דייויד בלאט לא שם קצוץ / מנחם לס

 

המשרוקית בפה, ודייויד בלאט הוא שוב מאמן הקליבלנד קאבס.

מזמן לא דיברנו עליו, והגיע הזמן לראות מה קורה איתו, ומה חדש איתו. אחד בשם טרבור מגטוני מ-"איליגל-סקין" כתב עליו השבוע וזה הזכיר לי שישנו מאמן ישראלי המאמן את הקליבלנד קאבס. למעשה השתמשתי בו – בדייויד – כתרוץ בבקשת האקרדיטציה מה-NBA לאיל רודושקוביץ שלנו, מדוע חובה לאשר לו אקרדיטציה כי ה-NBA הפכה לדבר המרכזי בארץ הקודש. ה-NBA קיבלה את ההסבר.

 

טרבור כותב – בצדק – שקיימות שתי דעות בקשר לדייויד: אחת היא שהוא הצליח לשרוד ולהגיע לגמר ה-NBA בגלל שהיה לו את לברון ג'יימס, וכך הוא הצליח להגיע לגמר למרות שהוא הגיע לליגה לא מוכרת, שחקנים בלתי מוכרים, ולברון – שאמנם הביא אותו לגמר אבל ניסה גם להכשילו בכל דרך שהיא.

הדיעה השנייה היא שדייויד הצליח להתגבר על כל הקשיים: ליגה בלתי מוכרת, שחקנים בלתי מוכרים, לברון שהיה אנטי, ופציעות לשחקני המפתח אנדרסון וורג'או, קיירי אירוינג, וקווין לאב, והוא עדיין הצליח להגיע למשחק ששי בגמר ע"י שימוש מוצלח במת'יו דלבדובה (שדייויד בלאט ממש המציא כשחקן מהאשפתות), ג'יי אר סמית', טימוטי מוזגוב, ואימן שומפרט.

הנה מה שיש לי להגיד על בלאט: בתחילת הליגה – במחציתה הראשונה – היה לו את קיירי אירוינג וקווין לאב, והקאבס הפסידה. בחצי העונה השנייה, בלעדיהם, הקאבס סיימה את הליגה ברקורד 3-30.  מי שלא רואה כאן יד זהב של מאמן, שינסה להסביר לי כיצד עם קבוצה שלמה (אמנם ללא וורג'או) הקאבס הפסידה והוכתה בישבן, ואז ללא שניים מ'השלישייה הגדולה' הקאבס לא היתה רחוקה מלנצח את הכל?

הדבר שאני אוהב ביותר בדייויד בלאט הוא שהוא יהיה תמיד דייויט בלאט. יכתבו עליו מה שיכתבו, יקטרגו עליו ככל שיקטרגו, יהללו אותו ככל שיהללו – הוא ימשיך להיות הקפטן של ספינתו בדרכו הוא. אפילו ששחקנו הטוב ביותר ניסה בברור TO UNDERMINE HIM ולשים מוקשים בדרכו, בלאט המשיך כאילו הוא לא מבין מה קורה ולא הפך את 'עניין לברון' לפיצוץ.

אילו היה עושה מזה עניין הוא לא היה מאמן היום את הקאבס. הוא פשוט בלע את רוקו והמשיך בשלו כאילו דבר לא נוגע לו, וכאילו הוא לא רואה ולא יודע מה עושה לברון. מה לא אמרו עליו? "איזה מאמן זה?"; "היכן הכבוד העצמי .שלו

במילים אחרות, רבותי, דייויד בלאט לא שם SINGLE IOTA – בואו נקרא לילד בשמו, לא שם זין – על מה אתה חושב עליו ומה כותבים עליו בעתונים. השורה התחתונה היא שהוא הגיע לגמר עם שני שחקנים עליונים פצועים ועם שחקנו הטוב ביותר הנמצא – בברור – על כביש אחר מדייויד בלאט. לומר לכם משהו? יש לי רושם שבתוכי תוכו דייויד בלאט גם לא שם SINGLE IOTA על מה לברון חושב.

למה? כי דייויד בלאט הוא מאמן ראשי ב-NBA. הוא משתכר 5.6 מיליון לעונה, והוא היה המאמן שהביא את קבוצתו עד למשחק ששי בגמר. יחשבו שהוא לא שולט בקבוצה? שיחשבו. יגידו שזאת קבוצה של לברון? שיגידו.

מה שדייויד יעשה העונה – ותראו שאני צודק – זה לארגן קבוצה עם התקפה יותר מאורגנת ויותר מתוכננת. אחרי שנה של צרמוניות, פציעות, ויכוחי שליטה, ויכוחי חוסר שליטה, ומה לא – לדייויד ישנה הזדמנות לאמן. הוא כבר לא מרגיש הרגשת מאמן ירוק שכל תנועה וכל מילה משודרות בכל העולם, וכל מהלך עובר אלפי ביקורות ואנליזות טכניות, מנטליות, ואמוציונליות.

העונה שעברה לא היתה עונה נורמלית לבלאט והוא עבר אותה כגיבור ממש. עתה מגיעה העונה האמיתית. הוא המאמן והם שחקניו. אמנם קיירי עדיין איננו אבל הוא יבוא. לדייויד ישנה הזדמנות לאמן ולהראות איזה ישראלי הוא.

אני בטוח שהוא יילך העונה עמוק יותר לספסל ואפילו יצמצם במיקצת את דקותיו של לברון.

לא יהיו לו בעיות? כמובן שיהיו לו: אלף, איש לא יודע מה מתבשל בראשו של לברון. אני מאמין שהוא השלים עם העובדה שבלאט הוא מאמנו. בית, איש לא יודע מה יהיה עם טריסטן ת'ומפסון, ולאב מגיע חלוד מאד. אירוינג עדיין באזרחי. אבל מה שיש לדייויד בלאט שלא היה לו בשנה שעברה הוא נסיון של שנת אימון ב-NBA, המשכיות של גרעין השחקנים, וחזרה הדרגתית של כל הפצועים. יש גם טיפונת UPGRADE ברוסטר.

הדבר החשוב ביותר הוא בלאט. הוא ימשיך לאמן בדרכו-הוא ולא לשים קצוץ על מה אומרים עליו. אפילו אם המדיה תמשיך לחפש חיכוכים בינו לבין לברון, הוא לא ישים לזה לב. דייויד בלאט הוא המאמן האחרון המחפש לעשות חברים בליגה, במדיה, בקהל האוהדים, בישראל, בעולם כולו.

כל מה שמעניין אותו הוא לקחת אליפות. להכין 12 שחקנים למצב היעיל ביותר עבורם לשים כדור בסל, ומצד שני להכינם בצורה הטובה ביותר למנוע מהיריב לעשות זאת.

כל השאר?

דייויד בלאט לא שם קצוץ בקשר לכל השאר.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. קודם כל, קיירי ולאב היו כשירים בחצי השני של העונה, השינוי בא בזכות העזיבה של וויטרס וההגעה של שומפרט וסמית'.

    בכל השאר אני מסכים איתך, ולדעתי מזלזלים בהחתמה של מו וויליאמס, זה גיים צ'יינגר.

    1. מו וויליאמס תפור על הקבוצה כמו כפפה ליד.
      למעט 2 העונות שלו לצד לברון בקליבלנד בהן קלע 43% מה-3,
      אין לו עוד עונה בקריירה עם יותר מ-40%.

      1. או שדווקא מו וויליאמס יהיה השנה בשביל קליבלנד ״דיון וויטרס – הגרסה הביתית״. שחקן שלכאורה הוא ידית עם בחירת זריקות תמוהה (43% מהשדה בקריירה, פחות מ-40 בעונה האחרונה) וחוסר יכולת/רצון/רגליים להגנה.

  2. אני כל פעם מופתע מחדש ממההתנהלות של דייוויד בלאט. בתור בן אדם עם אגו עצום (שחייב להיות לו כדי להיות מאמן בליגה הזו), הוא מצליח לשים את האגו בצד לפעמים שזה די מדהים.
    כל פעם מחדש מלמד אותנו את הפתגם הישן- pick your battles.
    הוא יכנס ראש בראש עם עיתונאים, אבל תמיד יעמוד מאחורי הכוכבים שלו והמערכת שמעליו. הצליח שלא להיכנס לפינות שטמנו לו כל העונה שעברה.
    אני ממש מחזיק ממנו ומאחל לו להפסיד ליוסטון בגמר. לא יודע אם יסיים את העונה בקליבלנד אבל מקומו בליגה הזו מובטח לשנים הבאות.

  3. מה שהוא עשה בשנה שעברה זה לא פחות ממדהים. אני רק מקווה שהוא לא הגיע לשיא מוקדם מדי, וש השנה הוא יצליח להוביל אותם לאליפות.

  4. חוץ מהגנה עם מחויבות שלשחקנים לא ראיתי משהו שאפשר להגיד שדיוויד הוא אחראי הבלעדי… אני מקווה שאני אוכל להגיד שדייויד עושה עבודה כבירה ושהוא לא מגיע להישגים בגלל הסגל החזק ביותר.
    בסך הכול מגיע לו כבוד על ההתעלמות שלו מכל מה שאומרים אבל אני דוגל בזה שזו ליגה של שחקנים ומאמנים בליגה הזאת הם לא האחראים להישגים.
    נראה לי מנחם כתב בשנה שעברה: "דיוויד בלאט הוא אחד מ30 מאמנים בליגה 16 שהגיעו לפליאוף ו2 שהגיעו לגמר."
    בזה זה מסתכם. אני לא אהבתי את העמולה התקשורתית סביבו בגלל שהוא ישראלי.

  5. אם בלאט לא היה מאמן את הקאבס וצפה בסדרה הגמר אני כמעט בטוח שהיה מבקר את צורת המשחק לתת את הכדור ללברון ולקוות לניסים..
    זה לא דוויד ובטח שזאת לא ההתקפה שהוא רצה לראות אבל היה ידע להתגמש ולכן אני לא מסכים במאה האחוז איתל מנחם היקר.. הוא בהחלט לא שם זין אבל בצורה המשחק הוא מאוד התגמש ונכנע למה שיש , נכון יגידו שזה מה שהיה לו וזה מה שיש אבל עדיין , לא ראינו טביעת אצבע בצורה ההתקפה.. דילודובה הוא בהחלט מהלך גאוני אבל עדיין ..
    ולברון היה לו מבט לאורך כל העונה של מי זה הבחור הזה שיבוא ללמד אותי !! וכולנו יודעים שבלאט הוא אחד המוחות הכי מבריקים בכדורסל בעולם כולו ובטח לבטח שהטא יותר טוב מחצי מהמאמנים ( ביירון סקוט אחד מהם)

  6. אני גם חושב שמציאות הרבה יותר קרובה לדעה השנייה שהצגת מנחם,
    בלאט התמודד בכבוד עם שנת הרוקי שלו כמאמן ב-NBA,
    בפלייאוף הוא לגמרי הוציא מים מהסלע משחקנים משלימים כמו דלבדובה,
    טריסטן תומפסון (שנראה שהחמדנות לא ממש הולכת להשתלם לו) או סתם כאלה עם ברגים רופפים כמו סמית ובעיקר התמודד עם אחד לברון והמון תקשורת שיושבת לו על הראש.
    זה לא שהוא לא שם זין כמו שיש לו אופי חזק כנראה והמון ביטחון בעצמו,
    חוץ מזה מה זה הבלאגן בקליבלנד לעומת 4 עונות כמאמן ראשי בקבוצת הפרנויה של מכבי ת"א

  7. בשורה התחתונה – you goddamn right
    בתחילת עונתו האחרונה במכבי סברתי שבלאט שכלתני מידי ולא זורם עם תחושות למשל כמו רלף קליין. מה קרה בסוף העונה כולם יודעים. בהמשך בקליבלנד
    כתבתי שזה טעות לצרף loose cannon כמו סמית ושאמפרט. עוד פעם בלאט הוכיח את ההפך. לא אהבתי שדיוויד מתגמד מול לברון וחשבתי שישפיע עלו לרעה בפליאוף, עוד פעם טעתי ובלאט עשה את המקסימום ממה שהיה לו. עכשיו שהביאו את מו ווילימס שחקן
    מאוד לא קבוצתי וחלש בהגנה, אני כבר לא יודע מה לכתוב..

  8. מתברר שאחרי שלמדת לעמוד במכבש הלחצים של דון שימון וחבריו, גם לברון והתקשורת האמריקאית נראים פחות מאיימים

  9. ראיתי את בלאט מאמן .
    מי שחושב שאין לו אגו לא מכיר אותו !
    הוא פשוט עבר את השנה הראשונה בשקט כי לא הכיר .
    אבל יש לו המון בעיות בקבוצה הזו בעיקר לברון ששובר מנהיגות והורס .
    מצד שני יש את שאמפראס ומוזגוב שחקנים מצוינם וממושמעים , אני מעריך כי שאמפראס יתעלה השנה .
    מו וליאמס שחקן מצוין אבל לדעתי חסר להם עוד רכז טוב אחד , קיירי עדיף שישחק כקלע לא כרכז ואז יהיה להם הרכב נמוך לרוץ איתו .

    הקבוצה לא מאוזנת אין מספיק מובילי כדור אין מספיק מוציאים לפועל , לא מאמין שנראה ממנה משהו מדהים השנה .

  10. שאמפרט סטופר הגנתי מצוין, אבל הוא לא מספיק מוכשר התקפית.
    הוא היה מצוין כל עוד הוא קיבל מבטים פנויים (אחרי חדירה של לברון והוצאה) וזרק מ3. היו לו אחוזים לא רעים, שגם ירדו בהדרגה.
    הוא לא ידע להוריד את הכדור וללכת לסל ובכלל ליצור לעצמו מצבים.

    קיירי קקלע יכול ללכת מצוין – אבל קח סיטואציה:
    קליבלנד שוב בגמר מול הווריורס – קיירי נאלץ לשמור על תומפסון. הוא אולי יקלע 20, ויקבל 30.
    קח עוד סיטואציה:
    קליבלנד שוב בגמר, הפעם מול הספארס – קיירי נאלץ לשמור על גרין.
    הוא אולי יקלע 20, אבל ירוץ כמו מטורף בחסימות ויקבל 20 חזרה, במקרה הטוב.
    וכן הלאה וכן הלאה.
    קיירי שחקן הגנה לא טוב והוא מאוד undersized לעמדה 2 מול הרבה מאוד יריבים פוטנציאלים.

    מו וויליאמס גם לא בדיוק השחקן המתאים לענייני הגנה עם ה1.85 שלו.
    יהיה מעניין לראות אותו שומר על מישהו בווריורס כשקרי בספסל (ליבינגסטון וקליי 2.01 למשל)

    הכדורסל ההגנתי של קליבלנד בשנה שעברה הספק ל2 נצחונות בגמר.
    זה לא הכדורסל שהם יכולים לשחק עם לאב, קיירי ובטח לא עם וויליאמס ולכן כמו שאמרתי בהודעות קודמות – כל מה שראינו מהם בפליאוף בשנה שעברה לא רלוונטי כרגע.
    אני לא רואה את לאב, שלא מתאים בשום פנים ואופן לשיטה הזו, מתייבש על הספסל כדי ליישם אותה ו\או את בלאט משנה באמצע משחק סגנונות.
    יהיה מעניין לראות איזה כדורסל ישחקן שם. כל עוד לברון בריא זה יהיה כדורסל מאוד תחרותי שבכל מקרה אמור להספיק להם במינימום לגמר המזרח ובסבירות מאוד גבוה אף מעבר אליו.

  11. אם קליבלנד היו משחקים בקונפרנס המערבי, האם הם היו מגיעים לגמר?
    לדעתי קליבנד בגמר ״גנבו״ שני משחקים בגלל שהם:
    1) שיחקו נגד קבוצה חסרת נסיון.
    2) שיחקו כאנדרדוג שאין לו מה להפסיד, הרביצו והשתוללו…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט