הקבוצה הוחלפה, הוא הביא עוד תואר הביתה: "נשיא הקבוצה", ובנוסף, איש לא יצפה אף פעם ממאמן ההאוקס להביא אליפות. אם הוא ירצה הוא ימשיך לנצח 50 נצחונות ויישאר שם כמאמן עד שנת 2035.

'בטוחים' כי הם חדשים שרק הגיעו או לא הספיקו להרטיב רגליהם

פרד הויברג, שיקגו

הוא הובא להחליף את תום ת'יבודו ולהתחיל עולם כדורסל חדש: רוטציה רחבה ושימוש בצעירים. נתנו לו חוזה של 5 שנים על 25 מיליון,  והוא יישאר שם לפחות 5 שנים. הוא יותר מדי טוב ומוכשר מכדי לא לתת לו צ'אנס של לפחות 3 שנים.

בילי דונובן, OKC

ראו פרד הויברג. בא מעבר מכללתי עשיר מדי מכדי לא לתת לו צ'אנס רציני. הוא הגיע עם PRICE TAG רציני מאד: 30 מיליון ל-5 שנים. כמו פרד – הוא טוב מדי, צעיר מדי, עם הישגים טובים מדי באונ' פלורידה מלא לתת לו צ'אמס של לפחות 3 שנים.

סקוט סקיילס, אורלנדו

 

לסקיילס יש ברזומה הוכחות שהוא עשה TURN- AROUND של קבוצות לפני כן, וזה בדיוק מה שהמג'יק צריכה. מאמן שאחרי שלוש עונות של 30 נצחונות יפצח את הסף ויוסיף לפחות 5 נצחונות. אולי יותר? לדעתי יתנו לו לעבוד בשקט לפחות שתי עונות.

אלבין ג'נטרי, ניו אורלינס

הנהלת הפליקנס נושמת בשלווה כי הם דגו את אנטוני דייויס לשנים ארוכות מאד. כל מה שהם צרכו היה מאמן וותיק, מנוסה, שלא מתרגש משום דבר, ואוהב משחק מהיר שיעזור ל-AD. הם לא יכולים היו למצוא טוב מג'נטרי למצב המיוחד הזה. ג'נטרי יישאר שם כל זמן שהוא טוב ל-AD.

מייקל מלון, דנבר

הדבר המוזר ביותר עבורי היא העובדה שסקרמנטו קינגס נתנה לו ללכת אחרי שעשה שם עבודת הכנה נהדרת. עבור מי? עבור זקן עייף מהדור ההולך ונעלם בשם ג'ורג' קרל? דנבר הביאה מאמן בן ניו יורק עם נשמה ניו יורקית, שתפקידו יהיה ללמד את עמנואל מודאי את דרכי ה-NBA עד שיהפוך לכוכב, ויסחוב אחריו קבוצה שלמה – אפילו שבחמישייה שלה ישנם נכון להיום שלושה חיוורים אירופאים. מייקל מלון הוא בטוח לפחות לשנתיים.

סם מיצ'ל, מינסוטה

אני נותן לו את כל הקרדיט בעולם שהסכים להיכנס לנעליו של סאונדרס. עתה ישנו לו צ'אנס אדיר להצליח עם קבוצה שנראית כמוכנה לפרוץ. עתידו תלוי במה שיקרה העונה עם הקבוצה.

'בטוחים', כי מגיע להם והם עושים עבודה טובה

אריק ספואלסטרה, מיאמי

אריק יישאר מאמן מיאמי כל זמן שפט ריילי יהיה שם. למה? כי הוא מאמן מצויין ועושה את העבודה הטובה ביותר שניתן לעשות. בעונה שעברה לא היתה לו קבוצה בגלל הפציעה של כריס בוש. העונה ישנה לו קבוצה שהוא יגיע איתה לחצי גמר המזרח לפחות, אם לא יותר. הוא הופך יותר ויותר לפנים של מיאמי היט.

דייב ג'ורגר, ממפיס

הוא אחד המאמנים שהשחקנים מחבבים ומעריכים יותר מכל האחרים.  ממפיס מגיעה כל שנה קרוב לבאר אבל לא שותה ממנה. פציעות ופציעות הן תמיד הסיבה. אני מאמין שהקבוצה תתן לו לפחות עוד שנתיים כדי להגיע לגמר המערב. אם לא – הוא יצטרך להתחיל לחפש מקום עבודה חדש.

טרי סטוטס, פורטלנד

כשמאמן מאבד את ארבעת שחקני החמישייה ואת האיש הששי חייבים לתת לו צ'אנס לבנות קבוצה חדשה. הוא התבקש להצליח ללא ספסל ועשה עבודה טובה. הוא נתן להם נצחון פלייאוף סידרתי ראשון, וה-GM ניל אולשי הוא חבר אישי טוב.

רנדי וויטמן, וושינגטון

הרבה לא מסמפטים אותו כי יש לו פרצוף מעצבן, וכל עונה טוענים שזאת העונה האחרונה שלו. בינתיים הוא הגיע פעמיים לסיבוב שני בפלייאוף. בפרהסיסון ראיתי בפניו מבע שהסביר לי טוב-טוב שהעונה הגעה לסיבוב השני לא תספיק לו. יש לו את הפוינט גארד הטוב ביותר במזרח – ג'ון וול – ובראדלי ביל הופך לכוכב-על לנגד עינינו. אוטו פורטר מתפתח בקביעות בהדרכתו. הדבר היחידי שעלול לקרות שלא יהיה לטובתו זה אם קווין דוראנט יחליט לבוא. לי יש רושם שעבור דוראנט הם יבטיחו מאמן עם יותר מוניטין.

 

לא בטוח בקשר אליהם, אבל הם יישארו בגלל שיש להם חוזה ארוך

פרנק ווגל, אינדיאנה

אני מתחיל לחשוב שהוא אוברייטד, ואני יודע שלארי בירד חושב אותו דבר – כי אנחנו תמיד חושבים אותו דבר! בעונה שעברה היה לו תרוץ: פול ג'ורג'. השנה מה יהיה התרוץ?  הוא הגיע לגמר המזרח פעמיים רצופות וזה לזכותו, ועכשיו עליו להגיע לגמר המזרח תוך שנתיים או שלארי יזרוק אותו יחד עם החוזה ארוך-השנים (4) שלו, ואז הוא יתבקש לא סתם להגיע, אלא לעבור.

קווין מקהייל, יוסטון

אני, אם אני בעל הקבוצה, אני מחליף את קווין מקהייל. ראיתי יותר מדי דברים שלא מצאו חן בעיני. אבל עד שאתה לא יודע מה הולך בתוך הקבוצה, כל אבחנה היא SHOOTING CRAP IN THE DARK. העובדה היא שבעלי הקבוצה חתמו איתו לחוזה לשלוש שנים. נשארו לו עוד שנתיים. יש לו את הכלים לנצח את הפלח ואת גולדן סטייט. עליו ללכת ולעשות זאת סוף-סוף.

ריק קרלייל, דאלאס

רוב גולשי האתר – עד כמה שהצלחתי לקלוט מהמסרים המבולבלים והבלתי קריאים דקדוקית – מאמינים בריק קרלייל. תגידו לי למה? כי הוא מדבר כמו אינטיליגנט? הוא ניכשל קשות בכל ארבע השנים האחרונות, והיו לו קבוצות טובות. הוא ניכשל עם ראז'ון רונדו. הוא נראה לי עם אף גבוה מדי. אבל יש לו חוזה ממרק קיובן, והמבריקס תמשיך להיות הקבוצה השלישית בטיבה בטכסס לפחות עוד 3 שנים תחת קרלייל.

לא בטוח לכאן או לכאן

ג'ף הורנסאק, פיניקס

השורה התחתונה היא שלג'ף הורנסק ישנו חוזה רק לעונה הזאת, ופיניקס סירבה להאריכו. זאת קבוצה שקשה להגדירה וכמעט אי אפשר לומר אם ג'ף תרם משהו חיובי אמיתי או לא. העובדה שהפרונט-ליין עזב אותו, והוא שוב יוכל לומר במקרה שלא יהיה פלייאוף שוב פעם "האם מישהו אחר היה יכול לעשות יותר טוב עם מה שיש לי?" כמובן שלעולם לא נדע. מאבחנה חיצונית לי לא נראה שיש לו את הפרסונליטי להיות מאמן NBA מצליח.

ליונל הולינס, ברוקלין

העבודה שעושה ליונל הולינס בנטס היא לא מוכרת ולא מובנת. אני לא יודע אם היא טובה או רעה. החילופים בקבוצות היו רבים יותר מאשר בכל קבוצה אחרת וכולם נעשו ע"י קינג עם התייעצות מינימלית עם הולינס. אני מכיר את הולינס: הוא מאמן NO-NONSENSE היודע ומכיר את המשחק טוב כמו כל מאמן אחר בליגה. פשוט לא נתנו לו צ'אנס. דווקא העונה ישנם לו כמה צעירים שאולי הוא יצליח לעשות משהו איתם. יש לו חוזה לעוד 3 שנים, אבל לרוסי זה כלל לא משחק.

מאמנים העומדים בפני אולטימטום

וויין קייסי, טורונטו

עצוב כיצד גם בכדורסל הרוח הסופית היא הרוח הקובעת, כמו בשייט. קייסי שיפר את טורונטו עונה אחרי עונה משך ארבע עונות רצופות. אבל שתי מפלות בק-טו-בק בפלייאוף, כולל סוויפ מעליב בעונה שעברה לויזרדס עירער את מעמד הקבוצה ומעמדו של קייסי.  הוא חייב להצליח העונה בפלייאוף או הוא היסטוריה, במיוחד שחוזהו מסתיים העונה.

סטיב קליפורד, שרלוט

עוד מאמן העומד בפני אולטימטום הוא קליפורד. הוא OVERACHIEVED בשנת 2013-14 עם 43 נצחונות וחשבו שמאמן אדלפי יוניברסיטי לשעבר הוא הגואל החדש. אז באה העונה שעברה עם 33 נצחונות בלבד, הרבה בגלל ההיעדרות של מייקל קיד-גילקריסט (פציעת כתף). לאנס סטפנסון היה כשלון מחלט. על הקבוצה החדשה כתבנו. לקליפורד אין ברירה: עלייה לפחות לסיבוב השני של הפלייאוף או פיתקה וורודה. לך תדע, אולי מייקל ג'ורדן רוצה גמר מזרח כתנאי להמשך.

 

ג'ורג' קרל, סקרמנטו

אף אחד לא לחש לי באוזן, אבל נראה לי שעם הצוות שיש לו העונה, ג'ורג' לא יקבל תענוכג של "ננסה שנתיים ונראה". בקינגס רוצים תוצאות מיידיות, העונה. הם פיטרו שני מאמנים בשנה שעברה. אם ג'ורג' לא מביא אותם חזק לפלייאוף, ונותן הופעה ראוייה – הוא יכול להתחיל לחפש בית בפלורידה.

*******

הערה: ה-"אולטימטום" הוא כמובן משהו שלי, אבל לו הייתי בעל קבוצה, אלה הם האולטימטומים שהייתי נותן לשלושה!

********

מאמנים במייג'ור מרקטס שניזרקו לזאבים

ביירון סקוט, לייקרס

הדבר היחיד שמשחק בגדול עם ביירון סקוט הוא שהוא חבר של קובי בריאנט. הוא חתום עד סיום החוזה של קובי. ביירון סקוט הוא מאמן פחות מבינוני ביכולתו. היו לו מספיק הזדמנויות להצליח, והוא לא הצליח כמאמן באף תפקיד בעבר. הלייקרס ישאירו אותו כל זמן שקובי ישחק בקבוצה, ולא משנה כמה הקבוצה תצליח או תיכשל, ולא משנה איזה סוג של מאמן הוא יהיה ללייקרס. צעירי הלייקרס צריכים מורה, מדריך, ואבא.  ביירון סקוט הוא לא זה, לא זה, ולא זה.

דריק פישר, ניו יורק

 

כשדריק פישר הופיע לדבר עם "אוהדי הניקס" שרצו לשוחח איתו, הם הופיעו עם שקיות חומות שכיסו את פניהם. הוא אחר לאימון הראשון של הקבוצה כי היתה לו פגישה רומנטית סוערת עם אשה לשעבר של חברו. בעונה שעברה הוא היה הדבר האיום ביותר שיכול היה לקרות לניקס.

אבל ראה זה פלא! בפרהסיסון הוא נראה הרבה יותר טוב כמאמן וקבוצתו נראתה הרבה יותר טוב. מה זה אומר? לדעתי כלום כי יש לו בעל קבוצה שמאומה לא איכפת לו, וזן מסטר שנותן לו סימנים נוגדים כל יום שני וחמישי. הוא ימשיך לאמן  עד שלמישהו יהיה איכפת, או שיקרה פלא והניקס יהפכו להיות קבוצה רלוונטית.

המאמן על הכסא החם ביותר עם סכנת פיטורין קבועה ומתמשכת

דוויד בלאט, קליבלנד

דויד בלאט הוא המאמן היחיד בליגה עם סיכוי להיות מפוטר בכל יום נתון מהיום ועד סיום העונה. בעל הקבוצה נתן לו רוסטר שעולה 170 מיליון וויש לו את השחקן המשפיע ביותר בכל הליגה. לברון ג'יימס הוא השחקן היחידי בליגה שיכול לפטר את מאמנו במסר אחד לבעל הקבוצה, NO QUESTIONS ASKED. אומרים "FINALS OR BUST". יש האומרים "RING OR BUST!". אבל אני אומר הרבה יותר: ישנו סכוי ריאלי שדוויד בלאט יפוטר משך כל יום מימי העונה כי לברון יחליט ככה. כמובן שישנו גם סכוי שהוא ימשיך לאמן עד תום חוזהו. אני מאמין – מרגיש – שאם דברים לא יילכו בסדר משך העונה בלאט יפוטר. אין אף מאמן אחד בסכנת פיטורין מתמשכת, כל הזמן.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. אין ספק שבלאט על הכסא החם, כמו רוב הקריירה שלו.
    וויטמן לדעתי אחד המתנדנדים הרציניים, וושינגטון חייבים להראות שהם הדבר הבא במזרח, ונראה שוויטמן פשוט בינוני מדי

  2. אחלה כתבה! רק זה לא מדויק שבכל ההיסטוריה של הליגה אין אף מאמן שפוטר מהקבוצה שלו אחרי שזכה בתואר מאמן העונה – ג'ורג' קארל יסכים איתי..

  3. פוסט מצויין.
    לדעתי המאמן הראשון שיפוטר יהיה דווקא מקבוצת "'בטוחים', כי מגיע להם והם עושים עבודה טובה"…. 🙂

  4. עוד שאלה: אם בלאט יפוטר, האם יש לו סיכוי לקבל חוזה בקבוצת נבא אחרת? כלומר, האם הוא צבר קרדיט אצל GM'S בעונה החולפת?

  5. מצוין!

    ריק קרלייל מאמן מעולה, נכון שבשנים האחרונות הוא לא הגיע להישגים משמעותיים, אבל אם להיות הוגנים התחרות במערב מאוד קשה, והסגל של דאלאס לא מרשים כמו היריבות המערביות ככלל, והטקסניות בפרט.
    יכול להיות שעם רונדו הוא היה צריך להיות קצת יותר חכם, ולדעתי היה שם פספוס גדול, אבל סה"כ הוא עושה עבודה לא רעה.

  6. איזה כיף של פוסט מנחם. פשוט נהדר.
    לגבי ספולסטרה – אני לא מבין למה מגיע לו כל כך הרבה קרדיט? מבחינתי הוא עוד לא הוכיח כלום, אומנם ארבעה גמרים עם הביג 3 אבל לא ציפו ממנו לפחות מ2 אליפויות באותה תקופה.
    בעונה שעברה הוא איבד את בוש באמצע העונה ועד אז הם נראו רע. גם עם ההגעה של דראגיץ הם החמיצו פלייאוף לפאקינג בוסטון.
    העונה יש להם ציפיות גבוהות ואני בכלל לא בטוח שהם הולכים לעמוד בהן.
    פרנק ווגל – איבד בתחילת העונה 2 שחקני חמישיה סופר חשובים בקבוצה בלי ספסל, מה בדיוק בירד ציפה שנה שעברה? עוד גמר מזרח? עם סגל חלש הוא הגיע מרחק משחק מהפלייאוף.
    העונה הוא כבר איבד עוד שני שחקנים מאותה חמישיה. עם החזרה של פול הם לא מכוונים ליותר מעוד פלייאוף, אפילו סיבוב שני זה לקפוץ מעל הפופיק.
    הורנאסק – לפני שנתיים דיברו עליהם כקבוצה החלשה במערב. הורנאסק הוביל אותם לקרב עד הרגע האחרון על מקום בפלייאוף ו15-20 נצחונות יותר מהצפי. בקיץ שעבר הנחיתו לו עוד רכז ועד שהוא למד לנווט בין בלדסו, דראגיץ ותומאס שני האחרונים כבר עברו דירה.
    גם העונה הסגל שלהם לא מספיק טוב לפלייאוף. אין מה לעשות, צריך להתאים ציפיות לרמת הסגל והסאנס שווים מקום 9-10.

  7. נכון שבלאט בסכנה מכיוון לברון, אבל לדעתי התיאור של הסכנה ממש מוגזם. יותר מזה, כל מאמן שיהיה בקאבס נתון באותה סכנה, ולא משנה מיהו. מצד שני לדעתי בלאט קיבל הרבה קרדיט בסופו של דבר בשנה שעברה, ולברון לא מטומטם עדי כדי כך. צריך ממש להיתקע חזק מאוד במהלך העונה כדי שמשהו כזה יקרה.

  8. מקבץ דעות נהדר שלך מנחם, (גם הכתבות האחרונות נהדרות
    ולא הספקתי להגיד תודה רבה), תענוג אמיתי באמת.
    ווגל נראה לי הכי נורמלי למול הקיצוניות והעקשנות של בירד
    (פתאום להעביר פול ג'רג תפקיד), ולמול התנהגות השחקנים,
    ווגל הנקודה המזינה והמאזנת ביותר באינדיאנה.

  9. חושב שפישר יעביר הילוך (לאחר המכות שקיבל סתם 🙂 )
    הורנסאק צריך כנראה הרבה צניעות ואורך רוח כמו בלאט
    להשאר מול הנהלה שטועה יותר מידי (אשמח אם מנחם גיא..
    יתקנוני אם טועה),
    בלאט ישאר בקליבלנד כי כמו שאסי שלם שלנו כתב שהמזל לצידו
    וכמו מתן גילור כתב בכתבה המצוינת של מנחם על המזל
    מזל הוא גם לצד מי שעובד קשה. ובלאט עובד קשה.
    קרלייל אחד הטובים בליגה, כמובן התקשורת עסוקה בקיובן המעניין.

  10. בעולם מתוקן בלאט היה אמור להיות בטוח בשתי קטגוריות –

    – "'בטוחים' כי הם אהובים ונערצים בעירם" – תחליף את מה שכתבת על קר בבלאט עם שינוי קטן בהגעה לגמר ומתן פייט רציני למרות פציעות. כל השאר זהה.

    – 'בטוחים' כי הם חדשים שרק הגיעו או לא הספיקו להרטיב רגליהם – בעונה שעברה הוא היה בדיוק במצב של 3 המאמנים ברשימה – גם רוקי, גם עם רזומה. למרות זאת, כל העונה הוא היה על הכיסא החם.

  11. פרנקשטיין (מקהייל) אולי לא המאמן הנכון אך בתור אדם שמעודד
    וממריץ שחקנים הוא מעל ומעבר יתכן שכספי למד הגנה אצלו
    לא ב גלל האימון אלא הגלל העידוד והכנסת המוטיבציה.
    אהבתי מאד מנחם:
    "עצוב כיצד גם בכדורסל הרוח הסופית היא הרוח הקובעת, כמו בשייט."
    קרעת אותי עם החבטות לביירון סקוט,
    נראה שגם אוהדי הלייקרס מאד לא מרוצים מהמאמנים האחרונים
    שלהם

  12. מתן גילור כתב את זה יותר יפה ואני הטתי ושיניתי את דבריו
    מזל הוא שמוכנות פוגשת הזדמנות.
    מזל עומד גם לצידו של מי שישר ועובד קשה.

  13. הזוי בעיני שבלאט על הכסא החם. מישהו זוכר עוד מאמן שהגיע בשנה הראשונה שלו לגמר בלי שניים משלושת השחקנים הכי חשובים שלו? או מישהו שעשה את זה לא בעונה הראשונה שלו? מיהו יכול לדמיין את בוסטון מגיעה לגמר בלי גארנט ואלן? את סן אנטוניו עושה את זה בלי מאנו וטוני? מיאמי בלי וייד ובוש? שיקגו בלי פיפן ורודמן? אפשר להמשיך את הדוגמאות האלה עוד ועוד, והמסקנה אחת – הכסא של בלאט אמור להיות הכי בטוח בליגה. למה זה לא ככה? לא יודע

כתיבת תגובה

סגירת תפריט