תוצאות 'אתגר הקבוצות'. תשובותי לקבוצות 6-10 / מנחם לס

(המשך)

קליבלנד

 

הבעייה הספציפית: להרכיב שעון שלא מזייף

ליד ביתי – מקסימום 5 מייל מחדר התענוגות שלי (הווה אומר RECLINER, טיווי של 70 אינטש, ומקרר קטן מלא קוקה-קולה, נקניקיות, וסופגניות) – נמצא מפעל BMW הגדול בעולם. 85% מהמכונית מורכבת ע"י רובוטים הנענים לתוכנות מחשבים כי BMW לא מרכיב מכונית עד שהיא נקנית עם כל הספציפיקציות. ז"א שהרובוט נענה לסרט הנע שונה ממכונית למכונית. זה EYE BOGGLING לראות איך הכל פועל.

כשהמכונית יוצאת מתפעול הרובוט האחרון היא עוברת ווקיומינג ע"י שואבי אבק ענקיים ושטיפה וייבוש – עסק הלוקח 67 שניות (השטיפה והייבוש).

ואז, או אז, מגיע עובד המתיישב על מושב הנהג, מניע את המכונית, ונוסע כ-300 מטרים עד מכולה מיוחדת המועמסת על רכבת הנוסעת את ה-120 מייל עד צ'רלסטון שם המכולה מועמסת על אניית משא בדרכה לאירופה או לאסיה. כעבור 10 ימים המכונית שהורכבה בגרינוויל, דרום קרולינה, מחכה לאיזה עובד היי טק שקנה אותה במוסך BMW במינכן.

אבל רגע. אם צינור הפלסטיק ממשאבת הבנזין נותק בטעות – דבר שקורה אחת לאיזה 1,000 מכוניות (כך נאמר לנו; בערך מכונית אחת מאלף מוכנסת למוסך לבדוק מה נידפק השם), העובד המתיישב על מושב הנהג לא מצליח להניע את המכונית, או מניע אותו עם קולות חורקים.

טוב. עם הדוגמא הזאת אני מנסה להסביר את הבעייה הספציפית שעלולה לפגוע בקאבס: שכל החלקים – הווה אומר קיירי אירוינג וקווין לאב, כשהסיפור עם טריסטן ת'ומפסון עדיין לא גמור – לא יעבדו בקואורדינציה מלאה.

זה תפקידו של יקירנו דוויד בלאט שיידע לתכנן את המנוע כך שהחלק העיקרי – לברון ג'יימס – יפעל בשיא יעילותו, ויבין שרק עם חלקי  המכונית האחרים העובדים איתו בקואורדינציה מלאה, ה-BMW תהיה שווה את מכירה ויוקרתה.

הקאבס – על הנייר – הם הפייבוריטיים הגדולים במזרח העונה, ולדעתי הפייבוריטים לאליפות, פריוד. אבל זוהי גם הקבוצה הקריסטלית ביותר, והמעומדת מספר אחד לשבירה: האיגו של לברון; האיגו של אירוינג; הגב של קווין לאב; מספר הדקות הקיים עבור כל כך הרבה שחקני פרונט-קורט.

התפקיד הראשי של דוויד בלאט הוא להרכיב תמיסה כימית שתעבוד כך שהשעון לא יזייף.

 

דאלאס

הבעייה הספציפית: המספרים על תעודות הלידה

 

כשדיאדרה ג'ורדן שינה את דעתו בקשר לדאלאס מבריקס, הוא היטה את המאזניים בהחלטה אחת לעבר הצד השני. מהו 'הצד השני'? הצד השני הוא OVERLOADED עם שחקנים מבוגרים מעבר לשיאם.

 

זה מה שיש היום למבריקס: שחקנים בני 37 כמו דירק נוביצקי שזה עתה סיים עונה עם ה-EFF RATING הגרוע ביותר מאז הגיע לליגה ב-1999-00 (רייטינג של 19.2) או דרון ויליאמס שסיים עונה של 13.0 נק' למשחק ב-38.7%, הנמוך ביותר שלו בקריירה.

 

הבעייה הספציפית השנייה היא פציעות לווסלי מת'יוס שקרע את גיד האכילס במרץ, וצ'נדלר פרסונס שעבר ניתוח ACL במאי.

.

דנבר

 

הבעייה הספציפית: נושא הלפיד האמור לשאת את הקבוצה על כתפיו הוא רוקי חסר נסיון

 

מאז שכרמלו אנטוני עזב, לא קם מנהיג אמיתי לקבוצה המוזרה הזאת. עתה כל תקוות הפרנצ'ייז מונח על כתפיים של ילד בן 19 בשם עמנואל מודיי (5'6, 200 פאונדס) שהוא אתלט עליון עם אינסטינקטים מעולים, אבל האם הוא מנהיג? האם יש לו את ה-'אוממפפפ' הזה שחייב להיות למנהיג?

 

הסנטר הסופומורי יוסוף נורצ'יק, ואיתו הווטרנים דנילו גלינרי, קנת' פאריד, ווילסון צ'נדלר מחכים בצמא למישהו שהם יוכלו לעקוב וללכת אחריו באש ובמים.

 

האם למודיי יש את זה?

 

דטרויט

 

הבעייה הספציפית: מה עם הפרימטר

 

הבורג העיקרי בקבוצה הוא אנדרה דרמונד – שהעזרה שיקבל מארסן איליסובה תהיה יותר משמעותית ממה שקיבל מגרג מונרו.

 

אז נניח שבפרונט-ליין הכל די מסודר. אבל בפרימטר ישנן יותר שאלות מתשובות. השאלה הראשונה היא מה עבר להם בראש כשנתנו לרג'י ג'קסון חוזה של 80 מיליון ל-5 שנים. מה הוא? מג'יק ג'ונסון?  אפילו ברנדון ג'נינגס הוא לא! ואם מדברים על ג'נינגס, הוא שיחק ברמת אול סטאר בינואר כשהוא רשם 20.9 נק' ו-7.2 בונבונים למשחק ולפתע בום, קרע מחלט בגיד האכילס.

 

לשים את כל יהבך (גיא!) על רג'י ג'קסון? אני לא מבין. סטן ואן גנדי גרוע יותר מג'ו דומארס? זו היתה החלטה שלו, והוא ייפול עם החלטתו המטורפת! הכוכב היחיד האמיתי הוא הרוקי סטנלי ג'ונסון, והוא לא יהיה בן 20 עד מאי!

 

לפחות לסטן ואן גנדי לא יהיה את מי להאשים.

 

סן פרנציסקו ווריורס

הבעייה הספציפית: איך להמשיך לבלף שהם כאלה טובים מבלי שיגלו את הבלוף

 

אני אומר זאת כאן לראשונה כי בסיום העונה שעברה לא הייתם מבינים את כוונתי: הווריורס אינה קבוצה טובה מספיק לנצח שתי אליפויות ברציפות. האמת? הם לא היו טובים מספיק בעונה שעברה אפילו עבור אליפות אחת. אני אומר לכם היום שהם האלופים החלשים ביותר מאז דאלאס גנבה אליפות ממיאמי. אילולא הפציעות של קיירי אירוינג וקווין לאב בקושי היינו מדברים עליהם היום.

 

אבל הם ניצחו כי המזל (והכל) שיחק עבורם. העונה אם הם יסיימו בין ארבעת הראשונות במערב זה יהיה הישג עבורם.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. מנחם תענוג !
    מסכים כמעט עם הכול!
    קליבלנד לדעתי אתה פוגע באופן מדויק וכן זו הייתה הבעיה בשנה שעברה שכן הם יכולים להיות הכי טובים וכן הכי גרועים בגלל חוסר תיאום ובעיות מתחת לקלעים.
    לגבי ג״ס אני לא חושב שהם היו מספיק טובים לאליפות הם היו מעל כל הליגה והראו יכולת מדהימה הבעיה שהם השאירו הכול אותו דבר וזה דבר בעייתי שכן שאר הליגה ( כרוב) משתנים!

  2. מנחם מאוד מדוייק רק השגה אחת דאלאס לא גנבה את האליפות ממיאמי היא הייתה קב׳ עם עוגן הגנתי צ׳נדלר,רכז עצום קיד גם אם כבר היה לקראת סיום הקריירה,סופרסטאר בשיאו באותה עונה ובפרט בגמר-
    נוביצקי והמון רול פליירס שידעו בדיוק מה התפקיד שלהם לעומת שלישיית הכוכבים של ההיט או ליתר דיוק זוג כי המרגרינה הרכה הידועה בשם כריס בוש לא ממש תפקדה ,דאלאס היו יותר טובים לאורך כל הסדרה זה היה הכול חוץ מגניבה.

  3. וגולדן סטייט אכן נהנתה מפציעות היריבות ועדיין השיגה 67 נצחונות בעונה החולפת,גם השנה לטעמי אפילו שהמערב חזק יותר בהנחה שכולם נשארים בריאים שם הם קב׳ של שלישייה ראשונה ולפחות סיבוב שני במערב ואולי אף יותר

  4. אחריי החלק הראשון שהיה טוב ונכון,היית חייב לחרב את החלק השני בשטויות סוג א' בעיקר לגביי האלופה הכל כך משכנעת,של שנה שעברה.
    ג"ס עמדה שנה שעברה בכל המבחנים שאלופה צריכה לעמוד בהן:
    יכולות של סופרסטאר
    יכולת קבוצתית
    ספסל איכותי
    צוות מאמנים טוב ומאוזן התקפה+הגנה
    עקביות לאורך העונה+פלייאוף
    ולא נכחיש מזל כל אלופה שהיא תודה שזה המרכיב הסודי
    מה אתה עוד רוצה????

      1. מנחם גולדן סטייט הם אחת מהאלופות הטובות בהיסטוריה,היה להם כוכב (קארי), כוכב עולה (תומפסון),את השחקן שלדעתי אמור להיות שחקן הנגנה של העונה (גרין), צוות מסייע מדהים שכלל את איגדולה דיוויד לי וספסל מהאיכותיים שהיו בשנים האחרונות (הספסל ללא ספק הטוב ביותר שהיה בעשר שהים האחרונות), חבל שהרסת עם הסיכום אליהם. עם כל השאר אני מסכים, אך בדאלאס הבעיה היא לא רק הגיל אלא גם בעמדת הסנטר (החלומות שלך על ג'בל מגיי ישארו בגדר חלומות).

      2. סיכום מוצלח ביותר חוץ מהסוף,
        בסוף נכתבו דברים לא נכונים שלא נכתבו למיטב הבנתי לאחר מחשבה מעמיקה .
        כמובן שיתכן ואני טועה והם ג"ס לא יעברו את הסיבוב השני …
        אז נלך לקרא הסטוריה קראו את התגובה כאן לא אני כתבתי …
        http://www.asoccer.co.il/threads/nba-2015-%D7%92%D7%95%D7%9C%D7%93%D7%9F-%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%99%D7%98-%D7%94%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%A4%D7%94.31784/page-41

        "קליבלנד נמצאת בבעיה רצינית, כי אין לה אף שחקן שהיא יכולה להישען עליו מבחינה התקפית מלבד לברון ג'יימס. ג'יי אר סמית עשה קולות בתחילת המשחק של אחד כזה, אבל זה לא החזיק ליותר מכמה דקות. אי אפשר בגלל להשוות את זה למגוון שיש בגולדן סטייט עם סטף קרי, קליי תומפסון, אנדרה איגוודלה, הריסון ברנס ואפילו דריימונד גרין.

        ככל שהסדרה הזו מתקדמת ואני מתוודע לפערים שבסגלים של שתי הקבוצות, אני מעריך יותר את העובדה שלברון ג'יימס הצליח לעקוץ 2 משחקים עם הקבוצה המוגבלת שמסביבו. זה מרגיש כאילו שגם אם הוא יקלע לבד 70 נקודות במשחק הבא, לא בטוח שזה יספיק לנצחון."

  5. מסכים לגבי דאלאס 2011, מזכיר שהיא גם הביסה 4-0 את האלופה היוצאת באותו פלייאוף וגם ניצחה 4-2 ולא בסדרה צמודה באופן יוצא דופן בגמר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט