"האם זה יקרה או לא?" – מאמר 3 בסידרת הטריידים ההגיונים / מנחם לס

 

מספר 3 שלי בסידרה היה אמור להיות אנטוני בנט, אבל רועי ויינברג שלנו כבר כתב עליו הבוקר. אז מס' 3 עובר להיות מרקיף מוריס.

מרקיף מוריס. אני הייתי שולח אותו בטרייד – ועוד עם בעיטה בתחת – בגלל שמו בלבד. עכשיו להוסיף שמן למדורה (אם צריך עוד שמן למקרה ששמו המגעיל לא מספיק) השחקן הזה שעדיין לא השיג דבר משמעותי חשוב אחד בהופס, אמר לפיניקס שהוא רוצה קבוצה אחרת כי הם "לא טובים מספיק עבור שחקן כמוני".

רגע, מומי, אולי תסביר לי איזה מין שחקן גדול הוא? מי הוא בכלל? ג'יימס וורת'י חדש? או אולי דירק נוביצקי שזה עתה יצא מבריכת שוקולד נמס?

פיניקס שלחה את אחיו התאום מרכוס (שלפחות יש לו שם חצי נורמלי) לדטרויט בנסיון לפנות  CAP SPACE עבור למרכוס אלדרידג' – שם טיפונת פחות דפוק ממרקיף, אבל שחקן הרבה יותר טוב – צעד שידוע לנו שהיה צעד שניכשל. מה שנכון הוא שהתאומים הסכימו בעונה שעברה ל-EXTENSION במחיר מוזל תוך כדי הבנה שהקבוצה משאירה אותם ביחד.

אבל 'הבנה' בכדורסל המקצועני הוא מושג שרק כמה אניני טעם צדקנים שנותרו בעולם מאמינים בו. לכל היתר 'הבנה' אינה יותר מהסוואה.

מרכוס תפס קריזה. הנה הגבתו לשליחה עם בעיטה בתחת לדטרויט:

"I'm a grown man,I can stand on my own. I play on my own. It's just the disrespectful side. What we did for the Suns, the pay cuts we took and for them to trade me without consent is what made me more disappointed and is what made me more upset.

אולי הוא יכול לעמוד על שתי רגליו בעצמו, אבל אין לו ברירה אלא לשחק בדטרויט – או ללכת לעבוד במוסך לשטיפת מכוניות. זהו עולם כדורסל אכזרי עולם הכדורסל של ה-NBA והתאומים  מוטב שיבינו זאת.

אז האח עם השם המוזר רוצה טרייד ופיניקס אומרת לו שהוא יכול להמשיך לרצות. אולי אפילו ג'ף הורנאסק מאמין שמרקיף הוא חלק חשוב מאד עתה כשלמרכוס ברח לאכול חציר בחווה של הפלח. הנה מה שהורנאסק אמר:

 

 

"I know Markieff, I know that when he gets here and starts playing, he’s a competitor and he’s going to try to win. Hopefully, he can get whatever he has off his chest with us and get back to business and help this team win.

השורה התחתונה? עוד לא היה מקרה בתולדות ה-NBA ששחקן שהוא PISSED-OFF (על אמת, ובכל הרצינות!)  על הקבוצה, בעליה, והמנכ"ל שלה, המשיך לשחק ולתרום. לא היה ולא יהיה מקרה כזה.

אז מה יקרה? מרקיף ילבש גופייה שונה ביום הראשון של העונה. פיניקס עובדת יומם ולילה למצוא תחליף הוגן לבן הכועס, ואני מאמין שלא תהיה לה בעייה. אחרי הכל 'בעל השם המוזר' הוא פאור פורוורד של 2.09 מ' עם SKILLS, גוף, לחימה, ואגרסיביות, והוא בסך הכל  כ-ו-ל-ו  בן 26. והכי חשוב? יש לו חוזה די מגוחך עבור בריון כמוהו – ס"ה 32 מיליון ל-4 שנים. אני יודע שהוא לא המגן הטוב בעולם, אבל היי, אתה לא יכול לצפות ממנו מה שהיה למוזס מלון.

השאלה היא למה הפיניקס לא מוצאת קונה.

התשובה? הם מבקשים יותר מדי EQUITY עבורו. כשהם יירגעו קצת ויבינו שהוא לא קרל מלון, אז הקונה יופיע לפני שתספיק לומר "גמר חתימה טובה"!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. תודה מנחם על המשך סדרת המרתקים!
    תפס תחת באופן לא ברור…פיניקס רוצה להשאיר אותו כי הוא מספיק טוב בשביל הכמות כסף שזה עולה לה וגם כי אין לה משהו יותר טוב ביד.
    גמר חתימה טובה!

  2. למד מטריסטן תומפסון שיעור בצניעות וענווה….

    צום קשה ומלמד למי שצם (גם אני)
    אם הצום קל אז זה קצת מאבד את ערך התענית שמסייעת לחיזוק הנפש 🙂

    1. BERCH! מה לעשות שאין לי מושג על מה אתה מדבר? המשל שלך נשמע מצויין. אבל הנמשל הוא מעל בינתי והבנתי.

      (או אולי סתם בא לך להתגאות שאתה צם כי זה בריא לקיבה)

          1. בהחלט עדיף על צום בעיניי.
            דוקר, סובל סובל סובל, מתחרט חזק חזק, נרגע הולך להוריד איזה בירה וסטייק, ואחרי שעה שעתיים שוב מתחרט.
            אם אתה מרכז עשרים, עשרים ושתיים חרטות חזקות יוצר בסוף שקיימת את מצוות ואתחרט לא פחות מאיזה חנון שישן עד 12 וכולה סבל קצת שעתיים שלוש.

      1. בניגוד לדקירה מתחת לציפורן, שהיא אכן כואבת לרעב יש השפעה אחרת.
        רעב וצמא נותנים פרספקטיבה על החיים, על מה שחשוב באמת.
        אני מתאר לעצמי שרוב גולשי האתר לא חוו רעב (שהיסטורית היה תמיד נוכח והביא להרבה פעולות ושינויים).
        הצום והתענית נותנים פתח קטן להסתכלות כזו ולהערכת השפע שיש לנו בחיים, גם אם זה לא שפע כמו במגזינים.
        אני מקווה שהצלחתי להסביר את זה מעט יותר טוב 🙂

  3. הפסוק אומר "ועניתם את נפשותיכם" ולא את גופכם, כך שהסיפור עם המחט והציפורן תופס רק במידה ואתה בן לאמא פולנייה(no offence) ומבצע את הפעולה הזו. היא כבר תדאג שהנפש שלך תעוּנה.

    1. כשאני נדקר מתחת לציפורן זה כואב לי בכל הגוף, גם בנפש.
      תמצא לעצמך איזה סבל שאתה רוצה.
      יכול להיות שבעיניך לקרוא חמש כתבות ב one זה שווה ערך לצום, לא יודע

  4. נשמע שהוא כועס בצדק. שני האחים הלכו לקראת המועדון ש"בגד" בהם. עכשיו תורם של האחים להתעצבן ומרקיף יכול לעזוב את הקבוצה אם החוזה מאפשר לו. פיניקס היתה צריכה לקחת את זה בחשבון

  5. הסיבה שהם לא מוצאים עליו טרייד היא שקבוצות יודעות שהן יכולות לקבל תמורתו טרייד טוב משמעותית בשבילן, בדיוק בגלל שהוא כועס. למה לשלם לפיניקס על מניה שעומדת לרדת משמעותית ככל שהעונה תתקדם? כולם ראו מה קרה לבוסטון שחיכתה עם הטרייד לרונדו.

  6. בתור אוהד פיניקס אני חייב להסכים שהקבוצה בהחלט תקעה לו סכין בגב. מצד שני גם ההתנהגות שלו ביחס לאוהדים עוד בעונה שעברה לא הייתה משהו.
    בכל מקרה כרגע הוא יתחיל את העונה בסאנס. על המגרש הוא לא יעשה שביתות ולכן נראה לי שאיפשהוא באמצע העונה יגיע הטרייד שכרגע מיוחל לשני הצדדים.

    זאק לואו כתב מאד יפה עליו ועל סיטואציה בה נמצאים שני הצדדים:

    http://grantland.com/the-triangle/the-curious-case-of-markieff-morris/

  7. אני רוצה לפרט: בשנה שעברה הם חתמו על חוזה שבדרך כלל לא נעשה בספורט, האחים מוריס חתמו על חוזה של 52 מליון דולר ל4 שנים והם יבחרו איך לחלק את הכסף ביניהם (מרקיף 32 מרקוס 20,לא משנה לשתיהם יש חשבון בנק משותף), והבטחה עקרונית לשחק יחד ב4 שנין הבאות לכן הם הסכימו לחתום על חוזה נמוך יותר ממה שיכלו לקבל (ההבטחה ניתנה על ידי לון באבי נשיא הסאנס עד לפני חודשיים וחצי).כמו שמנחם ציין למעלה פיניקס סנס העבירו את מרקוס לדטרויט כדי להביא את אולדרידג, אך האחים טועמים שזה היה ללא ידיעתם בזמן חופשה משותפת ושמידע זה הועבר להם דרך התקשורת.פניקס חייבים להעביר אותו (אני באופן אישי לא סובל את השחקן הזה), שחקן עם הרבה בעיות משמעת (צעק על המאמן,ירדו על האוהדים, תפסו אדם בשם אריק הוד ופירקו אותו מכות,הוגש עליהם כתב אישום של תקיפה בנסיבות מחמירות). הגנתית הוא חור ולא יכול להתמודד עם שחקנים חזקים ממנו (6 ריבאונדים לערב זה נתון עלוב) , התקפית הוא שיפר משמעותית את הקליעה מחצי מרחק שלו (עד לפני שנתיים הוא לא יכל לקלוע גם אם היה מדובר בהצלת החיים שלו),הוא טוב במשחק ליד הסל,והוסיף השנה הרבה תנועות לרפרטואר שלו (השנה למד ליצור לעצמו התקפות), הקליעה שלו מהשלוש בינונית מינוס (סביב ה30 אחוז).

  8. אגב קראתי על סליחה שאומרת פולנייה ערב כיפור:
    אני רוצה להגיד לכל מי שמגיע לו סליחה ממני שיחשוב טוב טוב למה זה קרה ויתנצל.

  9. הוא סטרץ' 4 לא רע, אבל הוא חייב להבין שהוא לא יצליח לשחק ביחד עם אחיו התאום לנצח. זה נראה שהם לא מצליחים להפרד יותר מדי, ולראיה מה שקורה עכשיו וזה שיש להם חשבון בנק משותף.

    יש גרף של השתפרות במשחק שלו, ויש כמה קבוצות שהוא יכול לשפר משמעותית. אני חושב שהוא יועבר לדטרויט בסופו של דבר, אולי בשביל ארסן אליאסובה ובחירות דראפט עתידיות (סיבוב ראשון ב-2017/18 או כמה בחירות סיבוב שני ב-3 שנים הקרובות).

    1. אחיו פחות טוב ממנו, זה לא כמו הפערים התהומיים במשפחת קרי אך עדיין יש פער. הסגנון משחק שלו דומה מאוד לאחיו אך פחות יעיל נוסף על כך הוא נמוך בשלושה סנטימטר. מה שקרהז כמו שציינתי למעלה שהם חתמו על חוזה נמוך יותר בשביל לשחק יחד. נוסף על כך פיניקס הוסיפה חטא על פשע שלא הודיעה להם על הטרייד וזה נודע להם דרך התקשורת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט