חמשת הפרשמנים הטובים במכללות / מנחם לס

קולג' בסקטבול הוא שנת הרוקי'ס הבאה ב-NBA

 

ההחלטה החשובה (לא אומר טובה; רק חשובה ומשפיעה) בכדורסל המכללות המודרני היתה החלטה שאפילו לא נעשתה ע"י המכללות (אוקיי, NCAA). ההחלטה החשובה ביותר נעשתה לפני 10 שנים בהסכם הקיבוצי של ה-NBA, החלטה שה-NCAA יכולה היתה רק להסתכל עליה, לקרוא אותה, ולבלוע את משמעותיה לטוב או לרע (למכללות? בעיקר רע).
*
ההחלטה ששחקן שסיים תיכון לא יכול להיכנס מיד לדראפט של אותה שנה, אלא עליו לחכות שנה. 95% מבוגרי התיכונים עם סכוי לגיטימי להיבחר בדראפט העדיפו – ומעדיפים – ללמוד שנת פרשמן במכללה מאשר לנסות שנת מקצועניות בחו"ל. אלה שניסו – די נכשלו עד ניכשלו מאד. במקרה של ברנדון ג'נינגס זה לא הצליח. במקרה של ג'רמי טיילר במכבי חיפה זה היה כשלון מחפיר (אע"פ שאחרי שנה ביפאן הוא עשה את ה-NBA). עמנואל מודיי? ככה-ככה. לדעתי השנה בסין היתה שגיאה עבורו, אבל הוא היה פצוע רוב הזמן ככה שאין עליו מסקנה וולידית.
*

מאז 2005, שנת ההחלטה, קולג' בסקטבול מתגאה בעיקר בפרשמנים פנומנליים. הכיתה הראשונה של הפרשמנים היתה של גרג אודן וקווין דוראנט. ואז הם באו כרכבת נוסעת מדריק רוז וג'ון וול, עד אנטוני דייויס וחמישיית הפרשמנים (לא תמיד, אבל בעיקר) שלקחה אליפות עבור ג'ון קליפרי בקנטקי אחרי עונת 2012 של 2-38.

*

העונה שעברה היתה עוד דוגמא מאלפת כשהאלופה דוק קולעת 60 מ-68 הנקודות שלה במשחק האליפות ע"י ארבעה פרשמנים.

*

הנה קליפ על חמשת הפרשמנים שישלטו העונה בכדורסל המכללות:

*

*

1. בן סימונס. פאור פורוורד, LSU

*

ben simmons

*

עוד שחקן-על לנבחרת אוסטרליה באולימפיאדת ריו. בן סימונס הגיע מאוסטרליה דרך התיכון 'מונטוורדה  אקדמי' שבדרום פלורידה ל-LSU. ה-2.10 מ' הזה, 105 ק"ג הוא אולי היחידי מהחמישה שהיה יכול לעלות היום במדי מיאמי היט – הלוואי! כן ירצה השם המבורך, אמן ואמן – ולהיראות כאילו הוא שייך.

הוא כזה טוב שהוא עלול להיות שחקן דומיננטי במכללות כצעיר בן 18. הוא ללא ספק הדג הגדול ביותר ב-LSU מאז שקיל או'ניל. איזו מין חיה הוא? הבה נתחיל עם הניב שהוא עלול להיות ה-"POINT POWER" הראשון מאז לארי בירד. יש לו את ה-SIZE והכוח של ביג מן, את המהירות של ה-WING, ואת התבונה והאינסטינקט של פוינט גארד. הוא מוסר מצויין כשהחולשה היחידה שלו היא דאונטאון מרחוק.

השיטה איתו ב-LSU תהיה פשוטה: SPREAD THE FLOOR עם שוטרס, והרץ כל דבר דרכו. הוא יקלע בעצמו (ואולי עם תוספת פאול) או יוציא החוצה כדור מלבב לשוטר פתוח.

.LSU תהיה עבורו ועבור אוסטרליה הקדמה לאולימפיאדה, כשכולנו נהנה משחקן העושה "חוף לחוף" מהסוג של ג'יימס וורת'י, ד"ר ג'יי, ודומיניק וילקינס – אבל עם עוד 5-10 ס"מ ועוד 15 ק"ג!:

*

2. סקאל לביסיי, סנטר, קנטקי

skal

בן האי האיטי הזה, 2.15 מ', חסר רק דבר אחד: 6-10 ק"ג. הוא שוקל 95 ק"ג, וכבר בתיכון בממפיס האכילו אותו תפוחי אדמה ופיצות בוקר, צהריים, וערב.

הסיפור שלו הוא סיפור לסרטים. הגיע לארה"ב אחרי רעידת האדמה שהשאירה אותו כבול וחסר אונים תחת הריסות ביתו עד שאביו הציל אותו.

הוא נחת בממפיס והפך לאחד משחקני התיכון הטובים  במדינה. אבל נסיון לעבור לתיכון אחר לשנת הסניור שיתאים ליכולתו לא הצליח בגלל בעיות עם תעודות שנעלמו ברעידת האדמה. סוכן  בזוי ושפל בשם ג'רלד המילטון שראה הזדמנות להפוך למיליונר על כתפיו של התמים,  ה-ק-י-ם    ב-י-ת   ס-פ-ר    ת-י-כ-ו-ן  עבורו. סיפור ארוך ומסובך שאין טעם להיכנס אליו.  קנטקי החליטה לקבלו בגלל האינטיליגנציה הגבוהה שלו והצרפתית הרהוטה בפיו (בנוסף לאנגלית). ה-NCAA צריכה להחליט בקשר ל-ELIGIBILITY שלו, אך ג'ון קליפרי מבטיח שהכל כשר.

אם כך, אז לקנטקי יש נרלנס נואל/ג'וליוס רנדל/קרל-אנטוני טאונס חדש.

הוא לא חזק כטאונס, אבל יש לו ג'אמפ מעולה ואינסטינקט חסימה מצויין. הוא ישלים פרונט קורט מצויין עם אלכס פויטרס או מרכוס לי, וקנטקי שוב תוביל את המכללות.

3. ברנדון אינדרם, פורוורד, דוק

ה-2.06 מ' הזה מקינסטון, צפון קרולינה חשב על UNC כל ימי חייו, ולפתע שינה את דעתו והחליט על דוק.

אני לא בטוח שהוא יהיה בשל ל-NBA כבר אחרי שנתו הראשונה כי הוא עדיין ילד רזה ממש. פני תינוק עם חיוך מבוייש שהוא עדיין בן 17. יש לו גובה מצויין עבור סמול פורוורד, עם מוטות ידיים של אחד בגובה 2.18 מ'. ישנה לו קליעה עדינה, ניתור מצויין, וחסימה נהדרת. אני משוכנע שששבסקי לא יבקש ממנו לעשות יותר מדי עם שחקנים כגרייסון אלן, אמיל ג'פרסון, מאט ג'ונס, ודריק ת'ורנטון לצידו.

הוא יוכל לתרום בכל מיני דרכים בשני צידי המגרש, ואני מקווה שששבסקי ישכנעו שעליו להישאר בדוק שנתיים לפני שיילך לדראפט.

4. ג'יילן בראון, פורוורד, קליפורניה

ה-2.00 מ' הזה ממרייטה, ג'ורג'יה, הוא טנק. 102 ק"ג מסה של שרירים.

קליפורניה (ברקלי) לא ידעה עליו, לא שמעה עליו, ולא רצתה לשלם לו כרטיס טיסה. הוא נעלב וקנה כרטיס טיסה בעצמו.

כשהם ראו אותו הם נפלו מרגליהם. ביקשו אלף סליחות. התנצלו. התחננו שיחתום.

התוצאה? יש להם את הפרוספקט הטוב ביותר מאז…מאז…מאז ג'ייסון קיד. אם הוא התקבל לאוניברסיטת קליפורניה הדבר אומר שיש לו גם מעט שכל בקודקוד. ל-UC לא מתקבלים עם SAT של פחות מ-1,200, וזה לספורטאים.

הוא יצטרף לכיתה מצויינת של וותיקים וכן רקרוטים (RECRUITS) חדשים כטיירון וולאס, ג'ורדן מת'יוס, וג'ברי בירד, וכך 'קאל' היא עמוסה באתלטיות ופיור שוטרס. בראון עצמו יהיה טרור בהגנה ובהתקפה. אחד הדומים ביותר לצ'ארלס בארקלי. אתלט סופר. מוכן להקריב את גופו. מוכן להגן. ניכנס לסל כמו טנק שאיבד מעצוריו.

5. מליק ניומן, גארד, מיסיסיפי סטייט.

malik newman

ה-1.93 מ' הזה מג'קסון מיסיסיפי הוא מסוג השחקנים המגיעים מהתיכון ומיד מזעזעים את משחק המכללות עם נקודות הבאות מכל הכיוונים והצדדים: כניסות, פיק-אנד-רול, מיד ריינג'ים, ודאונטאונים.

מליק ניומן נחשב לשחקן האחראי ביותר על ארבע אליפויות תיכונים לבית ספרו כבר מכיתה ט' בגיל 14!!!

הוא החליט להישאר בבית ולשחק עבור ה'בולדוגס' עם ויתור על מילגות מקנטקי, מישיגן, ואריזונה (בין השאר).

הוא-הוא זה שהוביל השנה את ארה"ב U-17 לזהב באליפות העולם ביונייטד אראב אמריטאס כשהוא MVP של הטורניר.

הוא כבר LEGEND במיסיסיפי. השנה כל ארה"ב תכיר אותו.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. בן סימונס נראה שחקן חיה!
    על השאר לא שמעתי מספיק אבל אני חושב שסימונס יכול להגיע לNBA אחרי ONENDONE ולהיות שחקן משמעותי

    1. בן סימונס מזכיר מאוד את למאר אודום שהיה צעיר, רק עם שליטה ויכולת חדירה בשתי הידיים,יש לו ראיית משחק ויכולת מסירה נדירה לפאוור פווארד,הוא משחק ללא אגרסיביות עדיין,למרות המימדים שלו אני מאמין שהשנה הוא כבר יתחיל להשתמש בהם, בנוסף אני הייתי מכניסי לרשימה במקום מליק ניומן את גאמל מורי,פוינט גארד עם ראיית משחק,יכולת מסירה מדהימה,וזריקה מצוינת (מכל טווח),עוד תוצרת של קנדה.

    1. גאמל מורי כמו שכתבתי אתמול הוא אחד השחקנים הכישרוניים ביותר בדראפט והוא תוצרת קנדה. כיום, יש לו כישרון להיות פוינט גארד העתיד (הוא עדיין צעיר ואי אפשר לדעת בגיל הזה דוגמאות קודמות,כמו בוגוט בנט אוסטין ריברס…) ,בעל ראיית משחק נדירה יכולת מסירה מופלאה (יחסית לגילו) וזריקה מכל טווח,השנה יהיה מעניין לראות אותו בקנטקי.

      1. הוא ממש לא 5׳6 כמו שהציגו אותו בסרטון (מדדו לו על עקבים כנראה) הוא 3׳6, לא ציינתי את החסרונות שלו (ציינתי בפוסט אתמול על שחקני תוצרת קנדה ואני יציין גם פה) החסרונות שלו זה שהוא לא אתלט על, בנוסף הוא מתקשה ליצור לעצמו מצבי זריקה (בקנטקי יעבדו איתו),כיום הוא השחקן הכי בשל לדראפט.זה לא דראפט מדהים כמו 2014 (השנה יוכיחו את עצמם.)

        1. דראפט 2014 מוכשרים ועמוקים אבל לדעתי עם יותר מידי הייפ.
          יש שחקן אחד שיכול היה להיות סופרסטאר אגדי וזה אמביד[פשוט נהנתי לראות אותו] בתקווה שישחק בליגה. חוץ ממנו הרבה מאד שחקנים טובים, אולי אחד מבין גורדון וויגינס ופארקר יהיה פרנציז פלייר , ואולי גדול.
          דראפט 2015 הוא דראפט עם הרבה הייפ ולא בהרבה פחות טוב ראו את זה כבר בליגת הקיץ- זה לא דראפט של סופרסטר אבל יש מצב טוב שבראי ההיסטוריה יהיו בו יותר אולסטארים ושחקני רוטציה מהדראפט שלפניו.

          1. ויגינס יהיה כוכב על מהכוכבים שבאים 3-4 בעשור (לברון דוראנט,דיוויס ועכשיו גם ויגינס), גאברי פארקר יותר מוכשר מכל דראפט 2015 ו2016 ויהיה פרנצייז פלייר בטוח ואחד השחקנים הטובים בליגה, אמביד יכל להיות כוכב על אבל הוא נפצע (פציעה של שנתיים בגיל הזה היא קריטית. גורדון גם יהיה אולסטאר (השתפר מאוד בקיץ,וכל גם לזאק לבין יש פוטנציאל יקח לו כמה שנים),רנדל יהיה אולסטאר התקפי (יש לו כבר יסודות עכשיו רק צריך לחכות).הדראפט של 2014 הוא בין המוכשרים (לא פחות טוב מזה של 2003),בדראפט הזה יש גם את דאג מקמדורט שקלע מעל 3000 נקודות במכללה (תים תיבודו לא שיטף אותו).רוב הדראפט הזה היה פצוע עונה שעברה חכה לעונה הזאת (ויגינס בסוף העונה העמיד ממוצע של 23.4 נקודות).

      2. אני לא מאמין שוויגינס יהיה כזה דומיננטי- דרגה אחת לפחות פחות – מהחבורה שציינת.
        היו פצועים נכון אבל- אם תקח את הסבוב הראשון של 2015 לעומת הסיבוב הראשון של 2014.-אני פשוט רואה יותר כשרון בדרפט החדש.
        בדרפט 2015 אני מתקשה לראות באסט אחד בסיבוב הראשון ואילו ב2014 לא מעט. מקדמרוט יהיה שחקן משלים חביב בשיאו ,בטח לא יהיה כוכב.
        גורדון נראה כמו פוטנציאל אולסטאר
        פארקר ורנדל אולי אולסטארים האחרון כנראה שלא[את רנדל אני אוהב אבל הפוטנציאל שלו מוגבל]

        הלוטרי של שנה שעברה אולי יותר חזק מהשנה גם לא בטוח[ווילי קאולי עוד יהיה שחקן] ,אבל ממה שראיתי בליגת הקיץ החצי השני של השנה מאד חזק.
        קיילי אוברה, רודני הוליס גפרסון,בובי פורטיס[פיצוי לשיקגו על הבחירה במקדמרוט], דלון רייט של טורונטו רכז לגיטמי לגמרא כבר עכשיו, גסטין אנדרסון של דאלאס שכיכב בליגת הקייץ.[מאד אתלטי גם הרוקיז חושבים ככה], סאם דקר, קיון לוני של גולדן סטייט שפצוע- רשימה חלקית של שחקנים עם פוטנציאל גבוהה לא מהלוטרי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט