מעורב הופס ליום שני / מנחם לס

1. ה-NBA הולך מדיקל

אולי זה אייטם משעמם לרבים מכם, אבל הוא חשוב ביותר: ה-NBA החליטה להשתתף במחקר ב-MAYO CLINIC במינסוטה (אחד ממרכזי הרפואה המובילים בעולם, אם לא מס' 1!) ע"י תרומה כספית גדולה לפיתוח מכשיר ה-GPS שמפתחת חברת CATAPULT ו-STATSPORTS.

מכשיר הבדיקה הוא GADGET קטן למדידות ביומכניות ופיזיולוגיות שהרבה קבוצות כבר משתמשות בו באימונים. ה-NBA מתכננת שעשרים קבוצות כבר תהיינה קליינטיות של המכשיר לקראת פתיחת העונה. חברת 'קטפולט' השתמשה במכשיר עם כמה קבוצות בליגת ה-D כהכנה לקראת השימוש בליגה הבכירה. משקל המכשיר הוא אונקיה אחת (ישנן 16 אונקיות בפאונד. ק"ג אחד = 2.2 פאונדס) והוא מתחבר לגופיית השחקן מבפנים.

ה-GADGET בודק ומדווח נתוני תנועה שונים, כולל מרחקים, מהירות, ותאוצה. חשיבות המכשיר אינה רק למאמן אלא יש לנתונים המתקבלים אפליקציות רפואיות שונות כולל חישובי הספק, חישובי מומנטום ליניארי וזוויתי, מדידות IMPACT בנחיתות מניתורים,  וכן חישובים פיזיולוגיים כגון CO2 מקס, חישובי חוב חמצן, ועוד.

לאפליקציות ישנן חשיבות רבה לטריינר המסוגל להחליט מתי שחקן חייב לנוח; באיזה שלב הוא VULNERABLE לפציעה (מתיחות וקריעת שרירים ורצועות, כולל SOFT TISSUE INJURIES). קבוצות שונות החלו להשתמש ב-GPS – לא לבלבל עם WAZE או מפות דרכים אחרות! – עוד לפני סיום המחקרים.  היום הווריורס מגלה שהיא החליטה לתת מנוחה לקליי ת'ומפסון וסטפן קרי בתחילת מרץ של העונה שעברה כשהמכשיר הראה שגופם הגיע לנקודה של עייפות קריטית ("EXTREME FATIGUE"), וסטיב קאר – אחרי שהוסברה לו הדטה שהתקבלה מהמיכשור – החליט לתת להם מנוחה לפי צוו הטריינר.-. , as Ken Berger of CBS Sports reported during the Finals.

מניעת פציעות היא האורים והתומים של השימוש במכשירים החדשים בספורטס אנליטיקס. מה לא יעשה מאמן כדי לעזור במניעת פציעות לשחקניו – או, לפחות, הקטנת הסיכוי להיפצע?

מרק קיובן הוא אחד המשקיעים הראשיים בקטפולט, ותכניתם נקראית "CLEAR SKY PROGRAM". מילווקי באקס ודאלאס מבריקס היו הראשונות להשתמש במיכשור, ועד תחילת העונה שאר הקבוצות – שבתחילה גיחכו על הרעיון – תשתמשנה בו לפחות באימונים, אם לא גם במשחקים.

אם המחקרים יוכיחו את יעילותם, הצעד הבא של ה-NBA יהיה להביא את הנושא להסכם הקיבוצי הבא כשהמלצתם תהיה שכל שחקן ליגה יהיה חייב להשתמש במיכשור למניעת פציעות, ובעיות לב-ריאה.

2. תמונות קלאסיות של מוזס מלון ב-SI

*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. זוכרים את מוזס מלון

*

*

4. קובי! אנא, אל תפרוש! (מי מבקש זאת? צדקתם! השאק בעצמו!)

שקיל או'ניל – כביכול 'אויבו' של הבלק ממבה, מבקש ממנו לא לפרוש. הוא לא מוכן עדיין לראות את קובי בריאנט נעלם אל השקיעה. "יש לו עדיין הרבה כדורסל לתת לנו". לא מאמינים ששקיל – המאשים את קובי לא רק בזריקתו (של שאק) מהלייקרס אלא בעוד דברים – מבקש זאת? אז בבקשה:comments he made to John Reid of the Times-Picayune..

.שקיל אומר שקובי, אחרי 20 עונות ב-NBA, יכול עדיין לשחק, "בתנאי שיימנע מפציעות נוספות". הוא הוסיף: "לגארדים עם גוף קל ניתן לשחק עד גיל 40 ויותר. לסנטרים כבדים כמוני העבודה בלשאת את הגוף היא קשה הרבה יותר".

המראיין שאל את שאקיל אם הוא עדיין אוהד של הזהובים-כחולים. "הייתי צריך לדחוק ולהרחיק את הרגשות האלה  ללייקרס. אני היום בעל חלקי של הסקרמנטו קינגס. אני לא יכול לאהוד קבוצה יריבה. אני איש עסקים!"

5. מינסוטה וולבס החתימו את אחיו המבוגר של אנדרו וויגינס

*

Andrew Wiggins' Older Brother Nick Signed by Timberwolves

*
האם לניק וויגינס יש את זה? אולי לא כמו לאחיו הצעיר אנדרו, אבל האם הוא טוב מספיק כדי שיום אחד יגידו במינסוטה שהוולבס תפסו שני זבובים – זבוב גדול וזבוב קטן – במכה אחת?
הדיל בינתיים הוא החתמה קייצית שלא מבטיחה חוזה. ניק בן ה-24 שיחק שנתיים בוויצ'יטה סטייט, והיה חלק מהקבוצה בפיינל פור ב-2013. אח"כ הוא שיחק בליגת D עם איידהו סטמפיד, וכן עבור יוטה ג'אז ומינסוטה בליגת הקיץ. הוא שיחק גם בבונדסליגה עם טייגרס טובינגן עונה אחת ב-2014. אם מינסוטה יחליטו שהוא לא מספיק טוב עתה, הם ישלחו אותו לעונה בליגת D ואז ייבחן מחדש. הוא גם יהיה מוכן למקרה של פציעה לאחד הגארדים משך העונה.

6. פייר ג'קסון מהסיקסרס (שכתבתי עליו), 10'5. תנו מבט:

*

*

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. ד״ר מה זה המכשיר הזה ?
    כשמומי רוצה למנוע פגיעות בחציל הוא מלביש שני קודונים עם צ'ילי חריף באמצע
    זה נותן הגנה מקסימום ומאריך את שנות החציל

    השאק לא מבין עניין , הגיע הזמן של קובי לפרוש אחרי שידפוק את הפרצוף בכייני של האחים גאסול בריו
    קובי זה נכס דלא ניידי של הלייקרז אבל עשה את שלו מה שנקרא עבר זמנו , בטל חוזהו
    שלא ירוקן לנו את הקופה קומפלט שישאר משהו לדוראנט

  2. מאמר משובח ומעניין.
    כניסה של טכנולוגיה לענפי ספורט זה תמיד מעורר דיון.
    הטריק פה הוא שהטכנולוגיה לא אמורה לשפר ביצועים אלא להגן רפואית… מי יכול להגיד לזה לא…. 🙂

  3. התמונה של מוזס וקארים – תמונה גדולה של 2 ענקים.
    וכשרואים לאיזה גובה הוא מנתר –
    לי אין ספק שגם בכדורסל של היום הוא היה סופר דומיננטי.

  4. מוזס היה שחקן ענק – האליל שלי בילדותי .
    אולם מזיכרוני הוא פחות הטביע ויותר השתמש בקרש. הניתור שלו לא היה גבוה במיוחד ,תנועות הגוף שלו ומהירות הניתור אלה הם שהפכו אותו לבלתי ניתן לעצירה. אלגואן תלמידו היה מוזס מלון משודרג.

  5. התמונות יפהפיות ברובן.
    לגבי המכשיר – אם זה באמת GPS אז אין בעיה של דיוק ? הרי GPS בדרך כלל נותן קריאת מיקום בדיוק של 10 מטר, ועם עזרה של צבא ארה"ב אפשר להגיע עד מטר אחד בקירוב.זה לא מדהים בכלל. אני הייתי משתמש בשיטה מבוססת WIFI באולם במקום הלווינים.

  6. אחלה מעורב מנחם.
    עניין האח של כבר מתחיל להרגיש כמו טרנד או גימיק.
    וללעניין קובי – אני לא מאמין שהוא ימשיך אחרי העונה הזאת, לדעתי הוא פשוט לא רצה לפרוש אחרי הפציעות אלא לתת הדרן כמו שצריך. אם גם השנה הזו תסתיים בפציעה זה כבר יהיה יותר מדי והוא יפרוש בכל מקרה, לדעתי. גם ככה העתיד הקרוב לעין לא מבשר על בואה של אליפות ולכן זה לא נראה ריאלי.
    מצד שני, זה קובי. אי אפשר באמת לדעת מתי הרעב לו לשחק ייגמר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט