קדימון לישראל נגד קפריסין + בלוג חי / מתן גילור

הערב ב21:45 יתחיל המשחק הכי חשוב של נבחרת ישראל מאז המשחק הקודם הכי חשוב של נבחרת ישראל. הפעם, בחסותו של המושעה, שלא לומר המושחת, מישל פלאטיני, הקמפיין של נבחרת ישראל עדיין חי ובועט (ואז מאבד כדור ולא יורד להגנה).

ברשותכם, נתחיל עם החלק המשעמם של התרחישים האפשריים לגבי עלייה מהבית לאליפות אירופה (ישירות או פלייאוף) ונמשיך לחלק המשעמם בו נסקור את הרכב מכבי ת"א מחוזקת (מוחלשת?) במ.ס. אשדוד, סליחה נבחרת ישראל, לקראת המשחק.

*

התרחישים:

ישראל מנצחת את קפריסין ומנצחת בבלגיה: אם בלגיה לא מנצחת באנדורה, ישראל באליפות אירופה. אם בלגיה מנצחת באנדורה, ישראל בפלייאוף.

ישראל מסיימת בתיקו עם קפריסין ומנצחת בבלגיה: אם בלגיה מפסידה באנדורה וישראל מנצחת בבלגיה בכל תוצאה שאינה 1:0, ישראל באליפות אירופה. אם בלגיה מפסידה באנדורה וישראל מנצחת בבלגיה 1:0 עובדים להכרעה בהפרש שערים (כעת, בלגיה על 14+ וישראל על 5+). אם בלגיה לא מפסידה באנדורה, ישראל בפלייאוף.

ישראל מנצחת את קפריסין ומסיימת בתיקו עם בלגיה: ישראל בפלייאוף.

ישראל מנצחת את קפריסין ומפסידה בבלגיה: אם בוסניה לא מנצחת את ווילס ובקפריסין (גם וגם), ישראל בפלייאוף. אם בוסניה מנצחת את ווילס וקפריסין, ישראל לא עולה.

ישראל מפסידה לקפריסין ומנצחת בבלגיה: אם בוסניה לא מנצחת את ווילס ובקפריסין (גם וגם), ישראל בפלייאוף. אם בוסניה מנצחת את ווילס ובקפריסין, ישראל לא עולה.

ישראל מסיימת בתיקו עם קפריסין ובבלגיה: אם בוסניה לא מנצחת את ווילס ובקפריסין (גם וגם), ישראל בפלייאוף. אם בוסניה מנצחת את ווילס ובקפריסין, ישראל לא עולה.

ישראל מסיימת בתיקו עם קפריסין ומפסידה בבלגיה: אם בוסניה לא מוציאה לפחות 4 נקודות מווילס ובקפריסין, ישראל בפלייאוף. אם בוסניה מוציאה לפחות 4 נקודות מווילס ובקפריסין, ישראל לא עולה.

ישראל מפסידה לקפריסין ומסיימת בתיקו עם בלגיה:

אם בוסניה מפסידה לווילס אך לא מפסידה לקפריסין, ישראל בפלייאוף.

אם בוסניה מסיימת בתיקו עם ווילס ובקפריסין, ישראל בפלייאוף.

אם בוסניה מנצחת את ווילס, ישראל לא עולה.

אם בוסניה לא מפסידה לווילס ומנצחת את קפריסין, ישראל לא עולה.

אם קפריסין מנצחת את בוסניה, ישראל לא עולה.

ישראל מפסידה לקפריסין ובבלגיה: ישראל לא עולה.

*

מקצועי:

2 אלופות העולם האחרונות התבססו על הקבוצה המובילה במדינתן באותן השנים. כשנבחרות אחרות באות לבסס את הנבחרת שלהן על הקבוצה המובילה בליגה המקומית, הן צריכות לקחת בחשבון מספר דברים:

  1. הקבוצה צריכה להיות מבוססת על שחקנים מקומיים.
  2. החלק הארי של השחקנים המקומיים הטובים ביותר צריך לשחק באותה הקבוצה.

ברור לכל למה גרמניה יכלה להתבסס על באיירן מינכן וספרד על ברצלונה, ואילו ארגנטינה או ברזיל אינן יכולות להתבסס על הקבוצות הדומיננטיות בליגה המקומית, כיוון שבמקרים הראשונים חלק ניכר מהשחקנים הטובים ביותר מרוכז באותן קבוצות ובמקרים השניים לאו.

עם זאת, גם במקרים בהם הנבחרת מתבססת על קבוצה אחת, אין זה אומר שהעדיפות היא אוטומטית לטובת השחקנים מאותה הקבוצה. זה כן אומר שיש להם יתרון. כלומר, גצה יועדף על שורלה, בין היתר, בגלל שהוא משחק בבאיירן מינכן ורגיל לשאר השחקנים ולשיטה, אבל זה לא מספיק כדי שבאדשטובר יועדף על הומלס. (ניתן למצוא דוגמאות נוספות למי שאלה אינן מניחות את הדעת מבחינתו.)

כשאלי גוטמן צריך לבחון את הסוגיה ברמת נבחרת ישראל, הוא צריך לשאול עצמו האם העדפתו את שחקני מכבי ת"א במרבית המקרים אינה פוגעת באיכות של כל אחד משחקני ההרכב בנפרד. רוצה לומר, האם התועלת מתאום בין השחקנים עולה על הנזק מנחיתותם לעומת שחקנים פוטנציאלים אחרים לאותו התפקיד.

במשחק הזה, הפציעות משחקות תפקיד חשוב. הבלם הישראלי המוביל, רמי גרשון, פצוע, וגם חלק מטובי הקשרים הישראלים: ליאור רפאלוב, ביברס נאתכו ומאור בוזגלו.

לפיכך, החליט גוטמן אכן לבסס את הנבחרת על מכבי ת"א. כלומר, אם נניח שעל מקום בצד ימין קיימת תחרות בין מאור מליקסון לגילי ורמוט, אזי שאם אין הכרעה ברורה נעדיף את ורמוט שמשחק במכבי ת"א. כנ"ל לגבי עמדת החלוץ, בה מואנס דאבור שיחק עם חלק משחקי מכבי ת"א בעבר, ולכן גוטמן יעדיף אותו על פני תומר חמד או עומר דמארי, שייתכן והיה מעדיף אותם בהרכב בו היו שחקנים מקבוצות רבות.

אפשר לעבור עמדה-עמדה ולהראות שכל הבחירות של גוטמן סבירות, כלומר הסיכוי לתועלת מהתאום עולה על הסיכון לנזק מהשיבוץ הפרסונלי, אם בכלל קיים סיכון כזה.

הנזכר לעיל נכון למעט עמדה אחד והיא עמדת הקשר האחורי, בה, ככל הנראה, מועדף דור פרץ, מהנימוקים הבאים:

  1. לדור פרץ אין ניסיון בנבחרת. יש צורה לשלב שחקן. אפשר להתחיל עם משחקי אימון או משחקים בפרופיל נמוך ולהגביר. להרכיב אותו לראשונה במשחק המשמעותי ביותר של נבחרת ישראל מזה למעלה מעשר שנים – עת כשלה ישראל לנצח את איי פארו בהפרש שערים שהיה מספיק לה להעפיל לפלייאוף על חשבון שוויץ – זה סיכון גדול מדי, קל וחמר כשיש אלטרנטיבות, שהן לכל הפחות סבירות לאותה העמדה. לדעתי, זה גם לא הוגן כלפי השחקן. יכול להיות שהוא ייתן את משחק חייו, אבל סיכוי גדול יותר שטעות שלו תוריד לו את כל הביטחון ותפגע בו גם בעתיד. אם גוטמן היה אומר מתחילת הקמפיין שהוא מתחיל לפתח את פרץ לשנים הבאות, דיינו. ברם, להתחיל איתו דווקא במשחק כזה? לדעתי, מדובר על טעות.
  2. לעניות דעתי, בעמדה זו אכן קיימים שחקנים טובים בהרבה מדור פרץ, לא כל שכן כאשר מביאים את סוגיית הניסיון לדיון. בירם כיאל (יש לבטא BERAM KAYAL ולא BIRAM KIYAL) עדיף בהרבה, אבל נניח לרגע שגוטמן דבק בשחקני מכבי ת"א ויהי מה. במקרה זה, היה עדיף מראש לזמן את מי שלדעת רבים הוא הקשר האחורי הישראלי הטוב בליגה, גל אלברמן, שגם הוא משחק במכבי ת"א.

באופן אישי, אני גם חושב שבמשחק מהסוג שאני צופה שיתפתח, קרי נבחרת ישראל מחזיקה בכדור וקפריסין מנסה לעקוץ במתפרצות, עדיף חלוץ רחבה דומיננטי כמו תומר חמד, אבל זה ניואנס ולא משמעותי.

קפריסין, כאמור, צפויה לנקוט בשיטה היחידה שהניבה לה נקודות, שאינן על חשבון נבחרת אנדורה, כלומר לשחק נסוג והגנתי ולהתבסס על התקפות מתפרצות, אם כי הפעם תחסר המהירות של דימטריס חריסטופי.

*

הימור:

אז מה, חייבים להמר וכאלה? נו, טוב…

ניצחון ישראלי על קפריסין והפסד לבלגיה. בוסניה לא תשיג 6 נקודות משני המשחקים הנותרים וישראל תעפיל לפלייאוף.

שבת שלום ובהצלחה לירוקים, סליחה לכחולים (או שבעצם לבנים?). בקיצור, ניפגש בבלוג החי.

לפוסט הזה יש 148 תגובות

  1. לדעתי הסיבה שפרץ מועדף על פני כיאל( קראתי באיזשהו מקום שכאילו פצוע אבל לא מאמין לזה) היא בגלל המצב ששורר בארץ והעובדה שהמשחק בטדי. לגבי ההעפלה הרי בטוח שנעפיל אל תשכח שזהבי משחק אצלנו 🙂

        1. לא דין כיאל כדין דאבור בהקשר הזה. כיאל הצליח להרגיז הרבה אנשים כשרץ עם דגל פלשטין אחרי שסלטיק זכו באליפות והתבטא בצורה בעייתית במהלך צוק איתן. הקהל בישראלי לא שכח לו את זה, בטח לא הירושלמי.

  2. תודה רבה על הפריוויו, בטוח ניפגש בבלוג החי.
    חייב לציין שלמרות שאני אופטימיסט בטבעי, היום אני דווקא צופה אכזבה.
    ראיתי את קפריסין במספר משחקים בקמפיין, האחרון נגד ווילס והם שיחקו בו מצוין, אומנם הפסידו מגול בדקה ה80 של בייל אבל לא נפלו מהוולשים ואף עלו עליהם. כמה ימים אחר כך אנחנו נפגשנו עם ווילס ולא עברנו את החצי רוב המשחק.
    גם נגד בלגיה הקפריסאים עמדו יפה וקיבלו גול מהזאר לקראת הסוף.
    הם לא נבחרת חלשה כמו שאנחנו חושבים והנסיון שלנו במשחקים קריטיים אינו מבשר טובות.

    לעניין ההרכב, כשבוחנים שחקן בכל עמדה השחקנים של מכבי תל אביב כרגע נראים ביתרון על המחליפים שלהם ואני לא חושב שזאת החלטה מושכלת של גוטמן לבסס את ההרכב על מכבי.
    שאבור מתואם עם השחקנים של מכבי לא יותר ממה שדאמרי מתואם עם ורמוט ובן חיים ולכן זה לא השיקול לדעתי.
    דור פרץ אומנם שחקן צעיר אבל הספיק בחודש האחרון לקבל נסיון בליגת האלופות והוא הוכיח שהמעמד לא גדול עליו. בכל מקרה, טם נאתכו היה כשיר כמובן שפרץ החה על הספסל.

    1. קפריסין בבית ובחוץ זו נבחרת שונה מאד.
      לגבי ההעדפה של שחקני מכבי ת"א – שמעתי את אותה הספקולציה שנוגעת לתכנון עתידו של גוטמן מיותר מאדם אחד, אבל זו ספקולציה בלבד, אז נשאיר זאת שם בינתיים ולא נרחיב.
      פרץ לדעתי כלל לא היה צריך להיות מוזמן. כפי שכתבתי בפריוויו, אלא אם פתאום גילת בניון או ברקוביץ', זה לא המקום הנכון לשלב שחקנים חדשים.

  3. דור פרץ הוא שחקן מוכשר, אבל אני גם חושב שלא חכם לעלות איתו בהרכב. בהחלט אפשר לתת לו 20-30 דקות כמחליף. דבר שני, אני חושב שגוטמן מבסס את ההרכב על מכבי בגלל ריבוי הפצועים. נאתכו, רפאלוב, גרשון ועוד כמה פצועים ולואקום נכנסים שחקני מכבי.
    ולסיום, מקווה שישראל תנצח היום. אני גם די בטוח שבוסניה תנצח, כי לויילס יש משחק מול אנדורה בבית במחזור האחרון, ככה שאין להם מה להתאמץ יותר מדי היום.

  4. אלברמן פרש מהנבחקת ולכן לא זומן.
    אחרי שראיתי את דור פרץ בעיניים מתמודד עם שחקני דינמו קייב אין לי ספק שהוא מסוגל להתמודד עם קפריסין בהצלחה, בהנחה שכם כיאל לא כשיר הוא האופציה הטובה ביותר.

    1. שחקנים שפרשו מהנבחרת הלאומית וחזרו אליה: אלי אוחנה (שער במזחק החזרה), זינדין זידאן ופטריק ויירה (עד לגמר המונדיאל). אם אלה יכלו למחול על כבודם, גם אדון אלברמן יכל לעשות כן.
      לא קונה את התירוץ הזה – אם גוטמן היה מתקשר ומבקש ממנו לבוא, אין לי צל של ספק שהוא היה מתייצב לצמד המשחקים.

    2. וזה לא עניין של להתמודד, אלא האם הוא האופציה הטובה ביותר בתפקיד. אם מחפשים להכשיר שחקן לעתיד, אולי כן, אבל לא מתחילים במשחק כזה עם שחקן מסוים לטובת העתיד. ובעמדה הזו יש ישראלים שנכון לנקודת הזמן הנוכחית עדיפים, קל וחמר כשמדובר על משחק בודד ומכריע בו הניסיון משחק תפקיד. דוגמאות: אלמוג כהן, מהראן ראדי.

  5. מצן, האם בתסריט הריאלי/אופטימי של נצחון על קפריסין ותיקו עם בלגיה ישראל בפלייאוף בוודאות? והאם ידוע את מי נפגוש שם?

    1. מעתיקה הסבר של רועי (הודות להסבר הזה, אפילו אני הצלחתי..)
      "הוספת תמונה:
      נכנסים לקישור: http://he.gravatar.com
      פותחים חשבון ומעלים לו תמונה לבחירתכם.
      כשנכנסים להופס ומגיבים בחלון התגובה ישנו חלון לאימייל.
      תרשמו שם את המייל שמופיע בחשבון ה GRAVATAR (אותו מייל שאתם מגיבים איתו באתר) וכל תגובה תיווסף בצירוף התמונה שלכם, יקח כמה דקות עד שזה יעלה"
      ומנחם תמיד מוסיף לבחור באופציה של G ליד התמונה.
      בטוחה שרועי ישמח לעזור אם יהיו בעיות, הוא סופר נחמד 🙂

  6. 2-1 ישראל למרות שאנחנו תמיד יודעים להרוס… נבחרת גרועה.
    הרכב נבחרת ישראל: אופיר מרציאנו, אלי דסה, טל בן חיים, איתן טיבי, עומרי בן הרוש, ניר ביטון, בירם כיאל, גילי ורמוט, ערן זהבי, טל בן חיים, מואנס דאבור.

  7. היי רציתי לשאול משהו לא קשור- בעבר פורסם באתר פוסט שהסביר כיצד עובד מדד ה-PER באן בי איי. למישהו יש לינק?

  8. החבר׳ה בכחול עוד לא התעוררו מהתנומה של שבת בצהריים, עוד לא ירד להם החמין, עדיין תקועים ב8 מאונך בתשבץ של נדיב אבידן, לא זיהו שלושה כוכבים בשמים

    1. נדיב אבידן כבר מזמן לא איתנו, הוא מחבר תשבצי הגיון לג'ניס ג'ופלין, אריק איינשטיין ומוזס מאלון.
      בכל אופן, אני מתאר לעצמי שאף אחד מחברי הנבחרת הזו לא ניסה את מזלו בתשבץ המיתולוגי..

  9. סיכום .שני נבחרות צריכות ניצחון .שני קבוצות מוגבלות .ודווקא קבוצת החוץ שולטת ורוצה יותר מהקבוצה הבייתית.

    1. בלגיה ישחקו עם המחליפים, אבל כשיש לך מחליפים כמו בלגיה שרוצים להוכיח את עצמם מצד ,ונבחרת ממש חלשה מצד זה לא יגמר טוב

  10. למה חיכו עם החילוף הזה? למה הקפאון של הספסל? ולמה רק חילוף אחד?
    ככה זה נראה כשאין תוכנית מדינית ארוכת טווח.

  11. משחק אדיש של נבחרת ישראל, אין תשוקה, אין אש, אין מחוייבות. מהדקה הראשונה נראינו כמו ערימה של קרשים רטובים.

      1. אנחנו עדיין היינו אמורים לעלות.
        ממשחק למשחק שיחקנו פחות טוב וגוטמן העלה הרכבים דימיוניים.
        להוביל בבוסניה 1-0 דקה 45 ולסיים את המחצית בפיגור 1-2 זה אומר שמשהו דפוק באיך שמכוונים אותך.

        אגב לא אהבתי גם שזהבי פתח בניצחון על בוסניה 3-0.
        גוטמן לא למד כלום מהקמפיין הקודם.

        1. היינו אמורים לעלות, למה??

          בשביל להיות אמור לעלות אתה צריך איזשהו מקרה תקדימי להתבסס עליו.
          על מה יש להתבסס?? אותה תצוגה מול דנמרק שתירצו בזיונים לפני המשחק?

          לא ברור לי איך חשבו להגיד שווילס זו איזה נבחרת שקרובה לרמה שלנו(לפני תחילת הטורניר).
          עזבו את בייל, זו נבחרת שכמעט כל 11 שלה הם שחקני פריימרליג לגיטימיים עם נסיון של 5-6 שנים לפחות בליגה.
          מי שמבין עניין ידע שאנחנו לא סתם מקום 4 לפני תחילת הטורניר אלא מקום 4 במרחק גדול מאוד מה-3 הראשונות ובמרחק יותר קטן מהנבחרת החמישית בטיבה בבית הזה.

          1. למה?? כי בוסניה תפסה קמפיין לא משהו ואנחנו היינו צריכים רק לא להיות ביזיון.
            זאת רמה אחרת של ביזיון.

            עזוב עלינו או לא עלינו 7 משחקים רצופים של אנטי כדורגל זה שיא גם בשבילנו

          2. נו אז אדרבא זה רק מוכיח לך שאפילו בוסניה בקמפיין שכולל המון המון בעיות(דזקו למעשה חצי ממשחקי הקמפיין לא כשיר, גם בסיץ' היה פצוע ועוד שחקנים מרכזיים) ועם המון תוצאות רעות עדיין עולה כי ברגעי המתח וכשהיא עם הגב לקיר היא מנצחת את ווילס כי לה יש אמצעים לנצח את וויילס במשחק על כל הקופה, לנו אין את האופי והיכולת לנצח את קפריסין(לטביה או כל נבחרת כזאת) במשחק כזה חשוב.

            לא כי אנחנו רק לוזרים(שזה מה שקל להגיד עכשיו אחרי כל הבאז) אלא כי אנחנו פשוט לא טובים.
            אנחנו שבים מקום 4 בבית הזה, מי שהשכיל להבין את זה מיד אחרי ההגרלה לא מופתע עכשיו.

  12. אני רק חושב ששווה להזכיר מי היחיד פה שאחרי שני נצחונות שקריים לחלוטין בתחילת הקמפיין אמר שאין לנו סיכוי לעלות, עם חסדים של בוסניה ובלעדיהם.

    אנחנו בלחץ הקבוצה הרביעית הטובה בבית(בלחץ כי אנחנו באותו לבל בדיוק של קפריסין).

    1. ולמען האמת בכלל חשבתי שבישראל יוציאו היום תיקו של אנטי כדורגל, בסוף גם את התוצאה המסכנה הזאת שהייתה משאירה תקווה לחולמים לא הוציאו, כי אין פה כדורגל.

      אני נטשתי את הענף הישראלי ב97 בערך ולא מתחרט לשנייה.
      רק כדורגל אנגלי.

      1. קשה להתנתק מהנבחרת (ניסיתי רוב הקמפיין ).פשוט זה יותר מידי קרוב ללב .(כדורגל ישראלי ברוך השם דיי נגעלתי).

        1. כשאתה אמביוולנטי לחלוטין לכדורגל הישראלי אז זה ממש לא קשה, תאמין לי.

          אני ברוב משחקי הנבחרת מעדיף לראות כדורגל של נבחרות אחרות או פוטבול אם זה בראשון, לא מפסיד כלום.

          הנבחרת גם בדרך כלל משחקת בסמי עופר שזה מאוד קרוב לדירה שלי וממש ממול למקום העבודה שלי ולא חשבתי אף פעם ללכת לראות משחק שלה, כי זה פשוט לא מ-ע-נ-י-ן, לא באווירה ולא באיכות.

    2. דווקא זה היה צפוי.ההבדל בינינו לבוסניה .שמתעלים ברגע האמת (בלי דז׳קו ).נבחרת מעפנה, לפי דעתי אנחנו עם יותר כישרון מקפריסין.תוכנית משחק ומשמעת השם ישמורת..

      1. היה צפוי? כן בשבילי.
        תלך לתחילת הקמפיין אחרי הנצחון השקרי הזה על בוסניה מינוס דזקו ותראה את האופורייה ששררה פה.
        תסתכל כמה צחקו עליי שטענתי ש"אין לנו סיכוי"(לא הבינו איך אפשר להיות החלטיים כי הצגנו שני משחקים ממש טובים..).

        1. המשחק נגד בוסניה היה עלוב ביותר הגנה פח .(הגיעו למיליון מצבים ובגלל שדז׳קו ואיביסיביץ לא שיחקו לא הבקיעו) . אבל תאמת "שרציתי" להאמין שאולי הפעם נגד קפריסין נראה יותר טוב .(משחק נורא ואיום)

          1. במשחק ההוא מול בוסניה נראינו טוב, גם שלטנו טוב במרכז הקישור, גם הנענו טוב את הכדור, גם משחק טוב של נאתכו.
            לא צריך למסמס את מה שהיה שם.
            אבל כן זה היה שקרי כי ברור לגמרי שבתנאי לחץ ועם דזקו(עזוב איביסביץ', דז'קו לבד מספיק לנטרל אותנו) אין לשחקנים שלנו שום איכות כדי לעשות את זה.

            אנחנו נמשיך לצחוק על ווילס ונמשיך לצחוק על קפריסין ונמשיך לצחוק על יוון ואפילו נמשיך לחשוב שצפון אירלנד זה שתי נצחונות חובה(אגב שלשום עלו חלק ליורו, צפון אירלנד לא אירלנד של הרפובליקה, צפון אירלנד עם קרייג קאטקארט ופדי מקנייר, קורי אוונס עלו לפאקינג יורו) ובסופו של יום לא לעשות כלום.

            כי בישראל חזקים בדיבורים וביצירת באז ואז גם האוהדים והתקשורת תתנפל על המאמן בסוף כי המאמן תמיד אשם.

            אף אחד חוץ ממני לא יכול להגיד את האמת? אנחנו לא נעלה לטורניר גדול כי אנחנו לא קשורים לרמות האלה גם כשמגדילים ל24.
            אנחנו סביב המקום ה33 לפי הדירוג שלי באירופה(מבחינת פוטנציאל), מבחינת העמידה בלחץ, הרצון, הכושר? סביב המקום ה40.
            כמובן שאין מה לחלום על מונדיאל, לא בפעם הבאה ולא בעוד 45 שנה.
            ולא משנה מי יהיה המאמן.

          2. תראה את התקציר נגד בוסניה .היינו סבירים אבל הם הגיעו למצבין ממש טובים , אבל זה לא העניין .ברור שאנחנו נבחרת פח , אבל נוצר פה מצב נדיר בוסניה אשכרה מפסידה לקפריסין ואתה גנבת ניצחון פה. זה פאקינג 10 משחקים אי אפשר לעשות את מה שצריך ? זה מוקדמות יום רע ואתה עף (הולנד כנראה עפים).

          3. שוב, אין לי מה לראות את המשחק מול בוסניה.

            אני מסכים שהיו המון חורים שהיה אפשר לזהות גם במשחק כזה(כמו כמה הזדמנויות טובות מאוד של הבוסנים במשחק) אבל בגדול כן היינו עדיפים עליהם במשחק הנתון הזה, כן בנו במומנט חיובי ועם המון ביטחון וכן היינו ברוב חלקי המגרש נראים פשוט מסוכנים יותר.

            אבל אנשים לקחו משחק ספציפי שבו התנאים היו הרבה פחות טובים לבוסנים ולמעשה בטווח שלא אמור להגיד כלום על המשך הקמפיין ומזה התחילו לייצר תכתיבים ותסריטים וכאילו אנחנו ממש על הגל לעלות(ולהזכיר לכם זה היה מחזור 2 שלנו בסהכ אחרי שהמשחק מול בלגיה נדחה בגלל צוק איתן, בדיעבד זה עזר לנו לדחות את הקץ לא יותר).

            אז במשחק אחד בדיוק היינו עדיפים מבוסניה.
            אבל אתה לא עולה לטורניר על סמך משחק אחד.
            לבוסניה יש המון איכויות שאין לנו, יש להם כבר נסיון מוכח בהעפלה משכנעת מאוד לטורניר הכי גדול, יש להם שחקנים שנמצאים בבמות הגבוהות, יש להם גם שחקנים מקומיים שבנויים מנטלית ופיזית הרבה יותר טוב.
            ולכן הם היו יכולים להיות רגועים לפחות בנוגע לאפשרות לסיים שלישים, כי הם פשוט עדיפים בהכל על הנבחרת שלנו.

  13. "הכתובת הייתה עלל הקיר"
    מעניין לאיזה זונות הם הלכו אתמול בלילה (לבדוק במצלמות של אלנבי 40).
    השחקנים קראו את קפריסין.
    גוטמן חייב להתפטר עכשיו.
    "פיגוע" של נבחרת ישראל .

  14. גוטמן הוא לא הבעיה המרכזית..
    אתם יכולים לשים על הקווים את מוריניו , קאפלו, פרגוסון וגווארדיולה ביחד. ועדיין לא נעפיל לשום מקום.
    יש לנו חרא של ליגה מקומית.
    ושחקנים עם מנטליות של חובבנים משל הם היו קבוצת הדייגים מסן מרינו/ אנדורה…
    חבל על הכסף, והבלבול מוח התקשורתי
    לסגוררררררררררררררררררררר
    ולפטררררררררררררררר
    את כל הליגה הזו.

    1. א.גוטמן הוא חלק מהבעיה.
      ב.אפשר לתרום את המשכורת המיותרת הזאת לעניים ולנזקקים.
      ג.לפחות לא נצטרך לשמוע את השקרים ובלבולי המח של גוטמן החפרן והמוכר שקרים הזה.

  15. חחח
    כדורגל ישראלי הוא בדיחה של חובבנים עצלנים רפי שכל. רק מזוכיסטים אוהבים כדורגל ישראלי. איבדתי עניין לפני שנים. השחקנים האלה לא מכבדים את המקצוע שלהם את הקהל וגם לא את עצמם. גם עוד 100 שנה וגם אם יגדילו את ההשתתפות ל100 נבחרות ישראל תשאר בחוץ

  16. אני כן נותן את הקרדיט לקיי שאמר בזמן אמת שישראל לא תעלה.
    ואני עדיין אומר שאחרי אותם 2 נצחונות היה נדמה ששיפרנו משהו.
    הרי זה לא שהיינו צריכים להיות ממש טובים מאותה נקודה אלא רק לא להתבזות.

    מה שקרה החל מהמחזור הרביעי היה אחד מהתצוגות הכי מבישות של הכדורגל הישראלי. כולל הכל! קבוצות משחקי ידידות אופא אלופות מוקדמות… פשוט הדרדרות תהומית ממשחק למשחק.

    חוסר הכנה וחוסר תגובה של העומד בראש הנבחרת וכמובן השחקנים האנטיפטיים עצמם..

    ובחייאת מה קשור בירם כיאל..
    פשוט הזוי

  17. ממש אהבתי את מה שאביעד פורהילס אמר.
    בין הבודדים בישראל שמבינים כדורגל ומה שמסביב.
    הכדורגל פה מרמת הילד הקטן ועד הבוגר ברמה אפסית.

    אני באמת חושב שמי שיש לו ילד שמשחק כדורגל מבזבז את הזמן שלו בישראל. שיקח אותו לכל מקום חוץ מכאן.

    1. זה חצי נכון.הכדורגל פה יחסית בדיחה למה שאנחנו רוצים להיות . אבל שום דבר לא מצדיק להפסיד לקפריסין בבית (ליגה שבה יש 17 זרים בכל קבוצה וחובה לש-נ-י שחקנים קפריסאים על המגרש |לפי קלינגר|) .
      אני יודע שזה ממש לא נשמע טוב ,אבל כנראה שהזן הלא נכון משחק בכדורגל (ככה זה לדעתי גם ברוב העולם אבל שם יש דברים אחרים) .
      כי זה לא שאנחנו מדינה לא חכמה , חלשה ,ונחשלת (בחלק גדול כן אבל הרעיון מובן)…

      1. אנחנו כן מדינה טיפשה חלשה ונחשלת.
        התרבות של כל דבר כאן היא רקובה. בכל נושא.
        זה שיש כאן הצלחות זה תודות לאינדיוידואל ולא תודות למערכת.

        1. שליליות כזאתי לא ראיתי הרבה זמן(טוב אולי כי אני מהפריפריה).
          דווקא הנתונים מראים אחרת , אבל באמת שזה לא הדיון.
          מסכים איתך שיש בעיה מאוד קשה בכל הרשתות תמיכה במדינה (לא רק בספורט) . אבל באמת שיש לנו ארץ לא רעה בכלל . (ובבקשה בלי דוגמא של כלכלות חזקות באירופה ,של מאות שנים בלי מלחמות ובלי 70+ אחוז יהודים 🙂
          GN לצערי(או לשמחתי) אני מכיר את התחושה של לישון עייף ומדוכדך אחרי עוד הפסד מעצבן.

          1. מאות שנים בלי מלחמות באירופה ???

            פרנץ פרדיננד מתהפך בקברו (עם מוזיקה של "פרנץ פרדיננד" באוזניות)

  18. בתור שחקן לשעבר(גילאי נוער)כרגע רואה מהצד וכבר לא כועס או מתפלא מההפסדים ומהמנטליות יש לי משהו לומר לk ואיתי
    עם כמה שזה מעצבן ההגבלות ליגה על שחקנים זרים אתם צריכים להבין שלמרות שאנחנו רוצים לראות קבוצה ישראלית עושה משהו באירופה אחרי הכל הכדורגל בישראל צריך להיות קודם כל של שחקנים שגדלו פה בקבוצות הישראליות אלה שקרעו תתחת כל שבוע עם 7 אימונים ומשחק. אלה שגם עם לימודים מבחנים ועבודות הצליחו להישאר ולהתמיד במשחק מתוך האהבה אליו והחלום.
    אני מסכים איתכם שהכדורגל והספורט בכללי בארץ לא ברמה קרובה למספקת אבל הפתרון לזה זה לא פתיחת הליגה לזרים ללא הגבלה אלא בנייה מחדש של כל ההתאחדות וכל הכדורגל בישראל בין אם זה במתן תשתיות טובות יותר או שכר המאמנים(עניין לפוסט אחר) או אפילו התאמות של בתי הספר אבל חשוב שכולם יבינו שהכדורגל הישראלי חייב להתבסס על שחקני הבית ורק דור של שחקנים כאלה עם בנייה מנטלית נכומה יקח את הכדורגל למקום שאנחנו רוצים אותו.
    מצטער על החפירה :)…

    1. למה מגיע לכדורגלן הישראלי הגנה מפני תחרות? אתה חושב שאם תהיה כאן ליגה בלי זרים הרמה תעלה?! כל מקום בלי תחרות הולך ומתנוון. האם הכדורגלן הישראלי פחות מוכשר? פחות אתלט? דבר אחד בטוח הוא פחות חרוץ ופחות מקצועי.
      לא מצליח להתחרות ביבוא מחו"ל-סגור את הבאסטה וחפש עבודה אחרת. הקהל לא צריך לסבול כי הכדורגלנים עצלנים

  19. כאשר אתה משלב את זה עם מערכות של 50+ שעות לימוד אז כן 7 אימונים זה עוד 21 שעות לא כולל הזמן שלוקח להגיע לאימון ואתה יכול להבין לבד כבר את ההמשך

  20. ויונתן לא הבנת את מה שאמרתי
    אני לא אומר אסירת זרים לגמרי אני רק אומר שהכדורגל הישראלי לא יתפתח מזה שיבטלו את כל ההגבלות על זרים.
    אתה תתחיל לראות 2-4 שחקנים ישראלים בהרכב ומה אתה חושב שיתחיל לקרות? שעדיין שחקנים יתפתחו ויהפכו לשחקנים ברמה של הנבחרת? קודם פשוט אמרתי שהפתרון זה לא מהסרת ההגבלה זה בנייה מחדש של כל הכדורגל מילדים קטנים

  21. אני גם נופל בזה כבר כ-30 שנה .
    אבל ישראל תמיד אבל תמיד מפשלת בכדורגל נבחרות.
    אני הייתי מחתים את מיקי ברקוביץ.
    כי מה שהנבחרת הזו צריכה זה לא ידע מקצועי אלא מישהו שיוציא אותם מהלוזריות הבלתי נגמרת.
    אפילו זהבי נהיה לוזר כשהוא מגיע לנבחרת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט