פרויקט הדראפט – מחוץ ל 30 ( חלק ג 51 ומטה ) /MBK

חלק ג של הבחירות הנמוכות  (כמעט סיימנו) עוסק באלו שלא ממש היה להם סיכוי להיבחר בסוף הסיבוב השני (או אפילו השלישי והרביעי בשנים שהיו בוחרים עד 10 סיבובים) ועדיין להצליח בליגה: זה סיפור לא נורמלי. להיבחר ראשון ולהיות אולסטאר בליגה זה לא כזה סיפור, אבל להיות אולסטאר מהבחירה ה-65? להיות חבר היכל התהילה מהבחירה ה-117?! זה כבר הרבה יותר מעניין.

יאללה לעבודה:

קייל קורבר – נבחר 51 בדראפט 2003. קורבר בעל קריירת קולג'ים לא רעה בכלל בקרייטון (מכללה די קטנה במונחי כדורסל), הוא נבחר ע"י הנטס, נמכר לפילדלפיה, ושיחק במדי הג'אז והבולס. קורבר, מלבד הדמיון לאשטון קוצ'ר, ניחן בכישורי קליעה מדהימים: האחוזים שלו מהקו ומה-3 יוצאים מגדר הרגיל לאורך הקריירה. הוא זכה לעדנה מאוחרת במדי ההוקס עימה קבע שיא של 127 משחקים רצופים עם שלשה אחת לפחות (ניפץ את השיא הקודם שעמד של 89) ואף נבחר לאול סטאר. הוא פלירטט עם עונה של 90/50/50 אך כמו ההוקס דעך לקראת סיום העונה. אגב, אחוזי הקריירה שלו ל-3 דומים לאלו מ-2 (סביב ה 44%). במדי הג'אז הוא קלע בעונת 09-10 53.6% מה-3 המהווים שיא ליגה לעונה בודדת.

דונלד רויאל – רויאל שנבחר בבחירה ה-52 ע"י הקבלירס ב-87. הוא מועבר למינסוטה ולאחר עונה אחת נוחת בתל אביב לעונת הסקאדים. למרות עונה קשה הוא מוביל את מכבי לפיינל פור (לצידו אד הורטון – מהזרים הפחות טובים של הקבוצה) שם מכבי מובסת ע"י ברצלונה במשחק שזכור כחרפת יום הזיכרון (מכבי שיחקה במשחק המוקדם שנכנס לערב יום הזיכרון). רויאל, שמלבד אוזני הדמבו ניחן בצעד ראשון מהיר מאוד וביכולת סיום לא רעה, חוזר לליגה (ספרס) ומשם למג'יק עימה הוא מגיע עד לגמר הליגה.

הבחירה ה-53 מלבד יותם הלפרין שנבחר בדראפט 2006 סיפקה שחקן שנפטר השנה – אנתוני מייסון, מייסון שנבחר ע"י הפורטלנד טריילבלזרס בדראפט 88 נפלט מהליגה ושיחק עונה אחת במדי אפס פילזן הטורקית ואף היה קרוב לשחק באיפריית עיר היין מכבי ראשל"צ. מייסון מיאט לשחק בנטס ובנאגטס ובתווך שיחק ב CBA ובוונצואלה. מייסון קנה את עולמו כשזכה לשחק בניקס של פט ריילי, מייסון שהפך לאחד הפוורורדים באיימתנים בליגה היה שותף לקבוצה יוצאת מן הכלל, זכורים לטוב המאבקים מול הבולס, אינדיאנה וההפסד בגמר הליגה ליוסטון (94). מייסון נבחר לשחקן ה-6 של עונת 94-5. הוא המשיך לשחק בשארלוט, בעונת 95-6 הוביל את הליגה בדקות משחק. בהורנטס הוא ניפק עונה שהקנתה לו מקום בנבחרת ההגנה השניה ובנבחרת העונה ה-3. הוא נפצע והחמיץ עונה שלמה אך חזר לשתף פעולה עם פט ריילי במיאמי (ב 2001 בגיל 34 נבחר לראשונה לאולסטאר.) מייסון שיחק 2 עונות נוספות במילווקי בטרם פרש. נפטר מהתקף לב בפברואר השנה. לנצח יזכר כאחד השחקנים הקשוחים שידע המשחק.

הבחירה ה-54 לא ניפקה שמות שעשו שמות בליגה, ניתו לציין את שנדון אנדרסון שנבחר ע"י הג'אז בדראפט 96. עמה הוא הגיע פעמיים לגמר הליגה והיה במיאמי כשזו זכתה באליפות ב 2006, עונה לאחרייה פרש.

בדראפט 2002 נבחר לואיס סקולה שבאותם ימים שיחק בויטוריה הספרדית (עוד שהייתה טאו קרמיקה כיום קוצה לבורל), אחת הקבוצות החזקות באירופה שניפקה לא מעט שחקני NBA (קלדרון, פריגוני, נוציוני, טייגו ספליטר, טלטוביץ). הוא הוביל את טאו לאליפות ול-2 גמרי יורוליג (כולל הפסד למכבי בגמר 2005). סקולה היה שותף לזכיה של נבחרת ארגנטינה בזהב האולימפי של 2004 (ארד בביג'ין) ומדלית כסף באליפות העולם 2002. סקולה זכה לשחק בליגה רק מגיל 27 בעונת 2007-8 כשהזכויות עליו היו שייכות לרוקטס. מאז הוא משחק כבר 8 עונות בליגה ומחזיק הממוצע של 12.1 ו-7 ריבאונד למשחק.

בבחירה ה-56 נאחל בהצלחה לסשה קוואן שפרש אך חתם לאחרונה אצל דוויד בלאט והקאבס. אפשר לומר מילה טובה על רמון שסנס שנבחר 56 בדראפט 2007. אציין את מיקי ג'ונסון שנבחר 56 ב 74 PF שקלע מעל 12700 והיו לו 6500 ריבאונדים בקריירה, אבל חבל לעייף את העיינים – הטוב עוד לפנינו.

דווקא כשנראה שהולכים ודועכים מגיעה הבחירה ה-57. בדראפט 99 נבחר ארגנטיני אנגרטי בבחירה ה-57 ע"י הסן אנטוניו ספרס, 5 דקות לפני שהדראפט נגמר. מאנו, שהיה בעל קבלות מוכחות מאירופה (עבר מרג'ו קלבריה לקינדר בולניה עימה זכה ביורוליג), הגיע לליגה רק ב 2002 וכבר בעונתו הראשונה הוא זוכה באליפות (+ 3 נוספות). ג'ינובלי, שמאלי נהדר עם תשוקה למשחק, יחד עם טוני פרקר וטים דאנקן הם הטריו בעל מספר הניצחונות הפלייאוף הרב בהיסטוריה. פעמיים אול סטאר, השחקן ה-6 של העונה, פעמיים בנבחרת העונה ה-3. אפשר לשנוא את הפלח, אפשר לא לאהוב את הספרס אבל אי אפשר שלא לאהוב את מאנו ג'ינובלי.

הבחירות 58-9 לא ניפקו שחקנים ראויים אז קדימה לבחירה ה-60.

בשנת 2011 בבחירת הדראפט האחרונה סקרמנטו קינגס בוחרת באייזה תומאס. אייזה, שאביו אוהד הלייקרס הפסיד בתערבות לחבר שאם הלייקרס לא תגבור על הפיסטונס הוא יקרא לבנו אייזה. תומאס, שמתנשא לגובה של 175 ס"מ בלבד, בעונתו ה-3 בקינגס קלע 20.3 למשחק מה שניפק לו חוזה נאה בסאנס וכיום הוא חלק מהסלטיקס המתחדשת (מעניין מה האבא ג'יימס חושב על המעבר לבוסטון).

דראפט 78. הלייקרס בוחרת בסיבוב ה-3 את מייקל קופר  שלפני שהגיע מאנו היה שותף לטריו עם הכי הרבה ניצחונות בפלייאוף (מג'יק וקארים שנבחרו ראשונים). קופר זכה ב-5 טבעות אליפות והיה חלק אינטרגלי מהשואו טיים של הלייקרס הגדולה של שנות ה-80 בעיקר כי מישהו היה צריך לעשות הגנה. קופר נבחר לשחקן ההגנה של העונה (87), 5 פעמים! לנבחרת ההגנה של העונה (+ 3 פעמיים לנבחרת השנייה). אם לארי בירד אומר עליך שאתה השומר הכי טוב ששמר עליו, זה הופך אותך לגדול מהמשחק.

מלבד יכולות ההגנה שלו הוא פיתח לאורך הקריירה יד מצויינת מרחוק (החזיק בשיא ליגה למשחק בסדרת גמר עם 6 במשחק) תשנאו את הלייקרס עד לשד עצמותיכם, תקדישו 5 דקות לקופ בסרטון הבא:

קופר זכה בתארים כמאמן WNBA (לוס אנג'לס ספארקס כמובן) ואף שיחק עונה אחת בוירטוס רומא בטרם פרש. הוא שימש כעוזר מאמן בליגה וכיום הוא מאמן את אטלנטה דרימס בליגת ה WNBA.

דראפט 86 מנפק בחירה 60, אוי איזו בחירה. הוא שחקן ששוה פוסט משל עצמו ויש לו מקום ב-50 הגדולים של המשחק (לא מגזים) רק האמרקאיים רפה ההבנה והשכל בחרו בו ב-60!! דראזן פטרוביץ – עבורי פטרוביץ היה אימת אירופה. הוא הוביל את ציבונה זאגרב ללא זרים ל-2 אליפות אירופה. המפגשים שלו מול מכבי בבית הגמר היו נגמרים כשידו על העליונה (44 נקודות ו-49 נקודות). פטרוביץ, שגדל בשיבנק הגיע עימה ל-2 גמרי קוראץ, קלע 112 במשחק ועוד ועוד… כל זה לא הספיק לקבוצות הליגה הוא נבחר 60 בלבד ע"י פורטלנד. פטרוביץ שיחק בריאל מדריד והמטיר 62 נקודות מול קאזרטה הכותרות בגאזטו דה לה ספורט ניפקו לו את הכינוי – המוצארט של הכדורסל. פטרו מגיע לליגה ב-90 אבל ישב על המשבצת של קלייד דרקסלר ומיעט לקבל הזדמניות, מה שהפריע לו מאוד. הוא עבר בטרייד לנטס וניפק 2 עונות וחצי נפלאות (יחד עם דרק קולמן וקני אנדרסון היתה שם אחלה קבוצה). מאחר ופטרו הוא לא הנושא המרכזי של הפוסט אציין רק חלק מהישגיו: חבר היכל התהילה (2002), הוביל את קרואטיה לכסף (1992 מול הדרים טים), MVP של אליפות העולם (1986, גם ישראל הייתה שם ואף הצליחה לסיים 7) ואליפות אירופה (1989). גופיתו 10 ( ציבונה ) ו 3 ( נטס ) על גג האולם ואיש לא ישחק בהן. פטרוביץ קלע ב 44% מה-3 (קשת רחוקה 7.24), נבחר לנבחרת הליגה ה-3 ב-93 ובשיאו נהרג בתאונת דרכים (בן 28 וחצי היה במותו). היה קרואטי גאה למי שלא ראה ממליץ על הסרט אחים ברצועת הדוקו של ESPN.

קחו רבע שעה (תכינו קפה , גרעינים , קולה , חלב עיזים או מה שעושה לכם טוב) ותהנו מהסרטון הבא:

וכעת נמשיך עם בחירות נמוכות מהשנים הפרי-היסטוריות.

בדראפט 69 נבחר סטיב מיקס בבחירה ה-61 ולאחר כמה עונות ב CBA וב ABA הצליח להבחר לאולסטאר, נאה אבל לא סיפור גדול.

ביל ליימביר (בחירה 65 דראפט 79) – וויליאם ליימביר ג'וניור, סנטר לבן המתנשא לגובה 2.11 נבחר 65 כאמור ע"י הקבלירס. הוא בילה 4 עונות בנוטרה דם וניפק 7 וקצת נקודות + 6 וקצת ריבאונד למשחק. הוא בילה עונה באיטליה וחזר לקליבלנד שם שיחק עונה וחצי עד שעבר בטרייד לפיסטונס. ליימביר, מלבד היותו הפרצוץ של אשך טמיר המקורי שלנו, הוא הפרצוף של הבד בויז של הפיסטונס. בין השנים 83 ל 87 הוא נבחר 4 פעמיים לאול סטאר, מלך הריבאונד של הליגה סיים את הקריירה עם מעל 10,000 בנקודות ובריבאונדים. ליימביר הוא דוגמא לגאון כדורסל שעם המון התמדה ומרפקים (גם כאלו שפגעו בצלעות היריב) פילס את דרכו לצמרת וזכה עם הפיסטונס באליפויות. הפיסטונס, שפיתחו אנטיגונזים כבד בויס של הכדורסל, היא קבוצת הכדורסל מהטובות בהיסטוריה. לרכז טיפוסים כמו תומאס, ליימביר, מהורן ורודמן בניצוחו של צ'אק דיילי האגדי. 3 גמרים רצופים (אחד הפסידו על הקשקש ללייקרס במשחק 7):
https://www.youtube.com/watch?v=hMiVs2SInCY
כמו מייקל קופר כיום ליימביר הוא מאמן WNBA מצליח (זכה באליפות עם דטרויט שוק) והיה עוזר מאמן בטימברוולבס. כיום מאמן את הניו יורק ליברטי.

מייקל אדמס (בחירה 66 דראפט 85). דראפט 85 תחת הרדאר היה משובח לא פחות מזה של דראפטים גדולים בהיסטוריה.

אדמס, פוינט גארד שנשק ל 1.80,  נבחר לאול סטאר פעם אחת וניפק עונה של 26.5 נקודות למשחק במדי דנבר.

מארק איטון (בחירה 72 יוטה ג'אז, דראפט 82). איטונג, שנבחר 107 בדראפט 79 התקדם מעט עם השנים. איטון היה מפלצת הגנתית המתנשא לגובה של 224 ס"מ. שחקן ללא שום יכולת התקפית אבל מחזיק בשיא של 456 חסימות לעונה ושיא קריירה עם ממוצע של 3.5 חסימות למשחק. איטונג נבחר פעמיים לשחקן ההגנה של העונה (85 ו 89) ולאולסטאר ב 89.

ג'יימס דונלדסון ה-3 (73 בדראפט 79). דונלדסון, שנולד באנגליה, היה  סנטר המתנשא לגובה של 218. הוא לא הותיר חותם בליגה אבל איכשהוא נבחר לאולסטאר 88 כששיחק במדי דאלאס (הייתה קבוצה טובה אבל לא בזכותו). הוא נבחר לבחירת האולסטאר הגרועה בכל הזמנים. 8203 נקודות ו- 7492  הם מספיק עבורי לקבל אזכור. הוא ניסה להבחר לראשות עיריית סיאטל ונכשל.

ספאד ווב (בחירה 87 דראפט 85). ווב, 1.67 של קפיציות אתלטית, נבחר 73 בלבד בדראפט 85, מה שלא הפריע לו לנתר לשמיים ולקחת את תחרות הדאנק של 86. ווב שנבחר ע"י הפיסטונס שיחק אפילו במדי ההארלם גלובווטרס כי פשוט היה לאטרקציה בשל נומך קומתו. ווב ניפק עונות לא רעות בהוקס קלע 8072 (כמעט 10 למשחק) ב 12 עונות:

ממשיכים להתדרדר:

ארטיס גילמור (בחירה 117 דראפט 71) גילמור, סנטר בגובה 218 ס"מ, נבחר ע"י השיקגו בולס.

גילמור בילה את 5 העונות הראשונות שלו ב-ABA. גילמור נבחר להיכל התהילה רק ב 2011 אבל הוא ראוי לכך.

24941 נקודות ו 16330 ריבאונדים ב 2 הליגות. 11 פעמים אול סטאר כשה ABA אוחדה השחקנים של הקבוצות שלא המשיכו לליגה יצאו לדראפט גילמור שיפר עמדות ונבחר ראשון. הוא שיחק במדי הספרס והבולס (וקצת בסלטיקס).

גילמור זכה באליפות ABA במדי בקנטאקי קולונלוס.

דן איסל (122 דראפט 70) – איסל נבחר ע"י הפיסטונס אך שיחק ב ABA במדי קנטרי קולונול. הוא היה אול סטאר בכל עונתיו בליגה וזכה באליפות ב-75. לאחר פירוק הליגה הוא שיחק בדנבר נאטגס בלבד (9 עונות NBA).

איסל עם 27482 נקודות ו- 11133 ריבואנדים ב-2 הליגות.

הוא המשיך בנאגטס ואימן את הקבוצה ב 2 קדנציות שונות הוא הסתבך עם הקהילה ההיספנית כשאמר לאוהד ממוצא מקסיקני –  "Go drink another beer, you Mexican piece of shit." 

בעקבות אמירה זו איסל פרש מן הקבוצה. ללא קשר הוא חבר היכל התהילה.

שרונס מרצ'ולניוס (127 דראפט 87) – חבר נוסף בהכל התהילה כדורסלן ליטאי שמאלי יוצא מגדר הרגיל. יש אומרים שהיה האירופי שפתח את הדלת לשחקנים האירופים להגיע לליגה. זכה עם ברה"מ במדליית זהב בסיאול 88. מרצ'ולנוס היה נהדר בגולדן סטייט, קבוצה ששיחקה כדורסל מלהיב, עם טים הארדווי וכריס מאלין. מרצלונויס קלע 18.9 למשחק בעונת השיא שלו ובעונת 92-3 נפצע בצורה קשה ברגלו. הוא עבר בסוניקס, בקינגס ובנאגטס אבל לא הצליח לשחזר את יכולתו מלפני הפציעה.

רנדי סמית' – ה MVP של אולסטאר 78 נבחר 205 בדראפט 70. למרות שהיה 1.90 הוא שיחק גם כ- SF. הוא נבחר פעמיים לאולסטאר ו- 27 נקודות מהספסל העניקו לו את ה MVP של המשחק.

============================================================================

אחרית דבר

קיץ 2015 היה בסימן הפרויקט אשר סיפק אינפורמציה על בחירות הדראפט 1-30 ועוד

הזדמנות להודות לכותבים שעסקו במלאכה

וכמובן לגולשים שתרמו טקבקו ונהנו.

MBK

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 60 תגובות

  1. כיף של פרוייקט ענק.
    הזכרת שני שחקנים שלא נחשבים לכוכבים גדולים אבל אצלי הם תמיד ייזכרו כטובים בהרבה מהקרדיט שנותנים להם: דן איזל ושרונאס מרצ'ולניוס!
    תודה מידן על כיף של פרוייקט!

  2. תודה לך על הסדרה הנפלאה. וללא קשר, יש בכלל וויכוח על זה שפטרוביץ' הוא השחקן סיבוב שני הגדול ביותר בהיסטוריה?

  3. השקנאי.
    עכשיו לשתי קבוצות ש 2k היו צריכים להכניס:
    הנאדטס של שנות ה 70 עם קיקי ואלכס.
    שניים מהסקוררים הכי דינמיים והכי טובים בתולדות הליגה. באמת קבוצה שתענוג לשחק בה.
    הקינגס של סוף המילניום האחרון: קבוצה לתפארת של וובר, פג'ה, ולאדה דיבאץ' מייק ביבי ועוד

    1. מה? הקינגס נראה לי יהיו שנה הבאה. יש עוד חמש קבוצות לא ידועות אז נקווה, וחוץ מהם שיוסיפו את הנטס של קרטר וקיד.
      אז על מה אתה משחק?

    1. וואלס נבחר נמוך מאוד
      מה שנקרא לא נבחר בכלל דילגו עליו
      כמו הקונפה של הבית ספר שאחורי כמה ביקורים אצל הדר פלסטי נהיית פצצה מהלכת

    2. אם היית עושה את העבודה שלך כמו שצריך MISTER BLOND היה עדיין בחיים.

  4. להצדיע לכם.
    בעיני זה היה לא רק פרויקט הדגל של הקיץ אלא בכלל של הופס.
    מה שעשיתם כאן נקרא ערך מוסף ומצדיק את קיום האתר.
    שהרי סקירות משחקים יש בכל אתר אבל פרויקט שכזה הוא מיוחד מאד .
    איני מבין גדול באתרים אבל הייתי שמח אם היה ניתן להגיע בקלות לכל מאמרי פרויקט זה .
    כי זו תמונת הראי של הופס.
    נהדר אני מצדיע לכל השותפים במלאכה ו במיוחד לבעל הרעיון .
    מילאתם לנו את כל הפגרה.
    עד השלב שניתן להסתדר בזכות אליפויות העולם בג'ודו ואתלטיקה וחזרת הליגות .

  5. כל הכבוד על הכתבה, ובכלל על כל הפרויקט, לך ולכל הכותבים.
    מעניין ומלמד.
    רבים מנהבחרים במקומות הנמוכים פשוט אינם אמריקנים, ומסתבר שלזלזול בכדורסל ממקומות אחרים יש גם מחירים…

  6. אני מתנצל שאני ממשיך לחפור על זה אבל הבחירות בגילמור ואיסל לא רלבנטיות מכיוון שכמו כוככבי מכללות אחרים כבר היה ידוע שילכו ל-ABA ולכן הבחירה הבהם לא התממשה (לכן גם נבחרו נמוך). אפשר להוסיף לרשימה הזו את צ'ארלי סקוט (בחירה 106 ב-1970) שנתן קריירה של 20.7 נקודות ו-4.9 אסיסטים למשחק בעשר עונות) כמו גם את ג'ון וויליאמסון (בחירה 96 ב-1973) שרשם 17.5 למשחק בקריירה.

    לדעתי זה משאיר את התחרות על בחירה הסיבובים הנמוכים הטובה ביותר בין ליימביר לג'ינובלי. ביניהם התואר הולך לארגנטינאי הרבה בגלל שבספרס ידעו לשמור על השחקן שברשותם לעומת הקאבס שהעבירו אותו לפיסטונס. פטרוביץ' ללא ספק היה נכנס לדיון עם היה מצליח להישאר בחיים.

    1. נכון
      אבל רשמית ליד בחירת הדראפט שלהם מצויין ( 117 ו 122 )
      יש גם את סדיל ת'ריט ומריו אלי
      התרכזתי בשחקנים שהשאירו חותם ומורשת

      1. אני מסכים, אבל למיטב הבנתי הפרויקט התחיל לפחות כ"בחירות הדראפט הטובות". כלומר איזו בחירות היו מוצלחות ביחס למיקום שלהם. ולא באיזה מקום נבחרו השחקנים שעברו בליגה.

        הציון של גילמור למשל כבחירת דראפט מוצלחת הוא מטעה ויוצר את הרושם של וואו הבולס סחטו HOF מהבחירה ה-117 בדראפט כשבפועל שיקגו לא קיבלה כלום מהבחירה הנ"ל.
        בגלל זה אני חושב שההתייחסות צריכה להישאר לגבי מה הקבוצה קיבלה מהבחירה. למשל קליבלנד אמנם עשו טרייד על ליימביר אבל קיבלו שחקן חמישיה עבורו שזה לגמרי לא רע עבור בחירת סיבוב שלישי.

  7. באמת פרויקט מדהים כל הכבוד למידן ולכל השאר שלקחו חלק בפרויקט הזה.
    נדמה לי שבהישגים של קופר יש גם זכייה בתואר השחקן השישי של העונה.
    לגבי בחירת הסיבוב הטובה ביותר אז על פניו זה ג'ינובלי ,העניין שאמנם ג'ינובלי הוא לא אירופאי אלא ארגנטיני מבחינת האמריקאים עצם זה שהוא היה כוכב באירופה מבחינתם הוא לןא היה שווה ורק פופוביץ הבין מה יש לו ביד ולכן מבחינתי המנצח צריך להיות למבייר שבא משום מקום ובלי שום כישורים מיוחדים(חוץ ממשחק מלוכלך) הפך להיות שחקן כל כך חשוב למעשה אמנם היו את אייזאה ודומארס ככוכבים הראשיים של הפיסטונס אבל בלי למבייר והרוח שהוא הכניס למועדון הם לא היו מגיעים לשום מקום

  8. פרוייקט נהדר. כל הכבוד על ההשקעה.

    מצטרף למה שעידו אמר. השחקנים ששיחקו ב ABA לא צריכים להיחשב בדיון על הבחירות הטובות ביותר כי היה ידוע שהם לא ישחקו בקבוצה שבחרה אותם.

    בשבילי הבחירה הכי טובה בעשירייה הזאת היא מאנו, אולי גניבת הדראפט הגדולה בכל הזמנים. השחקן שאני אישית הכי אהבתי אי פעם.

  9. עדיין ראוי להזכיר אותם כי אם לא, הם לא הוזכרו כלל בכל הפרויקט הנפלא הזה.
    מידן – הפרק הבא זה פוסט הסיכום ששלחתי לך?

  10. כל פוסט אני מופתע מחדש. מייסון ? ספאד ווב ? פטרוביץ' ? קורבר ?
    בחיים לא הייתי מנחש.

    פרוייקט ענק
    חבל שהוא נגמר

    ותודה רבה לכל השותפים במלאכה.

  11. תודה רבה על הפרוייקט הנהדר!
    מצטרף לשאלה שהעלו כאן אחרים –
    האם יהיה פוסט נוסף שיעסוק בundrafted הכי טובים ששיחקו בליגה?
    (ביניהם פיגורות כמו "ביג"-בן וואלאס, מייק ג'יימס ועוד כמה מציאות שבהחלט היו ראויים להיבחר בדראפט).

    1. התשובה היא דייל וילקינסון שנבחר בסיבוב ה16 של דראפט 1982 בבחירה ה221 ושיחק 12 משחקים , שניים בדטרויט ו10 בקליפרס בעונת 1984-5. הוא קלע 14 נק׳ בקריירה

  12. בכרטיסי השחקן של 2k כתוב שווילט ומו מלון לא נבחרו בזמן שאוסקר רוברטסון מג'יק ג'ונסון אלג'ין ביילור ודומים נבחרו ראשונים

    1. מוזס מאלון היה בABA והגיע לNBA דרך אקספנשין דראפט 1976 (בחירה 5) בעקבות האיחוד. ווילט היה בחירה טריטוריאלית של הפילדלפיה ווריורס ב-1959.

    2. יש ב2k בHOF מישהו משנות החמישים שמסר 12 וקצת למשחק בממוצע קריירה. לכן לא הייתי מסתמך עליהם כגורם יחיד

  13. בחירות נמוכות מאוד שהביאו יופי של שחקנים אפשר לחבר פה לפחות קב׳ אחת ראויה ויותר ,משופעת בגארדים לבנים לא אמריקאים
    (פטרוביץ,מרצולניס,מאנו) ,אגב איך גילמור נבחר כל כך נמוך???

    1. הוא כבר סגר ב-ABA (קנטאקי) ווהיה סיכוי קלוש בלבד שישחק עבור הקבוצה שבוחרת בו (מה שבאמת לא קרה בסוף).
      הוא היה בחירת סיבוב ראשון בדראפט ה-ABA וגם שם זה היה עסק די מוזר בו הכל כבר סוכם מראש.

      1. חמוד אולי מחוץ למגרש. על המגרש הוא היה רוצח. זוכרים מה עשה כילד להפועל תל אביב? המקלון הלא אתלטי הזה היה מכונת סלים מטורפת. איכשהו תמיד שיחק מול קבוצות שאהבתי.

  14. אם מציינים הישגים של ארטיס גילמור צריך להגיד שהוא אחד מ4 שסיפקו קוואדרופל דאבל במשחק וגם שהוא היה הראשון להציג שורה סטטיסטית כזאת.

    1. זה לא היה נייט ת'ורמונד?
      בכל מקרה ראשון זה רק בגלל מתי שהתחילו לספור סטטיסטיקות כמו חסימות וחטיפות. נראה לי שבשנות ה-60 היינו רואים לא מעט כאלו אם היו עוקבים אחרי הנתונים הנ"ל גם אז.

      1. שיט צודק מצטער התבלבלתי בין שניהם כי שניהם שיחקו בשיקגו בשנות ה70 כמעט באותן שנים. אבל ת'ורמונד השיג את הקוואדרופל דאבל שנתיים לפני שגילמור הגיע לשיקגו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט