ספרד אלופת אירופה בפעם ה 3 (80-63 על ליטא) / יאיר זעפרני +MBK

בפתיח כתב יאיר – זהו רבותי! לפעמים החגיגה נגמרת

עבור הליטאים הגמר השה היה רחוק מחגיגה . ספרד שהייתה כפסע ( או זריקת עונשין של שרודר ) מלסיים את הטורניר בשלב הבתים עשתה זאת ובענק . טורניר ענק של פאו גאסול שהולך ומסתמן כאירופאי הגדול בתולדות המשחק הביא את הגביע לספרד בפעם ה 3 בהיסטוריה ו 3 מ 4 אליפיות אחרונות

על המשחק אין הרבה מה לספר , היו משחקי ענק בטורניר שעשה שירות נהדר לכדורסל האירופאי אך דווקא הגמר היה חלש משהו ( בעיקר בזכות ליטא של הופיעה למשחק )

רבע 1

בליץ ספרדי וליטא פשוט לא יצאה מחדר ההלבשה . עם 8 נקודות ברבע לא שומעים – we are the champions  בתום המשחק

8 נקודות של גאסול ברבע וספרד הייתה כבר ב 19-6 ברבע שנגמר 8-19

רבע 2

ליטא ניצחה את הרבע 22-25 . ספרד רצה ל 34-18 וכשנראה היה שזמן האשפה קרוב מתמיד כמה שלשות של ליטא ( סייבוטיס עם 2 ) ושלשה של מצוליס ( שנראה כמו המחליף של רודי פרנדדנז מריאל מדריד ) הורידה את הליטאים במינוס 8 ( 41-33) . בזמן המחצית ניו תקוות לכך שליטא תחזור למשחק אבל תקוות לחוד ומציאות לחוד

רבע 3

ספרד חזרה לעצמה בעיקר בהגנה ועצרה את ליטא של 10 נקודות ברבע למול 18 של הספרדים

שלשה של קלבר סגרה 42-60 וליטא הוסיפה עוד נקודה עד תום הרבע

רבע 4 ( זמן האשפה )

ליטא לא איימה על הספרדים וסיימה את במחצית בשיוון 20 ( את לואיס פרנדדז זה היה משמח )

סיפור הגמר במספרים 

50% לספרד מהשדה כולל 8 שלשות מ 22 , 36 % בלבד

פאו אחד מעל כולם עם 25 , 12 ריבאונד , 4 אסיסטים ו 3 חסימות , לול הוסיף 12 פלוס 5 אסיסטים ו 6 ריבאונדים , רודי פרנדדז הוסיף 11 . מירוטיץ ורייס עם 8 כל אחד , סרג'יו רודריגז הוסיף 4 + 6 אסיסטים ומקום בחמישית הטורניר יחד עם גאסול ה MVP של הטורניר.

בליטא ?

קלנייטיס 13 ו-6 אסיסטים, ריינלדס סייבוטיס 13 (12 במחצית הראשונה), יונאס ולנצ'יונאס 10 ו-9 ריבאונדים( נבחר לחמישיית הטורניר ) , יונאס מאצ'יוליס 8 ( נבחר לחמשיית הטורניר ) , קוזמינסקס 8, קבליאוסקס 4,  ינקונאס 3,  מילאנקיס 3, גייליוס 1.

ה MVP של הטורניר שזכה לקיטונות של בוז מהקהל הצרפתי ( לא יפה ) – פאו גאסול – 25.6 נקודות, 8.4 ריבאונדים ו-2.4 אסיסטים בגיל35 קבע היסטוריה להיות בפעם השניה MVP ומלך הסלים באותו טורניר ופעם שלישית מלך הסלים

המלך פאו הראשון

לפני המשחק 

 

זהו רבותי! לפעמים החגיגה נגמרת, סוגרים את האורות וחוזרים לדבר על NBA. הערב היורובאסקט יגיע לשיאו עם הגמר המפתיע בין ספרד לבין ליטא, גמר שהכל יכול לקרות בו ובסופו ייסתם הגולל על טורניר כדורסל משובח ועבודה מואצת בסיקור הטורניר של צוות האתר.

מה עשו הנבחרות באליפות עד כה? ספרד מגיעה לכאן עם שני הפסדים בשלב הבתים לאיטליה וסרביה, שלושה ניצחונות על גרמניה, טורקיה ואיסלנד ומאז ניצחנות לא קלים על פולין בשמינית, יוון ברבע וצרפת בחצי בהארכה. ליטא ניצחה ארבע משחקים בשלב הבתים (לטביה, אוקראינה, אסטוניה וצ'כיה  בהארכה) והפסידה לבלגיה מסל בשנייה האחרונה. בשמינית היא התאמצה מול גיאורגיה אבל ניצחה ב-4 נקודות, ברבע היא גברה על איטליה בהארכה ובחצי ניצחה את סרביה במשחק צמוד ב-3 נקודות.

מה המאזן בין שתי הנבחרות? זה יהיה מפגש התשיעי בין שתי הנבחרות בהיסטוריה שלהן כשהמאזן מורה בבירור לטובת ספרד עם 2-7 (1-4 באליפויות אירופה ומוקמותיהן, 1-2 באליפות העולם ומוקדמותיהן ו0-1 באולימפיאדות). השתיים נפגשו לאחרונה באליפות אירופה 2011 שנערכה בליטא בשלב הבתים וספרד ניצחה 79-91. עם זאת , הליטאים יכולים להתעודד מכך שבפעם היחידה ששתי הנבחרות נפגשו בגמר אליפות אירופה, ב2003 בשבדיה, ידם של הליטאים הייתה על העליונה עם 84-93 ולא עזרו 36 נקודות של פאו גאסול בספרד.

ולנצ'יונאס וקליאנטיס. שני שחקני המפתח בליטא.

אז מי הן המתמודדות היום? דיברנו כבר המון על כדורסל ועל מי הן נבחרות ספרד וליטא. יש כאן שתי נבחרות שלא צפינו בתחילת הטורניר שהן יגיעו לכאן. ספרד, הפסידה לאיטליה וסרביה בשלב הבתים ואלמלא החטאה של שרודר בשניות הסיום לא הייתה כבר עמנו היום. ליטא, מצידה גמגמה בשלב הבתים גם מול נבחרות עלובות דוגמת אוקראינה ואסטוניה וב6 מתוך 8 משחקיה ניצחה בהפרש של פחות מ-5 נקודות (ובאחד נוסף הפסידה). אבל הנבחרת הליטאית וגאסול ידעו להתעלות ברגעי האמת והצליחו לגבור על איטליה וסרביה (ליטא) ויוון וצרפת (גאסול) בסדרה של ארבעה משחקים מותחים ומעניינים.

נזכיר שליטא היא נבחרת קבוצתית מאוד, שנעה סביב ולנצ'יונאס הן בהתקפה והן בהגנה. זו נבחרת הגנתית (5 בטיבה בטורניר) וחזקה מאוד בריבאונד. היא יודעת ללחוץ היטב, לרוץ למתפרצות ולנצל את סגולותיו הפיזיות של ולנצ'יונאס בהתקפה עומדת ואת איום הקליעה של מרבית שחקניה מחוץ לקשת.

ספרד היא נבחרת של איש אחד, פאו גאסול שקולע 25.6 נק' למשחק, ההגנה שלה חלשה יחסית והיא נשענת בעיקר על משחק הפנים שלה (גאסול & מירוטיץ' וגם רייס וקאלבר) כשקו האחורי המוכשר שלה, מתמקד במשימות הגנתיות ולא תמיד מצליח לממש את הפוטנציאל שלו.

שתי הנבחרות הצליחו עד עתה להתמודד עם האתגרים הניצבים בפניהם. ספרד הצליחה להתאים את עצמה למשחק הזוחל של צרפת ויוון בשלבים הקודמים, להתמקד יותר בהגנה ולנצל את מה שהטבע והעבודה הקשה חננו את פאו גאסול. זה הספיק בקושי אם כי עושה רושם שגם אלילת המזל התייצבה לצד הספרדים. ליטא מצידה גם היא התאימה את עצמה ליריבות שלה, שיחקה התקפי מול איטליה והראתה לבלינלי ושות' שלא חסר לה כשרון גם בצד הזה של המגרש ואילו מול סרביה הצליחה למנוע מהסרבים לפתח את המשחק הרגיל שלהם, גררה אותם לטוטאל בלגאן וניצחה בסוף כהרגלה במשחקים צמודים.

פאו גאסול. הפעם הוא לא יוכל לבד.

מי הן הנפשות הפועלות ומהם המצ'-אפים? בואו ניכנס קצת פנימה להרכבים של שתי הנבחרות על מנת להיות מוכנים לגמר.

סנטר: פאו גאסול נגד יונאס ולנצ'יונאס: המצ'-אפ של הערב יפגיש שניים מטובי השחקנים בטורניר ובאירופה כולה. את פאו גאסול אין צורך להציג, שחקן הבולס הוא אחד השחקנים האירופאים הכי טובים בכל הדורות וכנראה הספרדי הכי גדול שהיה. הוא כבר זכה עם נבחרת ספרד בשתי אליפויות אירופה (וגם בשתי סגנויות) וכן באליפות העולם ב-2006 ושתי מדליות כסף אולימפיות וכל אלו לצד שתי אליפויות NBA במדי הלייקרס (כן ילדים, לא תאמינו, פעם הם היו קבוצה טובה).

מולו יעמוד מי שרק חולם להגיע לתארים האלה יום אחד, הסנטר של טורונטו ראפטורס בשלוש שנים האחרונות יונאס ולנצ'יונאס. ולנצ'יונאס הוא רק בן 23 ומתחיל לאט לאט לצאת מהקונכיה שלו ולממש את הפוטנציאל שלו, אם כי, בשביל שחקן שהתחיל את הקריירה המקצוענית בגיל 16 הוא עושה את זה קצת לאט מדי. סאבוניס הוא עדיין רחוק מלהיות.

שני השחקנים הללו הם השחקנים הטובים ביותר בנבחרות שלהם. גאסול כאמור, קולע 25.6 למשחק וגורף 8.4 ריב' ואילו ולנצ'יונאס משחק פחות דקות ועדיין קולע 16.9 נק' עם 8.3 ריב'. מי מהם יגבר? ולנצ'יונאס צעיר מדי ובטח פחות עייף ועדיין גאסול טוב וממולח ממנו בהרבה. מצד שני, ליטא יכולה למצוא את עצמה מסתדרת עם ולנצ'יונאס פחות טוב, האם ספרד מסוגלת להסתדר עם גאסול מוגבל? אני לא כ"כ בטוח. בכל מקרה, יתרון לספרדים

פאוור פורוורד: ניקולה מירוטיץ' נגד פאוליוס יאנקונס: מצד אחד נפגוש בעמדה הזאת את ניקולה מירוטיץ', שחקנה של שיקגו, אחד השחקנים המוכשרים בסגל הספרדי וסגנו של גאסול בכל מה שקשור לסיפוק נקודות בטורניר (13.3 נק' למשחק) מהצד השני נמצא את יאנקונס, הותיק (31) מז'לגיריס קובנה שתורם 9.8 נק' למשחק.

על פניו, יתרון לספרדים אלא שמירוטיץ' מגלה רכות בהגנה ומתקשה לשמור, לשרוט ולהילחם. יאנקונס טוב ממנו גם באלו אבל גם נהנה ממחליף ברמה גבוה כמו קאזמינסקאס ממלאגה, שחקן גבוה (2.05) ואתלטי מאוד ובעיקר לוחם-על. אל תתפלאו אם בדקות רבות תראו את קאזומינקאס על המגרש מול פיליפה רייס הוותיק של ספרד כי במשחקי הכרעה המאמנים מעדיפים את מי שנותן את הכל על המגרש. ועדיין, יתרון לספרד.

סמול פורוורד: רודי פרננדז נגד יונאס מצ'וליס שוב ספרד מציגה שחקן יותר מנוסה עם עבר בNBA ותארים רבים ברמת הנבחרת והקבוצה (פרננדז זכה באליפות אירופה עם ריאל מדריד השנה). מצ'וליס, חברו לקבוצה, אמנם זכה איתו בתואר האחרון כמו גם בסגנות אליפות אירופה עם ליטא לפני שנתיים אבל עדיין לא הוליך קבוצה מימיו

אלא שבכושר הנוכחי של שניהם לליטאי הליטאי שלוקח הרבה יוזמה בנבחרת שלו בטורניר, נמצא במצב הרבה יותר טוב. פרננדז נראה בעיקר לא מחובר ולא מוצא את עצמו בנבחרת, מתלונן על שופטים וזורק זריקות קשות ואילו מצ'וליס פשוט לוקח את ליטא על גבו בדקות הסיום ומוסיף המון לנבחרת המפתיעה. במספרים זה 14.5 נק' למשחק למצוליס לעומת 5.6 לפרננדז, יתרון לליטא.

שוטינג גארד: סרחיו יול נגד רנלדאס סיבוטיס: סרחיו יול, עוד שחקן של ריאל מדריד מביא לספרד הרבה ניסיון, הגנה לא רעה ואיום משלוש ועם זאת, יש תחושה שהוא לא בשיאו בטורניר הזה. סיבוטיס, שחקנה של ז'לגיריס בעונה הבאה (דראושפקה בעונה הקודמת) עוד לא הגיע להישגים רבים בקריירה וגם לא הוביל קבוצות אבל בטורניר הזה הוא חלק חיוני בנבחרת שלו עם קליעה טובה, קבלת החלטות מצוינת והרבה חדירות לסל שמגיעות בזמן הנכון.

ליול יש יתרון בכשרון, כמו גם במספרים (9.1 נק' לעומת 7.1 נק') אבל מבחינת מיצוי הפוטנציאל סיבוטיס עולה עליו בטורניר הזה. יול גם לא כ"כ מוצא את מקומו במארג הספרדי ועם זאת, יתרון לספרד.

פוינט גארד: סרחיו רודריגז נגד מנתאס קליאנטיס:  לא נמאס לכם משחקני ריאל מדריד? אז הנה מגיע עוד אחד. סרחיו רודריגז הוא המנוע של ריאל מדריד בשנים האחרונות ולצד אליפות אירופה האחרונה נבחר זה מכבר לMVP של היורוליג (2014). רודריגז, הארדן האירופאי, הוא שחקן עם כישרון רב, מגוון, בעל קליעה טובה, חדירה מצוינת וראיית משחק פנטסטית בקיצור: החבילה השלמה כמעט. מה חסר לו? מה שיש לקליאנטיס.

קליאנטיס הוא אתלט בחסד, שחקן עם כשרון מתפרץ וחדוות משחק, שסבל בשנה האחרונה פציעה (שיחק בלוקומטיב קובאן) ואת הקיץ הוא מנצל בשביל לחזור לכושר. לקליאנטיס יש עוד דבר שחסר לרודריגז בטורניר – אנרגיה. קליאנטיס הוא הדינמו של הליטאים, מריץ אותם למתפרצות ונמצא בכל במגרש, הגנתית והתקפית, והתזזיות שלו יוצרת בלאגן מצד אחד בליטא מדי פעם אבל גם זורעת הרס אצל היריבה. קליאנטיס תורם בטורניר הזה 10.3 נק' למשחק וגם 8 אסיסטים ו3.8 איבודים, רודריגז תורם 10.6 נק' ו4 אסיסטים.

אם היינו בשכונה, הייתי בוחר קליאנטיס בלי לחשוב פעמיים, אבל לגמר דרוש רכז אחראי וגם כזה שיש לו פוטנציאל התפוצצות במשחקים גדולים אז נלך על עוד יתרון לספרד.

יונאס מצ'וליס. המאני מן של ליטא

ספסל: בספרד יש רק שלושה שחקנים שמשחקים באופן קבוע – הפוורוורדים ויקטור קאלבר מקובאן (עבר בפורטלנד) ופילפה רייס הוותיק והלוחמני, עוד אחד מריאל מדריד ולצידם פאו ריבאס מברצלונה (שפותח בהרכב הרבה פעמים במקום יול, אבל לא תורם מספיק. בליטא יש את קוזמינקאס (או יאנקונס), מילאקניס מקזאן וקבליאוסקאס הסנטר המחליף. על הספסל יש לקזאלאוקאס עוד כל מיני אופציות מעניינות שהוא לא משתמש בהן הרבה ובהן הבן של סאבוניס (דומאנטאס עם אתם מתעקשים לשבור לי שיניים), יבטוקאס הוותיק ולוקאס לקביצ'יוס הרכז הצעיר.

הפוטנציאל בספסל של ליטא גדול יותר והוא גם תורם יותר בטורניר. יתרון לליטא.

מאמנים: סרג'יו סקורליו נגד יונאס קאזלאוסקאס. קרב המאמנים יכלול שני מאמנים ותיקים ומנוסים. בספרד סרג'יו סקורליו האיטלקי מאמן את הנבחרת זו הקדנציה השנייה אחרי שבראשונה הצעיד אותה לשתי אליפויות אירופה. הוא גם הספיק לאמן בטופ האירופאי שהמקומות האהובים עליו הם ויטוריה ובולוניה. סקורליו הוא מאמן שאוהב על שחקניו, קשוב עליהם וזורם איתם. מולו יעמוד יונאס קאזלוסקאס בן ה-60, האיש שגידל וחינך דורות של שחקני כדורסל ליטאים והוביל את ז'לגיריס קובנה לזכייה ביורוליג כמו גם את נבחרת ליטא למדליית כסף ביורו באסקט הקודם. קזלאסוקאס הוא מאמן קפדן, יסודי, שמשחק כדורסל קצת מיושן אבל יודע היטב איך לנצל את שחקניו ונותן צ'אנסים לשחקנים שונים.

שני המאמנים טובים ועושים עבודה טובה בנבחרת אבל בהתחשב בחומר הקיים ההישג של קזלאוסקאס גדול יותר. זה לא עושה אותו מאמן טוב יותר אבל נכון לעכשיו הוא יותר חד. יתרון לליטא.

קהל: ליטא רחוקה בהרבה מליל מאשר ספרד, אבל הקהל הליטאי גומע גם את המרחק הזה בלי בעיה ומבסס לנבחרתו יתרון על פני כל קהל בטורניר, אולי חוץ מזה של הצרפתים הביתיים. יתרון לליטא.

מה יצא לנו? 4-4 בפרמטרים השונים שלא בטוח אם אפשר ללמוד מהם משהו. המשחק הערב ייקבע הרבה מאוד על היכולת של גאסול וולצ'יונאס (המצ'-אפ' בעמדת הסנטר) ועל היכולת של רודריגז להתעלות כמו שחצי הגמר מול היכולת של קליאנטיס להיות בעל הבית של ליטא בצורה חיובית. מי שיצא מנצח מהעימותים האלה, ינצח את הטורניר כנראה. מי זה יהיה? ההימור שלכם טוב לפחות כמו שלי, כי ההתמודדות הזו צמודה לחלוטין.

ובכל זאת, אם צריך להמר? אני אשים נפשי בכפי ואלך הפעם נגד הספרדים. ליטא היא קודם כל נבחרת ואח"כ חבורה של שחקנים עם כשרון וככזו היא תנצח נבחרת שהיא שחקן אחד וכמה בעלי פוטנציאל שבינתיים נראים כמו סטטיסטיים. אחרי שני סיבובים כאנדרדוג, ספרד שוב תצטרך להתמודד עם זה שהיא פייבוריטית וזה יהיה לה קשה מאוד… משחק צמוד, סקור של 70 עד 80 נקודות וחובב האנדרדוג שבי יהמר שליטא מנצחת ב-6.

סרחיו סקורליו. רוצה תואר שלישי עם נבחרת ספרד

במשחק על המקום השלישי בטורניר זכתה צרפת בתואר הבלתי נתפס הזה (…) לאחר ניצחון על סרביה 68-81.דה קולו עם 20, פורנייה עם 15 ורודי גובר עם אותו מספר כמו פורנייה בתוספת 15 ריבאונדים הובילו את צרפת. בוגדנוביץ' קלע 14 לסרביה המאוכזבת שמסיימת עם שני הפסדים אחרי פתיחה של שבעה ניצחנות. הם היו מעדיפים שזה יהיה הפוך… תיאודוסיץ' היה חלש מאוד וסיים עם 0 נקודות ו3 אסיסטים, מה שמלמדנו שאם קליאנטיס ימסור שלושה אסיסטים הערב, הוא יהיה מלך האסיסטים של הטורניר (אלא אם יול בצד השני ימסור 40 אסיסטים…).

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 123 תגובות

  1. הפתעה בגדר של "לא יאומן": האמריקאים הדבילים, שעד היום לא הזכירו ברבע מילה את יורובסקט, פתאום מראים היום את הגמר בשעה 1 ב
    ESPN2
    אנשים שראו זאת הבוקר בלוח שידורי הטיווי אפילו לא יודעים במה מדובר!
    אני אהיה אתכם בבלוג החי (אע"פ שבאותו זמן צתקיימים 10 משחקי פוטבול NFL…)

      1. אז עתה נשאלת השאלה: כיצד הדבילים האלה שולטים בעולם, וכל העולם חי לפי מה שהולך כאן (עכשיו הם יצאו עם ריקוד חדש שעוד חודשיים יהיה להיט באפיקים)?

    1. מנחם, זה ממש לא נכון. בדף ה-NBA באתר של ESPN מדווחים באופן קבוע על האליפות בהיקף שאותי מאוד הפתיע. היום למשל הגמר מופיע בכותרת הראשית.

  2. יאיר תודה רבה כרגיל.
    אתה מפחיד אותי עם התחזית …כי קשה ללכת נגדך בטורניר .
    בכל זאת ובידיים רועדות ספרד ב 4.
    אשר למאצ'פים .
    אני מסכים איתך בכל הפעמיים שהענקת יתרון לספרדים.
    בדרך כלל היתרון ברור ומוחלט.
    לעומת זאת איני מסכים תמיד ביתרון לליטאים.
    למשל פרננדז משחק יותר מיריבו /חברו בריאל …וזה לא סתם …למרות שלרודי יש העדפה כמקומי .
    גם בספסל איני מסכים.
    אמנם ייתכן שליטא משתמשת ביותר שחקנים .אבל כשיש לך את פיליפה רייס למשל מהספסל זה משנה את התמונה במקצת…ובכל מקרה היתרונות הליטאים אינם בולטים …גם אם קיימים.
    למעט כמובן היתרון בעמדת המאמן ובקהל.
    בכל זאת במשחקים כגון אלו מדברת גם המסורת.
    ובעיקר הניסיון וזה הספרדי גדול בהרבה.
    יהיה מרתק מאד כנראה.
    אגב הנבחרת היחידה ששיחקה נגד שניהם היא איטליה ….היא הגיעה להארכה בשני המשחקים …את ספרד ניצחה (מחזור 3 בתים ) ולליטא הפסידה (רבע הגמר ).

  3. גם לדעתי ליטא ינצחו..
    משהו בצורת המשחק שלהם נראה כל-כך לא יפה לעין, לא מסודר ולא איכותי, ואיכשהו הם תמיד ביתרון ומנצחים את המשחק גם אם לקראת הסוף היריבה לוחצת..
    תגידו מה שתגידו, אבל אותי הם קנו – קשה להמר נגדם.

    הדרך היחידה בה אני רואה את ספרד מנצחים, זה אם כבר מהפתיחה הם יתפסו את היתרון, ולא יפסיקו להגדיל אותו.
    כלומר – או שהספרדים יתפוצצו באיזה 20 הפרש על ליטא, או שהם מפסידים, בהפרש שכרגיל לא יהיה יותר מ-5-6 לטובת ליטא.

  4. יאיר,
    היקף הסיקור שלך לאליפות מרשים בכל קנה מידה.
    מיקצועי, מדוייק, כתוב היטב, שנון.

    האליפות די נמאסה עליי אחרי ההדחה של ישראל,
    והסיבה היחידה שיש לי כל שהוא מושג על המתרחש היא הסיקור שלך.
    אין עוד מה לומר חוץ מ-
    כל הכבוד!

  5. עכשיו קראתי את הסקירה כדי להבין מה תראינה עיני ב-1 בצהריים (8 אצלכם). מה גיליתי? פריוויו ברמה עתונאית גבוהה ביותר. וואללה, איך קלטתי שיש לך את זה, הא?

  6. קודם כל תודה יאיר על כל הטורניר.
    דבר שני דווקא רודריגז הוא זה שעולה מהספסל כשריבאס פותח לצדניול.
    עוד נקודה מעניינת היא שלספרד יש שני הםסדים בטורניר ( לסרביה ואיטליה) ואת שתי הנבחרות האלה הליטאים כבר ניצחו

    1. האחד והיחיד, האח שהופרד מלידה מג׳ואי קרופורד – קבלו אותו בשריקות בוז – (לא יודע שם פרטי) למוניקה!

  7. מדהים עד כמה כדורסל הוא משחק של מומנטום. פתאום ההכמה עצירות בהגנה מובילות למתפרצרת, ושלשה שנכנסת מכניסה שחקן למשחק ופתאום הכל זורם קל יותר.

  8. ולנצ'יונאס צריך לשחק אגרסיבי. הוא לא מבין שאם הוא ימשיך לנמנם אין לליטא סיכוי שיקח על עצמו יותר בהתקפה, שיגרום לגאסול להתאמץ., מה יש לו להפסיד ?

  9. הפוורדים הספרדים איטיים מאלה של הליטאים.
    הם אינם מסוגלים לעשות להם קלוז אאוט בעוד הלטאים חודרים טובים.
    ולנציונס צריך לנצח את גאסול במאבקי הריבאונד ניצחון מוחץ בשני צידי המגרש על מנת לתת סיכוי לניצחון.
    בנוסף אין לנצח את הספרדים ללא כמה סלים קלים הבאים מפוזסישן הגנתי טוב. (ריבאונד או חטיפה).
    הספרדים חיים על יכולת אישית פרננדז את גאסול.
    בהגנה ספרד מרוויחה מזה שהליטאים משחקים היי פיק n רול משחק בין הגארדים לסנטר בעוד היתרון הוא בפוורדים. אני רוצה לראות יותר "גיב אנד גו" או איך שקוראים לזה בבית בנדל "תן ולך"!!!

  10. לאור הגמר השמממתי שנערות קרית טבעון מול רמת אפעל יותר מענין,
    ישלח יאיר זעפרני וצוות מההופס לנהל את פיפא השלומיאלית
    יאיר וחבר מרעיו מההופס היו מנהלים
    וגורמים לאליפות מרתקת ולגמר מעניין מאד!!!

    1. היה רק אחד שזכה באם וי פי פעמיים (קוסיץ יוגוסלביה).
      הוא היחיד שזכה פעמיים ביורו באסקט+פעם במונדובסקט .
      היו כמה שעשו 1+1 כנו נוביצקי ,קוקוץ וכמדומני בלוב ופטרוביץ ז"ל.

  11. הגמר האמיתי היה ספרד צרפת. סרביה נראתה גדולה ממה שהייתה בשלם הבתים.
    ספרד עברה דרך קשה מאוד לגמר. יוון ואז צרפת, שתי קבוצות שהיו טובות בהרבה לפי דעתי מליטא
    ודווקא את המשחק הזה החמצתי 🙁

  12. למרות השמעות שכספי כדיר ויניב גרין היו מועמדים לחמישיה,
    והם נפלו על חודו של קול ולא בגלל השם ה"טוב שלנו בעולם,
    2 מספרד ו2 מליטא 1 מסרביה, (אחחח יניב כמעט עבר את גאסול)

  13. ותודה על ההצחקות מר פרזי והאיש מבקעת הירדן ועגל ועוד רבים
    גם אם משעמם יש אותכם שכותבים מצוין.
    ותודה עצומה ליאיר זעפרני מידן וכל כותבי היורובאסקט 2015

  14. מידן תודה על הסיקור המהיר,
    סוד המשחק הנעלה של גאסול:פחד מרותבארט הישראלי ששיקגו
    רוצה לעשות טרייד עליו, שיקגו ביקשה מאדלשטיין שלא יתן לו לשחק
    כדי שלא יתגלה.
    וברצינות שמח בשביל העם הספרדי עם חביב בגובה העיניים (או
    מתחת לגובה הם עם נמוך יחסית) מסביר פנים וטוב לב, בהכללה כמובן.
    ועם צנוע יחסית.

  15. כל הכבוד לצרפתים שזכו בטורניר.
    סיימו עם מאזן 1:8, כשאחריהם יוון עם 1:7 ועוד 3 קבוצות עם 2:7: סרביה, ליטא וספרד.

  16. גמר חד צדדי מהרגע הראשון,הספרדים נתנו משחק הגנה משובח והליטאים בעיקר עזרו להם עם הפגזות מבחוץ לרוב, נפגש בריו אולי בהרכב מלא הספרדים יצליחו להטריד את האמריקאים כמו בשתי האולימפיאדות הקודמות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט