מעורב הופס ליום שלישי בערב: המיואשים רוצים את 'שלום עולם' / מנחם לס

ממש עכשיו (אחרי שפרסמתי את "המעורב"): הלייקרס מעוניינים להחזיר את מטה WORLD PEACE. זה רק מראה להיכן הם הגיעו!

 

The next thing you know Lakers general manager Mitch Kupchak will be pulling up to the parking lot at Staples Center and tossing the valet his keys to the DeLorean.

In what could only be green-lighted in Hollywood as Back To The Future 4, now comes word that the Lakers are talking to Metta World Peace about a possible return to the franchise.

According to Adrian Wojnarowski of Yahoo Sports, the Lakers are discussing signing World Peace to a one-year contract.

No deal has been agreed upon, but there have been talks between the Lakers and World Peace’s representatives, league sources told Yahoo Sports.

There are varying degrees of interest within the Lakers organization about bringing him back to the franchise at 35 years old, although the idea has been met with enthusiasm from Lakers star Kobe Bryant, league sources told Yahoo Sports.

World Peace has been in the Lakers’ practice facility this offseason playing against the team’s players, including 2014 first-round pick Julius Randle, league sources told Yahoo Sports.

What’s wrong with the idea? Only that World Peace is now 35 years old and the last time he was seen in the NBA, he was no longer an elite defender. In fact, not much of a defender at all. He averaged 4.8 points and shot 39.1 percent in 29 games before getting waived by the Knicks. He played last season in China and Italy.

What’s wrong with the idea? Only that with 37-year-old Kobe Bryant sure to suck up much of the oxygen in the lineup, the Lakers’ move into the real future behind the threesome of Jordan Clarkson, D’Angelo Russell and Julius Randle will only be delayed or derailed by the addition of another geezer like World Peace to the lineup.

 

1. קשה להאמין שעתיד ההיט כולה נשען על כתפיו של חסאן

מה שמפריע לי בעובדה הדי מפחידה שעתיד מיאמי היט כולו תלוי בחסאן ווייטסייד הוא שהצעיר הזה מחייך יותר מדי, ועבורו עירנות היא הפרעה בין שינה לשינה.

מה שמפחיד אותי כאוהד ההיט היא העובדה שהוא מזכיר לי יותר מדי את דווייט האווארד. הוא היה שחקן ההיט הטוב ביותר בעונה שעברה אבל לעתים חוסר העניין שלו וחוסר העירנות עיצבנו אותי יותר מפרסומת שאני מוצא על הווישרים אחרי חנייה בקולנוע, ויותר משולחן מתנדנד במסעדה.

לפעמים משחקו הוא פואטרי אין מושיון, ואז משחקו הופך פתאום למוזר כמו נהר הזורם צפונה.

איתו זה או שהכוס חצי ריקה או שהיא חצי מלאה. אבל איך אמר לי פעם מושיקו בעל מסעדת "נתניה" במיאמי? "לא משנה אם הכוס חצי ריקה או חצי מלאה; העיקר שהמים הם לא ממכסיקו!".

אני לא יודע מדוע ווייטסייד גורם לי לכתוב במין חצי רצינות. אולי כי הוא חצי רציני?

ועלי לשים את כל עתידי והקבוצה שאני אוהד על שמוק כזה? לאן הגענו?

אז בואו נהיה רציניים לרגע ונראה מה יש לנו איתו.

חסאן ווייטסייד – שרק כמה חודשים לפני כן שיחק  ב-EIN EL REMENE ליד ARAB UNIVERSITY ב-DAYHE SPORTS CENTER בביירות – קיבל את הצ'אנס שלו בסוף דצמבר 2014. הוא הוחתם ערב לפני המשחק נגד וושינגטון וויזרדס ממש לפני כריסטמס, והוא פתאום הפליא את פט ריילי, אריק ספואלסטרה,  וכל אוהדי הקבוצה כשהוא מתחפש ללא פחות ולא יותר חאכים אולג'ואן.

שיפשפתי את עיני. אני עדיין זוכר את הרגע, ואמרתי: "CAN IT BE? האם עיני חוזות בדבר אמיתי או בחלום?" הצעיר המחייך נתן משחק מושלם ממש. דאבל-דאבל מיידי בפחות מ-20 דקות משחק, וזה המשיך ככה כמעט כל משחק.

הילדון הענק היה טוב. ממש טוב. בהיעדרו של כריס בוש הוא היווה את התקווה היחידה לפלייאוף, וטוב שהוא והקבוצה ניכשלו כי ככה הם דגו את ווינסלו.

עתה עם דוויין ווייד, כריס בוש, גורן דראג'יק, ווינסלו, לואל דנק, אמארה סטודמאייר וכל השאר, האם הוא יהווה את מרכז העניינים? האם הוא בוגר מספיק? רציני מספיק? ווינר מספיק?

ווייטסייד בן ה-26 הוא למעשה כאילו מין רוקי שכבר שיחק עם 3 קבוצות בליגה, וכן בסין ובלבנון. אז לפחות מורה לגיאוגרפיה הוא כבר יכול להיות. כאן הוא שיחק בשלוש קבוצות ליגה D והיה חתום בממפיס גריזליס שראתה בו דברים שלא שימחו אותה, ומיאמי קפצה על המציאה.

את שליש סוף העונה הוא שיחק במיאמי שם ב-24 דקות הוא שם מספרי ענק לדקות ששיחק: 12.9 חיצים ב-63% מהריצפה עם,10.7 קרשים ו-2.6 בלוקים, ואני כותב שוב:  ה-כ-ל   ב-24  ד-ק-ו-ת    למשחק. למה נאריק ספואלסטרה לא נתן לו יותר מ-24 דקות יכול רק ספואלסטרה לענות.

אני יכול לענות לפחות על שני משחקים בהם ניזרק כמו טיל ע"י הזיברות בגלל התפרצויות מנטליות  ששוות הלקאה בישבן עם מטאטא ממוסמר. הצעיר הוא HEADCASE? לך תדע.

אז קיימות שתי מגה-שאלות:

1. האם הוא HEADCASE עם קבלות?

2. כיצד הוא יסתדר עם כריס בוש.

בקשר ל'מקרה הראש' אני מאמין שפט ריילי עובד איתו ברגע זה ממש על "תרגילי ראש". הוא לא ייתן לסנטר הפותח שלו להתפרץ על הפארקט כמו CRY-BABY מהספארס או מהלייקרס, כפי שהוא נראה בכמה משחקים בעונה שעברה.

בקשר לכריס בוש – כאן כתובה ההצלחה, וכאן נירשם הכשלון. או שכן או שלא. בוש הוא האלפא-דוג. חסאן הוא צעיר ששיחק בלבנון כשכריס שיחק על האליפות. השאלה היא אם הצעיר הדפוק מעט בראשו יצליח למקד את התפרצויותיו לנחיל חיובי, ולתת לבוש להיות הקפטן של הפרונט-ליין.

המכניקה של השניים פחות חשובה. אריק יצליח לצייר להם תרגילים וכיווני תנועות. החלק המנטלי הוא הסוד והסיפור כאן: היוכל חסאן ווייטסייד לקבל את העובדה שהוא בס"ה צעיר חסר נסיון בקבוצה שבחמישייה שלה ישנן 5 טבעות אליפות, ולכן להתנהג בהתאם.

אני רואה את התרומה הראשית של ווייטסייד בהגנה, והלוואי שיכניסו לו זאת לראש. מיאמי היתה הקבוצה השביעית מלמטה בריבאונדים בעונה שעברה. חסאן לקח מספרים יוצאי-דופן ב-24 דקות דפוקות: 10.7 קרשים ו-2.6 חסימות. הוא יכול להיות MONSTER הגנתי, וכאן חייב לבוא ניקוי הראש שלו כשאריק יסביר לו עד שהדבר ייקלט שהוא הובא הנה מביירות לשחק  ה-ג-נ-ה. FORGET ABOUT  ה-ת-ק-פ-ה. ישנם מספיק שולפים בקבוצה. זאת ההזדמנות שלו לעשות אימפקט אמיתי, ולהפוך לכוכב ב-NBA, ואז הדרך לפלייאוף ואליפות המזרח סלולה, ישרה, וחלקה.

 

************

2. 52 מיליון למייקל קיד-גיקריסט?

 

עד שתקראו פוסט זה הדיו של החתימה הזאת כבר יתחיל להתייבש. שרלוט – מייקל ג'ורדן? – נתן הצהרה ב-52 מיליון הללו לארבע שנים שהם – השרלוט הורנטס – שמים מבטחם בצעיר שהם בחרו בבחירה שנייה בדראפט של 2012, שבינתיים הוכיח את עצמו כ-WING DEFENDER מצויין, אבל לא הרבה יותר מעבר לזה.

10.9 חיצים למשחק לבחירת דראפט שנייה עם שלוש שנות נסיון? גם ה-7.6 קרשים לא גורמים לי לצאת במחול. אמנם רק ב-28.8 דקות, אבל "האומנם" הזה הוא בעל שני קצוות: קצה אחד אומר 'רק 28.9 דקות', אבל הקצה השני שואל 'אז למה ר-ק  28.9 דק'? אולי בגלל שהוא לא שווה ליותר?

ואז, אם הוא לא שווה יותר דקות, למה לשלם לו 52 ל-4?

מצד שני עלינו לזכור ולא לשכוח שעם החוזה החדש, משכורתו לעונה תהיה רק 12% מה-CUP החדש עוד שנתיים, ואת זה הוא שווה. במיוחד כשאיתו יהיה  עוד מגן מצויין – ניקולאס באטום.

מייקל לא זרק אף נסיון לשלוש אחד משך כל העונה שעברה. בכל שלוש שנותיו בליגה הוא 3 מ-18 מאחורי הקשת, אז דאונטאונים הם לא כוס התה שלו. מצד שני, הוא רק בן 21, ו-8 מנבחרי הדראפט סיבוב ראשון העונה הם מבוגרים ממנו.

******************

3. אנדרה דרמונד. עכשיו או לעולם לא!

זוהי ההזדמנות של אנדרה דרמונד – הביג-מן של דטרויט – להוכיח קבל עם ועדה שהוא לא סתם עוד 'מקרה-ראש' כמו דווייט האווארד.

נגמרו התרוצים ונגמרו הספורים.

בעיר המנועים לא ישכחו אף פעם למנכ"ל ג'ו דומארס שהוא בחר את דרקו מיליצ'יק לפני כרמלו אנטוני, כריס בוש, או דוויין ווייד בדראפט של 2003, אבל להיות פייר עם המנכ"ל שכבר איננו, הוא בחר בבחירות MID-LEVEL שחקנים לא רעים כטיישון פרינץ', ארון אפללו, ורודני סטאקי, ובבחירות לוטרי הוא בחר את גרג מונרו וברנדון נייט.

וכן, בבחירה 9 בשנת 2012 הוא בחר את אנדרה דרמונד.

טוב. ג'ו דומארס איננו. במקומו בא סטן ואן דנדי כמאמן, נשיא, ומה לא. האמת חייבת להיאמר: ג'ו דומארס השאיר לו קבוצה לא רעה בכלל כשבמרכזה נמצא בן ה-22 הזה דרמונד.

ואן גנדי הוסיף פרונט-ליין חזק עם ארסן איליסובה ומרכוס מוריס, כשמאחור יש לו את קג'י ג'קסון, קנטוויוס קלדוול-פופ, והרוקי סטנלי ג'ונסון.

אבל מאומה לא יקרה אלא אם כן אנדרה דרמונד מבין שהוא-הוא האדם, למרות גילו הצעיר. הוא המפתח. הוא לא יכול לבכות יותר שגרג מונרו 'מפריע לו להביע' את משחקו כי מונרו רועה בשדות זרים. מה זה פה? מכון לשירה ולספרות? מה יש לו "להביע"? שיביע עם 25 נקודות ו-12 ריבאונדים, ואז כולנו נבין את שירתו.

עד עתה זה לא יצא לפועל, ואני טוען שזוהי ההזדמנות שלו להראות אם הוא FOR REAL ואם יש לו את זה, או שיש לנו מקרה נוסף של רוי היברט.

מה עשה דרמונד בעונה שעברה? ב-30.5 דק' הוא ירה 13.8 חיצים עם 13.5 קרשים (ו-1.9 חסימות). עם הקרשים אין לי בעייה. הוא היה (והוא יהיה) אחד הריבאונדרים הטובים בליגה. החיצים הם הבעייה. אחד עם גוף שלו וצעירותו חייב כמעט להכפיל את תוצרת חיציו. הוא חייב היה להיות בסביבות ה-20-22, והוא לא היה.

אז העונה זוהי ההזדמנות שלו. האם הוא סנטר העתיד של דטרויט ונבחרת ארה"ב, או עוד חייכן כמו דווייט? הוא אותו פריק אתלטי כמו דווייט האווארד, אבל חייכן או לא חייכן, דווייט זכה שלוש פעמים בתואר 'שחקן ההגנה של ה-NBA'.

למה אני אומר 'חייכן כמו האווארד'? להאווארד תמיד היו מספרים במג'יק: 20.7 נק', 14.2 ריב', 2.1 בלוקים ב-37 דקות משחק, והוא הביא את המג'יק פעמיים לסיבוב שני בפלייאוף ופעם אחת לגמר ה-NBA. הלוואי על דרמונד הישגים כאלה.

אבל מה שמפריע לי לעתים היא חוסר הרצינות של דרמונד. אולי הוא פשוט צעיר מדי, אבל עליו למחוק את החיוך ולהפוך למפלצת. זה דבר שחסר לו.

בהגנה הוא מצויין. אחד הריבאונדרים הטובים בליגה. ההתקפה היא עקב האכילס שלו: הוא SLASHER והוא דאנקיסט. כאן אין בעייה. מה הבעייה? חסרים לו שני MOVES שהם הכרחיים לסנטר:

1. JUMP HOOK קטן כזה. נניח חצי הוק.

2. HEAD AND SHOULDER FAKE לזרוק את מגינו, ואז ג'אמפ קל או דאנק בחצי סיבוב.

מה הבעייה ללמוד את שני הדברים הללו?

כשהוא ילמד אותם, הוא יכול – וחייב – להפוך העונה לסנטר מס' 1 בליגה, ה-GO-TO GUY של הפיסטונס, והסנטר של נבחרת ארה"ב!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. וויטסאד עלול להפגע מהחזרה של בוש , אם ישכילו לשחק יחד ואם ימנע מבעיית עבירות יש להיט קו קדמי מצויין שיחד עם דראגיץ ושמירה על הברכים ש״ח וויד יכול להגיע לגמר המזרח

    דארמונד יציג מספרים לא הגיוניים העונה בגלל העזיבה של מונרו
    הוא יגיע ל 16 קרשים למשחק הבעייה שאין לו יסודות טובים וכמו הווארד סטן ואן גאנדי לא יהיה האיש שישפר אותו

  2. אני מאמין שדראמנד יראה ממה הוא עשוי ויוביל את הפיסטונס למקום שביעי או שמיני.
    אם בוש וחסאן מסתדרים, אז, אלוהים גדול. אולי אפילו מקום בגמר מזרח

  3. לא רואה סיבה שלא יסתדרו. אחד כזה בצבע נותן לבוש את כל הכיף לצאת ולהיכנס מתי שהוא רוצה, והוא יעשה את זה בכיף. ויש להם את דרגיץ שיחלק להם כדורים ויעשה איתם תרגילים. זה יכול להיות משהו הכי קטלני שיש.

    1. בהוליווד יודעים לעשות מערוף לכוכב מזדקן. יהי קטעים במסיבות עיתונאים

      חסן וויטסייד הוא בונוס בהתקפה ומאסט בהגנה – מסכים. דרגיץ' יהיה ההבדל בין עונת שיא לעונה גרועה. הוא הנעלם מכיוון שלא שיחק בצורה רציפה בהרכב מלא עם בוש. מיאמי בהחלט תיכנס לקבוצות הליג פאס שלי השנה.

      קיד גילקרייסט – שארלוט זה הבית קברות להתקפה בליגה. לא רואה כיצד הוא מגיע לפוטנציאל שלו שם. קראתי שיש מומחים למכניקת זריקה שטוענים שהמכניקה שלו שבורה והוא חייב או להחליף זריקה (קשה מאוד בגילו).

      דרמונד – מסכים מאוד. את האמת לא ראיתי אותו מחייך בכלל או מתלוצץ בסגנון הווארד. הוא דווקא מאוד קשוח אך הוא לא מתקדם בזריקה שלו או בפוסט אפ בקצב שחשבו.

      1. יש המון שאלות בקשר למיאמי? איך יחזור כריס בוש, אחרי חצי שנה לחזור בגיל 31 זה לא קל, מה עם הירידה ברמה של וויד? בגיל 34 הוא כבר לא חודר טוב כפי שהיה, והקליעה שלו לא יציבה, איך הם מתכוונים לשחק ללא קלעים איכותיים מה3 פרט לבוש. איך יסתדרו בוש וויטסייד ?
        יוצר מדי סימני שאלה?
        לגבי קיד גילקרייסט הקליעה שלו היא המוזרה ביותר בnba, בעזרת מרק פרייס (אחד הצליח הטובים שהיו ) אני מאמין שהוא ישפר את הזריקה שלו. הקפיצה לגובה שלו בגאמפשוט מדהימה וברגע שהוא ישפר את החלק האחרון של הזריקה, יהיה לו ייתרון.
        לגבי דרמונד קצה השיפור במשחק הפוסט שלו זעום בניגוד למה שחשבו אבל דווקא בזריקה שלו יש התקדמות יפה.

        1. איך יחזור כריס בוש? אומרים שהוא בכושר הכי טוב של חייו. וגם אם יהיה 20% ממה שהיה (וכנראה שלא, כי קריש דם בריאות לא קשור לשרירים אלא בעיה רפואית של ממש), עדיין יש את מקרוברטס ואמארה.

          וויד בגיל 34? 21.5 נק' ב-47% מהשדה, 4.8 אס' ו-3.5 ריב'. לא רע בכלל. הטופ של הטופ, וביותר מ-35 משחקים העונה.

          וויטסייד שיחק טוב ליד בוש, וכשמוסיפים לזה רכז מבריק כדראגיץ', שומר כדנג וספסל חזק, למיאמי יהיו הרבה כובעים להגיש לך השנה.

          ודרומונד חייב להשתפר התקפית, בזה אני מסכים איתך

          1. וויד או גארד חודר אין לו קליעה מרחוק בגיל 34 הברכיים כבר לא כמו שהיו, עונה שעברה כבר ראית את הירידה שחלה אצלו, אני לא יודע כמה הברכיים שלו יחזיקו. אצל מייקל ואצל קובי ראיית בגיל הזה מטמפורזה קליעות יותר יציבות והרבה פחות חדירות, משחק פוסט משובח, לוועד אנו לא בטוח שיש את זה.איפה ראית שכתבו על בוש דבר כזה? אני אשמח אם תיתן לי קישור. לגבי אמארה חור הגנתי .

  4. איזה כיף לחזור ולדבר הופס!
    (אחרי יממה של קפיצת ראש לתוך מחילת הארנב)

    רק להזכיר שהאוורד היה במיטבו תחת אימונו של ואן גאנדי.
    ומיאמי תעלומה – אף אחד לא יופתע אם הם יסיימו את העונה מקום 2 או מקום 9.

  5. בינתיים מכבי ת״א עושה את הלא יאמן ןעולה לליגת האלופות. כל כך התרגלתי להפסדים של קבוצות חשראליות שאני לא יודע איך לאכול את זה.

  6. קיד גילטריסט שומר מצויין, וגם הקליעה שלו משתפרת, אבל 71.4% מכל הזריקות שלו בעונה האחרונה באו מאסיסטים. הוא מוכרח לייצר לעצמו מצבי זריקה. הוא ריבאונדר סביר לעונה, וחייב לשפר את הקליעה שלו.

    דרך אגב, אם מוסיפים לו את הזריקה של הסמול פורוורד הקודם ששארלוט בחרה בבחירה כל כך גבוהה, אדם מוריסון, הוא שחקן ענק לגיל 21.

  7. הבעיה היא רצינית בזריקה של קיד גילכריסט. הסתכלתי על הזריקה שלו וזה בהחלט משהו שמאוד יהיה קשה לתקן. אגב, מרק פרייס עושה טעות רצינית כשהוא מאמן אותו, כשהוא לא מלמד אותו את ה-״Turn" וה״sweep and sway".
    ראו קישור: http://youtu.be/NII9RZ7HvFs
    אגב, זה בנוסף לבסקטבול רפרנס ועוד כמה אתרים שכרגע אני לא זוכר הם חובה לכל אחד שמתעניין בדברים שהם לא חדשות NBA.

  8. מיאמי לא תגיע רחוק,
    וויד זקן מדי
    דנג רבע שחקן ממה שהיה פעם
    אמארה זה בדיחה
    דראגיץ סימן שאלה
    וויטסייד = ג׳רמי לין 2
    בקיצור גם השנה הן לא יהיו בפליאוף

  9. לכל אחד מאיתנו יש ״עין מכוונת״. הסתכלו על פריט יחסית קטן במרחק די רחוק מכם. עכשיו תעשו עיגול עם שתי אצבעות וכאילו תתפסו אותו. עצמו עין אחת, ואז פתחו אותה ועצמו את השנייה. העין שאיתה ראיתם את הפריט דרך העיגול היא העין המכוונת שלכם.
    אם אתם ימניים, קרוב לוודאי שהעין המכוונת שלכם היא עין ימין. אם אתם שמאליים זה ההפך. אני מניח שכבר ניחשתם שאצל MKG לא כך המצב. אצלו עין שמאל היא העין המכוונת, בעוד היד החזקה היא הימנית. היות וכשזורקים יוצרים מעין חלון דרכו רואים עם עין אחת את הסל, MKG נאלץ לעוות את הזריקה כדי שהחלון יהיה בצד שמאל.

  10. הדרך סלולה לאליפות המזרח של מיאמי? אולי רק עם צונאמי יכה ב3-4 קבוצות שיותר טובות ממנה (קליבלנד, שיקגו, אטלנטה ואולי מפתיעה תורנית בדמות מילווקי)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט