1 על 1-ג'סטיס ווינסלו או דיאנג'לו ראסל?/רועי ויינברג וגור גולן

במסגרת מסורת ה-1 על 1 המתקמבקת של הופס, רועי ויינברג וגור גולן הולכים לדבר על שניים מהרוקיז המבטיחים ביותר של מחזור דראפט 2015 המוכשר, בקשר לשאלה למי מביניהם תהיה קריירה מוצלחת יותר. כצפוי, גור הלך עם הרוקי של הלייקרס, דיאנג'לו ראסל, ורועי עם הרוקי של מיאמי, ג'סטיס ווינסלו. למרות היכולת שיש לקארל אנטוני טאונס, ג'ליל אוקפור, עמנואל מודיאיי ואחרים, אנחנו מאמינים שאחד מהם יהיה שחקן הטוב ביותר שיצא מהדראפט (לאורך זמן, לא מי שישפיע הכי הרבה העונה).

גור: אפתח את הטיעונים בתיאור המצב של הלייקרס אליה ראסל מצטרף:

הלייקרס מגיעים אחרי 3 עונות רעות, במרכזם קובי המזדקן והפצוע. קובי כבר בן 37, וזו תהיה העונה ה-20 שלו בלייקרס, כשברובן (אם לא בכולן) הוא היה הכוכב.

ככל הנראה זו תיהיה העונה האחרונה של קובי, מה שבאופן מיידי יגרום למהפכה ולהצערת הקבוצה. ופה מגיע ראסל, ראסל במצב שאוהדים והקבוצה צריכים כוכב חדש ומישהו שיוביל אותם לתקופה חדשה. ראסל עונה על הקריטריונים בשביל להיות האיש: יש לו את האישיות, סגנון משחק המתאים, קליעה טובה, אנרגטיות וכן העמדה הנכונה.

בנוסף לכך, לראסל יש סגל מתאים לכישוריו, בו יוכל לקבל את הקרדיט ועדיין לא להראות כמו בדיחה. הדבר החשוב שצריך להדגיש הוא שראסל הוא איש לתקופה ארוכה, מישהו שיהפוך אותו לאיש הנערץ על האוהדים בשנים הקרובות (בין אם יגיע סופרסטאר כדגומת דוראנט או בין אם לא ).

רועי: טוב, גור צודק בזה שהלייקרס צריכים מהפכה. אני מצטער להגיד לו שיקח לא מעט זמן ללייקרס להגיע לשם. הסגל שלהם לא מספיק טוב, והם נמצאים במערב. השיטה של "לזרוק את הילד למים ולראות אם הוא יודע לשחות" תהיה כנראה מה שהלייקרס הולכים לעשות (עם כל הכבוד, ויש הרבה כבוד, לקובי בראיינט), והאחרונים שעשו משהו כזה היו אוקלהומה עם דוראנט. אם הוא לא היה נהנה מהשירותים של ווסטברוק ואיבאקה הוא לא היה הופך ל-MVP, ובלייקרס אין שחקנים כאלו, עם כל הכבוד לרנדל וקלארקסון.

בנוסף, איזה רוקיז יכולים להתפתח בלוס אנג'לס, עם כל הציפיות, הלחץ והסחות הדעת של העיר (כשהתג של הבחירה השנייה בדראפט תלוי על גבם)? אנדרו ביינום היה לא רע, אבל קרס לחלוטין בשנייה שהתרחק מזה, פיזית ומנטלית. ברגע שבראיינט יפרוש, כל לוס אנג'לס תסתכל על דיאנג'לו ראסל כמלך החדש, וכמוביל הדרך של הלייקרס. מי מבטיח שכל השתן לא יעלה לו לאש?

לעומת זאת, ווינסלו נוחת לקרקע נוחה בהרבה. ארגון יציב עם שחקנים כמו דווין וויד וכריס בוש, ומאמן שיודע ליצור הגנה טובה ולנהל חדר הלבשה מלא באגואים. הוא יאבק על מקומו עם לואל דנג, לא משימה קשה במיוחד, וישיג מקום בחמישייה של מיאמי. הוא סמול פורוורד יעיל עם הגנה חזקה ויד נפלאה מרחוק, ושחקן שכבר עכשיו לא מפחד ממאני טיים.

הוא יתפתח לצד וויד ובוש כחבר חמישייה ללא הלחץ של האופציה הראשונה בהתקפה, יהנה מהמבטים הפנויים שגוראן דראגיץ' ישיג לו, ויקבל הרבה דקות וניסיון פלייאוף כדי להיות המלך הבא של השושלת. ב-2013 גרג פופוביץ' ואר סי ביופורד בחרו שחקן דומה, קוואי לאונרד, והוא גדל בחממה של סן אנטוניו. גם ווינסלו יזכה לתנאים כאלו, אבל ה-UPSIDE שלו לפני הדראפט היה גבוה בהרבה, והוא גם הוביל קבוצה לאליפות המכללות, אל תזלזלו בזה.

קובי
יסכים לקחת פחות זריקות כדי להנהיג את צעירי הלייקרס? קובי בראיינט.

גור: אפתח את תגובתי חזרה עם ווינסלו. השאלה היא מה זו "קרקע נוחה"? לדעתי מיאמי לא תהווה את הקרקע הכי נוחה, והסיבה המרכזית היא שיש שם שחקנים ברמה גבוהה שלא רוצים צעיר בין הרגליים-הם רוצים ניצחונות, תוצאות ויכולת טובה.

דווקא שחקנים צעירים כמו קלארקסון ורנדל שרוצים גם כן לפרוח, יהוו קרקע נוחה משום שהם באים לעבוד קשה ובלי אגו, עם כבוד והערכה לשאר השחקנים.

האמת שאין לי שום דבר להגיד נגד ווינסלו משום שהוא שחקן שיודע את העבודה (יש לו הגנה, קליעה ומבנה נהדר), אך הוא מגיע מיד לתחרות על העמדה עם לואל דנג, שלא מהר יירד לספסל.

לכן דעתי היא שלזרוק רוקי צעיר וכשרוני מיד לתחרות היא דווקא "זריקה למים העמוקים".

לגבי קובי- הוא מגיע אחרי פציעות ויודע את תפקידו בקבוצה, אני מקווה ומאמין שהוא יבוא במטרה להיות מנטור, בלי "לכפות" זריקות ובמטרה להיות באותו תפקיד שביירון סקוט היה בשבילו.

טיעון נוסף שארצה להוסיף- דאנג'לו ראסל הוא שחקן אנרגטי, פעיל, בעל יכולת קליעה משובחת ויכולת מסירה מופלאות.

אחד הדברים שהשתנה אצל הרכזים הוא יכולת הקליעה- ראסל הוא קלעי יוצא דופן מכל הטווחים שמזכיר את יכולת הקליעה של קרי ולילרד.

דבר נוסף שמאוד מאפיין אותו והופך אותו למיוחד, הוא ראיית המשחק ויכולת המסירה- בחדירה, פיקנרול, בין שחקנים, מסירות ארוכות,בתוך הצבע ומחוצה לו.

למשל במשחק נגד מכבי חיפה- ראסל הראה יכולת מסירה מהמשובחות, עם מסירות מכל הסוגים:

בגלל המשחק המגוון שלו והעבודה הקשה שהוא משקיע, הוא יהיה מהטופ של הטופ!

רועי: היו רוקיז שגדלו בקבוצות עם הרבה כוכבים. קוואי לאונרד היה כזה. לארי בירד היה כזה. ג'יימס וורת'י היה כזה. יש עוד הרבה שמות, אבל הם הבולטים (וגם בעמדה של וינסלו). הוא ילחם מהרגע הראשון על כל דקה, וזה רק יפתח אותו. לאור מכת הפציעות שתכה במיאמי בעונה הקרובה הוא יוכל לקבל לא מעט דקות גם כשוטינג גארד לצד דנג (כשוויד זוכה למנוחה).

לצד זה, חשוב לזכור את המספר הבא-12,874. זה כמות הדקות שדנג שיחק ב-4 השנים האחרונות, כולל שנים עם האימונים הנוקשים של טום ת'יבודואו ששחקו לו את הבריאות ואת הרצון לשחק כדורסל. הוא לא יציב, עייף, ולווינסלו בן ה-19 לא יהיה קשה לגבור עליו.

ובקשר לקובי-שנה שעברה (למרות שרנדל היה פצוע וקלארקסון פרץ רק כשהוא סיים את העונה, וזה נסיבות מקלות), הוא סיים 34.7% מכל ההתקפות של הלייקרס כשהוא היה על המגרש. ב-2011/12, עם דוויט הווארד, פאו גאסול, מטה וורלד פיס וסטיב נאש, הוא סיים 35.9% מההתקפות שלו. לא סביר שהוא ישנה פתאום את סגנון המשחק וההנהגה שלו, ויהפוך להיות מנהיג ומנטור לשחקני הלייקרס. הוא לא יהפך פתאום לטים דאנקן (שסיים העונה 22.2% מההתקפות של הספרס בזמן שהוא על המגרש, וזה יהיה פחות שנה הבאה עם אולדריג' לידו בקו הקדמי) או לכל מנטור אחר. קובי זה קובי, ואני באמת לא חושב ששחקנים צעירים יוכלו לגדול לידו. זה יפגע משמעותית בהתפתחות של ראסל.

גור: , גם דווין וויד סיים 34.7 מהתקפות של מיאמי בעונה האחרונה בזמן שהיה על המגרש.

קובי לא יהפוך לדאנקן, זה נכון, אבל לפחות הוא יצליח להוריד טיפה את כמות הזריקות בזמן שהוא משחק- אני בטוח שזה יקרה.

בוא נדבר רגע על מעמד הרוקי בקבוצה. הצעירים בלייקרס תופסים מקום משמועתי וזו אחת המטרות החשובות של הלייקרס- פיתוח צעירים. להבדיל, במיאמי יש מטרה לעשות את הפלייאוף ויותר מזה, ולכן הסיכוי שווינסלו יקבל דקות על חשבונו של דנג (בעל ניסיון) קלוש.

אנחנו מדברים על קריירה שלמה, אבל צריך להבין שהעונה הראשונה משפיעה מאוד על המשך הקריירה שלך. בוא נדבר רגע על היכולת של ראסל להתאקלם: ראסל רכז בעל יכולות שליטה בכדור והובלת כדור יוצאות מן הכלל, מה שיהפוך אותו לבעל שליטה מאוד גדול בקבוצה שיכול לקחת על עצמו.

ווינסלו משחק סמול פוורורד, מה שיקשה עליו להתאקלם עד שלא יכירו בו וביכולותיו.

ראסל הוא שחקן בעל קליעה שיכול להשתלט על משחקים כמו שקרי עושה, עם שלשה ואז חדירה מהירה בהתקפה הבאה. לעומת זאת ווינסלו לא מחזיק בקליעה "עליונה" כמו של ראסל, מה שיכול לפגוע ביכולת שלו להיכנס למשחק.

אין לזלזל בווינסלו שכן הוא שחקן בעל סייז נהדר, הגנה יוצאת מן הכלל ויכולת קליעה לא רעה אבל לא כמו של ראסל. השאלה הגדולה היא-מי אתה רואה יותר מוביל קבוצה והופך לכוכב? אני רואה בראסל אחד כזה משום שיש לו את מה שהליגה אוהבת!.

רועי: או קיי גור, אתה אומר שראסל מוביל ביכולות שליטה בכדור וניהול המשחק, וזה נכון, אבל הוא משחק ליד קובי בראיינט. איזה רכז הפך לדומיננטי ליד קובי? דרק פישר? תראה מה קרה לרכזים (שאמנם הגיעו בשלהי הקריירה), היו דומיננטיים בכל מסגרת ושיחקו ליד בראיינט-הם הפכו לאופציה הרביעית בהתקפה של הלייקרס (פייטון ונאש). נכון שמיאמי היא קבוצת Win-Now, אבל היא גם קבוצה שתסבול מלא מעט פציעות של הותיקים, כולל דנג, ו-ווינסלו יוכל לקבל שם דקות. בנוסף הוא יוכל לזכות ללא מעט מבטים פנויים מגוראן דראגיץ', ו-וינסולו הוא שחקן שמרוויח מנוכחות של רכז דומיננטי (ע"ע טיוס ג'ונס בעונה האחרונה בדיוק).

ריילי וספולסטרה מכירים בו וביכולותיו, ובקשר לקליעה-ווינסלו קלע בעונה האחרונה 41.8% מחוץ לקשת, ב-ACC, קונפרנס קשה מזה של ראסל. ראסל קרוב לשם עם 41.1% ביותר ניסיונות, וחוק המספרים הגדולים משחק לטובתו. נכון שלוינסלו לא היו משחקי Blow-Out כמו לראסל מבחינה סטטיסטית, אבל חשוב לזכור שלוינסלו היה עוד שחקן על בהתקפה, ג'ליל אוקפור. הוא היה האופציה השנייה בהתקפה של דיוק, ולא הגו-טו-גאי כמו ראסל. בגלל זה המספרים שלו טיפה יותר נמוכים, אבל ההצלחה הקבוצתית גבוהה בהרבה.

ודרך אגב, זה לא עניין של מי שיוביל קבוצה יותר טוב, אלא מי יהיה שחקן יותר טוב. תראה את מארק פרייס וג'יימס וורת'י. אחד הוביל קבוצה מעולה, היה משמעותי באוהיו (בקליבלנד ליתר דיוק) והגיע להישגים יפים, אבל לא למשהו של ממש. השני נתן טורניר מכללות מעולה בשנתו האחרונה למרות שהיה שחקן התקפי טוב בהרבה ממנו (היוש ג'ורדן) והיה שחקן חשוב בקבוצה מלאת כוכבים, למרות שהיה ותיק על העמדה שלו (ג'מאל וילקס). למזלו של וורת'י היה לו את פט ריילי במועדון, והאיש ידע מה הוא שווה. זה מה שיהיה גם הפעם.

לסיכום: דגש אחד מרכזי שמנו על הפרק, הדגש הוא מי יהיה השחקן הטוב יותר בסוף הקריירה. השנה הראשונה היא חלק מרכזי וגורלי, אבל לא הקובע.
אנחנו רוצים שתקבעו את המנצח בסקר הבא:

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. כיף של 1X1
    ווינסלו יתפתח להיות שחקן טוב יותר אבל ייקח לו 2-3 שנים. יש לו מורה פרטי שלקח אותו תחת כנפיו – דוויין ווייד, וזה מספיק עבורי.

    רועי מוביל 0-1!

  2. ווינסלו נראה באמת משהו ובמיאמי הוא לא צריך להיות יותר מרוקי. מסכים גם שראסל מצוין אבל כל זמן שקובי משחק הכדור הולך אליו.
    הצבעתי לווינסלו

  3. לפי דעתי ראסל אפילו לא הפוינט הכי טוב שיצא מהדראפט, עוד נקודה לרועי.
    חוץ מזה לא נראה לי שקובי יסכים לשחק סמול פורוורד רוב הזמן ואז הלייקרס צריכים לבחור מי הם מעדיפים בפוינט קלארקסון או ראסל.

  4. לא זה ולא זה.. טאונס!

    לגופו של עניין, לדעתי זה טיפה מוקדם להחליט מי יעשה יותר בהמלך הקריירה מבלי ששניהם שיחקו אפילו משחק ליגה אחד, מבלי לדבר על זה ששניכם כותבים כאילו שני שני השחקנים יישארו בקבוצות שבחרו אותן לאורך כל הקריירה..

    אבל בכל זאת, לפי התחושה, ווינסלו.

  5. ראסל יהיה טוב יותר בשנתיים הקרובות אבל לטווח הארוך לווינסלו ישנם תנאים טובים יותר. הוא יקצור את הפירות יותר מאוחר.
    אחרי שאמרתי את זה, מה שיקבע את ההצלחה שלהם חוץ מפציעות כמובן הוא המועדון שבו ישחקו בעתיד (מי יודע איפה הם יהיו עוד שנה-שנתיים ?)

  6. דיון נחמד חברים אבל עם כל הכבוד למשמעות של העונה הראשונה אני חושב ששמתם על זה קצת יותר מדי משקל. חלק נרחב של הדיון סביב ראסל היה הנוכחות של קובי שתיגמר בסוף העונה. ראסל יכול להיות כוכב גדול גם העונה קובי ימשיך להיות קובי וראסל יקבל כצות דקות מצומצמת.
    אין ספק שהרבה יותר קל לתת תחזית לגבי העונה הקרובה לעומת תחזית לכל הקריירה אבל אני חושב שהמאפיינים של כל שחקן והיכולות והאופי הם שייקבעו לאן הקריירות שלהם תגענה מאשר הסיטואציה של העונה הקרובה.
    בכל מקרה, היה מעניין לקרוא ואתם שניכם כותביפ תעירים כל כך מוכשרים.

  7. אני לא מחזיק מהפיליפיני ולא ממש מכיר טוב את השחקנים אבל לטווח הארוך אני הולך עם רועי. ראסל מלא בכישרון אבל עדיין לא ברור אם יוכל להפכו למשהו יעיל.

  8. ווינסלו לא הראה שום איכיות של כוכב, היחיד שאיך שהוא הראה משהו בדראפט זה ראסל, הטיעונים פה ללא קשר למציאות בכלל (עונת מכללות לוקחים אותה בערבון מוגבל,והדבר החשוב ביותר הוא המבחנים שלפני האימונים). מנחם אני מוכן להתירב אתך על 1000 דולר שווינסלו לא יהיה טוב יותר מגימי באטלר (זה התקרה שלו שזה מצוין),מה שקרה באץר הזה אם ווינסלו הוא פשוט בדיחה מנחם התחיל כדור שלג שרק ממשיך.

  9. תקראו לי משוגע, אבל נראה לי שקובי יכנס העונה לתפקיד המנטור, הסבא הקשיש שמעביר את הלפיד. אם ראסל ידע לקחת את הלפיד הזה או לא, זו שאלה גדולה. הימור (ותקווה) שלי – כן ובגדול!

    אגב, די מתעלמים מרנדל שחוזר העונה ללייקרס. הם יכולים להיות קבוצה מעניינת מאוד.

  10. התקרה של אחד בסדר גודל של ג'ימי באטלר והתקרה של שני בסדר גודל של סטפן קרי. בכל מקרה לשניהם יש המון עבודה בשביל להגיע לשם ובשביל זה צריך אופי מתאים, בריאות, וסביבה תומכת. נכון לעכשיו כבר עדיף לנהל דיון על מה יש להם עכשיו ומה עליהם לעשות בשביל להשתפר ולהפוך לענקי כדורסל מאשר לנהל ויכוח ספקולטיבי כזה.

  11. מסכים עם שגיא נאור לגבי משקל העונה הראשונה, היא ממש לא בהכרח אינדיקציה להמשך, וקובי בעצמו הוכחה חיה לכך (עונת רוקי של 7 נק' למשחק).

    לטווח הרחוק, מהמעט שראיתי מהשניים היתרון לדעתי עם ראסל.

  12. ראסל
    הקם בק של גור הושלם !
    ילדים . להבא לא להתבייש להוציא קצת רפש אחד על השני
    יופי של אחד על אחד
    אם כי מעט עדין

כתיבת תגובה

סגירת תפריט