מעורב הופס ליום שני בערב / מנחם לס

*

טריי בורק ישב על אחד הספסלים מסביב איצטדיון ה-RICE-ECCLES ונשאל "יוטה או מישיגן?"
כמובן מישיגן, בגלל מאמן הפוטבול החדש ישר מה-49 NINERS ג'ים הארבאו.
"תמיד מישיגן" הוא ענה. "אבל היום ובהווה הנראה לעין – יוטה!"
טריי יודע שהרבה מים עברו בנהר הקולורדו מאז הוא הוביל את הוולברינס ממישיגן למשחק אליפות המכללות, מאז ניבחר  "שחקן המכללות מס' 1", ומאז ניבחר פוינט גארד ראשון בדראפט של 2013.

"אני יודע שלא הגעתי למטרות שהצבתי לעצמי. אבל אני מרגיש שנתתי שתי עונות סולידיות, ולמדתי המון. יש הרבה מקום לשיפור ואני מוכן ורוצה לעבוד על כל הנקודות הזקוקות לשיפור".

טריי בורק ידע שעונה זאת היא העונה שתעשה אותו או תשבור אותו כפוינט גארד אוטנטי וחשוב בליגה עוד לפני שנודע לו שהפוינט גארד העולה בחמישייה דנטה אוקסום קרע את רצועת ה-ACL ולא ישחק העונה. הוא יודע שב-146 המשחקים ששיחק היו לו ניצוצות טובים מאד, אבל הוא יודע גם שהוא הוכה כמה פעמים טוב-טוב בהגנה, והחמיץ 'סווישים' שהיו צריכים לשקוע, ובמקום  הפכו ל'קלינגר'ים".

הוא אמר אמש: "אני מוכן לקחת על עצמי את כל האחריות ולהוכיח שאני יכול 'TO GET IT DONE'". הוא המשיך: "אתה לא רוצה לראות אף אחד פצוע, אבל הפציעה של אוקסום גרמה לי למוטיבציה חדשה להראות לכולם שאני מסוגל לטפס מדרגה נוספת ולהתחרות בשווה עם כל הפוינט גארדים הטובים של הליגה. אני לא פוחד ולא מתכונן לקחת מושב אחורי לאף אחד!".

הוא יהיה הפוינט גארד הפותח. הוא יזדקק להרבה עזרה מברייס קוטון שניקרא לבוא מליגת D ומהרוקי הברזילאי ראול נטו.

3. האם ראז'ון רונדו וג'אש סמית' עדיין רלוונטים? 

אפילו הצעירים שביניכם זוכרים את הימים שראז'ון רונדו וג'אש סמית' היו  כ-ו-כ-ב-י-ם   גדולים. לא רק BIG GUNNERS בקבוצות עליונות, אלא אפילו מנהיגים אמיתיים של קבוצות פלייאוף, ובמקרה של רונדו אפילו גיבור אליפות.

הם היו בראשי דפי הסטטיסטיקה ללא בושה וללא הצטדקויות כשהם קורעים קבוצות ונהנים מכותרות.

היום? שתי קריירות  התלויות בחוט דק מאד לקראת אי-רלוונטיות.

ג'אש סמית'

ג'אש סמית' התבקש לעזוב את הפיסטונס, נחת ביוסטון, החל להפציץ מה-3 במקום לשחק תחת הסל, ולמרות ניצחון משוגע על הקליפרס בקאמבק מעולם אחר, יוסוןן בעטה בו ושלחה אותו לקליפרס, ובזה היא כאילו אמרה "אנחנו מעדיפים ללכת בדרך אחרת". מה יהיה בקליפרס? קשה לי להאמין שעם הגבוהים שלה הוא יקבל יותר מ-15-10 דק' למשחק.

קשה להאמין שג'אש סמית עדיין לא בן 30. כל כך הרבה עבר עליו וכל כך הרבה שמענו עליו שההרגשה היא שהוא בן 36-37. הוא הפך לנושא לבדיחות ול-PUNCHLINE של שחקן ענק בגופו המתעקש להטיל דאונטאונים במקום להתלכלך בחפירות תחת הסל היכן שהוא יכול באמת לתרום. מי שזוכר אותו מלפני 4-5 שנים לא יכול להבין מה קרה לו: היכן השחקן שהיה גונב כדורים מפוינט גארדים, מוסר מסירות 'אאוטלטס' לשחקנים פורצים בטרנזישיון, לוקח ריבאונדים, מוסר אסיסטים, ותוקע חיצים כאילו היה רובין הוד? אני לא מגזים כשאני אומר שהוא היה כמעט FLAWLESS. אחד משחקני הליגה הצעירים והטובים ביותר.

פתאום נעלם ואיננו.

מה קרה לו?

אני מאמין שאם בקליפרס לא יבוא שינוי דראסטי במשחקו, הוא יימצא את עצמו ללא חוזה, ואיש לא יירצה לגעת בו יותר.

ראז'ון רונדו

אתם זוכרים שברשימת מחלקי האסיסטים הטובים אי-פעם כגון מג'יק, ג'ייסון קיד, ג'ון סטוקטון, וכריס פול הוספנו תמיד את שמו של ראז'ון רונדו? אתם רוצים חתיכת STAT עליו? הוא רביעי בכל הזמנים בחלוקת אסיסטים בפלייאוף.

הנה רשימת השחקנים שקלעו 1,300 נקודות, קטפו 500 ריב', וחילקו 800 אסיסטים לפני יום הולדתם ה-28:

*

*

רונדו לא רק הוביל קבוצה לאליפות כפוינט גארד, והיה מנהיגה בחמש עונות כמועמדת רצינית לאליפות, אלא הוא הפך אפילו למין FOLK HERO. כולם דיברו עליו. הוא היה הדרלינג של המדיה למרות האניגמטיות וה-TACITURN שביישותו ואופיו כפוינט גארד. הוא היה מין עארס שכולם העריצו. אחד שחזר מפציעת מרפק קשה לנצחון פלייאוף בגארדן של בוסטון.

*

*

הגיבור של 'עיר השעועית'

*

*

הוא הביא דבר חדש לליגה. הוא היה REVELATION. הוא תמיד היה מין 'אנטי' לכולם – למדיה, למאמנו, לאוהדי הקבוצה בבוסטון, לחברי קבוצתו – – ועדיין, ככל שהיה יותר 'אנטי' כן גדלה הסגידה למיוחדותו.

אפילו על הג'אמפ שלו – אחד הגרועים והמכוערים בליגה – כתבו בבוסטון שירי אהבה.

אז אולי…אולי…אולי הוא לא היה כזה טוב אחרי הכל?

תראו מה קרה לו אחרי שה-BIG 3" עזבו. הוא התפורר לגורמים. הוא הפך לבדיחה. כשה-ACL שלו נקרע והוא איבד את ה-EXPLOSIVENESS שלו התגלתה חולשתו.

אז הייתכן…הייתכן…שראז'ון רונדו אף פעם לא היה שחקן כזה טוב כפי שחשבו שהוא?

הוא אף פעם לא היה קרוב לריי אלן – והריב הגדול בין השניים עשה כותרות בכל המדינה – וגם עם פול פירס וקווין גארנט הוא אף פעם לא הלך לדינר. אבל איכשהוא, בכדורסל, ביחד, הם תיפקדו על הכיפאק אפילו שהשלושה תמיד טענו שקשה מאד להסתדר עם רונדו,.

הייתכן שרז'ון פשוט רכב על יכולתם? ריי אלן המשיך ולקח אליפות; פול פירס היה עדיין "האמת" בוושינגטון, וקווין גארנט הוא עדיין המשיח במינסוטה.

רק ראז'ון נעלם וכמעט איננו.

עם העבר שלו, עם המספרים שלו, ועם הטבעת שלו, ראז'ון היה צריך היום לעמוד ליד הוושינגטון מוניומנט כאחד מגיבורי האומה הצעירים. במקום? הוא הסריח את הפארקט בדאלאס, נעלם כמו גנב, והוא הפך לנושא לגלוגים, העלבות, שיטנה, ובדיחות. אנשים נמענים ומתרחקים ממנו כמו ממגיפה. הוא הפך לאיש שאוהבים TO RIDICULE ו-TO SCORN.

הייתי בטוח שהוא מחוסל, גמור, פיניטו.

פתאום הוא חותם על 10 מיליון לעונה אחת בקינגס.

זה השחקן שהפך מהר יותר מכל אחד אחר בהיסטוריה של ה-NBA מכוכב, מאלוף, לכמעט נמושת כדורסל. כמו אסטרויד הוא נפל ממרומי השמיים לתחתית בור הצואה. הימים בהם הוא שלט בכדורסל נראים כמו פרה-הסטוריה.

הקינגס הם אולי היחידים שמאמינים – כמו השיר הצ'חצ'חי עם המנגינה היוונית – שעדיין יש תקווה.

את זה נגלה כולנו PRETTY SOON!

 

Seriously, what happened to these guys?  (USATSI)

4. NBA בחרה את 100 הדאנקים של העונה – 20 דק' של ציפייה מהנה

*

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. – לטריי ברק יש מזל. יוטה עדיין מאמינים בו ולמרות הפציעה של אקסום לא הביאו רכז יותר בכיר. בגלל הפציעה של אקסום הוא הרוויח אולי שנתיים להראות מה הוא שווה.
    – רונדו וסמית הם ההוכחה שב-NBA לא כל כך אוהבים מקרי ראש, והם גם דוגמה טובה לסיטואציה שהפכה אותם לטובים יותר.
    סמית באטלנטה שיחק בתור PF, קרוב לסל, ניצל את היכולות האתלטיות שלו והראה מה הוא שווה. במיוחד העובדה ששיחק עם הורפורד שיכול לקלוע מחצי מרחק ולרווח את הצבע לחדירות שלו.
    רונדו שיחק עם 3 הול אוף פיימרים, ושם הוא קיבל את הניסיון הכי גדול שלו, שכל הלחץ היה עליהם. ברגע שהקבוצה נחלשה הוא היה שחקן של מספרים מנופחים בקבוצה שדורכת במקום.
    הבעיה של שניהם זה שהם חושבים שהם אלו שהמציאו את הגלגל ולא מוכנים לנצל את יכולתם לטובת הקבוצה (סמית עם הזריקות ל-3 ורונדו עם המחשבה שהוא יודע איזה תרגיל מתאים).
    נראה לי ששניהם שוב הגיעו לסיטואציה טובה בשבילם. סמית עם הקבוצה של הקליפרס ומאמן כמו ריברס שהוא מאמן של שחקנים. יש מצב שהוא יצליח ליישר אותו לטובת הקבוצה.
    רונדו בסקרמנטו (עדיין ירוויח 10 מיליון לעונה כי פוטנציאלית הוא מהרכזים הטובים) יהיה רכז שיוצר לאחרים ויש לו שחקן מטרה כמו קאזינס. מה גם שסקרמנטו יעלו את קצב המשחק שמתאים לרונדו.

  2. מאמר מצוין! תודה

    אמנם אין לו ביג 3 איתו בסקרמנטו, אבל אני מאמין שרונדו יוכיח שעוד נשאר לו מה לתת, עם מסירות מופלאות ומהירות מסחררת. סיטואציה לא רעה מבחינתו לחזור ולפרוח.

    1. אה. נראה לי ישאר בפנטהאוז אקירוב שלו וילכלך מדי פעם על הקולגות בראיון לחגים בידיעות. לא רואה אותו חוזר (-,

  3. אני מאד מרוצה מההימור על רונדו.
    בשעתו קיוויתי שיהמרו על לאוסון ,אבל כשזה לא קרה רונדו זה בהחלט אחלה.
    אני רואה הרבה מאד משחקים בליג פאס ואני זוכר ממש לטובה את רונדו של בוסטון לפני הטרייד שהיה קרוב לטריפל דאבל בבממוצע.
    אני זוכר שהתאכזבתי שחתם בדאלאס ולא בקינגס.

    לא זכור לי קו אחור כל כך טוב בקינגס הרבה זמן-
    דארן קוליסון שהוא אחד השחקנים הכ אנדרריטים בליגה וגם באתר.
    הא משחק הגנה נהדר והוא פשוט הפתיע אותי מאד לטובה שנה שעברה.
    רונדו.
    מקלמור שהראה ניצוצות ויכול בהחלט לתת קפיצה השנה.
    בלינלי.
    סט קארי וגיימס אנדרסון.

    בחלט קו אחורי עמוק ,רב גוני ולדעתי יותר טוב מהרבה קבוצות גם במערב.

  4. לרונדו, שהוא הפוינט הפעיל האהוב עלי בכל הליגה, יש בעיה אחת מהותית – הוא אינו שחקן של 3 מימדים. גארד חייב לאיים בחדירה, קליעה ומסירה אחרת ההגנה תידע תמיד להתמקם באופן שימנע את המימד האחד או את שני המימדים. כריס פול מוסר וחודר לא הרבה יותר טוב מרונדו אבל הקליעה משדרגת אותו לשחקן 3 מימדים ומעלה את המניה שלו דרמטית.
    עם זאת, מאמין מאד בבחור המבריק הזה. רונדו עוד יחזור ויראה את המסירות שרק הוא יודע לשחרר.

  5. רונדו וסמית בהחלט לא סיימו את הקריירה גם אם הם יספקו עונות גרועות,בNBA 2 דברים בעיקר מחזיקים אותך(ברגע שהיכולת נעלמת) זה הפוטנציאל שפעם היית והתקווה שהיכולת שפעם הפגנת תחזור.סתם עולים לי לראש השמות של קואמי בראון ודרקו מיליץ' שעשו איזה 50 מילון דולר מפאקינג שום דבר וכל פעם היה GM פראייר אחר שנתן להם עוד חוזה ועוד חוזה

  6. אני חושב שכדאי שמישהו יעדכן את רונדו וסמית שהדלת בהפועל חולון תמיד פתוחה עבורם.
    רונדו יוכל למלא את החור שהשאיר מורן רוט
    ואם הצלחנו להסתדר עם מייק "המשוגע" קרטר וקני "מאנימול" באניסטר נוכל גם להשתלט על מיסטר סמית.

    מי מאלפי האוהדים השקטים שלנו ברחבי היבשת החדשה ירים את הכפפה וידבר אתם ?

  7. 1. ככה נראה בן 50!? לא הוגן…
    2. טריי בורק מלא פוטנציאל אבל איפה שהוא אכזב היה דווקא בקבלת ההחלטות (שהיה אמור להיות נקודת החוזק שלו) ובהגנה. כולם ידעו ליאבק עם קליעתו ב-NBA. אני לא אופטימי לגבי יכולתו לתת עוד קפיצה לרמת מייק קונלי.

    3. רונדו הוא מה שהוא. אם בונים קבוצה לפי יכולותיו אז הוא בא לידי ביטוי. קצת כמו לברון אבל הרבההה פחות טוב. ריי אלן ופול פירס חיפו על קליעתו וגארנט יכל בכיף להעיף אותם מ-15 פיט. כך נשאר לרונדו מספיק מרחב להגיע לאן שרצה כי אף אחד לא יכל לבוא לעזור. הוא היה מנהל משחק טוב בתוך אותו קונסטלציה. אין ספק שהוא לא חזר במאה אחוז מהפציעה. אני מאמין שבסקרמנטו יבינו שכשאין לידו שוטרים קטלנים זה כבר מוריד מיכולתו לנהל התקפה. לדעתי או שיהיה עליו טרייד או שנראה סכסוך עם קאזינס או קארל מהר וירידה לספסל.
    ג'וש סמית הוא מאמר בפני עצמו. פשוט אין הרבה הרכבים שיכול לשחק בהם והוא לא שחקן של מאמן.

    4. מגניב. לי אישית יש כבר אוברלווד של הייליץ מהקיץ… אבל זו טיבה של אוגוסט ב-NBA

  8. שימו לב שרונדו השנה בדאלאס נתן 35% מהשלוש שזה שיא קרייירה. אולי ניצל את ההחלמה לשפר את הזריקה משלוש.

    הוא אולי לא זרק המון אבל לפחות זה יותר טוב מ24% שהיו לו לפני כמה שנים.

    אם הוא ימשיך לפתח את הקליעה עוד טיפה, אי אפשר יהיה להשאיר אותו חופשי לחלוטין כמו פעם וזה ישדרג את המשחק שלו בצורה משמעותית.

    בהקשר הזה אני חייב להגיד שנורא התאכזבתי מדרק רוז שלא ניצל את זמן הפציעה הארוך שלו לפתח קליעה נורמלית מה3% (האחוזים שלו אפילו ירדו ל28% מ31% לפני הפציעה).

  9. דווקא סמית לדעתי הגיע למצב אידיאלי (יחסית) בשבילו.
    לקליפרס יש המון גמישות מבחינת הרכבים ויכולת ריווח דיי טובות.
    נניח הוא יכול לשחק ליד ג׳ורדן בתור 2 גבוהים ששומרים חזק .
    לשחק ליד בלייק בהרכב שכולל את פירס רדיק ופול (דיי מרווח).
    מעניין מאוד איך ריברס ישתמש בו . בסיטואציה מתאימה הוא יכול להיות בינגו מהספסל .(ריברס ג׳וניור סטבנסון וסמית יכול להיות הרכב של פצצת אנרגיה או אסון גרעיני באותה מידה)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט