מכתב אישי לאחת משתי אהובותי המערביות / מנחם לס

מכתב אישי לאהובתי מהמערב

 

תתפלאו אבל אני לא שונא כל דבר מערבי. יש דברים מערביים שאני מאד אוהב. אני אוהב מערבונים. אני אוהב את הגראנד קניון. ואני אוהב אפילו את הלייקרס, כל זמן שהם שוחים בבור הצואה ומנסים לצאת ממנו, ללא הצלחה מרובה הייתי אומר. אני שונא אותם רק כשהם הופכים לרלוונטים, וזה ייקח עוד 7 שנים לפחות לפי צורת התקדמותם.

דברים נוספים שאני אוהב במערב הם מינסוטה וולבס וסקרמנטו קינגס. לא יודע – יש לי סימפטיה אליהן.

אז הבוקר התעוררתי ליום ללא תכניות גדולות מלבד ללכת עם הזקנה להצגה יומית לראות את הסרט החדש של ספילברג "BRIDGE OF SPIES" עם תום האנק, ובערב כמובן המטס מארחים את הקאבס למשחק שני אחרי הנצחון הנפלא אמש עם שני גבורי ניו יורק סטיב הארווי הפיצ'ר ,ומוריי, איש הבסיס השני.

אז בא לי לעשות משהו שמזמן לא עשיתי. אולי מאז האתר הישן, ולכתוב מכתב אישי – מכתב של אוהד אמיתי – למינסוטה טימברוולבס.

***

היי, מינסוטה! מה קורה?

מתכוננים לחורף? כאן בדרום מזרח היכן שהשמש מכה בנו ב-20 מעלות ליום – זה כבר לא 30 כי מתחילים להרגיש את הסתיו.

אני מבין שהיתה לכם עונת פרה-סיסון טובה, וזה חשוב. שלא יספרו לכם מעשיות ש-"הפרה-סיסון לא אומר דבר". הוא אומר הרבה ואתם יודעים זאת.

נראה לי, נכון להיום, שאתם אחת הקבוצות המעניינות ביותר בליגה. לא אמרתי "אחת הטובות ביותר" – אני לא מוכן לומר זאת עדיין – אבל אתם אחת המסקרנות ביותר. אני מבין שאתם בתהליך של בנייה ארוכה והתהליך רק החל לפני שנה.

לפני שאני ממשיך אני רוצה לאחל למאמנכם שנאלץ לצאת לחופשת מחלה בריאות מחלטת. הוא GOOG GUY ומגיעה לו בריאות מחלטת, עם או בלי כדורסל.

טוב. הבנייה שלכם התחילה במלוא הקצב. עם אנדרו וויגינס וקרל-אנטוני טאונס יש לכם שני שחקני פרנצ'ייז בפוטנציה שניתן לבנות עליהם – ומסביבם – מגדל אמיתי רב-קומות ואיתן. אני לא אומר שריקי רוביו הוא ענתיקה – הוא עצמו ילדון בן 26 – אבל מאחר והוא בכותרות כבר מגיל 16 אנשים לא מבינים שהוא בס"ה עדיין בראשית דרכן.

לדעתי היה כאן STROKE OF GENIUS להביא לקבוצה שני זקנים כקווין גארנט וטיישון פרינס, לא כל כך עבור ייצור נקודות וריבאונדים כמו להביא רוח ישנה של מסורת, נוסטלג'יה, אבל גם לשמש כ-MENTORS ודוגמא לצעירים. יהיה קשה מאד לעשות את הפלייאוף במערב ההמפוצץ בקבוצות מצויינות, אבל אני מקבל את החלטתכם לא לעשות מהפלייאוף מטרה יחידה לעונה הזאת, אלא קודם כל שיפור במשחק, שיפור בקואורדינציה ובמשחק הקבוצתי, והדבר האחרון שדברתם עליו והוא מאד חשוב: אסטטיקה!

בעיר כמו מינסוטה חשוב שהכדורסל יהיה מהנה ומבדר, ובזה יש לכם סיכוי להיות הקבוצה המהנה ביותר לחזייה בכל הליגה.

עם וויגינס וטאונס אתם ממש מזכירים לי את אוקלהומה סיטי של 2008-9 עם קווין דוראנט וראסל ווסטברוק. אני מאמין שהעונה תהיה לכם עוד בחירה גבוהה בדראפט ותוכלו לדוג דג שיהיה ג'יימס הארדן. ריקי רוביו הוא לא ג'יימס הארדן. ג'יימס הארדן תצטרכו לדוג בדראפט של השנה הבאה אם כי אולי לזאק לוויין יש סכוי להיות הג'יימס הארדן שלכם, ואז אתם מסודרים.

אגיד לכם דבר אחד: אתם נמצאים במקום מצויין. אני בטוח שפילדלפיה עם כל המניפולציות שלה, היתה מוכנה להחליף אתכם מקום לפני דפיקת הלב הבאה. סם הינקי יכול היה ללמוד מכם דבר או שניים על בניית קבוצה.

עלי לעצור לרגע ולחזור אחורנית: אני לא טוען שוויגינס הוא קווין דוראנט. קווין דוראנט הוא היום שחקן הכדורסל מס' 1 בעולם והיגינס רחוק מזה. אבל להיגינס יש סכוי להפוך לשחקן כדורסל טוב מאד. אחד הטובים בליגה. הוא לא חייב להיות טוב כדוראנט כדי להשפיע על הוולבס כפי שדוראנט השפיע – ומשפיע – על הת'אנדר. וכמובן שטאונס וווסטברוק שחקנים שונים לחלוטין בתקפידם ובתרומתם, אבל אני מדבר על "חשיבות", וכאן אני מאמין שלטאונס ישנה הזדמנות להיות חשוב לוולבס כמו שווסטברוק חשוב לת'אנדר.

מה שכן, הייתי רוצה לראות תרומה גדולה יותר מרוביו. כולנו יודעים שישנה בו גאוניות מסויימת. משהו מפיט מרביץ'. הוא יכול להיות אוצר לקבוצה, אבל חובה להושיבו באיזה שהוא תא, להסתכל לו בעיניים, ולומר: "אוקיי. מספיק בולשיט עם חיוכים ובחורות. הבאנו אותך כגאון אירופאי ועד עתה נתת לנו רק שמץ ממנה. העונה זוהי ההזדמנות האחרונה שלך להראות לנו שיש לך את זה, או שאנחנו שולחים אותך לשחק בקזחסטן. אנחנו רוצים לא רק מסירות מאחורי הגב והקפצה דרך הרגליים. אנחנו רוצים

PUNTOS, ועדיף בדאבל פיגרים, כמו כל הפוינטים המובילים כקרי, קיירי, וול, ווסטברוק.

אתה מבין? PUNTOS!!! ו-GANAS. נצחונות. W'!!!

וכמובן שאיני יכול לסיים ללא כמה מילים ל-KG.

אתה כמובן לא תעלה בחמישייה, ואני בטוח שאתה גם לא רוצה לעלות בחמישייה. תפקידך – לפחות לדעתי – הוא להיות שחקן/עוזר מאמן בקבוצה. להביא לילדים קצת מרוח הסלטיקס. אם תצליח ללמד את טאונס 30% ממה שלמדת ב-20 השנים האחרונות כבר מילאת תפקיד כביר. עליך לעזור לילדים להפוך למבוגרים בלי פצעי בגרות. ז"א לעשות קפיצה ישר לקבוצה עם מחשבות אליפות.  אני בטוח שעם סם מיצ'ל המאמן, וסאונדרס כשיחזור, אתה יכול להפוך לאבא של הקבוצה שייקח את הילדים תחת חסותו וילמד אותם את הסודות החשובים וההכרחיים לניצחון: להיות קצת מלוכלך. להיות קצת בנזונה. לעצבן ולהרגיז, כי כשהיריב מתעצבן הוא גם מאבד עשתונות ומתחיל לעשות שגיאות.

KG! אתה יודע ואני יודע: אין בכל ה-NBA היום, ובכל שחקני ה-NBA בעשרים השנים האחרונות אף אחד שאוהב אותך. בוא אגיד זאת אחרת: אין אחד שלא שונא אותך.

אז מה? ככה צריך להיות. אתה חייב לחנך את רוביו המתוק והחייכן שישחק עם המרפקים של הבנזונה ג'ון סטוקטון של אז ודוויין ווייד של היום. השחקנים כולם יודעים מי הם. מלוכלכים מארץ הליכלוכים. אז מה? שניהם הרי נראים לכולם כאילו נולדו למקהלת הכנסייה ושניהם נמצאים ביותר פרסומות מטימי דנקן למרות ליכלוכם. הווה אומר שהליכלוך לא פגע בכיסם והם לא בילו רבע שעה דפוקה אחת  במעצר בגלל "ליכלוכם".

זה מה שעליך לעשות מנערי מקהלת הכנסייה שלך אנדרו וויגינס וריקי רוביו: שיהיה הרבה פחות 'חמודים' והרבה יותר מלוכלכים.

כמעט שכחתי: הביאו לך, KG, עוד ילד כנסייה שבנפשו הכדורסלנית הוא יותר מלוכלך מחיריה: אנדרה מילר!!! כמעט שכחתי ממנו. גם הוא לא יעלה בחמישייה, אבל כשהוא משחק, מיצ'ל חייב לומר לרוביו ולוויגינס להסתכל על כל תנועה שהוא עושה כי גם הוא – בדיוק כמו ג'ון סטוקטון, מרק פרייס, רג'י מילר, ודוויין ווייד שנראים כמו ילדים שכל אמא רוצה לאמץ, אבל, בוי, הם בראו את המרפקים ושימת הרגליים ב-NBA – מלוכלך שנראה נקי כמו סבון. אז אתה, KG, צריך להיות "המורה הגדול", ואנדרה מילר "עוזר המורה הגדול"!

מטרת הקבוצה העונה היא לא כל כך "ניצחונות" והפסדים". מטרת הקבוצה היא לשנות את אופייה וה-DNA שלה ולהפוך ליותר גברתנית, קצת יותר בריונית, והרבה יותר תוקפנית ונועזת.

אסטטיות חשובה. הקהל שלכם הקופא מקור כל החורף זכאי למעט יופי ומג'יק. כל זמן שהיופי, מג'יק, והאסטטיות נעשים תוך כדי חוסר רחמים, קשיחות, וכן, מעט פרחחות.

שלכם באהבה

דוק לס

.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. מינוסטה יכולה וצריכה לקחת אליפות תוך 3-4 שנים או לפחות לדבר חזק בפלייאוף.
    כתוב מצוין ומעניין לקרוא כרגיל.

    יהיה דיון למשחק של הספרס נגד רגי גקסון?

  2. מומי חושב שחובה קבוצת כדורסל נורמלית במינסוטה
    אחרת יהיה שם שעמום אחד גדול
    מה עם איזה מכתב אהבה לייקרס אהובתך משכבר הימים ?

  3. טור מצויין, לדעתי בשביל להתקדם הם צריכים להפטר מקווין מרטין (ואולי גם מרוביו, זאק לווין ושבאז מוחמד/אנדרו וויגינס בקו האחורי הם צמד עם תקרה גבוהה בהרבה).

    זה שיש להם מנטורים כמו KG, פרינס ומילר זה מבורך, ואולי גם יסייע בלטפל בכל הבלאגן עם סונדרס מבחינת השפעתו על שחקנים.

    יכול להיות ששווה להם לארגן את טרייד העל הבא: http://espn.go.com/nba/tradeMachine?tradeId=orgt2x7 שיתן לברוקלין פוינט גארד שיחזק את בוגדנוביץ' והוליס ג'פרסון (וגיבוי לספסל), לפורטלנד סייד קיק ללילארד ופינוי כסף מתחת לגג השכר, לשארלוט סקורר יעיל שיוכל לקחת את ההתקפה על עצמו כשהיא נתקעת, ומפנה כסף וזמן משחק לצעירים של מינסוטה

  4. חביב. רק תיקון – ג'ון סטוקטון לא עשה בכלל פרסומות מאז הפרישה, כפרינציפ )עד שלפני שנה עשה משהו קטן בצחוק).
    וריקי רוביו – אתה לא יכול לאיים עליו שתעיף אותו לקזחסטן. מינסוטה היא יותר גרועה בשבילו, הוא עשה שמיניות והפסיד הרבה כסף העיקר לא להגיע לשם . . .

    1. עגל, תתפלא, אבל היכן שאני קורא על רוביו, הוא מלא אהבה למיניאפוליס ולקבוצה. אם אני לא טועה הוא הביא את כל משפחתו לשם.
      ודבר נוסף (שאני עצמי לא מבין): תושבי מינסוטה נחשבים ל"מאושרים ביותר" בין כל תושבי מדינות ארה"ב. היו כמה מחקרים על כך. אני לא יודע כיצד בדיוק מודדים "אושר", אבל מה שלא מדדו כדי לדרג 'אושר', המינסוטה'ים תמיד יוצאים נמבר וואן!

      1. עגל, דבר נוסף: גרתי 11 שנה בפלורידה, ועתה שנה רביעית בדרום קרולינה, שתי מדינות מלאות באזרחים מכל מיני מקומות אחרים. המונים מניו יורק, מישיגן, אוהיו, ומדינות "מרכז" כאלה אחרות.
        כמעט לא פגשתי אנשים ממדינות צפוניות כמינסוטה, צפון דקוטה, ווויומינג, ניו המפשייר, מיין, או וורמונט. משום מה הצפוניים האלה אוהבים מאד לגור שם משום מה.

        1. במדינות הקרות הם פשוט לא יוצאים מהבית . . .
          שמעתי דברים מאוד טובים על מינאפוליס מחבר שגר שם שנים, זו עיר סופר-איכותית בכל המובנים.
          שוב, כשאין לאן לצאת ולבזבז את האנרגיה בבילויים אתה משקיע בתשתיות וחינוך. זה ההבדל בין ארצות צפון אירופה לבין המזה"ת

  5. אחד הטורים הטובים והכיפים לקריאה מנחם!
    במינסוטה יש את חומר הצעירים הכי מבטיח בליגה, רק שוויגינס יקבל טיפלה רוע מהציפורן של גארנט. טאונס הולך להיות רוקי השנה אם ישאר בריא, אין לי ספק

  6. איזה טור כיפי….תראה מה יוצא ממך כשאתה כותב על המערב !!
    איזה מבאס זה להיות במערב לקבוצה צעירה וכשרונית.
    אם אני לא טועה מינסוטה מחזיקה ברצף הארוך ביותר כרגע של עונות ללא כניסה לפלייאוף (תשאלו את קווין לאב)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט