מכבי מלאבס/מתן גילור

לאור פתיחת העונה הפנטסטית של מכבי פתח תקוה, הכוללת 7 ניצחונות מ-7 משחקים, בליגה ובגביע הטוטו, והפרש שערים של 3-17 במשחקים הנ"ל, נזכרתי בשתי קבוצות נפלאות שהעמיד המועדון, בשנות ה-90 של המאה הקודמת ובעשור הראשון של שנות ה-2000.

אולי ותיקנים ממני יוכלו להוסיף משלהם על העשורים שלפני כן.

*

שימו לב להרכב מייצג של הקבוצה בעונת 1996/1997:

גולן מלול, איסמעיל עמר, מוראד מגמאדוב, שרון צופין, אלירן אלקיים, נועם קייסי, עידן טל, אלון אופיר, פלוריאן אלברט, גיא יצחק עופר שטרית.

איזה הרכב מעולה. כשרון שעולה על מרבית קבוצות ליגת העל היום. נופל ממכבי ת"א ואולי הפועל ב"ש ותו לאו.

גולן מלול לא נופל מאף שוער ישראלי היום. איסמעיל עמר יכל להיות היום בקלות המגן הימני של נבחרת ישראל. מרכז ההגנה לבטח עולה על כל מה שיש היום בליגה. שרון צופין ואלירן אלקיים אחלה בלמים. לא הכי טכניים, אבל יציבים וקשוחים. מוראד מגמדוב ודאי יחשב על-ידי רבים לבלם הזר הטוב ביותר ששיחק במחוזותינו. נועם קייסי אינו ברמה של אחיו אדורם, אולם גם הוא אינו קוטל קנים. עידן טל מהקשרים המרכזיים הטובים שהיו לנו. גיא יצחק ואלון אופיר משלימים קישור מעולה הגנתית, טכני מאד ובעל איום בבעיטות מרחוק. כל קבוצה היתה שמחה לחלוץ כעופר שטרית.

הקבוצה הזו סיימה את העונה במקום הרביעי עם 58% הצלחה. רק כדי לסבר את העין – בעונה הקודמת שיעורי הצלחה כאלה היו מספיקים כדי להיאבק עם הפועל ק"ש והפועל ב"ש על מקומות 2-3. הקבוצה העמידה התקפה טובה שכבשה 1.3 שערים למשחק, למרות שיטת 3 הבלמים, אבל ההגנה היתה החלק החזק של הקבוצה וספגה 0.73 שערים למשחק. הנתון השני בטיבו בליגה רק לאלופה בית"ר י-ם שספגה במהלך העונה 2 שערים פחות. הקבוצה סיימה את העונה מעל מועדוני פאר כמו מכבי חיפה, מכבי ת"א והפועל ת"א.

*

לאחר שסיימה את עונת 2003/2004 במקום השלישי, הצליחה מכבי פ"ת לבצע קפיצת מדרגה נוספת ולסיים את את עונת 2004/2005 במקום השני. עונה לאחר מכן היא אף הפכה לקבוצה הישראלית הראשונה להעפיל לשלב הבתים של גביע אופ"א, כשהצליחה להפוך הפסד ביתי 2:0 לניצחון חוץ 5:2 על פרטיזן בלגרד.

גם הפעם שיחקו בקבוצה שחקנים מעולים – הרכב מייצג: אוהד כהן, איסמעיל עמר, מוראד מגמאדוב, שי בנאי, קובי גנון, אסי משיח, סולי צמח, גל אלברמן, סלים טועמה, כפיר אדרי, עומר גולן. גם רוביל סרסור ראוי לציון. בהחלט הרכב קשה. קבוצה שקשה לשחק נגדה. קשה להגיע נגדה למצבים. קשה לכבוש נגדה.

הקבוצה שסיימה את עונת 2004/2005 במקום השני עשתה זאת, באופן לא מפתיע, כקבוצת ההגנה הטובה ביותר, כשהיא משחזרת את ההישג משנות ה-90 וסופגת 0.73 שערים למשחק. הקבוצה הפסידה במהלך אותה עונה מספר זעום של 5 משחקים. כמה ההישג הזה מרשים? הקבוצה הראשונה מבחינת כמות ההפסדים היתה מכבי חיפה מפוצצת הכישרון עם 4 והקבוצה השלישית מבחינת כמות ההפסדים היתה הפועל נצרת עילית עם 11 – יותר מפי 2. גם מבחינה התקפית הקבוצה היתה לא רעה בכלל עם 1.4 שערים למשחק. רק שער אחד פחות מהשניה בכמות הכיבושים – מ.ס. אשדוד.

*

מכבי פ"ת אינה קבוצה גדולה. יש לה קהל בכמות שמתאימה לליגה השלישית ביום טוב ואין לה תקציב גדול. ברם, יש לה ניהול איכותי, שדואג לפיתוח וטיפוח שחקנים והצלחה להעמי,ד לפחות פעם בעשור, מאז נכנסו הלוזונים לעניינים, קבוצה שממצה את פוטנציאל השחקנים שלה ואף מעבר לכך. ועל זה, מגיע להם כל הכבוד.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. נראה לי שהפוסט זה המקסימום שמגיע להם בשלב זה של העונה
    קבוצה רקובה ומושחתת שמנוהלת ע״י משפחה שעננת פלילים מעל ראשה עם קהל מצומצם
    בכל מקרה גם שסיימה שניה מעולם לא הייתה גורם בצמרת
    היא זכתה בעברה הרחוק ב 2 גביעי מדינה

  2. יצא לי לראות בחיפה את מכבי פתח תקווה מול מכבי חיפה , משחק שהסתיים בתוצאה: 5-2 לפתל תקווה , דורון רובינזון כבש לזכותם שלושער, פתח תקווה היתה נחשבת לקבוצה משוגעת עם מצבי רוח

  3. הקבוצה של תחילת שנות ה80 הייתה לפרקים מבריקה. היה להם את ניסים כהן שהוא אולי אחד השחקנים הכי מבוזבזים (מהבחינה ששיחק בקבוצות קטנות שלא נלחמו על תארים), קשר מצויין כמו בגלייבטר, גדי בן דרור בהגנה וחלוצים מעולים כמו רבינזון, פיטוסי ולתקופה קצרה – עודד מכנס.
    ה 2:5 שלהם על נתניה בקופסא כשמכנס בפ"ת (ומבקיע צמד) היה תוצאה מדהימה.
    הניהול שלהם מעולה. עם כמה שהלוזונים לא סימפטיים הם מנהלים את העסק מעולה ומבינים בכדורגל.

      1. כשקראתי את התגובה שלך הנחתי שהיית ציני אבל בקריאה שניה כבר לא הייתי בטוח…
        נסים כהן יליד 1955, בתחילת שנות ה80 היה בסוף שנות 20 לחייו

        אגב ההעברה שלו בזמנו למכבי פת שברה אם אני לא טועה את שיא ההעברות באותה תקופה. הוא היה גם איש עסקים ממולח הכהן הזה

  4. טור מעניין. צפיתי במשחק שלהם מול מכבי חיפה באפריל האחרון. היתה חוויה מיוחדת לבקר באצטדיון החדש, אבל המשחק עצמו היה משעמם. פתח תקווה עמדה היטב על המגרש, שיחקה מסודר בהגנה (איתמר ניצן אחלה שוער) וניסתה לצאת למתפרצות. רואים שהיא קבוצה מאוד מאומנת.
    יהיה מעניין מאוד לראות אותה מתמודדת מול קבוצות כמו מכבי וב"ש.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט