הרוקיז המפתיעים של העונה הבאה/רועי ויינברג

העונה הקרובה מתקרבת, ואיתה מחזור הרוקיז של 2015 שיתחיל את דרכו בליגה. בזמן שכולם מדברים על קריסטפס פורצינגיס, ג'ליל אוקפור, דיאנג'לו ראסל וקארל אנטוני טאונס, יש צמד רוקיז שלא זוכים להרבה תשומת לב תקשורתית, ויפתיעו הרבה מאוד אנשים השנה.

*

ראול נטו-יוטה ג'אז

ראול נטו.
אל תופתעו אם "ראולזיניו" יפתח בשורות הג'אז העונה. נטו.

בדראפט: בחירה 47 ב-2013, הגיע לג'אז רק הקיץ (לאחר שהקבוצה השיגה את הזכויות הבין לאומיות על השחקן*)

יוטה ג'אז בבעיה. הפציעה של דנטה אקסום הרסה להם את מצבת הפוינט גארדים לעונה הקרובה. נכון שיש את טריי בורק, אבל הוא לא הראה שיפור גדול מדי עם הזמן בליגה, וגם השנה יהיה רכז של 13 נקודות ופחות מ-5 אסיסטים למשחק. זה לא מספיק לקבוצת סף פלייאוף, אבל הוא יהיה הרכז הפותח של הג'אז.

מה שאקסום נתן ליוטה בעונה האחרונה היה בעיקר הזריזות שלו. הבחור מהיר, אבל זה לא בא יותר מדי לידי ביטוי בעונה האחרונה (הקצב הנמוך בליגה היה של הג'אז). במידה ואקסום היה כשיר, לאחר שהתרגל למשחק הליגה, הוא היה יכול להיות נשק של ממש בהתקפות מתפרצות, כשגורדון היווארד ורודי גובר שולחים אותו לכאלה.

נטו יוכל לעשות את זה. הוא לא יהיה הרכז הפותח של הג'אז, אבל כן יהיה נשק יעיל מהספסל. תחשבו על גרסה צעירה של ג'יי ג'יי בריאה, רק עם הגנה טובה יותר. יקח לו זמן להתרגל לליגה, אבל בתור אחד שהיה רכז פותח בליגה הספרדית, ולא בערבות אוסטרליה, הוא יוכל להיות ראנר יעיל עבור הג'אז. יחד עם ראיית המשחק הטובה שלו והיעילות שלו בפיק-נ'-רול (דריק פייבורס וטריי ליילס ירוויחו מזה), ובנוסף לפוטנציאל ההגנתי (שיוטה יודעים איך לממש), הוא יהיה שחקן חשוב מאין כמותו עבור יוטה, כבר בעונתו הראשונה בליגה.

*-אני רוצה להרחיב על מה שיוטה עשו עם נטו. הם בחרו שחקן שהיה ברור לכל שלא מוכן מספיק לדראפט (אבל זמין אוטומטית בגלל שהוא היה אחרי שנה בקבוצה מקצוענית מסביב לעולם, במקרה הזה בגזיפקואה הספרדית), ונתנו לו לשחק כמה שנים בליגה אחרת (ספרד/ליגת ההתפתחות) כדי שיהיה מוכן לליגה, ורק אז קראו לו להצטרף לקבוצה.

הם עשו את זה גם עם טיבור פלייס, רוקי נוסף שלהם, והדבר הזה נפוץ בכל הליגה-רק 40% מבחירות הסיבוב השני של השנה ישחקו בנבא בשנה הקרובה, האחוז הנמוך בשנים האחרונות. זה הצליח לשיקגו עם ניקולה מירוטיץ', ולברוקלין עם בוז'אן בוגדנוביץ'. נראה את זה קורה יותר ויותר בשנים הקרובות. הסיכון היחיד בכך הוא שהשחקן לא יצטרף בסופו של דבר (ע"ע אנטה טומיץ' ויוטה, או סרחיו יול ויוסטון), אבל זה שווה את הסיכון של בחירת סיבוב שני.

*

רונדה הוליס ג'פרסון-ברוקלין נטס

רהג'.
השחקן-והאישיות-שברוקלין צריכים העונה. רונדה הוליס ג'פרסון.

בדראפט: בחירה 23 השנה, הועבר לברוקלין מפורטלנד תמורת מייסון פלומלי.

הוליס ג'פרסון נראה כמו שחקן שנולד להפוך למפלצת הגנתית תחת ליונל הולינס. הוא שומר מצויין, והעבודה שלו עם הולינס, אחד מהמוחות ההגנתיים הטובים בליגה, יכולה להפוך אותו למועמד עתידי לתואר שחקן ההגנה של העונה. בנוסף, הוא סמול פורוורד. אין לברוקלין אחד בנמצא, חוץ מקווינסי מילר (שחקן שנראה כאילו הגיע רק בשביל להשלים כוחות במחנה האימונים של הקבוצה), וג'ו ג'ונסון, מי שיפתח בעמדה (למרות יכולותיו בשנות חוזה), הוא לא סמול פורוורד, ולא מסוגל לשמור על שחקנים בעמדה הזאת.

לכן, הוליס ג'פרסון יקבל הרבה קרדיט בנטס העונה. יחד עם קליעת המיד ריינג' שלו, שהשתפרה לטענתו בקיץ (הוא קרא לעצמו "המתנקש מהמיד ריינג'" במסיבת העיתונאים שקיימה הקבוצה השבוע), והיוותה אחת מנקודות החולשה הגדולות ביותר של ברוקלין 2014/15. עם הוליס ג'פרסון על המגרש, נראה נטס אחרת. הוא יתרום כבר מהעונה, ויהיה עוגן חשוב עבור הקבוצה הדועכת של מיכאיל פרוחורוב בשנים הקרובות.

 

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. להוליס ג'פרסון פוטנציאל התפתחות מאוד גדול בעיקר אם אכן ייפתח את הקליעה מבחוץ שחייבת להיות לשחקן בעמדות 3-4 בליגה הזו.
    לא יודע עם בסוף העונה הזו כבר אבל מאמין שתוך שנתיים-שלוש הטרייד שלו תמורת פלמלי (שחקן שאני מאוד אוהב בפני עצמו) לא ייראה מופרך כלל הוא הולך להיות העתיד של הנטס ואחד היסודות לבנייה המחודשת שלטעמי תהיה חייבת להתחיל לקרות שם בהקדם.

  2. סיכוי לא רע שנטו יפתח לפי rotoworld. הג'אז מתחילים להבין שהם נפלו עם הבחירה של ברק והוא לא עומד להיות קמבה ווקר. הבעיה של נטו היא שיוטה צריכה רכז שיקלע בהיעדר כוח התקפי אמיתי בסגל וברק מתאים לתיאור הזה הרבה יותר ממנו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט