מחשבות כדורסל של שלישי בצהריים/רועי ויינברג

מה שארלוט תעשה בלי מייקל קיד גילטריסט?

האריסון.
ארון האריסון. התקווה הגדולה של שארלוט כשוטינג גארד.

הסמול פורוורד של שארלוט הורנטס, מייקל קיד גילטריסט, נפצע בכתפו וגמר את עונת 2015/16 עוד לפני שהחלה (קיימת אפשרות שיחזור במרץ, אבל זהו התסריט האופטימי ביותר). הבחירה השנייה בדראפט 2012 קלע 11 נק' עם 7.6 ריבאונדים למשחק בעונה האחרונה, ותפקד כשחקן שמאזן את החמישייה של שארלוט. העדרו מהעונה לחלוטין צפוי לפגוע בהורנטס, אבל יש להם כמה אפשרויות למנוע את הנזק בצורה הטובה ביותר-

1.להשתמש בשחקנים הקיימים: ניקולס באטום צפוי לשחק רוב הזמן כסמול פורוורד עקב פציעת קיד גילטריסט, ולכן שארלוט יכולה להשתמש בג'רמי לאמב, טרוי דניאלס וארון האריסון כשוטינג גארדים פותחים לצידו של קמבה ווקר. לאמב הראה ניצוצות באוקלהומה, אבל לא מעבר, ולמרות היותו שוטר מגוון הוא לא שומר טוב מספיק, ולא בטוח שהוא יוכל לתפקד באותה רמה ללא המבטים הפנויים שדוראנט ו-ווסטברוק השיגו לו. יש גם את טרוי דניאלס, שזכור מסדרת הפלייאוף של יוסטון נגד פורטלנד לפני שנתיים. קלע שלשות טוב, אבל הוא לא עושה שום דבר חוץ מזה, ולא יוכל לתפקד כשוטינג גארד פותח לאורך זמן.

אפשרות טובה יותר היא ארון האריסון. האריסון, ששיחק במכללת קנטקי הכמעט מושלמת שנה שעברה, הוא שומר מצויין וקלעי שלשות טוב, שלמרות שלא נבחר בדראפט (עקב אישיות בעייתית, לפי שמועות) יוכל לתרום לא מעט להורנטס. הוא מסוגל להיות סטופר הגנתי ולהיות אפשרות זריקה יעילה, ויש לו הרבה פוטנציאל-הוא רק בן 20.

עוד מהלך שסטיב קליפורד צפוי לנסות הוא השילוב של ג'רמי לין וקמבה ווקר אחד ליד השני. שני מובילי כדור בחמישייה ישחררו את ווקר למשחק חופשי יותר, ויאפשרו הרבה מצבי קליעה לשאר שחקני ההורנטס. לדעתי לא נראה את זה קורה יותר מדי, עקב הסיכון ההגנתי העצום שנמצא בשילוב של ג'רמי לין, ווקר ובאטום. יכול להיות שנראה את ההרכב הזה בסוג של סמול בול, עם ספנסר האווז כסנטר, אבל הוא לא יהיה בחמישייה הפותחת של ההורנטס.

2.להאמין בשחקן חופשי: המצב של שוק השחקנים החופשיים הנוכחי דל ביותר כשמדובר בעמדות השוטינג גארד והסמול פורוורד, ואין יותר מדי אפשרויות יעילות לשארלוט. מי שכן שיכול לסייע להורנטס הוא מייקל פייטרוס, שלאחר שנתיים מנוחה חזר לשחק, וקלע 18 נקודות למשחק בפורטו ריקו. הוא לא יהיה שחקן חמישייה קבוע, והוא כבר לא השחקן שהצטיין בגמר 2009, אבל פייטרוס עדיין יכול לתת הגנה איכותית על שחקנים מהטופ, וההורנטס יצטרכו את זה לאור העדרו של קיד גילטריסט והמעבר של באטום לתפקיד השוטינג גארד. אין פתרונות יותר טובים בשוק, אבל זה מה שיש להם.

3.טריידים: ההורנטס יכולים להשיג מישהו בטרייד, אבל יצטרכו לוותר על מישהו בשביל זה. קרוב לודאי שזה יהיה אחד מארבעת הפאוור פורוורדים הלבנים עם המשחק הזהה להחריד-פרנק קמינסקי, טיילר הנסבורו, ספנסר האווז וקודי זלר. קמינסקי רק נבחר בדראפט על ידי ההורנטס, הנסבורו הגיע בקיץ (וכבוגר אוניברסיטת צפון קרוליינה, יש לו גם ערך שיווקי רב, לצד סביבה שהוא יוכל לשקם בה את הקריירה), וכך גם האווז. זה משאיר אותנו עם קודי זלר, הבחירה הרביעית בדראפט 2013 ובאסט בהתהוות.

אין קבוצות שיש להן ביקוש לפאוור פורוורד, למרות הערך העתידי של זלר. אפשרות אחת היא ג'יימס ג'ונסון, הסמול פורוורד המחליף של טורונטו. הראפטורס לא צריכים פאוור פורוורד-יש להם את פטריק פטרסון, לואיס סקולה ואנטוני בנט. אולי טרייד משולש שכולל את דאלאס ומעביר את ג'ונסון לשארלוט, זלר לדאלאס (כמחליף לנוביצקי) ואת דווין האריס לטורונטו (יספק גיבוי לעמדת השוטינג גארד של הראפטורס) יחד עם בחירת דראפט עתידית יכול לחזק את שלושת הצדדים בטווח המידי והארוך, ולספק לשארלוט את החילוף לקיד גילטריסט שהיא כל כך צריכה.

אז בסופו של דבר יש כמה אפשרויות להורנטס, ונראה שהטובה מביניהם היא לתת לארון האריסון לפתוח כשוטינג גארד, עם באטום כסמול פורוורד (ופייטרוס כמחליף).

*

2.מתאזרחים

ליגת העל חוזרת עוד מעט, ואתם מוזמנים לקרוא את הטור של יאיר זעפרני לקראת החזרה לליגה. אחד הנושאים המדוברים ביותר הוא הנושא של המתאזרחים, שנראה כי נמצאים בכל קבוצה בליגה.

בלי קשר לפתרון המתאזרחים, אי אפשר באמת להבדיל בין מתאזרח שיעביר את חייו לארץ לבין מתאזרח שהתאזרח רק משיקולי חוקי הליגה, ויחזור לארץ מגוריו בשנייה שיפרוש או יעבור קבוצה. התופעה קיימת בכל קבוצה, מראשון לציון עד תל אביב, ונראה כי מדובר בניסיון לעבוד על המערכת. צריך למצוא פתרון ביניים כלשהו, והליגה תחקור את הנושא.

הפתרון הפשוט ביותר, לפחות לדעתי, הוא זה שאם שחקן מוכר בליגה כישראלי (או מתאזרח) הוא מוכר גם כישראלי מבחינת מס, ולא כעובד זר (שעלות שכרו הכללית זולה יותר). המצב לא מתקיים כך בצורה מלאה כיום, וזה יבטיח שקבוצות שמאזרחות שחקנים רק משיקולים שקשורים לחוקי הליגה ישלמו עליו בדומה לכל שחקן ישראלי אחר. שחקנים עדיין יוכלו להתאזרח, אבל תהיה אכיפה שיוויונית בתחום הזה.

*

3.הארכות החוזה של בוגרי דראפט 2012

בארנס.
ימשיך בגולדן סטייט? האריסון בארנס.

בסוף החודש, ב-31 באוקטובר, ישנו הדד ליין להארכת חוזי בוגרי דראפט 2012, שמתחילים את שנתם הרביעית בליגה. השחקנים הבולטים מהדראפט (אנטוני דיוויס, קריס מידלטון, דריימונד גרין ודמיאן לילארד) כבר חתמו על חוזים, אבל יש עוד כמה שחקנים בולטים שעדיין לא עשו כך. לא סביר שנראה מה שקרה ב-2012/13, כשג'יימס הארדן הועבר ליוסטון לפני תחילת העונה, אבל הכל יכול לקרות.

השחקן הבולט ביותר ללא הארכת חוזה הוא האריסון בארנס, שחקן החמישייה של הווריורס שנבחר שביעי בדראפט של אותה שנה. הוא קלע 10 נקודות עם 5.5 ריבאונדים למשחק העונה, ולקח אליפות. הוא סרב להצעה של 64 מיליון דולר ל-4 שנים, ועדיין במשא ומתן עם הקבוצה. זה הרבה כסף שהוא החליט לדחות, אבל כשה-MVP גמר מתפקד כמחליף שלך, אפשר להבין למה בארנס חושב שהוא יכול לקבל יותר.

שחקן חופשי פוטנציאל נוסף הוא בראדלי ביל, השוטינג גארד של וושינגטון. ביל אמר שהוויזארדס עדיין לא דיברו איתו על הארכת חוזה, יתכן כי הם רוצים לשמור על גמישות מתחת לתקרת השכר בשביל להחתים את קווין דוראנט בקיץ. ביל, שקלע 15.3 נק' ב-40.9% מחוץ לקשת במשחק בשנה שעברה (ו-23.4 נקודות בערב בפלייאוף), צפוי להיות שחקן חופשי מוגבל.

שם נוסף שיתכן ויכה את השוק בקיץ הוא אנדרה דרומונד, הביג מן של הפיסטונס. הוא בשיחות עם הקבוצה עוד מהקיץ, ודווח כי הוא רוצה להשיג הארכת חוזה עוד השנה, מה שעדיין לא קרה. חתימה על הארכת חוזה עכשיו תחסוך לדטרויט לא מעט כסף, אבל בכל מקרה נראה שהפיסטונס ישוו כל הצעה שדרומונד יקבל. הוא קלע בעונה האחרונה 13.8 נק' עם 13.5 ריב' ו-1.9 חס' למשחק, וב-36 דקות הוא לקח יותר ריבאונדים, חסימות וחטיפות מדוויט הווארד בשנתו השלישית בליגה. יש לסנטר פוטנציאל.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. תודה רועי.
    עניין המס הרבה יותר מורכב מסתם להגדיר אותו פתאום ישראלי.
    סתם לדוגמא – יש לו את האפשרות לא להיחשב כתושב ישראל במשך שנה ממועד העליה (סעיף 14(ב)(1) לפקודת מס הכנסה).

  2. מעניין מה שרלוט יחליטו לעשות. אני חושב שאם יוותרו על קמינסקי למשל זו יכולה להיות טעות שתיזכר לדורות.
    בסך הכול הם קבוצה שתלחם על מקום 7-8 במזרח והאטום כנראה ימלא את הדקות.
    שלושת השחקנים האלה יכולים לעבור קבוצה בקיץ ולדעתי זה באמת מה שיקרה…

  3. אין פיתרון למתאזרחים , במיוחד שהחדשים של מכבי קיבלו אותה מתוקף חוק השבות . למי שיש בעיה צריך לפנות לחוק (וזו נקודה מאוד מאוד מורכבת בארץ שלנו) .
    אני תמיד אומר את אותו פתרון , ביטול הנחת המס על זרים (אפילו על חלק נניח רק 2 כמו עכשיו) . יש משהו מאוד מעוות ששני שחקנים עם אותו ערך שוק אחד יעלה חצי(רבע לא בקי כל כך בזה) מעמיתו ההישראלי…

  4. אני לא רואה תסריט שבו האריסון בארנס לא יחתום בג"ס. הוא חשוב מדי לקבוצה ויהיה לו קשה למצוא קבוצה אחרת עכשיו. מזכיר את מקרה TT בקליבלנד ?

    1. עושה רושם שכן, לטעמי מבין השלושה שצוינו בפוסט המעניין ביותר הוא דווקא בראדלי ביל בטח אחרי הקפיצת מדרגה שהוא עשה בעונה האחרונה ובפלייאוף בפרט,עושה רושם של אחד שיכול להוביל קבוצה בעתיד הקרוב.
      לגבי שרלוט לאור ההיצע בשוק הייתי מנסה להסתדר עם הקיים,אני דווקא חושב שהגיע הזמן של ג'רמי לאמב לעשות את הפריצה שלו והייתי כן מנסה לתת לו את המפתחות לחמישייה הפותחת.

  5. שארלוט צריכה. טרייד עם יוסטון יש להם יותר מדי סמול פורווד
    בתכלס שארלוט לא כזה צריכה סמול .. לאמב והאריסטןן ישחקו שוטינג

  6. באטום היה אמור לשחק 3 בכל מקרה.
    קיד ג' היה אמור להיות מחליף, אז לא מדובר בהפסד כזה משמעותי לעונה הזו.
    אני מניח שיביאו מישהו מדטרויט שיש לה כמה שחקני כנף מיותרים, ויותר שחקנים מהמקסימום המותר בליגה.
    מישהו כמו גריינג'ר או בולוק.

    יכול מאד להיות שהווריורס לא נותנים לבארנס הארכת חוזה מאותה סיבה של וושינגטון וביל – רוצים ללכת על דוראנט.

    חתימה של דראמונד על חוזה עכשיו עם דטרויט לא תחסוך להם אפילו דולר אחד בעיקרון.
    מה שכן – היא תגרע להם מהמקום תחת תקרת השכר בקיץ הבא.
    אם הם לא יחתימו את דראמונד עכשיו – אז זו הסיבה.

  7. שארלוט קבוצה בלי הווה, עבר ועתיד.
    די כבר ג'ורדן, הפסדת. תודה בזה, לך תשחק גולף ותשאיר את בניית הקבוצות למישהו שמבין בזה (דדי? רוצה להחליף את ג'ורדן?)

    1. שמע, אני מאמין לעדות שלך כעד ראייה, אבל אתה באמת מאמין שגיא באניסטר יזם את זה לבד? אתה לא חושב שמנהיג מתוחכם יזם את הרצח כדי למנוע עוד ארבע שנות ג'ון פיצ'גרלד קנדי?

      דוקטור דום רצח את קנדי. באניסטר רק הוציא את זה לפועל.

  8. הליג פאס שינו את התנאים שרועי הציג לפני חודש.
    לצערי לא עשיתי לפני חודש

    הם מוכרים או חבילת קבוצה או את חבילת הפרימיום.
    את החבילה הרגילה הם לא מוכרים.
    הם הוזילו את הפרימיום והיא עולה 780 שקל במקום 830

        1. משהו ממש ממש מוזר.
          הגעתי לבסוף דרך קישורית אחרת לךאופציות הרגילות.
          דרך האתר לדעתי זה נותן כרגע את האופציות של ארצות הברית.
          בכל מקרה באתי לשלם את ה630 שח למנוי רגיל גם ואחרי כל התהליך הוא לא נתן לי לשם בטענה שיש לי כבר מנוי.
          נכנסתי וראיתי שיש לי חופשי את כל האופציות של הפרימיום פתוחות.
          כשנכנסתי לקבלות לראות אם יש חיובים המנוי האחרון שעשיתי היה לליגת הקיץ.

          אז נכון לעכשיו יש לי מנוי פרימיום בחינם והם לא מאפשרים לי לשלם.
          שישאר ככה ?!

  9. יופי של טור רועי!
    גם האריסון בארנס קיבל הצעה של 16 מיליון לעונה כמו טריסטן. מה נסגר?
    האריסון צריך לדעת שהוא לא דריימונד אז למה הוא דורש יותר ממנו? למה???

  10. לגבי מתאזרחים, צריך לעשות מה שהוא השילוב הטוב ביותר בין טובת הכדורסל הישראלי והצלחת הקבוצות הישראליות באירופה.

    לגבי הכתבה שהייתה על האורן לפני רבעה ימים ראו את תגובתי שבה הערה חשובה ששמעתי ממומחים לעניין: http://www.hoops.co.il/?p=52185#comment-539180

  11. לגבי המתאזרחים/זרים אני בדיעה שצריך לבטל בכלל את כל האיסורים והמכסות שקיימים היום.אין סיבה לאסור על בנאדם להתפרנס מכדורסל רק כי נולד במדינה אחרת או שצבע הדרכון שלו שונה. באירופה היו נבואות זעם בגלל חוק בוסמן וראה איזה פלא- השמיים לא נפלו. שחקנים מקומיים שמרגישים שתופסים להם את המקום – שיתאמצו

    1. אני מסכים איתך בתנאי שיבטלו את הטבת המס , לא יכול שאותו שחקן יעלה חמי בגלל שנולד בארץ זרה (ואז ברור שידרכו לו על המשבצת)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט