סיכום ערב המשחקים הראשון בליגת האלופות / דור בלוך

חברים וחברות, אתם חלק מרגע היסטורי, לא מדובר על פתיחת ליגת האלופות לשנת 2015/2016 אלא על סיכום מלא מורחב ומקיף לראשונה באתר הופס למחזור שלם של ליגת האלופות (אני חושב).

כמה תובנות ראשוניות מערב המשחקים הראשון:

  1. הליגה האנגלית מג'עג'עת, הפסדים של יונייטד וסיטי לפ.ס.ו בחוץ וליובנטוס הם אולי לא אסון גדול, אבל התחושה מהליגה האנגלית העונה חמצמה, נראה שאף קבוצה לא ממש פתחה את העונה היטב, והטענה המפורסמת ששתי הספרדיות הגדולות ובאיירן הן אולי הטובות ביותר, אבל באנגליה יש עומק שאין בליגות אחרות כבר לא כל כך מובן מאליה, יהיה מעניין לעקוב, בעיקר לקראת חוזה זכויות השידור הקרב שצפוי להכניס סכומי כסף דמיוניים לליגה האנגלית.
  2. הספרדיות נראות מצויין, מצויין זה לא מילה, שלושה נצחונות חלקים, אומנם משחקים שהן היו צריכות לנצח, אבל האופן שבו הן עשו את זה, ובשלב כל כך מוקדם של העונה, בשילוב העובדה שאפשר כבר עכשיו לזהות לפחות 5 קבוצות ספרדיות מאוד חזקות בקנה מידה אירופאי, מולידה הרבה אופטימיות, עכשיו צריך קצת לדאוג לשוויון, ויהיה אפשר להכריז על הלה ליגה כליגה הטובה באירופה ללא עוררין.
  3. כישלונות בליגה לא בהכרח מעידים על הצלחה בליגת האלופות ולהיפך. סביליה פתחה את העונה קטסטרופה אבל ניצחה בצורה משכנעת וכך גם יובנטוס. הסיטי פתחו את העונה מושלם באנגליה וניגפו.
  4. עד שיוכח אחרת, באיירן, ריאל ובארסה הן הקבוצות לנצח במפעל הזה, ריאל הפגינה זאת היום, באיירן ובארסה ישחקו רק מחר, אבל כמה מקוראות התיגר כמו פ.ס.ז, ומנצ'סטר סיטי ויונייטד לא עשו כלום כדי לערער את התפיסה הזאת.

פאריז סן-ז'רמן 2 – מאלמו 0

פאריז סן ז'רמן עלתה למשחק עם חוד קטלני שכלל את קבאני, איברהימוביץ' ודי מריה וכאשר בצד השני מחכה מאלמו השבדית, הסיכוי של הקהל הביתי להינות מערב פתיחה נינוח לליגת האלופות היה גבוה.

הצרפתים מחפשים השנה הישג אירופאי משמעותי ראשון מאז שהשליטה במועדון נרכשה על ידי נסיכויות המפרץ, הישג שעד כה חמק מידיהם.

סן ז'רמן לא חיכתה זמן רב ובדקה הרביעית די מריה הבקיע מזווית קשה לאח מסירה טובה של וראטי. בדקה ה-61 קאבאני הבקיע את השני, לאחר מסירה גאונית בראש של זלאטאן (רוצו לתקצירים).

פאריז שלטה בכדור באחוז מדהים של 75% ובעטה 19 פעמים לשער (9 למסגרת) לעומת 5 בלבד של השבדים, כך שהניצחון שלה לא עמד בספק אף לרגע, והיא תחכה לאתגרים משמעותיים יותר על מנת לבחון האם הסגל היקר שכולל גם את תיאגו סילבה ודוויד לואיז בהגנה יוכל לעשות את הצעד הנוסף, ולהגיע לפחות לגמר ליגת האלופות.

ריאל מדריד 4 – שחטאר דונייצק 0

גם ריאל מדריד הגיעה למשחק הפתיחה במיטב מחלצותיה, ועם מיטב חלוציה, בתקווה לפתוח את הקמפיין להשבת התואר הביתה בצורה חלקה. בהרכב של הלבנים עלו כריסטיאנו רונאלדו, גארת' בייל וקארים בנזמה בהתקפה, כאשר בקישור פתחו טוני קרוס, איסקו ומודריץ'.

בצד השני חיכתה שחטאר דונייצק האוקראינית, שאיבדה בשנה שעברה את האליפות, לאחר חמש אליפויות רצופות, לדינאמו קייב, שמקווה לעשות העונה את הבלתי יאומן, לשחזר את ההישג של השנה שעברה ולזרוק את אחת משתי הפייבוריטיות בבית הביתה כבר בשלב הבתים.

ריאל פתחה עם לחץ ולאחר החמצה מחרידה של בנזמה בדקה ה-16 הוא פיצה בבעיטה מדוייקת ממרכז הרחבה שהעלתה את ריאל ליתרון בדקה ה-30. למעט בעיטה מסוכנת בדקה ה-9 שלא מצאה את המסגרת, שחטאר לא ממש סיכנה את קיילור נאבאס, ובדקהה-50 המשימה שלה נעשתה לקשה בהרבה כאשר טאראס סטפננקו ספג כרטיס צהוב שני והורחק. השופט המשיך להתעלל באוקראינים כשנתן לרונאלדו שני כדורי עונשין מ-11 מטרים שהפורטוגלי לא התקשה לנתב אל הרשת. 0-3 בדקה ה-63. כדי שלא יגידו שהוא מבקיע רק בפנדלים, הפנומן הספיק להבקיע עוד אחד בנגיחה לחיבור בדקה ה-81.

פתיחה חלקה גם לריאל מדריד.

וולפסבורג 1  – צסק"א מוסקבה 0

שימו לב לבית ב' כי עוד יהיו פה מהומות. 4 קבוצות, שבמצבן הנוכחי (ובתור אוהד יונייטד אני אומר זאת בעצב) הן למעשה שוות לחלוטין. צסק"א עם ביבראס נאתכו בהרכב יצאה למשחק חוץ מול וולפסבורג, שלה אין ולו ישראלי אחד לרפואה בסגל, אבל זה לא הפריעה לה להשיג שלוש נקודות יקרות בפתיחה.

וולפסבורג הייתה טובה ומסוכנת בהרבה וגם החזיקה יותר בכדור, ובדקה ה-40 היא השיגה את השער היקר מיוליאן דרקסלר, ילד הפלא של הכדורגל הגרמני כבר בן 22 (יליד 1993, אלוהים אני זקן), והמעבר שלו משאלקה לוולפסבורג דווקא בהחלט מהווה הפתעה, וגם זריקת עידוד הן לוולפסבורג והן לבונדסליגה שמצליחה לשמר כוכב גדול מבלי שזה יעבור לבאיירן מינכן.

פ.ס.ו איינדהובן 2 – מנצ'סטר יונייטד 1

איזו פתיחה זאת הייתה אמורה להיות עבור מנצ'סטר יונייטד, אי אפשר להפריז בהתרגשות באולד טראפורד לאור חזרתה של יונייטד לליגת האלופות לאחר שנת הפוגה שנבעה מעונת מויס המחרידה. ואן חאל עמד בציפיות בעונה שעברה, וכעת הוא נדרש להוביל את יונייטד להופעה מכובדת לכל הפחות בליגת האלופות, לצד חזרה למירוץ האליפות באנגליה.

שחקן שהתרגש במיוחד בוודאי לקראת המשחק הזה הוא ממפיס דפאי, לשעבר שחקנה של פ.ס.ו, חזר לאצטדיון בו קנה את שמו, ובדקה ה-41 העלה את יונייטד ליתרון עם סיומת טובה בתוך הרחבה. אבל היתרון של יונייטד לא החזיק אפילו עד המחצית ובדקה ה-45 הקטור מורנו נגח לאחר הגבהה של מקסים לסטיין את השוויון להולנדים. לדפאי הייתה הזדמנות להחזיר את היתרון לשדים האדומים בפתיחת המחצית השניה אבל בדקה ה-57 היו אלה ההולנדים שלקחו את ההובלה עם נגיחה של נרסינג' ושוב, היה זה לסטיין עם ההרמה המצוינת.

פתיחה סיוטית למנצ'סטר יונייטד, אבל כאמור מדובר בבית צמוד, ועוד נכונו בו עלילות, כך שהפסד חוץ אינו סוף העולם.

גלאטסראיי 0 – אתלטיקו מדריד 2

מול קהל פנאטי בטורק טלקום ארנה, גלאטסראיי אירחה את אתלטיקו מדריד, למשחק שהתפתח באופן שקול.

ג'קסון מרטינז לא הרשים במשחק הראשון שלו בליגת האלופות במדי אתלטיקו מדריד, אבל מלבד ג'קסון מרטינז, פרננדו טורס ולוצ'יאנו וייטו המצויינים, לאתלטיקו יש כישרון התקפי אדיר מהקישור בדמות אנטואן גריזמן שהבקיע צמד בדקות 18 ו-25 לאחר שההגנה הטורקית לא הסתדרה פעמיים עם כדורי רוחב לא מורכבים, והוא סידר לאתלטיקו מדריד ניצחון חוץ קשה ששם אותה בעמדה מצויינת בבית שבו היא צפוי להתחרות על שני המקומות הראשונים עם גלטסאריי עצמה ועם בנפיקה ליסבון.

בנפיקה ליסבון 2 – לוקומוטיב אסטנה 0

הפורטוגלים הזיעו קשות בבית מול לוקומטיב אסטנה שהרבתה לסכן את השער של בנפיקה בבעיטות מרחוק, אבל בסופו של דבר העדיפות האיכותית של בנפיקה באה לידי ביטוי בשערים של ניקולאס גייטאן וקוסטאס מיטרגלו במחצית השנייה.

כדרכן של קבוצות קטנות, אסטנה נשארה עם המחמאות, ובנפיקה עם הנקודות.

מנצ'סטר סיטי 1 – יובנטוס 2

יכול להיות שאלוהי ההגרלות של אופ"א (ולא אני לא מדבר על הבחור הקירח שמנהל את העסק), שונא את מנצ'סטר סיטי (לפחות כמוני), אחרת קשה להסביר את ההגרלות שסיטי מקבלת שנה אחרי שנה, גם כשהדירוג שלה כבר הופך להיות סביר, היא מקבלת את פינליסטית השנה שעברה, יובנטוס, ואת סביליה החזקה ושוב היא בבית מוות שעשוי במקרה הטוב (מבחינתה) להעלות אותה מהמקום ה-2 שיבטיח הגרלה קשה כבר בשמינית, או במקרה הטוב (מבחינתי) הדחה כבר בשלב הבתים.

כך או אחרת לסיטי היה ברור שכל תוצאה מלבד ניצחון תסבך אותם מאוד במשחק הפתיחה הביתי מול יובנטוס.

בהתאם לכך סיטי עלתה בהתלהבות גדולה וכבר בדקה השנייה רחים סטרלינג, הרכש הגדול של הקיץ באנגליה שעבר מליברפול, בחן בופון שהדף היטב. בדקה ה-57 סיטי השיגה את שער היתרון שלה עם שער עצמי של ג'ורג'יו קייליני.

היתרון החזיק פחות מרבע שעה, ומריו מנדג'וקיץ' השווה ל-1-1 לאחר כדור עומק מצויין של פול פוגבה. סיטי לא הספיקה להתאושש מהשער, ויובנטוס היכתה שנית. דקה 81, אלבארו מוראטה עם בעיטה אופיינית מחוץ לרחבה מדייק ישר לפינה השמאלית תחתונה של ג'ו הארט וזה כבר 1-2 לאורחים מאיטליה.

הסיטי לחצו בדקות האחרות, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי, ויובנטוס יוצאת עם 3 נקודות יקרות לקראת ההמשך, סיטי מסתבכת.

סביליה 3 – בורוסיה מינשגלדבאך 0

סביליה סוגרת יום אלופות נהדר לספרדיות (וסוג של מחווה למוזס מלון, אומנם לא פו פו פו אבל 4-0 3-0 2-0 זה קרוב מספיק), עם ניצחון חלק על בורוסיה מינשגלדבאך.

הגרמנים פתחו את העונה בצורה קטסטרופלית עם 4 הפסדים ב-4 משחקים, ועל כן אין להתפלא שסביליה שלטה במשחק וניצחה בקלות ובצדק. המחצית הראשונה הייתה צמודה יחסית, אבל מייד עם פתיחת השנייה סביליה התנפלה על האורחים ועבירה של השוער יאן זומר, שלחה את קווין גמיירו לדייק מהנקודה ולהעלות את סביליה ליתרון ראשון. דקה 66 ועוד פנדל לטובת הספרדים, הפעם היה זה טוני ג'נשה שעשה עבירה ברחבה, והפעם אבר בנאגה ניגש לבעוט ועשה 0-2. שיתוף פעולה של שני שחקנים רכש מסקרנים של סביליה הוביל לשער השלישי. מייקל קרוהן דאלי מסר לייבן קונופליאנקה הבקיע בבעיטה מוזרה מרחוק וזווית קשה כדי לקבוע את תוצאת המשחק: 0-3.

סביליה פתחה את העונה רע מאוד בליגה, אבל בליגת האלופות היא פותחת היטב ולמנצ'סטר סיטי ויובנטוס מצפה מלאכה קשה בשבועות הבאים.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תודה רבה . את ההבדל בין הספרדית לאנגלית נוכל לקבל במפגש של סביליה נגד סיטי .סביליה אולי לא פתחה טוב את הליגה ,אבל מדובר בקבוצה שיודעת לשחק בקצב מאוד גבוה ,שזה בעיקר ההיתרון שלה בספרד.

  2. איזה כיף שיש סיקור של ליגת האלופות!
    הכדורגל האנגלי עובר תקופת נאחס לא קצרה במסגרתה מועדוני פאר ענקיים עם היסטוריה וכבוד ניגפים בליגת האלופות פעם אחר פעם (שלא נדבר על ההישגים במונדיאלים). ואה, כן, גם האוכל שם מחורבן.

  3. סיקור מצויין של שלב די מיותר. ברוב הבתים העולות לשלב הבא די ברורות וכנראה ייקבעו הרבה לפני המחזור האחרון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט