מי יינצח?

 

מי ייקח את הגביע של אמריקה…

פדרר השועל הוותיק או ג׳וקוביץ' איש הברזל?

דיונים מתחילים עכשיו.

(בידיעה שהתקבלה זה עתה. היגינס השוותה את מאזנה של סארינה השנה וזכתה בסלאם השלישי בזוגות מעורבבים, מאריי הפסיד בגמר הזוגות  ופלביה פאנאטה ניצחה את זאת שניצחה את סארינה בנשים)

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. פלביה פאנאטה היא כמובן חברתו או אולי כבר ארוסתו של פוניני האיש שניצח את נאדאל (!) וכך ארבעת הגדולים . נאדאל מאריי נובאק ופדרר ביחד עם כוכבת העבר היגינס עדיין שולטים בטניס העולמי.

    טוב שיש איזון, ואין סדר חדש.

    1. מנחם – בממוצע זעפני עומר ואני כתבנו 7500 מילה כל אחד. אפשר להכניס את המאמר שלך מאתמול על קארי קטן ונקבל 8000 מילה כל אחד.

  2. מרגש לשמוע על היגינס. אני מקווה ומאמין שפדרר יעשה זאת סוף סוף ויחזור גם לקחת גרנד סלאם ,גם בארה"ב וגם לנצח את המפלצת הסרבית.

  3. ואתה אומר לעצמך…עוד פעם הוא.
    לא נמאס לו כבר? מה אכפת לו?
    יש לך כבר 9 גרנד סלאמס, אתה השחקן הכי טוב בעולם כבר 4 שנים, אין לך כבר מתחרים ראויים, לקחת לרוג'ר 2 סלאמים על דשא, שהראשון השאיר בנו טראומה והשני גרם לנו להתייאש.
    אז אולי די? אולי הפעם נולה, אתה לא תיקח לנו את החלום? גם אתה תגיע יום אחד לגיל 34 ותרצה לקחת עוד סלאם אחד, עוד גביע נוצץ אחד אחרון, אז קדימה תעשה פה מחווה, תחבוט כמה אאוטים ותן לרוג'ר לבכות אחרי הניצחון.

    ועכשיו ברצינות, הבנתם כבר שאני אוהד פדרר, עוקב אחריו ואחרי טניס בכלל שנים רבות.
    הפעם, זה מרגיש זה. זה חייב להיות. זה לא המפגש השנה בווימבלדון שראית מהרגע הראשון שפדרר לא יכול לספק עוד משחק שיא כמו נגד מארי. זה לא כמו הגמר שנה שעברה שנולה חזר מהאבדון אחרי שפדרר הוביל במערכה חמישית שהגיעה בזכות קאמבק שצריך לעשות עליו סרט. הפעם פדרר מגיע בכושר טוב יותר, חד יותר, חזק יותר, ובשל יותר. אפילו הסוג של הלחץ של לקחת סלאם "במגרש הביתי" שלו, אין לו.

    ואז אתה מסתכל על נולה. לנולה יש תבנית קבועה בשנים האחרונות בטורנירים, הוא מנצח, בקלילות יתרה אבל לא ביכולת מרשימה. לעיתים הוא נראה סובל, עד הרבע או חצי הגמר. הוא אף פעם לא נראה בשיא הכושר, אף פעם לא משתמש בשיא היכולת, כאילו רוצה להיראות פגיע.
    בשבועיים האחרונים זה היה נראה ככה יותר מתמיד…הוא לא הרשים, הוא לא הלהיב, הוא ניצח, ואפילו לא בגדול, לא סתם הוא איבד 2 מערכות. ולפעמים זה נראה שדי, כמה אפשר להיראות כמו מכונה? לא לשחק מבריק שבועיים ואז לעלות ב-2 רמות בגמר ושוב לתת כדורים עמוקים לרגליים? ושוב לתת החזרות אדירות? ושוב לחפור לפדרר על הבק-הנד עד כדי כך שאתה גורם לו לחשוב שאולי עדיף כבר לחבוט עם 2 ידיים?

    כנראה שזה מה שעושה אותו הטניסאי הטוב בעולם, הוא טוב בהכל, גם אם יש לו חוסרים, אין לו חוסרים בולטים. אפילו את ההגשה הוא שיפר והיא יודעת לחלץ אותו מהרבה מצבים לא נעימים. נדמה לפעמים שצריך ששחקן יהיה ביום שיא שלא ניתן לעצור אותו בשביל לנצח את נולה, בטח בגמר. מישהו כמו סטאן דה מאן, שאוהב את המאצ' אפ מולו, וראינו כבר שבחימר שבו נולה תמיד מתקשה משום מה [התואר היחיד שלא זכה בו, ב2011 בשנת השיא שלו שהייתה יותר טובה מזו מבחינת יכולת הוא גם העיז להפסיד לפדרר שם!] שצריך להגיע לתצוגה שקרובה לשלמות בשביל לנצח אותו.

    אז…למה לא בעצם? למה שהטניסאי הכי טוב בהיסטוריה לא יצליח לתת תצוגה שיא? הרי זה לא נדאל, אין לו פה בעיית ראש בראש נגד נולה, הוא מוביל עליו 21-20 שבכל השנים האחרונות נולה לא מצליח לשנות את המצב, תמיד מתקרב או משווה כמו השנה, אבל אז פדרר מקבל אותו בטורניר מאסטרס ומסתכל לו בלבן של העיניים ומנצח. ומשחק נהדר!
    כי הרי תכל'ס, נדמה שפדרר אוהב לשחק איתו. זה מאתגר אותו ומרים לו את הרמה, בניגוד נניח לנדאל שגורם לו סיוטים בלילה [על פי רוג'ר עצמו].

    אבל אתה מסתכל על הראש בראש שלהם בסלאמים, ואתה נזכר בווימבלדונים, ואתה נזכר באליפות ארצות הברית ההיא, שנולה חזר מהקבר ופדרר לא מימש נקודות משחק [במצב של 2-1 במערכות היום לפדרר, עם נקודת משחק במשחקון של נולה שהמצב 5-4, אתם סמוכים במאה אחוז שהגביע כבר אצלו? כי אני לא]
    ואתה רואה שוב איך הבק-הנד של פדרר מסתבך ואתה אומר לעצמך "ראבק, הוא לא מסוגל?"

    אבל הוא מפרק כל טניסאי אחר מאז ווימבלדון.
    אבל הוא עושה בית ספר לסבב מאז ווימבלדון.
    הוא לא נשבר מאז ווימבלדון [פעם אחת, קולשרייבר, שיש דמיון בסגנונו לסגנון של נולה]
    הוא העיף את סטאן דה מאן בצורה קלילה ומרשימה ביותר.
    הוא ניצח את נולה רק לא מזמן באותו משטח! [אם כי יותר מהיר]
    הביטחון שלו נראה בשמיים [אם כי אין להאמין למה שפדרר אומר, זה לא הטניס הטוב בחייו, לפדרר יש נטייה לדבר "שטויות" בכוונה, זאת אסטרטגיה]
    הטקטיקה החדשה שלו, גם אם לא מביאה הצלחה גדולה יותר מבחינת אחוזים פשוט משגעת את היריב, וראינו את וואורינקה נראה נואש בהרבה משחקוני הגשה.
    העליות לרשת? הטובות בקריירה שלו.
    הוא מצליח להגדיר את הקצב, הוא מצליח לברוח מהקו האחורי, הוא נראה הכי טוב מזה שנים, הוא פיתח את הסגנון שלו שלב אחד קדימה.
    אפילו מבחינת זמן, הוא היה 3 שעות פחות על המגרש [אם כי גם בווימבלדון השנה זה היה דומה].

    אז למה עדיין אני לא בא ואומר בביטחון מלא, "פדרר הולך לזכות"
    כי נולה זה לא שאר הסבב, הוא 2 רמות מעל.
    הביטחון שהמקום הראשון נותן לו מעלה את החוזק המנטלי שלו לדרגת אלוהות ממש. ונולה הוא לא פראייר, אם צריך ופדרר במומנטום הוא גם "יפצע" בשביל לעצור אותו. לעזאזל, הוא ינסה להוריד גשם אפילו [ויש סיכוי שהוא יצליח] אם פדרר ירצה לנצח הוא יצטרך להתפשר גם על מלחמות מהקו האחורי, הוא יצטרך לא לטעות עם הפורהנד[שנראה ענק]כדי לחפות על הבקהנד [שלפרקים מזכיר נשכחות], הוא יצטרך להכניס סרבים ראשונים מושלמים, וגם אז להספיק לעלות לרשת כי זה נולה בצד השני.

    בקיצור-פדרר צריך משחק שיא, של פדרר של 2005-2007.

    התחזית שלי? זה יהיה צמוד, צמוד לא אומר טוב לפדרר בדרך כלל, אבל אני מאמין שזה יוכרע לטובתו. 4 מערכות, האחרונה בשובר שיווין סטייל המערכה השנייה בגמר ווימבלדון השנה, שבו פדרר כבר רואה שהוא עומד ללכת למערכה חמישית ואז פשוט יורה כדורים מלוע של תותח ומנצח את הסרבי העצום.

    GOOD LUCK RF

כתיבת תגובה

סגירת תפריט