לברון לנשיאות? / מנחם לס

ככל שעוברות השנים דמותו של לברון ג'יימס מתעצמת, מתהדרת, ומתאדרת. השחקן שפעם היה מין גברתן כזה, איש כוח, בריון, ואלים, עבר מטפורה בלתי רגילה, ועתה הוא לא סתם השחקן מספר 1 בעולם אלא הוא הפך להוגה דעות, מטיף, מורליסט הדורש ומקיים, המעריף מדעותיו עלינו, ומזליף וגוער בעצלים, בסוטים, ובבטלנים.

ה-LERON JAMES FAMILY FOUNDATION שהקים כבר גרם למהפכה ועשה פלאים ממש בסיוע, עזרה, וסיעוד  – כשחינוך וסיום בי"ס תיכון היא המטרה הראשית – לילדים ונוער בשכונות העוני של אקרון, אוהיו, ועתה הוא מרחיב את פעילות קרנו גם למבוגרים.

הוא צרף ידיים עם PROJECT LEARNING, ויצר גוף שמטרתו לעזור למבוגרים שלא סיימו לימודיהם, כשהשאלה היחידה שלא נשאלת היא "למה לא?"

מטרת הפרוייקט היא לעזור לכל מבוגר להשיג את ה-"GED" שלו (GRADUATE EDUCATION DEGREE) שהוא תואר מקביל לתעודת סיום תיכון, ועם SAT (בחינה סטנדרטית) גבוהה מספיק, ישנה אפשרות להתקבל אפילו לאוניברסיטאות מכובדות.

בינתיים התכנית מוגבלת למבוגרים (יחידים או זוגות) שהם הורים לילדים המשתתפים בתכנית הקרן העוזרת לילדים בסיעוד ולימודים. לברון אמר: "כשילדים והורים לומדים יחד לאותה מטרה, אחד יהווה (וייתן) מוטיבציה לשני: הורה לילד, וילד להורה. רק תתארו לכם את האושר והרגשת היצירה כשילד והורה יסיימו תיכון ביחד!"

תכנית העזרה החדשה להורים כוללת נסיעות ללימודי ערב, הוצאות לבייבי סיטר, מחשב, פרינטר, טלפון סלולרי, ואם יש צורך – הוצאות לשעורים פרטיים בהמלצת המורה. כל הוצאות הקשורות ללימודים ולמבחנים מכוסות. תכניתו של לברון כבשה את העיר אקרון, ועתה נוספו לו שותפים מכובדים – אוניברסיטת אקרון, ובנק JP MORGAN. אוניברסיטת אקרון כה התלהבה מתכניתו של לברון, שהיא החליטה לקבל כל בוגר תכניתו עם GED ו-SAT של 950 (הניקוד ב-SAT הוא מ-800 עד 1,600)  עם חצי סטפנדיית לימודים  ($9,500). החצי השני – עוד $9,500 – יכוסה ע"י FINANCIAL AID מהממשלה, וההפרש ישולם מהקרן של לברון, עזרה מעיריית אקרון, והלוואה ללא אחוזים מבנק מורגן.

תאהבו אותו או תשנאו אותו, לברון עושה דברים לקהילה שאף שחקן לפניו לא עשה – ואולי לא חלם אפילו לעשות. רעיונותיו מבריקים, וכשהוא מחליט על פרוייקט מסויים, הוא משקיע בו את כל כולו ויכולתו עד שהפרוייקט קורם עור וגידים, ומצליח.

לברון אחראי על הצלחתו.

אני טוען שאנשים עם הרצון, המוטיבציה, הראייה הרחוקה, כושר העשייה, והדמיון כמו של לברון נעשים נשיאים לארה"ב.

תצחקו עלי. האשך אפילו יזרוק עלי צואה. אבל שמעתם זאת כאן לראשונה, וזאת גם חדשה לאמריקאים כי אף אחד לא הזכיר זאת, אף פעם, בשום מקום: לברון הוא האדם המתאים לרוץ בעוד כמה שנים לנשיאות ארה"ב. אני לא יודע אם היה אי פעם נשיא ללא תואר אקדמאי, אבל לברון עם נסיונו ומעשיו, יקבל מספיק קרדיטס לסיים B.A אקסטרני בשנה. זאת לא בעייה.

אני לא צוחק. אני רואה את ג'יימס לברון כמועמד לנשיאות ארה"ב בעתיד. אני מקווה שהוא רפובליקאי, ואז אני הופך לאחד מתומכיו.

אבל זה לא אומר שאני לא מקווה שמיאמי היט תוריד לו את המכנסיים.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 76 תגובות

  1. מנחם זה קיצוני, הוא צריך לעשות עבודה רצינית
    על האדו והטווסיות שלו, זה שבוא תורם ועוזר וילדים מושפעים
    ממנו לטובה זה טוב.
    אך להיות נשיא של המדינה החזקה בעולם-ממש לא מתאים
    או שזו מתיחה שלך או שאתה היחידי בכל הגלקסיה שחושב כך.
    אני מזכיר שאני מאד אוהב אותך ואת כתיבתך.
    מחכה לאשך יניב ועוד חברי ה ללל שיגיבו 🙂

    1. שמעת על המתאבק המקצועני וונטורה שהיה מושל ויסקונסין? אומרים עליו שהוא היה המושל הטוב בתולדות המדינה.
      ומה בקשר לשוורצנגר, שלא היה הרבה יותר מבונה גוף, שהיה מושל קליפורניה? ומה בקשר לקווין ג'ונסון ראש העיר סקרמנטו? ובינג – שהיה ראש העיר דטרויט?
      רק בהל בראדלי הסנטור היה בוגר פרינסטון ומשכיל RHODES מההיי סוסייטי

    1. 1. הוא יזהיר את איראן שאם הם מפתחים פצצה, הוא יפוצץ אותם.
      2. הוא יזהיר אותם שפגיעה הכי קטנה בישראל זו פגיעה בארה"ב
      3. הוא יבנה גדר ויעצור את ההגירה הבלתי ליגלית, וירשה רק מספר מוסכם של מהגרים בשנה. אני לא רוצה להמשיך לשלם את הטיפול הרפואי, שכר לימוד, וכל התנאים הסוציאליים של ילדים של מהגרים בלתי חוקיים (ושל המהגרים עצמם)
      4. הוא ישווה את כל תנאי המכס של ארה"ב וסין. כל הגבלה מצידם תגרור הגבלה מצידנו.
      5. אותו דבר יפאן.
      6. הוא יתחיל לדרוש מיפאן וגרמניה לשלם על צבאות ארה"ב הנמצאים שם ומגינים עליהם. מדטבר על 50 ביליון לשנה מכל מעם.
      7. הוא ישנה את כל הOBAMACARE בצורה כזאת שלא כדאי יהיה יותר להיות מובטל מבחירה, ולקבל על כך משכורת ותלושי אוכל.
      8. הוא יזהיר את צפון קוריאה שעוד 'האקרים' כפי שעשו על סוני, יגרור להפסקת חשמל בכל צפון קוריאה (היום ב-'60 MINUTES' אמרו מומחים של 'האקרים' שצפון קוריאה היא נוסעת בטוסטוס מבחינה זאת בעוד שסוכניות הביון האמריקאיות טסות ב-F-30
      9. הוא יחזיר את כל החברות האמריקאיות מסין חזרה לארה"ב ע"י הטבות, ועונשים אם לא יחזרו הביתה.
      10 הוא יעצים עוד יותר את צבא ארה"ב שיהיה חזק ומפחיד יותר משאר הצבאות בעולם ביחד.
      11. הוא יזהיר את פוטין להתנהג יפה או שיעשו עליהם הסגרים ואיסורים כמו שעשו על איראן.
      12. בגללו שוק המניות יעלה ב-50% ולכל החברות יהיה כסף חדש להעסיק אנשים חדשים שיקנו יותר מוצרים ואז יצטרכו לקום בתי חרושת חדשים.

      זה רק באופן כללי

          1. ספק אם פוטין יהיה חלק אקטיבי ממנה. זה בדרך להיות האסלאם מול ארה"ב ומה שיישאר מאירופה. פוטין יחליט למי מתחשק לו לסייע, אבל לדעתי צבא רוסיה לא יהיה חלק מהותי מהלחימה.

          2. אני מבין שבאוסטרליה לא מספרים לכם שגם מישראל יש גישה לתקשורת בינ"ל. לא נורא, מתישהו הקנגרו יגיע עם המכתבים בכיס ויביא את הבשורה 😉
            מעבר לזה, שקראתי סקירות אקדמיות (שלא פורסמו לציבור הרחב) בנושא.
            אם אתה חושב שהאקדמיה בישראל היא פרו ממשלת ימין, נאלץ לא להסכים…

      1. 1. יזהיר את האירנים. איך לא חשבו על זה קודם. איך יפציץ אותם? בנשק הגרעיני? את הכורים שכל מומחה צבאי יודע שזה פיתרון זמני ולא יעיל?

        2. הם כבר יודעים את זה. אני חושב שאין צורך להסביר לאירנים את מאזן הכוחות במזרח התיכון.

        3. יבנה גדר סביב ארה"ב כולה? רק בגבול עם מקסיקו? כשרוצים להגר את תוך ארה"ב מצליחים. חוץ מזה זה אירוני שאתה כמהגר אמריקאי מתנג להגירה.

        4. זה מה שחסר לצרכן האמריקאי. עליית מחירים של יבוא מסין שייקר את המחירים לצרכן בכל גזרה. סין מייצרת ארה"ב כיום בעיקר צורכת.

        5. כנל

        6. הגנת גרמניה ויפאן זה אינטרס אמריקאי שנועד לשמור על גרמניה ויפאן מלבנות צבא חזק ומאיים (היסטורית זה לא נגמר טוב). אם תרושש אותם בתשלום על ה"טובה" האמריקאית זה יתן תחמושת לאומנים של מדינות אלה להתעצם צבאית שוב. רעיון רע מאוד.

        7. ג׳ורג׳ בוש ורונלד רייגן הרפובלקנים ממש בנו כלכלה חזקה ומצליחה בדרך זו. תיאוריית ה "trickle down" שגורסת שחיזוק מוחלט של החזקים מטפטף מעטה לשכבות התחתונות. אובמה קייר זו טעות בתיכנון ובביצוע אך ההיפוך שלו גרוע עוד יותר.

        8. כן איום על סנקציות על אוכלוסיית צפון קוריאה תעזור בשניות… הדיקטטור האכזר עושה זאת בעצמו לאוכלוסיה שלו שגדלים באי שפיות כבר 4 דורות. על זה נאמר "לא מאיימים על יונה עם יין" (החלף את הי')

        9. הטבות זה טוב. עונשים? באמת? הוא יקח למשפחתיהם נכסים? הוא יקנוס אותם? כשיהיה משתלם להעביר עסקים לארה"ב אנשים יבואו.

        10. צבא ארה"ב צריך עוד תקציבים ועוד כוח? וזה יעשה מה בדיוק. המשטרים המאיימים לא רואים אף צבא ממטר כי אין ערך לחיי אנשיהם ואוכלוסייתם. צבא ארה"ב לא משתמש ברבע מיכולותיו כי הוא מבין את המחיר של להיות פיל בחנות חרסינה ואוכלוסיית ארה"ב נמעס לקבל ארונות קבורה על מטרות שאינן הכרחיות

        11. אני לא כלכלן אשמח שמישהו יסביר לי איך שוק המניות יעלה ב50% עם המדיניות שפירטת.

        האמירה על סמי דיקטטור שיגיע ויעשה סדר היא חסרת מודעות היסטורית. אין כזה דבר חצי דיקטטור. דיקטטור שרע לרעים וטוב לטובים לא קיים.

        1. מהניסיון שלי בארץ ובהכללה הרבה פעמים אלה שעשו את החיים הכי קשים לעולים חדשים היו דווקא עולים מדור ראשון שהתבגרו. זו תופעה ידועה, קשה לראות את עצמך באחרים.

        2. שוק המניות לא יכול לגדול ב50 אחוז. לגבי הכלכלה בארה״ב ושוק המניות בפרט הם בבעיה רצינית הכל בועה אחת גדולה,הכלכלה כבר מזמן פשטה תרגל, וללא הסינים שקונים אגח מארה״ב היא מזמן הייתה נופלת (לסין יש 1.3 טריליון דולר אגח של ארה״ב ). לגבי השטויות שמנחם אמר אני לא רוצה אפילו להיכנס לזה.
          1 התקפה של הכורים האיראנים יגרום לפריצה של מלחמה בכל המזרח התיכון.
          3.לא ניתן לחסום את ההגירה, מנחם בתור מהגר זה עצוב מה שאתה אומר.
          4. בין מנסה להקטין את התלות בייצוא ולהגדיל את הצריכה של האזרחים במשך שנים אבל זה מכניס לה מליארדי דולרים שצריך להשקיע (ולכן ההשקעה באג״ח האמריקאי).
          8.סנקציות על צפון קוריאה מנחם לא מבין כמה המדינה גרעינית,האזרחים שם גם ככה חיים בשפל.

          1. הגירה לא חוקית זה בעיה רצינית ולא רק בארה״ב (גם לאירופה נהייתה הבעיה הזו בקצב הזוי), אני מסכים איתך אין ספק שאתה בעל תואר ד״ר
            מעלה אתה הרמה (בעיה חמורה של ישראל היא בריחת המוחות החריפים שלה למדינות אחרות,אתה דוגמא לכך). אובמה נתן להם לגטימציה בכך שנתן להם זכויות של אזרחים (מעל חמישה מליון מהגרים בלתי חוקיים).אני מזכים איתך שזה בעיה רצינית אך איך ניתן למנוע אותה.

  2. נשיא הוא כנראה לא יהיה (טוב, זה לא הימור כזה קיצוני…יש סיכוי של 1:400,000,000 שאני צודק…), אבל עושה רושם שהוא לא יעלם מהחיים הציבוריים אחרי שהקריירה שלו תסתיים.

    1. אולי ארצות הברית עיוורת, ה-ללל לא!
      האיש הוא תורם ידוע וזה יפה, אבל האמת היא שאני מצפה מכל אדם שמרוויח עשרות רבות של מיליונים שיתרום לצדקה.
      לפי התיאוריה הזו, גם בונו (נשים את המוצא האירי בצד), אנג'לינה ג'ולי וטיילור סוויפט יכולים להיות שליטי העולם החופשי..
      לב רחב (שנניח שיש לו תחת שכבות האגו והכובעים המכוערים..) וכסף, לא הופכים אותך אוטומטית למועמד ראוי.

      1. well said – תרומה של כסף שאתה לא צריך ולא תורם לרמת חייך או ילדיך זה יפה בטח שלמטרות נעלות. אבל זה מה שזה ולא יותר.

        ג'וג'ו – אולי את תרוצי לנשיאות ה-ללל?

        לברון נשיא? מי שר האוצר ריץ' פול? שר הבריאות דווין וויד? שר ההגנה ג'יימס הארדן (סגן השר קיירי אירווינג)? שר החינוך ג'יי אר סמית'? שר הרווחה קובי בריאנט?

        1. אהבתי את שר החינוך הנבחר 🙂 העתיד נראה ורוד מתמיד..
          ל-ללל יש מנהיג דגול והוא מר טמיר ויש לו סגן ותיק – יניב. אני אחראית משאבי אנוש, יועמ"ש, אחראית קשרי חוץ וראש ועדת קישוט.

      2. איזו טרחה, בנאדם כתב פוסט שלם עם פירוט על הפעילות של לברון, יכל פשוט לכתוב "תורם לצדקה" (בהתאם לציפיות) .

          1. בדיוק מה שרציתי לכתוב! האם מנחם רק כותב באתר שלו אבל קורא בדה באזר או בוואלה? 🙂
            כל הפלייאוף עסקנו בלברון והתנהלותו. ה-ללל היא אימפריה וכמעט הפכנו לנותני חסות למכבי ת"א אבל פוקס עקפו בדקה התשעים.. איך מנחם לא יודע מה זה?

        1. יש הבדל בין מושל ויסקונסין לבין נשיאות ארצות הברית. אם כבר שיתחיל בתפקיד כזה ואם הוא יהיה מטאור שירוץ לסנאט ואז נראה…

  3. אני יצטי בגדול שטיוון לניסטר אומר למלך במשחקי הכס :(ציטוט מאוד חופשי) .הדבר הכי חשוב במנהיג זו החוכמה ,לדעת למי להקשיב ולמי לא .
    את זה אני לא כ"כ בטוח שיש לו .(כנראה גם לאובמה)

  4. היו שחקנים שעשו את זה לפניו. אפילו שאקיל ותוכנית ההזנה שלו.
    ההבדל היחיד הוא שהיום החוזים גדולים יותר והסכומים גדולים יותר. אפילו המדיה הפרסומית גדולה יותר.

    אישית אני חושב ששאקיל יתאים יותר, קלינטון סטייל…
    מה שבטוח שעם לברון יבואו החברים\יועצים מהשכונה וככה הוא יכול גם לסגור בקלות את התפקידים החשובים בממשלה.
    ושלום על ישראל
    ובא לציון גואל

  5. האמת שאני באמת ובתמים ובאופן חריג נאלץ להסכים. למעשה אני סוחב את המחשבה הזאת עוד מהקיץ ומהפסטיבל של I'm coming home.
    כבר אז הרגשתי שזה חלק ממסע ארוך של לברון שכולל מטרות חברתיות מחוץ לספורט. לא חובב את האיש, ואין לי כלים אם זה ניצול ציני או רצון אמיתי לשפר, אבל ברור לי שזה חלק מרצון למצב עצמו כבעל אמירה חברתית מחוץ לשדה הספורטיבי (אם כי צריך לסייג ולומר שבארה"ב נושא הקרנות חסד על ידי ספורטאים וכוכבנים בכלל מפותח מאד).
    עם זאת יש לזכור כי בארקלי למשל, בדמדומי הקריירה שלו דיבר על אפשרות לריצה למושל אלבאמה נדמה לי, והחיים הטובים משכו אותו בסוף לכיוונים רגועים יותר.
    מבחינה ציבורית, ובוודאי שבארה"ב הוא כשיר לכהן במשרה ציבורית כפי שהובא בתגובות קודמות פה וזה לא ייחשב לחריג.
    לא בדקתי אבל אין סרט שהוא רפובליקני….
    ובכלל, חבל קצת על מה שנהיה מהמפלגה הרפובליקאית. מישהו צריך לבוא ולהחזיר אותה למסלול

  6. ואגב, לא צריך לקפוץ ישר לנשיאות, אוהיו היא מקום לא רע, ולא קטן בכלל להשתפשף בו במשרות ציבוריות כאלה ואחרות

  7. ברגע שלברון יבחר לנשיאות ארה"ב,ארה"ב תהפוך מדמוקרטיה לשלטון מונרכי,הרי לא יעלה על הדעת שהוא ירד בתואר,אין דבר כזה.
    וסייג אחד קטן,דבר שאני באמת מעריך בלברון זה שהוא לא מפחד להביע דיעות ולצאת נגד דברים שנראים לו מקוממים,זה אני באמת מעריך אצלו.

  8. באחת מהתגובות בעבר הראיתי את הכתבה על GED. לברון אכן ממצב את עצמו להיות גדול בחברה. נטול שערורויות, נשוי באושר, תומך בקהילה, חזר הבייתה, עם מודעות חברתית גבוהה ועוד. ביג O עשה המון למען הכדורסלן והקהילה אך אמריקה לא הייתה בשלה להעניק לו קידום. מוחמד עלי (גדול הספורטאים מאז ומתמיד) עשה המון אך הכניסו אותו לכלא.
    הזמנים שונים (ארה"ב כבר לא "לבנה") ומסכים עם מנחם הוא יהיה מועמד לנשיאות ארה"ב.

  9. "הדיון" בין ג'ון למנחם על דונלד טרמפ הוא מצוין, חברה, תמשיכו !
    לברון לנשיאות ? רעיון מעניין. כמו ספורטאים לפניו כדאי שיתחיל להיות מושל קודם ואז נראה. אין ספק שהוא יותר מוכשר וחרוץ מרוב הפוליטיקאים.
    קשה להאמין שלברון רפובליקני

  10. אני לא יודע אם טרמפ יהיה טוב או רע, אבל דווקא בתור מהגר אני לחלוטין חושב שחייב לעצור את ההגירה הלא חוקית ולפני שכולם מתנפלים אני אסביר: על מנת להגיע לכאן הייתי חייב לעבור מבחנים בכישורי שפה, להיות בעל מקצוע מוכר ונדרש, להשלים קורסים בקנדה, לעבור מבחנים מקצועיים בדומה לסטודנטים קנדיים (למרות שהגעתי כבר עם 7 שנות ניסיון), להוכיח שיש לי מספיק כסף על מנת לכלכל את המשפחה שלי לחצי שנה לפחות ועוד כהנה וכהנה, תהליך ההכנה וההכרה לקח לי למעלה משנתיים. הבעיה בהגירה לא חוקית היא שמגיעים אנשים חסרי כל יכולת להשתלב בשוק העבודה, בשפה, בתרבות ובחברה ובסופו של דבר המדינה הקולטת מקבלת מסה של נתמכי סעד. אני מאוד בעד הגירה חוקית של אנשים שעומדים בקריטריונים שנקבעו כחוק.

    1. מוש זה מזכיר לי דיון על פזם וצעירות. זה מעגל שמזין את עצמו. הפזמניק לא רוצה שיגמרו חוקי הצעירות מכיוון שכשהוא התגייס הוא טחן צעירות אז למה דווקא עכשיו שתורו להנות מהפירות הוא צריך לוותר. יש בעיה עולמית של כלכלה ומשטרים. אנשים שלא התמזל מזלם להגיע מארץ שנותנת להם כלים מערביים רוצה הזדמנות להצליח ולחיות במדינה חופשית. הפער בין הרצון העז של אנשים להגיע לקשיים שהממשל עושה בשביל לקבל מעמד חוקי הוא בלתי ניתן לגישור

      אופציה א היא לסגור את הגבולות באויר בים וביבשה. אופציה שעלותה ועלות תחזוקה תפשיט את המדינה מתקציבה.

      אופציה ב היא להגיע לפשרות ולחבק את המהגרים ולגרום להם להרגיש רצויים ולתת להם אפשרות להשתלב בארץ שלך. בטח במדינה שחרטה על פסל החירות
      Give me your tired, your poor,
      Your huddled masses yearning to breathe free,
      The wretched refuse of your teeming shore.
      Send these, the homeless, tempest-tossed, to me:
      I lift my lamp beside the golden door.

      1. ג'ון, אז למה ישראל סוגרת את גבול הדרום למנוע מסודאנים ועוד שחורים אפריקאים להיכנס לישראל?
        הבה ונקבלם בזרועות פתוחות ונשיר להם (אבל בעברית) –

        Give me your tired, your poor,
        Your huddled masses yearning to breathe free,
        The wretched refuse of your teeming shore.
        Send these, the homeless, tempest-tossed, to me:
        I lift my lamp beside the golden doo

        1. מנחם, זה הציונות החדשה. תורת המספרים איך בארץ ישראל יהיה רוב יהודי . ושישרף העולם מחוץ לגבולות.

          או יאיר לפיד אומר: סוריה? זו בעייה של אירופה.

        2. נורא פשוט.
          הממשלה שלך עם ביבי וצאן מרעיו לא בקטע.
          אישית אני בעד להגיע לפתרון שזכויות אדם הוא בראש סדר העדיפויות בו…

        3. עניין של גבול הכלה ואידיאולוגיה. אנחנו ב25 שנה כמעט הכפלנו את האוכלוסיה וקלטנו מעל מיליון מהגרים. ארהב היא ארץ של מהגרים בשביל מהגרים ללא קשר לדת וגזע. זה שבשנים אלו ישנה הגירה בלתי חוקית מארצות חלשות לא אמור לשנות את הבסיס. העניין הוא שאף מהגר לא רוצה להיות בלתי חוקי. זה נכפה עליו בקריטריונים נוקשים כדי לקבל אשרת עבודה או אזרחות. הסבים והסבות של אמי שהגיעו לתחנת ההגירה באליס איילנד היו עניים ללא פרוטה מעיירה בפולין. היום לא היו עומדים בתנאים לאזרחות.

          יהודים רבים בשנות הרדיפה עמדו בסטואציה של מצב חירום הומניטרי חלק עזרו וחלק לא. ההגירה הבלתי ליגאלית לחופי ישראל היא דוגמא מצויינת של הרצון להגר בלית ברירה כדי להציל את עצמך ובני משפחתך מעוני ורדיפה.

      2. אין שום קשר לפזם, צעירות וכיו"ב. אני חושב שהשאיפה של מדינה היא לקלוט אנשים שיכולים להשתלב ולתרום, הגירה ללא קריטריונים שקולה בעיני להתאבדות קולקטיבית. העול שמטילים אנשים שלא מתאימים לתנאי חיים במדינה הוא עצום, מערכות רווחה קורסות, מרקמים חברתיים שנבנו במשך עשרות ומאות שנים מתפוררים. העולם הוא מקום מחורבן באופן כללי, יש הרבה יותר מסכנים במדינות נחשלות לעומת מעמדי ביניים במדינות מערביות. יחד עם זאת אני לא חושב שצריך להביא את כולם. בעיני מי שלא עומד בקריטריונים מסוימים לא צריך להיכנס למדינה ואם כבר נכנס צריך לחזור אחר כבוד למדינתו. כמובן שאני לא מדבר על מיעוטים אתניים בסכנת הכחדה (היזידים לדוגמא) אני מדבר על מהגרי עבודה / שיפור איכות חיים. אגב, הדלת פתוחה להם בדיוק כפי שהיא הייתה פתוחה בשבילי, שילמדו אנגלית, מקצוע מועיל ( ממש לא חייב להיות אוניברסיטאי, גם נהגי משאית זה מאוד מבוקש) וינסו את מזלם.

        1. ההיספנים אפילו אנגלית לא מדברים. כל המהגרים האחרים שמחו להתבולל ולהפוך לאמריקאים. ההיספנים ממשיכים להיות אורוגוואיים, קולומביאנים, מכסיקנים, וכו' עם השפה, המנהגים, החגים, האוכל, והכל.

  11. הנה כל הצדקנים יצאו מהחורים. אנשים ששוכבים פה בבית חולים מדברים על שחרור פלסטין הכבושה (ביחס לכל ישראל!) ועל הדרך לשחרר אותה (טרור, אם לא הבנתם). אז ברור שצריך להכניס אותם ועדיף בהמוניהם…
    ובנוגע למהגרי העבודה מאפריקה (שבניהם יש כמה פליטים בודדים), לכו לגור שבוע בדרום ת"א וחזרו אלי עם דעתכם.

    1. שכחת 'יפה נפש' וסמולנים…

      אני אוהב שלוקחים מקרה קיצון ובונים עליו אידיאוליגיה.

      1. שכבו פה 1000 פצועים מסוריה. ארץ אוייב. כמה מהם אישית ספרת שאיחלו להשמדתינו?

      2. הקטע החדש זה לרדת על מהגרי העבודה מאפריקה ולשלוח יפיי נפש לגור שם בדרום ת"א. מי נותן להם עבודה? הממשלה? לא התושבים שנהנים מכוח עבודה זול ללא זכויות. אם לא היה להם עבודה לא היו נשארים פה. בנוסף ברגע שהם בתחומך צריך לטפל בהם בצורה הטובה ביותר. או שתגרש אותם (אחרי שתסדיר את מעמדם כמהגרי עבודה ולא פךיטים) או שתדאג להם. אין אפשרות שלישית.

      1. ואני אוהב שמכניסים לי מילים למקלדת. ואונס ברום ת"א הוא כבר לא ממש מקרה קיצון…

        לממשלת ישראל תמיד יש אפשרות שלישית – לזרוק אותם לשכונות נחשלות ולתת ל"שקופים" להתמודד לבד.

        ושלא יובן לא נכון, הם בני אדם וצריך להתייחס אליהם בהתאם, אבל לקלוט אותם זה מעבר לסתם מנוגד לאינטרס של מדינת ישראל.
        צריך לטפל ולהעביר למדינה שלישית (את מי שאי אפשר להחזיר הביתה). בעיקר לכל אלה שעכשיו שואלים אותנו איך בונים את הדבר שבנינו בגבול מצרים, אחרי ששנים הם מצקצקים על פעילות ישראל.

        1. לא מבינה את הטיעון על דרום תל אביב. זה מקום מוזנח, מפחיד ולא ידידותי לפחות מספר עשורים, הרבה לפני בואם של הסודאנים, האריתראים וכו'. לא חסר גורמים בעייתים ואוכלוסיות חלשות שחיו שם לאורך שנים רבות.
          די בסיפורים של ישראלים שגדלו שם לפני ארבעים וחמישים שנה כדי להבין שזה איזור שזכה להתעלמות והפקרה.
          לא בטוחה שזה המקום לפתוח דיון בנושא הפליטים (כשאמורים להתרכז בלברון או בהשמצתו..) אבל לא משנה מה ההשקפה שלך, ברור שהטיפול הנוכחי הוא לא מוצלח ומגומגם.

          1. בהחלט כל מה שכתבת נכון, אבל יש הבדל בין שפירא של לפני 10 שנים והיום, למרות שבאמת אף פעם לא היה שם יותר מדי סימפתי בלילה.
            בכל מקרה, ארורות כל ממשלות העולם.

          2. הטיפול הנוכחי הוא חרפה לישראל, מתקן חולות הוא בזיון בקנה מידה בלתי נתפס. מי שעומד בקריטריונים של פליט צריך לקבל זכויות, קופ"ח, עזרה בעבודה וכיו"ב ומי שלא צריך לעזוב באופן מיידי. להחזיק אנשים כאלה בכלא זה נורא ואיום.

          3. ממשלות ביבי לדורותיהן יכולות לכתוב פרק שלם בהסטת דיונים, השלטת פחד וחשדנות ושיסוי אוכלוסיות זו בזו.. כנראה הוא היה אומר משהו על איראן או מתווה הגז או משהו בסגנון. הבנאדם שורד פוליטי מהשורה הראשונה

          4. מישהוא כאן קורא יותר מדיי ynet כנראה…
            פוליטיקה היא פוליטיקה והדרך שממשלת נתניהו עובדת לא שונה מממשלות אחרות שהיו פה.

  12. מישהו אמר שאם יפוצצו לאיראן את הכורים תפרוץ מלחמה במזה"ת. זאת אחת האמירות הכי מופרכות ששמעתי בחיי. יש כרגע מלחמה נוראית שמתנהלת כבר כמה שנים ונהרגו בה מאות אלפי ערבים בידי ערבים אחרים, רק בגלל שהשוטר העולמי החליט במודע לא לתפקד ועודד את האנרכיה. ברגע שהוא שם פצצה באיראן הוא מאפס את כולם. סיכוי הגוה ביותר שזה יעצור את רוב הלחימה במזה"ת. כל מקרה אין שום הגיון לאמירה שמבחינת הלחימה זה יכול לדרדר את המצב. שום הגיון.

  13. צביקה. אין מלחמה באירן. אירן היא לא ערבית.

    היא מעצה איזורית ששואפת לשליטה שיעית באזור. אין דרך צבאית לחסל את תוכנית הגרעין האירנית אלא רק לעקב אותה בכמה חודשים עד שנה.

    חיסול התוכנית הגרעינית היא רק דרך חיסול המשטר בטהרן. אם יש דרך לעשות את זה מבלי שהאלטרנטיבה תהיה גרועה יותר אשמח לשמוע איך. בינתיים כל שלטון מזרח תיכוני שהתחלף בהתערבות חיצונית נגמר רע יותר.

    1. תוכניות הגרעין הסוריות והעירקיות סוברות אחרת ממך…
      נכון שסדאם המשיך בשאיפה שלו לנשק גרעיני אבל הוא לא באמת התקרב לכך

      1. הלוואי. אבל הם לא. בסוריה לא היה כור אלה אזור איחסון קטן. בעירק היה כור אחד שרחוק שנות אור מהמתקנים שיש באירן. בעירק היה חשש לביצוע ולתגובת הנגד אבל הגורמים הצבאיים הסכימו שניתן בתקיפה לנתרל את הכור. אם גדולים ממני אומרים זאת אאלץ להסכים. אין לי מידע מודיעיני רשמי כמובן. בגלל זה אשמח להערכה שסותרת את דברי שתקיפה רק תעכב את התוכנית.

        1. מסכים שהמקרה של איראן הרבה יותר מסובך מהמקרה של עיראק וסוריה אבל אפשר לחסל או לפחות לתת מכה אנושה לתוכניות גרעין ללא הפלת המשטר. כנראה שבאיראן זה על גבול הבלתי אפשרי מבחינה צבאית אבל יש דרכים אחרות מדרכים צבאיות.

          1. כנראה צביקה אתה לא מודע לעובדה הפשוטה שמנסים להסתיר ממך לאיראן יש כ200 אלף טילים שמכוונים לישראל,במקרה של הפצצת הכור האיראני היה תפתח במלחמה כוללת נגד ישראל (ההערכה הצבאית היא מינימום 5000 אזרחים הרדודים) ,לכן עד עכשיו ההצעה לתקיפת הגרעין שעלתה כמה פעמים ירדה באופן גורף. לגבי גודל הכורים באיראן הם שנות אור מהמתקן הגרעיני הקטן בעירק. לאיראן יש מספר כורים גרעינים הגדולים פי כמה מהכור שם (בנתניה ובאראכ לדוגמה). עד עכשיו הדרך היחידה לעצור את הכורים היא בעזרת סנקציות ופעילויות שעיכבו אותם (הריגת המדענים האיראנים,סטוקסנט להשמדת הצנטריפוגות…).
            כיום שהסנקציות הורדו ואיראן התחילה עם ההתחמשות (s300, מטוסי j-10 מסין בעח אלמנטים של טכנולגיה הדומה לטכנולוגיה ישראלית, ומטוסי קרב נוספים מרוסיה) כדי להגן על הכורים, האפשרות לפעולה צבאית (כמו שציינתי בהתחלה תגרור לאלפי הרוגים),הופכת לקשה בהרבה.

          2. אני ממליץ לך לקרוא את התגובה לפני שאתה מגיב אליה. אתה בעצם אומר מה שכבר כתבתי. אבל דו שיח חירשים זה הכי 2015 אז בכיף…

  14. יש לנו ( לכם) כבר נשיא שחור אחד שהתחיל בתור מארגן קהילתי בשיקגו, רק במקביל הוא היה אחד הסטודנטים המבריקים בהרווארד ולא שחקן. ומקובל ששורץונגר היה מושל דפוק במיוחד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט