מעורב אמריקאי לשבת: אימייל אישי לדוד סטרן, MLS, NBA, NFL, BCS / מנחם לס

רק עתה (אחרי שהמאמר כבר ניכנס) נודע לי שדייויד סטרן הפחדן קנס את הספארס רק ב-$250,000. איזה באסה!!!

*******************************

המגיע לסן אנטוניו ולפלח קנס של מיליון דולארים (לפחות!)?

(האימייל ששלחתי לפני שעתיים לדוויד סטרן בסוף הקטע הזה)

תארו לעצמכם שקניתם כרטיס ב-600 ש"ח לקונצרט של שלמה ארצי בקיסריה, ופתאום מופיע אחד בשם אביטל טננבוים שפעם שר בלהקת הנח"ל, והיום הוא זמר חתונות ברמלה, ושר ב-'להקת החולדות' של נצרת עילית. כיצד הייתם מרגישים? כך בדיוק הרגישו אמש 20,000 צופים שקנו כרטיסים במחיר מלא לחזות בטים דאנקן, טוני פרקר, ומאנו ג'ינובלי. מה הם מקבלים במקום? איזה שחקנים שאתה לא בטוח אם מקומם ב-NBA או בליגת ה-"D" שלה כמו איזה קנדי שמעולם לא שמעתי את שמו כמו קורי ג'וזף (1.8 נק' למשחק, 0.8 ריב' למשחק), או ג'יימס (מי? מי? תגיד לי עוד פעם מה שמו?) אנדרסון?

כמה עשרות צופים מתוסכלים צילצלו ל-NBA וביקשו מדייויד סטרן לקנוס את הספארס ופופ במיליון דולארים ולהחזיר בכסף הקנה את מחיר הכרטיסים של צופים שטוענים ששיקרו אותם בטיב המוצר שקנו. מלבד כמה גולשים כאן, היש מי שיאשיעם אותם? אני הייתי קורע את הכרטיס לחתיכות, ותובע את מיאמי היט על "זיוף בטיב המוצר", אם לא "גניבת כסף מכיסי". בפלח טוען שהוא רצה "לתת מנוחה לכוכביו". למה לא חילק את המנוחה כשהוא נותן לכל שחקן לנוח משחק אחד אבל לא יותר מאחד ביחד? ולמה לא הודיע מראש שיעשה זאת? ולמה לא נתן להם מנוחה יום לפני כן, נגד אורלנדו, ע"י שהיה נותן להם לשחק שתי דקות רק לצאת ידי חובה, כי אם אורלנדו הוא היה מנצח בכל מקרה.

הסיבה? הוא פחד להפסיד עם הרכב מלא למיאמי, והעדיף להפסיד עם הרכב חסר. אילו ניצח, היו מכנים אותו "גאון". וכשהפסיד? הוא עדיין "גדול" כי הוא הפסיד משחק שהוא היה יכול (והיה צריך) לנצח, כי הצעירים שלו הפליאו במשחק מצויין, ומיאמי מצד שני, היו בשוק כשהם לא התכוננו למשחק נגד קבוצת ליגת "D" וכל משחקם התבלבל. אני מתפלל רק שההפסד הזה יעלה לפלח ביתרון בית בפלייאוף, ואני מקווה שהעונש ששמעתי שיוטל עליו ועל הספארס יהיה מיליון דולארים. הפלחים מבינים רק שני דברים "מתי יירד כבר גשם", ו-"כמה זה עולה".

"אני מתנצל לכל אוהדי ה-NBA שהיו באולם ולכל המיליונים בטלוויזיה", אמר סטרן מיד בסיום המשחק. "מה שעשה המאמן גרג פופוביץ' אינו מקובל ואינו נכון. TOTALLY UNACCEPTABLE!". אמן ואמן. העונש לא יהיה הראשון. ב-1990 הלייקרס ניקנסו ב-$25,000 על שנתנו למג'יק ולג'יימס וורת'י לנוח במשחק האחרון של העונה. הלייקרס (נו, מי לא אלא הלייקרס או הספארס?) עשו זאת גם ב-1985-1986, אבל קיבלו רק אזהרה. אז זה המצב קומראדים: קבוצות שמוכנות להיות UNFAIR כמו הלייקרס והספארס – ולעת עתה הן שתי היחידות, דבר שלי הוא מובן לחלוטין – לא מבינות שפה אחרת מלבד קנס רציני. מיליון דולאר נראה לי עונד מספיק להפעם. בפעם הבאה הייתי מכניס להן קנס של 5 מיליון. שפה אחרת הן הרי לא מבינות!

*******************************

אימייל אישי מפרופסור מנחם לס לדוויד סטרן:

(את האימייל הפרטי שלו אסור לי בשום פנים ואופן לגלות לכם או שאני יכול לשכוח מה-NBA. אבל אתם יכולים לשלוח לו אימייל דרך האימייל של הליגה, ולכתוב ATT: DAVIV STERN)

David Stern, D.L.L
Commissioner. NBA

Dear Mr. David Stern, esq:
 I am not sure if you remember me. I'm the Israeli reporter who covered the NY Knicks from 1967 till 1999 for a multitute of newspapers, and sat in your table on the Friday NBA Night for Magic Jonson on the All Stars night in Orlando.

Well, while you are at the business of fining Greg Popovich for his unsportmanlike behavior in the game agasinst the Miami Heat (and I believe he deserves a substantial fine!), why won't you – at the same time – add a fine of $25,000 for any game that he fails to wear a necktie and a jacket, like any other coach in the league. Even in little Israel coaches wear ties and jackets for games, even in Kibbutzim. I believe he demonstrates a lack of respect to the league, to the profession that he represents, and to the game of basketball..

I believe that most of the readers of my website hoops.co.il would be very much against my recommendation, but most of them are young and inexperienced in human relations.

Sincerely yours,

Menahem (Mel) Less
sefersheli@hotmail.com

*************************************!

ה-SEC שולט בפוטבול מכללות

ה-SOUTHEASTERN CONFERENCE הוא הקונפרנס השולט שלטון מחלט ללא מיצרין בפוטבול מכללות – משהו מהסוג שטדי קולק שלט פעם בירושלים, ומייקל ג'ורדן שלט בעולם הכדורסל, לאלה המבוגרים מספיק מכם לזכור – ומי שלא מאמין שיתווכח עם שש האליפויות האחרונות שכולן באו ממכללות ב-SEC. עכשיו, לא משנה איזו מכללה תגיע מה-SEC למשחק האליפות נגד נוטר-דאם ב-7 לינואר במיאמי, היא תהיה הפייבוריטית הגדולה והמחלטת לנצח, מלבד כמה מאות אלפי נוטר-דאמים מההווה והעבר, כמה קתולים בכנסיות, וכמה אירים באירלנד, שנוטר-דאם הפכה לקבוצת הבית שלהם.

עולם ה-SEC הוא ארוגנטי לחלוטין.הוא לא מאמין שלאיזה קבוצה אחרת ולא חשוב מאיזה קונפרנס – רק שלא תהיה קבוצת NFL – יש סכוי נגדם. הייתי אומר שלא רק 99% מאנשי ה-SEC בטוחים, אלא לפחות 90% מחובבי פוטבול המכללות באומה, בטוחים שהמנצח בשבת בג'ורג'יה דום בין המדורגת מס' 2 אלבאמה (המדורגת מס' 1 היא נוטר דאם הבלתי מנוצחת כמובן) לבין ג'ורג'יה, המדורגת מס' 3. המנצחת ביניהן תהיה ב-99% היריבה של נוטר דאם. למה 99% ולא 100%? כי לפלורידה, אורגון, קנזס סטייט – ואפילו קנט סטייט (שם קבלתי את ה-M.A שלי!) היותר קטנה אבל העונה עם קבוצת פוטבול נפלאה ממש – לכולן אותו רקורד כמו לאלבאמה וגורג'יה – 1-11 – ובוודאי ישנם בוחרים מהמערב שמאמינים שאורגון טובה כאלבאמה וג'ורג'יה ואולי טובה יותר, ואותו דבר הפלורידיאנים, והמערב תיכונים עם אמונה בקנזס סטייט. אבל הרוב העצום של הבוחרים יבחר במנצחת מחר (הערב שלכם) כפייבוריטית הגדולה להצח מאת אליפות המכללות, ה-BCS, ב-7 לינואר במיאמי.

כמה מספרים לידיעתכם:

1. 6 אליפויות BCS רצופות

2. 19 קבוצות בטופ 10 בסיום העונה ב-5 השנים האחרונות (שנייה הביג-10 עם 8)

3.. 42 נבחרי סיבוב ראשון בדראפט מה-SEC ב-5 השנים האחרונות (שנייה הביג-12 עם 28)

4. $299 מחיר הכרטיס הזול ביותר לאליפות ה-SEC מחר בערב (לעומת $2 הכרטיס הזול ביותר מחר במשחק האליפות של ה-ACC בין פלורידה סטייט לבין ג'ורג'יה טק).

בקהאם אומר שלום ל-MSL

לפני 6 שנים הוא הגיע לארה"ב כמושיע. SAVIOR. כמו הישוע ההוא מנצרת. האנגלי החתיך שיגיע הנה ועם הבעיטה שהיא "BEND IT LIKE BECKHAM" יצחל את הכדורגל האמריקאי כפי שפלה הגיע הנה בשנות ה-70 להציל, ולהרים את הכדורגל.

גם פלה וגם בקהאם לא הושיעו ולא הצילו. פלה גרם להתלהבות-על בת כמה שנים שגוועה במהירות גדולה יותר משגעתה. בקהאם לא 'עיקם את הכדור כמו בקהאם' ועתה הוא 'יעוזב כמו בקהאם'. אם יצליח לנצח במשחק האליפות של ה-MLS מחר (היום) נגד יוסטון דינמו כשהוא במיד-פילד של הגלאקסי מלוס אנג'לס, זאת תהיה דרך נאה לומר 'שלום'ץ אבל מנצח או מפסיד, זה יהיה משחקו האחרון של בן ה-37 הזה שהגיע הנה, לא העלה את רמת הכדורגל או העניין בכדורגל לרמות כלשהן, אבל הוא גם לא הוייה אכזבה. הכדורגל גדל כאן בטבעיות. שעל אחראי שעל. אף כוכב – אפילו לא מסי – לא יוכל להרים כאן את הכדורגל לרמה של הפוטבול, אבל ה-GRASSROOTS של המשחק, הזרעים שלו, נזרעים במאות אלפי הילידים – בוודאי מיליונים – המשחקים בליגות ה-YOUTH SOCCER בכל רחבי היבשת, ואיתם גדל העניין, עולה הרמה, והמשחק יישאר כאן כספורט מקצועני רביעי בחשיבותו אחרי הבייסבול, הפוטבול, וההוקי קרח, עם סכוי – לדעתי – לעבור את ההוקי קרח שהוא ספורט ספציפי לערים בהן משחקות קבוצות NHL. מדובר כמובן על ארה"ב, לא קנדה שם הוקי קרח הוא דת.

,זהו הזמן לפרוש", הוא אומר. "השגתי כאן את כל מה שחפצתי להשיג". אני לא יודע בדיוק מה הוא השיג כאן מלבד חוזה ל-5 שנים על 32.5 מיליון שנחשב אז לבומבסטי. השנתיים הראשונות היו בעתיות, לומא זאת בעדינות. משבר גדול עם לנדון דונובן, בן קבוצתו והשחקן האמריקאי מס' 1 שהוחלט לקחת ממנו את הקפטיינשיפ ולתת לבקהאם להיות קפטן הקבוצה. לדונובן היו שנים טובות בהרבה מאשר לבקהאם, ובספרו דונובן התלונן אפילו על בקהאם הפרימדונה שלא משתדל ומתאמץ במיוחד במשחקים, אלא 'GOES THROUGH THE MOTIONS' בלבד. המריבה הסתיימה בלחיצת ידיים. בקהאם דרש שתג הקפטיין יוחזר לדונובן, ואז היו לו 3 שנים של כדורגל טוב.

מה שהוא כן עשה היה להביא לגיטימיות ל-MLS. הליגה שנחשבה לבדיחה בעולם אינה בדיחה יותר. הקבוצות הטובות בעולם כמו מנצ'סטר יונייטד וברצלונה עומדות בתור להגיע הנה בקיץ לכמה משחקים. קבוצות הליגה עומדות בד"כ בכדוד נגד הטוב ביותר שיש לעולם להציע. בפורטלנד וסיאטל הכדורגל הפך למייג'ור ספורט הממלא עד אפס מקום את האיצטדיונים שניבנו במיוחדש לכדורגל עם קבולת של 35,000-40,000 מקומות ישיבה. מה שהוא הביא ב-98 המשחקים ששיחק היה NOTORIETY יותר מכל, וזה היה שווה לדעתי את הכסף ששולם לו, למרות שכוכב גדול בליגה הוא לא היה.

כמה הוא הושפע מהכדורגל כאן, הוא נשאל. "בוא נאמר שהתחלתי לקרוא למשחק SOCCER ולא יותר FOOTBALL. זה צריך להסביר את הכל", הוא השיב בחיוך.

אבל בגללו, לא בגללו, לא יודע כמה בגללו, העובדה היא שב-6 שנותיו כאן הליגה גדלה מ-12 ל-19 קבוצות; ניבנו 11 איצטדיונים לכדורגל – לא עוד כדורגל באיצטדיוני פוטבול או בייסבול ענקיים – המשכורת הממוצעת לשחקן עלתה ב-38%, מספר הצופים הממוצע במשחקים יותר מאשר הוכפל (עומד כיום על 30,775 ממוצע צופים לכל עונת 2012, ממוצע שעולה על רוב מדינות אירופה), וה-MAKETING הגלובלי של ה-MSL יותר מאשר הוכפל.

לאן פניו מועדות? "אני מאמין שיש בי ובגופי עוד אתגר אחד לכבוש. מה בדיוק הוא יהיה אני עדיין לא בטוח".

משחק ה- NFL החשוב לי ביום ראשון

זה נראה כאילו שנים מאז הבולטימור רייבנס הפסידו משחק ב-M&T BANK STADIUM. למעשה זה קרה לאחרונה ב-5 לדצמבר, 2010.

הרייבנס הולכים למשחק נגד הפיטסבורג סטילרס עם רצף נצחונות הבית הארוך ביותר – 15 משחקים. כשטרל סאגס נשאל אם עובדה זאת נותנת לו מוטיבציה מיוחדת, הוא ענה: "האמת? לא ידעתי. עכשיון אני יודע. אני בוודאי אומר זאת לשחקנים!". אני בטוח שהם לא יצטרכו INCENTIVE נוסף, כי עם הנציון, הרבנס שהם 2-9 יזכו בכניסה לפלייאוף בפעם החמישית ברציפות, ובתהליך יוציאו את כל האוויר ממה שנשאר בגוף הסטילרס, באחת העונות הבינוניות ביותר שלהם בשנים האחרונות (5-6). הסטילרס, מנגד, מאמינים שאיזה כוח עליון החליט לפגוע בהם בזה שהקוורטרבק שלהם בן רואת'ליסברגר נפצע. אז אם הרבנס מנצחים והסינסינטי בנגלס מפסידים לסן דיאגו צ'ארג'רס, הרייבנס ינצחו שוב את ה-AFC NORTH.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
48 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Rocky1
Rocky1
01/12/2012 5:35:27

מנחם הסכמתי עם כל מילה שכתבת (ואני אוהד הספרס מהשנים הלוזריות של דיוויד רובינסון ושון אליוט), עד שקראתי את המכתב שלך לדיוויד סטרן. אתה נכנס בפופוביץ' סתם, הקנס הוא במקום אבל מה הקשר לעניבות? אתה נטפל אליו פשוט כי הוא מאמן טוב, שבמקרה לא משחק את סגנון המשחק שאתה אוהב. זה כמו לשנוא את אטורה מסינה כי הקבוצות שלו משחקות מכוער, אפילו שברור שהוא גאון כדורסל וקבלן תארים (באירופה).

הספרס הם אחד מאירגוני הספורט היותר שפויים, והם דוגמא ומופת להתנהלות שפוייה והצלחה מקצועית של קבוצה משוק קטן. אפשר להגיד מה שרוצים על ברוס בואן וכו', אבל לפחות הספרס לא הביאו את פאו גאסול בחינם, את כריס פול בשביל אריק גורדון או את כרמלו בשביל ריימונד פלטון, ועדיין מצליחים יחסית שנה אחרי שנה. השנה זאת כנראה ההזדמנות האחרונה שלהם לעשות משהו, ופופ מחלק את הכוחות כדי שכולם יגיעו בריאים לפלייאוף. ראינו מה קרה לפני שנתיים, כשהקבוצה נפלה מהרגליים מול ממפיס.

עזוב את פופוביץ', מאמן מצויין. מי מאמן טוב ממנו- ד'אנטוני? וודסון? ספולסטרה?? אייבורי ג'ונסון??? ויני דל-נגרו????? אולי הולינס, אבל קודם שיוכיח משהו. סקוט ברוקס גם לא מרשים אותי מי יודע מה.

אני בטוח שאם היית גר בסביבות סאן אנטוניו היית אוהד שלהם, כמו שנהיית אוהד של מיאמי.

מנחם לס
מנחם לס
01/12/2012 5:42:58

אני יודע שסן אנטוניו הוא מועדון ספורט מצויין. הם נבחרו לקבוצת הספורט מס' 1 בארה"ב בכל מקצועות הספורט לתקופה 2000-2012.

מנחם לס
מנחם לס
01/12/2012 5:46:43

בקשר לעניבה וחליפה, שיילך לסלון ליופי, ילבישו לו חליפה גזורה יפה, ועניבה מתאימה ממשי, ופופ ייראה כמו איזה סגן מנהל בנק, ולא כמו איזה חקלאי מבאר טוביה או איזה מושב אחר בדרום, כמו K-700.

k_700
k_700
01/12/2012 10:19:33
Reply to  מנחם לס

הלו הלו אין על הלוק של החרמונית עם המגפיים בחורף ואפשר גם להכנס ערום לגמרי לחרמונית ואז הכל יותר פשוט לתפעול בחורף.

לא מסכים בקשר לבקהאם, אני אחד מאוהדיו הגדולים ביותר(אוהד יונייטד מן הסתם), הוא תמיד היה ידוע כאחד מהמשקיעים הגדולים ביותר על המגרש ובאימונים למרות תדמית הילד היפה שהייתה סביבו מגיל 18 בערך ובעיקר כשהכיר את פוש ספייס.

גם בגאלאקסי בסופו של דבר היה המנהיג וכל הליגה מוקירה לו על תרמתו לפופולריות של הMLS וליכולת שלה למשוך כוכבים מזדקנים מאירופה.

אתה מאמין ששחקנים כמו לאמפרד היו שוקלים בכלל להגיע לMLS לולא בקהאם? אני בספק..

שמעתי היום את ווג'ניבסקי החלוץ של יוסטון שהבקיע העונה 27 שערים בליגה, הוא אומר שבקהאם הוא השגריר הגדול ביותר של הכדורגל בארה"ב, העלה את הפרסום והשיווק של הכדורגל לרמות שלא היו לפני.

ההשפעה של בקהאם על הכדורגל היא גלובלית ואיזה שחקן נהדר הוא היה בשיא.
ב-98 היה הקשר הכי טוב באירופה. מה שהוא עשה אצלנו בעונת הטריפל זה נכתב ושוכתב לספרי ההיסטוריה.
תענוג של שחקן שלמרות היותו יפה לא התבייש לרדת לתאקלים, לקפוץ לכדורים אבודים, להפצע בראש(בגבה כשמעצבנים את הבוס).

בריאל מדריד ליד כל הכוכבים הכי גדולים, זידאן, פיגו, רונאלדו, רוברטו קרלוס, ראול, הם אמרו שבקהאם השחקן שהכי משקיע על המגרש.
אז אם הם אמרו מי אנחנו שנתווכח.

מנחם לס
מנחם לס
01/12/2012 16:34:54
Reply to  k_700

WHAT THE HELL IS חרמונית?

k_700
k_700
01/12/2012 17:09:20
Reply to  מנחם לס

מנחם אני מתפלא עליך.

חרמונית צבאית שאתה נכנס אליה כולך מהרגליים ועד הצוואר(כולל צ'וקו-כובע), עם רוכסן באמצע.

כמו בסרטי פורנו של שנות ה-80.

ניסים ונפלאות אפשר לעשות עם חרמונית כזאת בחורף, גם מושבניקיות מתות על זה ואתה הולך תסביכים אם היא עירומה בתוך הדבר הזה.

מנחם לס
מנחם לס
01/12/2012 21:02:17
Reply to  k_700

אפשר לעשות סקס בחרמונית?

k_700
k_700
01/12/2012 23:21:10
Reply to  k_700

מנחם אם היא מספיק גדולה והבחורה מספיק קטנה אפשר לעשות סקס מטורף בחרמונית.

gogo
gogo
01/12/2012 7:02:08

בתור פלאח בעצמי,וקיבוצניק לשעבר אני מזדהה עם פופ.

איך אפשר ללבוש את החליפות האלה ??

העניבות זה גזר דין מוות בחנק

את החליפות המגוהצות שכולם לובשים הייתי מלביש רק על דחליל בגן ירק שלי

ממליץ לפופ לעבור לג'ינס ולחולצות קאובויס(אולי ללארי בירד יש כמה)

ר. שטנאי
ר. שטנאי
01/12/2012 7:41:19

מנחם כשאתה מנסה להשוות אבטיחים לפטרוזיליה (עניין הפלאחים והשדות עושה לך את זה ) זה פשוט מצחיק. איך אפשר בכלל להשוות בין הופעה של כוכב החולדות מנצרת עילית למשחק ליגה רגילה הנמתחת על פני 82 משחקים שקובעים בסה"כ ביתיות זה סתם תרגיל שלא קשור לנושא. מדברים הרבה על האינטגריטי של הליגה ועל ההתחשבות באוהדים המסכנים שחיכו לראות את שלושת הגדולים של הספרס.

איפה כל האינטגריטי הזה כשקבוצות עושות טנקינג , איפה זה כשפתאום אנטוני דיוויס מגיע לניו אורלינס כשאף אחד לא רואה את ההגרלה של הלוטרי , או כשהוא ביטל טרייד לגיטימי לגמרי ונתן את כריס פול עבור בדיחה, איפה ההקפדה האמיתית על תקרת שכר ?

מי שלוקח ברצינות משחק אחד מ 82 וקובע ממנו מסקנות מרחיקות לכת על כוונותיו של פופוביץ' עושה כאן טעות. מה שפופוביץ' עשה זה בסה"כ להראות אצבע משולשת לליגה שקובעת סדר משחקים זוועתי בלי התחשבות בקבוצות . כולם יודעים שהעונה הרגילה היא מסטיק אחד ארוך עם מעט מאוד משחקים מהותיים, ושכל העניין נמצא בפלייאוף שגם הוא ארוך מדי. אז עכשיו עושים רעש על מהלך שעושות כל הקבוצות בצורה פחות בולטת בעיקר לפני הפלייאוף.

וחוץ מזה מה זו הקפריזה הזו למה פתאום עכשיו, הרי גם בשנה היה את אותו הדבר , מה קרה ? חברת חומר הנפץ לא מכרה מספיק פרסומות בטלוויזיה, כמה צופים ששילמו ממיטב כספם נעלבו ?

מה שיקרה אחרי הקנס הזה, שבפעם הבאה פופוביץ' יבקש "אישור מחלה" עובר השחקים ולא ישלח אותם לטיסה.

גם אף אחד לא מדבר על זה שיתרון הביתיות בימנו הוא לא כזה משמעותי, קבוצות מאבדות אותו בהפסד ביתי אחד , אחרי ש"עמלו" עליו במשך 82 משחקים, והן יכולות לזכות בו בחזרה משחק לאחר מכן. אז בואו לא נעשה מזה עניין כזה גדול, רק בפלייאוף האחרון ראינו כל כך הרבה פעמים שהביתיות לא הכריעה יותר מדי. עד הפיינלס קורים עוד כל כך הרבה מקרים- פציעות, טריידים, דבק קבוצתי , מחליפים מתעלים וכו', שהופכים את עניין הביתיות למשהו משני, הרי כולם יודעים שמיאמי עם ביתיות או בלי תיקח את המזרח במקרה שכולם יהיו בריאים. כרגע הם לא מראים כדורסל מדהים אבל כשהכסף יונח על השולחן אף קבוצה לא תוכל עמוד מול המפלצת שבראשה לברון.

ונקודה אחרונה למחשבה –
כמה זה 31 ?

התשובה :ההפרש הכולל מהשכר במיליונים שקיבלו באטייה, אלן וראשארד לואיס בעונה הקודמת למעבר למיאמי .

מנחם לס
מנחם לס
01/12/2012 16:39:03
Reply to  ר. שטנאי

בעיית ה-82 משחקים שווה לכל הקבוצות. כל קבוצה חייבת לשחק 4 משחקים ב-6 ימים פעם אחת בעונה. איך אמר יוגי ברה? "אם אתה לא יכול לסבול את החום, אל תיכנס למטבח". אז שהספארס יעברו לשחק ביורוליג שם תכנית המשחקים יותר 'אנושית'.

רועי ויינברג
רועי ויינברג
01/12/2012 17:30:12
Reply to  מנחם לס

ביורוליג זאת תוכנית משחקים של פוסי קאטס. משחק אחד בשבוע, זהו. בשילוב עם עוד מסגרת זה אפשרי, אבל 3 מסגרות זה מסובך (כמו מכבי שנה שעברה-משחקים בשבת, שני וחמישי).

ינון יבור
ינון יבור
01/12/2012 8:13:16

כל הכבוד לפופ.
המעשה שלו מציף סוף סוף עד כמה העונה הרגילה ארוכה וכוללת משחקים מיותרים. גם רונדו עכשיו בחוץ לכמה משחקים. זה משנה? יש הרבה יותר מדי משחקים מיותרים בעונה הרגילה, ובטח אם הם באים גם ברצף.
ולמה לא מול אורלנדו? אתה מאכזב אותי פרופסור. קודם כל זה עוד יום שהם יהיו בבית, במיטה הנוחה שלהם ולא במלון מצחיק בין דיסני למיאמי ביץ'. חוץ מזה – אנחנו כותבים פה כתבות ותגובות על זה, מה שמעלה את הדיון לסדר היום – בדיוק מה שהוא רצה (ומה שלא היה קורה אם היה עושה זאת מול אורלנדו).

מנחם לס
מנחם לס
01/12/2012 16:45:18

אם ה-$250,000 היו באים מכיסו, הוא לא היה כזה חכם וכזה אמיץ. כולם ידעו על ה-82 משחקים כבר לפני 30 שנה. לא טוב לכם? לכו לשחק כדורסל באירופה (או סין). כל השחקנים והמאמנים יודעים הכל למפרע. אתה מדבר כאילו הם קוטפים כותנה 9-10 שעות ביום בחוןם של 40 מעלות באלבאמה. כל מה שהיה עליהם לעשות זה לשהות לילה במלון 5 כוכבים על שפת הים בסאות' ביץ', לקום בבוקר, ללכת לטיול קצר על החול כשהם מןוקפים לטיניות בביקיני. ועוד לקבל בממוצע כמה עשרות אלפי דולארים על 30 דקות של כדורסל (עם הפסקה של 15 דקות וטיים-אאוטים). אני מוכן לעשות זאת יום-יום מעתה ועד יום מותי, ואני בן 75.

בן
בן
01/12/2012 9:21:57

המאמן הוא היחידי שיקבע מי משחק ומי לא!
בכל מקום בעולם זה ככה וזאת פעם ראשונה שמישהו ניכנס בגלל זה.

מנחם לס
מנחם לס
01/12/2012 16:48:16
Reply to  בן

"בכל מקום בעולם" לא כוןלל את ארה"ב. אנחנו כאן אור לגויים. המדינה מספר 1 בעולם בכלכלה, בצבא, ובספורט. מה איכפת לנו על "כל מקום אחר בעולם"? (וחכו מה יקרה כאן אחרי ההתעוררות הכלכלית החדשה. כבר מחירי הבתים עולים, האבטלה בירידה, ואובמה הבנזונה עוד ייכנס להסטווריה כנשיא גדול!

Rondi
Rondi
01/12/2012 10:11:48

דוק, עם כל הכבוד שיש לי אלייך, אני לא יכולתי לחשוב יותר הפוך ממך.

עם כל הכבוד לאנשים המכובדים שמשלמים 600 דולר לראות את דנקן, פרקר וג'ינובילי הם לא קנו כרטיסים לדנקן נגד לברון אלא למיאמי נגד ספרס. מבחינה ספורטיבית טהורה למאמן לא צריכה להיות שום מחויבות לשתף שחקן זה או אחר, בטח שלא לקהל ובטח ובטח שלא לקהל היריבה…

בסוף העונה שעברה כשפופ הושיב את שלושת הגדולים שלו לנוח במשחקים שהיו קריטיים למקום ומיקום בפלייאופס, "הליגה" הגיב באדישות, עכשיו שהמשחק בעל חשיבות ספורטיבית שולית אבל יושב על משבצת רייטינג יקרה אז פתאום זה לא ספורטיבי..?

אני מבין שמנקודת המבט שלך על הליגה כמוצר בידור נטו יש חובה לספק את המופע הטוב ביותר, אבל זה לא אמריקן איידול פה – זה אמור להיות פאקינג ספורט!

ליגה מקצוענית צריכה קודם כל לדאוג להגינות ספורטיבית ורק אחר כך להגינות שיווקית.

מנחם לס
מנחם לס
01/12/2012 16:55:57
Reply to  Rondi

הנקודה היא שאותו SCHEDULE יש לכל הקבוצות. אתה לא יכול לסבול את החום? צא מהמטבח (ועבור לשחק ביורוליג). זה היה טוב ללארי בירד, מג'יק, וג'ורדן. אז פתאום לטוני פרקר זה לא טוב? כשהחלטת לחתום על 6 מיליון דולארים לשנה (במקום לקבל 10 דולאר לשעה בקטיפת כותנה), ידעת למפרע לאן אתה ניכנס. אם שחקן לא יכול להגיע למלון 5 כוכבים במיאמי ביץ' ב-2 לפנות בוקר, לישון עד 10 בבוקר, ואחרי ארוחת בוקר לצאת לטיול קצר על החוף כשמאה לטיניות עם ביקיני מקיפות אותך, ואחרי צהריים לישון שעתיים, להתעורר ב-4 ואז לאכול סטייק קטן עסיסי, להגיע לאולם למסאז' וז'קוזי, ואז לשחק 30 דקות (כולל הפסקה של 15 דקות וטיים אאוטים), לך למצוא מקצוע אחר. אני לוקח את חיי שחקני ה-NBA האיומים לפני דפיקת הלב הבאה.

בריסיי
בריסיי
02/12/2012 13:34:01
Reply to  מנחם לס

לא מדוייק. במקרה של SPURS זה 5 משחקים ב-7 לילות.
אחלה כתבה בנידון.
http://sports.yahoo.com/news/nba–david-stern-stumbles-again-in-his-failed-culture-war-against-the-spurs-194828970.html

k_700
k_700
01/12/2012 10:20:21

חליפה גם בחתונה שלי אני לא אלבש!!!

חליפות זה ליורמים.

מנחם לס
מנחם לס
01/12/2012 16:57:11
Reply to  k_700

זה בגלל שעוד לא נמצאה הנקבה שתסכים להתחתן אתך!

k_700
k_700
01/12/2012 17:11:29
Reply to  מנחם לס

גם נכון!

דר' רזי הופמן
דר' רזי הופמן
01/12/2012 11:12:42

איזה פוסט!
מל עם תובנות שלו ותגובות לפנתיאון.
אני לא גר בארה"ב ובכל זאת, בקהם הוא הדובדבן ש MLS קיבלה ובזכותו הכדורגל האמריקאי התקדם בעיקר מהבחינה השיווקית.
החברה לפני כבר דברו על כמה שהוא היה נפלא עבור היונייטד שזו הקבוצה שלי עוד מהימים שליברפול שלטה בימים! השילוב המדהים של סוף שנות התשעים עם בקס, המלך, גיגסי, סקול, פיטר ועוד רבים וטובים, זו מבחינתי האישית הקבוצה הטובה בהיסטוריה:)
לגבי פופו. אני מסכים עם מל לגבי הלבוש שלו שלא מכבד את הספורט! פה לדעתי הוא כן צריך להיקנס!
לגבי המנוחה שנתן לכוכבים ללילה אחד, הוא צריך לקבל הזהרה והליגה צריכה לחוקק חוקים מחייבים שימנעו מקרים דומים.
כולם יודעים כמה קל לקבל מרופא ימי מחלה בימינו. בפעם הבאה כפי שנאמר פה, פופו ישיג אישור מרופא שהכוכבים חולים או שיעלה אותם במשחק לדקות ספורות. מישהו יכול לדרוש ממנו שטים, מאנו או טוני ישחקו יותר מ 5 דקות למשחק? איך אפשר לקבוע למאמן כמה זמן להכניס שחקן?

מנחם לס
מנחם לס
01/12/2012 17:03:05

אם היו יושבים על הספסל ומשחקים 5 דקות, זה היה בסדר כי אם אתלטים כמו דנקן מוכנים לשבת על הספסל ולראות את קבוצתם מפסידה בגלל זה, אז הם לא ספורטאים. תאר לך את מייקל יושב על הספסל ולא משחק במשחק חם. הוא היה תולה את המאמן עם העניבה שלו על המתלה בחדר ההלבשה בסיום המשחק. 35 דקות משחק.ביג דיל. בת דודתי בבה (בת שבע) מוכנה לעשות זאת עבור $20,000 למשחק, כמו שדנקן משתכר.

AVI S
AVI S
01/12/2012 11:32:35

אין מה לעשות מנחם, אתה, כמו שטרן, פשוט בדיחה מהלכת.

לבוא ולהגיד שהוא עשה את זה כי הוא "פחד מההיט" או להתלונן על החליפות שלו…נו באמת. היש יותר ילדותי מזה?

הרי בשלב הזה, זה כבר ברור לכוווולם שפופ עשה את זה בכוונה בשביל לתקוע אחת לשטרן. איך אני יודע? שתי סיבות:
א. הוא שלח אותם בטיסה מסחרית של SOUTHWEST מאורלנדו, כלומר הם אפילו לא היו בAA ארנה במיאמי.
ב. הוא שלח איתם את דני גרין! הוא בן 25! ולא באמת צריך את המנוחה.
בנוסף, TNT קידמו את המשחק הזה בצורה דיי רצינית, שלחו את סר צ'ארלס למיאמי וכ'. אין לי שום ספק שטד טרנר התקשר כשהוא רותח מזעם ושטן התקפל כמו ילד טוב.

עכשיו הסיבה שנאמרה כמו עשרות פעמים בINSIDE THE NBA בESPN בYAHOO SPORTS.
THE NBA HAS SET THE SPURS TO FAIL.
לך תראה את הלו"ז. ותגיד לי אם זה נראה לך הגיוני, סקיפ בייליס קרא לזה הלו"ז הכי נוראי שהוא פגש בNBA אי פעם.

אני מבטיח לכם שזה לא נגמר. פיטר הולט הוא הCHAIRMAN OF OWNERS של הליגה. הוא המעסיק של דיוויד שטרן, יש לי הרגשה שזה הולך למשפט.

מנחם לס
מנחם לס
01/12/2012 17:05:18
Reply to  AVI S

פופ "תקע" את סטרן? מי היום עני ב-$250,000? סטרן? לא! הספארס. רק חבל שהוא לא תקע את קנס הרבע מיליון ישר לתחת של הפלח!

AVI S
AVI S
01/12/2012 20:13:26
Reply to  מנחם לס

חחח למי אכפת מהכסף? אתה חושב לפופ אכפת מהכסף? אתה חושב שלפיטר הולט אכפת מהכסף? מה זה כבר 250K$?!? זה כלום! גרושים!
מה גם שאני 90% בטוח שהולט לא יעזבור על זה בשקט..הוא המעסיק של שטרן, אתה שוכח את זה, יש לו גב רחב משאר הבעלים בליגה, הוא עוד יכופף את ידו בעניין.
מצד שני, תראה כמה פרסום גרוע זה עשה, איך זה האיר זרקור אדיר על הבעיות הקשות בלו"ז של הNBA. אתה מדבר בדיוק כמו כל זקן שנתפס לכל דבר כ"ככה עשינו פעם". לפעמים גם מסורות צריך לשנות. תכנס לESPN, לYAHOO ואפילו לNBA.COM!!!! בכל חור מבקרים את שטרן ובכל רגע ורגע עוברים עוד אנשים לצד שטוען שצריך לעשות שינוי משמעותי בלו"ז של הליגה(אולי אפילו להוריד עשרה משחקים).

אתה כנראה שכחת איך הכדורסל השתנה מאז שראית את יואינג בMSG. בשנות ה80 וה90, לפני הHAND CHECKING RULE הכורסל היה משחק פיזי, שבגלל ההגבלות על הגנות לא אישיות, על דאבל טימים ועל כך שיכולת לשים ידיים על שחקנים בתנועה, יחסית לכדורסל של היום, הוא היה כדורסל עם הרבה פחות תנועה ולכן דרש הרבה פחות STAMINA.
היום המצב השתנה, לדרוש משחקן בן כמה שלא יהיה לשחק משחק חוץ רביעי רצוף ב-5 ימים זה לא אנושי, לא אחראי ובפירוש מסוכן. אם אתה חושב שזה יעצור את פופ מלעשות את זה עוד פעם בהמשך העונה, אתה חי בסרט. ואם אתה חושב ששטרן יוכל להמשיך לקנוס אותו בלי לשמוע מהמעסיקים שלו אתה גם חי בסרט.

ודבר אחרון, הצביעות שלך שוברת לעתים שיאים.בשנה שעברה, ב24 באפריל, בTNT!!!! היה משחק מ-ח-ר-י-ד בין הסלטיקס להיט שבו לא שיחקו רונדו,גארנט,פירס,אלן,וויד,לברון ובוש. כווווולם DNP. לא שמענו פיפ מהליגה, גם אתה כמובן הגנת על ההיט בחירוף נפש.."שצריך לשמור כוחות לפלייאוף"..אבל מה עם האוהדים בTD גארדן ששילמו כסף? מה עם TNT? סשה פאקינג פאבלוביץ' היה הקלע המוביל במשחק שנגמר ב78-66!!!

אז אל תזיין את השכל, כל המשחקים שווים ל1 מ82. אם קבוצות מסוימות יכולות להרשות לעצמן לעשות דברים כאלה, זו החלטה שלהן ושלהן בלבד. גם אם זה פאקינג נובמבר.

מנחם לס
מנחם לס
01/12/2012 21:11:02
Reply to  AVI S

חנטריש קטן, כמה שאני זקן, אני הרבה יותר מודרני ממך. שמעת על I-TV680? כשתשמע – תתקשר אלי, ואסביר לך איך אתה רואה חתיכות שאתה מחפש באינטרנט על הטיווי שלך בבית בגודל 70 אינטש, ואז מחליט אם הן מספיק טובות לך או לו. אני משתמש בזה כבר שלושה שבועות!

AVI S
AVI S
01/12/2012 22:38:06
Reply to  מנחם לס

אני לא מבין מה זה קשור…בכלל לא הגבת לענין.

מנחם לס
מנחם לס
02/12/2012 1:36:01
Reply to  מנחם לס

כתבת שאני זקן שלא מסוגל לךשנות דברים, והסברתי לך שאני זקן ממך רק בשנים.

AVI S
AVI S
01/12/2012 20:17:41
Reply to  מנחם לס

ולגבי טענה שלך לגבי כך שהSCHEDULE שווה לכולם. אז זה גם שקר:
From Elias: The Spurs finished playing 6 ROAD games in 9 days. Seven total teams either have done that or will do it this year.
ממש שווה לכולם.

מנחם לס
מנחם לס
01/12/2012 21:13:31
Reply to  AVI S

הייתי שולח אותם (ואותך) לקטוף כותנה 10 שעות בחום של 40 מעלות בשדות הכותנה באלבאמה, ואז היינו מדברים על "קושי". המפונקים האלה מגיעים לטיסה פרטית, לא מחכים שנייה, יורדים מהמטוס ולימוזינות מביאות אותם למלון שם מחכות להם מעסות מפינלנד. אני מוכן לשחק 360 משחקים ב-365 ימים ככה.

AVI S
AVI S
01/12/2012 22:42:13
Reply to  מנחם לס

שוב, אין קשר. יש הבדל בין "לשחק" משחק לבין "לנצח" משחק או "להתחרות". וכמובן שלך אין ולא היה את הכשרון של לברון בכדורסל כמו שאולי לו אין את הכשרון שלך בהנדסה.
חבל שאני עונה לענין מנמק ומביא דוגמאות ואתה סתם מנסה לתרץ. אני לא בא להיות DISRESPECTFUL אבל מצד שני אתה לא עוזר.

בריסיי
בריסיי
02/12/2012 13:43:14
Reply to  מנחם לס

פרופסור היקר.
הרי ברור לך הדיון פה לא על "קושי". הדיון פה על תנאים שיוויוניים לכל הקבוצות. וכפי שAVI S
הראה – העקרון הנ"ל לא נשמר כאן.

בריסיי
בריסיי
02/12/2012 7:24:28
Reply to  מנחם לס

א. יש הבדל בין 4 משחקים ב-6 לילות לבין 5.
ב. איכשהו יש לי תחושה שאם מאמן אחת הקבוצות "השוק הגדול" היה מגיע להחלטה שפופ קיבל, שטרן לא היה מעז לצייץ אפילו.
ג. כל הקריירה של דוויד שטרן וכל ההיסטוריה של הליגה בתקופתו מוכיחה שלשטרן לא איכפת בגרוש מערך ספורטיבי של הליגה. לפחות שתיים מתוך 5 אליפויות של ג'ורדן, רוב האליפויות האחרונות של הליקרס ולצערי הרב האליפות הראשונה של דאנקן (לצערי, כי בניגוד לשאר נערי הזהב שהזכרתי אני מאוד מכבד את השחקן הזה, וכן עקב כך שבדרך נפגעה קבוצה נפלאה כמו אינידיאנה של רג'י מילר, ריקי סמיטס והדייויסים) הושגו באמצעים שהקשר בינם לבין הספורט הוא רופף ביותר.
ד. אני באמת מקווה שהספרס לא יעברו על העונש בשתיקה וההחלטה הזו תהיה תחילת סופו של הרודן הקטן ואיתו תעלם מהעולם השיטה בה אליפויות נקבעות על פי ערך פרסומי של השחקנים ולא לפי הערך הספורטיבי.
נ.ב. איזה מזל שלא נותנים לרוג'ר גודל להפוך שלטרן (למרות שהיה מת להיות שטרן על פי כל המהלכים שמנסה לבצע) ולקבוצות כמו סטילרס, ניו אורלינס ובאקס ופאקס יש עדיין סיכוי שווה לזכות בסופרבול ללא קשר למיקומם הגיאוגרפי ולכמות ה"שמות הגדולים" שקל שלווק בקבוצה (ובאן. אפ. אל אפילו אין קבוצה בLA).

בריסיי
בריסיי
02/12/2012 7:26:06
Reply to  בריסיי

אהה כן, לג'ורדן היו 6 אליפויות.

דר' רזי הופמן
דר' רזי הופמן
01/12/2012 12:10:10

אבי לא מסכים אתך ולא עם מנחם. האמת נמצאת איפה שהוא באמצע ביניכם!
אם פופו לא מכבד את העבודה שלו ולא משקיע קצת כסף בחליפה נורמאלית עם עניבה שתכבד אותו ואת מקום העבודה שלו אז הוא פלח עם כל זה שהוא מאמן גאון. ולה לא מכבד את הליגה בה הוא עובד ועל זה הוא צריך להענש!
מצד שני אני לא מסכים עם מנחם שהוא פוחד מההיט. כשיש כזה מסע ארוך בחוץ צריך לתת מנוחה לכוכבים. אני במקומו הייתי נותן לדנקן לשחק 5 דקות וכך גם לפארקר וגינובילי. כך כולם היו יוצאים מרוצים???
תמהתני, ובכל זאת אז אף אחד לא היה מאיים על הפלח!

מנחם לס
מנחם לס
01/12/2012 17:07:02

דוקטור! כפי שכבר כתבתי, כשהוא חתם על חוזה, וכשהספארס הסכימו לשחק ב-NBA, הם ידעו הכל למפרע. כל הקבוצות שוות מבחינה זאת.

דר' רזי הופמן
דר' רזי הופמן
01/12/2012 17:35:27
Reply to  מנחם לס

מנחם, שיחוקקו חוקים ברורים בעניין!
כרגע אין שום חוק שאומר שחייבים לחייב את הכוכבים לשחק כל משחק כשהם בריאים. שנינו יודעים את זה ומהבחינה הזו שטרן יצא לא טוב מבחינתי. הוא יצא כמו דיקטטור. אתה רוצה? תאיים, תכנס וועדה ותכניסו חוק חדש וברור ואז יש קייס!
לגבי צי-פופו והעניבה אני מסכים אתך ואני לא מבין מדוע הוא עוד לא ניקנס.

מנחם לס
מנחם לס
01/12/2012 18:02:55

עכשיו קראתי שב-2010 יצא תקנון NBA בקשר לחובה לשתף את השחקנים כמו בכל משחק רגיל.

דר' רזי הופמן
דר' רזי הופמן
01/12/2012 17:38:36

אגב, אני חושב שצריך לחייב את הספארס לקנות לו חליפה טובה ועניבה וזוג נעליים יוקרתיות. איש המשק צריך לדאוג לתקינות הביגוד ולכך שהקוף הפלחי מדגניה ג יזכור ללבוש אותה לפני כל משחק ויחזור לדגמח מפלמ"ח אחרי שנכנסים ללימוזינה בדרך לנמל התעופה:)

מנחם לס
מנחם לס
01/12/2012 18:06:07

אני לא מסכים אתך. אם אני בעל הספארס, אני מצווה על איש המשק במקום לקנות חליפה, עניבה, ונעליים יקרתיו לפופ, ללכת לשוק פשפשים כמו ביפו, ולקנות לו שם נעליים, חליפה ,ועניבה, ואז זה ייראה נורמלי על פופ.

פרפר לילה
פרפר לילה
01/12/2012 19:48:04

למנחם לס,

אתה יכול להכין סיקור קצרצר על מה שקרה היום במתחם האימונים של הקנזס סיטי צ'יפס?

תודה מראש

הפרפר

ינון יבור
ינון יבור
01/12/2012 20:23:39

מנחם
מה עם כל המשחקים שאתה שומע ששחקן לא משחק בגלל "סיבות אישיות" או "סיבות משפחתיות"?
תחייב את וייד לשחק כשיש לו דיון בבית משפט על הילדים שלו?
אתה יודע אם למאנו יש משבר משפחתי שהוא חייב לפתור מיידית עם אשתו? הרי מכאן זה מדרון מאוד חלקלק, ולדעתי לספרס יכול להיות קייס בבית משפט נגד החלטה כזו.

מנחם לס
מנחם לס
01/12/2012 21:07:38

ברור שתמיד מאמנים ימצאו לתת לשחקן מסויים מנוחה בטענה של 'סיבות אישיות', אבל זה שונה מלשלוח 4 שחקנים הביתה בטיסה מסחרית לפני המשחק נגד מיאמי.

בוב הבנאי
בוב הבנאי
01/12/2012 21:21:24

מנחם, ג'ובאן בלצ'ר רצח את החברה שלו ולאחר מכן הגיע למתחם האימונים וירה בעצמו בחנייה לעיני מאמן הקבוצה והג'נרל מנג'ר.

והופס שותק? WTF?? חחח

k_700
k_700
02/12/2012 1:53:57

בק טו בק לגאלאקסי!!!
ראיתי את המשחק איזה יופי של משחק פרידה היה לבקהאם.

השקיע על המגרש כמו שהוא תמיד היה משקיע, חילק כדורים על מגש של כסף.
דקה 93 כל הקהל וכל הקבוצה נתנו לו סטנדינג אוביישן במשחק האחרון שלו ואפילו השופט רצה למחוא לו כפיים.

רובי קין סחט פנדל דקה 92(לדעתי לא נגעו בו) וניגש לבעוט. חבל שבקהאם לא לקח את הבעיטה.

ישראל קרמר
ישראל קרמר
02/12/2012 16:43:02

בס"ד

בקהאם היה מהבועטים והמוסרים הגדולים ביותר ומשקיען מהמעלה הראשונה. אז השליטה שלו בכדור לא הייתה יחסית מהגדולות ביותר אך הוא ידע מה לעשות עם הכדור גם ללא השליטה הגדולה ביותר והיה יעיל מאוד.