סיכום של שלב הבתים ומבט על המשך היורובאסקט / אהרון שדה

1 . כמה נתונים סט' (קבוצתיים ) ועוד כמה בחירות שלי

כפי שיאיר כתב לפני היה חשש שהמספר האינפלציוני של הנבחרות יגרמו למשחקים שיוכרעו עוד לפני שהתחילו.

ובכן התשובה היא חד משמעית: מבין 60 משחקי שלב הבתים הרי ש 31 מתוכם (31/60) היו חד ספרתיים שזה כמובן יותר מ 50 אחוז. 18 משחקים (בדיוק 30 אחוז) נגמרו עד 5 הפרש.

הקבוצה שקלעה הכי קצת נקודות בממוצע למשחק היא נבחרת אסטוניה עם 63.2 למשחק . ספרד מפגיזה 88.8 נקודות למשחק והיא הנבחרת ההתקפית ביותר ואילו טורקיה חוטפת 91.8 נקודות למשחק (ולא פלא שניגפו על ידי הצרפתים ', ממש גבינה טורקית…)

ליטא שאמנם לא מרשימה יתר על המידה אך היא משחקת הגנה חזקה וחוטפת 67.2 והיא כמובן ראשונה (וייתכן שזה באשמת הבית החלש אותו קיבלה …העתיד יוכיח).

סרביה מנצחת בהפרש הגבוה ביותר 15.8 והיא עוד שיחקה בבית המוות …מפחיד. בוסניה סיימה בהפרש הסלים השלילי ביותר 15.6-  וזה כולל את ניצחונה על ישראל … בלי המשחק מולנו הם במינוס 20 עגול.

במשחקי נבחרת אסטוניה נקלעו הכי פחות נקודות – סה"כ  690 במצטבר שזה 138 בדיוק למשחק.

אצל הטורקים הייתם נהנים מ 886 נקודות שזה 175.6 למשחק ( 47.6 נקודות יותר מאסטוניה).

סיכום הנקודות הנמוך מכל המשחקים היה 113 בניצחון של סלובניה על מקדוניה 51-62 במחזור הסיום בבית 3.

הסקור הגבוה ביותר היה במחזור הסיום בבית 2 ….למעשה המשחק האחרון של שלב הבתים עת ניצחה נבחרת טורקיה את איסלנד 102-111 (בהארכה)  בדיוק 100 נקודות יותר מהמשחק הנמוך ביותר.

גם יתר הנבחרות שעברו את סך 100 הנקודות מופיעות בבית זה. . הראשון, איטליה בניצחון על ספרד 98-105

השני, ספרד בניצחון 77-104 על טורקיה . והשלישי, סרביה בניצחון 82-101 .

למעשה רק 5 נבחרות קלעו יותר מ 100 נקודות …כולן מבית המוות (כל הבית למעט גרמניה).

ליטא הייתה היחידה לספוג מתחת ל 50 נקודות במשחקה השני בטורניר מול לטביה (שנגמר 49-68).

29  ודי .

מי האמין בתחילת הטורניר האינפלציוני עם נבחרות חלשות דוגמת איסלנד ,אסטוניה והולנד שלא נראה תבוסות שיגיעו ל 30 הפרש ומעלה . ההפרש הגבוה נעצר על 29 בשלושה מקרים שונים.

1. פינלנד -בוסניה 59-88 (בית 1 מחזור 4).

2..סרביה -איסלנד 64-93 (בית 2 מחזור 3)

3. בלגיה -אסטוניה 55-84 (בית 4מחזור 2).

אח"כ היו לנו 27 הפרש בניצחון של ספרד על טורקיה (בית 2) ושל צרפת על בוסניה (בית 1)

ספרד הביסה את איסלנד ב 26 וצרפת את ישראל ב 23. צ'כיה הביסה את אסטוניה ב 23.

המעניין הוא שבבית 3 התבוסה הגדולה ביותר הייתה בדיוק 20 הפרש כשיוון ניצחה את מקדוניה 65-85 (מחזור 1.(

חמישיית הטורניר וחמשת המשחקים שלי עד כה

החמישייה :

רכז – תיאודוסיץ (סרביה)

קלע –  גלינארי (איטליה …שמשחק גם 3(

סמול –  כספי (ישראל).

פוורוורד – בייליצה  (סרביה).

סנטר : גאסול (ספרד)

גאסול הוא בעיני שחקן הסיבוב הראשון (ומן הסתם של שמינית הגמר ) בטורניר .

הנבחרת :

סרביה : קשה לחלוק על נבחרת שמוגרלת לבית המוות ועושה 0-5 קליל (למעט המשחק מול גרמניה מנצחת את כולם דו ספרתי כולל 19 הפרש על איטליה וטורקיה).

בחירתי לחמשת משחקי שלב הבתים 

מקום חמישי : סרביה -ספרד 70-80 (בית 2 מחזור פתיחה)

מדובר בבית "המוות "  מחזור פתיחה משחק של שניים מהנבחרות הטובות בטורניר שמהווה הצהרת כוונות להמשך מצד הסרבים (אשר לספרדים …לא להתרגש הם רגילים לגמגם ולהתרומם ).

מקום רביעי : ישראל -רוסיה (73-76  בית 1 מחזור 1).

לפעמים מומנטום משפיע לאורך כל הדרך …זה מה שקרה במשחק הזה …זה היה נכון לשתי הנבחרות אך בעיקר לגבי נבחרת רוסיה עמוסת הבעיות.

לאחר ההפסד הזה היא שוב נוצחה ב 3 הפרש מול הפולנים ואז ב 2 מול הפינים ולמעשה הפסידו את הטורניר על המהלכים האחרונים בכל משחק (אפילו מול צרפת נשארו צמודים עד הסוף …והפסידו).

מקום שלישי : איטליה -גרמניה 82-89 (בית 2 מחזור 4)

גארי לינקר אמר פעם "כדורגל משחקים 90 דקות  ובסוף הגרמנים מנצחים "

בזמנו חשתי שזה האופי הגרמני ונכון לכל התחומים. בטורניר הזה הוכח שלא תמיד זה כך. נבחרת גרמניה אכזבה ,אבל האכזבה הגדולה ביותר ממנה היא בהפסדים הצמודים. את המשחק הזה הפסידו הגרמנים לאחר הארכה ולאחר שהובילו בבטחה. זה ביטא את כל משחקי גרמניה שלפני כן הפסידה לסרביה ב 2 נקודות ,לטורקים ב 5 ולספרדים בנקודה בהחטאת עונשין שיכלה להשאיר את גרמניה בחיים ..ועוד על ידי השחקן הטוב ביותר שלה בטורניר

מקום שני : איטליה -ספרד 98-105 (בית 2 מחזור 3)

האיטלקים נבחרת מוכשרת ביותר בטח מבחינת השמות המרכיבים אותה .אבל ראינו את אותם השמות נכשלים פעם אחר פעם בעבר הלא רחוק (לזכותם הגדלת הטורניר ל 24 נבחרות …לפי המסופר פיב"א הגדילה את המשתתפות לאחר שאיטליה הודחה ….מול ישראל אגב).

גם בטורניר הנוכחי ראינו את איטליה בשני המצבים:

במשחקים הראשונים הנבחרת אכזבה כשנוצחה מול טורקיה וניצחה במשחק חלש מאד את איסלנד (64-71)

ואיל אח"כ ראינו את איטליה האחרת זו שמפציצה מול ספרד ועושה קמבק נפלא מול גרמניה.(נזכיר שאח"כ איטליה 'חזרה לעצמה' (?) בתבוסה 101-82 לסרביה ונקווה מאד שאיטליה תישאר במצבה הזה ותגיד שלום לטורניר לאחר המפגש מול ישראל.

מקום ראשון : ספרד -גרמניה 76-77 (בית 2 מחזור סיום)

בעיני אין באמת תחרות למשחק זה . שתי אגדות כדורסל שלקחו טבעות בנ.ב.א והיו מצטייני הטורניר הזה וטורניר המנדו באסקט נפגשים לשליפה אחרונה ראש בראש למשחק של המפסיד יוצא. משחק שנראה מוכרע והגרמנים חוזרים משום מקום …רק בכדי להגיע לשום מקום. משחק מיוחד בסיומו פרש נוביצקי אגדת כדורסל מהלכת וחבר היכל תהילה עתידי מכדורסל בינלאומי …טוב שגאסול עוד איתנו.

2. מבט להמשך הטורניר .

שלב הנוקאאוט נפתח אתמול ולצערי כשמו כן הוא – נוקאאוט מוחלט. ארבעה משחקים שההפרש הנמוך ביותר עמד על 14.  מחר יסתיים שלב שמינית הגמר ואיני מוצא משהו יוצא דופן. למעט אולי ישראל -איטליה שם יש לי תחושה של משחק צמוד .ייתכן שגם הצ'כים המוכשרים עם המאמן הישראלי גינצבורג יצליחו להפתיע את הקרואטים. אבל תרשו לי כאן לפזול כבר להמשך הטורניר קרי רבע הגמר והלאה .

ברבע הגמר יש לנו כבר משחק של "ללקק את האצבעות " כאשר נבחרות שלספרד ויוון יפגשו . 9 שנים לאחר שהתמודדו בגמר אליפות העולם וארבעה חודשים לאחר עוד גמר יורוליג בין הקבוצות שמתבוססות על תוצרת מקומית נראה את כולם (עם תוספת נ.ב.א מכובדת) לעוד התמודדות מרתקת.

בספרד נקבל את יול ורודריגז יחד עם רייס ופרננדז בתוספת גאסול ומיטוריץ  מה נ.ב.א .

מולם  נקבל את ספאנוליס והחברים פרנדיזיס ,סלוקאס וכן את כוכב הקבוצה בעבר פאפינקואלאו . גם זיסיס הוותיק ,קלאת'יס , וכמובן שחקני הנ.ב.א  קופוס ואנטוקומפו .

מעניין מאד יהיה לראות את בורסיס הסנטר היווני ששיחק השנה בריאל. בורסיס שיחק מעט יחסית והיה שותף מינורי לזכייה של ריאל …יש לו מה להוכיח לרייס ושות' …ולא לשכוח שגם הוא היה בעברו אדום יווני (אולי מפיקוס).

מחר עשוי להיקבע משחק נוסף שיכול להיות פיצוץ …ושאני אומר פיצוץ אני מקווה שרק באופן הספורטיבי . בקיצור אם סרביה מנצחת מחר את פינלנד וקרואטיה לא מועדת מול צ'כיה, יש לנו קרואטיה -סרביה ברבע הגמר.

זה חתיכת משחק ..אני זוכר שלקרואטים יש הרבה פעמים אמביציית יתר מול הסרבים .. בשנים הראשונות זה סייע להם בניצחונות אך בשנים האחרונות זה די מתאזן. בכל מקרה סרביה פייבוריטית אבל לקרואטים עם טומיץ' ,בוגדנוביץ' ,סאריץ' והחברים יש מספיק כלים בכדי להפתיע.

אם נסתכל  הלאה לחצי הגמר נגלה שהצרפתים צפויים לקבל את המנצחת ספרד- יוון .

להערכתי זה יהיה מבחנה הגדול של צרפת בטורניר …ולתחושתי היא תיכשל בו. בצד השני ולמרות המוקש הקרואטי אני צופה שנראה את סרביה מול כנראה ליטא או איטליה (והלוואי ונופתע). בכל הכבוד לנבחרות הללו הרי שאם סרביה תמשיך באיכות משחקה כפי שהיא משחקת כיום היא צריכה להיות לגמר.

ואז שוב נגיע לשאלה הגדולה האם סרביה בכלל ותיאודסיץ' בפרט  מסוגלים לקחת גמר? או בצורה אחרת האם הווינריות של ג'ורג'ביץ המאמן הסרבי תגבר על הלוזריות של תיאודוסיץ'? נחייה ונראה .

3. כמה משפטים על נבחרת ישראל.

נבחרת ישראל כבר עשתה את המצופה ממנה . אין ספק שנבחרת איטליה פייבוריטית מול נבחרתנו היום. וגם אם נפתיע את האיטלקים הרי שאין ספק שהליטאים עדיפים עלינו ברבע הגמר (בהנחה סבירה שהם יעברו את הגיאורגים). ובכל זאת אני רואה בשיבוץ הזה צ'אנס גדול לעשות משהו שלא נעשה 36 שנה.

ברצוני לומר: זה אפשרי !

נכון זה לא תלוי רק בנו ויש לנו יריבות עדיפות וחזקות . לאיטליה יש שחקנים ענקיים כגון גלינארי ובילנלי . אבל לדעתי שלושת הנבחרות החזקות באמת ובייחוד אלו שהכי קשה לנו מולן לא נמצאות בצד שלנו לפחות לא עד חצי הגמר. המדובר בנבחרות ספרד ,צרפת וסרביה שהם לא רק שלושת הנבחרות הטובות בטורניר (לטעמי לפחות) אלא גם נבחרות שמשחקות על החולשה הישראלית בגובה.

האיטלקים הם קבוצת התקפה נהדרת אך בעיקר עם פאוורדים (כמו שיש לנו) הם אולי יותר מוכשרים אבל בהכנה נכונה ובהקרבה ניתן לעשות זאת.

בנוסף כשאני מסתכל על נבחרת ישראל אני רואה שמות בטח בחמישייה שלא צריך להתבייש בהם. מקל היה קצת בנ.ב.א . אוחיון אמנם לא פותח אך משחק  דקות כשחקן חמישייה ,בטח בניצחונות ) הוא שחקן שלקח כשחקן חמישייה אליפות יורוליג ובהחלט מביא לכאן ניסיון רב. כספי,  בעיני מועמד לחמישיית הטורניר (בטח אם נפתיע את האיטלקים).

אליהו, הפתיע מאד לפני הפציעה ,נקווה שיחזור להיות הליאור שאנו מכירים (שחקן השנה בליגה שלנו. פישר – לא היה לנו גבוה כזה ומתאזרח כזה מאז ימי לבן מרסר לפני כ 25-30 שנה.

הספסל יכול לתרום יותר . אם זה רביב (למעשה בחמישייה ) ואם זה יבזורי . גם היתר שהם שמות פחות בכירים יכולים לתת פקטור ולהוביל את הנבחרת.

בשורה התחתונה :

בשנת 1979 בטורינו עשתה הנבחרת רצף ניצחונות על נבחרות ענק של אז דוגמת יוגוסלביה ,צ'כוסלובקיה וספרד. לנצח את איטליה וליטא של היום זה אפשרי אפילו יותר .

הלוואי ונעשה זאת !

 

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. נצחון על איטלה גם מוליך את ישראל, כמעט בוודאות, לטורניר הכניסה לאולימפיאדה (מסיימות 3-7 ביורובסקט). באמת משחק גדול-גדול הערב. שנה טובה ובהצלחה.

  2. למנוע מהאיטלקים את הקליעה מבחוץ במידת האפשר אם הם יחממו את הידיות ובעיקר גלינארי ובילנלי יהיה לנו קשה מאוד… לגבי היוונים לדעתי הם המועמדים הבכירים לקחת את התואר ( כולל סרביה וצרפת),
    יש להם שילוב מדהים בסגל מבחינת וותיקים וצעירים ובעיקר הגנה רצחנית בראשות הגריק פריק , מאוזנים להפליא.
    וכמובן את הווינר הכי גדול בעשור האחרון באירופה ספאנוליס

כתיבת תגובה

סגירת תפריט