סידרת קבוצות (9): הצ'אנס האחרון של ממפיס / מנחם לס

 זאק רנדולף…מרק גאסול… מייק קונלי…YOUR LAST CHANCE!

כשמרק גאסול חתם הקיץ חוזה ארוך ימים עם ממפיס גריזליס הוא כאילו הצהיר שהוא מאמין בקבוצה ובעתידה.

רגע…מאין לי לדעת? אולי הוא סתם אוהב את העיר העתיקה הזאת עם הג'אז שלה – שנייה או שלישית רק לניו אורלינס ולסנט לואיס – ובניו אוהבים את בית הספר ומאמן הכדורגל שלהם? אולי סתם טוב לו שם והוא החליט לסיים את חייו המקצועניים ללא יותר מדי הופלה וטרראם?

ואולי בכלל ההצלחה של הקבוצה תלוייה יותר בזאק רנדולף מאשר בספרדי הזה?

 מי זאת ממפיס בכלל ולאן היא רוצה להגיע?
זוהי הקבוצה המוזרה ביותר ב-NBA כי היא איננה אסל ואיננה באסל. היא קבוצה משעממת, זאת אנחנו יודעים. אין בה כל שעשוע וטראש. היא תמיד טובה אבל אף פעם לא טובה מספיק. היא אף פעם לא רעה מאד, אבל לפעמים די רעה. לי היא מזכירה כדורסל שהוציאו ממנו קצת אוויר.
כל עונה הם מין קונטנדרים – אבל נשארים רק כאלה, קונטנדרים. מלבד עונת 2011 בה ניצחו בהפתעה את מס' 1 הספארס, אבל שוב ניכשלו להגיע לגמר.
עכשיו זאק רנדולף הוא בן 34. בואו לא נשאל "במי תלוייה ההצלחה יותר" בזאק או במארק, אז בואו נגיד כך:
זוהי ההזדמנות האחרונה שלהם להוכיח שהביג בול יכול לגבור על הסמול בול כשזאק ומארק הם בין האחרונים בליגה שעומדים אשכרה עם הגב לסל תחת הסל ומשחקים סנטר ופאור פורוורד כפי שאלוהים קבע פעם והגדיר את תפקידיהם.
מלבדם – וקאזינס -הם יצורים העומדים להיכחד מהעולם, ואולי זה הסוף של ביג בול לפני שה-SMALL BALL לוקח שליטה מחלטת. אני כל כך מקווה שהם יעשו זאת העונה וישאירו תקווה לביג-בול. אגב, גם הספארס תשחק יותר ביג בול מסמול בול אז אולי עוד לא אבדה תקוותינו.

יש לזאק עוד שתי עונות עם ממפיס אבל בגיל 34 עליו לעשות זאת העונה – או אף פעם לא. הוא היה שחקן מפתח בהתקפה ובהגנה אבל הבנאדם חייב להזדקן מתי שהוא, ואני חושש שהעונה של 2016-17 תמצא אותו מבוגר מדי, לא אגרסיבי מספיק, ולא טוב מספיק להוביל את הגריזליז לאן שהוא מלבד הסיבוב הראשון בפלייאוף.

***

כשזאק עזב את מישיגן סטייט אחרי עונה אחת הוא שיחק כמחליף לראשיד וולאס בשתי עונותיו הראשונות בפורטלנד עם 2.8 נק' ו-1.7 ריב' בעונה הראשונה ו-8.4 עם 4.5 קטיפות בעונה השנייה. אבל הוא עשה זאת עם ק' 5.8 דקות משחק בעונה הראשונה ו-16.9 דק' בעונה השנייה.

ואז נוספו עוד תריסר שנים של כדורסל מאד אמין, פרודוקטיבי, והעיקר עקבי כשכל עונה הוא קולע סביב 15 נק' וקוטף 8 ריבאונדים.

אם תסתכלו על ה-PER 36 דק' שלו הוא לא רחוק מה-20.4 נק' ו-11.5 ריב' של טים דנקן, אבל לביג פונדמנטל יש 5 טבעות ולזאק יש אפס.

זאק חשוב מאד לממפיס כשאיתו הם קולעים 106.1 נק' ב-100 פוזשיונס, ובלעדיו רק 99.9. איתו הגריזליס OUTSCORES את היריב ב-6.2 נק', ובלעדיו הם מפגרים ב-1.2 נק'!

הגריזליס משכו את גולדן סטייט לששה משחקים בחצי גמר המערב בעונה שעברה, והוכיחו שוב שהם מסוגלים לנצח כל קבוצה. מה הם צריכים? קצת יותר עזרה מאלילת המזל.

הם לא עשו מי-יודע-מה שינויים מהעונה שעברה: הביאו את ברנדן רייט ומאט בארנס. הם עדיין זקוקים ל-PURE SCORER.

***

Memphis Grizzlies Roster

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. לא מספיק טובים ומאוד אפורים, משחק איטי, קשוח מאוד אבל לאו דווקא במובן החיובי. אני לא רואה אותם עוברים סיבוב שני לכל היותר

  2. בעונה שעברה אין לדעת איך היתה נגמרת הסדרה מול GS אילולא הפציעות. הם שיחקו 2 משחקים עם סגל (יחסית) מלא ו(יחסית)בריא וניצחו את שניהם.
    לקבוצה אין ברירה לשחק ביג-בול לא רק בגלל הרכב השחקנים, אלא גם בגלל הגיל שלהם.
    בכדורסל "יווני", אם יישארו בריאים, אני רואה אותם שוב (לפחות) בחצי גמר מערב.

  3. בשביל לנצח צריך כישרון לפני שיטה. לחמישיה של ממפיס יש רק 2 שחקנים שהם טופ 10 בעמדתם כשמארק הוא בין 5 הסנטרים הטובים. עמדות 1-3 הם בינוניים ומעטה. ושאף אחד לא יספר לי על כישוריו מרחיקי הלכת של מייק קונלי

    קונלי הפך מאנדרייטד לזה שכולם מתלהבים כמה הוא אנדרייטד (מינוס ומינוס זה פלוס). מדובר על סגל בינוני בעל אוריינטציה הגנתית שמאומנים מצויין ומשחקים יחד הרבה זמן. נשאל שאלה פשוטה. אתם GMים. במי מהרשימה הבאה בלב שלם וללא היסוס אתם עושים טרייד כדי לקבל את קונלי: ראסל ווסטברוק, כריס פול, סטף קארי, קיירי אירווינג, ג׳ון וול, ג׳ף טיג ודרק רוז. אני לא טוען שהוא לא בצמרת אבל הוא שחקן של השיטה של ממפיס ובנוי על כך שההגנות מתכווצות כשהכדור נכנס פנימה.

    קיצר, לא באתי לרדת על ממפיס אלא להפך. המאבק שלהם בצמרת המערב הוא מופלא וקורה למרות שיש מחסור בכישרון בעמדות החשובות כל כך בכדורסל המודרני שמפלה גבוהים בהתקפה (חוקים) ומתעלם ממגע קבוע ששחקן חוץ מקבל עליהם זריקות מהקו.

    מנחם הביג בול שהם משחקים יכול לנצח בליגה. צריך רק מספיק כישרון ואיזון. בסגל הנוכחי הביג בול הוא מה שמחזיק אותם במשחקים ומאפשר להם לגבור על יריבותם. החלק האחורי שלהם כזה עלוב ביחס לצמרת המערב שאני מוכן להתערב שבכל קבוצה מערבית אחרת כשהגבוהים לא מקבלים דאבל טים קבוע אין לאף אחד מהם מקום בחמישיה.

    אני מאמין שממפיס גם השנה תפתח חזק את הליגה (בגלל תיאום וצקצוענות), כולם ידברו עליהם כקונטנדרית ואז האחרות ישיגו אותן. מקומות 4-6 בצמרת המערב תחשב הישג. פציעה של מארק או זאק והם מסוגלים גם לרדת ל8-10.

    1. מסכים מאוד,במזרח הם יכלו בהחלט להגיע יותר מפעם אחת לסדרת הגמר ואז בסדרה אחת מול מישהי במערב הכל היה פתוח.אין ספק שהם נפלו קורבן לשיטת האזורים.

  4. היתרון של ממפיס זה שהקבוצה מחוברת ורצה המון שנים
    מאט בראנס יוסיף להם מעט רוע שהיה חסר להם
    ממפיס כבר שנים קבוצת הגנה טופ 5 בליגה
    גאסול-קונלי-רנדלוף זה הביג 3 הכי אנדריטד בליגה
    ג'ף גרין טוני אלן קורטני לי ווינס קארטר הם חתיכות לא רעות בפאזל
    ייגר עושה יופי של עבודה על הקוו
    החסרון הגדול של הקבוצה – ארחונה בליגה בדאון טאון
    קונלי מגלה שיפור אבל צריך שוטינג גארד סטייל קורבר שיפתח הגנות ואז יש קונטנדרית
    זה עכשיו או לעולם לא

  5. נכון. צריך למצוא איזה שוטינג תותח מליגת המשנה ולתת לו צ'אנס בחוזה לחודש, ולראות לאן זה מתפתח. הם באמת סגל ממש לא רע, אבל ג'ף גרין שהיגיע שנה שעברה לא מספיק כספק נקודות.

  6. אני מסכים עם ג'וני שהביג בול הוא מה שבעצם מחזיק את ממפיס כי הקו האחורי שלהם בינוני.
    ממפיס עיר עתיקה ?! אולי במונחים אמריקאיים. מצחיק שבכמה אתרים מוזכר שאנשים גרו שם במשך "אלפי שנים" (בחלק מהמקומות מזכירים אפילו 10000 שנה, בתקופה שהאדם רק התחיל לתרבת את החיטה). אפשר להגיד את זה על כל מקום בעולם.

  7. כמו אפקט המעודדות באיך פגשתי את אמא – מצטיינים כקבוצה ומערכת מאומנת, אבל שמפרידים אותם כבודדים מתגלים הבעיות.

  8. מה עוזר ביג בול אם זה מכווץ את ההגנה ואין מי שיקלע מבחוץ?
    לא ברור איך הם כושלים בלהביא קלע 3 פעם אחר פעם ומביאים כל מיני טיישון פרינס שקולע באחוז טוב אבל לוקח זריקה וקצת למשחק.

    בליגה שכמעט בכל קבוצה יש שחקנים שקולעים מעל 40% וזורקים 5-8 זריקות למשחק, לא ברור מה הם מנסים.

    ובכל זאת – אחלה קבוצה, חזקים, לא מוותרים, לא מפרקים קבוצת סיבוב שני ומעלה בשביל שטויות של בניה מחדש שתשלח את האוהדים ל- 5-10 שנים של אשליות בשביל סיכוי של 90% להגיע לאותו מצב בדיוק.
    בעיני אחלה מנטליות.

    1. בדיקה העלתה שברשימת הקבוצות שבהן 8 שהגיעו לסיבוב השני בפלייאוף ממפיס היחידה בלי שחקן של 39% ומעלה ל-3 ולפחות 4 זריקות למשחק (יוסטון נכנסו בקושי בזכות טרי, לוושינגטון, אטלנטה, קליבלנד וכמובן גולדן סטייט יש שניים כאלו).
      אם מעלים את הרף לשחקנים של 5 זריקות ו-40% כמו שציינתי קודם, נשארים עם דוראנט, רדיק, אירווינג, גורדון, קורבר, דני גרין והספלאש ברודרס.
      קונלי מתקרב עם 38.6 ו-4.
      נראה שבלי שחקן כזה, הם לא יגיעו לכלום.

      עוד מסקנות – זה יכול להסביר למה מידלטון, קארול ופריי קיבלו חוזים יפים.
      מטרות אפשריות בשביל ממפיס בטרייד יכולים להיות הוליס תומפסון מפילדלפיה (מישהו שמע עליו? שחקן של 40% ו-4 ניסיונות למשחק בפאקינג פילדלפיה) או קווין מרטין.

  9. א.ב, מה שאתה אומר בעצם שקונלי יכול להיות האיש. והאמת בשנה שעברה נתן כמה משחקים אדירים, וכשהיה פצוע כמה זמןזה הורגש בצורה מאוד דרמטית בקבוצה. כאילו מה שחצר לקבוצה זאת התעלות של קונלי בפלייאוף.

  10. זו טעות לוגית לחשוב שהעדר שחקן מקבוצה מספרת על ערכו האבסולותי כשחקן. לעיתים קרובות זה מספר על חיסרון של התכונות אותן הביא השחקן לקבוצה באופן יחסי לסגל. לצורך העניין שחקן שקולע 35% מהשלוש כשהשאר קולעים 10%, ברגע שיעדר הקבוצה תרגיש צניחה משמעותית באחוזים ל-3 (אם זרק מספיק זריקות כל משחק). עדיין 35% הם לא מספר גבוה ביחס לכלל.

    מייק קונלי הוא משמעותי לממפיס מכיוון שהוא המוביל כדור הטוב בקבוצה ויוצר הנקודות מכדרור (בין אם בפיק אנ רול ובין עם לאחר הוצאת כדור אליו) הטוב בקבוצה. כשאין הרבה כאלה ומכיוון שזו תכונה חשובה אז ברור שהוא חסר. אבל יסלחו לי כל תומכיו, אם הוא היה ברמה של הטובים ביותר ממפיס היה כבר עושים גמר. הוא טוב בהרבה דברים אבל לא מצויין בכלום.

    אני אומר את מה שאני רואה ממנו שנים אבל אפילו הסטטיסטיקה המתקדמת תומכת. הוא גבוה בווין שיירס בגלל ערכו היחסי לקבוצה אך כשבודקים את תרומתו בהגנה ובהתקפה ביחס לשאר הליגה מקבלים שחקן טוב וזהו. מה שהכי בולט זו הצניחה שלו ברוב המדדים בפלייאוף. ויש לו 50 משחקים בפוסט סיזן כמדגם סביר.

  11. יש הרבה בדבריך. בפלייאוף היחיד שהוא התעלה, לפני שלוש עונות, הם הגיעו לגמר המערב (והודחו ע"י הספרס בסוויפ).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט