תתפלאו. שנת מבחן דווקא לגדולים / גור גולן

 שנת מבחן

  גור גולן

 

עוד פחות מחודש. זה מה שנשאר לנו לחכות עד פתיחת העונה- עונת 2015-2016.

השנה הזאת תהיה שנת מבחן חשובה לחלק מהשחקנים הגדולים והנחשבים לטובים ביותר בליגה. שנה חשובה לאופן ולצורה בה תמשיך הקריירה  שלהם, וכמובן בעיקר חשובה לעצמם. בד"כ אנליסטים של ה-NBA מדברים על שנת מבחן לשחקנים בפרשת דרכים, שחקנים שוליים, או שחקנים טובים – אך לא טובים מאד – העוברים לקבוצה חדשה ומנסים לבנות קריירה מחוגשת. אנחנו שוכחים שלכוכבים הגדולים ביותר קיימות שנות מבחן חשובות לא פחות. שנים בהן הם יעברו סוף-סוף את המשוכה האחרונה הדרושה להם לצביון הסופי של מורשתם. לדעתי ישנם היום בליגה שלושה שחקנים כאלה שהעונה הזאת תקבע את מקומם בהסטוריה יותר אולי מכל עונה אחרת.

"שנת מבחן" היא צומת דרכים, בצומת הזאת מוצגות שלוש דרכים מרכזיות: הראשונה רגילה – המשך רגיל וסביר,.השנייה? מאכזבת, קשה ורעה. השלישית? עליית מדרגה נוספת מהנה וטובה.

אלה שלושת השחקנים המגיעים לצומת הגורלית:

קווין דוראנט

זו תהיה השנה האחרונה של דוראנט בחוזהו לפני הקיץ העמוס בפגישות שיהיה לו. דוראנט שיחק בעונה שעברה 27 משחקים בלבד עקב פציעה קשה, אך גם כששיחק, הוא לא היה בכושר אותו אנחנו רגילים לראות ממנו.

דוראנט זכה 4 פעמים בתואר מלך הסלים, ופעם אחת ב-MVP. כמובן אולסטארים ועוד עשרות פרסים ושיאים. שיא הקריירה שלו הגיע בשנת 2012-13, בה יחד עם ווסטברוק והארדן הגיע לגמר ה-NBA שם הפסיד לחבורתו של לברון.

דוראנט ידוע באתלטיות שלו ובעיקר בקליעתו החריגה לטובה לגובהו. הוא מחזיק במעל ל-15,000 נקודות בקריירה בדרך הבטוחה לאחד מראשי הדירוג.

השנה דוראנט מגיע לצומת דרכים כשמאחוריו פציעה משמעותית ראשונה בקריירה. השנה הוא חוזר עם אש בעיניים- אש של תקווה ובעיקר אש של רצון להוכיח. רצון להוכיח שהוא טוב מלברון, שהוא עדיין הקלעי הטוב בליגה, שהאתלטיות שלו לא נעלמה ובעיקר שהוא מסוגל לקחת אליפות. לת'אנדר יש סגל שחקנים חזק ובראשו שניים מהטופ של הליגה: ווסטברוק ודוראנט שמגיעים עם מטרה משותפת לזכות באליפות.

האם דוראנט יחזור להיות דורנטולה? (רגע לפני שיגיע – אולי ואולי – בקיץ ללייקרס, שהוא חלום אישי שלי).

 

לברון ג'יימס

 

לברון נחשב כבר מעונתו הראשונה בליגה כאחד מהשחקנים הטובים בהיסטוריה של המשחק, היום ישנם כבר כמה המדרגים אותו בחמישייה הראשונה מעל השמות הגדולים ביותר. בין הישגיו של לברון אפשר למצוא שתי אליפויות, 4 MVP של העונה הסדירה ופעמיים של סדרת הגמר.

בשנה שעברה לברון חזר לקליבלנד במטרה ברורה לקחת אליפות, אך נעצר בגמר על ידי גולדן סטייט. זה היה לא פחות מהגמר השישי של לברון בקריירה מתוכם זכה "רק" בשתיים. מייקל ודאנקן גם כן הגיעו לשישה גמרים- מייקל זכה בכולם, דאנקן זכה ב-5. קובי, שכבר מבחינת כולם נמצא מתחת ללברון- זכה ב- 5 אליפויות מתוך שבעה גמרים. השנה לברון צריך להוכיח שהוא טוב באמת על ידי זכייה באליפות נוספת. יצליח? לא תלוי רק בו.

ללברון יש קבוצה שמועמדת באופן ודאי לאליפות, מאמן שהתבגר וגם גוף שהתבגר. לברון התבגר והעונה לא תהיינה הנחות. אם יגיע לגמר ושוב יפסיד, יתחילו לדבר עליו כעל לוזר עם 2 מ-7, וזה יהיה מספר שהוא לא יצליח להתנער ממנו בקלות, אם בכלל.  הגוף מתחיל להראות סימני שחיקה, אבל לברון מוכן ומזומן לעונתו הגדולה מאז ומתמיד, ורוצה להוכיח שהוא ווינר, ובשום פנים ואופן לא "לוזר של סדרות גמר". הפרשר עליו הוא פנומנלי. שנת מבחן שאין גדולה ממנה כי הוא השחקן הטוב ביותר בקבוצה הנחשבת בעיני רבים לטובה ביותר.

האם זו תיהיה השנה שלברון יראה באופן חד וסופי את גדולתו או שהוא בכלל אוברייטד ו-"מפסידן גמרים"?

 

 

ג'יימס הארדן

 

המזוקן לא התבייש להצהיר אתמול שהוא השחקן הטוב ביותר ב-NBA.

אם אחרי הצהרה כזאת השנה אינה שנת מבחן עבורו, אז אני לא יודע מה היא כן שנת מבחן.

בשנה שעברה נשדד מהארדן – לדעתי כמובן – תואר הMVP. השנה הוא רוצה להבהיר חד וחלק ששום דיוויס, דוראנט לברון או קרי ישתלטו על הליגה, אלא שזו תהיה הליגה שלו ורק שלו.

הארדן עזב את אוקלהומה לאחר שנה חלומית (שהסתיימה בגמר), במטרה ללכת על כל הקופה ולהיות המלך החדש בלי להיות שום צלע שנייה. מאז יוסטון היא ביתו, אף אחד לא מתערב לו במשחק והוא מחנך את כל הבאים אחריו.

בשנה שעברה הארדן הגיע עד גמר המערב, תוך כדי שהוא מציב ממוצעים נהדרים: 27.4 נקודות, 7 אסיסטים ו-5.4 ריבאונדים. בנוסף הוא קבע 4 טריפל דאבלים- אחד מהם במשחק הרואי נגד הקליפרס כשהוא חולה. בסוף הוא הפסיד לאלופה בגמר המערב, ונחל אכזבה שלא ירצה שתחזור.

השנה הוא קיבל תוספת משמעותית (טיי לאוסון), במטרה להתקדם עוד ואולי להפתיע את כולם. מה שבטוח הוא שזו שנת מבחן אמיתית מבחינתו, מאחר שהוא רוצה להיות המרכז של הליגה ולהפסיק להיות מוזכר "רק" אחרי כל הקובים, הדוראנטים, הלברונים והקרים.

האם האיש (והזקן) יהפוך ל-"דבר האמיתי"  ול'האגדה'?

 

לפני המאמר ישבתי וחשבתי את מי להכניס, הגעתי להחלטה שאלה המרכזיים. אבל מי שכמעט נכנסו היו: אנתוני דיוויס, סטפן קרי, קובי בראיינט (כן גם הוא), ג'ון וול, פול ג'ורג ועוד…

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. הייתי מוסיף פה את כריס פול , אולי הרכז הכי טוב של העשור הזה. שטבעת השנה (לדעתי) תשים אותו במקום גבוה אצל הרכזים הטובים בכל הזמנים.
    עוד אחד שבאמת יכול להיות אגדי זה טימי (וגם טוני אבל עליו אני לא רושם) .עוד טבעת עכשיו שהוא בורג משמעותי ,יכול להעלות אותו עוד בדירוג (איזה מקום תקבעו אתם.)

    1. טימי לא צריך להוכיח שום דבר. הוא פשוט משחק את שנתו האחרונה בכיף, ואז מפליג אל האופק כאחד הגדולים מכולם.

      1. מסכים ב 100%
        אי אפשר לקחת מטימי כלום. הוא כבר תפס את מקומו כאחד הגדולים בהיסטוריה והוא כבר אגדי וזה לא הולך להשתנות. אין לו מה להוכיח

    2. לא התכוונתי למבחן, אבל חושב שיש הבדל בין 5 ל 6 , ודירוג זה כמו בפיסיקה ככל שהדירוג(מהירות) עולה אז ככה צריך להוכיח יותר. הר רשמו יותר צפוף ממה שחושבים

  2. בשבילי הארדן עדיין לא שם. אין ספק שהוא השוטינג הכי טוב בליגה אבל אם היינו עושים מין דראפט כזה, אפילו לעונה הנוכחית בלבד, כמה היו בוחרים את הארדן לפני לברון או דוראנט? לא בטוח אפילו שלפני דיוויס וקארי.
    הוא מכריז על עצמו כשחקן הכי טוב בליגה והמספרים שלו באמת אדירים אבל מבחינתי הוא עדיין טעון הוכחה לביסוס הטענה שלו.

    אין ספק שמבין כל הגדולים, לדוראנט זאת באמת עונה קריטית. הוא בגיל של שיא הקריירה והפציעה משאירה מעליו עננה של ״האם הוא יכול לחזור טוב יותר משהיה״? הסגל סביבו בהחלט השתדרג ופחות מאליפות והדיבורים סביבו כבר לא יהיו כל כך נעימים.
    אין ספק שיש לו את כל הנתונים להיות שחקן הסטורי אבל בלי אליפות קשה להפוך לאחד כזה.

    מסכים עם איתי שגם פול תחת המיקרוסקופ, הקליפרס התחזקו משמעותית בקיץ וגם בשבילם פחות מאליפות זה כשלון. כבר עכשיו תוית הלוזר מתחילה להיכתב כי בשביל שחקן שנמצא כבר שנים בטופ 10 של הליגה (ואפילו טופ 5) אי הגעה לגמר המערב ולו פעם אחת זאת חתיכת גיבנת.

  3. אני לא חושב שלקובי זאת שנת מבחן. אם הוא יעמיד ממוצע של 12 נק' ב-40% יגרום למישהו להפחית מגדולתו ההיסטורית? לא נראה לי.
    בעיניים הפרובינציאליות שלי זו שנת מבחן לעומרי כספי – האם יוכל להמשיך ביכולת של סוף העונה הקודמת ובאמת להיות שחקן משמעותי.

    1. ההתלבטות עם קובי נבעה לא בגלל גדולתו ההיסטורית אלה " הערכתו ההיסטורית" שכן השנה הזו הוא לא צריך להיות המרכז ולפנות מקום לטובת הצעירים בלייקרס.

    2. קובי לא צריך להוכיח דבר לאף אחד. הוא את שלו עשה. הוא קבע את מקומו בהסטוריה כאחד הגדולים, אבל לא בחמישייה הראשונה. בעשירית? לדעתי כן.

      1. חמישייה לדעתי… אבל בואו ניתן לו לסיים את הקריירה קודם.
        אני חושב שהשנה יכולה לעזור לו לתדמית ( אני אוהב אותו ואין לי בעיה עם תדמיתו אבל להרבה יש).

  4. זאת עונת מבחן לסמי חזיזה שקיבל שנתיים על תנאי
    ב״ה הקצין מבחן ייתן לו בשחרור
    דרך אגב

    ג׳ייימס הארדן חבר בחב״ד מה שאומר שבעצם הוא סוכן שתול של HBD

  5. עוד פוסט מצויין גור.
    לא חושב שלהארדן זו שנת מבחן. הוא הוכיח את עצמו מספיק בשנים האחרונות כדי להיחשב בין הגדולים ביותר שמשחקים כיום, ולמען האמת אני לא חושב שהוא יכול לחזור על עונה כמו העונה שעברה שהכל נפל עליו.
    אם כבר הוא יוכל לשמור קצת כוחות לפלייאוף.

    לגבי פול- הוא באמת צריך להוריד וואחד קוף מהגב. נראה לי שהעונה הזאת יותר מהכל תראה את המעמד שלו בהיסטוריה של המשחק (כעוד רכז מצוין שלא הגיע לשום מקום)

  6. דוראנט בשנת מבחן זה ברור לכל, גם בגלל הפציעה גם בגלל החוזה שנגמר וגם בגלל שיש ספקות האם הוא יכול לקחת על עצמו קבוצה עד הסוף. לברון לא צריך להוכיח משהו למישהו והראייה- גם אם יתן עונה פושרת עדיין יחשב בעיני רבים לשחקן הכי טוב בעולם. ג'יימס הארדן? אני אישית לא מאמין שהוא מסוגל לסחוב קבוצה אלופה. המשחק שלו סוליסטי מדי, ההגנה לקוייה מדי והרב גוניות Vחד גונית מדי. דוקא לCP3 יש הרבה מה להוכיח לעצמו ולעולם כPG והמנהיג של קבוצה מאוד מוכשרת עם אספירציות לאליפות אחרי פיאסקו בפליאוף וכמעט פיאסקו בפגרה- אם לא עכשיו אמתאי?

  7. בעיני מי דוראנט נחשב לטוב בעולם? איך אפשר לחשוב ככה?
    לברון מגיע כבר שנה שישית לגמר. הליגה הפכה ל beat lebron.

    מגוחך

      1. לברון שם בגלל שאם הוא רוצה להיכנס לגדולים באמת- הוא צריך אליפויות. דבר אחד כולם שוכחים: ללברון כמעט בכל עונה הייתה את הקבוצה הטובה במזרח ולכן גמר זו הציפייה הברורה שאתה מצפה מהקבוצות שהיה בהן. אליפות זה דבר אחר.
        צריך לבדיל ברשימה בין להוכיח את עצמו כיום להוכיח אותו היסטורית- לברון רוצה היסטורית, הארדן ודוראנט היום.

    1. נכון, לברון לא צריך להוכיח כלום ולדוראנט יש הרבה מה להראות.
      הארדן צריך להראות לנו שהוא התבגר ושהוא יכול לחלוק את הכדור, במשחקים מסוימים הוא יצטרך להיות שוטינג גארד שמקבל אסיסט לשלשה, בסגנון קליי תומפסון. כריס פול, מה אני אגיד, אני די מרחם עליו. הוא סיזיפוס מודרני.

    2. בעניי אבל אני לא אובייקטיבי.דוראנט אמור להגיע לשיא , לברון כבר שם (כנראה בצד השני של הגבעה) . מי שכן מאיים עליו זה דיוויס שהופך למפלצת , לפי דעתי השנה הוא יוכח שלדיוויס יהיה את הימים שלו.

  8. עוד רפה
    פרט לסדרה מול דאלאס לברון היה מעולה בסדרות הגמר.
    הקבוצה שלו הייתה שחוקה ב2014, ובשנה האחרונה הוא כמעט ניצח סידרת גמר לבד.

    אם רוב השחקנים יהיו בריאים השנה בגמר והם יפסידו, באמת יהיה מקום לספק/ קייס לכל שונאי לברון (אשכנו וחבריו), לעניות דעתי.

    אחלה פוסט!
    מה עם דרק ורד אדום? יכול להפתיע?
    יש לו הזדמנות במזרח

  9. דוראנט – בהחלט מבחן. יש לו אחלה קבוצה.
    לברון – מבחן, אבל בגלל חוסר מזל, בקליבלנד בסיבוב הקודם לא היה לו כלום, מיאמי הייתה אחלה אבל מוגבלת (בלי ספסל ובלי סנטר) וברגע שוויד לא היה וויד ופגשו את הספרס בשיא, זה היה יכול להיות מדהים אם היה לוקח אבל אם לא, זה לא אמור להיות כתם. בשנה שעברה – נתן את אחת מסדרות הגמר הטובות בהיסטוריה עם חבורת יורוליג על קביים.
    בקיצור, יש סיבות טובות אבל לאור המאזן המצטבר הוא צריך עוד אליפות, להביא אליפות לקליבלנד המקוללת יקבע אותו בחמישית כל הזמנים.
    הארדן – לא שם לדעתי, אם ייקח קבוצה לבד לאליפות אז הוא יהיה גדול אבל אפשר לומר את זה על עוד 5 שחקנים, אם לא לא נורא.
    מי שיכול להכנס זה כרמלו – עונה לא טובה והוא נמחק מרשימת הטובים בליגה, עונה מעולה והוא חוזר לדיון על מי הכי טוב אחרי לברון.

  10. העתק הדבר- תגובה חשובה מבחינתי בשביל להסביר את בחירותיי!
    לברון שם בגלל שאם הוא רוצה להיכנס לגדולים באמת- הוא צריך אליפויות. דבר אחד כולם שוכחים: ללברון כמעט בכל עונה הייתה את הקבוצה הטובה במזרח ולכן גמר זו הציפייה הברורה שאתה מצפה מהקבוצות שהיה בהן. אליפות זה דבר אחר.
    צריך לבדיל ברשימה בין להוכיח את עצמו כיום להוכיח אותו היסטורית- לברון רוצה היסטורית, הארדן ודוראנט היום.

    1. ללברון לא היה את הקבוצה הטובה ביותר במזרח .
      מספיק לקרוא את הטוקבקים שלא האמינו שיצליחו לעבור את שיקגו שנה שעברה, כדי להבין זאת. וכך גם לפני. כולם חכמים לאחר מעשה ולא מבינים עד כמה ההישגים שלו היו מדהימים ראשית עם קבוצת הנגרים הראשונה מקליבלנד ואז עם מיאמי, כאשר בפועל חבריו לקבוצה נעלמו והוא נאלץ לעבוד לבד. משום כך עבר לקליבלנד וגם שם נאלץ לסחוב לבד עד לגמר.

  11. דוראנט – צריך אליפות כדי להיחשב כאחד הגדולים. לצערי כרגע מדובר בכרמלו אנטוני משופר. לא יעזור כלום אבל סקוררים כמוהו תמיד היו ב-NBA (מי פחות ומי יותר). חייב אליפות והסיטואציה באוקלוהומה הכי נוחה מבחינתו, במקום להתחיל במקום חדש עם בנייה חדשה.
    לברון – קצת קשה להגיד על מישהו ששולט בליגה הזו ומגיע ל-5 גמרים רצופים לוזר. בלי שום ספק השחקן הטוב בליגה (בםער גדול אחריו), אין עוד אחד כמוהו שמסוגל לקחת קבוצה על הגב עד לגמר. הבעיה היא רף הציפיות הלא הגיוניות שיש ממנו, הוא פשוט קבע לעצמו רף גבוה מדי ולכן הסטטיסטיקה מתחילה (ואולי כבר)להיות לרעתו.
    הארדן – כנראה השוטינג הגארד הטוב בליגה, אבל לצערו דוויט האוורד הפסיק לשחק כדורסל. לדעתי הארדן יתן את שלו, וכנראה שזה לא יספיק כל עוד האוורד מחליט להתעסק בשטויות ולא לחזור לעצמו.
    אנטוני דיוויס – לצערו במערב האיכותי הקבוצה שלו לא מספיק טובה.
    סטפן קארי – תמיד מעניין לראות האם אלופים מסוגלים לשחזר את ההשגים משנה קודמת.
    קובי בראיינט – את שלו הוא כבר עשה בליגה (ובהיסטוריה), כנראה שבשביל מעל 20 מיליון לעונה לא פורשים כל כך מהר.
    ג'ון וול – הפציעות פשוט עוצרות אותו, חייב להתגבר עליהם ולהוסיף מימד של קליעה למשחק שלו.
    פול ג'ורג' – לצערו הפציעה עצרה אותו ועכשיו גם הסגל הבינוני של אינדיאנה. למזרח זה אולי יספיק, אבל לאיים על התואר הוא עוד רחוק.

    1. הווארד לא הפסיק לשחק כדורסל. הממוצעים שלו ירדו בשנים האחרונות (אחרי המעבר מאורלנדו) אבל אלו עדיין ממוצעים נפלאים. ואפילו בפלייאוף שנה שעברה היו לו ממוצעים חייתיים למרות שהוא "שכח" איך לשחק.
      בפלייאוף שעבר: 16.4 נקודות, 14 ריבאונדים, 2.3 חסימות ו57.7 באחוזים מהשדה.
      מאז שהוא עבר מאורלנדו (רגילה):17.2 נקודות, 11.9 ריבאונדים, 1.9 חסימות ו58.6 באחוזים מהשדה. (אחוזים מהשדה יכולה להיות טעות)
      מאז שהוא עבר מאורלנדו (פלייאוף) :18.6 נקודות,13.4 ריבאונדים, 2.3 חסימות ו57.6 באחוזים מהשדה (אחוזים מהשדה יכולה להיות טעות).

      1. הממוצעים אולי פחות או יותר אותו הדבר, אבל נראה כי הוא הרבה פחות דומיננטי, לראייה הירידה במספרים, ופחות מתעסק בכדורסל

        1. והוא עדיין ברמה של הטופ סנטרים בליגה למרות שהוא הרבה פחות דומיננטי זה רק מראה איזה שחקן נפלא הוא

          1. הוא שחקן מצויין, עדיין בטופ של הסנטר בליגה ואף אולי הטוב בהם. הבעיה שנראה שהוא פחות ממוקד בכדורסל ויוסטון תלויה בו כדי ללכת רחוק בפלייאוף

  12. הארדן לא נמצא במבחן כמו דוראנט וג'יימס.

    יכולת להחליף אותו גם בדיוויס (שהזמן שמדברים עליו בתור הדבר הבא מתארך והולך…)

    1. הוא בן 22, גבוה בן 22 זה צעיר מאד והמספרים שלו כבר מטורפים.
      גדולים באמת כמו שאק או דאנקן היו דומיננטיים מההתחלה אבל הגיעו לליגה רק בגיל 21, לא 19, אז קשה להשוות.
      אם תקח את דוויט הווארד שהגיע בגיל צעיר והיה בשלב מסוים הסנטר הטוב בליגה, המספרים של דיוויס טובים יותר. כאשר מבחינת נקודות דיוויס כבר עבר את הווארד של שיא הקריירה ובחסימות הוא העמיד ממוצע שווה לשיא של הווארד.
      גם אם תלך ל- PF כמו לאב או אולדרידג' בגיל שלו, דיוויס יותר טוב.
      בהחלט אפשר עדיין לדבר עליו כדבר הגדול הבא – משני הכיוונים – גם אם אתה חושב שהוא לא יהיה גדול, הוא עוד יכול להיות וגם אם אתה חושב שהוא כבר גדול, הוא יכול להיות יותר גדול.
      דרך אגב, בדראפט, כשלקחו אותו, לא הבנתי מה ההתלהבות משחקן שנראה לי די מוגבל התקפית. עם 24 לעונה שעברה וכשנראה שהעונה יתחיל לזרוק גם שלשות, נראה שלא הייתי בכיוון.

  13. זו שנת מבחן של דוראנט אבל יותר מזה שנת מבחן לאורך ומה לאן פני הקבוצה הזו לקראת העונה הבאה כאשר דוראנט הופך לשחקן חופשי

  14. לדעתי זה בעיקר שנת מבחן דווקא ללברון ולו מהעובדה שהשנה זה הכל או כלום.במידה והוא לא זוכה באליפות השנה עם קליבלנד כל הפרויקט חזרה שלו מתרסק.זה כבר שנה שניה שלהם ביחד ויש להם אחת הקבוצות החזקות ביותר בליגה ובטח הכי חזקה במזרח וכל דבר חוץ מאליפות לקליבלנד תהיה לדעתי אפילו ברמה האישית בשבילו כישלון.
    השני כמו שאיתי כתב כריס פול.יש לו כל מה שהוא צריך בשביל להוביל את הקבוצה ואם גם השנה הוא נכשל אז כבר אין מה להגיד

כתיבת תגובה

סגירת תפריט