ארז אדלשטיין השכיח שיש גם דייויד בלאט / מנחם לס

(איזה נצחון אדיר ליונייטד, 1-3 על ליברפול. הרגע ניגמר)

טוב שיש בליצ'ר רפורט שיזכיר לנו שעם כל הכבוד לנבחרת ישראל וארז אדלשטיין השמן, קיים גם דייויד בלאט.

ובליצ'ר רפורט טוען שדייויד נמצא עתה בסיר לחץ חדש כשנודע (דבר שידענו כבר לפני 3 חודשים!) שקליבלנד קאבס היא עם ה-PAYROLL הגבוה בליגה, ותשלום מס המותרות שלה כמובן אף הוא הגבוה ביותר.

WHAT ELSE IS NEW?

הקאבס לא עצרו בשום דבר (מלבד טריסטן ת'ומפסון בינתיים) הקיץ. הם כאילו הכניסו יד לקערה של זהב והוציאו ממנה כמה רק שהיו צריכים מבלי לעצור ומבלי לשאול שאלות. ללברון שילמו מה שהוא עצמו רשם על הצ'ק. לקווין לאב נתנו חוזה מקסימלי – דבר שאני מאמין שיצטרכו לעשות גם עם טריסטן (שכבר הודיע שעד אז – עד 'המקס' – הוא לא מצטרף למחנה האימונים של לברון!). הם דגו את מו ויליאמס, ונתנו חוזים חדשים  למת'יו דלבדובה, אימן שומפרט, וג'יי. אר סמית'.

הקאבס החליטו: RING OR BUST.

תשאלו את מומי מה זה BUST, כשבהולדן מפשיטים לו את המכנסיים עם שני אסים ושני מלכים.

הסיפור פשוט: בעלי הקאבס הושיטו את כל צווארם, שמו אותו על מאכלת הגיליוטינה, והם מצפים – הרבה יותר ממצפים, הם מצווים! – על השחקנים ומאמנם להוציאם מהגיליוטינה ולהביא להם אליפות.

הפרשר הוא על כולם, אבל בעיקר על בלאט שלנו,  עם חוזהו של סמית' חתום ומאושר, לקאבס יש נכון לרגע זה חובת תשלום של 93.6 מיליון, וזה לפני שהם שולפים מה שיצטרכו עבור טריסטן. סוכנו ריץ' פאול  כבר הודיע לקאבס שהקליינט שלו מוכן ומזומן לחתום על ה-QUALIFYING OFFER לעונה הזאת ואז לומר להם שלום בקיץ הבא. מצבו שונה לחלוטין מזה של סמית': עליו תהיה מלחמה.

לברון, שגם הוא קליינט של פאול, הביע כמה פעמים את רצונו שהקאבס ישלמו לטריסטן מה שהוא רוצה, אבל בינתיים הבעלים לא שעו לרצונו של לברון. אני משער לעצמי שאם לברון ידרוש מאובמה לבטל את הסכם הגרעין עם איראן – גם שם תהיינה לו כמה בעיות.

אם הקאבס לא מחתימים את טריסטן ת'ומפסון הם יגרמו ללברון להיות, איך אומרים, מאד לא 'מרוצה'. זה הדבר האחרון שהם רוצים, וכך נראה שתומפסון יקבל את המקס שיהיה 16.4 מיליון לעונה הבאה. זה מעלה את הטוטאל שלהם ל-110.1 מיל. הוסיפו לזה את ה-1.2 מיל שהם הסכימו לשלם לסנטר של קנזס, ויש לנו 111.3. זה 26.5 מיל מעל קו המותרות של הליגה.

 

הקלקולטור שלי מחשב זאת – נא להקשיב ילדים וילדות – ל-70.1 מיל LUXURY TAX.

70.1 מס מותרות? ארבע קבוצות ליגה לא משלמות 70 פסיק אחד סך משכורות!!!

הווה אומר – טוטאלית – משהו בסביבות 182, וששה אפסים אחרי.

וזה הכסף שדוויד בלאט חייב להביא עבורו אליפות.

בלאט. דייויד בלאט. השנה הראשונה שלו היתה כה מסובכת ומרובת פציעות שהיא לא איפשרה לו אפילו ללמוד. במקום לעלות לאט ובהדרגה בעקומת הלמידה, הוא ניזרק מיד למערבולת ויכוחים, פציעות, מציאת תלאים, העלבות והשפלות במדיה, ועל הכל עוד להתעסק עם FINALS. במקום ללמוד לאמן ב-NBA היתה לו שה[נת רוקי כה סוערת שכל מה שהוא למד בה זה איך להתעסק עם המדיה ואיך ליצור יחסים עם לברון.

לא היתה לו שום "GRACE PERIOD" ללמוד בשקט כיצד לאמן.

טוב, חשבו, לפחות עתה תהיה לו שנת סופומור שקטה ללמוד.

כן? זרקו עליו 180 מיליון ובמקום להירגע ולבנות תרגיל או שניים, הוא כבר לחוץ ע"י 180 מיליון טון של חובות לנצחון ואליפות.

ואתם יודעים מה? אם הקבוצה הזאת לא תהיה טובה מספיק לאליפות, לא תהיה באפשרות הקאבס לבצע שום טריידים עם הכספים המובטחים לשחקנים, הכספים ללברון ולטימופיי מוזגוב לבד יעברו את תיקרת סף השכר, וטריסטאן ת'ומפסון יילך אז לרעות בשדות זרים. אז השינוי היחידי שהם יוכלו לעשות זה לתת לדייויד בלאט שלנו בעיטה בתחת אחת ולתמיד, דבר שאולי בעמקי ליבו לברון באמת רוצה.

***

בואו אגלה לכם משהו שקראתי במגזין SCIENCE השבוע: קבוצת אסטרונאוטים במרכז החלל האמריקאי בניו מכסיקו (ביניהם ישראלי אחד עם דוקטורט באסטרונאוטיקה מהטכניון) גילו ייקום במרחק 2.2 מיליארד שנות אור מאיתנו. גודלו של היקום הוא כמו העיר אלבוקרקי כשלעומתו EARTH (העולם שלנו) הוא גרגר חול. הם מצאו ששם כמה חוקי פיזיקה שאנחנו לא מבינים שולטים, ביניהם "זמן" שהולך אחורה, ז"א מהעתיד לעבר.

זה בדיוק מה שקורה בקאבס: במקום לחיות מהעבר, להווה, ואז לעתיד, הם כבר קבעו את עתידם, ועכשיו הם צועדים אחורה אל העבר, אם אתם מבינים את כוונתי (אם לא, תשאלו את עגל, הפיסיקאי שלנו!.

מה שראינו – לברון צורח על בלאט, לברון קורא טיים-אאוטים, ולברון קובע את מי להכניס ולהוציא – זה העבר. העתיד הוא – כאילו – הכל מצויין, הכל 'הונקי-דונק' ויש אהבה וחיבוקים בין לברון ודייויד בלאט.

לצערי אני רואה את הקאבס הולכים – כמו היקום החדש שגילו – מהעתיד אל העבר. זה יקרה תוך כמה חודשים מאז פתיחת הליגה.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 46 תגובות

  1. אולי אני מפספס אבל נראה שהסכון כרגע כולל 7 מיליון ל TT כך שאם יקבל 16 זה מוסיף 9 מיליון, מורז'או הם ינסו להיפטר במהלך העונה כדי להוריד עוד, כך שיכול להיות שבסוף יצאו עם 130-140 מיליון. פחות מ- 180 אבל עדיין המון

    1. אני באמת לא מסוגל להבין 16 מיליון לטריסטן תומפסון.השחקן ללא כלים התקפיים (יכולת מסירה,משחק פוסט,קליעה מרחוק אני לא מדבר על שלושה השחקן לא מסוגל לקלוע מ4 מטר). זו פעם ראשונה ששחקן מחליף יקבל חוזה מקס. זה פשוט בושה הדרישה שלו.בנוסף לכך הוא נמוך לעמדה שלו (2.06 מטר, נמוך לשחקן פנים).החוזק היחיד שלו הוא ריבאונד התקפה (הוא בין הטובים בליגה אם לא הטוב ביותר בפרמטר זה), לגבי הסוכן שלו, ריץ פול מזכיר מאוד את הסיפור של שנה שעברה עם פיניקס (הוא הסוכן גם של אריק בלדסו). הסיכום הוא לא 7 מליון זה סתם פרסום מוטעה כמו פעם שעברה,בנתיים הוא שחקן חופשי מוגבל (שום קבוצה השנה לא תציע לו 16 מליון),הקטע שחוזה מקס הוא חוזה שמתאים לשנה בה הוצע, שנה הבאה הוא בהחלט ייקבל את הסכום הזה (יהיו יותר מ10 קבוצות שיוכלו להציע לוו את זה). הקטע הוא שהוא יודע שלקליבלנד אין תחליף טוב מזה,והוא מנסה לסחוט אותם עד הסוף.

  2. מנחם אני שאול בכבוד וברצינות בקשר לחוקי הזמן ביקום שהתגלה.
    האם זה מה שקראת?
    אולי עגל או מישהו יוכל להסביר על הזמן בחוקים אחרים?
    תודה על הכתבה.

    1. כתוב שגילו שהזמן פועל שם הפוך לזמן שלנו – מהחדש לישן. נניח אם יש חיים אז זקן הופך לתינוק ואז לעובר.
      יש דברים ביקום שהמוח שלנו לא מסוגל להבין!

      1. המוח שלך אולי לא מסוגל להבין…
        הכוונה לזמן הפוך היא שהיקום במקום להתפשט, כנראה נמצא בתהליך התכווצות ולכן חץ הזמן הוא הפוך וכמות האנתרופיה קטנה מרגע לרגע.
        בהשאלה – אם יש ביקום החדש הה כוס שבורה, יש סיכוי טוב ששבריה יתקבצו להם יחדיו ויצרו מחדש את הכוס.
        הבנת ? אם לא אז תשאל את עגל למרות שנראה לי שגם המוח שלו כמו שלך מנחם קטנים מלהבין דברים קצת פחות מופשטים

        1. אני לא מכיר את ה"תגלית" הזאת אבל דברים הם לא כל כך פשוטים. לא יודעים עדיין לקשר את כיוון ההתקדמות הגלובאלית, ברמה של יקום, עם מה שקורה בכוס התה שלך. בכוס התה עדיין אנחנו מאמינים שהאנטרופיה תמיד גדלה

  3. לדעתי מוח האדם מסוגל לקלוט ולהבין חוקי טבע ופיסיקה הנמצאים רק בעולמינו. אני מאמין שישנם עולמות אחרים עם חוקים אחרים שמוחנו לא מסוגל להבין. הפיסיקה שלנו נכונה ליוניברס שלנו ואולי ליוניברסים קרובים יחסית. אבל יכול מאד להיות שיש דבר כזה 'אין סוף' וגם זה דבר שמוחנו לא מסוגל לקלוט. דווקא זמן שהולך אחורנית זה דבר שאולי כן ניתן לקלוט.

    1. אני באמת לא מסוגל להבין 16 מיליון לטריסטן תומפסון.השחקן ללא כלים התקפיים (יכולת מסירה,משחק פוסט,קליעה מרחוק אני לא מדבר על שלושה השחקן לא מסוגל לקלוע מ4 מטר). זו פעם ראשונה ששחקן מחליף יקבל חוזה מקס. זה פשוט בושה הדרישה שלו.בנוסף לכך הוא נמוך לעמדה שלו (2.06 מטר, נמוך לשחקן פנים).החוזק היחיד שלו הוא ריבאונד התקפה (הוא בין הטובים בליגה אם לא הטוב ביותר בפרמטר זה), לגבי הסוכן שלו, ריץ פול מזכיר מאוד את הסיפור של שנה שעברה עם פיניקס (הוא הסוכן גם של אריק בלדסו).

  4. מנחם תאמין לי שדיוויד יודע להתמודד עם לחץ כזה, הוא כבר עבר הרבה יותר גרוע מזה. בהשוואה ממלחמות, הוא כבר עבר את יום כיפור ואתה מאיים עליו בצוק איתן . . .

  5. היופי בפיסיקה, שבניגוד נגיד ל-"מדע הכלכלה" בו הכלכלנים בטוחים תמיד שהם יודעים הכל (ואז מתברר כרגיל שהם טועים),
    בפיסיקה, הפיסיקאים הגדולים, יוידעים/ידעו שאת הרוב עדיין לא גילינו – ותמיד צריך להיות סקפטים בקשר למה שאנחנו חושבים שאנחנו יודעים.

    אני חושב שאתה מדבר על ה-"סופרווייד", בועת ענק בחלל, שקוטרה 1.8 מיליארד שנות אור, ש"חסרים לה" משהו כמו 10,000 גלקסיות.
    ההימצאות של כתם ריק שכזה הוא גם מתמיהה, (ולכן ישנם מספר תאוריות על "חוקי פיזיקה אקזוטיים" ששוררים בספרה) אבל הוא גם משמש הסבר נוסף לקיומו של חומר אפל שהסברה היא שבגללו היקום מתפשט בקצב גובר.
    (הסיבה היא שביקום נייח, פוטון שהיה עובר דרך הסופרווייד היה במהלך מסעו למרכז הספירה הופך אנרגיה קינטית לפוטנציאלית, ובדרכו החוצה מהסופרווייד האנרגיה הפוטנציאלית הייהת הופכת מחדש לאנרגייה הקינטית הראשונית. אבל בגלל שהיקום מתרחב, דרכו של הפוטון החוצה "קשה יותר" ולכן נראה הכתם הקר בחלל)

    (בערך, ואני בטוח שעגל יוכל להסביר טוב יותר)

    1. אני לא שמעתי על סופרוויד, רק על ווייד הרגיל (ד"ש לריילי). אני רק יכול להעיר שלפוטון אין אנרגיה פוטנציאלית כי אין לו מסה. מה שכן הוא יכול לשנות את תדירותו (זה אפקט יחסותי).

      1. התגובה שלי לאלעד מסבירה יותר טוב את כוונתי.
        אנחנו יודעים שהכבידה משפיעה על הפוטון חסר המסה במרחב הזמן-חלל,
        התצפיות גורמות להבין שגם הסופרווייד משפיע על הפוטון, רק שאנחנו לא יודעים להסביר איך.

  6. אם הבנתי אותך נכון גיא קשה לנו להבחין באור בגלל שמהירות ההתרחקות מאיתנו קרובה למהירותו? עדיין לא הבנתי את ענין הזמן ההפוך עגל? גיא?

    1. תדמיין כדור מתגלגל במישור אינסופי כאשר אין חיכוך – לא בין הכדור למשטח עליו הוא נע, ולא בין הכדור לכל שהוא חומר במרחב בו הוא נע.
      הכדור אמור לנוע במהירות קבועה לנצח. פתאום נציב לכדור קערה סימטרית בדרכו. בהתחלה הוא יאיץ במורד הקערה עד שיגע לתחתית הקערה ואז יאט עד שיצא מן הקערה. בגלל שהקערה סימטרית, הכוח שמאיץ את הכדור שווה לכוח שמעט את הכדור, ולכן בצאתו מן הקערה הוא שוב ינוע באותה המהירות.

      אבל ביקום שמתרחב הקערה הופכת ללא סימטרית, כך שהכדור יצא במהירות קטנה יותר, או לא יצליח לצאת בכלל.
      ה-"סופרווייד" דומה לקערה – רק שבקערה אנחנו יודעים שהכבידה היא הכוח הפועל שמשנה את מהירות הכדור התיאורטי, בעוד שבסופרווייד אנחנו לא מסוגלים להסביר את חוקי הפיסיקה שמשפיעים על הפוטון.

      1. הבנתי את הדוגמא אבל העסק הופך מסובך מדי עבור רפה הבנה כמוני. יש כמה מושגים שאני צריך להבהיר לעצמי קודם

  7. מנחם עוד הערה לגבי מספרים:
    למה בחרת בהשוואה של גרגר חול לאלבוקרקי דווקא, כי היא גדולה, למה לא לל"א או ניו יורק ?
    ההשוואה שבחרת מצחיקה: אם גודלו של גרגר חול הוא 0.1 מ"מ ואלבוקרקי בגודל 10 ק"צ, יחס הגדלים הוא 1 ל 100 מליון.
    לעומת זאת רדיוס כדור הארץ הוא כ 6300 ק"מ והמרחק של "היקומון" הוא 2.2 מיליארד שנות אור (פה צריך לבוא וואו גדול !)
    היחס בין גודל כדור הארץ ל-2 מיליארד שנות אור הוא בערך פי 1E-12 יותר קטן. כלומר 1 ואחריו 12 אפסים, ברור ? זה כמו קובי ואחריו שאר שחקני ל"א. זה מסוג הדברים שאנחנו לא יכולים לתפוס במוח אלא רק על ידי חישובים

      1. זה רק מראה כמה אנחנו רפי הבנה ביחס ליקום
        0פיסיקאים לא כאלה חכמים אבל הם יודעים להשתמש במתמטיקה כדי לתאר דברים ואז בן האדם כאילו משיג שליטה על היקום)

  8. ועוד משהו קטן: גיל היקום הו 14 מיליארד שנה פלוס מינוס מיליארד ("מה זה ביני ובינך מיליארד אחד", אמר תשובה לנוחי דנקנר), ולכן גודל היקום הוא 14 מיליארד שנות אור. הווה אומר ש"היקומון" שמצאת נמצא בתוך היקום שלנו, לפחות במובן מסוים . . .

  9. מנחם לא סיפר את כל מה שגילו על היקום המקביל- המדענים נוכחו לדעת כי בגלל שהזמן הןלך שם אחורה הוא מאיין (מלשון אין) את כל החומר ביקום שלנו באינטרקציה של זמן ואנטי זמן. (כמו שחומר ואנטי חומר נפגשים הם מתאיינים הדדית ופולטים אנרגיה). בקיצור ברגע שהיקום הזה יבוא במגע עם מערכת השמש שלנו כולנו נהפוך לכלום ושום דבר ואף אחד לא יוכל לעצור את זה אפילו לא לברון. לא מאמינים? חכו 2.2 מיליארד שנים ותווכחו בעצמכם

  10. אני אוהב את דויד בלאט אבל אין סיכוי בעולם להיות בעד סגל כזה. בסתר ליבי אני מקווה שיפוטר ויקבל קבוצה בבניה כמו אורלנדו או מיניסוטה (קלילנד יכולה לקבל את סאם מיצ׳ל שישמח להיות השטיח של לברון). אם ישאר בקליבלנד וינצח תמיד יזכרו אותו כמאמן ההוא שלא הפריע ללברון. אם יכשל בגמר או לפני ישפד ולא יקבל תפקיד בליגה.

    1. אם נשים לרגע את לברון בצד, מה יש לא לאהוב בסגל הזה? קיירי, לאב, סמית', שאמפרט, מוזגוב וכו' הם חבורה ססגונית וחביבה.

      1. צודקת. אבהיר את עצמי. העומק הבלתי נסבל לקבוצה שרבים ממנה לא יבואו כלל ליי ביטוי. המזרח מלא בנמושות והקאבס עמוסים 3 שחקנים בכל עמדה. חמישיה של מו ווילאמס ג׳יי אר סמית ריצ׳ארד ג׳פרסון טריסטן תומפסון ואנדרסון וורזאו יותר טובה מלפחות 3 קבוצות במזרח. ומה שעצוב הוא שרובם לא יגרדו את הפוטנציאל כי לברון יהיה חייב אליפות עם קליבלנד בה כל הקרדית הולך אליו.

  11. עכשיו קראתי את הלינק שגיא צירף למעלה. מדובר על "חור" בקרינת הרקע הקוסמית, זאת שנמצאת בכל מקום ומלמדת אותנו על הקוסמוס ועל ראשיתו. ישנו איזור בו הטמפרטורה נמוכה בצורה משמעותית מהסביבה, וסטייה אקראית במפץ הגדול היא לא סבירה כהסבר. טוענים שינה שם הרבה "אנרגיה שחורה" שזה ביטוי אנלוגי ל"חומר אפל", שכוח המשיכה שהוא מפעיל שונה ממה שאנחנו מכירים היום (חוק ניוטון וכל זה). אנרגיה וחומר אפל הם המצאה של פיסיקאים להסביר למה בחלקים מסוימים מהיקום כוח המשיכה לא מתנהג כמו שאנחו מצפים ממנו (האינפלציה של היקום וכל זה). בכל מקרה, פוטונים שעוברים בקרבת האזור הזה מושפעים ממנו ואת זה ניתן כנראה למדוד.

  12. דגל האליפות של 2016 כבר מוכן אצל הקאבס.
    זה בא לידי ביטוי בתקשורת כבר בתום הסדרה מול הלוחמים
    זה בא לידי ביטוי במדיניות הרכש של הקבוצה
    זה בא לידי ביטוי בהתנהגות של לברון כבר עוד לפני הפרה סיזון.

    וזה ברור למליוני הצופים בליגה הזאת: אם לא עכשיו אז לעולם לא.
    ייתכן שבמסגרת זאת, בלאט ייחתך לפני תחילת העונה או ממש בתחילתה.
    חבל, ולא בצדק, אבל כל סטייה ממדיניות ניצחון בכל מחיר תעלה את השעיר לעזאזל אל ראש ההר. ולכולנו ברור מי אמור להיות השעיר לעזאזל.

  13. הבעיה של בלאט זה לא תקציב המשכורות והסגל האיכותי של הקאבס.
    תשאלו כל מאמן בליגה והוא לוקח את המשרה בשתי ידיים, עם כל האתגר והקושי (ש-4-5 מיליון דולר שכר בשנה גורמים להקלה מסוימת).

    הבעיה שלו, שהכל קצת גדול עליו, מה שהוא הצטיין בו בשנה שעברה הוא בחנופה ללברון שבאה לידי ביטוי בראיונות אחרי משחקים והן בשיטת המשחק (נביא את הכדור ללברון ונקווה לטוב).

    ז"א במקום לייצר מצב בו יש רוטציות רחבות המאפשרות מנוחה לכוכבים עד הפלייאוף (ואפשר היה גם בפלייאוף עד הגמר מול ג"ס כי בינינו המזרח היה ממש פח), הוא רדף אחרי שיפור המאזן ונצחונות לא ממש נחוצים בעונה הרגילה. מי שלא מאמין שיסתכל על ממוצעי הדקות של לברון וקיירי.

    המטרה של בלאט היא אליפות ואת זה לוקחים על ידי הגעה לפלייאוף בריאים ורעננים.
    כמו כן, בלאט חייב להראות שהוא מנהל את הקבוצה ולא רק פיון שנתון לגחמותיו של הכוכב שלו, גדול ככל שיהיה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט