בדרך לפלייאוף עוצרים בפלורידה? פריוויו אורלנדו/ רון טחן

לאחר שהפסידה בשלוש העונות האחרונות יותר משחקים מכל קבוצה אחרת, החבורה הצעירה של אורלנדו רוצה להתחיל ולממש את הפוטנציאל, אולי בדרך לקרב על מקום בפלייאוף. האם זה יקרה כבר העונה?

אולם ביתי: אמווי סנטר, 18,846 מקומות (89% תפוסה, מקום 23 בליגה).

מאמן: סקוט סקיילס, 13 עונות כמאמן ראשי (מאזן 433-443 בעונה הרגילה. 24-18 בפלייאוף), עונה ראשונה בקבוצה.

מאזן בעונה שעברה: 57-25 (מקום 13 במזרח).

מה שהיה

מאז עזיבתו של דוויט הווארד בטרייד לפני שלוש שנים ׁ(נראה יותר לא?), המג'יק התרגלו להפסיד, והרבה. 68 ניצחונות בלבד השיגה הקבוצה בשלוש העונות האחרונות (3 פחות מפילדלפיה), 58 מהם תחת שרביט האימון של ז'ק ווהן, שפוטר באמצע העונה שעברה ופינה את מקומו לעוזר המאמן ג'יימס בורגו, שעזר לקבוצה לסיים עם 25 ניצחונות (לא רחוק מהתחזית הריאלית שלנו אשתקד לקבוצה).

אורלנדו לא התחילה טוב את העונה שעברה, כאשר פציעות של ויקטור אולדיפו ובחירת הלוטרי (4) ארון גורדון לא עוזרות לרומם את מצב הרוח של הקבוצה הקרובה ביותר ל"מקום הכי שמח בכדור הארץ", הלא הוא פארק השעשועים דיסניוורלד שבאורלנדו, פלורידה.

וכך, כבר בתחילת העונה הפנימו בקבוצה שהם בדרך להעביר עוד עונה בתחתית המזרח.

עם זאת, הקבוצה, שנכשלה להצטיין בתחום כלשהו, הציגה לראווה את אלפריד פייטון, שהשתפר ככל שהתקדמה העונה, ואפילו הפך לרוקי הראשון מאז 1997 (אנטוניו ווקר) להשיג טריפל-דאבל בשני משחקים ברציפות.

פייטון, שהושווה לא פעם לרייג'ון רונדו (גרסת בוסטון), אמנם התקשה מאוד בפעולה הבסיסית של לקלוע לסל (8.9 נק' עם 43% מהשדה ו-55% מהקו), אבל עם 6.5 אס' ו1.7 חט' למשחק ב-30 דק' למשחק, אף אחד לא התלונן יותר מדי.

בנוסף, ניקולה ווצ'ביץ' הפך לאחד הסנטרים ההתקפיים הטובים בליגה כולה עם עונת שיא של 19.3 נק' למשחק, ואוון פורנייה הצרפתי ניצל את דקות המשחק בדרך ל-12 נק' למשחק.

כמו כן, טוביאס האריס, שפנטז על עונת חוזה שתהפוך אותו לאחד השחקנים המבוקשים בליגה בקיץ, קלע 17 נק' למשחק ב-51% לא רעים מהשדה, וחתם על הארכת חוזה ל-4 עונות תמורת 64 מיליון.

לעומת זאת, בן דודו של האריס, צ'אנינג פריי, היה ממש גרוע (הודה בכך בעצמו וסיפר על רצונו להשתפר), ארון גורדון התקשה להיכנס לכושר, והקבוצה לא הפגינה כל שיפור רציני.

ומה עשה אולדיפו? הקומבו גארד המצוין המשיך להצדיק את מיקומו בדראפט 2013 (נבחר שני), ועם 17.9 נק' למשחק, ושיפור באחוזים מכל הטווחים, נראה שהוא בדרכו הבטוחה להפוך לגארד מוביל בליגה.

קיץ 2015

ברוכים הבאים: מריו האזוניה (רוקי, בחירה מס' 5 בדראפט), שבאז נאפייר (טרייד ממיאמי), קית אפלינג (רוקי), מלווין אג'ים (רוקי), ג'ייסון סמית (ניקס), סי ג'יי ווטסון (חופשי, אינדיאנה),

שלום ולא להתראות: בן גורדון (גולדן סטייט), וילי גרין (חופשי), קייל אוק'ווין (ניקס), לוק רידנאור (הועבר בטריידים לממפיס, שארלוט, אוקלהומה, טורונטו, וכעת מחפש קבוצה חדשה…)

לאחר שלוש עונות של בנייה מחדש, באורלנדו ישמחו להעמיד קבוצה תחרותית, שאולי עוד תתמודד על מקום בפלייאוף (ויעיד על כך ניסיונם להחתים את פול מילסאפ, שבחר לחזור להוקס). לשם כך, החליטה הנהלת הקבצה להנחית למשרת האימון את סקוט סקיילס, שחקן הקבוצה בעבר.

יהיה מעניין מאוד לראות כיצד סקיילס, הידוע כמאמן הגנתי וקשוח, יסתדר עם החבורה הצעירה של אורלנדו, ומעניין במיוחד יהיה לעקוב אחר מערכת היחסים שלו עם הרוקי מריו הזוניה.

הזוניה, שנבחר לפני שמות כגון ג'אסטיס וינסלו, סטנלי ג'ונסון וווילי קאולי-סטיין שבטח היה עוזר בהגנה, הוא אתלט אדיר גם במונחי NBA, שיכול לשחק בהצלחה בעמדות 2-3, אלא שמדובר בשחקן יהיר ודעתן, שדי יובש במדי ברצלונה, ועלול למצוא את עצמו בסיטואציה דומה אם ייקלע לעימות עם סקיילס.

https://www.youtube.com/watch?v=SNv7BvUlTuY

אבל עם כל הכבוד למריו (ויש כבוד), השחקן המעניין ביותר הקיץ בקבוצה הוא ארון גורדון, שלאחר עונת רוקי מאכזבת שהושפעה מפציעותיו, היה אחד השחקנים הטובים ביותר בליגת הקיץ, אם לא הטוב מכולם.

גורדון, שהושווה לא מעט לבלייק גריפין, בעיקר הודות לאתלטיות הפסיכית שלו, נראה מצוין בהכנות לעונה, וצפוי להפוך לשחקן חמישייה. בתור הגבוה (2.03) בעל הסיכויים הטובים ביותר בקבוצה להצטיין בהגנה, אל תופתעו אם הוא יזכה ל-30 דק' פלוס לערב מסקיילס.

כמו כן, הקבוצה צירפה בקיץ את סי גיי' ווטסון הותיק (למה???), את אלוף המכללות שאבאז נאפייר, שיכול לספק דקות טובות מהספסל, ותקווה לתרומה יפה  מג'ייסון סמית' הותיק.

בנוסף, אנדרו ניקולסון הקנדי המוכשר, יקבל הזדמנות אחרונה להוכיח שמקומו בליגה הטובה בעולם, ודיווין דדמון (בן 26, 2.13 מ'), ריבאונדר נהדר שמתחיל את עונתו השנייה בקבוצה, יכול להפוך להפתעת העונה בקבוצה.

מה שיהיה

חמישייה משוערת: אלפריד פייטון, ויקטור אולדיפו, טוביאס האריס, צ'אנינג פריי, ניקולה ווצ'ביץ

ספסל: ארון גורדון, איוון פורנייה, מאריו האזוניה, סי ג'יי ווטסון, ג'ייסון סמית', אנדרו ניקולסון, שאבאז נאפייר, דיווין דדמון, גרג סטיסמה, דוין מרבל

מי שלא רצה אותו בתור רכז הקבוצה (הועבר בזמנו כדי לפנות דקות משחק לפני הארדוואי), יקבל אותו בתור המאמן

תחזית אופטימית: ווצ'ביץ ואולדיפו נבחרים לאולסטאר, צעירי הקבוצה סוגדים למאמנם ומתחילים לשמור כיחידה אחת, גורדון מוקפץ לחמישייה על חשבון פריי, שמצידו מוביל מהספסל חמישייה שנייה מאוזנת שתומכת בצעירי הקבוצה, בדרך למקום השמיני במזרח והדחה מכובדת בסיבוב הראשון.

תחזית פסימית: פייטון ממשיך להזכיר את רייג'ון רונדו, אבל את גרסת דאלאס, אולדיפו נתקע במקום, ווצ'ביץ מועמד לטרייד, וגורדון סובל מפציעות. מריו האזוניה מצהיר על עצמו כמנהיג הקבוצה, שמסיימת עונה נוספת בתחתית המזרח ומקווה לטוב בהגרלת הדראפט.

תחזית ריאלית: אין ספק כי מדובר בקבוצה צעירה וכשרונית עד מאוד, שמשתפרת מעונה לעונה (גם אם מדובר בשיפור מזערי), והעונה תהפוך לקבוצת הגנה הרבה, אבל הרבה יותר טובה (פייטון ואולדיפו באמת יכולים להיות צמד הגארדים הטוב בליגה מבחינה הגנתית).

מכיוון שבכל זאת מדובר בקבוצה צעירה ולא מנוסה מספיק, שבהחלט יכולה להרשות לעצמה עונה נוספת מחוץ לפלייאוף, אני מאמין שגם העונה הקבוצה תצפה בפלייאוף מהטלוויזיה בלבד, ותסיים במקום ה-11 במזרח.

בדרך לפלייאוף, רק לא העונה

 

 

לפוסט הזה יש 42 תגובות

  1. אחלה פריוויו
    מומי מאמין שהחיזוק הכי טוב של אורלנדו הוא על הקו
    ויקטור אולדיפו ואהרון גורדון יהיו הפתעת השנה
    מומי צופה מינימום 37 ניצחון

  2. נהדר יצירתי משובח ומעניין מאד רון,
    אם לאורלנדו יהיה את הקסם והקוסמות שבכתיבתך
    היו מצליחים יותר.
    תודה רון המשגיח ותבורך ותצליח תמיד.
    🙂

  3. אורלנדו תהיה קבוצה מצויינת. גם מצויינת וגם מאד מעניינת, והיא תהיה טופ במזרח בקרוב מאד.

    פריוויו מצויין.

    וסקיילס הוא אחד המאמנים הטובים בליגה.

    1. אני אצא לפנסיה לפני שזה יקרה… מה יש לך ממאמנים שאף אחד לא מכיר?

      סקר מהיר:

      איפה תסיים אורלנדו ?

      1. 14-16
      2. 12-13
      3. 09-11
      4. פלייאוף ?

      שאלת הונוס:
      כמה נצחונות יהיו לאורלנדו:
      1. <10
      2. 10-15
      3. 16-21
      4. 22-35
      5. 35<

  4. ארון גורדון הוא שחקן מלהיב.
    הלוואי וקצת מהפוטנציאל יתממש השנה. הבעיה שהוא והאריס קצת על אותה משבצת.
    בכל מקרה אני ממש נהניתי הקיץ לצפות בו- יש פה פוטנציאל לאולסטאר ואפילו לסופר סטאר. הרבה תלוי בבריאות שלו.

    אורלנדו זה קבוצה שיהיה מעניין לראות השנה. ביחד עם מילווקי זה שתי הקבוצות המזרחיות שאני הולך קצת לראות השנה

  5. אני אוהד של אורלנדו, ולמרבה ההפתעה הנעימה מצאתי את הפריוויו הזה כהרבה, אבל הרבה יותר טוב ומושקע מזה שקראתי בוואלה ובESPN.

    אבל, וואלה בנאדם הגזמת עם ארון גורדון. שחקן חלש שגם השנה ייקבר על הספסל.
    גם פייטון לא יגיע לשום מקום.

    1. א. תודה.
      ב. לגבי פייטון, זה באמת תלוי בציפיות שיתלו ממנו. אם יצפו ממנו להפוך כבר הקיץ לקלע עונשין ושלשות בינוני זה לא יקרה, אם בכלל.
      ג. גורדון? אני חייב לתת לו קרדיט על הקיץ. הוא היה מצוין,
      הוא יכול לשחק גם ב-3 וגם כ-4, ואין סיבה הגיונית לא לתת לו העונה דקות משחק.

    2. האומנם חלש?
      ראיתי אותו די הרבה הקיץ הדבר האחרון שאני יכול להגיד עליו זה חלש.
      לדעתי הוא יכול להיות נ הדר

    3. גורדון הגיע כפריק אתלטי עם אפסייד אם אני זוכר נכון מלפני הדראפט, בליגת הקיץ עשה המון דברים טובים ועשה יפה, ייקח לו זמן לתרגם את זה לנבא אבל יש לו את הכלים הפיזיים לעשות את זה, זה לא איזה שחקן שמככב בסאמר ליג אבל לנבא הוא איטי/נמוך.
      לי נראה שיהיה כוכב.

  6. אוהבים ב-NBA להשתמש במילה UPSIDE.
    אז אפסייד יש לאורלנדו בשפע,
    עכשיו חסרה שיטה, יציבות, בגרות ונסיון.
    את ה-2 הראשונים אמור סקיילס להביא.
    נסיון ובגרות הם פונקציה של זמן ועבודה קשה.

    אני חושב שאורלנדו תנצח השנה הרבה משחקים שהיא אמורה להפסיד,
    ותפסיד הרבה משחקים שהיא יכלה לנצח.
    (רק ככה לומדים)
    והתוצאה תהייה קבוצה למקום ה-10 במזרח (השנה) עם פוטנציאל פלייאוף (בעונה הבאה)

  7. אני אוהב את הגישה שלהם. יש בהם התלהבות של צעירים שאפילו במינסוטה לא רואים כל הזמן. אולי קשור לעובדה שיש עליהם פחות לחץ.
    מאחל להם שסקיילס יידע לעשות את האיזון בין יצירת מסגרת שתתן כיוון לסירוס. אם יתחילו שם ראש בראש זה יתפוצץ מהר מאוד.
    ווצ'ביץ', פייטון ואולדיפו הם אחלה בסיס. אם גורדון יממש את מה שנראה שהוא מבטיח וחזוניה יהפוך לסוג של גלינארי, והאריס יפסיק להשמין ויחזור למה שהתחיל לפני שנתיים, יש בסיס לקבוצה שתלך יחד הרבה זמן.
    העניין הוא שיותר משלושה אם בפריוויו אחד מבטיח עונה בינונית.
    נקווה שלפחות יהנו.

  8. פריוויו מעולה!
    הקבוצה קצת פחות (בינתיים…)

    פלייאוף הם לא יראו השנה, אבל כמו שאמרת, זה כנראה בסדר גם מבחינתם.
    לדעתי חוץ מ3 הבטוחות (קליבלנד שיקגו ואטלנטה) וה2 שאחריהן (וושינגטון וטורונטו) יש במזרח 4 או 5 קבוצות שיתחרו על 3 המקומות הנוספים, מביניהן אני הייתי שם את הכסף על מילווקי מיאמי ואינדיאנה, כשברוקלין ושארלוט נושפות להן בעורף

  9. עוד פריוויו מצוין כרגיל
    מקום 10-11 במזרח אני אוהב מאוד את אולדיפו והזוניה אם יצליח להשתלט על האגו יכול מאוד להצליח בליגה ולהשאר לשנים

  10. רון איך לא שמת את הדאנק המדהים של גורדן מאסיסט של הזוניה? אליי אופ מכדור קופץ, בזמן מתפרצת.
    אורלנדו תהייה בין הקבוצות הכי מהנות לצפייה בליגה, עם מלא מלא צעירים בכל עמדה.

  11. קבוצה שלא תגיע לשום מקום. הצעירים נחמדים אבל מוגבלים וגורדון נפצע בקלות. עד שיתקבלו יגמר להם חוזה הרוקי. בשביל לבנות קבוצה טובה מחדש חייבים שחקנים טובים כבר בשנים הראשונות ולא כאלה שמתבשלים לאט. שחקנים לאולסטאר? לא מהקבוצה הזו!

  12. פריוויו מצוין. גם אני חושב שהם לא יכנסו לפלייאוף השנה, מקום 10, אבל את הקפיצה האמיתית יתנו לקראת סוף העונה ובשנה הבאה.

  13. קבוצה מעירה עם פוטינציאל ועדיין אני לא רואה אותה עושה יותר ממקום 12-13.
    גורדון מוכשר, פייטון מוכשר אבל ויש אבל לא ברמה של להיות כוכב בעתיד.
    תודה על הפריוויו

  14. אחלה פריוויו רון,

    קבוצה עם פוטנציאל גדול , לא ברור איך לא התרוממו כבר בשנה שעברה ( מאמן? ) אבל עדיין הרבה סימני שאלה.
    מה עם ההגנה של ווצ'ביץ ? מה עם הקליעה של פייטון ? ארון גורדון על אמת? טוביאס שווה את הכסף (השנה הוא לא בעונת חוזה) ?

    ללא ספק סייקלי ייתן דגש על ההגנה שהייתה אחת החלשות בעונה שעברה.

    הם בודאי יראו התקדמות יחסית לשנים קודמות, מאמין שיסיימו סביב 35 נצחונות.

    1. לא נראה לי שווצ'ביץ יהפוך אי פעם לשומר גדול, וכנ"ל לגבי פייטון (רק תחליף "שומר" עם קלע).
      האריס חתם על החוזה בקיץ. השאלה היא איך זה ישפיע עליו. האם זה ירדים אותו, או ייתן לו מוטיביציה להוכיח שהוא שווה את חוזה העתק.

      כמו שציינת, הרבה סימני שאלה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט