שיפור יכולות גופניות ללא אימון (2): חומרים מעוררי הזיות (HALLUCINOGENICS) / מנחם לס

בפוסט הראשון על אפשרויות שיפור יכולות גופניות שלא ע"י אימון גופני דברנו על היפנוזה שהיא אינה "חומר" אלא שיטה מנטלית בה המהפנט מדריך את המהופנט בהשאות נפשיות (סוגסטיות) שיכולות לגרום שינויים בתחושה ורגש כי המהופנט – הנמצא בשיא ריכוז נפשי – מסוגל לתקשר עם חוויות תת-מודעיות כגון זיכרונות "מוחבאים", פחדים, ניסיונות עבר שליליים, ומעצורים מנטליים.

כפי שהסברתי, היפנוט לא יכול לשפר יכולת גופנית של אתלט הנמצא בטופ יכולתו המנטלית והאמוציונלית, אבל במקרים בהם אתלטים סובלים ממעצורים בלתי מודעים הנגרמים ע"י פחדים, נסיונות עבר שליליים, ובלוקים מנטליים חבויים, היפנוזה הוכיחה את יעילותה שוב ושוב.

*****************

הקדמה:

לפני שאני מתחיל לדבר על חומרים שבפרקים ב', ג', ו-ד' נגדיר כחומרים מעוררי הזיות (HALLUCINATIONS), חומרים ממריצים (STIMULANTS) וחומרים נרקוטיים ("סמים ממכרים"), אנא הקשיבו למה שאני אומר, ונסו לזכור מה שאני אומר:

כשאתלט נמצא בשיאו הפיזי, המנטלי, הרגשי, והאינטלקטואלי, אין אף "חומר" בעולם – תרכיב כימי, נרקוטי, ממריץ, או חומר גורם הזיות שיכול לשפר את יכולתו. להיפך – כשאתלט נמצא בשיא כושרו, בשיא המוטיבציה שלו, ובשיאו המנטלי והרגשי כל חומר זר רק יגרע מיכולתו. שוב: במקרים של אתלט בשיאו – כל חומר 'זר' רק יגרע מיכולתו. ז"א שכל הסיפורים שאתם שומעים על "ההשפעה של סמים על היכולת" הם בלוף אחד גדול.

אז כיצד בכ"ז חומרים "זרים" או "סמים" עוזרים לאתלטים? הם עלולים לעזור רק ע"י השפעתם על גורמים שליליים המפריעים לאתלט להגיע לשיאו כגון עייפות, ANXIETY, פחדים, פציעות וכאבים, ובלוקים מנטליים.

אז כיצד בכל זאת אתלטים הנראים בשיא יכולתם הפיזית והמנטלית משפרים את יכולתם?

רק ע"י חומרי גדילה, הורמונים הנקראים (בגדול) ANNABOLIC STEROIDS, ושיטה שנייה שאינה קשורה לגדילה הנקראית-BLOOD DOPING והיא יעילה רק במקצועות הדורשים התמדה (מרתון, אופניים). כל "הסמים" למיניהם מסוגלים להשפיע רק על המוח, ולכן להשפיע על משתנים שונים שהמוח אחראי עליהם, לטוב או לרע. דבר אחד המוח לא יכול לעשות: לגרום לשריר המתכווץ בשיא יעילותו, להתכווץ חזק יותר או מהר יותר. את זה יכולים לגרום רק הורמונים, בשימוש נכון (כולל בזמן הנכון) המגדילים את קוטר סיב השריר. אבל ללקיחת הורמונים מלאכותיים ישנן השפעות שליליות חמורות ביותר לבריאות.

עכשיו, כשעשיתי סדר מסויים בדברים, נעבור על "החומרים האסורים:

***********************

פרק ב' – HALLUCINOGENICS

המוח, כמו כל איבר אחר בגוף, מתפקד בעזרת ריאקציות כימיות מסוימות. התגובות לריאקציות הכימיות נוצרות על ידי גירויים המנותבים למוח בעזרת החושים. אפשר לשנות את כימיית המוח על ידי הוצאת חומרים הנוטלים חלק בתגובות הכימיות. במקרה כזה, יגיב הגוף לגירוי שאינו קשור לעולם החיצוני. החושים קולטים גופים שלמעשה אינם שם, ומתעלמים מגופים הנמצאים שם. התוצאות הן הזיות (האלוצינציות – שפירושו בלטינית 'לתעות ברחבי המוח').

צמחים מסוימים מכילים חומרים כימיים המסוגלים לגרום לתעתועי חושים: הקקטוס פיוטה, מיני צפצפה שונים, צמח הדטורה, חפורית הפקעים, עשב חיטה, ופטריות שונות. צמחים אלו שומשו משך מאות ואלפי שנים בפולחני דת, משום שתעתועי החושים נחשבים ל"הצצה חטופה לעולם אחר".

רוב סמי ההזיה, כמו LSD, אינם גורמים לתלות והתמכרות פיזית, והם בעלי פוטנציאל התמכרות נפשית ברמה נמוכה מאוד לחוויה שגורם הסם.

מחקרים רבים מעידים על כך, שבמקרה הספציפי של סמי הזיות, יש משמעות רבה משקל למצב הנפשי שבו נמצא המשתמש בסם. המשמעות היא, שאנשים בעלי הפרעות נפשיות גבוליות, עלולים להיפגע פגיעה נפשית קבועה כתוצאה מהשימוש. התגובות הנפוצות ביותר באנשים בעלי מחלות נפש, הן של דיכאון, התקפי חרדה, ופראנויה (תחושה של רדיפה). מצד שני מחקרים הוכיחו שאם המשתמש נמצא במצב נפשי בריא, שקט, רגוע, מאוזן ומוכן לחוויות – החוויה לרוב תהיה חיובית ומהנה.

סוגי סמים הלוצינוגניים

I. מתעתי חושים

  • 1) LSD (אסיד) שחוקר שוויצרי פיתח מלאכותית במעבדה.  אאריך כאן יותר כי כל הסמים הלוצינוגנים גורמים פחות או יותר לאותן חוויות, שבד"כ אינן קבועות, ואינן ידועות למשתמש למפרע.

LSD was first synthesized by Albert Hofmann in 1938 from ergotamine, a chemical derived by Arthur Stoll from ergot, a grainfungus that typically grows on rye. The short form "LSD" comes from its early code name LSD-25, which is an abbreviation for the German "Lysergsäure-diethylamid" followed by a sequential number

כל ההשפעות הפיזיות של LSD חייבות להיחשב שליליות ליכולת גופנית: איבוד תיאבון (אבל מתאגרפים, מרימי משקולות, ומתאבקים שהיו חייבים להוריד משקל מהר ידועים כמשתמשים קבועים), חולשה, NUMBNESS, עליית בקצב הלב, הזעה, חוסר שינה, ורעדים.

ההשפעות הפסיכולוגיות שונות מאדם לאדם.  LSD יכול לגרום לחוויות רגיעה אבל גם לחוויות של SUPER-HUMAN המסוגל לכל. ישנן תחושות ידועות של הרגשה של "האדם יוצא מגופו", הרגשות של 'סיבובים' (SPIRALING),  ו-LOSS OF IDENTITY.
האספקטים הדתיים של LSD ושאר החומרים ההלוסינטים מוסבר כך:

Many users experience a dissolution between themselves and the "outside world "This unitive quality may play a role in the spiritual and religious aspects of LSD. The drug sometimes leads to disintegration or restructuring of the user's historical personality and creates a mental state that some users report allows them to have more choice regarding the nature of their own personality.d]

משתמשים מספרים על ערבובי צבעים, איבוד תחושת זמן (מתארים זמן כדבר 'נימתח'), ואיבוד תחושת "גובה" (לכן קרו כל כך הרבה מקרים של קפיצות מגגות בתים).

  • 2) מסקולין – סם הלוצינוגני המצוי במספר זני קקטוסים.
  • 3) סלוויה דיוידורום  – צמח המכיל כמות קטנה של החומר הידוע למדע כ"סלוינורין A" , כשצורכים את התמצית המרוכזת של צמח הסאלוויה בעישון , החומר גורם להזיות פנימיות ולתחושת "ניתוק" מהמציאות.
  • 4) 2C-C-NBOMe – סם הלוצינוגני בעל עוצמה רבה, השפעותיו דומות לאלו של LSD, והוא פעיל החל ממינון של 200 מיקרוגרם, מה שהופך אותו למעט פחות עוצמתי מ-LSD.

בגדול, מאחר והסמים ההלוצינוגנים הללו משפיעים על הפרספקטיבה של המוח וגורמים ל-TRANCE שגורם לאדם להרגיש שהוא במגע עם עולמות אחרים וכוחות שלא מהעולם הזה (SHAMANISM), ישנם משתמשים הטוענים שהסמים הללו גורמים להם להרגיש שהם בעלי כוחות אל-אנושיים.

ישנם הסטוריונים הטוענים שהגלדיאטורים השתמשו בחומרים הגורמים להזיות לפני כניסתם לזירה, וישנם לוחמי EXTREME WRESTLING (כגון YXW ו-CZW) שהודו שהשתמשו בחומרים אלה לפני קרבות מסויימים.

II. חומרים קנאבאסים

חומרים קנאביסים מחולקים לשלושה סוגים לפי סוגי העלים מהם הם מיוצרים. כולם מכילים כימיקל הנקרא CANNABINODS, וכמה סוגים של THC (שהוא החומר הכימי tetrahydrocannabinol). בגדול אנחנו מכנים אותם "עשב" (GRASS).

לפי סוג הצמח והעלים ישנם שמות רבים לסוגי הגראס: מריחואנה, חשיש, פוט, גאנג'ה, קילובריקס, בלאנט, האש, בלו, מרינול, טאי סטיקס, ועוד.

בגדול, כל סוגי הגראס גורמים לרגיעה, יופוריה, התגברות על מעצורים, הרגשה כיפית של WELL-BEING, וסילוק פחדים ופאניקה. אבל באותו זמן גראס גורם גם לירידה באוריינטציה, ירידה ביכולת ריכוז, ביכולת הפסיכו-מוטורית, עייפות, והרגשת נימנום.

ההיי המורגש אורך עד שעתיים

***********************

סיכום:

בסמים מתעתעי חושים וגורמי הזיות אני יכול לראות את הרגשת ה-SUPERHUMAN כיתרון פסיכולוגי בהתגברות על פחד. אבל החסרונות של איבוד שליטה עם הקיים ותעתועי החושים הם רק חסרונות בספורט.

בקנבסים, מלבד התגברות על פחדים ו-ANXIETY, אני לא מכיר או יודע על אף יתרון אחד של השימושים בקנבסים. החסרונות של ההשפעות של הגראס על ריכוז ואוריינטציה פוגעים מאד בכל ביצוע גופני.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 54 תגובות

    1. הקנאביס טוב גם לשיכוך כאבים (בעיקר זני אינדיקה), וזנים מסויימים (בעיקר זניי סאטיבה או הייבריד עם סאטיבה דומיננטית) אף ממריצים עם הרבה אנרגיה יצירתית, מצד שני זה באמת ידפוק לך את המוטוריקה.

      אגב, סלוויה דיוידורום חוקי בארץ, וניתן להשיג באינטרנט, עולה בסביבות ה 200 ש"ח ל 6 גרם.

      יש איזה פ'יצר בביסבול שנתן משחק הגשות "מושלם" תחת השפעת LSD.

      אגב, בהקשר לפוסט הקודם, ומבלי לפתוח אותו שוב, יש חומרים שיפגישו אתכם ואת דדי עם אלוהים…

          1. חחח… מנחם, זה לא גראס, אני לא עושה דברים לא חוקיים.

            קראתי לך דמגוג אבורג'יני בשקל, אחרי שהאשמת את בלאט בפציעה של קיירי ולאב.

          2. שמישהו מהמשפוחה בארץ ישלח לך.

            חוץ מזה שאתה עובר על החוק, כי חרם מותר רק לשלושה מגזרים :

            א. ארגונים סקנדינביים סהרוריים
            ב. נאצים
            ג. ילדים קטנים מגן שושנה

  1. שימוש נכון ומושכל יכול להעביר את הזמן בין האימונים בכיף.

    אני עשיתי נסיון אמיץ לעשות טיפוס על שפיץ כי חשבתי שזה יעשה אותי יותר חד. לא עבד.

  2. אז בעצם בהקשר הספורטיבי אנחנו נשארים עם סטרואידים לאצנים, ו BLOOD DOPING שעד כמה שאני מבין מגדיל את כדוריות הדם ומסייע בהעברת החמצן. השאלה שלי היא האם סטרואידים משפרי ביצועים גם למקצועות ה"כבדים" דיסקוס פטיש וכ'ו ושאלה נוספת היא מה הסיפור עם הרצים הארוכים של סאלאזר כמו גאלן ראפ ומו פארח? במה בדיוק מאשימים אותו שנתן להם?

    1. סטרואידים אנאבולים זה בעצם חומר המזרז צמיחת רקמה, משתמשים בהם רצים לריצות קצרות זורקי דיסקוס ומקצעות שצריך בהם כוח לטווח הקצר, לרוב תרופות אלה הם הורמונים גבריים .סטרואידים אנבוליים כפי שציינתי בהתחלה יוצרים רקמות בנוסף לכך הם גם מזרזים צמיחה ואיחוי ומחזקים את העצמות.שימוש בסטרואידים אלה בעצם מאפשר לגוף לייצור רקמות בקצב המהיר יותר מקצב הפירוק הטבעי של הגוף, ובכך מאפשר להגדלת נפח שריר, הוספת כוח פיזי( פלו גו ב1988 היה לה רגליים של מתאבק,ונראתה יותר גבר מאישה).
      לריצות ארוכות לרכיבת אופניים ולמקצועות הדורשים סיבולת לא משתמשים בהורמני אלה אלא על סמים שמגדילים את ריכוז הכדוריות האדומות בדם (משפר את הסיבולת בצורה מדהימה).

  3. לגבי קנביס, יש הרבה ספורטאים שמשתמשים בו כמשכך כאבים בתקופות של פציעות. היתרון על פני משככי כאבים אחרים אחרים הוא פחות תופעות לוואי ופחות ממכר.
    החיסרון- כרס קטנה תתפתח במהרה.

    1. לא מדויק – תלוי גם בגנטיקה של הבן אדם. אמם יש כמובן את הופעת המנצ'יז, אך מחקרים מראים הפוך :

      "מחקר חדש מחזק את מה שניתן לראות במציאות: צרכני מריחואנה קבועים הינם רזים יותר מאלו שלא צורכים מריחואנה כלל. בנוסף מצא המחקר כי המשתמשים במריחואנה הינם בעלי רמות אינסולין וגלוקוז נמוכות יותר.
      מחקר חדש שפורסם בירחון הרפואה האמריקני מצא כי שימוש במריחואנה, למרות שידועה כמעוררת תיאבון (מאנצ'יז), יכולה לעזור לאנשים לשמור על גזרה דקה ורזה.
      החוקרים בחנו את השפעות הקנאביס על התהליכים המטבוליים וגילו התאמה בין שימוש במריחואנה להיקף מתניים צר. התוצאות הראו שבנוסף להיותם רזים יותר, צרכני המריחואנה היו באופן כללי בריאים יותר מאלו שמעולם לא צרכו מריחואנה.
      במחקר השתתפו למעלה מ-4,600 אנשים, מתוכם 12% אחוזים משתמשים במריחואנה באופן קבוע ו-42% אחוזים סיפרו שהתנסו במריחואנה בעבר. הממצאים הראו כי אלו המשתמשים במריחואנה באופן קבוע הינם בעלי הקף מתניים צר יותר, מדד מסת גוף (BMI) נמוך יותר וכן רמות אינסולין וגלוקוז נמוכות יותר. תוצאות דומות נראו בקבוצת אלו שהשתמשו במריחואנה בעבר, אך אלו שמעולם לא צרכו מריחואנה הראו תוצאות אחרות לחלוטין.
      מחקר נוסף נדרש בכדי להבין את מקור ההבדלים ולבחון האם אכן הסיבה להם היא השימוש בקנאביס אך מחקרים שנערכו בעבר הציגו גם כן תוצאות המחזקות את הטענה כי שימוש בקנאביס תורם לשמירה על משקל תקין: בשנת 2011 פורסם מחקר במגזין האפידמיולוגיה האמריקני אשר מצא כי 22% אחוזים מאלו שלא צורכים קנאביס היו בעלי משקל עודף ואילו רק 14% אחוזים מאלו שכן צורכים קנאביס (אלו המעשנים 3 פעמים בשבוע ויותר) היו בעלי משקל עודף. מחקר אחר שפורסם בשנה שעברה (2012) מצא כי עישון מריחואנה מגביר שריפת קלוריות, מפחית את כמות הכולסטרול בדם ומנטרל את השומנים בכבד. בחודש מאי השנה (2013) פורסם מחקר שמצא כי שימוש בקנאביס אף מגן מפני סוכרת.
      בסיכום המחקר נכתב כי יחד עם השינויים במדיניות חוקי הקנאביס במדינות שונות, על רופאים להיות מודעים להשפעות החיוביות של השימוש במריחואנה על מחלות שונות כגון סוכרת נעורים. "מצאנו ששימוש קבוע במריחואנה מתקשר עם רמות נמוכות יותר של אינסולין והקף מתניים צר יותר," סיכמו החוקרים."

      1. אם אתה רוצה לעשן תעשן, אני אוכלת ירקות, ישנה טוב ומתאמנת. הסתדרתי בלי weed קודם אסתדר גם בעתיד. בכל מקרה בהצלחה

        1. ברוכה הבאה. כל אישה כאן זה דבר מבורךואנחנו בעד גיוון.
          מי הקבוצה שאת אוהדת? בת כמה את? רואה כדורסל בישראל? (מנחם- אני מתעניין, לא מחפש להציק לבחורה. יש לי חובבת כדוסרל משלי בבית)

      2. כשאשתי רינה ז"ל חלתה בסרטן דם היא היתה בקבוצת מחקר בג'ון הופקינס יוניברסיטי מדיקל סקול. זה היה ב-1970. ניסו עליהם כל מיני כימו-טרפי, והקבוצה שלה היתה הבסיס לכימו-טרפי עד היום. אבל הכמויות והתדרים היו הכל עניין של נסיון.
        ההקאות היו איומות. אז ניסו על הקבוצה שימוש במרואנה וגילו שהיא עזרה מאד בביטול הצורך להקיא. מסכנה רינה'לה. מעולם לא עישנה, והיה קשה לה לבלוע את העשן של הגראס. אבל היא למדה!

        היום משתמשים במרואנה חופשי ברפואה במחלות סוכר ובסרברל-פולסי

        1. מחקרים אחרונים גם מראים ששמן קנאביס מזוקק (THC ו CBD ברמות ממש גבוהות) הורג תאים סרטניים שכימותרפיה כבר לא מועילה נגדם.

  4. למי שמתעניין מומלץ לקרוא את הספר 'משנתו של דון חואן' של קרלוס קסטדנה בו הוא מספר על התנסויותיו עם חומרים הליוצינים כשחי בקרב האינדיאנים של מכסיקו.הוא מתלמד אצל מכשף אינדיאני שגורם לו לחוות חוויות שמחוץ לעולם המושגים המערבי

  5. מנחם, יש שני סמים שהוצאת מהרשימה שלך משום מה :

    1. אלכוהול. מגביר סיבולת, משחרר חסמים ומחזק את האגו.

    2. קפאין. אני לדוגמא לא משתמש בקפאין בכלל. פעם בשבוע, 20
    דקות לפני שאני משחק כדורסל אני גומע כוס קפה שחור חזק. זו זריקת מרץ משמעותית ביותר שמאפשרת לי בגילי גם לרדת מהר להגנה…

    ואני מבקש את הבן השחור לא לבלבל את הציבור הרחב עם עובדות !!!
    אתה יודע כמה כל השטויות האלה של "בריאות" יעלו לחברות התרופות ???
    אכפת לך בכלל מכל המשפחות של עובדי טבע ?
    אתה יודע שלהם אכפת ממך ???

    http://brucealanblock.com/wp-content/uploads/2011/02/marijuana-girl-and-devils-harvest.jpg

    1. "הסינדיקט מרוויח, ולכל אחד יש מנייה" – מיילו מיינדרביינדר (מלכוד 22)

  6. מנחם פשוט כל הכבוד. מעניין לקריאה ומאוד מלמד.
    אשמח להרחבת הנושאים ממעבר ל 6 שציינת גם לקפאין ואלכוהול.

    אתה יודע שיש פרסומות בארץ שממליצות על שתיית קפה לפני אימון כממריץ?

  7. ״ההיי אורך כשעתיים״ ?? מלע״ז?? (=מה לעזאזל, Wtf בתרגום לעברית). מנסיון אישי מצומצם של כ15 שנה אני יכול להעיד שהיי איכותי יכול להחזיק גם יממה.
    Weed וספורט לא משתלבים טוב, הוא מוריד את התחרותיות והסבולת ועושה חשק לשבת בצל ולשתות קולה. ואולי במבה ואיזה שוקולד. והמבורגר.
    לפני שאני ממשיך חשוב לי להבהיר שאני לא ממליץ לאף אחד לצרוך שום דבר ושלדעתי לחיות חיים נקיים (straight edge) זו הדרך הטובה ביותר להינות מהעולם הזה. ועם זאת,
    לקרוא לLSD ״מתעתע חושים״ זו הטעיית הציבור. שדה הראיה מתרחב לנוף פנורמי (נשמע מוזר אבל זה ההסבר הכי טוב שיש לי), הצבעים מתחדדים לאיכות של קולנוע והחיבור לכל המציאות הזו שמסביב הופך לעמוק והרמוני יותר.
    כמובן שיש עוד הרבה גורמים שמשפיעים על ההנאה כמו איכות החומר. (רק ממקור אמין!!) תדירות הצריכה (ככל שהתדירות עולה ההנאה יורדת. מומלץ לחכות לפחות כמה חודשים טובים עד שהגוף ישכח לחלוטין את האירוע) האנשים שאיתך (רק אנשים טובים בבקשה) וכמובן המצב הרגשי והנפשי של הצרכן (לא לצרוך בעיתות מצוקה ועצב אלא בזמנים מאוזנים או חיוביים). זה בהחלט חומר שפותח דלתות שצריך להתייחס אליו בזהירות ובכבוד ועדיף לשמור את החוויה הראשונית לשלב יותר מתקדם בחיים בו עברת את טלטלות גיל ההתבגרות ופיתחת אישיות מוצקה ומאוזנת.
    ושוב, הכי טוב להיות נקי.

    1. ממש לא נכון. LSD הוא סם מעורר הזיה, וכך הוא מוגדר בכל מקום רציני. אם אתה לא מכיר אנשים שטריפ של LSD גרם להם להזות כל מיני דברים משונים אז אתה לא מכיר אנשים שלוקחים LSD.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט