מעורב אמריקאי: האווארד פותח ת'פה!רצח!אלבאמה! בקהאם!/קובן מצדיק אותי!/מנחם לס

DWIGHTMARE

ה-'דווייטמר' (על משקל NIGHTMARE) הוא אולי פאסה, אבל דווייט האוארד החליט לפתוח את פיו לפני המשחק הלילה נגד המג'יק – הראשון נגד קבוצתו לשעבר – ולשפוך אור יעני על מה שקרה שם בששת החודשים האחרונים. "לאחרונה ישבתי לבדי על חוף הים ועשיתי חושבים". REFLECTIONS יעני. מדיטציות. הוא התכוון שעשה חשבון נפש והוא מרגיש קצת אשמה

('קצת אשמה'? אילו הייתי הוא הייתי כבר מזמן ניכנס למועקה קלינית מרוב אשמה עצמית על כל הברדק שגרם ועל שהחזיק חצי ליגה HOSTAGE – בת ערובה – למוצא פיו)

"אני מאושר כאן. אני מרגיש שזהו ביתי. זה המקום שתמיד רציתי לשחק בו", הוא גילה. "אבל אני מודה שהיו דברים שגם ההנהלה של המג'יק וגם אני יכולנו לעשות יותר טוב" (מה? באמת סופרמן? היו דברים שיכולת לעשות 'קצת' יותר טוב? מה בקשר לומר את האמת ולגלות את כל העורמה והזימה תחת השולחן, בדלתות סגורות, ובפגישות סודיות עם קופצ'אק בסנט פיטסבורג, פלורידה, במארקו איילנד בפלורידה, ובארלינגטון, וירג'יניה?)

טוב, בואו נשמע מה יש לו לומר (מילה במילה רבותי. כמה שאני שונא את כל הדפיקה שהנוא דפק את הנטס, אני אמין ביותר בכל מילה שאני כותב): "הדבר החשוב ביותר הוא שאמנם הייתי יכול לעשות דברים אחרת, אבל העיקר שלמדתי מהשגיאות שלי". נו, מה אתם אומרים? הוא למד מהשגיאות שעשה. כמה נחמד מצידו: הוא שגה, והוא למד משגיאותיו! אני בטוח שהנטס מתנחמת ביותר מדבריו הבוהים.. אבל כאן בא ה-KILLER: כשהוא נשאל במה שגה ומה היה עושה אחרת, הוא מילא פיו מים, והגיב: "זה עניין פרטי שלי. אין טעם לדבר על זה עכשיו. זה OVER AND DONE WITH אז למה לדבר על השגיאות שנעשו משני הצדדים?". יא טמבל, אתה פתחת את פיך הגדול וגילית לעולם שהיית על החוף ועשית חשבון נפש. שהגעת למסקנות שיכולת לעשות דברים אחרת, ועכשיו כשאתה נשאל 'איזה דברים', אתה מגיב שאין טעם לדבר על זה?

ועכשיו בא הפגז: "היתה סיבה שמה שקרה קרה. אולי אנחנו לא רואים את זה ולא מבינים את זה, אך היתה סיבה לזה כי דברים לא קורים סתם!".

אתם מבינים, קומראדים? מין כוח עליון, הלורד שבשמיים, יישו עצמו מנצרת החליט שהוא צריך לשחק בלייקרס, ולכן הוא משחק בלייקרס. סתם דברים לא קורים. הכל ניכתב עבורו בשמיים!

אני נשבע במיאמי היט (שבינתיים מסריחה את הפארקט נגד ברוקלין נטס) שבא לי להקיא. עוד מילה ממנו ואני גמור, קאפוט. מחוסל כמו פאו גאסול.

 

אבל לא. דווייט ניכנס לטראנס של דיבורים. אי אפשר לעצור אותו (בדיבורים, כמובן. בכדורסל הוא לא קשה במיוחד לעצירה!):

עכשיו באים ליקוקים לאורלנדו מג'יק, לאורלנדו העיר ("שתמיד תהיחה ביתי"), ולמשפחת דהבוס, בעלי הקבוצה ("שטיפלו בי כמו בבן"). וכמובן גם האמא של הליקוקים: "למג'יק אין מה להוריד את הראש. אין להם במה להתבייש. בסוף היום המעבר שלי מהקבוצה יהיה עוד טוב להם. ואני מאמין שאפילו האוהדים שכועסים עלי – אבל אני אוהב אותם תמיד – יום אחד יבינו שעבורי זאת היתה החלטה עסקית, והם יחזרו להיות אוהדי!". אוי, דווייט, כמה בולשיט אתה יכול להכניס בהצהרה אחת לעתונים? למה שלא תסתום את פיך ותשחק כדורסל, ואולי עם הזמן לכולם כבר לא יהיה איכפת, במיוחד בצורה 'המהממת' שאתה משחק בלייקרס שהגיעה סוף סוף לרקורד של 50% אתך!

אבל הבנאדם לא יכול להפסיק. פיו נוטף מרגליות ואין דרך לעוצרו. "הדבר הטוב ביותר שקרה לי זה לחתום עם הלייקרס. בדרוג של 1 עד 10, אני נותן למעבר שלי '12'. אני אוהב להיות כאן. המוטיבציה של השחקנים…האווירה של 'אליפות' בכל אימון, בכל מסירה…אני אוהב להתאמן…אני אוהב את חברי לקבוצה…אני אוהב את הכיוון אליו מתקדמת הקבוצה… היו לנו כמה הפסדים אבל זה הכל היה למטרות למידה…אנחנו מפסידים עכשיו כדי לנצח אח"כ…כולנו באותו עמוד…"

תגידו. האם שמעתם פעם על אידיליה כזאת? הצורה שהוא מתאר את הלייקרס, כולם צדיקים, כולם חכמים, כולם נבונים, וכולם בוודאי מתפללים יום ולילה 'ללורד ג'זוס קרייסט' ששומר עליהם, מגן עליהם, וחפץ ביקרם.

אגיד לכם משהו לסיכום: דווייט האווארד הוא PHONY. לא פחות ולא יותר. מתאים בדיוק לכל אוהדי הלייקרס באשר הם (ואין צורך להוסיף 'וכאן באתר'!)

*********************************

רצח והתאבדות


כשהיה שחקן פוטבול באוניברסיטת מיין

ג'ובן בלצ'ר, הליינבקר של הקנזס סיטי צ'יפס מה-NFL, רצח היום (אצלכם זה יהיה אתמול כשתקראו) את חברתו, ואז נהג ל-'ארוהד סטדיום' שם התאמנה קבוצתו, והתאבד ביריה לפני מאמנו ומנכ"ל הקבוצה. משרד התובע הכללי עדיין לא שיחרר מוטיב לרצח, אבל לפי דיווחי המשטרה, חברתו בת ה-22 קסנדרה פרקינס וג'ובן היו בסכסוכים לאחרונה, כשבכמה מהם המשטרה נתבקשה להתערב. לזוג בת תינוקת. בלצ'ר ניגש למאמנו רומיאו קרנל ולמנכ"ל קבוצתו סקוט פיולי, הודה לשניהם על כל העזרה שנתנו לו, ובעודם לא מבינים על מה הוא מדבר, הוא הוציא אקדח, כיוון לרקתו, וירה בעצמו. קנזס סיטי צ'יפס תשחק את משחקה היום נגד קרולינה פנת'רס בארוהד, אחרי שהליגה דרשה שהמשחק יתנהל כרגיל.

בלצ'ר בן ה-25 הוא מבבילון, לונג איילנד, ששיחק את שנות המכללה במיין. הוא היה שחקן שלא ניבחר בדראפט, אך לאט לאט התקדם עד שהפך לליינבקר בקבוצה הראשונה, ושיחק את כל 11 המשחקים העונה.

המשטרה קיבלה טלפון מאשה שהודיעה בהסטריה שבתה נורתה בביתה והיא גוססת. האשה שצלצלה היתה אמו של בלצ'ר שכינתה את קסנדרה "הבת שלי".

התדהמה היכתה את כעולם בשוק כי ג'ובן בליצ'ר היה ידוע כשחקן שקט וחבחב ביותר. סוכנו ג'ו לינטה אמר שג'ובן הוא האדם האחרון בעולם שהיה מצפה ממנו לעשות מה שעשה. "זה ההיפך הגמור לקרקטר שלו. זה הדבר הבלתי מובן לי ביותר". בלצ'ר, שעלה בתור הליינבקר הפותח של הצ'יפס בשלוש העונות האחרונות נחשב לאחד הטובים בליגה ב-2011 עם 69 טאקלים. הצ'יפס, אגב, הם 11-1 ומחוץ לפלייאוף כמובן.

********************************************

זוהי אלבאמה נגד נוטר-דאם באליפות המכללות –

אני מתאר לעצמי שראיתי משחקים טובים יותר מאלבאמה נגד ג'ורג'יה ב-51 שנותי כאן. אבל לבטח לא יותר משאוכל לספור בעשר אצבעותי. אולי אפילו בחמש. היה זה משחק נפלא,
עצום, אדיר. כל מה שפוטבול מכללות יכול להעניק לנו הצופים: מתח עצום. יתרון מתחלף כמו יו-יו. קווי הגנה שלא היו מביישים את דנקירק במלחמת העולם השנייה. כשזה ניגמר, לאלבאמה היו 32 נקודות, ולג'ורג'יה 28. כל מה שג'ורג'יה היתה צריכה בסוף זה 4 יארדים לנצחון, או 3 שניות נוספות לקרוורטרבק שלה לזרוק כדור לריצפה ולעצור את השעון לנסיון נוסף מה-7, אחרי שהיא עברה 84 יאטרדס ב-53 שניות, ללא טיים-אאוטים שנשארו באמתחתה. בפליי האחרון הכדור הגיע לשחקן ג'ורג'יה שלאמר לו בפרוש לא לתפוש את הכדור אלא אם כן הוא באנד-זסון כי ג'ורג'יה היתה צריכה או טאצ'דאון או לעצור את השעון. תפישתו לא עצרה את השעון, והוא היה איזה 4 יארדים מהאנד-זון, כשהשעון ממשיך לתקתק עד שהיה 0:00.

משחק פוטבול כזה רואים פעם בעשור. GAME FOR THE AGESץ קססתי צפורני כי רציתי כל כך שג'ורג'יה הסימפטית תנצח. אלבאמה ניצחה די והותר, והיום ג'ורג'יה היתה טובה יותר. עם 3:15 דק' לסיום איי ג'יי מקרון זרק כדור מצויין לאמרי קופרא מ-45 יארדס ואלבאמה בקושי הצליחה לחזור עם טאצ'דאון משלה. "אני מוכן לחטוף התקף לב כאן על המקום, עוד רגע", אמר ניק סבן, מאמן הקרימזון-טייד כשניגמר. מרק ריכט, מאמנה הסימפטי של ג'ורג'יה אמר בעצב את הדבר היחיד הנכון שהיה לו לומר: "ניגמר לנו הזמן!".

משחק אליפות המכללות (למעשה אליפות ה-BCS) ייערך ב-7 לינואר במיאמי. גם נוטר דאם וגם אלבאמה עדיין לא ניבחרו רשמית, אבל זה נוטר דאם נגד אלבאמה. האמינו לי.

******************************************

הגלאקסי ודייויד בקהאם אלופי ה-MLS!

איזה משחק פרידה מהליגה אדיר ועצום לגלאקסי, לדייויד בקהאם, וכנראה גם ללינדון דונובן שאמר אחרי המשחק שיכול להיות שהיה זה משחקו האחרון בקריירה. הוא עדיין השחקן האמריקאי הטוב ביותר, אבל פציעותיו הרבות פוגעות בו, ותפגענה בו, והוא לא מאמין שיהיה כשיר מספיק למשחקי המונדיאול (לארה"ב יש סכוי גדול להיות שם), והוא מעדיף לפרוש עם אליפות MLS שנייה ברציפות כראש הקבוצה של הגלאקסי.

איזה משחק מצויין היה זה. כל אלה שחזו בו חייבים להודות שהוא היה עליון בכל מדד שהוא על כל משחקי הפרימייר ליג מאנגליה היום, שגם בהם חזיתי. משחק באווירת גמר שלא היתה מביישת כל גמר גביע או גמר אליפות (שבאירופה לא יודעים מה זה) באנגליה, ספרד, ארגנטינה, איטליה, או בראזיל. הכדורגל הגיע הנה ברמות. איצטדיון מלא עד אפס מקום. שירה משך כל המשחק. אוהדים צבועים בצבעי הקבוצות, חצוצרות, תופים, הכל. רק פיצוצי עשן אין כאן כי בארה"ב לא משחקים עם אוהדים: תפוצץ אחת? תבלה שנתיים בבית הסוהר.

לנקון דונובן כבש את שער ההובלה בדקה ה-65 בבעיטת עונשין מ-11 מטרים, אחרי שבדקה ה-61 הוא הרים כדור גבוה יפהפה שאומר גונזלס כבש בראשייה למזכרת. בזמן פציעות רובי קין האירי כבש מ-11 שער על כדור יד של מגן בפריצה שלחו לשער שהיתה מסתיימת בשער לולא היד. ה-1-3 היתה תוצאה צודקת. כשדייויד בקהאם הוצא מהמשחק דקותיים לפני הסוף, הוא קיבל 5 דקות של סטנדינג אוביישיון לא רק על עוד משחק מצויין הערב, אלא על תרומה בת 6 שנים כשהוא עזר כל כך להרים את הכדורגל כאן לרמה אירופאית טובה. לא ברצלונה, מנצ'סטר יונייטד, או ריאל מדריד, אך מיד אחריהן בכל אספקט שתוכלו לחשוב עליו.

אחרי שקאלן קאר כבש לדינמו יוסטון, הגלאקסי השתלטו על המשחק כשהשחקן הטוב על המגרש – קין – מהווה ראש חץ של פאסט ברייק אחרי פאסט ברייק, עד שדינמו נשברה. בשנה שעברה הגלאקסי ניצחה בגמר ה-CUP של יוסטון 0-1.

כשדייויד בקהאם ירד מהמגרש, החיבוק שלו עם מאמנו ברוס ארינה ארך יותר מהרגיל. בין השניים נוצרה ידידות של אמת, בנוסף ליחסי שחקן-מאמן מצויינים, עם מאמן נבחרת ארה"ב לשעבר. הוטא נראה לי בכושר מצויין במשחק: חד כתער, לוחם, עולה למעלה ויורד להגנה, ומסירות הסרגל שלו לא איבדו רבע סנטימטר בדיוקם!

*****************************************************

היהודי (מרק קובן) על היהודי השני (דייויד סטרן): "ברור שהעונש מוצדק!"

מרק קובן, בעלה של הדאלאס מבריקס, מצדיק לחלוטין את צעדו את דייויד סטרן כשקנס את הספארס ב-$250,000 על ששלחו 4 משחקני המפתח שלהם הביתה לפני המשחק נגד מיאמי:

 

"דבר אחד שכל הבכיינים שניטפלים בתרעומות על הקומיסיונר לא מבינים הוא שדוויד סטרן חתם על חוזה בן מיליארדים עם חברות טלוויזיה שונות. הן חייבות לקבל את המוצר הטוב ביותר שהקבוצות יכולות לתת. למאמנים אין מילה בדבר. הם לא חתומים על החוזה. דייויד סטרן הוא החתום. וכל אלה שטוענים שמאמן יכול לעשות מה שהוא רוצה לא מבינים את עקרון הביזנס. עם כל הכבוד למאמנים הם עומדים די נמוך ב-'אשלון' של ה-NBA. זה מתחיל עם הבעלים. אח"כ הקומיסיונר. אח"כ המנכ"לים. המאמן הוא בס"ה עובד שכיר שחייב ללכת בתלם שהליגה התוותה עבורו!"

עכשיו ברור לכם כל המתדיינים איתי? זה ביזנס כאן. זה לא הקקה-מאניה של אירופה. כאן כסף מדבר, תרצו או לא, והמאמן אינו אלא משרת קטן, שבקושי משפיע על תוצאת המשחק, כי השחקנים יודעים ומבינים ב-NBA מה לעשות, והמאמן הוא בעל חשיבות מינורית בלבד. אז לתת לו לפגוע בחוזי עתק בין הליגה לבין חברות הטלוויזיה שרוצות את המוצר הטוב ביותר, או שהליגה תצטרך לחפש את ערוץ 1 של ישראל שישדר את משחקיה.

קובן המשיך: "אני מעריך את פופ. הוא המאמן הטוב ביותר בליגה ואני מבין מדוע עשה מה שעשה. אבל סטרן צדק לחלוטין, ולדעתי הקנס היה צריך להיות הרבה יותר גבוה, כי ההשלכות ממה שפופ עשה עלולות לעלות בהון עתק לליגה, ולפגוע במי? בבעלי הקבוצות ובשחקנים עצמם". מה שפופ עשה היה לסכן את משכורות שחקניו. איזה מאמן בליגה מלבד פופ מוכן לקחת על עצמו אחריות כזאת? אני מקווה שהוא למד את השעור, כי אולי הוא היה למד טוב יותר עם קנס של מיליון.

קובן כינה את החוזים עם הטלוויזיה "THE MONERY TRAIN". "בלי ה-'MONEY TRAIN' הזה אין ליגה. אין קבוצות, אין שחקנים, אין מאמנים. לתת לשחקן מסויים מנוחה פה, מנוחה שם? אין לי בעייה עם זה. אבל להוציא את גרעין הקבוצה – ארבעה משחקניה הטובים ביותר – במשחק שאמש היה ב-NATIONAL TV, והיה 'ההצגה הגדולה ביותר ביבשת', זה מעשה שאסור שיחזור על עצמו או שנשלם על כך מחיר גדול שיחסל אותנו!".

אבל הוא גם מאשים את ה-NBA: "זה היה STUPIDITY מהדרגה הראשונה לשים את הספארס במשחק רביעי בחמישה ימים ב-NATIONAL TV. למה לא לתכנן ככה שהמשחק נגד מיאמי יהיה המשחק השני או השלישי שלהם?".

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 41 תגובות

  1. "VMSE" עלה לבעל הקבוצה רבע מיליון דולארים. זה בערך חצי מיליון אם לחשב מיסים. אפילו האדם העשיר בעולם כואב לו כשהוא מפסיד חצי מיליון. בפעם הבאה זה יעלה לו 2 מיליון.

    הספארס ניצחו בקושי בהארכה. ביג דיל ממש במשחק ביתי.

    1. פעם הבאה זה יגיע לביה"מ אזרחי כמו פרשת באונטי בפוטבול.
      רק עם הבדל אחד – שטרן יפסיד. טוטאלית. וזה יהיה סופו.

      1. תגיד לי יש לך קשיים בהבנת הנקרא? הסברתי לך שלליגה יש חוזה עם ה-ABC. בית המשפט היה מכניס את הפלח לבית הסוהר לאיזה שנתיים. היי, אולי זה באמת העונש שמגיע לו! (עד עכשיו לא חשבתי על מאסר!)

  2. מצד אחד אני אוהב את ה-LOOSE שלך בכתיבה. העובדה שאתה משתולל על המקלדת כמו ילד מוצאת חן בעיני (וזה לא בציניות אלא ברצינות). אבל לפעמים זה קצת יוצא מפרופורציות כי אנחנו מחזיקים ממך לא שדר קווים אלא מקצוען כדורסל שרואה מעבר לדקה הבאה.

    אז השתוללת על דווייט ומכיוון שיש לי אישית סימפטיה אליו (ראיתי אותו בשני משחקים בשנים האחרונות) אני אוטומטית רוצה שהלייקרס יקחו אליפות, רק כדי לראות אותך קונה חנות של כובעי סומבררו ואוכל את כולם לתיאבון (ואין לי ספק שאם זה יקרה אתה תיקח את מילותיך בחזרה ותכתוב עליו טובות).

    לגבי הספרס והקנס – תחשוב טוב אם זו העמדה שאתה רוצה להגן עליה: שהביזנס חשוב מהספורט. קראתי לא מזמן ספר בשם "חיצים ובונבונים" ומה שעולה ממנו זו רוח אחרת לגמרי.

  3. מה. ברור. מוצדק ביותר העונש.
    כל עוד זה לא נוגע לקיובן עצמו, אלא לקבוצה אחרת כל מה שדיוויד סטרן עושה – מוצדק. הרי רק את דאלאס מפלים, כל השאר מקבלים יחס מועדף…

      1. מעניין מאד לברר מי כן יודע איך שחקן שהוא לא שחקן חופשי, לא יכול לקבוע לאן הוא עובר בטרייד, ובכל זאת אומר לקבוצה בה הוא משחק שהנטס הם היעד המועדף עליו לטרייד (הוא אפילו אישר את זה כשהיה כבר בלוס אנג'לס) – "דופק" את אותה הקבוצה.

        מרתק אפילו.

        אבל אני מוכן להחכים ולשמוע את הסיפור המדהים הזה…

  4. ולא, הווארד לא כינס מסיבת עיתונאים והחליט לפתוח את הפה, אלא נשאל שאלות על ידי כתבים לקראת המשחק של הלייקרס נגד אורלנדו הלילה – אז מה לעשות שכתבים מקצועיים ישאלו שאלות שנוגעות לכל פרשת אורלנדו בערב המשחק עם… אורלנדו ???

  5. אני מצרף את הלינק הזה מסיבה אחת בלבד – כדי שהקטע מ 7:20 עד 14:30 יגרום למנחם להפסיק לדבר בשנאה כזו על גאסול, והאמת – יגרום גם לכולנו לראות אותו באור אחק ולדבר עליו בהרבה יותר כבוד…

    אוהדי הלייקרס בטוח יהנו מכל הקליפ בלי שום קשר:

    http://www.putlocker.com/file/6ACEE0C5692986EA#

  6. אחרי שהקלקתם על זה, פשוט ללחוץ על "play"
    – לא על "'watch now".
    סליחה על הבלגן, אבל רוצה שכולם יוכלו לצפות בקלות ובנוחות…

    1. עבורי כל ההוראות שלך הן דבר יותר מדי מסובך מכדי לחזות בדמגוגיה של פאו גאסול. אילו דיבר ספרדית אולי הייתי עושה מאמץ.

      1. לא דמגוגיה – כתבה מקסימה על בן אדם מדהים, ששווה לכל אחד ובמיוחד לך לקרוא.

        ההנחיות ממש לא מסובכות – 2 קליקים ואתה בסרטון.
        ואני מאמין שאפילו אתה תתרגש. אני התרגשתי.

  7. קיובן וגם מנחם צודקים במאה אחוז. פופוביץ' או סן אנטוניו או ביחד פגעו במקום שהם עובדים בו והתנהגו כמו אנשים קטנים.
    עכשיו תסבירו לי מה יש לאהוב בדוויט הווארד? אם הוא היה ב WWF הייתי מבין, אבל הבנאדם חסר כישרון לחלוטין, וגם לא מפתח אותו. הוא צריך לבקש סליחה מאולאג'ואן שהוא למד אצלו ולא הבין כלום (או שהאקים צריך להחזיר לו את הכסף). ייזכר בהיסטוריה כבריטני ספירס של הסנטרים. סבבה, הוא בלייקרס, תאהבו אותו כחבר לקבוצה אבל איזה כדורסל יש לו? הכל פטנציאל. לא אינטיליגנציה ולא כישרון, ביחד עם קובי שיש לו הרבה כישרון ויכולת אבל מעט אינטיליגנציה. יופי של קבוצה….

  8. קודם כל ברוך בהא לקפטיין ביפהארט, משתתף קבוע במדור ביקורת התקשורת המיתולודי ולווט אנדרגראונד. זה שהוא אוהד הלייקרס כבר מוסיף לו נקודה או שתיים.
    הייתי אתמול בגמר האם.אל.אס בהום דיפו סנטר בקארסון קליפורניה. כל מה שהדוק סיפר נכון – והרבה יותר. במשחקים קודמים שהייתי בהם (האיצטדיון הנהדר הוא רבע שעה נסיעה מהבית) הקהל היה אנמי משהו. אתמול הוא הציג עידוד ואהדה ממש כמו באירופה. מספר שיא של יותר מ-30 אלף צופים. אווירה נהדרת. ובקהאם אחד – מאסטרו מעולם אחר. קשה להבין איך בגיל 37 הוא שומר על רמה כזו. וגם ההליכה שלו עם שלושת הבנים שלו לקראת הענקת הגביע היתה סופר מרגשת.
    צודר מל רמת הכדורגל בארה"ב משתפרת משנה לשנה. אתמול גם ראיתי שבזמן הגעתו של בקהאם ללוס אנג'לס לפני שש שנים היתה המשכורת הממוצעת של שחקן בליגה 87 אלף דולר. היום מדובר בסכום כפול.
    אאוט.

    1. אני חזיתי בכל המשחק בטיווי, והרמה היתה ממש של הכדורגל בבלגיה או שבדיה. הרבה מעל הרמה הישראלית. גם האווירה, והקהל עלו על כל מה שלישראל יש להציע. הייתי מדרג עכשיו את הכדורגל כאן כעומד צעד אחד מתחת לארבע הגדולות באירופה, אבל מיד אחריו. ואגב, בליגה כולה ממוצע הצופים היה מעל 24,000 מה שמעמיד את ארה"ב ברמה אירופאית די גבוהה.

  9. מנחם אבי הוא פלאח אמיתי ולמעשה גם אני חלק ניכר מחיי.
    דדי, נראה לי שמנחם נהנה להקניט ומתעקש על זה – תשמע, כל אחד ומה שהוא אוהב לעשות. לא חייבים לאהוב את זה -אין טעם להתסכל מזה.
    מה שכן, ביקורת מוטה כל כך על "הפלאח" בהחלט קשה לאוזן, האיש הוא המאמן הכי מוערך בליגה. מנחם, ס"א של הפלאח במיטבם הייתה קורעת לגזרים את מיאמי "עאלק סמול בול העלובים!!!!!! ספולסטרה המציא שיטה!!!!!!!! אם לוותר על הסנטר שלך כי הוא חרא שחקן זו שיטה אז בסדר. מיאמי ניצלו בנס משחיטה על ידי דרק רוז!!!!!!!! קח את זה בחשבון כשאתה מהלל אותם. וכולנו הפסדנו בגלל זה. מה שכן, על פניו נראה לי שדוויט קצת רך באופי ולא מספיק קילר וזה חבל כי הוא מפלץ.
    לו אני קובי אני אומר לו: עד שלא נהיה במאזן 60-22 תמחק את החיוך, באמאש'ך. עאלק סמול בול, שיחקו את זה פי מאה יותר טוב לפני כמה שנים בפיניקס. פוזישנלס! מור לייק ספיינלס. לולא היו להם שניים מהשחקנים הטובים בעולם היו מפסידים 4-0 בגמר המזרח שבו גם ככה כמעט הפסידו לקבוצה שגילה הממוצע הוא 40 ושחסרה שחקן מפתח כמו בראדלי. ריי אלן דידה שם על קרסול אחד. פוזישנלס? אין גבול לחנטרושים.

    1. מי אלופת ה-NBA? תגיד שוב? ועד שמישהו לא ייקח ממנה אליפות (עוד כמה שנים טובות), מוטב שתעמוד דום ותצדיע כשאתה מזכיר את שם מיאמי היט ואריק ספואלטרה.

  10. חוץ מזה מנחם הכדורסל באירופה פי מאה יותר אינטיליגנטי וקבוצתי!!!!
    אז קצת כבוד – ראינו איך נראות הקבוצות של מסינה ואיך נראתה הלייקרס של מייק בראון. אבל הגאונים באמריקה לא עלו על זה שיש להם מתחת לאף את מוח הכדורסל הטוב ביקום בערך. העיקר שדופקים דאנקים ומתעופפים אבל אפילו לא יודעים איפה לעמוד בהגנה.

    1. נבחרת ארה"ב הצעירה ניצחה בטורקיה את אליפות העולם בהפרש ממוצע של 23. הכדורסל "האירופאי" מלא ב-50% אמריקאים שהם המובילים בנקודות וריבאונדים. המאמנים האירופאים מקשקשים והאמריקאים עושים את שלהם. אולי הסטויקובוצ'ים והצ'יריצ'יריסקים מקשיבים לזקנים הלבנים שכל מה שהם יודעים על כדורסל הם למדו כאן בקורסים של מאמנים. מסיינה ניזרק כמו כלב מהלייקרס כי הוא חסר מושג בכדורסל ברמה של ה-NBA.

  11. כן כן שמענו על האנטיליגנציה של הכדורסל האירופי.
    בגלל זה משחקים נגמרים ב40-41 עם טיים אאוט כל התקפה שנייה והתקפות של 23 שניות שמסתיימות כמעט תמיד בזריקת 3.

  12. ובכל זאת…
    הגארדים האמריקאים (בהכללה כמובן) נראים אבודים במשחק הקבוצתי.
    המסירה שלהם לא מספיק טובה. ויל ביינום למשל:
    קופץ לתקרה אבל פיק אנד רול? לא היה לו מושג מתי לשחרר כדור
    כשהגיע לאירופה. למזלו למד משהו באירופה.

  13. עוד בולשיט אירופאי שאיכשהו חיים עליו מלא זמן.
    מאכילים אותך חרא בכפית ואתה אפילו לא שם לב.

    "הגארדים האמריקאים נראים אבודים במשחק הקבוצתי"— סלח לי יש גארד אירופאי אחד יותר חכם מג'ייסון קיד? יותר יעיל במשחק הקבוצתי מפירס? כל החארטות האלה וכאילו בNBA לא משחקים משחק קבוצתי.

    יש קבוצה באירופה שמשחקת יותר קבוצתי ומהר מהניקס או דנבר?

    ועוד מביא לי את וויל ביינום כדוגמא למשהו.
    וויל ביינום עוד שחקן רוטציה בNBA באחת מנמושות הליגה. לא מריח לא מסריח. כמוהו יש עשרות אלפים בארה"ב הוא לא משהו שמגדיר את הגארד האמריקאי, יותר עשרות טובים ממנו במכללות.

    אם כבר הבאת "אירופאי" כדוגמה, אז בנו אודריך האירופאי שלך תופס בלטה בNBA קרוב לעשור. שחקן פרווה, לא יכול לשמור על הסבתא הזקנה שלו מסלובניה כשהיא עולה לג'אמפ שוט. פשוט עוד גארד אירופאי מיני רבים שתופס משבצת לשחקן מקומי שהיה יכול להיות הרבה יותר טוב והרבה יותר יעיל(ולראיה אודריך לא עשה כלום בליגה).

  14. דוויט הווארד ממאיס עליו בהדרגה אך בהתמדה את כל אוהדיו. כל פעם שאני רואה אותו מחייך מתברר לי כמה הוא לא מבין באיזו סיטואציה הוא נמצא. עזבו דיבורים על כישרון וכדור-סל, הבן אדם פשוט אהבל. הלילה הוא הפסיד לאורלנדו בבית (אין לי מספיק סופרלטיבים כדי לתאר את הבדלי הרמות על הנייר בין 2 הקבוצות) וגם במשחק הבא הוא בטח יחייך אחרי שהוא יקלע סל שהוא לא דאנק או יסתכל על יד שמאל שלו בתדהמה אם הוא יכניס איתה הוק (באמת רחמנות על הרפוטיישן של החלום).
    מה שכן, הוא בדרן בחסד, מה שפותח את הדיון על מהות הליגה דרך הספקטרום של הקנס של הספרס. אני חושב שהקנס מוגזם, במיוחד כשאין כמעט תקדימים ואין החלטה שאוסרת על מה שפופ עשה. מה שהליגה בעצם הוכיחה בפעם המי יודע כמה הוא שהיא קודם כל ענף בידורי, ולאחר מכן ספורטיבי. זה בעצם אומר שאם החלטה שאמורה לקדם את הקבוצה שלך לעבר הניצחון הסופי מתנגשת עם האופי הבידורי של ה"מוצר" שלך, אתה חוטא לקבוצה ולליגה. לא רק זאת, אלא שאולי ביודעין ואולי לא, פופ חשף שוב את הבלוף הענק שהוא העונה הסדירה והליגה הסופר מורחבת (ולוח משחקים שמורכב שוב, על ידי האספקט הבידורי).

  15. קיי 700 דיברתי בהכללה. הדוגמא של אודריך דווקא משרתת
    היטב את מה שאמרתי כי הוא בליגה רק בזכות הבנת המשחק שלו.
    אין ספק שהאמריקאים יותר אתלטים אבל האירופים מוסרים טובים יותר
    והמשחק באירופה חכם יותר. דנבר מוסרים נהדר עד הפליאוף, שם צריך לשחק משחק חצי מגרש חכם ואז הם פשוט מסריחים את הפרקט.
    ניו יורק? בוא נראה את מלו מניע כדור בצורה חכמה בפליאוף ואז נשוב להתווכח. שמו השני הוא "אני כופה זריקות". כמובן שיש גם גארדים אמריקאים חכמים אבל באירופה הקטנה יש מהם בכמויות (שאראס,
    יוגב, יול, פארקר, ג'ינובילי (אם נניח שהוא "אירופי"), וכיוב'.
    אין ספק שכניסת האירופים שיפרה את חוכמת המשחק באנביאיי
    שעד לפני כמה שנים הייתה ליגה שלראות בה קבוצה משחקת חכם בליגה הסדירה היה מחזה נדיר. לעומת זאת 90% מהקבוצות שיחקו בטיפשות ניכרת.

  16. סם פרקינס וכל שאר המגיבים, יש משהו שכולם צריכים להבין: הנכון שיש תחרות וכדורסל וספורט והכל, אבל הליגה הזאת קיימת כפי שהיא רק בגלל הבידור ברמה גבוהה שהיא מציגה. התפקיד של הקומישינר הוא לעשות כסף לכולם, ברור שלשמור על הערכים הספורטיביים אבל הוא קובע את הגבולות כי אחר כך אליו יבואו בטענות ויתבכיינו. צריך לזכור שהנבא זה לא הליגה הישראלית הכושלת והמפסידה שחיה על כספים של רשויות וכל מיני בעלי אינטרסים לא כלכליים, שבה הקבוצה היחידה שמנסה להתנהל בצורה מקצוענית מקבלת ביקורת על כך. מה שסן אנטוניו עשו זה לקחת יום חופש או יום מחלה כי היום הלחץ בעבודה קשה להם. רוצים לקחת יום חופש בלי להודיע? סבבה, זה עולה בזכויות שידור, אוהדים לא מרוצים, ספונסרים עצבניים ואחוזי רייטינג נמוכים. תחשוב מה עושה מנהל ערוץ טלוויזיה שמכר זכויות לפרסום ומגלה שכל הרייטינג שלו בסן אנטוניו ירד כי ההרכב השני לא משחק, בפעם הבאה הוא לא יפרסם ואין כסף לא לליגה, לא לקבוצות ולא לשחקנים. סטרן קנס אותם כי זה המחיר על זה שלא מגיעים לעבודה בלי להודיע. אגב, זו בעצם סוג של הפגנה כי הם עשו את זה בכוונה בצורה כזו שאי אפשר לבטל את השידור והמפרסמים, מה שנקרא "עשו שריר" וניחוש שלי שאי אפשר לעשות דבר כזה בלי אישור של הבעלים כך שפופוביץ' לא האחראי היחידי לעניין.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט