כדורסל מסביב לגלובוס/רועי וינברג

עוד שבוע מתחילה אליפות אירופה בכדורסל, שתהיה מסוקרת כאן באתר. חוץ ממנה מתקיימות אליפויות יבשתיות שונות, וכדאי לתת להן חשיפה.

*

אליפות אמריקה

וויגינס
רוקי העונה מוביל את נבחרת קנדה, ויסיים את האליפות הזאת עם מדליית זהב ראשונה במדי הקנדים. אנדרו וויגינס.

קודם כל, האמריקאים לא משתתפים. הפרס הוא השתתפות באולימפיאדה, וארצות הברית כבר הבטיחה את זה. למרות זאת, ברזיל כן משתתפת (ואם תסיים באחד משני המקומות הראשונים, שמובילים לאולימפיאדה, אז הקבוצה שתסיים שלישית תעלה במקומה). יש כמה נבחרות ששוות תשומת לב, באליפות שתתחיל מחר.

* קנדה. אולי הנבחרת המבטיחה ביותר בעולם כרגע, שכוללת שמות כאנדרו וויגינס, קלי אונלינק וקורי ג'וזף, ולא הגיעה לאולימפיאדה מאז 2000. עם ג'יי טריאנו הותיק הם יוכלו להגיע לשם, כשגם הספסל שלהם מעוטר בשחקני נבא, לוקסוס שאין לנבחרות האחרות (אנטוני בנט, רוברט סאקרה וניק סיסטקאוקאס, בין היתר), יש להם סיכוי להגיע לראשונה לטורניר האולימפי. הם סיימו שניים במשחקים הפאן אמריקאיים בהרכב חסר, ולאליפות הזאת הם באים כדי לנצח. והם יעשו את זה.

* ארגנטינה. אולי הקבוצה הדרום אמריקאית עם המסורת החזקה ביותר של כדורסל, שכוכבה הגדול לא ישחק באליפות. נטולי מאנו ג'ינובילי, הארגנטינאים (מדליסטים אולימפיים בדימוס) יתבססו על לואיס סקולה ואנדראס ניוצ'וני הותיקים, וגם פאנודטו קמאפצו מריאל מדריד יתרום. קיים סיכוי גבוה שהם לא יגיעו לאולימפיאדה לראשונה מאז סידני, נראה אם סקולה וניוצ'וני יצליחו להחזיק שוב את הארגנטינאים מעל המים.

* מקסיקו. אחרי מקום 14 באליפות העולם האחרונה, חבריו של דונלד טראמפ יכולים לעלות לאולימפיאדה ראשונה מאז 1976. האלופים המכהנים נשענים על יתרון ביתיות ועל סגל חזק שמתבסס על גוסטבו איון, כוכב ריאל מדריד שזכתה ביורוליג בעונה האחרונה, פול סטול, וג'ורג' גוטרייז ממילווקי (בעונה האחרונה בברוקלין). הם יעלו לאולימפיאדה, אבל הם יותר חלשים מהקנדים, אז לכן יסתפקו במקום השני באליפות.

*ברזיל. הנבחרת הדרום אמריקאית הטובה ביותר (מקום שישי באליפות העולם) הבטיחה עלייה לאולימפיאדה, ולכן האליפות לא קריטית עבורה. הם שולחים לאליפות סגל משני, שמתבסס על ויטור באטיסטה ואוגוסטו לימה ממאוריסיה, כששחקני הנבא בחוץ. השנה הם לא יגיעו רחוק, אבל ב-2016, עם ראול נטו, טיאגו ספליטר, לאונרדו ברברוסה, אנדרסון וז'אראו וקהל ביתי, הם יוכלו להאבק על מדליה.

* פורטו ריקו. לפורטו ריקנים יש את ג'יי ג'יי בריאה הזריז מדאלאס, מלך הסלים באליפות העולם האחרונה. הוא עמוד בראש סגל לא רע, שסיים במקום ה-19 באליפות העולם האחרונה. לסגנית האלופה יש גם את רנלדו בלקמן בן ה-31, פאוור פורוורד עם עבר באנ.בי.איי, ומו הראקלס הצעיר מפורטלנד (עם עבר באורלנדו). למרות זאת, האיש המעניין ביותר הוא ריק פיטינו. מאמן לואוויל בעונה האחרונה יאמן את הנבחרת, וינסה להביא את פורטו ריקו לאולימפיאדה לראשונה מאז 2004. המהירות של בריאה והיעילות של הארקלס יכולים לסייע לו להגיע לשם, למרות התחרות הקשה.

*

אליפות אפריקה

גיורגי ז'נג.
בלתי ניתן לעצירה. ז'נג.

אליפות אפריקה, או בשמה השני האפרובאסקט, מסתיימת בימים הקרובים. המקום הראשון יגיע לאולימפיאדה, ומקומות 2-4 יעלו לטורניר העפלה, במסגרתו תקבע הזוכה השנייה בכרטיס מהיבשת השחורה.

ה-4 האחרונות הן סנגל (מקום 16 באליפות העולם), אנגולה (האלופה המכהנת), תוניסיה (המארחת) וניגריה. סנגל נשענת על גיורגי ז'נג שנותן אליפות מדהימה, והוביל הנבחרת בנקודות וריבאונדים כל משחק (24.2 נק', 15 ריב', 4.2 אס', 1.6 חט' וחסימה בערב). ברבע הגמר הוא נתן 20 נקודות, 17 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, ולהערכתי הסנגלים ירכבו על הגב העצום של סנטר מינסוטה עד לתואר. אם הוא לא מסיים במקום האחרון, אין סיבה שהוא לא יבחר ל-MVP של הטורניר, בדרך לעונת פריצה במדי הטימברוולבס.

גם הניגרים, שיפגשו את סנגל בחצי גמר מרתק היום, מתבססים על שחקן נבא משלהם, אל פארוק אמינו. הסטופר ההגנתי נותן טורניר לא רע, אבל לא מצליח להתעלות למעל 15 הנקודות. הנבחרת לא מרשימה במיוחד, וכנראה תפסיד לסנגל בחצי. בן אוזו, שחקן NBA לשעבר, מתפקד כאופציה התקפית לצד אמינו, אבל לא נראה שהנבחרת תצליח להגיע ל-3 המקומות הראשונים בטורניר.

בנוסף יש את טוניסיה, אחת הנבחרות החזקות והיחידה ללא הפסד חוץ מסנגל. ההגנה שלהם מעולה, והם ספגו 55.8 נק' למשחק עד עכשיו בטורניר-הכי פחות מכל הנבחרות. 17,000 הצופים בראדס משפיעים על היריבות, ותורמים להגנה החזקה של הטוניסאים. יש להם את סלאח מאג'רי, סנטר דאלאס ב-2015/16, שנותן אליפות לא רעה והיחיד ביבשת השחורה שאולי יכול לעצור את ז'נג. זה יהפוך את הגמר למשחק מעניין, בהנחה שהם יעברו את חצי הגמר.

הנבחרת הרביעית שנשארה היא אנגולה. גם האנגולזים לא מרשימים את עכשיו, והאלופה המכהנת (ומקום 17 באליפות העולם), שכרגיל מתבססת על טהרת הליגה המקומית, קולעת 74 נקודות סבירות למשחק, אבל תתקשה מאוד מול תוניסיה, ולדעתי תסיים את הטורניר במקום השלישי, עם כרטיס לטורניר ההעפלה לאולימפיאדה.

*

אליפות אוקאיניה- צמד משחקים של אוסטרליה מול ניו זילנד, שנגמרו ב-2 ניצחונות אוסטרליים שיקנו להם כניסה לאולימפיאדה. הסגל שלהם מתבסס על אנדרו בוגוט, אלוף נבא טרי, מת'יו דוולדובה, פטי מילס ודיוויד אנדרסן הותיק, כשגם ג'ו אינגלס הפנומנלי מיוטה ואולי ניק יאנג (שהביע רצון להתאזרח במדי ה"בומרס") יחזקו את הסגל של האוסטרלים באולימפיאדה.

אליפות אסיה- מתחילה עוד 3 שבועות, נתייחס אליה בהמשך.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט