מחשבות הופס לראשון בבוקר/רועי ויינברג

1.מה קורה עם טריסטן תומפסון?

לא יותר מדי.

כמו שזה נראה כרגע, יש סיכוי גבוה ששחקן חמישייה בגמר לא יפתח את העונה ב-NBA. מי היה מאמין. קליבלנד הציעה לו, שחקן של 8.5 נק' עם 8 ריב' למשחק, בין 75 ל-80 מיליון דולר לאורך 5 שנים. סכום עצום לרול פלייר, למרות הקפיצה בגג השכר. למרות זאת, הוא דורש מקסימום של 94 מיליון דולר ל-5 שנים. זה הון תועפות, ומאוד סביר שאלמלא הסוכן שלו היה ריץ' פול, הסוכן של קווין סרפיין (ולברון ג'יימס), הוא לא היה דורש את זה.

קבוצות יצטרכו בשלב מסויים להוציא לא מעט כסף רק כדי להגיע למינימום של גג השכר, וזה מה שתומפסון אנד פול רוצים לנצל. למרות זאת, חשוב לזכור שהמצב של קליבלנד הוא עם הכי הרבה כסף מעל גג השכר, והם מעל למינימום גם בעונה הבאה, לפני החתמת החוזה של לברון ורבים אחרים. בנוסף, לקליבלנד יש את קווין לאב, טימופיי מוזוגוב, אנדרסון וז'אראו וסשה קאון (וגם לברון שיכול לשחק כפאוור פורוורד) בצבע, וזה יותר ממספיק. לא צריך לבזבז 80 מיליון דולר ל-5 שנים על זה.

אז כרגע המצב נראה כמו מלחמת התשה בין קליבלנד ותומפסון (שבינתיים הספיק לא להגיע לקדם מחנה האימונים של קליבלנד שאורגן על ידי ג'יימס), ולכו תדעו מי ינצח בזה, ככל הנראה הקאבלירס שיבחרו לא להחתים את השחקן. יש עוד קבוצות שיכולות להחתים את תומפסון, ואפשרות טובה ששווה לחשוב עליה היא ש-TT יעבור לשחק בטורונטו ראפטורס.

תומפסון נולד וגדל בקנדה, ובשנה הבאה יהיה להם מספיק כסף (ומקום פנוי מתחת לגג השכר) כדי להחתים את תומפסון (והם יצטרכו פאוור פורוורד פותח). חמישייה שתציג שני כלבי שמירה קשוחים להחריד כתומפסון וקארול שמתעלים במאני טיים לצד ואלניוצ'אס, לאורי ודה רוזן, יכולה להביא הצלחה שלא ראו מעולם בטורונטו (הסיבוב השני, אליו הגיעו רק פעם אחת בהיסטוריה, ומעלה). שווה לעקוב.

*

2.מצב הקבוצות לפני תחילת מחנה האימונים

איש הטוויטר מארק פורקרו, פרסם את הטבלה החשובה הזאת, שמפרטת על מצב כל אחת מ-30 הקבוצות בליגה לפני מחנה האימונים:

ניתן לראות מהטבלה כי בוסטון, דטרויט ומילווקי בבעיה. יש להן יותר מ-15 שחקנים עם חוזים מובטחים בקבוצה, ולכן הם יצטרכו לשחרר אחד ולשלם לו את מלוא חוזהו. שאר הקבוצות בסדר מהבחינה הזאת, וחשוב להדגיש שחלק גדול מהשחקנים עם החוזים הלא מובטחים קיבלו זימון למחנה האימונים בלבד, וינסו להוכיח עצמם במחנה עצמו.

כמו כן, ניתן לראות כי הקליפרס הם הקבוצה עם הרוסטר המאוחד ביותר. יש להם 16 שחקנים סך הכל, 14 עם חוזים מובטחים, והם יבחרו אחד משני הנבחנים שלהם. גם אוקלהומה (15 חוזים מובטחים, 2 לא מובטחים) ושיקגו (13 חוזים מובטחים, 3 לא מובטחים) במצב טוב בתחום הזה.

מבחינת הותיק, הסגל הצעיר ביותר הוא, כצפוי, של פילדלפיה, ששחקניה בני 22.63 שנים בממוצע. גם יוטה, בוסטון, אורלנדו, מילווקי, שארלוט וטורונטו מחזיקות בסגל צעיר של שחקנים מתחת לגיל 25. מגמה זאת, כצפוי, נמצאת גם בכל הקשור לותק. השחקנים עם הותק המבוגר יותר נמצאים בקבוצות המבוגרות יותר, מן הסתם.

מה שמעניין לראות זה ההבדל בין המזרח למערב. במזרח יש לקבוצה, בממוצע, 18.73 שחקנים, עם 14 חוזים מובטחים בממוצע בכל קבוצה (לעומת 18.06 במערב, 13.8 חוזים מובטחים, פער צפוי בהתחשב בכמות השחקנים בכל קבוצה), אבל ההבדל הגדול נמצא בותק של השחקנים. במזרח השחקנים, בממוצע, בני 25.7 (הפרש של חצי שנה לעומת המערב, שם השחקנים בני 26.2), וההפרש בותק משמעותי-במזרח יש לשחקנים 4.34 שנות ניסיון, במערב 4.73, 9% יותר.

אז מה כל הסטטיסטיקות האלה אומרות? לא יותר מדי, בהתחשב בזה שאין עדיין סגלים סופיים. זה מראה שהכיוון הכללי של הליגה מצביע על הפרשים בין המזרח למערב, ושמנהלי הקבוצות במערב לא מחתימים שחקנים צעירים מדי, אלא רק כאלו עם ניסיון כדי שיתמודדו במאבקים על הפלייאוף/על האליפות. האם מדובר במשהו שיהפוך את המזרח לזירת פיתוח שחקנים, או במשהו זמני שמתבסס על החוזקה הנוכחית של המערב? רק הזמן יספר.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. אין סיכוי שתומפסון לא יפתח את העונה בגלל שהוא כבר קיבל
    qualifying offer לעונה אחת מקליבלנד (אחרת הוא לא היה שחקן חפשי מוגבל)
    האפשרויות הן:
    א. הוא מגיע לסיכום עם קליבלנד (לא סביר, הפערים גדולים)
    ב. הוא מקבל הצעה לחוזה חדש מקבוצה אחרת (עוד פחות סביר)
    ג. ממשיך בקליבלנד לעונה נוספת עבור ה-qualifying offer כאשר בסיומה יהיה שחקן חפשי.

    נכון להיום, אופציה ג' היא הריאלית ביותר.

  2. יופי, טור מהנה ביותר . תמשיך עם אלה….
    אני עם גיא לגבי תומפסון. אין כרגע קבוצה שאמורה לקלוט אותו בסדרי גודל של החוזה שמשום מה גרמו לו לדרוש. הוא ישחק את העונה בקליבלנד ובקיץ הבא ידברו שוב. דוגמא לסוכן שגרם לשחקן שלו לטפס על עץ גבוה מדי בגלל הייפ מוגזם של ריצת פלייאוף ואיזו שטות שפלט לברון

  3. תומפסון שחקן די מוגבל ודי מדהים לראות שהוא מחזיק את קליבלנד בביצים על סט יכולות מינימאלי כל כך, כמה טוב שיש לך אותו סוכן כמו לברון…

    1. לפי זה שאין לו חוזה, הוא לא ממש מחזיק. מדברים איתו כדי לא להעליב את לברון אבל בינתיים מביאים עוד סנטר רוסי שיוריד לו דקות ומשאירים אותו בלי חוזה.

  4. באמת לא ברור הקטע של תומפסון וזה לא שמציעים לו חוזה מינמיום או משהו כזה ואיך שלא תהפוך את זה הוא לא קרוב אפילו לרמה של חוזה מקסימום.
    לדעתי הוא בסוף לא יקבל את החוזה שהוא חולם עליו גם בקבוצה אחרת(שנה הבאה).השנה שהם בסגל מלא הוא יקבל פחות דקות ולמרות העלייה של תקרת השכר אף קבוצה לא תרצה לצאת יותר מדי פרייארית ולשלם לו סכומים מטורפים שלא מגיעים לו.

  5. בלי להתעמק בטבלה רועי, ובלי להעליב, נראה לי ממש לא לעניין להסיק איזה מסקנה משינויים כל כך קטנים ולא מובהקים סטטיסטית, בין שתי קבוצות שמונות כ"א 15 פריטים (מזרח ומערב). השונות בין הקבוצות בכל אחת מהקונפרנסים יותר גדולה מהשונות שמצאת בין הקונפרנסים. הכל מקרי לגמרי ואין שום מובהקות שמצדיקה איזו אמירה ואיזו פרשנות.

    1. אני מסכים, מה גם שגיל זה לא ותק בליגה, וגם ותק לא מעיד על שום דבר
      יש עפיפונים בליגה שמחממים שנים קצוות של ספסלים, ולעומתם הילדים של גולדן סטייט שכבר התנסו במעמד גמר ואליפות

  6. מעניין לראות אם והוא יחתום ל qualifying offer איזה עונה הוא יתן ואם קליבלנד בכלל יתנו לו מספיק דקות לתת עונה שתצדיק את הדרישות
    נשמע לי כמו דה חאה ויונייטד

  7. אם הסוכן של לברון היה הסוכן שלי הייתי סוגר בכיף גם על 3-4 מליון….

    נראה לי שחוץ מתומפסון עצמו לכולם היה ברור שהוא יצא טמבל בזה שלא קיבל את ההצעה של קליבלנד…. שגם ככה הייתה נדיבה מדי.

  8. למר מנחם היקר

    אני רוצה להרחיב על המקרה של טריסטן תומפסון. ריץ פול הסוכן שלו ידוע כאחד שלא מפחד ללכת למלחמת חורמה עם קבוצות (מזכיר מאוד את המקרה שהיה לו בשנה שעברה עם אריק בלדסו ופניקס סנס). הדיווח שטריסטן תומפסון יחתום על qulefing offer הוא דיווח מוטעה של הסוכן שלו (6.8 מיליון דולר) ריץ פול רק מאיים באפשרות הזאת.בנתיים מה שקורה בפועל הוא 80 מליון לחמש שנים (הצעה של קליבלנד) לעומת המקסימום שטריסטן תומפסון דורש (94 מליון דולר), השאלה שנשאלת עכשיו אם הוא שווה את זה?
    מצד אחד הוא לא כוכב הוא שחקן התקפה מאוד מוגבל אין לו משחק פוסט יכולת מסירה וקליעה מרחוק, הגובה האמיתי שלו הוא 2.06 (ולא לפי מדידות של הפועל חולון) ונחשב נמוך לשחקן פנים כמובן שלסנטר (הוא שיחק בעונה הקודמת לא מעט בעמדה זו), מאידך הוא שחקן הגנה איכותי מאוד (מיקום נהדר,בפלייאוף הוא הראה יכולת לשמור על שחקני חוץ ובעיקר תחום הריבאונד שבו הוא בין הטובים בעולם אם לא הטוב ביותר, בריבאונד התקפה הוא ללא ספק הטוב ביותר),הוא כיום השחקן הטוב ביותר שלקליבלנד יכולה להביא (היכולת לשמור על שחקני חוץ היא יכולת יחסית נדירה לעמדה זו). אם טריסטן תומפסון היה שחקן חופשי הוא היה מקבל חוזה מקסימים (חוזה מקסימום נקבע כאחוז מתקרת השכר בשנה בה נחתם ושנה הבאה חוזה המקסימום יהיה יקר משמעותית) שנה הבאה אין ספק שיקבל את המשכורת שהוא רוצה אבל שנה הבאה.אם בכל זאת טריסטן תומפסון יחליט לחתום על qulefing offer הוא יוכל לקבל רק חוזה ל4 שנים והבדל המשכורת יהיה מזערי,לכן דן גילברט והמנגר דיוויד גריפין מאמינים שהוא יחתום על חוזה סביב ה80 מיליון דולר.

כתיבת תגובה