לשבור את הקללה-פריוויו לוס אנג'לס קליפרס/רועי ויינברג

אולם ביתי: סטייפלס סנטר, 19,060 מושבים. בעונה האחרונה ישבו שם, בממוצע, 19,168 אנשים, 100.6%.

מאמן+ג'נרל מנג'ר: דוק ריברס. לקח אליפות בבוסטון, ומאמן השנה של שנת 2000. יתחיל עונתו השלישית בקליפרס. סך הכל כמאמן, 700 ניצחונות ב-1,224 משחקים (57.2% הצלחה). ניצח 113 משחקים מ-164 כמאמן הקליפרס, 68.9% הצלחה מרשים במיוחד.

בעונה האחרונה: 56 ניצחונות, 26 הפסדים ומקום שלישי במערב. הודחו בסיבוב השני מול יוסטון, לאחר שהובילו 3-1 (פירוט בהמשך).

שחקנים שהגיעו: פול פירס, אגדה לכל דבר ואחד מהשחקנים המנוסים בליגה, שיתאחד עם ריברס (לאחר ששיחק בוושינגטון בעונה האחרונה) בשביל אליפות שנייה. לאנס סטפנסון, נשף אוזניים בדימוס, שלאחר עונה בשארלוט ינסה לשקם את הקריירה אצל קונטנדרית. לאחר ההדחה על ידי יוסטון הקליפרס הביאו משם את ג'וש סמית' ופאבלו פריג'יוני. צ'אק הייז הגיע מטורונטו, הסנטר המחליף קול אלדריץ' הגיע מהניקס, ווסלי ג'ונסון מהלייקרס והפאוור פורוורד ברנדן דאוסן נבחר בבחירה ה-56 בדראפט, וישחק העונה עם הקבוצה.

שחקנים שעזבו: הפורוורד מאט בארנס הועבר לשארלוט במסגרת הטרייד של סטפנסון, וכך גם ספנסר האווז, הסנטר שלא מצא מקומו בקבוצה. דאנטיי ג'ונס, הסווינגמן הותיק, חתם בברוקלין, והפאוור פורוורד אקפה אודו, באסט דראפט (נבחר שישי בדראפט 2010, לפני פול ג'ורג', חסן וויטסייד וגורדון היווארד) עבר לפנחרבצ'ה, ויש גם את הידו טורקוגולו,ג'ורדן המילטון,גלן דיוויס ולסטר הדסון, שעדיין ללא קבוצה.

חמישייה צפויה: כריס פול, ג'יי ג'יי רדיק, פול פירס, בלייק גריפין, דיאנדרה ג'ורדן

חמישייה שנייה: אוסטין ריברס, לאנס סטפנסון, ג'מאל קרופורד, ג'וש סמית', קול אלדריץ'.

העונה האחרונה: למרות שהגיעו לסיבוב השני ב-2013/14, הקליפרס לא הדהימו במשך רוב העונה. דיאנדרה ג'ורדן לקח ריבאונדים והחטיא עונשין, כריס פול ניסה להנהיג ובלייק גריפין היה טוב מאוד, כרגיל, אבל עם ספסל חלש זה לא הספיק, והקבוצה הדרדרה ל-25-42, מה שהיה מונע ממנה ביתיות וכנראה מוציא אותה מהפלייאוף בסיבוב הראשון.

ואז הגיע השינוי. ג'יי ג'יי רדיק התעורר, הספסל של הקליפרס התחיל לתפקד, והקבוצה רצה ל-1-15, כשההפסד היחיד מגיע מול אלופת האנ.בי.איי, גולדן סטייט. יחד עם מחזור הסיום המשוגע של הליגה, הקליפרס התגלגלו למקום השלישי במערב, ו"זכו" לפגוש את סן אנטוניו בסיבוב הראשון. 7 משחקים מלאי כדורסל עילאי בסדרת הפלייאוף הטובה ביותר של השנים האחרונות (אולי הטובה ביותר מאז בוסטון-שיקגו של 2009, אבל זה נושא אחר) נגמרו בסל ניצחון של כריס פול, כן כן, והקליפרס הגיעו לסיבוב השני פעם נוספת.

למרות העדר הביתיות (עקב שובר השיוויון עם הרוקטס, שהיו ראש בית), הקליפרס עלו ליתרון 3-1 מול יוסטון בסיבוב השני. הרוקטס ניצחו, כצפוי, בבית את המשחק החמישי, והצדדים חזרו למשחק השישי בלוס אנג'לס, שהיה אמור להיות העליה הראשונה בתולדות הקליפרס לגמר המערב. הקליפרס הגיעו ליתרון של 19 נקודות, וכבר התחיל הגארבג' טיים. אבל אז הגיעה הנפילה. רבע אחרון מגן עדן של 40-15 לרוקטס כפה משחק שביעי, והשאיר את הקליפרס מחוץ לתמונה (לאחר שהפסידו גם בו), והפך אותם לקבוצה התשיעית שמובילה 3-1 ומודחת בפלייאוף. וככה הקליפרס הגיעו לקיץ.

אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון: הקיץ התחיל טוב לקליפרס, עם הגעת לאנס סטפנסון בטרייד משארלוט. זה היה הימור, בהתחשב באופי של השחקן שנחשב לטראבל מייקר, אבל במידה וההימור יצליח הקליפרס יזכו באול-אוראונד פלייר עם הגנה אישית מעולה וקליעה יציבה מחוץ לקשת. בשארלוט סטפנסון נאלץ להיות הגו טו גאי, בקליפרס הוא יהיה בתפקיד דומה למה שהיה באינדיאנה-שחקן חשוב בקבוצה מלאת שחקנים טובים.

פול פירס ודוק ריברס
האיחוד. פירס וריברס.

כמה שבועות לאחר מכן, פול פירס החליט לשחק לראשונה בחייו בקונפרנס המערבי, ולעבור לקליפרס. מלבד זה שהוא ישתף פעולה עם מאמנו מבוסטון, דוק ריברס, "האמת" יתרום לא מעט לקליפרס. הוא עדיין סמול פורוורד פותח לגיטימי, אבל ברור לכל שהוא הגיע בשביל לתת משהו שלקליפרס לא היה-ביצים. פירס כבר שנים מתעלה בפלייאוף, ולאור הפיאסקו של שנה שעברה, הקליפרס יצטרכו את זה. האם הוא המרכיב החסר לאליפות? רק הזמן יגיד.

למרות הכל, זה לא הכין את הקליפרס לשיא של הקיץ. דיאנדרה ג'ורדן היה אמור לחתום בדאלאס מאבריקס, וכמו כל מועדון, הם חשבו על אפשרויות אחרות להחתים במקום הסנטר שעזב מרצונו החופשי לקבוצה אחרת. או שלא. שחקני הקליפרס, ריברס, וסטיב באלמר (בעלי הקליפרס) נסעו לביתו של ג'ורדן, נעלו את עצמם בביתו ונשארו איתו עד שחתם על חוזה בקליפרס, בדקה הראשונה שבה היה אפשר להחתים שחקנים. סופרנוס, גרסת הכדורסל (שלוותה במלחמת אימוג'יז משעשעת).

אחרי הערב המוזר ההוא, הקליפרס שדרגו בעיקר את הספסל, עם החתמת צ'אק הייז, פאבלו פריג'יוני וג'וש סמית'. מבין שלושתם, ההחתמה של סמית' הכי מעניינת. הוא הראה שהוא יכול להיות שחקן ספסל יעיל ביוסטון של העונה האחרונה, ויהיה מעניין לראות כמה דקות הוא יקבל בקליפרס. הוא יכול להיות נשק משמעותי על הספסל, ולרווח את המגרש בעת הצורך לג'ורדן/חדירות של פול.

אז מה נראה בקליפרס העונה? לא יהיה שינוי גדול מהקבוצה של שנה שעברה. החמישייה נשארה כמעט במלואה (להוציא השדרוג של פירס במקום בארנס), ונראה אותה שיטה משחק שהובילה את הקליפרס ל-57 ניצחונות. קרוב לודאי שנראה את לאנס סטפנסון פותח במשחקים מול גארדים דומיננטיים כשומר האישי הטוב ביותר של הקליפרס, ויותר תרגילים שמתבססים על דיאנדרה ג'ורדן בצבע ועל הקליעה מרחוק של פול פירס, אבל זה יהיה דומה מאוד לקבוצה של 2014/15.

הבעיה המרכזית של הקליפרס, לצד הכימיה (8 שחקנים חדשים והתאוששות מהטראומה שבהדחה מול יוסטון), היא הדקות בכנפיים. לאנס סטפנסון, ג'יי ג'יי רדיק וג'מאל קרופורד יכולים להיות שוטינג גארדס פותחים בליגה, וכולם יחלקו את העמדה בקליפרס. כשמוסיפים לזה את פול פירס ו-ווסלי ג'ונסון שיתפסו את עמדה 3, קיימת פה בעיה עבור LAC. לא סביר שנראה את שלושתם משחקים בין 20 ל-25 דקות בערב, וזה אומר שאחד מהגארדים הולך לראות את הספסל מקרוב רוב העונה הקרובה.

לחץ בקליפרס (אילוסטרציה)

יש הרבה לחץ על הקליפרס השנה. נראה שזאת שנת המבחן לכישוריו של ריברס כג'י אם וכמאמן, של כריס פול כשחקן מוביל בקבוצה כלשהי, של דיאנדרה ג'ורדן אחרי כל הבאזז מהקיץ, של לאנס סטפנסון שינסה להוכיח עצמו מחדש, ובעצם של כל אחד בקליפרס. כשמוסיפים לזה את הסיקור התקשורתי והחיים תחת אורות המצלמה בלוס אנג'לס, מתקבל פה סיר לחץ לא קטן. ריברס יצטרך להרגיע את הרוחות, ועם בעלים כסטיב באלמר שמסתכל מהשורה הראשונה, המצב לא נראה קל מהבחינה הזאת. לכו תדעו אם הקליפרס יעמדו בזה.

תחזית אופטימית: בלייק גריפין נותן עונת MVP, כריס פול מנהיג את הקליפרס בצורה מופלאה ודיאנדרה ג'ורדן מצדיק את זה שהקליפרס ניסו לחטוף אותו. הקבוצה מנצחת 63 משחקים (63-19), מסיימת במקום הראשון בקונפרנס והניסיון פלייאוף של פירס מוביל אותם כל הדרך לגמר. שם הם פוגשים את קליבלנד, ולברון מנצח את הגמר סוף סוף. הפסד מכובד לקליפרס, שיחזרו לשם שנה הבאה, הפעם כדי לקחת אליפות.

תחזית פסימית: לאנס סטפנסון וג'וש סמית' זועמים עקב מיעוט הדקות מהספסל, דוק ריברס לא מצליח לעמוד בלחץ וכריס פול מראה שהוא לא עשוי מהחומר של הגדולים ביותר. דיאנדרה ג'ורדן מראה שהוא האוברייטד הגדול בליגה ונשלח לדאלאס תמורת עותק של גביע לארי אובראיין ובחירות דראפט סיבוב שני, הקבוצה מנצחת 46 משחקים בלבד, ופוגשת בסיבוב הראשון את אוקלהומה סיטי. זה נגמר בסוויפ כואב ששולח את הקליפרס לעשות חושבים, עם מאמן חדש.

תחזית ריאלית: הקליפרס נותנים עונה דומה לזאת של שנה שעברה, עם 2-3 ניצחונות יותר. לאחר שהם מסיימים עם 59 ניצחונות (ובחירות של גריפין ופול לחמישיית הליגה השנייה), הקליפרס מגיעים עד לגמר המערב, ושם פוגשים את הספרס. זה נגמר ב-4-1 לסן אנטוניו, והקליפרס מתקדמים עוד שלב, בדרך לאליפות עתידית.

*

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 60 תגובות

  1. המשך מצויין לכל הפאיוויואים המצויינים.
    לא יכולים להיות פריוויו'אים טובים מאלה.
    הקליפרס…יש לי סימפטיה אליהם ואני מקווה שהעונה הם סוף סוף יגיעו לגמר המערב. אבל כדי שזה יקרה בלייק גריפין צריך להכניס לעצמו שהוא כוכב על, ועליו לשחק ככוכב על.
    זה UP TO HIM ולא UP TO כריס פול להביא להם אליפות מערב!
    בהצלחה

  2. אחלה פריוויו אבל תסריט אופטימי זה אליפות וזו קבוצה שבהחלטמיכולה להגיע לשם.
    ייסיימו ראשונים במערב והשאלה מבחינתי היא האם בפליאוף זה יימשך או שהם לעד יהיו הקליפרס – שם נרדף ללוזרים

  3. לקליפרס יש מזל שהפסידו ליוסטון אחרת היו ממשיכים לסידרה מול ג"ס אותה היו מפסידים. אם מישהו חושב אחרת סימן שלא ראה את המשחקים בין שתי הקבוצות במהלך העונה.

    המשמעות המורלית של הפסד לג"ס היתה מרסקת אותם. משום מה ההפסד ליוסטון נתפס אצלם כפיספוס ולכן לא משפיע עליהם מורלית.

  4. אשים את נפשי בכפי ואהמר שהקליפרס יגיעו השנה עד הגמר. הקבוצה הזאת כל כך מוכשרת והשנה הם גם חיזקו את הספסל שיש מצב שהם השולפים הכי מהירים במערב

    1. אני אעשה לך טובה ותמורת $100 אני אמחוק את התגובה שלך שלא תצטרך לעשות מעשה דרסטי שהקליפרס תעופנה בסיבוב הראשון

  5. תודה על הפריוויו

    לדעתי הקליפרס צריכים לשחק עם סטפנסון ב3 ולא עם פירס. פירס לא צריך לשחק יותר מ15 דקות בעונה הרגילה הסיבה שהביאו אותו זה רק הפלייאוף.

    לכאורה הם עשו את כל המהלכים שהם היו צריכים לעשות בשביל לזכות השנה באליפות. עיבו את הספסל שהיה קצר, הביאו שחקנים שיחזקו את ההתקפה וההגנה משמעותית, הביאו שחקן קלאץ' מוכח והשאירו את השחקנים החשובים. לכאורה הכול הם עשו ועדיין לדעתי זה לא יספיק. הם יגיעו לחצי גמר או לגמר המערב וזהו. אני מאמין יותר בלוחמים, אוקלהומה או הספארס כמועמדים ללכת עד הסוף, למרות שמבחינה ריאלית אין סיבה שהם לא יילכו עד הסוף השנה.

  6. כיף של פריוויו.

    החלק הכי מעניין השנה בקליפרס, כמה רחוק כריס פול יתן לגריפין להגיע. אפילו אם הוא לא קורא הופס, פול מודע ללחשושים סביבו. הוא בטח מת להוכיח שהוא מסוגל להביא את הקבוצה צעד נוסף, ואפילו שניים, לעומת שנה שעברה.
    מצד שני, ברור לכולם שמי שעדיין לא מיצה את היכולות, וזה שבהתקדמות שלו תלויה ההצלחה של הקליפרס זה גריפין.
    לפול לא תהיה ברירה אלא לקחת צעד אחורה.
    ובשביל זה ריברס הביא את פירס.

  7. אמרתי מליון פעם ואגיד שוב- קבוצה אוברייטד.
    מאמן אוברייטד עם שחקנים אוברייטד בעיר אוברייטד.
    מקום 5-6 במערב והדחה בסיבוב שני. שוב.

        1. רועי אתה יכול לרכז את כל הפריוויו בתגית אחת, בדיוק כמו שעשית עם הסיפורים מהתיבה זה יהיה נהדר תודה.

  8. יסיימו 2-3 במערב ולדעתי סיבוב שני והדחה שוב, עומס אדיר הקו האחורי ,נכתב כבר אבל הברומטר שלהם לדעתי הוא גריפין ולאם שהעונה שלו תלך גם של הקליפרס תלך

  9. קרופורד ופירס מבוגרים מכדי להיוץ שחקני חמישיה בקונטנרדית, אם הם מבינים את זה לדעתי יהיו פחות בעיות אגו וחלוקת דקות. טוב שהם עיבו את הספסל, עכשיו נותר לקוות שריברס ישתמש בו יותר מבשנה שעברה. הבעיה לדעתי היא בעמדה 3 – פירס וקרופורד כאמור מבוגרים ומעוללם לא היו שומרי על, לאנס נמוך מדי וג'ונסון עוד לא הוכיח את עצמו. אולי סמית'?

    1. סמית בשלוש זה בעייתי מאוד נוסה בפיסטונס ויצר פקק אדיר מתחת לסל,
      הוא אומנם לא חושש לזרוק משום מקום אבל האחוזים שלו מאזור הקשת ומאחוריה זה לא משהו לבנות עליו במשך עונה שלמה

  10. אחלה פריוויו.
    לקליפרס יש סגל עם פוטנציאל לאליפות.
    הבעיה היא שיש גם פוטנציאל התרסקות לא קטן –
    כשפותחים עונה עם כל כך הרבה צפיות, ועם שחקנים שיש להם המון מה להוכיח (וואקום גדול באותה מידה בתחום הבגרות המנטלית)
    אז בשלב של העונה כשהקשיים מגיעים, קבוצות כמו הקליפרס לפעמים מתפרקות
    (אבל לפעמים מתגבשות. ע"ע מיאמי היט)

  11. יש קבוצות שלעולם לא יעשו אליפות.

    הקאבס הסאנס והקליפרס. זה משמיים.

    הפיריווי צריך להתחיל במילים: למרות ש CP3 בלייק וDJ שחקני אולסטאר איתרע מזלם והם משחקים בקליפרס.

  12. רועי פריוויו מצויין!
    הקליפרס מגיעים לשנת מבחן בה הם רוצים להיפרד מהפיל הלוזר שיושב להם על הגב, כמה עוד אפשר להיות הסגל העמוק בליגה ולא להראות תוצאות, האם הכיעור עולה על היופי שבמשחק?
    קליפרס משחקת מהר עם שלשות ודאנקים האם משחק מכוער יעיל יותר- למען האמת דעתי שבמקרה הזה כן, אבל יש המון שלא כמו ג״ס/ספרס.
    שני דברים יכריעו את העונה שלהם:
    האם כריס פול סוף סוף יעשה את השינוי ?
    האם דאנדרה ג׳ורדן יתגלה כהאובראייטד הגדול בליגה? לשאלה הזאת יש לי תשובה והיא כן.

    1. +1 באמת אוברייטד האיש ולא ברור למה.
      למרות זאת, אני בעד הקליפרס שבניגוד להרבה מאוד קבוצות אפורות, הם קבוצה צבעונית שמעניין לראות (אופרת סבון נחותה אבל מבדרת)
      ומה נסגר עם עניין התפוסה? יושבים על המדרגות? שיטת הכסא החם?

          1. פרטאי הצופים נכונים. הבעייה היא שישנם מאות כרטיסים עונתיים שחברות גדולות קונים, ואז לא משתמשים בכרטיסים. אבל המושבים הריקים קנויים ומשולמים.

  13. רועי, יש לי הרגשה שנהנת לכתוב את הפריויו רק כדי שבסופו קליבלנד ינצחו ויקחו אליפות.
    אני בכל מקרה בטוח שאין לקליבלנד סיכוי מולם.

    1. דווקא קליבלנד יהיה מאוד מאוד מעניין . אני מהר שנראה את בלייק על לברון שזה לא פחות ממטורף. מבחינת מצ׳אפ יש לקליפרס מצ׳אפ מאוד נח נגדם .
      לפי דעתי דירוג הליגה ככה
      אוקלהומה ספרס קליפרס ווריוס
      קליבלנד

    2. לברון לדעתי לא מפסיד בגמר השנה, לאף אחד. אולי, ורק אולי, לדאנקן (פעם שלישית). ואני באמת לא רואה אותם לוקחים אליפות. לא במערב, כשכל אחת מ-3 הגדולות האחרות עם יתרון בשובר שיוויון עליהם (ראש בית)

  14. תודה רבה , אחלה פריוויו שבעולם.
    הקבוצה ללא ספק עם הסגל השלם בליגה (הכי טוב אוקלהומה). יכולה לשחק גדול יכולה לשחק נמוך , מהיר איטי , שלשות.פשוט סגל חזק מאוד . קשה מאוד לנחש מי תזכה השנה , תנו לי גמר אוקלהומה קליפרס ואני מבסוט (עדיפות לאוקלהומה).
    השאלה זה את מי הם יפגשו , כנראה שהם הקבוצה עם המצ׳אפ הכי טוב נגד הספרס (גבוהים) , הכי חלש אוקלהומה(מי שם יעצור את דוראנט) . בקיצור רק שיתחיל כבר.

  15. אחלה פריוויו, אבל לא רואה אותם מגיעים מעבר לגמר מערב. לעניות דעתי אוקלהומה, ס"א וג"ס יותר טובים מהם כשגם יוסטון וממפיס לא פראיירים. מת לראות אותם בפלייאוף מול הלוחמים, זה יהיה כיף.

  16. אופטימי זה אליפות
    פסימי זה הפסד לממפיס בשבעה משחקים אחרי שהובילו 3-1 בסדרה שיתרון הביתיות היה שלהם…
    ריאלי זה מינימום חצי גמר המערב

    אחלה פריוויו שבעולם!

  17. א. תודה על פריוויו מעולה.

    ב. מצטרף לקודמיי, תסריט אופטימי זה רק אליפות.

    יש להם את כל מה שקבוצה צריכה כדי לזכות באליפות. מספיק כשרון, מספיק ניסיון, סגל עמוק ואיכותי, ואם ג'וש סמית' יחליט לשחק כמו ששיחק ברוב תקופתו ביוסטון, לראשונה בעידן גריפין יהיה לקליפרס מחליף גבוה איכותי, סוג של לאמר אודום.

    אני ממש בעדם העונה.

  18. מרב עצים לא רואים את היער, בקבוצה מקבלת תעוף מהר.
    המח של אפלטון בסדר גמור ואהבתי את התגובה הנהדרת שלו.
    אחח ירידה חזקה וראויהעל עיר מנופחת מידי.
    הגיע הזמן שהקבוצה הכי דוחה עם דיאדרה הרמאי פול הבכיין
    בלייק הביריון שמציק למטפל שלו, ריברס(שפעם סימפתטי) שנמאס מהקול הצורמני שלו, ופירס שממש נמאס ממנו הולך ליפול חזק.
    עידו ימחק לכם תגובות אם תשמנו אותו אהבתי וגם את ינתי פרזי.
    ועוד תגובות כיפיות
    רועי פרווויוו ענק כמו כל כתבה ומעורב שלך שאנו רצים לקרוא ונהנים מאד.

  19. אני אף פעם לא מנבא אבל די נמאס מהקליפרס המושחתים
    טוב שאם כל האבה שבי לפחות קבוצה אחת אוכל לשנוא בשקט.
    (סליחה דקסטר גם ההוא מהסידרה ובמיוחד דקסטר הנהדר שלנו)

  20. שוב ייפלו בחצי הגמר. הדבר הכי טוב שכריס פול יכול לעשות זה לבקש טרייד למזרח ואז יהיה לו סיכוי טוב להגיע לפחות לגמר איזורי

  21. אין לי מה לחדש על עמיתי המלומדים. קבוצה עמוקה ומוכשרת, מונהגת על ידי שני שחקנים נפלאים (גריפין ופול, לא אובר-רייטידים 🙂 ), והכל. רק אןמר שאם הפלאח היה מאמן את הקליפרס הם היו הפייבוריטים של וגאס. חסר הגרוש ללירה

  22. יסיימו 5-6 במערב , גריפין אוברייטד ופול דיי הלך לאיבוד מי שהגיע לקליפרס , דיאנדרה לא שווה תכסף ונראה זאת כבר העונה , עדיין לפי דעתי חלשים בעמדות 2,3 ממש לא קונטדרית, גולדן סטיט אוקלהומה יוסטון וסאן אנטוניו יסימו לפניהם בלי מאמץ

  23. פירס לא יישחק יותר מרבע שעה בערב, בעיקר ברגעי הכרעה. הוא לגמרי המנהיג הוותיק שהובא כדי להעביר בפלייאוף קבוצה טובה לווינרית

כתיבת תגובה

סגירת תפריט