מעורב יום ה': 82 מיליון לת'ומפסון / מטס בוורלד-סרייס!/ ג'רי באס/ רשאד וון – מנחם לס

1.המטס ניצחו את הקאבס 8-3 הערב, ו-4-0 במשחקים, והם נציגי הנשיונל ליג (NLCS) בוורלד-קאפ!. היריבה תהיה קנזס סיטי או טורונטו מהאמריקן ליג (ALCS). קנזס סיטי מובילה 2-3 בבסט מ-7! מחר משחק ששי.

2.כולם יצאו מרוצים

הקפאון והמבוי הסתום בין טריסטן ת'ומפסון והקאבס הוא עניין של העבר. כמו כמעט תמיד – כשדבר טוב עומד ללכת לאיבוד תמיד נמצא פתרון. הקאבס ותומפסון טעמו קפאון מחלט ביניהם משך  שלושה שבועות, והערב (יום רביעי) סיכמו על חוזה ל-5 שנים על 82 מיליון דולארים.

כמה תומפסון הרוויח מזה שחיכה? לפני שנה הוא סרב להארכת חוזה ל-4 שנים על 52 מיליון. הסבלנות הכניסה לו הרבה מאד כסף.  ביולי, כשהפרי אג'נסי היה רק בחיתוליו שני הצדדים היו קרובים לחתום על 80 מיליון, אבל אז הצד של תומפפסון העלה ריר ורצה מקס של 5 שנים מעל 90. הקאבס סירב בשאט נפש ממש. לשלם כסף כזה לפורוורד שלא יעלה בחמישייה? לשחקן הקולע 8.5 נק' במשחק?

תומפסון יכול היה לחתום על QUALIFYING OFFER לשנה אחת על 6.7 מיליון, ולהפוך לשחקן חופשי בלתי מוגבל בסוף העונה. אבל הוא נתן לדדליין לעבור ללא חתימה בתחילת אוקטובר.

3. ג'ים באס מבקש יחס הוגן ומבין

ג'יני באס

ג'ים באס

אסיק, מ-USA TODAY, קרע את ג'ים באס כפי שמגיע לו, תוך כדי נתינת כמה מחמאות לבן של האבא באס ז"ל. היום ג'ים דיבר עם SB, אמר את מה שהיה לו לומר על העתונאי אסיק,  ואמר ללא בושה שהרבה מהצלחת הלייקרס משנת 2000 עד 2010 חייבת להיות רשומה עליו.

הוא אמר עוד שהוא COMPANY MAN נאמן שמעדיף לעמוד בצד ולתת לאחרים ליהנות מהכותרות כאילו הם אחראים להצלחות. "כל זמן שישנה הצלחה, לא איכפת לי מי קוטף את הכותרות. האנשים החשובים באמת יודעים מה היא תרומתי".

הצרה היא שאיש לא יודע מה הוא עושה ומהי תרומתו. עכשיו התעוררה עוד בעייה: אחותו ג'יני טוענת שיש לו עד עונת 2016-17 להוכיח את הצלחתו ("הצלחתי תימדד ע"י הלייקרס שתהיה שוב קבוצה מובילה ב-NBA") בעוד שהוא טוען לשנה נוספת. אם אתם זוכרים, אם הוא לא עומד בהבטחתו לעשות מהלייקרס קונטנדרית עד 2017, ג'יני מפטרת אותו. אז מה הבעייה? ג'יני טוענת "עד 2017" והוא טוען "כולל 2017".

לי זה כבר לא נראה טוב.

לפחות ג'ים מבין שהלייקרס הפסיקה להיות כוח מושך. "היא איבדה את ה-EXCEPTIONALISM שלה". הוא הוסיף: "אין לנו יותר קיצורי דרך, והנפילה שלנו בהבאת דמרכוס אולדרידג' היא הדוגמה הטובה ביותר. עלינו לעבוד עתה קשה כמו כולם. אף אחד לא יבוא אלינו יותר בגלל השם 'לייקרס' ".

אני שמח שסוף-סוף גם הוא מבין כי ישנם כאן כמה בינוניים באתר כמו דדי שעדיין מאמינים שהשם 'לייקרס' עושה רושם על מישהו. כן, בסדר גודל של 'קוסבו'.

ובקשר ל"התרחקות" פילוסופית ומעשית מ-'קיצורי הדרך', כיצד בדיוק אתם – אוהדי הלייקרס האחרונים עלי אדמות – מכנים את אובדן בחירת הדראפט של הסיבוב הראשון ב-2016 אם לא "קיצור דרך"? (קיצור דרך עלאק שיעלה לג'ים במשרתו כשאחותו תבעט אותו קיבינימאט ישר עד מדיסון, ויסקונסין, להתחיל חיים חדשים).

4. היכול להיות שרשאד וון הוא גניבת הדראפט?

כשמילווקי בחרה ברשאד וון בבחירה 17 הרבה חשבו שזאת סתם עוד בחירה. היום ישנם רבים המאמינים שאולי הוא גניבת הדראפט הגדולה.
*
דבר אחד בטוח: לא היה רוקי שהצטיין כמוהו במשחקי הפרה-סיסון הראשונים.השוטינג גארד בן ה-.18.5 הזה הוא השחקן השני בצעירותו בליגה (אחרי דווין בוקר מפיניקס).
*
כמה הוא צעיר? הוא עדיין לא היה בחיים כשמאמנו ג'ייסון קיד החל את שנתו הרביעית ב-NBA.
*
ההתחלה שלו העונה היא לא פחות מסנסציונית: בשלושת המשחקים הראשונים הוא הוביל את הבאקס עם 16.8 נק' למשחק ב-51.2%. רק במשחק הרביעי ג'ייסון קיד בעצמו כנראה נבהל ממה שנוצר לו ממש לפני עיניו, והוא צימצמו ל-18 דקות בהן הוא קלע רק 8.
*
בגלל כתיבת המאמר הזה תקעתי מבטים בשני משחקים ראשונים של הפרה-סיסון, וכל מה שיש לי לומר לכם על הינוקא הזה הוא שהוא הדבר האמיתי. לא הייתי מאמין לעולם שהוא בן 18. הוא משחק בביטחון כאילו הוא נולד בליגה הזאת, והוא נראה לי כאילו יביא אימפקט מיידי.
*
איך הוא מסביר את יכולתו?
*
“I think it’s just because I’ve been working so hard ever since I got drafted,” Vaughn told Sportcenter. “I’ve been in the gym every single day. I’m constantly watching film. I watch a lot of different two-guards, looking for things in their game that I want to work on. I watch a lot of Bradley Beal, Kobe Bryant, Klay Thompson and older clips of Ray Allen. I try to study a lot of , different two-guards and take little things and moves from each of them. Basketball is evering to me. I wake up and it’s nothing but basketball. I love it. Basketball is my life and I’m focused on it every day. I think the more I do that every single day, I should just continue to get better and better. I’m feeling pretty confident right now. The more I go out there to play games and go out there to practice, my confidence just builds up. It’s increasing every time I step out on the floor.
*
”כבר במשחק הראשון הוא עלה כמו איזה שייך ערבי השולט בכל הערבה על סוסיה, גמליה, כבשיה, ונשיה, שם 8 מ-14 (3 מ-6 מדאונטאון), וירד עם 20 נק' כאילו שהוא רגיל לעשות זאת כל יום שלישי וחמישי.
*
ONE TRICK PONY? ובכן עברתי על עברו ומה גיליתי? 29 נק' ממוצע בתיכון,  17.2 נק' ממוצע עם 3.2 ריב' בטורניר הקיץ בלאס ווגאס והכל ב-27.9 נק' למשחק.
*
אז רגע, היכן הוא היה עד עכשיו?בתיכונים הוא היה אול אמריקן של מקדונלד – כמו 20 אחרים – אבל בעונתו היחידה UNLV הוא קרע את המיניסקוס ושיחק רק חצי עונה. הוא עדיין הוביל אותם עם 17.8 נק' למשחק.
*

הוא 1.98 מ' וממה שאני ראיתי יש לג'ימי באטלר אח תאום בליגה במראה, בצורת המשחק, ובקרוב מאד גם ביכולת.

*

יהלום של ממש נמצא במילווקי!

*

(או, כמעט שכחתי. יש לו – לדעתי כמובן – את הג'אמפ הנאה והנכון ביותר ביומכנית בכל הליגה. והוא רק בן 18.5!)

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. 30 מיליון יותר מדי.

    אבל החדשות האמיתיות של הלילה/בוקר הם המטס שנמצאים בדרכם לוורלד סיריאס (8 – 3 באינינג האחרון) עם סוויפ על הקאבס,
    ודניאל מרפי שעשה היסטוריה עם הום ראן בשישה משחקי פלייאוף רצופים.

  2. דדי/עומר/אחר – האם יכולים לעשות סדר מבחינת המשמעות הכספית לקליבלנד. כמה בערך החוזה הזה אמור לעלות להם? (ברור לי שאי אפשר לדעת בדיוק כי יש שינויים במהלך השנים, אבל מה בערך הטווח?)

  3. תומפסון רשמית נחשב גנב וקליבלנד רשמית מפגרת.
    שחקן שלא שווה יותר מ50 ל5 שנים.
    הקיץ הבא של הלייקרס הוא חשוב מאוד להנהלת הלייקרס- האם יצליחו להנחית את דוראנט או שתהייה עוד עונה חלשה…אם יצליחו ג׳ים ייצא גדול אם לא אז ביי!

  4. המטס עשו דבר גדול
    אני מקווה להוסיף פוסט לפני הוורלד סירייס
    דה-גרום 0-3 ( כל ה W בחוץ ) פיצינג צעיר ורענן
    מרפי עם 7 הום ראנם בפוסט סיזן , עוד אחד והוא משווה את שיא כל הזמנים
    דודה עם 5 RBI ב 2 האניניגים הראשונים
    הקאבס עפו דווקא ביום שהיו אמורים לזכות ב WS לפי בחזרה לעתיד 2 🙂

    1. ההופעה של מרפי השנה בפלייאוף נדירה כמו זכייה בלוטו.
      כשלוקחים בחשבון שיש לו 14 הום ראן ב-130 משחקים בעונה הרגילה,
      ואת העובדה שאמור היה להיות קשה יותר לחבוט מול האסים בפלייאוף –
      מקבלים הופעה של אחד למיליון.
      (הסיכוי של שחקן שחובט הום ראן פעם ב-10 משחקים, לחבוט הום ראן ב-6 משחקים רצופים. אחד ל-10 בשישית)

      1. שאלת תם כי אין לי מושג קלוש בביסבול.יש מצב שהוא לקח איזה סם ממריץ או איזה משהו שגורם לו פתאום לחבוט הומרנס על ימין ושמאל?

        1. לא. ההבדל גדול בהרבה ממה שמשפר ביצועים לא חוקי כזה או אחר יכול לגרום.
          זה בייסבול –
          א. לצד המנטלי משמעות אדירה.
          ב. מזל, מזל, מזל.

          (בעצם, אם הוא שם את ידיו על השיקוי של אשפיקס…)

          1. יש סיכוי לא קטן ששנה הבאה הוא כבר לא ישחק במטס
            (אחרי פלייאוף כזה, חוזה המיליונים מובטח),
            אולי מומי יזכה לראות אותו במדי אחת הבזבזניות מלוס אנג'לס…

          1. מנחם הידע שלי בביסבול מאוד מינימלי,מה שכן אני יודע שלפחות 2 כוכבים גדולים נתפסו עם סמים בבייסבול ,נדמה לי בארי בונדס וההוא מהינקיס אלכס משהו.אז נראה לי קצת מוזר שלפי מה שאומרים שחקן ממוצע שפתאום עושה דברים שסופרסטאר מטורף עושה ועוד בפליאוף.
            זה כמו ששחקן כדורסל עם ממוצע נגיד של 10 נקודות פתאום כל משחק בפליאוף קולע 40 נקודות.
            אבל עם מידן וגיא אומרים שאין סיכוי אני מאמין.

  5. מנחם הלייקרס עדיין לא איבדו את בחירת הדראפט,רוב הסיכויים שהם יאבדו זו בחירה מוגנת (top 3), אבל עם המזל שיש לליקרס אני לא אתפלא בכלל אם ישמרו אליה.

    לגבי טריסטן תומפסון כבר פירטתי על המקרה באופן נרחב בעבר הוא היה מקבל את המשכורת שביקש שנה הבאה . זה הפירוט על המקרה למי שמעוניין:
    אני רוצה להרחיב על המקרה של טריסטן תומפסון. ריץ פול הסוכן שלו ידוע כאחד שלא מפחד ללכת למלחמת חורמה עם קבוצות (מזכיר מאוד את המקרה שהיה לו בשנה שעברה עם אריק בלדסו ופניקס סנס). הדיווח שטריסטן תומפסון יחתום על qulefing offer הוא דיווח מוטעה של הסוכן שלו (6.8 מיליון דולר) ריץ פול רק מאיים באפשרות הזאת.בנתיים מה שקורה בפועל הוא 80 מליון לחמש שנים (הצעה של קליבלנד) לעומת המקסימום שטריסטן תומפסון דורש (94 מליון דולר), השאלה שנשאלת עכשיו אם הוא שווה את זה?
    מצד אחד הוא לא כוכב הוא שחקן התקפה מאוד מוגבל אין לו משחק פוסט יכולת מסירה וקליעה מרחוק, הגובה האמיתי שלו הוא 2.06 (ולא לפי מדידות של הפועל חולון) ונחשב נמוך לשחקן פנים כמובן שלסנטר (הוא שיחק בעונה הקודמת לא מעט בעמדה זו), מאידך הוא שחקן הגנה איכותי מאוד (מיקום נהדר,בפלייאוף הוא הראה יכולת לשמור על שחקני חוץ ובעיקר תחום הריבאונד שבו הוא בין הטובים בעולם אם לא הטוב ביותר, בריבאונד התקפה הוא ללא ספק הטוב ביותר),הוא כיום השחקן הטוב ביותר שלקליבלנד יכולה להביא (היכולת לשמור על שחקני חוץ היא יכולת יחסית נדירה לעמדה זו). אם טריסטן תומפסון היה שחקן חופשי הוא היה מקבל חוזה מקסימים (חוזה מקסימום נקבע כאחוז מתקרת השכר בשנה בה נחתם ושנה הבאה חוזה המקסימום יהיה יקר משמעותית) שנה הבאה אין ספק שיקבל את המשכורת שהוא רוצה אבל שנה הבאה.אם בכל זאת טריסטן תומפסון יחליט לחתום על qulefing offer הוא יוכל לקבל רק חוזה ל4 שנים והבדל המשכורת יהיה מזערי,לכן דן גילברט והמנגר דיוויד גריפין מאמינים שהוא יחתום על חוזה סביב ה80 מיליון דולר.
    0

  6. לגבי הלייקרס,אני חושב שזה גם סימן טוב שהם הבינו שהמותג לייקרס כבר לא מביא אוטומטית שחקנים וצריך לשנות אסטרטגיה.מה שכן ברגע שהלייקרס יראו התחלה של משהו טוב אז כן למותג לייקרס יש משמעות.

    1. כבר התייחסתי בעבר לעניין הלייקרס. – עצם זה ששחקן כמו אולדרידג בכלל מגיע לדבר עם קבוצה במצב של הלייקרס מראה שהכוח של הפרנצייז עדיין קיים. אם הלייקרס חשבו שהמותג כשלעצמו יספיק להם לגייס את מי שהם ירצו אז הם באמת חיו בסרט אבל אין ספק שלמותג עדיין ישנה יכולת משיכה לא מבוטל,ת.

  7. שונא את תומפסון, תעב בצע ברמה אחרת. מייצג את הקפיטליזם האמריקאי בצורתו הטהורה. בדיוק ההפך מהשחקנים שאני אוהב שמוכנים להקריב מהשכר שלהם בשביל המטרה הגדולה

        1. כן, רק שבאה"ב אנשים חווים ברווחה הכי טובה בעולם, ובצפון קוריאה אנשים רעבים ללחם… לא נמאס לכם מהפוסטים המפגרים האלה

    1. ומה המטרה הגדולה?
      עוד כסף לבעלים….

      בעלים צריך לשלם בשביל האליפות – שחקנים צריכים לשחק – סוכנים צריכים לארגן לשחקנים כמה שיותר כסף.

  8. מישהו יכול בבקשה להסביר מה עולה בגורלם של השחקנים ברוסטר המורחב (של 20 השחקנים במחנה האימונים) אחרי שהסגל מצומצם ל-15 שחקנים? (למשל בקליבלנד, הסגל "הקבוע" מורכב מ-14 שחקנים ויצרפו עוד אחד, מה קורה לכל האחרים? הם משוחררים? עוברים לשחק בדי ליג בקבוצת הבת? הולכים לעבוד במזנונים של ה-Q?). תודה לעונים 🙂

    1. חלקם אכן בדי ליג
      חלקם ממתינים להזדמנות וחוזה ל 10 ימים פה ושם
      וחלקם נוטש לאירופה לקבוצות שמשחררות זרים כשגם סין מהווה אופציה

  9. לגבי תומפסון המשמעות של החוזה הזה יכולה להיות רעה מאוד לקליבלנד במרקם החברתי.
    אם מישהו חושב שג'יי אר או שמפרט לא מסתכלים על זה ואומרים wtf? מי זה הפושט הזה שעושה ככה הצגות ומקבל מה שהוא רוצה? שחקנים ברחבי הליגה פותחים עיניים ולא מאמינים.
    זה אפילו לא הכסף, זו הבריונות כלפי מועדון משחקן ספסל מוגבל מאוד. בריונות שהצליחה, כי כולם דיברו והתרכזו רק בפושט הקטן הזה.
    מורי היה זורק אותו בבעיטת סיבוב אחורית ומביא שחקן טוב ממנו בחצי מחיר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט